Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
amummu
profiilit
amummu
amummu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
6
Kommenttia
1720
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Aurinkoista+päivää+täältä+böndeltäkin!+Ja+kylmää+sellaista.+Äsken+tultiin+kettislenkiltä,+joka+oli+tänään+hieman+tavallista+lyhyempi.+Meillä+kuljettajilla+oli+kyllä+kunnon+tamineet,+koirat+alkoivat+aristella+tassujaan,+joten+aika+pian+kurvattiin+takaisin.+No,+puoli+tuntia+kuitenkin+tuli+plakkariin.+Itse+olisin+voinut+kävellä+pidempäänkin,+untuvatakki++lämmittää+hyvin,+ja+kun+jalassa+on+piikkikengät,+käsissä+talvirukkaset,+päässä+villapipo,+niin+kyllä+pakkasukko+saa+tehdä+aika+paljon+töitä,+että+niissä+vermeissä+kylmä+tulisi.+Huomenna+uusiksi.+Pakkastahan+on+luvattu+vielä+pariksi+päiväksi.+Hyvä+niin;+tulisipa+vähän+lisää+luntakin.
MInäkin+katselin+eilen+illalla+jonkun+aikaa+telkan+itsenäisyyspäiväohjelmaa,+mutta+lopetin+kun+siirryttiin+jatkoille.+Ei+oikein+kiinnostanut.+Alkuosankaan+musiikki+ei+oikein+napannut,+en+piittaa+Kaija+Koosta+enkä+Elastisesta,+Kuju+Hyttinen+olisi+voinut+laulaa+enemmän.+Toisaalta,+olinhan+jo+päivällä+saanut+nautiskella+mieleisestäni+musiikista,+joten+turha+tässä+on+urputtaa.
Mutta+nyt+lounaalle,+joka+on+eilisen+tähteitä,+joka+mahdollistaa+keittiöhenkilökunnan+vapaapäivän.+Huominen+onkin+taas+sitten+eri+juttu.
Jokohan+Puosun+ukko+on+päässyt+"ulkoruokintaan".
07.12.2021 13:47
Näin+juuri,+hiljaa+hyvä+tulee.+Niinhän+sitä+sanotaan,+että+hosuessa+ei+tule+muuta+kuin+niitä+k..päisiä+lapsia:).+Vaan+lapsiahan+tässä+meistä+itse+kustakin+on+vähin+erin+tulossa,+eikä+kiirettä+siinäkään+hommassa+tarvita;+tulee+mitä+tulee.
Mutta+olipa+taas+mieltä+ylentävää+seurata+lähes+elävää+musiikkia,+kun+kuuntelin+ja+katselin+RSO:n+itsenäisyyspäivän+konserttia.+Uusi+kapellimestari+jossain+suhteessa+koeteltavana.+Sibeliusta+oli+ohjelmassa,+ja+harva+teos+niin+säväyttää+kuin+Finlandia.+Se+menee+ihmisen+joka+soluun.
Monesti+muistelen+HS:n+Elämää,+missä+mm.+Rouva+Pyy+kävi+kirjoittelemassa.+Jossain+vaiheessa+kävi+ilmi,+että+po.+rouva+olikin+herra,+joka+soitti+orkesterissa;+ymmärsin,+että+jossain+meidän+suuremmista+orkestereistamme,+HKO,+RSO,+Tampere+Filharmonia,+tjms.+Kerran+kysyin+häneltä,+saako+orkesterisoittaja+samanlaisen+nautinnon+musiikista+kuin+kuuntelija.+Sanatarkkaa+vastausta+en+muista,+mutta+kertoi,+että+kyllä+saa.+
Joskus+ihan+positiivisella+kademielellä+ajattelen+orkesterissa+työtä+tekeviä,+etenkin+kapellimestarin+osaa.+Siinä+saa+kaiken+aikaa+olla+mahtavan+musiikin+parissa,+tehdä+siitä+semmoista+kuin+haluaa,+ja+siitä+vielä+maksetaan.
