Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
amummu
profiilit
amummu
amummu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
6
Kommenttia
1720
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olen+ahkerasti+estänyt+ja+poistanut+vieraita+numeroita,+joista+tarjotaan+kaikenlaista+ostettavaa+tai+tilattavaa.+En+vastaa+enää+mihinkään+tuntemattomaan+numeroon.+Jos+jollain+on+oikeata+asiaa,+ottaa+yhteyttä+tekstarill.+Ja+tuo+poisto+ja+esto+alkaa+tuottaa+tulosta;+puheluita+ei+tule+enää+kuin+murto-osa+siitä,+mitä+esim.+vielä+alkuvuodesta+tuli.+Minulla+on+kaksi+hyväntekeväisyyskohdetta,+joiden+"agenttien"+numerot+on+tiedossani,+ja+niihin+puheluihin+vastaan.
Siippa+vielä+vastailee+tuntemattomiin+mumeroihin,+ja+eilen+hänelle+soitettiinkin+kaksi+kertaa,+kahdesta+eri+numerosta+mongertavalla+englannilla+muka+Microsoftin+asialla.+Olisi+pitänyt+puhelimessa+antaa+MS:n+tunnuksia,+kun+muuten+muka+ei+päivitys+onnistu.+Moni+kyllä+varmaan+menee+retkuun+noiden+huijareiden+kanssa.
Ennen+vanhaan+ja+tietysti+nytkin+pitää+suojata+omaisuutensa+varkauksien+ja+ilkivallan+varalta+vakuutuksilla+ja+erilaisilla+lukituksilla.+Se+on+minusta+sietämätöntä+roistojen+ja+retkujen+hyysäystä,+ja+nyt+sitten+pitää+huolehtia+puhelimensa+ja+tietsikkansa,+jopa+oman+identiteettinsäkin+turvaamisesta.+Ja+roistot+saavat+taas+toimia+rauhassa.+Mutta+niinhän+on,+että+ei+mistään+semmoisia+resursseja+(siis+rahaa)+löydy,+että+kelmit+saataisiin+kiinni+ja+edesvastuuseen.+-+Ja+sitten+meille+myydään+netin+avulla+toimivia+jääkaappejakin!!!!!!
20.04.2021 14:04
No,+tässäpä+vasta+kohuotsake+onkin!+HS:n+öyhötystä?+Taas+😁
20.04.2021 11:04
Kyllä+tosiaan+tuo+Tyttiviikari+on+melkoinen+kovakasvo.+Oikein+päässä+kohisi++-+raivosta+-+eilen+meikäläiselläkin,+kun+paasaustaan+kuuntelin.+Oli+tainnut+valmistella+vastauksensa+huolella,+ja+ulkoa+niitä+sitten+ohjelmassa+lateli.+Ja+nyt+sitten+on+hakemassa+Kansallisgallerian+johtoon.+Toivottavasti+ei+tule+valituksi.+Vaikka+yleensä+kyllä+Viikarin+kaltaisille+on+joku+säilövirka+olemassa,+mihin+pääsevät+hengähtämään+ainakin+vähäksi+aikaa+ja+juonimaan+uusia+juttuja.
Nuo+lentopisteet+eivät+kerry++pankkitilille,+vaan+ne+kertyvät+esim.+Finnarin+Plus-tilille.+Niitä+voi+käyttää+kaikenlaisiin+ostoksiin+pisteidenkeruuohjelmien+tarjonnasta,+missä+ostettavaa+riittää+palveluista+tavaroihin+ja+hyväntekeväisyyteen.+Pisteillä+voi+myös+ostaa+lentomatkustamiseen+liittyviä+etuja.
Täällä+viikonlopun+aikana+onkin+käynyt+"vieraileva+virtuoosi".+Mukava+kuulla,+että+tohtoorillakin+henki+ei+vain+pihise,+vaan+kirjoituksista+päätellen+käy+täysin+palkein.
Ulkona+taas+aikamoisen+keväinen+keli.+Kohta+se+kettiksen+työntöreissulla+testataan,+onko+totta+vai+vain+ikkunasta+näkyvää+lumetta.+Hmmm,+ikkunasta+näkyvää;+niistä+ei+paljon+taas+näy,+mutta+se+hyvä+puoli+likaisissa+ikkunoissa+on,+että+käden+jälki+näkyy+oitis,+kun+lastaa+niillä+alkaa+heilutella.
Tänään+olen+suunnitellut+aloittavani+hapanleipätaikinaan+tarvittavan+hapatteen+kasvattamisen.+Saa+nähdä,+toteutuuko.+Sen+kanssa+pitää+olla+paikalla+joka+päivä+jatkamassa+prosessia+säännöllisesti.+Katsotaan,+miten+ämmän+käy.
Hyvää+alkanutta+kevätviikkoa!
