Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
amummu
profiilit
amummu
amummu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
6
Kommenttia
1720
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Välillä+naurattaa+tämä+oma+ruokahuushollini.+Jo+eilen+ennen+mökiltä+kotiin+lähtöä+syötiin+viikonlopun+tähteitä.+Tein+niistä+pyttäriä.+Sitä+jäi+vähän+yli,+ja+tänään+se+oli+taas+siipan+lounaan+"raaka-aineena".+Täydensin+sitä+pilkkomalla+mikrossa+kypsytettyjä+pottuja+ja+kesäkurpitsaa.+Siippa+halusi+vielä+lisäksi+pari+nakkia.++Ja+sitten+kaikki+pannuun.+Itselleni+valmistin+kanakastikkeen+tähteistä+ruoan+lisäämällä+siihen+kevätsipulia,+kesäkurpitsaa+ja+paprikaa+-+kesäkurpitsaa+lisätään+meillä+nykyään+melkein+jo++hammastahnaankin😁Ja+se+sitten+Annabellen+kanssa+helttaan.+Ja+taas+jäi+tähteitä+kummankin+sapuskasta.+No,+huomenna+on+uusi+päivä.+Possu+tuolla+pihassa+karsinassa+olisi+ihan+hyvä+kikka.
Meillä+tänään+jännitetään+pojapojan+oireita.+Hänellähän+oli+se+peli+lauantaina,+ja+eilen+illalla+sitten+ryhtyi+oksentamaan+ja+siinä+kuulemma+meni+yö.+Tänään+hän+menee+koronatestiin.+Koronapuhelimessa+hoitaja+kyllä+arveli,+etteivät+nuo+oireet+oikein+koronalle+ole+ominaisia,+mutta+aina+sen+kanssa+tulee+uuttakin+esille.+Jos+on+koronaa,+niin+sitten+siirtyvät+ensi+viikon+rippijuhlat,+ja+joukkueensa,+pojan+oma+perhe+ml.+me+joutuvat+karanteeniin,+ellei+sitten+meihin+rokotettuihin+tautikin+iske.+Jää+nähtäväksi.+Selviää+huomiseen+mennessä.
Tänään+oli+jo+niin+vilpoista+ulkona,+että+piti+laittaa+oikein+takki+pitkähihaisen+puseron+päälle.+Sitä+ei+ole+tarvinnut+tehdä+kuin+joskus+keväällä+viimeksi.+Sukkia+sen+sijaan+en+vielä+laita;+odottelen+ekoja+pakkasia😉.+Iso+ilo++-+lähes+riemu+-+tuli+kuitenkin+siitä,+että+tänään+ensimmäistä+kertaa+kahteen+vuoteen+sain+kävellä+täysin+kivutta.+Bursiitti+on+vaivannut+koko+tämän+ajan,+välillä+vähemmän,+välillä+niin+paljon,+että+kettislenkki+on+jäänyt+väliin,+kun+en+ole+voinut+kävellä.+Joskus+luin+netistä+po.+vaivasta+ja+siinä+sanottiin,+että+bursiitti+saattaa+kestää+jopa+pari+vuotta.+Minulle+kävi+juuri+niin.+
Iloista+alkanutta+viikkoa+muilllekin!
23.08.2021 13:36
Uskonvapaus+onneksi+meillä+on.+Joskus+kyllä+ihmettelen+kovasti+joidenkin+vaatimaa+uskonnon+opetuksen+lopetusta+koulussa.+Ne+jotka+sitä+vaativat+perustelevat+sitä+mm.+että+lapset+saavat+sitten+itse+valita.+Vaan+mistäpä+valita,+jos+ei+ole+hajuakaan,+mitä+on+olemassa.++En+jaksa+uskoa,+että+suomalaisissa+kodeissakaan+eri+uskontoja+kovin+kummoisesti+lapsille+selvitetään,+joten+mistä+se+tieto+sitten+tulisi.++Useimmilta+maahanmuuttajilta+se+kyllä+luultavasti+sujuu,+ainakin+oman+uskontonsa+osalta.
Meilläkin+pojat+on+aikoinaan+kastettu+ja+ripitetty.+Lapsenlapsilla+sama+juttu.+Tyttö+riparin+kävi++jo+pari+kesää+sitten,+ja+pojan+konfirmaatio+on+ensi+viikonloppuna+-+jos+korona+suo.+Kirkossa+emme+käy,+emme+edes+jouluna,+jolloin+ryysis+on+kuulemma+kamala+-+ei+ole+minun+paikkani.+Kirkkoon+silti+edelleen+kuulumme+molemmat,+vaikka+siippa+noin+kerran+vuodessa+jostain+asiasta+suivaantuneena+uhkaa+eropaperin+pistää+netissä+menemään,+mutta+vielä+tuo+on+tekemättä.