Mutta+vaikka+tv-esityksestäkin+nautin,+niin+kyllä+osallistuminen+paikan+päällä+on+se+mahtavin+elämys.+TV+ei+voi+tuoda+olkkariin+tunnelmaa+katsomossa.+Siinä+kohdassa+jotenkin+ymmärrän+esim.+festariporukoitakin.+Tosin+niissä+vellominen+ihmismassassa+on+yksi+osa+nautintoa,+jota+ei+sisätilan+konserteissa+ole.+Itse+en+sellaista+kaipaa.+Ja+luulen,+että+useimmat+muutkin+konserteissa+kävijät+haluavatkin+vain+keskittyä+musiikin+kuunteluun+eivät+massojen+melskeeseen.+Noh,+meitä+tietysti+on+moneen+junaan.
Kynttilät+palavat+ikkunalla,+kuohuviinilasi+on+pöydällä+edessäni.+Vielä+kerran:+hyvää+itsenäisyyspäivän+iltaa!
06.12.2021 18:24
Et+sinä+meistä+sitä+saakaan,+vaan+saat+mielihyvän+toisten+solvaamisesta+ja+ivaamisesta.+Ja+puhut+niinkuin+itse+et+olisi+vauvabuumilainen.+No,+se+on+taas+yksi+esimerkki+siitä,+kuinka+vääristelet+(=ymmärrät+väärin)+asioita+ja+kehittelet+omia+teorioitasi,+johin+sitten+vähin+erin+alat+itsekin+uskoa,+kunnes+totuus+hämärtyy,+ja+esität+uskomuksesi+täällä+faktana.+Mutta+kenelle?+Ei+täällä+ulkopuolisia+paljonkaan+näy+,+ja+me+kaikki+muut+tässä+ketjussa+tiedämme+mikä+olet+"miehiäsi",+mikä+on+totta+ja+mikä+sinun+kehitelmiäsi.+Voe+tokkiisa.
06.12.2021 14:53
Juuri+noista+mainitsemistasi+ja+joistakin+aikeisempien+vuosien+(mieluiten!)+molliin+sävelletyistä++hitaammista+Kirkan+kappaleista+tykkään+minäkin.+Rokkikipaleet+eivät+ole+minulle;+liikaa+hälinää+ja+räimettä+Monelle+ne+taas+ovat+parasat+Kirkaa.
06.12.2021 14:03
Kiitos+samoin!+Piti,+Rapunen+jo+aamummalla+kertoa+ruusuista+(sinähän+myös+välillä+kerrot+ruusuostoksistasi),+jotka+ostin+isänpäiväksi.+Vasta+tänään+heitin+niistä+osan+pois,+viisi+kuitenkin+vielä+jäi!+Lehdet+niistä+kyllä+varisivat+jo+aiemmin,+mutta+laitoin+tilalle+muuta+vihreää.+Paketissa+olleen+ravintoliuoksen+pistin+myös+veteen.+Joku+on+sanonut,+että+tuo+ravintoliuos+on+silkkaa+sokeria;+en+ole+ottanut+selvää+onko+niin.+Leikkaan+aina+myös+varren+tyveen+uuden+vesipinnan+ja+pistän+maljakkoon+niin+kuumaa+vettä+kuin+kraanasta+tulee.+Joka+päivä+olen+lisännyt+niille+uutta+kuumaa+vettä.+Olen+jostain+lukenut,+että+kuuma+vesi+imeytyy+kukkaan+paremmin+kuin+kylmä.+En+tiedä,+ovatko+poppakonstini+auttaneet+niiden+kestoa,+mutta+koko+rahan+edestä+kyllä+kerkisivät+silmää+ilahduttaa,+ja+se+osin+jatkuu+vieläkin.++Nyt+ne+tekevät+sitä+keittiön+pöydällä+kun+olkkarissa+on+sinivalkoinen+kimppu.
am
06.12.2021 13:54
Hyvää+itsenäisyyspäivää!
Pitipä+mennä+aamukahdeksalta+tuonne+yhtiömme+lippuaukiolle,+mutta+taas+lähes+koko+yön+valvoneena+en+jaksanut,+eli+olin+kyseiseen+aikaa+vihdoin+täydessä+unessa.+Siellä+olisi+lipunnoston+ohella+saanut+laulaa++Finlandiaa.+Yhtiössämme+asuu+eräs+laulajatar,+joka+miehensä+kanssa+välillä+järjestää+meille+asukkaillekin+musiikkituokioita,+kuten+juuri+tänään,+kun+on+hyvä+syy.+Minusta+hienoa+toimintaa.