19.04.2021 12:22
Onpas+teillä+herkullisen+oloinen+sapuska+tulossa!+Minulle+tuli+vesi+kielelle,+vaikka+juuri+olen+syönyt+lounaan.+Kala+on+niin++hyvää.+Täytyypä+taas+savustin+teroittaa,+kun+kohta+ulkona+pääsee+tekemään+ruokaa.+Siinä+on+helppo+laittaa+kalaa;+sisällä+laitettunahan+haju+jää+usein+pitkäksi+aikaa++leijumaan.+
Tänään+olen+seissyt+hellan+vieressä+jonkun+tunnin.+Tein+lapinmatkalaisille+parit+paistokset+ja+keitin+riisipuuron.+Vielä+laitan+voileipiä+ja+hedelmiä+syömävalmiiksi,+jotta+yöllä+ei+tarvitse+muuta+kuin+avata+rasiat+ja+työntää+kitaan.+Onneksi+päättivät+yöpyä+välillä.+Kun+pääsevät+kotoa+lähtemään+vasta+kuuden+maissa,+niin+olisi+lähes+jo+rikosluontoinen+urakka+posottaa+yhtä+soittoa+perille+saakka.+Kun+kuskejakin+on+vain+yksi.+Nyt+sitten+Oulussa+yöllä+hotelliin,+siellä+eväät+naamaan+ja+unta+palloon.+Ja+aamulla+matka+jatkuu.
Ihana+on+täällä+sää.+Aamulla+huussireissulla+kuului+peipposten+liverryksiä+ihan+jo+kesän+henkeä+herätellen.+Yöllä+kyllä+oli+pakkasta,+joten+taisivat+peipot+liverrellä+lämpimikseen.+Kevätlintujen+äänet+kyllä+tuntuvat+vähentyneen+vuosi+vuodelta.+Ennen+vanhaan+täällä+näihin+aikoihin+oli+melkoinen+lintukonsetti.+Vaan+eipä+enää.
Kotinurkissakin+kuulee+suunnilleen+enää+vain+varisten+ja+harakoiden+räkätystä.+Kiurua+sentään+kuultiin+alkuviikolla.+Peipponenkin+yritti+virittää+lauluaan,+mutta+häpyi+sitten,+en+tiedä+mihin,+mutta+liverrys+lakkasi+melkein+heti+kun+oli+alkanutkin.+Takavuosina+lintujen+liverrys+herätti+unesta+suunnilleen+auringon+nousun+aikaan+ja+jatkui+koko+aamun.+Nykyään+keväät+ovat+hiljaisia,++on+kuin+huopatossutehtaalla+kesälomien+aikaan.
Keväistä+viikonlopun+aloittelua!
16.04.2021 14:36
Niin+ollaan+täälläkin:).+Mitään+kummaa+ei+ole+tapahtunut,+paitsi+kun+kävin+terassilla+hakemassa+pari+tavaraa,+yllätyin:+olikin+kylmä.+Sisältä+katseltuna+on+näyttänyt+kovin+keväiseltä.+Vaan+ehtiihän+tuo+vielä+lämmetä;+juhannukseen+on+vielä+aikaa.
Olin+äsken+vähän+aikaa+sormi+suussa,+kun+luin+iltpäivälehdestä+että+rokote,+jota+mekin+saimme,+on+"tehokas+kuusi+kuukautta+toisen+annoksen+jälkeen".+Vähän+aikaa+nikottelin,+että+puolen+vuoden+päästäkö+sitten+se+ei+enää+ole,+vai+tarkoittaako+teksti,+että+teho+alkaa+vasta+puolen+vuoden+päästä+kakkospiikistä.+Piti+etsiä+alkuperäinen+ulkomaan+uutinen,+josta+asia+selvisikin.+Po.+iltapäivälehteen+onkin+myöhemmin+ilmaantunut+päivitetty+teksti,+joka+kertoi,+että+rokote+on+tehokas+VIELÄ+tuon+puolen+vuoden+jälkeen.+Alkuperäisestä+uutistekstistä+selvisi+se,+mitä+ajattelinkin,+että+teho+on+selvitetty+tutkimuksilla+kaksi+rokotetta+saaneilta.+
Jo+joskus+alkuvuonna+joku+lääkäri+oli+sitä+mieltä,+että+korona+on+tullut+jäädäkseen+ja+että+rokotteita+sitä+vastaan+joudutaan+ottamaan+ehkä+jopa+kerran+vuodessa.+Niinhän+on+nyt+influenssarokotteidenkin+laita.+Minä+ainakin+otan+rokotuksen,+jos+sellaista+suositellaan+ja+on+tarjolla.+No,+se+näkee+ken+elää.
Pitäisi+vielä+lähteä+kauppareissulle,+ellen+halua+aamulla+nousta;+enkä+halua😆+Teen+pojalle+ja+lapsilleen+viikonlopuksi+ruoat.+He+lähtevät+pohjoiseen+kolmen+hengen+lomalle,+ja+jotta+voisivat+välttää+kauppareissun+viikonloppuna,+niin+syömistä+tarvitaan+alkupäiviksi.++Ruokatehtaan+perustan+kyllä+huomenissa+mökille.+Lomalaiset+ajavat+perjantaina+sitä+kautta+ja+nappaavat+sapuskat+ja+vähän+muutakin+rompetta+mukaansa.
Minulla+on+hyvä+mieli+siitä,+että+isä+ja+lapsensa+vihdoin+pystyvät+pitämään+kunnon+loman+kolmistaan.+Ja+Lappihan+on+ihana+tähän+aikaan+vuodesta.+Sinne+mielisi+omakin+mieli.+Ko.+lomamökkiin+mahtuisi+kyllä+vaikka+komppania,+mutta+emme+lähde+mukaan,+vaikka+pyysivätkin.+Heille+tekee+hyvää+olla+ihan+keskenään.++Yhteys+meihinhän+syntyy,+kun+syövät+tekemiäni+ruokia;).+Niin+ja+onhan+puhelinkin+olemassa.