Mukava+taas+olla+kotiympyröissä.+Mökillä+oli+vähä+konua,+kunei+oikein+sää+suosinut.+Oli+meininki+sisareni+ja+sekkumme+kanssa+mennä+siellä+sieniä+katselemaan+-+siis+vain+katselemaan😆,++mutta+sekin+sitten+jäi,+kun+me+vanhat+muorit+emme+märkään+metsään,+liukkaille+sammalille+oikein+rohjenneet+lähteä.+Savusaunan+löylyistä+sen+sijaan+nautimme+pitkään+ja+hartaasti.+Kukaan+ei+kuitenkaan+enää+uinut.
Täytyy+tunnustaa,+että+itse+en+tänä+kesänä+käynyt+kertaakaan+uimassa,+vaikka+veden+lämpö+parhaimmillaan+oli+äkkissyvässä+rannassamme+26+graadia.+Vaan+toista+se+oli+kakarana+ja+vielä+nuorenakin.+Heti+kesäkuun+alussa,+koulujen+loputtua+mökille+ja+uimaan,+joskus+melkein+jäähileiden+sekaan.+Nykyään+eivät+villit+hevosetkaan+saisi+minua+sitä+tekemään.
Nyt+uutisille,+sitten+purkamaan+mökkipyykit+-+tulimme+vasta+äsken+-+ja+kohta+pian+sen+jälkeen+seinähirsien+suuntaan.+Viime+yö+vilahtikin+pikkutunneille+niissä+pulinahommissa.+Pitkän+tapaamistauon+lisäksi+pulinaa+siivitti+oiva+espanjalainen+valkkari.
Kauniita+unia!
22.08.2021 20:31
Juu,+nokkaeläintä+ei+pitäisi+noiden+marjojen+lähelle+päästää.+Kelpaavat.+Sisareni+näki+kerran,+kun+kaksi+kurkea+marhaili+pihalla+ja+tulivat+myös+nokkimaan+mustikoita.+Verkot+niissä+normaalisti+onkin,+mutta+silloin+oli+jo+suurimmat+kerätty,+joten+verkkoa+ei+enää+viritetty.
Minä+olen+pitkin+talvea+ja+vielä+nyt+kesälläkin+ostanut+mustikoita+aika+useinkin.+Kaliitahan+ne+tosiaan+ovat,+mutta+välillä+törsään+-+oikeastaan+muuhun+en+enää+törsääkään+kuin+ruokaan.+Ne+ovat+parhaita+ihan+sellaisenaan+tai+korkeintaan+jonkun+jugurtin+tai+rahkan+seassa.+Juuri+äsken+pistin+niitä+kyllä+jonkun+verran+juustopiirakan+sisään+paraguayos-viipaleiden+kanssa.+Loput+menevät++sitten+valmiin+piirakan+päälle,+mansikoiden+kaveriksi.+Mansikat+alkavat+jo+olla+aika+kämäisiä,+mutta+piirakan+päälle+niistä+saa+jos+ei+muuta+niin+väri-iloa+mustikan+kanssa.
Toivottavasti+onnistuitte+saamaan+varauksen+savusaunaan.+Siitä+ei+sauna+paljon+enää+paranae.
21.08.2021 11:47
Kiitos,+Rapunen!+Minulla+on+usein+noita+"pulipäiviä".+Sormet+hosuvat+liikaa,+ja+sitten+tekstissä+lukee+mitä+lukee.+Puhelimen+näppäimistöllä+tuo+hosuminen+tulee+korostetusti+esiin.+Eilen+illallakin+puhelimella+kirjoittelintänne++pitkät+lurinat,+kunnes+joku+sormi+hosaisi+jonnekin+ja+koko+tarinakin+hävisi+jonnekin.+Totesin+vain+että+pitäköön+tunkkinsa,+ja+pistin+pään+tyynyyn.
21.08.2021 11:39
Piti+vielä+tuota+induktiota+kommentoida.+Minä+en+itse+ilmiöstä+tiedä+mitään+muuta+kuin+että+kokemattomalle+induktioliesi+voi+tulla+kalliiksi.+Aikoinaan+pojan+luona+lapsille+sapuskaa+laittaissani+en+muistanut+induktiolieden+nopeutta.+Kaksi+kattilaa+heille+jouduin+ostamaan+tilalle,+kun+kärvensin+ne;+tyhjän+kattilan+jo+liedelle+laitettuani+jouduin+ottamaan+kaksi+askelta+sivuun+saadakseni+kaapista+ölypullon.+Ja+jo+sillä+aikaa+kattilan+pohja+paloi+karrelle.+Toisella+kerralla+valmis+kastike+kärähti+kekäleiksi+kun+availin+kermapurkkia,+lisätäkseni+siitä+kattilaan+osan.+No,+tyhmyydestä+sakotetaan.+Enää+en+(ehkä)+samoja+virheitä+tekisi.+Onneksi+itsellä+on+vain+tavallinen+liesi.