Aurinko+paistaa+sisällekin+niin,+ettei+tietsikan+ruutua+meinaa+nähdä.+Mutta+rullaverhoa+en+viitsi+vetää+alas,+kun+paiste+kohta+jo+häviää.++On+myös+"hauskaa"+katsella+auringon+säteissä+leikkiviä+pölyhiukkasi:(.+Ja+eilen+juuri+niitä+keräilin+imuriin+ja+pyyhkeilin+loppuja+nihkeällä.+Onkohan+niin,+että+me+vanhat+ollaan+jo+niin+kuivia,+että+meistäkin+enää+vain+pöly+irtoaa🤣
+Cee,+kyllä+on+todella+kauniit+sanat+siinä+Kirkan+kappaleessa.+Ei+ihme,+että+U:si+siitä+piti.
06.12.2021 11:11
Hihhih+ja+hehhheh.+Sä+oot+kyllä+niin+läpinäkyvän+arvattava+tyyppi,+että+nuo+reaktiosi+oisin+voinut+kirjoittaa+oman+juttuni+jatkoksi;+helppo+provosoitava.
Sitäpaitsi+meidän+huushollissa+ei+sotilassaappaita+ole+nähty+sitten+70-luvun+alun,+jolloin+siippa+pääsi+armeijasta.+Olisi+kyllä+sinne+voinut+jäädäkin.+Työnsä+kuitenkin+teki+ihan+muiden+asioiden+parissa,+semmoisissa,+mistä+sinä+et+ymmärrä+enempää+kuin+sika+hopealusikasta.+Sinä+tykkäät+kehitellä+omassa+paskaisessa+ajatusmaailmassasi++teorioita,+joihin+sitten+itsekin+alat+uskoa+ja+esität+niitä+täällä+faktoina.+No,+entiseltä+taksisuharilta+ei+paljon+muuta+voi+odottaakaan.+
Ja+minun+puolestani+voit+kusta+ihan+mihin+lystäät.+Pilkkaamisessa+ja+ivaamisessa+oletkin+täysin+suvereeni,+ellet+suorastaan+Suomen+ykkönen.+Mutta+uhosi+sijaan+meepä+tekemään+se+ihan+oikeasti.+Mitä+sitä+ujostelemaan,+vähän+rohkeutta+se+vain+vaatii,+mutta+kai+nyt+sinussa+sitä+sen+verran+on.+Vai+oletko+sittenkin+niitä+miehiä+jotka:+"pois+alta+akkavalta,+ukko+huusi+sängyn+alta"?+-+Muuten+hyvää+päivää+sinullekin.
04.12.2021 12:22
Päivä+alkaa+ihan+sananmukaisesti+valjeta.+Aamulla+oli+tosi+harmaata,+mutta+nyt+näkyy+jo+aurinko.+Ja+lumihiutaleita+leijaa+hissukseen+lisäten+maan+valkoista+kerrosta,+mikä+taas+osaltaan+lisää+valoisuutta.+Se+on+mukavaa,+kun+tämä+loppuvuosi+on+ilman+lisävaloa+muuten+niin+synkeä.
Synkeä++on+tuo+koronankin+mellastus,+niin+täällä+Suomessa+kuin+maailmallakin.+Ja+jotkut+vain+jaksavat+taistella+rokotuksia+ja+koronapasseja+vastaan.+Mutta+vähemmistöryhmäthän+nykyään+tahdin+määräävätkin.
Tänään+pitäisi+vielä+käydä+kukkakaupassa+hakemassa+sinivalkoinen+kukkakimppu+itsenäisyyspäiväksi.+Päivää+emme+muuten+juhli,+mutta+vähän+paremmin+syömme+ja+em.+kukat+ja+sinivalkoiset+kynttilät+kuuluvat+rekvisiittaan,+samoin+kuin+kuohuviini,+kun+klo+18+kynttilät+sytytetään.+Monen+mielestä+turhuutta,+mutta+meille+ei.+Me+noudatamme+perinteitä.+No,+kuohuviini+ei+ole+kummankaan+kotoa+peritty,+kynttilät+kyllä,+kuten+niin+monessa+muussakin+suomalaiskodissa.+Erinäisten+valtionpäämiesten+vallanhimo-nimisen+sairauden+seurauksista+ei+kuitenkaan+voi+tietää;+suomalaisten(kin)+perinteiden+noudattaminen+voisi+loppua+kuin+seinään.+Siinä+ilmastonmuutoskin+olisi+pikkujuttu.