Nyt+kauppaan+ja+sitten+saunaan;+onhan+pikkulauantai.
14.04.2021 18:02
Huh,+minä+kyllä+menisin+hotellimajoitukseen+jos+pienikin+käärme+luikertelisi+puutarhassani.+En+inhoa+käärmeitä,+mutta+kammoan.+Olen+kerran+jollain+etelän+reissulla+rohkaissut+mieleni+ja+silittänyt+erään+liikkeen+näyteikkunassa+loikoilevaa+jumalattoman+isoa,+keltaista+käärmettä+(muistaakseni+myös+python).+En+tiedä,+mistä+sen+rohkeuden+sain,+mutta+tulipa+tehtyä.+Joku+kiipeää+Mt.+Everestin+huipulle+ylittämään+itsensä.+Minä+tein+sen+silittämällä+käärmettä.+En+kyllä+tuntenut+itseäni+voittajaksi,+edelleen+kammoan+käärmeitä.
Tänään+olen+toisella+tavalla+ylittänyt+korona-aikana+laiskistuneen+itseni.+Tuuletin+yksin+keväästä+riehaantuneet+kettikset+-+ja+voi+kuinka+leivoset+liversivät!+Sitten+laitoin+lounaan.+Valmistin+myös+kaksi+isoa+purkillista+etikkapunajuuria,++ja+juuri+äsken+pistin+puolukkavispipuuron+jäähtymään+ja+kohta+vatkaan+sen+herkulliseksi+iltapalaksi.+Nyt+voinkin+sitten+taas+jo+löhähtää+katsomaan+telkan+tallennuksia.
Mukavaa+kevätiltaa!
13.04.2021 17:28
Utrio+on+varmaan+yksi+luetuimmista+suomalaisista+historiallisten+romaanien+kirjoittajista.+Itse+kuitenkin+olen+joskus+nuoruudessani+lukenut+yhden+ainoan+hänen+kirjoittamansa+kirjan+(nimeä+en+muista),+jostain+keskiaikaisesta+linnanneidosta.
En+koskaan+ole+ollut++innostunut+historiallisista,+"tositarinoihin+perustuvista"+romaaneista,+vielä+vähemmän+elokuvista.+En+tykkää,+että+luen+faktaa,+missä+faktan+puuttuessa+on+kirjailija+kehittänyt+omia+teorioitaan.+Elämäkerrat,+joihin+kirjoittaja++on+lisännyt+omia+kuvitelmiaan+eivät+myöskään+ole+favoriittejani.+Fakta+faktana+ja+fiktio+fiktiona,+kiitos!+Toisaalta,+noista+romaaneista+varmaan+oppisin+lisää+historiasta,+joka+ei+niin+hyvin+hanskassani+olekaan.+No,+eipä+ole+historia+elämän+ainut+alue,+mikä+ei+ole+hanskassani🤣
12.04.2021 16:16
Sussiunakkoo!+Katsoin+eilen+sen+videon,+missä+tuo+sus+jolkotteli+jossain+Espoossa.+Illemmalla+jonkun+toisen+median+nettisivulla+oli+kuva+samasta+sudesta,+mutta+siinä+se+näytti+uitetulta+koiralta.+Olisikohan+pudonnut+jossain+jäihin.+On+varmaan+elukalla+ollut+hätä+hyppysissä,+kun+ei+lauman+turvaa+ollut.
En+tiedä,+kuinka+monta+koiraa+takavuosina+nimenomaan+Kuhmoisissa+sudet+söivät,+mutta+alueella,+mihin+kuuluu+mm.+K.,+Jämsä,++silloinen+Längelmäki+ja+Orivesi+meni+suden+suihin+yli+30+koiraa.
Tänään+on+tosi+keväistä.+Äsken,+kun+tulin+renkaanvaihtoreissulta+näytti+auton+mittari+viittätoista+graadia.+Pääasiäisnarsissitkin+ovat+vihdoin+auenneet+ruukussa+terdellämme.+Juuri+sanottiin,+että+lämpöennätys+mitattu+jossain+Lappenrannan+nurkilla,+päälle+16C.
Vaikka+sää+olisi+ollut+houkuttava+lenkkeilylle,+en+ollut+tänäään+kettiksiä+työntämässä,+kun+oli+muuta+hommaa,+mutta+siippa+kävi+niiden+kanssa+ja+olivat+sällit+olleet+kevättä+täynnä.+Lapista+tulivat+eilen,+eikä+siellä+vielä+keväästä+oikein+ollut+tietoa.+Täällä+sen+sijaan+sitä+tietoa++-+ja+hajuja+-+on+joka+paikassa;+koirain+internetti+on+sitä+täynnä+juuri+nyt.