21.08.2021 10:42
Minullekin+tulee+tänään+pulinapäivä,+ihan+nokatusten.+Sen+kunniaksi+on+myös+juhlajuomaa,+joka+ainakin+himpun+pulituurista+poikkeaa;)+rosékuoharia.+Saan+vihdoin+sisareni+ja+erään+serkkumme+tänne+mökillemme+saunomaan+ja+pulisemaan.+Siippa+lupasi+toimia+saunatonttuna+ja+-majurina.+Ollaan+tätä+tapaamista+suunniteltu+koko+kesän+ja+nyt+se+vihdoin+onnistuu.+Saamme+samalla+vihittyä+(savu)saunan+uuden+vedenlämmityssysteeemin.+Vanhan+systeemin+takia+saunan+lämmitys+vei+aikaa+tuhottomasti;+5t+helposti+siinä+hurahti,+selkiäminen+päälle.+Nyt+pitäisi+löylyä+päästä+heittämään+jo+2-3t:n+päästä.
Whoo+kyseli+pensasmustikan+kasvatuksesta.+Itselläni+ei+kokemuksia.+Sisarellani+on+mökillä+Aino+ja+Alvar.+On+ollut+jo+toistakymmentä+vuotta.+Saalista+tosin+alkoi+niistä+tulla+vasta+monen+vuoden+päästä,+mutta+kun+tuli,+niin+tuli+toisina+kesinä+tosi+hyvin,+toisina+vähemmän.+Mitä+niitä+itse+olen+maistellut,+niin+hyviä+ovat,+jopa+maukkaampia+kuin+kaupasta+ostetu+ulkomaiset.+Nuo+systerin+pensaat+ovat+siis+vanhoja+ja+aikalailla+niitä+ensimmäisiä+lajikkeita,+joita+Suomessa+alettiin+kasvattaa.+Varmaan+uusia+lajikkeita+on+jo+monia,+ja+tuo+sadon+tuotto+ehkä+alkaa+jo+aiemmin+kuin+A&A:lla.
Nyt+piirakan+tekoon+ja+sen+jälkeen+systeriä+ja+serkkua+hakemaan+systerin+mökiltä+Päästään+alkamaan+pulinat+ajoissa.
Mukavaa+elokuista+lauantaipäivää!
21.08.2021 10:32
Minäkin+olen+kerran+keittänyt+itse+rapuja,+ja+se+oli+kyllä+karmeaa.+Toiste+en+sitä+ole+tehnyt+enkä+tee.+Joitakin+rapukekkereitä+olen+sittemmin+kyllä+järkännyt,+mutta+silloin+olen+ostanut+valmiit+ravut+kaupasta.
Kalan+kyllä+saan+hengiltä+yhdellä+lyönnillä.+Isäni+sen+aikoinaan+opetti+ja+korosti+nimenomaan+sitä,+että+yhdellä+lyönnillä+se+pitää+hoitaa.+Lapsenlapset+pienempinä+tykkäsivät+onkia+ja+minä+sitten+toimin+mestaajana+niillä+kerroilla,+kun+kala+ylös+saakka+vedettiin.
Kalaruokaa+voisin+syödä+vaikka+joka+päivä.+Olenkin+tässä+miettinyt,+jotta+oma+onkima+olisi+ehkä+sitä+parasta.+Tästä+mökkijärvestähän+sitä+saisi.+Siippa+kyllä+sitten+joutuisi+konneenkäyttäjäksi.+Joskus+olen+reissuilla+saanut+syödä+kalaa+niin,+että+olen+ensin+katsellut+niiden+tuloa+rantaan+kalastajan+veneessä,+mistä+saalis+on+sitten+nostettu+perkuupöydälle+ja+siitä+grillille.+Se+kala+on+ollut+ehkä+herkuista+suurinta.
Pahalta+tuntui+myös+lukea+tuota+Tokiossa+tapahtunutta+ratsun+lyömistä.+Sellaisille+ihmisille+ei+pitäisi+eläintä+antaa.+Telkassa+katson+silloin+tällöin+ohjelmaa+amerikkalaisista+eläinpoliiseista.+Ja+tuo+silloin+tällöinkin+on+liikaa.+On+olemassa+hirveitä+ihmisiä,+jotka+ovat+petoakin+pahempia.
Täällä+satoi+viime+yönä+niin,+että+heräsin+sen+kohinaan.+Ulkona+on+kuitenkin+nyt+aika+lämmintä,+eli+kesäsateesta+onneksi+oli+vielä+kyse,+ei+syksysateesta.+Kohta+auton+nokka+kohti+kotia+ja+siellä+odottavia+hommia.+Tosin+niitä+on+kertynyt+siipaööe.+Minä+vain+tiskaan+astioita+ja+luutalla+lakaisen+lattioita...+
Hyvää+pyhää!