Mutta+nyt+pieni+hiki+vuodevaatteiden+tuuletuksen+ja+vaihdon+parissa+ja+illemmalla+sitten+saunaan.+Jokohan+Whoolla+sauna+on+lämpenemässä+ja+Ara+lämmittelemässä+varpaitaan+villasukissa,+koiran+kanssa+tehdyn+lenkin+jälkeen.
Leppoisaa+lauantaita!
04.12.2021 11:28
Luulin,+että+kaupoissa+olisi+jo+hiljaista,+mutta+väärin+luulin.+Väkeä+oli+niin,+että+kassoilla+pitkät+jonot.+Onneksi+on+itsepalvelukassoja,+joihin+ei+kovin+pitkään+tarvitse+jonottaa.++Niitä+saisi+olla+enemmänkin.+Meidän+kummassakin+kaupassa+on+vain+kolme+konetta.
Joskus+aikoinaan,+kun+nuo+itsepalvelukassat+tulivat+niin+ajattelin,+että+kyllä+minulla+on+aikaa+odottaa+kassatädin+palvelua,+mutta+sittemmin+olen+muuttanu+mieltäni.+Kassoilla+ostetaan+arpoja,+lottoja,+jackpotteja+ym.+pelejä+ja+tupakkia.+Niissä+menee+paljon+aikaa.+Toisessa+kaupassamme+kaiken+lisäksi+postipalvelut+hoidetaan+kassan+kautta+ilta-aikaan.+Näin+joulun+alla+ne+toimet+vievät+turkasesti+aikaan.+Semmoisissa+jonoissa+meinaa+hämäläinen+tuskastua.
Hoosiannaa+lauletaan+juuri+radiossa,+ja+itse+sytytin+pari+kynttilää.
Hyvää+ensimmäistä+adventtia+tai+pikkujoulua,+kullekin+makunsa+mukaan!
27.11.2021 18:12
Pakkaspäivä+pitkästä+aikaa.+Luntakin+minun+puolestani+saisi+olla,+mutta+minultahan+ei+kysytä;)+Kettiksiä+pitäis+lähteä+liikuttamaan,+ja+on+kuulemma+liukasta.+Itselläni+on+piikkikengät,+ja+olen+jo+pari+talvea+hopottanut+siippaakin+sellaiset+hankkimaan,+mutta+eihän+tietenkään+vaimon+neuvoa+voi+noudattaa:)
Saas+nähdä+nouseeko+kalabaliikki+rokotuksista,+kun+nyt+uhkaa+jo+uusi+koronan+variantti,+ja+kun+muutenkin+rokotukset+tai+paremminkin+niiden+ottamattomuus+on+nostanut+keskustelun+äänen+volyymiä.
+Eilen+kuulin+yhdestä+tutusta+perheestä,+jossa+äidin+tahdon+mukaan+kaikki+ovat+rokottamattomia+-+äiti+seuraa+jonkun+ihmeporukan+elämänohjeita.+Perheen+vanhemmat+ovat+kummatkin+"siviili"työnsä+ohella+taiteilijoita.++Olen+nähnyt+töitään,+ja+voisin+koska+tahansa+hankkia+niitä+itsellenikin,+ovat+tosi+hienoja,+silmää+hiveleviä.
Em.+taiteilijat+olivat+saaneet+kutsun+erääseen+aika+merkittävään+näyttelyyn+esittelemään+taidettaan.+Homma+meni+kuitenkin+mönkään,+kun+sinne+vaaditaan+koronapassi.+Nyt+perheen+äiti+on+kuulemma+kuin+maansa+myynyt.+Enkä+ihmettele.
Ensimmäinen+adventti+on+nyt+sitten+jo+hollilla.+Ja+vastahan+oli+elokuu!+Jos+aika+menee+näin+nopeasti+vastedeskin,+niin+kohta+on+jo+juhannus.+Leppoisaa+joulukauden+aloittelua!
26.11.2021 11:17
Meillä+lumi+on+vielä+tallella.+Maisema+on+nyt+tosi+valoisa,+vaikka+onkin+jo+pimeää.+Päivällä+kettikset+peuhasviat+innoissaan+puhtaassa+lumessa,+ja+jänön+jäljetkin+erottuivat+oikein+hyvin.