Talousmatikan+merkeissä+meni+tästä+päivästä+taas+iso+osa.+Minua+on+enemmän+ja+enemmän+alkanut+kiinnostaa+po.+matikan+alue.+Poika+virnuilikin,+että+siitä+vain+opiskelemaan+ja+väikkäriä+tekemään.+No,+joku+sentään+raja+kiinnostukselle+matikkaa+kohtaan+ja+yläikäraja+opiskeluillekin!+
Kyllä+ihmiset+kaikesta+alkavat+mekastaa.+Jollain+rokotuspaikalla+oli+noussut+kärhämä+AstraZenecan+rokotteen+takia.+Vartijoita+oli+tarvittu+toppuuttelemaan.+Ehkä+kyseessä+on+ihmisten+homman+puute.+Ns.+ammattikärhämöitsijöitähän+riittää+joka+lähtöön.+Jos+ei+rokotetta+halua,+niin+voihan+olla+ottamatta+ja+vain+lähteä+kotiin,++eikä+alkaa+mekkaloida.
Mutta+nyt+myöhäislounaalle:+pottuja+ja+siipan+tekemää+makkarakastiketta,+lisukkeeksi+omatekemää+cole+slaw'ta.
12.04.2021 15:49
Liian+helppoa.+Eiköhän+taiteen+maisterille+voitaisi+keksiä+rangaistukseksi+homma,+missä+taide+on+hakusessa+(niin+kuin+nytkin+on+ollut🤣).+Tosin+raha-+ja+meikkipussit+pitää+siitä+hommasta+pitää+kaukana.+Assan+vessan+kassa!??
08.04.2021 12:35
Kohta+alkaa+olla+tilanne,+että+joka+vehkeen+kanssa+saa+olla+todella+varovainen.+Soittoja+tulee+päivittäin+minullekin,+mutta+en+niihin+vastaa.+Pistän+jokaisen+numeron+estoon,+ja+puhelut+ovatkin+mielestäni+vähentyneet.+Jos+jollain+tuntemattomasta+numerosta+soittajalla+on+minulle+oikeata+asia,+niin+pistää+tekstarin+ja+kertoo+siitä.+
Hakkerit+kuitenkin+tunkevat+kaikkialle.+Juuri+tänään+huomasin+netissä+jutun,+missä+varoitetaan+Androidien+järjestelmäpäivityksiinkin+hyökänneistä+kelmeistä.+Jutussa+varoitetaan+ottamasta+päivityksiä+Google+Playn+ulkopuolelta.+Omaan+puhelimeeni+järjestelmäpäivitys+tulee+vain+ilmoituksena+ja+pyyntönä+käynnistää+uudelleen+puhelin,+mutta+sen+yhteydessä+ei+ilmaannu,+mikä+instanssi+sen+lähettää.+Täytyypä+tarkistaa.+
Yritin+äsken+tutkia+erilaisia,+nimenomaan+puhelimeni+turvallisuuteen+liittyviä+valintoja,+mutta+ei+niistä+saa+selkoa+koistisen+labradorinnoutajakaan,+tai+ainakaan+minä+en+saa.+Monesti,+jos+poistaa+jonkun+Googlen+toiminnon,+niin+heti+tulee+ukaasi,+että+jotkut+muut+toiminnot+saattavat+sen+seurauksena+katketa.+Enkä+sitten+arvaa+ko.+poistoa+tehdä.
Siippa+on+poistanut+kaikki+mahdolliset,+Googlelle+valtaa+koneessaan+antavat+toiminnot.+Sen+seurauksena+aika+usein+hänelle+tulee+ilmoituksia,+että+joku+äppi+ei+toimi,+kun+on+poistanut+sitä+sun+tätä.
Minä+toistaiseksi+luotan+F-Securen+maksulliseen+palveluun+kuin+pukki+suuriin+sarviinsa.+Puhelimessani+ei+ole+mitään+sellaista,+joka+jotakuta+vierasta+voisi+kiinnostaa.+Mobiilipankkia,+kuten+koko+puhelintakin+turvaa+F-Secure.+Voi+tietysti+käydä+niin,+että+jo+huomenna+tulee+taas+uusia+varoituksia+digikelmeistä+ja+pitää+ryhtyä+toimenpiteisiin.+Noh,+se+on+sitten+huomisen+juttu.
Tänään+olin+taas+reipas+ja+kävin+kaupassa+kävellen.+Kylmä+tuuli+kävi+luihin+ja+ytimiin.+Kettikset+kun+ovat+lomalla,+niin+on+pakko+on+edes+vähän+liikuttaa+itse+itseään,+muuten+iskee+ryytymys,+ja+jo+takamuksen+nosto+sohvasta+hengästyttää.+
Kyllä+kummastuttaa+VTV:n+pääjohtajan+tolloilun+käsittely.+Jos+on+totta+se,+mitä+mediassa+on+asioista+kerrottu,+niin+luulisi,+että+viran+hoito+loppuisi,+ei+vain+tutkinnan+ajaksi+vaan+tykkänään,+joko+potkuin+tai+po.+henkilön+omasta+aloitteesta.+Nainen+on+kyllä+tosi+tyhmä,+kun+tuollaisiin+tekoihin+on+ryhtynyt.+On+kai+luullut+olevansa+korkeassa+virassaan+koskematon.