08.08.2021 12:02
Kyllä+syytä+olisikin.+Pari+päivää+sitten+radiossa+joku+haastateltava+kertoi+Tinderissä+löytyneen+kaverin+kanssa+ensitapaamisessa+saanut+tältä+sanallista+kyytiä:+"sähän+on+läski,+et+ole+ollenkaan+T:n+kuvan+näköinen,+en+mä+tommosen+kanssa+ole."
No,+tietenkään+em:ssa+ei+ole+kyseessä+rikos,+josta+joutuisi+vastuuseen,+mutta+some+on+opettanut,+että+ihan+mitä+tahansa+voi+sanoa+toiselle+ilman+seuraamuksia;+mulla+on+oikeus,+kun+mä+voin.+Hienotunteisuus+tai+jopa+vieraskoreus+ovat+varmaan+jo+haudattuja+käsitteitä,+mutta+edes+kohteliaisuutta+voisi+vielä+harrastaa.
07.08.2021 12:16
Minä+olen+koko+ajan+käyttänyt+FFP2-maskia.+En+tiedä,+onko+siitä+enempää+hyötyä+kuin+kirurgin+maskista,+mutta+saanen+ainakin+toivoa+niin.
Kun+en+tiedä,+mitä+kaikkea+perustuslaissa+sanotaan,+niin+en+myöskään+tiedä+onko+esim.+vain+rikoslaissa+säädetty+toisen+ihmisen+pahoinpitelystä.+Jonkin+asteista+toisen+ihmisen/toisten+ihmisten+(=yleinen+etu??)pahoinpitelyä+minulle+kyllä+edustaa+kieltäytyminen+rokotuksesta+helposti+tarttuvaa,+jopa+tappavaa+tautia+vastaan,+jos+siihen+ei+ole+mitään+terveydellistä+syytä.
07.08.2021 12:02
Niin+tuulee+näissä+mökkimaisemissakin.+Lakkapäälaineita+ei+sentään+vielä+näy,+mutta+tässä+rannassa+vallitseva+tuulen+suunta+ei+järvellä+olekaan+paras+mahdollinen+niiden+aiheuttamiseksi.+Veikkaan+kuitenkin,+että+tässäkin+tuuli+pian+saavuttaa+sen+kriittisen+nopeuden,+missä+aalto+särkyy.+Puut+jo+kallistelevat+siihen+malliin.+Onneksi+ei+tarvitse+lähteä+veneilemään.+Kuinkahan+pitkälle+tuossa+tuulessa+sähkömoottori+riittäisi.+Soutaja+ei+kovin+pitkälle+kuitenkaan.+Ei+ole+meidän+vakikalastajaukkoakaan+tänä+aamuna+näkynyt.+Ukko+käy+yleensä+joka+aamu+koiransa+kanssa+kokemassa+verkot,+jotka+joskus+laskee+ihan+meidän+uimarannankin+kupeeseen!
Korona+se+vain+kiristää+otettaan.+Minusta+aika+kummaa+lupailla+paluuta+normaaliin+syksyllä;+syksyhän+on+tuossa+tuokiossa.+Mitä+se+normaali+sitten+tarkoittaakin.+Joku+jossain+on+arvioinut,+että+entistä+normaalia+ei+enää+tulekaan,+ja+ihan+mahdollistahan+se+on+tällä+menolla.+Yksilön+oikeudet+ovat+tulleet+määrääviksi+tässäkin+asiassa,+vaikka+sentään+on+kyse+ihmisten+terveydestä,+hengestäkin.+Ehkäpä+ne+ovat+pikkujuttu+perustuslaissakin,+niin+pikkujuttu,+että+ne+voidaan+unohtaa.+No,+se+näkee+ken+elää.
Toivottavasti+kuitenkin+koululaiset+saavat+käydä+kouluaan+normaalisti,+eli+luokassa+kavereiden+ja+opettajan+kanssa.+Etäkoulu+meni+viime+lukukaudella+liian+monelta+lapselta+penkin+alle.+Ei+olisi+varaa+enää+yhtäkään+lasta+uhrata+koronalle.+Tautiahan+ei+monikaan+lapsi+saanut,+mutta+monelta+silti++elämä+meni+muuten+malliltaan+juuri+etäkoulun+takia.+Onneksi+nyt+on+tehty+päätös+rokottaa+koululaisiakin.+Tosin+lapsi+(12-15v)+saa+itse+päättää,+ottaako+rokotuksen+vai+ei.+No,+siinähän+ei+tietenkään+vanhempien+rokotusasenne+vaikuta+mitään😠
Pitäisi+sonnustautua+meikänkin+tästä+ihmisten+ilmoille.+Tarkoittaa,+että+naama+pitää+kammata+ja+t-paita+kääntää+toisin+päin.+Olisi+lähdettävä+hakemaan+naapurikaupungista+verhokangasta.+Vierasmajamme+ikkunat+kaipaavat+sellaisia,+ja+ajattelin+ne+vielä+ommellakin+tämän+viikonlopun+aikana.+Koneen+toin+kotoa+mukanani.+Olisihan+täällä+ikivanha,+poljettava+Singerkin,+mutta+liian+haastava+vehjes+minulle.+Jatkakoot+koristeena?!+oloaan.