Tänään+pidin+pitkästä+aikaa+taas+opetustuokion.+Pojanpojan+mantsakokeisiin+sisältyi+aimo+annos+meteorologiaa,+jota+siten+yritin+pojalle+selittää.+Ilmastonmuutoskin+kuului+koealueeseen,+mutta+aika+suppeasti+sitä+oppikirjassa+käsiteltiin.+Ehkä+enemmän+sitten+lukiossa.
Huomenna+on+siipalla+taas+keuhkopoliklinikan+päivä.+Ensin+ct-kuvaan+ja+sitten+"luento"+immunoterapiasta.+Jos+käy,+kuten+siellä+tähän+mennessä+on+aika+usein+käynyt,+niin+aikataulu+venyy+ja+vanuu+ja+on+hyvässä+lykyssä+jo+ilta+kun+kotiin+pääsemme.+
Hauskan+kuuloinen+tuo+Puosun+lumiukko.+Kestää+vissiin+vesisateenkin.+Monta+vuotta+on+siitä+kun+itse+lumiukkoja+tein.+Pojan+lasten+kanssa+niitä+talvisin+väsättiin,+ja+hauskaa+oli.+Onneksi+on+muistot.+Haikeilta+ne+kyllä+tuntuvat,+mutta+niin+kai+muistot+yleensäkin.+Nyt+vallankin,+kun+siipan+jäljellä+olevista+elipäivistä+ei+ole+mitään+käsitystä,+niin+noita+muistoja+tulee+seulottua+kaiken+aikaa.+Saadaaan+olla+onnellisia,+että+lapsenlapsetkin+ovat+kuuluneet+tiiviisti+elämäämme.+Nyt+ovat+jo+niin+isoja,+etteivät+paljon+enää+meitä+tarvitse,+kouluasioissa+vielä+välillä+jelpimme.
Sinua,+Cee,+usein+mietin,+miten+siellä+suuren+surun+keskellä+nyt+pärjäilet.+Toivon+sinulle+voimia.+Radiossa+jossain+ohjelmassa+joltakulta+kysyttiin,+miten+hän+on+päässyt+surusta+yli.+Haastateltava+vastasi,+ettei+siitä+pääse+yli,+mutta+sen+kanssa+oppii+elämään.+
Rauhallista+talvi-iltaa!
23.11.2021 18:11
Niinpä,+taas+on+viikko+mennyt.+Alkuviikolla+se+tuntui+elämän+pituiselta.+Kai+sen+takia,+että+taas+saimme+lisää+odottelua+siipan+sairauden+hoidon+etenemisessä.+Se+tuntuu+tosi+tuskaisalta,+mutta+nyt+olemme+jo+aika+lähellä+maanantaita,+johon+taas+pistämme+toivomme.+Päivien+kulumisen+nopeuttamiseksi+lähdemme+tänään+käymään+möksällä,+mikä+on+siipan+lempipaikka.+Nyt+on+siipalla+pelko,+että+hoidot+vievät+niin+heikkoon+kuntoon,+että+mökille+ei+jaksa+lähteä.+Toivottavasti+niin+ei+käy.+Siellä+siippa+on+aina+ladannut+akkujaan.+Jo+pelkkä+maisema+"menee+päähän".
Eilen+himpun+verran+äimistelin+verkkokauppaa+ja+sen+toimintaa.+Olen+tähän+mennessä+tilannut+verkkokaupoista+tavaraa+tasan+kaksi+kertaa+(pääsylippuja+enkä+matkoja+laske+tavaraksi).+En+oikein+luota+siihen,+että+saisin,+mitä+tilaan.+Ensimmäinen+ostos+olikin+sutta+ja+sekundaa,+toinen+jo+onnistui.+Laiskana+en+ensimmäisen+ostoksen+tavaroita+lähtenyt+palauttamaan,+vaan+vein+ne+SPR:n+konttikirpparille.
Tiistai-+iltana+löysin+ja+tilasin+eräästä+verkkokaupasta+tietyn+merkkisiä+kattiloita,+joita+olin+metsästänyt+jo+pitkään.+Keskiviikkoaamuna+tuli+sitten+viesti,+että+tilaukseni+oli+lähtenyt+matkaan+jostain+Saksasta+ja+olisi+ovellamme+illalla+klo17-22+(tuloaikaikkunan+sai+itse+määritellä).+Ja+niin+puoli+kuudelta+lähetys+tuli,+ovellemme++-+sitä+ennen+tuli+tekstari,+jossa+kerrottiin+lähetyksen+tulevan+kymmenen+minuutin+päästä.++Paketin+tuonti+kotiovelle+maksoi+1,80€,+jos+kuljetus+17:n+jälkeen+sopi,+ja+meillehän+tietysti+sopi.