07.04.2021 17:15
Rapunen+tuossa+ylempänä+ruoista+puhui+niin,+että+tuli+vesi+kielelle,+vaikka+itsekin+söin+lounaan+vasta+reilut+pari+tuntia+sitten.+Meilläkin+oli+eiliseltä+valkosipulipottuja,+kerman+kera+mikrossa+tehtyjä+ja+savulammasta.+Jälkkäriksi+söin+tuoretta+ananasta+ja+puolikkaan+mangon.+Elosen+mämmiä+olisi+meilläkin,+jos+niin+tuhti+vielä+myöhemmin+maistuu.+Minulle+taitaakin+tänä+pääsiäisenä+tulla+koko+vuoden+kermakiintiö+laakista+täyteen,+kun+vielä+tänään+myöhemmin+otan+viimeiset+mämmiannokset.+Sen+kanssahan+pitää+ehdottomasti+olla+kuohukermaa,+siipalle+maitoa+ja+sokeria,+minulle+ei+sokeria.+Uskallankohan+ollenkaan+mennä+vaakaan+näiden+pyhien+jälkeen.
Melkein+olisi+nyt+marraskuinen+keli,+jos+ei+päivä+olisi+niin+korkealla.+Täälläkin+tuulee+ja+välillä+vihmoo+lumiräntää.+Uhkailivat+tänne+eteläänkin+senttien+lumikerrosta.+Lapin+matkalaiset+lähettivät+kuvia+hiihtoladulta.+Kettiksetkin+olivat+hiihtämässä.+Sinne+on+nyt+lisätty+paljon+koiralatuja+ja+ukot+ovatkin+jo+hikuhiihtäjiä.+Kuva+oli+myös+yhdeltä+kahvimajalta,+missä+herkuttelivat+(siis+ihmiset)+kahvilla+ja+vastakeitetyillä+munkkirinkilöillä.+Vähän+"kävi+kärsään".
Pyhäpäivän+huvituksenani+tänään+on+mökkipyykkien+pesua,+jota+oli+taas+kertynyt+käsittämätön+määrä!+Illalla+onneksi+on+muuta+ajankulua.+Telkasta+tulee+Diiliä+ja+Sandhamnia.+Diiliä+olen+jämähtänyt+seuraamaan,+vaikka+tällä+erää+sen+tehtävät+ovat+olleet+(minua)+kiinnostamattomia.+Olen+kuitenkin+jatkanut,+kun+siinä+on+yksi+raivostuttavan+oloinen,+itsevarma+tyyppi,+jonka+toivoisin+putoavan.+Mutta+kummasti+hän+vain+saa+jatkaa+jaksosta+toiseen.+Tälle+naiselle+ihmeekseni+ohjelmassa+annetaan+vähän+väliä+aikaa+selostaa+omiaan.+Kukaan+muu+kilpailija+ei+saa+niin+paljon+itseään+esitellä+kuin+hän.+
Yksisarvisen+vointia+meidänkin+teinit+kyselivät,+kun+mökillä+kävimme.+Viime+kesänä+ostimme+uimakaveriksi+jumalamattoman+ison+yksisarvisen,+mihin+he+molemmat+mahtuvat+kyytiin.+Ja+kyllä+osaavat+senkin+ikäiset+lapset+pitää+hauskaa.+Ja+mikäs+sen+mukavampaa,+kun+on+lämmin+päivä+ja+vesikin+lämmintä.+Itse+en+sen+kyytiä+ole+kokeillut.+Vielä.+Jospas+tulevana+kesänä.
Nyt+päiväkahvin+keittoon,+että+karisee+loputkin+päikkärin+rippeet+silmistä.
Hyvää+pyhien+lopettelua!
05.04.2021 16:09
Eiku+baanalle+vaan!+Että+itse+kerkiät+tehdä+aloitteen,+muuten+voi+käydä+niin,+että+sie+vikiset+ja+hää+viep!
04.04.2021 17:42
Taitaa+tosiaan+olla+totta,+että+leskeksi+jäänyt+mies+ei+pitkään+yksinään+viihdy.+Onhan+sekin+monelle+totta,+että+ihmisen+ei+ole+hyvä+olla+yksin.
Eräs+tutun+tuttu+mies+jäi+leskeksi+70-vuotiaana.+Jo+puolen+vuoden+päästä+vaimonsa+hautajaisista+hänen+kotiinsa+tuli+asumaan+uusi+kumppani.+En+tiedä,+ovatko+menneet+naimisiin,+vai+"susiparinako"+edelleen+majailevat.+Lapsensa+kyllä+loukkaantuivat+äitinsä+puolesta.
Minustakin+tuntuu+edesmennyttä+kohtaan+lähes+loukkaavalta,+että+noinkin+lyhyessä+ajassa+on+jo+uusi+puoliso+on+"koulutettavana".+Melkein+kuin+vanhaa+puolisoa+ei+olisi+ollutkaan.+Ennen+vanhaan+moni+leski+eli+leskenä+elämänsä+loppuun+asti.+Sekään+ei++välttämättä+mikään+ihannetila+ole.+Etenkään+nuoremmalle,+jolla+ehkä+vielä+lapsiakin+talossa.
Itse+en+voisi+kuvitellakaan+enää+opettelevani+uutta+ihmistä,+jos+siippa+lakkaisi+olemasta.+++Ehkä+moni+mies,++ainakin+meikäläisen+ikäluokkaan+kuuluva+kuitenkin+tarvitsee+sitä+passaajaa+ja+kädestä+pitäjää+niin+paljon,+että+yksin+eivät+edes+halua+pärjätä.+Ihmettelen+kyllä,+miksi+iäkäs+mieskään+enää+uutta+naista+haluaisi+opetella.+Onhan+siinä+sekin+vaara,+että+joutuu+itse++opetettavaksi;+kuka+tietää,+vaikka+uusi+olis+pirttihirmu+arjen+alettua.+Pitäisi+olla+siis+tuttu+ihminen+jo+ennestään.+Esim.+ystävysten+lesket+keskenään+uudeksi+pariksi?+Semmoistakin+tapahtuu.