Mukavaa+lauantai-+ja+ainakin+osalle+saunapäivää!
07.08.2021 10:45
Nuo+yksityisyysasetukset+ja+niiden+ilmestyminen+joka+kerta+jonkun+sivuston+aukaisun+yhteydessä+tosiaan+rasittavat.+Olen+joskus+joitakin+niitä+lukenut+läpi+ja+tutkinut,+mitä+valintoja+niissä+voisi+tehdä.+Ongelma+kuitenkin+minulla+on+suuri+tietämättömyyteni+netin+"sielunelämästä",+eli+jos+teen+jonkin+valinnan,+joka+minusta+tuntuisi+asialliselta,+niin+miten+se+mahdolisesti+vaikuttaa+johonkin+muuhun+toimintoon.+Puhelimessakin+jonkun+toiminnon+kieltäminen+saattaa+estää+jotain+muita+toimintoja+tjms.+Esim.+puhelimen+paikantamisen+kieltäminen+voi+vaikeuttaa+vaikkapa+112:n+käyttöä.++Vai+voiko,+en+tiedä.
Useimmiten+klikkaankin+noihin+yksityisyysasetuskyselyihin"hyväksy",+tai+jos+mahdollista+pyyhkäisen++ne+vain+sivuun.+Uskon,+että+kengän+numeronikin,+muusta+tiedosta+puhumattakaan+on+jo+moneen+kertaan+johonkin+tallennettu,+joten+tuskin+mitään+enää+pystyisin+piilottamaan.+Sitäpaitsi+minun+juttuni+netissä+ovat+niin+yksinkertaisia,+että+en+jaksa+uskoa,+että+ne+ketään+kiinnostavat.+Ja+jos+jotakuta+kiinnostaisikin+mahjongin+pelaamiseni,+lehtien+ja+reseptien+lukemiseni+ja+"Aloittelevien+keskustelijoiden"+kanssa+kommunikointini+niin+sitten+on+hällä/sillä++järkevän+homman+puute.+Ainut,+mitä+ainakin+yritän+varjella+ovat+pankkiyhteyteni,+jotka+ovat+sellaisen+selaimen+takana,+mitä+en+käytä+missään+muussa+toiminnossa,+ja+sitä+varjelee+F-secure.+No,+kaikki+tietysti+on+nykyaikana+mahdollista+hakkereille+ja+muille+nettiguruille,+joten+en+kovin+isoa+murhetta+jaksa+siitäkään+kantaa.+
Siippa+vastaavasti+on+ihan+ylitarkka+noista+turva-+ja+muiden+vastaavien+asetuksien+suhteen+.+Mutta+hänen+kaiketi+on+pakkokin+olla,+koska+hänellä+koneessaan+on+firman+asiat++eikä+niitä+pdiä+altistaa+riskeille.+
Ah,+nyt+tuoksuu+kaalilaatikko+ja+kohta+pääsen+syömään.+Sen+kylkeen+puolukkaa+ja+avot,+herkkua+on.+Ja+sitä+kyllä+sitten+syömme+huomennakin.+Tein+sen+verran+ison+satsin.
Mukavaa+tikkutiistaita!
03.08.2021 14:13
Kyllä+meilläkin+välillä+syödään+samaa+sapuskaa+kahtena+päivänä.+Ja+se+on+ihanaa+kun+niin+on:+ei+tarvitse+miettiä+eikä+lähteä+hakemaan+aineksia.++Minullakin+on+ongelma+pakasteeseen+laitetun+ruoan+kanssa,+en+muista+niitä,+joten+pakko+syödä+satsit+loppuun+yhtä+syssyä.+Usein+kyllä+yritän+tehdä+vain+kaksi+annosta,+mutta+määrä+tuppaa+menemään+yli,+ja+sitten+jää+kahdelle+tyhmän+kokoinen+satsi,+jota+sitten+yritän+seuraavana+päivänä+suurentaa+jollain+konstilla.
Mutta+nyt+alan++-+niin+ainakin+uskon+-+tehdä+ronskilla+kädellä+aina+kun+vain+mahdollista.+Täytyy+myös+sopeutua+siihen,+että+kaikki+ruoat+eivät+enää+seuraavana+päivinä+ole+ihan+niin+maistuvia+kuin+juuri+valmistettuna.+Esim.+wokit,+joita+välillä+teen+pitäisi+syödä+suoraan+wokkipannusta,+ei+seuraavana+päivänä.+Täytyy+visiinkin++ruveta+kehittelemään+uusia+tuunauskonstejakin.