Tätä+ostotapahtumaa+voin+vain+kehua.+Kaiken+päälle+kuljettaja+oli+tosi+kohtelias+nuori+mies+ja+toivotti+vielä+lähtiessään+hyvää+loppuiltaa.+Ja+kattilat+ovat+juuri+ne,+mitä+tilasin.+Ei+tarvitse+vaihtaa.+Saamassani+nettikaupan+kyselyssä+koskien+palvelun+laatua+klikkasin+viisi+tähteä+viidestä.
Ja+nyt+pistämään+matkakassi+kuntoon,+sitten+apteekkiin+hakemaan+mukaan+parit+beetasalpaajat,+sen+jälkeen+kettiksiä+tuulettamaan+ja+sitten+auton+nokka+kohti+mökkimaisemia.
Hyvää+alkanutta+viikonloppua!
19.11.2021 10:46
Luin+äsken+jostain+hauskan+kikan+pikkulasten+kodin+eteisen+siistinä+pitämiseksi:+lapsi+pihaleikeistä+jo+kodin+ulkoportailla+Ikean+isoon+kassiin,+siinä+sotkuisten+ulkovaatteiden+ja+kenkien+riisuminen,+lapsi+pois+kassista,+sisälle+ja+likaisten+tavaroiden+vienti+kassissa+kylppäriin+huuhdeltaviksi.+Pitäisiköhän+sinunkin+tehdä+kellariin+mennessäsi+itsellesi+sama+temppu;)
Tuo+hulinameno+ja+yöbailaamiset+koronasta+välittämättä+minuakin+ottaa+pannuun+sangen+suuresti.+Rajoituksia+saisi+kyllä+olla+voimassa.
17.11.2021 16:38
En+tiedä+lasketaanko+poro+punaiseksi+lihaksi,+muta+eikös+punaisessa+lihassa+sanota+olevan+puriineja.+Jospa+reaktiosi+johtuu+siitä.+No,+tämä+vain+arvaus.
Siippani+hoidoista,+edes+sitä,+mikä+se+tarjolla+olevista+olisi,+ei+ole+vielä+päästy+puhumaan+mitään,+kun+aina+vain+päätökset+siirtyvät.+Teholle+kai+syöpäpotilaat+harvoin+hoitotoimenpiteen+takia+joutuvat,+mutta+onhan+kai+sekin+mahdollista.+Jostain+luin,+että+esim.+IO-hoito+(yksi+vaihtoehto+siipankin+tapauksessa)+on+aiheuttanut+joillekin+suolen+puhkeamisen,+ja+silloin+kyllä+tehohoitoa+tarvitaan,+jos+sekään+auttaa.+Kyllä+kai+korona+kuitenkin+on+välillisesti+osasyyllinen+viivästyksiin.+Henkilökuntaahan+on+jouduttu+paljon+keskittämään+ihan+vain+osastohoidossakin+oleviin+koronapotilaisiin.+Turhauttavaa,+että+mennään+rokottamattomien+etu+edellä.
17.11.2021 15:14
Hyvä+kuulla,+että+edes+jossakin+terveydenhuolto+toimii.+Meillä+siipan+hoitojen+odottelu+vain+jatkuu.+Sovittuja+päivämääriä+muutellaan+ilmoittamatta+niistä+potilaalle,+joka+onneksi+on+sen+verran+fiksu,+että+tsekkailee+tietojaan+netissä.+Ja+sitten+kun+tapaaminen+on,+ei+olekaan+tullut+sitä+tai+tätä+tietoa,+eli+silloin+vain+vuollaan+kirvesvarsia,+ja+uusi+aika+sovitaan,+joka+sitten+toteutuu+tai+ei+toteudu.+Mistään+ei+voi+olla+varma.+Minua+suorastaan+pelottaa,+mitä+tämän+kahden+kuukauden+aikana+itse+taudille+on+tapahtunut.+Se+ei+taatusti+ole+jäänyt+odottelemaan+uusia+aikoja.