Minunkin+äitini+tapasi+sano,+että+pääsiäisaamuna+aurinko+tanssii.+Oli+pääsiäinen+tai+ei,+niin+minulle+se+tänään+tanssi,+ilosta.+Miniältäni+eilen+illalla+otettu+koronatesti+näytti+(jo+kuudennen+kerran)+negatiivista.+Pääsivät+sitten+heti+aamulla+tuloksen+tultua+lähtemään+Lappiin.+Hän+jännitti+sitä+ihan+hirveästi,+kuten+minäkin+hänen+puolestaan+koko+viime+yön.+Hän+sai+viime+viikolla+vihdoin+pitkän+ja+tuskaisen+odotuksen+jälkeen+rokotusajankin,+ja+olisi+ollut+kohtalon+ivaa,+jos+juuri+nyt+loman+alettua+olisi+korona+iskenyt.+Nyt+saavat+rentoilla+omalla+mökillään+Lapin+rauhassa.+Ja+kettiksetkin+nauttivat.
Nyt+haukkaamaan+savulambadaa,+kaupasta+itse+ostettu,+ja++valkosipulikermaperunoita,+itse+mikrossa+tehtyjä.+Lammasta+jo+maistoin+sitä+viipaloidessani,+ja+totesin,+että++on+niin+hyvää,+ettei+itse+enää+kannata+tehdä,+ainakaan+kahdelle.
04.04.2021 15:00
Rauhoittavaa+kuulla,+että+koneiden+hankkijoita+on+muuallkain.Meillekin+kaikenlaisia+vehkeita+on+kertynyt.+Siippa+niitä+hankkii,+ja+kohta+niitä+on+enemmän+kuin+Ramirentillä.+Melkein+kaikkeen+tekemiseen+löytyy+kone.+Ja+samanlaiset+kokemukset+on,+että+kun+konetta+käytetään+ehkä+max+kerran+vuodessa,+niin+ei+ne+sitten+lähde+käyntiin,+ainakaan+akkukäyttöiset.
04.04.2021 13:17
Mekin+olemme+sähköisesti+harjanneet+hampaamme+jo+35v.+Aikoinaan+uuteen+kämppään,+Kuopioon+muutettuamme+anoppi+toi+tuparilahjaksi+sähköhammasharjat.+Niistä+emme+ole+sen+koommin+luopuneet,+muuten+kun+ostamalla+tarpeen+tullen+uusia+tilalle+-+onkohan+olemassa+jo+internetharjoja,+kuten+on+esim.+jääkaappeja🤣++Hammaslankaa+sellaisenaan+en+käytä,+on+hankala,+enkä+noita+tikku-+tai+harjastökkijöitäkään+harrasta.+Minulla+on+siihen+hommaan+pitkä+varsi,+johon+saa+vaihtokappaleina+kiinnittää+pienen+muovisen+puolirenkulan,+johon+on+pingoitettu+pätkä+hammaslankaa.+On+kätevä.+Ei+tarvitse+huheltaa+pitkän+hammaslangan+kanssa,+nyrkit+suussa,+siinä+vain+pidellään+siististi+vehkeen+varresta++ja+lanka+putsaa+välit.
Eräs+ystäväni+pesee+lattialistat+ja+niiden+"juuret"+hammasharjalla!+En+ole+kokeillut,+enkä+luultavasti+kokeilekaan+ainakaan+tässä+elämässä.
04.04.2021 12:53
Lupasin,+Cee,++kertoa,+jos+rokotuksesta+jotain+seuraamuksia+tulee.+Aluksi+ei+tullutkaan+mitään,+mutta+viime+yön+aikana+pistoskohdan+ympärille+on+noussut+punaista,+kutiavaa+ihottumaa.+Lisäksi+samalle+alueelle+ihon+alle+on+muodostonut+kovahko,+aika+isokin+ja+painoarka+mähkä.
Kaipa+tuollaiset+haitat+ovat+aika+yleisiä+rokotusten+yhteydessä.+Minulle+se+vain+on+outoa,+kun+koskaan+en+mistään+rokotteista+tai+lääkkeistä+ole+saanut+mitään+oireita.+Jospa+ikä+muuttaa+senkin.+Onhan+se+muuttanut+nukkumisenikin:+ennen+nukuin+kuin+tukki+missä+vain,+mutta+nykyään+se+on+vaikeata+omassa+sängyssäkin.
Joku+aikanaan+lauloi:+"sä+koskaan+et+muuttua+saa".+En+ole+totellut+sitä(kään)+käskyä:)
02.04.2021 15:18
Sikäli+kuin+muistan+luvattiin+täksi+päiväksi+hyvää+ulkoilusäätä,+aurinkoa+ja+useampia+lämpöasteita.+Täällä+möksällä+kuitenkin+on+koleaa,+ja+vähän+väliä+tipahtelee+harvakseen+taivaalta+lumihiutaleita.+Pilvissä+sentään+sen+verran+välillä+ohuempia+kohtia,+että+voi+todeta+auringon+olemassaolon.+No,+eipä+tämäkään+sää+ulos+estä+menemästä.