02.08.2021 15:04
Aikoinaan+kun+lomailin+pojan+perheen+kanssa+Thaimaassa+tietyssä,+samassa+lomakeitaassa,+esiintyi+siellä+monena+vuonna+sama+kvartetti,+jostain+Etelä-Amerikan+maasta,+jonka+neljäs+jäsen+oli+nainen.+Illalla+hotellin+baarissa+sitten+lauloivat+mm.+asiakkaiden++esittämiä+toiveita.+Minäkin+heitin+toivelappuni+"hattuun"+joka+kerta.+Mm.+juuri+tuota+Malageniaa+toivoin+samoin+kuin+Blue+Bayou'ta+ja+Querer'iä.+Heillä+oli+käsittämätön+laaja+repertuaari.+He+lauloivat+koko+illan,+useita+tunteja+ja+esittivät+kaikki+kappaleet++taidolla,+joka+ei+synny+ihan+noin+vain,+vaan+vaatii+pitkää+harjoittelua+ja+esiintymisiä.+Toivottavasti+saivat+kunnon+palkkaa+(mitä+kyllä+epäilen)
PS:+Tätä+ruutua+sain+isonnettua+tuosta+kulman+viivakolmiosta,+mutta+eipä+onnistunut+ensimmäisessä+ruudussa?+Jospas+minulla+tässä+ja+nyt+on+se+The+Magic+Touch
02.08.2021 14:39
Pitää+kommentoida+omaa+kirjoitustaan.++En+osannut+pidentää+kirjoituskenttää;+siitä+kulmassa+olevasta+viivoituksesta+kai+sen+pitäisi+onnistua,+mutta+ei+toiminut.+Siksi+viimeisestä+kappaleesta+tuli+näämmä+yhtä+pötköä,+tajunnan+virtaa.+Hyvä+etteivät+välimerkitkin+puutu,+kappalejaot+ainakin.
Piti+vielä+kysymäni+Rapuselta+löysikö+hän+noista+litteistä+persikoista+yhtä+hyvät+maut+kuin+minä.+R:kin+mainitsi+ostaneensa+niitä.+Netistä+katsoin,+että+po.+hedelmiä+on+viljelty+Kiinassa+jo+1800-luvulla,+mutta+vasta+nyt+2000-luvulla+niitä+on+alettu+myydä+Euroopassa.+No,+ilmastoepäystävällisiä+siis+ovat.+Mutta+niin+on+moni+muukin+hedelmä+ja+kasvis,+joita+roudataan+maailman+ääristä+suomalaistenkin++kasvissyöjien+ja+terveysintoilijoiden+lautasille.
02.08.2021 13:50
Pitää+tietysti+itse+päästä+korkkaamaan+uudet+sivut.+Minulla+edelleen+melkoinen+"viikkovillitys":+päivät+totaalisesti+sekaisin.+Tänään+minulla+oli+aamulla+sunnuntai,+viikonloppuna+päiväni+vaihtelivat+perjantaista+maanantaihin.+Päivien+sekoaminen+tapahtui+tuon+auton+renkaan+rikkoontumisen+takia,+josta+johtuen+paluumme+viikonlopun+mökkireissulta+mökiltä+tapahtuikin+vasta+keskiviikkona+eikä+sunnuntaina+kuten+normaalisti.+Että+sitä+pitääkin+olla+kaavoihinsa+kangistunut!!
Tänään+piti+mennä+erään+ystäväni+kanssa+käymään+läheisessä+kauppakeskuksessa+etsimään+hänelle+takkia+ja+samalla+poiketa+kahveilla,+mutta+hän+joutui+perumaan+tulonsa.+Minunkin+mielessäni+oli+syystakin+etsiminen,+mutta+ehkä+niitä+on+kaupoissa+vielä+ensi+viikollakin.
Eilen+iltapäivällä+sitten+poikkesin+Tokiossakin,+katsomassa+sitä+satasen+finaalia.+Voitto+tulikin+pitkästä+aikaa+Eurooppaan.+Ja+Whoonkin+piti+katsoa+Bottaksen+voittoa,+mutta+toisin+kävi.+Romua+vain+taas+tuli,+kallista+romua.