Sekin+on+minusta+ihan+hullua,+että+siipalleni+tehdyistä+tutkimuksista+tulee+tuloksia+vain+HUS:n+omaan+tietojärjestelmään,+josta+niitä+sitten+jossain+vaiheessa+löytyy,+kun+muistaa+katsoa.+Aiemmin+tuli+kirje+kotiin,+nyt+ei+edes+ilmoitusta,+että+Maisaan+on+tullut+jotain+uutta.+Miten+ihmeessä+ihmiset+-+pääasiassa+kai+vanhat+-+saavat+tietojaan?!+Monilla+vanhoillahan+ei+tietsikkaa+ole+tai+jos+on+niin+eivät+osaa+käyttää+erilaisia+ohjelmia.
+Itselläni+on+tervarissa+parikin+asiaa+vetämässä,+mutta+puhelua+ei+vain+kuulu.+Olen+jo+pariin+kertaan+netin+kautta+kysellyt+perään,+mutta+hiljaisuus+jatkuu.+Alkaa+paranoidinen+ajatus+vallata+päätä:+jos+ne+vain+hiljentää+vanhat+sillä,+että+niiden+asioita+ei+hoideta.+Ainut,+mikä+on+toiminut+on+kotisairaanhoito.+Sieltä+on+viikon+välein,+juuri+niin+kuin+on+sovittu,+tultu+hoitamaan+siipan+dreeni.+Siitähän+piti+tulla+"minun+juttuni",+mutta+en+ole+siihen+halunnut+ryhtyä.+Eilen+tosin+oli+meininki,+että+vihdoin+harjoittelisin+sitä,+mutta+onneksi!!+käpäläni+oli+-+on+edelleen+-+sen+verran+romu,+että+en+siihen+pystynyt.
Ulkona+on+nyt+niin+harmaata,+lähes+mustaa,+että+melkein+tekee+mieli+pistää+otsalamppu+kettislenkille.+Eilen+en+po.+keikkaa+tehnyt,+kun+tuo+toinen+käsi+ei+pystynyt+mihinkään,+sukkienkaan+jalkaan+laitto+ei+onnistunut.+Lenkille+kyllä+tekee+mieli.+Heti+on+tönkkö+olo,+jos+päivänkin+siitä+laistaa.
Hyvää+päivää!
17.11.2021 11:41
Kolme+vuotta+sitten+siippa+hoiti+tätinsä+jälkeen+kuolipesää.+Silloin+ainakin+kiinteä+omaisuus+piti+merkitä+perunkirjaan+käypään+arvoonsa+(myyntiarvoonsa).+Siinä+on+mukana+sekin+seikka,+että+jos+omaisuus+myydään,+niin+vero+mahdollisesta+myyntivoitosta+lasketaan+perunkirjassa+olevan+arvon+ja+myyntihinnan+välisestä+summasta+(miinus+nuo+omaisuuden+hoidosta+aiheutuneet+kulut).+Perintöveroahan+ei+tarvitse+maksaa+alle+20+000€:n+perintösuudesta.+Perintöveron+suuruus+määräytyy+siitä+kuinka+läheinen+perijä+on.+Lähiomainen+maksaa+veroa+vähemmän+kuin+kauempana+oleva+sukulainen+tai+muu+perijä.+Näin+oli+vielä+reilut+kolme+vuotta+sitten.
16.11.2021 15:33
Kiitos+kysymästä,+Rapunen.+Kyllä+käsi+on+melkoisen+kipeä+ja+sormien+liikuttelu+sattuu+vietävästi.+Tuossa+Ceelle+jo+kirjoitinkin,+että+tervariin+soittopyyntö+vetämässä,+mutta+vielä+ei+ole+kuulunut+mitään.
Siippani+voi+nyt+jo+hyvin+ajaa+autoa,+kun+dreenejä+on+enää+vain+yksi+ja+sekin+on+pieni+ja+hyvin+paketoitu.+Myös+tutkimuksissa+tehdyt+reiät+ovat+parantuneet.+Joten+kipujakaan+ei+enää+ole.+Mutta+tautihan+silti+jyllää+hänen+sisällään.+Ja+taas+siirtyi+hoidoista+keskustelu+viikolla.+Odottelu+rasittaa+tässä+vaiheessa+melkein+eniten.
Hyvää+päivää+sinullekin!