Melkein+aamusta+saakka+olenkin+meinannut++-+katsotaan+toteutanko+meinaamiseni+-+lähteä+pienelle+kävelylenkille+taittelemaan+oksia+pääsiäismaljakkoon.+Ostin+siihen+jo++keltaisia+tulppaaneja!+Kyllä+ne+ainakin+minun+mieleeni+ja+huusholliini+tuovat+oikein+hyvin+ja+kauniisti+pääsiäisajan.+Meillä+täällä+sisälläkin+on+nyt+vähän+viileää,+eikä+ulos+lähtö+jo+valmiiksi+viluisena+oikein+kiehdo,+mutta+oksia+pitää+kyllä+saada.+Joten...pitäisiköhän+houkutella+siippa+niitä+hakemaan+ennen+grillaamisrupeamaa;)
Eilen+söimme+lammasta,+itse+asiassa+karitsaa,+ja+tänään+on+vuorossa+flank+steak.+Olemme+po.+ruhon+osaa+laittaneet+aiemmin+vain+pari+kertaa,+uunissa,++ja+nyt+olen+lueskellut+sille+grillausohjeita.+Ohjeita+näyttää+olevan+niin+monta+kuin+on+kirjoittajiakin.+Eli+entten+tentten...+Mutta+luultavasti+sitä+saa+mitä+ei+tilaa;+tässä+kyökissä+nimenomaan+ennen+kokeilematon+ruoka+voi+matkallaan+jääkaapista+ja+ohjeesta+lautaselle+käydä+läpi+melkoisia+muutoksia,+ja+tulos+onkin+koronan+tapaan+joku+variantti.+No,+onneksi+ei+ole+pitkä+matka+keittiöhenkilökunnan+pakeille,+jos+valittaminen+on+tarpeen.
Radiosta+tulee+parhaillaan+Jokapojan+urkutunti.+Ruoanlaittoprojektini+takia+vasta+ohjelman+huomasin+ja+harmittaa,+etten+kuullut+alusta+saakka.+Onneksi+se+löytyy+myöhemmin+Areenasta.+Urkurin+ammatti+minulla+oli+nuorena+mielessä,+mutta+mieli+muuttui.+Joku+vuosi+sitten+minun+piti+aloittaa+urkutunnit+oman+seurakuntani+kanttorin+kanssa,+mutta+hän+otti+ja+läksi+muille+maille,+joten+se+jäi.+Ja+itse+olen+sen+verran+saamaton,+että+yhteyden+otto+toiseen+opettajaan+on+jäänyt+ottamatta.+Omapa+on+vahinkoni.+
Mutta+nyt+haarukka+ja+veitsi+käteen.+Siippa+tuo+juuri+ruokaa+siJalle;),+ei+tarvitse+itse+enempää+rehkiä.+Sen+verran+rehkin+äsken,+että+pistin+potut,+sipulit+ja+sienet+folionyyttiin+sesamöljyn,+suolan+ja+pippurisekoituksen+maustamina.+Nekin+kypsyvät+grillissä+lihan+kyljessä.+Hellahommia+ei+tarvitse+tänään+tehdä+lainkaan.+
Rauhaisaa+pyhäpäivää!
02.04.2021 14:53
Saas+nähdä,+pysyykö+nyt+kirjautuminen.+Edellisen+viestin+aikana+se+hävisi.+Tosin+kirjoittamisen+välissä+kävin+syömässä+lounaani:+kaupan+salaattibaarista+itse+kerätty+ja+ostettu+annos.
Kettislenkillä+kuulin+tänään+kiurun+laulua.+Poika+jo+maanantaina+kertoi+kuulleensa+sitä.+Minulla+tuo+tinnitus+korvissani++on+välillä+niin+voimakasta,+että+lintujenkin+äänet+peittyvät+usein+sen+alle.+Tänään+se+on+ollut+vähän+vaimeampaa+pitkästä+aikaa+hyvin+nukutun+yön+jälkeen,+ja+ulkona+kun+väänsin+niskaani+merkillisiin+asentoihin,+lihasjännitystä+lieventääkseni,+niin+välillä+tinnitus+vaimeni+niin,+että+kirun+liverrys+kuului.+Ihanaa+kuunneltavaa!+
Kettislenkkimme+kulkee+maisemassa,+mistä+näkyy+järven+kosteikkoalueelle,++ja+nyt+juuri+siellä+on+ihmisiä+kuin+meren+mutaa;+parkkipaikatkin+pullollaan.+Ymmärrän,+että+porukat+haluavat+nähdä+lintuja,+mutta+en+ymmärrä,+miksi+jokaiseen+lintujen+pesimä-+ja+lepopaikkaan+pitää+ihmisen+välttämättä+päästä+kamerajalustoineen+ja+kaiken+maailman+muine+vempeleineen,+täälläkin+ihan+ruovikon+keskelle.++Sama+se+on+monilla+muillakin+lintupaikoilla,+niihin+vartavasten+rakennetaan+kävelysiltoja+ja+pitkospuita+ihmisen+kuljettaviksi.+Minusta+linnut+saisivat+olla+rauhassa+ainakin+kevätajan.+Muotijuttuhan+tuo+lintujen+tiiraaminenkin+on,+ja+etenkin+bongaus+on+totinen+kisa.