Vaan+nyt+täytyy+ruveta+pyykin+pesuun.+Toin+taas+mökiltä+melkoisen+läjän+pestävää,+enkä+sitä+saanut+vielä+männä+viikolla+selvitetyksi,+joten+kai+se+nyt+on+ruvettava+tekemään.+Jotenkin+on+laiska+olo.+Ei+tarvinnut+edes+ruokaa+laittaa,+kun+oli+valmista+kaapissa.+Sen+verran+ruoasta,+että+olen+perin+juurin+ihastunut+nohin+"litteisiin"+persikoihin,+paraguayoihin+(tulikohan+oikein).+Olemme+niitä+pitkin+kesää+kyllä+grillailleet,+mutta+maistellut+olen+niitä+vain++kypsytettyinä.+Joku+nimittäin+sanoi+minulle,+että+ne+maistuvat+persikoille.+Juu,+niillekin,+mutta+joellkin+vielä+paljon+paremmalle,+kuin+mansikan+ja+vadelman+sekoitukselle.+Todella+hyviä,+ja+nyt+niitä+olen+ahminut+pari+päivässä,+jälkkäriksi+ja+iltapalaksi.+Tänään+varmaan+pitää+ostaa+lisää,+kun+käyn+kaupasta+hakemassa+huomiseksi+kaaliboxin+ainekset.+Päätimme+siipan+kanssa+eilen,+että+tästä+lähtien+teemme+sapuskan+aina+vähintään+pariksi+päiväksi,+ettei+alvariinsa+tarvitse+kaupassa+käydä+ja+tehdä+niitä+heräteostoksia,+joissa+varmaan+piilee+meidän+ruokalaskumme+isohko+nousu.+Siippa+vallankin+on+aika+hulvaton+kaupassa+kävijä.+Jos+listalla+on+kolme+tuotetta,+niin+helposti+hän+tuo+niitä+kotiin+kolmekymmentä.+Itse+inhoan+kaupassa+käyntiä,+mutta+olen+nyt+aika+usein+työntänyt+sen+tunteen+sivuun,+itse+nimittäin+ostan+vain+listan+mukaan.+Saas+nähdä+kuinka+kahden+päivän+menuumme+alkaa+pitää.
Hyvää+alkanutta+viikkoa!
02.08.2021 13:25
Minun+isäni+oli+kaikille+Ville.+Vilhoa+ei+käyttänyt+kukaan.+Joissakin+hautajaiskukkien+korteissakin+luki+vain+Ville.+
Nythän+Vilho+on+aika+suosittu+nimi+pikkupojillakin.+Mukavaa,+että+vanhat,+kotimaiset+nimet+ovat+säilyneet+yhä+suositummiksi+käyneiden+ulkomaistaustaisten+nimien+seassa.++Kauan+sitten+useita+suomalaispoikia+nimettiin+mm.+Kaunareiden+Ridgen+ja+-tyttöjä+Brooken+kaimoiksi.+Nykyään+kyllä+on+semmoisiakin+nimiä,+joista+ei+erkkikään+ota+selvää,+mitä+perua+ne+ovat+saati+sitten+onko+tytön+tai+pojan+nimi.+Ehkä+sellainenkin+vain+lisääntyy,+kun+erottelua+tyttö-poika+monet+niin+paheksuvat.
Viime+kesänä+törmäsin+kaupassa+grillimakkaraan,+jonka+tuotenimi+oli+Serkon+suukko.+Luulin,+että+Serko+oli+joku+pieni+paikallinen+makkaravalmistamo+tjms.,+mutta+eikäs+mitä.+Telkkarissa+joskus+pian+sen+jälkeen+esiintyi+kokki,+jonka+etunimen+mukaan+makkara+oli+nimetty.+Eli+Serko+on+siis+miehen+etunimi.+En+ois+osannut+arvuutella+sinne+päinkään.
31.07.2021 14:49
MInäkin+luin+Herkkujuustolan+sivuilta,+että+sen+juustot,+mm.+juuri+Vilho+kuuluvat+Keskon+valikoimiin.+Siskon+ja+minun+Sastamalan+keikkamme+kulkee+Herkkujuustolan+tienoilla,+ja+poikkeamme+siellä+ehdottomasti.+En+tiedä,+onko+siellä+myytävissä+juustoissa+tuoreus-+tai+muuta+eroa+verrattuna+K-kaupoissa+ostettavissa+oleviin.+Voisin+kuvitella,+että+parempaa+tavara+siellä+on+kuin+pitkiä+kuljetuksia+kokeneet+tuotteet.
Sanotaan,+että+mitä+pahemmalle+juusto+haisee+sitä+parempi+maku.+Joskus+70-luvun+alussa,+ekalla++matkallamme+Pariisiin+poikkesimme+siellä+tietysti+ruokakaupassa,+jonka+ovella+jo+tuli+nenään+semmoiset+juustotuoksut,+että+heikkopäistä+lähes+yökötti.+Silloin+emme+vielä+olleet+juustofaneja.+Nyt+jos+sikäläisen+ruokakaupan+ovelle+pääsisin,+niin+haju+vain+houkuttaisi+ostoksille,+ei+karkuun+juoksemaan.
31.07.2021 14:31
Kiitos,+Who+vinkistä.+Meilläkin+juustoja+syödään+(aika)+paljon.+Nyt+kesällä+tosin+hieman+rajoitetummin,+kun+grilli+pistää+syömään+muuta+sapuskaa+vähän+reilummin.