16.11.2021 12:55
Minullakin+sormien+nivelissä+on+kaikissa+kuluma,+ja+särkyjä+on+kaiken+aikaa.+Eilen+ja+yöllä+nappasin+niitä+yhteensä+peräti+kolme,+tekemäni+kuperkeikka+lisäsi+kipuja+aika+paljonki.+Tervariin+soitin,+jotta+pääsisin+mahdollisesti+röntgeniin,+mutta+vielä+ei+ole+tullut+vastasoittoa.+
Tänään+piti+tapaamani+oopperakaverini,+mutta+piti+perua,+kun+en+pysty+ajamaan;+kipeällä+kädellä+en+voi+käsitellä+rattia,+eikä+yhden+käden+varassa+ajaminen+ei+ole+bravuurini
Mutta+näillä+taas+mennään.+Huomenna+on+uusi+päivä...
16.11.2021 10:53
Meilläkin+tästä+päivästä+tuli+taas+pettymysten+päivä,+joka+jo+siippaakin+näkyy+tuskastuttavan.+Ei+tähän+mennessä+ole+vielä+yhtään+hötkyillyt,+vaikka+tappava+tauti+riehuu+sisuksissaan.+Tänään+piti+lääkärin+soittaman+ja+kertoman+kollegion+tekemästä+hoitosuunnitelmasta.+Mitään+ei+kuitenkaan+kuulunut.+Nyt+ei+sitten+ole+mitään+tietoa,+mitä+seuraavaksi+tapahtuu.+Huomenna+pitää+siipan+itse+ruveta+soittelemaan.
Siipan+syöpäprosessi+on+kestänyt+kohta+kaksi+kuukautta.+Tänä+aikana+tauti+tuskin+on+pitänyt+taukoa.+Taannoinen,+sairaalan+päivystyksessä+tapahtunut+paha+moka+myöhästytti+asiassa+etenemistä+kolme+viikkoa,+kun+keuhkoon+dreeniä+laitettaessa+potilaaseen+pääsi+streptokokki,+joka+tietysti+piti+ensin+lääkitä+pois+ennen+kuin+uusia+tutkimuksia+saatettiin+tehdä.+Osastonlääkäri+kehotti+kyllä+tekemään+valituksen+hoitovirheestä+potilasasiamiehelle.+Siippa+on+kovin+haluton+sellaisiin+ryhtymään,+mutta+nyt+taas+tämä+uusi+viivästys+on+pistänyt+hänet+toisiin+ajatuksiin.+Katsotaan,+mitä+tapahtuu.
Itse+teloin+tänään+käteni,+kun+kettislenkiltä+palatessani+laiskuuttani+oikaisin+nurmikon+kautta+ovelle,+enkä+huomannut+maassa+talon+nurkalta+viereiseen+pensaaseen++kulkevaa+valojohtoa+ja+kompastuin+siihen.+Eikun+naamalleni+maahan,+ja+toinen+käsi+jäi+alleni+siinä+rytäkässä.+Kädessä+oli+koiran+flexi,+minkä+takia+siitä+kiinni+pitävät+sormet+vääntyivät+niin,+että+ovat+nyt+kuin+kolme+HK:n+blöötä+(nakki+ei+riitä;),+paksut+ja+siniset.+Nimetöntä+ja+peukaloa+pystyn+liikuttamaan.+Saas+nähdä,+joudunko+huomenna+menemään+tervariin+kättä+näyttämään.+Hieman+hirvittää,+jos+on+joku+kohta+mennyt+rikki,+luul+tai+nivel.+Kaheksansatanen+Burana+on+kyllä+yöksi+napattava.+On+sen+verran+kipeät+sormet.
Mutta+nyt+hyviä+unia!
15.11.2021 21:50
Voi+hyvänen+aika,+millaisia+ihmisiä+maa+päällää+kantaa!+Pitäisi+nyt+nainen+mölyt+mahassaan.+Vaikka+mitä+ajattelisi,+niin+kaikkea+ei+pidä+sanoa+ääneen.+Todellakaan+miniäehdokkaasi+ei+ole+missään+suhteessa++perikuntaan,+eivätkä+asiat+siten+kuulu+hänelle+vähänkään+vertaa.+Toivottavasti+poikasi+tekee+asian+hänelle+selväksi,+ettei+sinun+tarvitsisi+enempää+murhetta+kantaa.++Läheisen+menetyksessä+on+yhdelle+ihmiselle+ihan+tarpeeksi.+Voimia!
am
15.11.2021 18:33
33 / 86