Nyt+on+pakko+lähteä+heiluttelemaan+imuria.+Aurinko+on+säälimätön+pölyn+paljastaja.+MInulle+sopisi+hyvin+lonkeron+värinen+taivas:)
Mukavaa+viikonlopun+aloittelua!
26.03.2021 14:31
Me+saimme+Modernan+rokotteet,+ja+kakkospiikki+saadaan+vasta+kesäkuussa.+Sisareni+sai+Pfizerin+piikin++ja+uusinta+oli+jo+neljän+viikon+päästä,+mutta+hän+sai+ekankin+piikin+jo+maaliskuun+ensimmäisenä+päivänä,+ja+sen+jälkeen+sitten+pidennettiin+tuota+väliä+kakkosrokotteeseen.+Silloin+selitettiin,+että+väliä+pidennetään+siksi,+että+vähillä+saatavilla+olevilla+rokotteilla+saataisiin+ensimmäinen+piikki+useammille.+Ihan+hyvä+perustelu.+Siitä+en+ole+nähnyt+tai+kuullut+mitään+tarinaa,+että+voiko+rokotus+menettää+tehoaan,+jos+vahvistupiikki+annetaan+kovin+pitkän+ajan+päästä.+No,+se+jää+nähtäväksi.
Kävin+tänään+puutarhalla+hakemassa+pääsiäiskukkia.+Kovin+nuppuisia+vielä+narsissit+ovat,+kun+vasta+kauppoihin+ovat+tulleetkin.+Kävin+nyt++ihan+siksi,+että+jos+liikkumisrajoitukset+tulevat+voimaan,+niin+voi+olla,++ettei+kukkakaupassa+käynti+kelpaa+syyksi,+jos+tarkastaja+iskee.
Minusta+on+vähän+kakspiippuinen+juttu+tuo,+että+poliisit+nyt+sitten+valvovat+ihmisten+liikkumisia.+Poliisin+resurssit+ovat+jo+lähtökohtaisesti+riittämättömät,+ja+pienemmät+rikokset+jäävätkin+selvittämättä.++Nehän++yleensä+koskevat+tavallista+pulliaista:+pyörän+tai+puhelimen+pölliminen,+vanhuksen+lompakon+vienti+tai+muu+huijaaminen,+jne+Ne+siis+jäävät+enimmäkseen+vain+ilmoitusasteelle,+selvitykseen+saati+syytteen+nostoon+eivät+poliisin+rahkeet+riitä.+Roistoille+korona+järjestääkin+nyt+kissan+päivät.+Radiossa+sanottiin,+että+sotilaita+ei+voida+käyttää+apuna,+kun+siinä+tarvitaan+poliisivaltuuksia.+Miksei+niitäkin+voisi+myöntää+tilapäisesti,+rajatuksi+ajaksi.+No,+kuhan+ihmettelen.
25.03.2021 16:54
Juu,+kyllä+minä+kerron.++Koskaan+en+mistään+rokotteista+ole+oireita+saanut,+mutta+kertahan+se+on+ensimmäinenkin.+Toivottavasti+ei+kuitenkaan+tulisi+kuumetta.+Olisi+listalla+kaikenlaista+hommaa+viikonlopuksi.+Saimme+jo+kakkospiikinkin+ajan,+joka+on+kesäkuussa.
Minäkin+aloin+influenssarokotuksen+ottamisen+vasta+pari+vuotta+sitten.+Pneumokokkirokotuksen+tosin+otin+jo+viitisen+vuotta+sitten,+kun+keuhkokuume+tulee+usein+pahan+influenssan+jälkitautina,+etenkin+vanhoille.+Monille+vanhoille+se+on+koitunutkin+viimeiseksi+taudiksi.+Flunssarokotukseen+ryhdyin+ihan+mainoksen+uhrina:+meidän+terkkarin+nettisivuilla+oli+sellainen,+ja+minä+ryhdyin+toimeen.+Kaksi+kertaa+olen+sillä+piikillä+käynyt,+mutta+en+tiedä+onko+sillä+ollut+vaikutusta.+Influenssaa+en+ole+saanut,+mutta+en+sitä+ole+sairastanut+muutenkaan+pariin+kymmeneen+vuoteen.
Onpa+U:llasi+nyt+paljon+hankaluuksia+terveytensä+kanssa!+Sitä+tulevaksi+vähän+pelkään+omankin+siippani+kohdalla,+kun+ei+juuri+mitään+ole+tähän+saakka+ollut.+Sentään+pari+lyhyttä+sairaalakeikkaa,+mutta+niiden+jäljiltä+ei+jäänyt+mitään+lisähoidettavaa,+joten+pillerin+pilleriä+ei+hänen+tarvitse+napsia.+D-vitamiiniakaan+ei+ota,+pitäisi+suuhun+saakka+kantaa.+Vähän+Ihmettelen,+että+otti+rokotuksen.+Ei+oikein+diggaa+rokotuksia,+mutta+nyt+otti+piikin+mukisematta.+Armeijassa+aikoinaan+piikkejä+pistettiin+likuhihnalta,+vastaväitteitä+ei+silloin+hyväksytty.
Nyt+kahveeta+naamaan.+Ja+pullaa!!
25.03.2021 16:21
45 / 86