Olenkin+menossa+ensi+viikolla+toisen+kerran+Sastamalaan+Chagallia+katsomaan.+Vien+tällä+kertaa+sinne+sisareni.+Ja+nyt+vihjeesi+perusteella+aionkin+reissulla+poiketa++-+en+kävele+ohi+-+Herkkujuustolassa+tuota+Vilhoa+ostamassa.+Vilho+oli+isänikin+nimi,+joten+jo+siitä+päätellen+juuston+on+oltava+hyvää;)
Sinulla+on+viitseliäs+vaimo.+Meilläkin+on+kotimankeli,+mutta+se+on+varsin+syvälle+haudattu+yhden+kaapin+uumeniin.+En+enää+mankeloi,+enkä+liioin+silittele+mitään+lakanoita.+Kuitenkin+ymmärrän,+että+perintöpitsit+pitää+manklata,+että+niiden+kauneus+tulisi+esille+mahdollisimman+hyvin.+Meilläkin+sellaisia+on,+mutta+kun+en+niitä+käytä,+niin+eivät+tarvitse+pyykkäystä++eivätkä+siis+litistämistäkään.
31.07.2021 13:30
Puosulle+👍🏻.+Minunkin+siippani+jätti,+ei+juustot,+vaan+makkarat+melkein+kokonaan+pois,+ja+nyt+on+hänelläkin+farkkujen+kannatteluongelma,+jonka+ratkaisi+henkseleillä.+Mies+oli+vielä+talvella+ihan+perusmakkaramies,+mutta+ei+enää.+Kyllä+hän+vielä+makkaraa+syö,+mutta+ei+ollenkaan+joka+päivä.+Ja+äkkiä+paino+putosi+häneltäkin.+Nyt+ei+tarpeen+vuoksi+enää+tavitsisi+pantata+makkaran+syöntiä,+mutta+sillä+linjalla+näyttää+ainakin+vielä+jatkavan.+En+vastusta.+Mutta+en+mäkätäkään,+vaikka+makkaraan+uudelleenkin+sortuisi.+-+Juustoista+meillä+ei+kuitenkaan+luovuta.+Mitäs+minä+sitten+söisin!
31.07.2021 13:16
Minäkin+esitän+asiani+mieluiten+kirjoittamalla.+Puhelimellakin+pääasiassa+kirjoittelen.+Puheluita+tulee+vähän,+mutta+tekstareita+ja+dataa+kuluu,+ja+sopimuksessani+onkin+kaikkien+määrä+rajoittamaton.+Mökillä+käytän+puhelinta+wifinä,+ja+jo+yhden+viikonlopun+aikana+siellä+käyttämäni+data+saattaisi+käytön+mukaan+laskutettuna+maksaa+"miljoonan".
Kai+kirjoittamisvimmakin+periytyy.+Isäni+oli+melkoinen+kirjoittaja.+Myös+hänen+suvussaan+sama+vika.+Kirjojakin+ovat+jotkut+julkaisseet.+Äitini+puolen+sukulaisissa++taas+on+monta+maratonpuhujaa.+Parhaat+puhujat+ovat+kyllä+jo+manan+mailla.+Minun+sukupolveni+porukka+on+jo+hieman+vaisumpaa.+Itse+olen+tosi+vaisu.+Mieluiten+kuuntelen+muita.+Väliin+tietysti+heittelen+tarkoin+mietittyjä,+laittamattomia+huomioitani🤣
Sähköposti+on+tosiaan+loistava+työkalu;+aina+jää+jälki.+Ei+tarvitse+selitellä+tai+muistella,+mitä+tuli+sanotuksi,+sen+kun+kaivaa+esille+tarvittavan+eemelin.+Eemelillä+on+helppo+laittaa+kuviakin.+Esim.+viime+viikolla+kertomastani+auton+rengasvauriosta+siippa+pisti+vakuutusyhtiöön+kuvan+riekaleiksi+menneestä+renkaasta.+Samoin+sinne+läksi+kuva+korjattavana+olevan+tien+pinnalle+levitetyistä+veitsenterävistä+sepelimurikoista.+No,+selvää+tietysti+on,+että+ainakaan+Destia+ei+asialle+korvaansa+lotkauta,+mutta+onpahan+kerrottu.
Pitäisi+lähteä+kauppaan.+Pojanpoika+tulee+pitkästä+aikaa+syömään,+ja+hänelle+laitan+lempiruokaansa,+mummun+bravuuria+lihamakaronilootaa.+Jälkkäriksi+saa+pannukakkua.+Siinä+taas+siippa+on+tekemisen+mestari.+Ei+ollakaan+poikaa+nähty+kahteen+viikkoon.+Ensin+oli+rippileirillä+ja+sen+jälkeen+äitinsä+kanssa+lomareissulla.
Kyllä+se+vain+niin+on,+että+noita+jälkeläisiä+aina+pikkuisen+kaipaa.+Omat+poikamme+ja+lapsenlapset+asuvat+meiltä+vain+muutaman+kilometrin+päässä,+mutta+silti+menee+monesti+päiviä,+ettei+tavata.
Lokoisaa+lauantaita+kaikille!
31.07.2021 13:03
38 / 86