Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
amummu
profiilit
amummu
amummu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
6
Kommenttia
1720
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jännitys+eikun+tiivistyy.+Pitää+varmaan+napata+propralia.+Noin+tunnin+päästä+joudumme=pääsemme+piikille.+Ei+vaiskaan.+Minä+en+piikkejä+pelkää,+en+ole+edes+lapsena+niitä+pelännyt+ja+aikuisikäisenä+olen+joutunut+neulan+heilutteljoiden+käsittelyyn+sen+verran+usein,+että+immuniteetti+piikin+pistoon+on+syntynyt.+Minun+on+siis+vaikea+käsittää,+että+jotkut+ovat+lähes+hysteerisiä+jo+piikin+nähdessään+saati+jouduttuaan+sen+kohteeksi.
Kevät+vain+etenee+ja+sen+mukana+alkoi+taas+seuraaviin+lumiin+jatkuva+riesa.+Kettislenkkimme+kulkee+pari,+kolme+sataa+metriä+pyöräilijöidenkin+käyttämällä+väylällä+ennen+kuin+poikkeamme+siltä+toiselle+tielle.+Se+on+hiekkatie,+mikä+onneksi+ei+kelpaa+polkijoille;+sillähän+ei+voi+kaahaata.+Asfalttititellä+pyöräilijät+määräävät+tahdin.+Jalankulkijan,+etenkin+koirain+kanssa+kulkiessa+pitää+olla+tarkkana,+kun+takaa+tulevat+sukkahousuhenkilöt+vain+polkevat+naama+maata+kohden,+ympäristöään+näkemättä.+Hitaammin+ajavat+sentään+osaavat+käyttää+jarruja+ja+tänään+heistä+yksi+jopa+soitti+kelloa.+Toinen+koirista+on+oppinut+rähisemään+pyöräilijöille;+on+kerran+joutunut+kolariin,+mutta+onneksi+selvisi+säikähdyksellä.+Siitä+kai+tuo+rähiseminen+syntyi.+Se+on+huono+tapa,+mutta+en+siinä+kohdassa+moiti,+joku+roti+fillaristeillakin+pitää+olla.+
Vaan+nyt+kannat+tanaan+ja+taistoon+koronaa+vastaan!
25.03.2021 12:42
Minulla+on+nyt+muutama+tuttava,+jotka+rokotteen+ovat+saaneet.+Kellään+ei+edes+pistoskohta+ole+tullut+kipeäksi,+yhdellä+sentään+aristi+painaessa.+Kaikki+miinus+yksi+saivat+Pfizeriä.+Yksi+sai+AZ:aa,+eikä+hänellekään+tullut+mitään+seuraamuksia,+vaikka+ennestään+jo+monta+riskisairautta.
Veritulpan+kanssa+saakin+olla+tarkka.+Mieluiten+vaikka+turha+lääkärireissu+kuin+ottaa+riski.+Eräällä+lähipiiriläisellä+pari+kesää+sitten+kävi+onnekas+sattuma.+Olivat+lähdössä+lomareissuun,+mutta+hän+kuitenkin+läksi+varmuuden+vuoksi+käymään+lääkärissä+edellisenä+päivänä,+kun+oli+kinttunsa+ollut+kipeä+muutaman+päivän.+Lääkäri+oli+ensin+tykännyt,+että+ei+hätää,+mutta+otti+sitten+kuitenkin+ultran+säärestä,+ja+niinhän+se+tulppa+löytyi.+Ja+matka+peruuntui.+Lomapaikka+oli+pieni+käpykylä,+ja+sieltä+olisi+lääkäriin+ollut+melkoinen+matka;+tulpan+kanssa+voi+avun+hakemiselle+tulla+todella+kiire.
23.03.2021 15:06
"...todelliset+englannin+taitajat+ovat+sillä+kielialueella+äidinmaidosta+kielensä+saaneet+ja+vielä+sitä+ehkä+opiskelleetkin."+No+ei+oo+totta,+nythä+sä+hokasit;)).
23.03.2021 14:38
Kyllä+nyt+on+kevättä+ilmassa+oikein+roppakaupalla.+Äsken+olimme+kettislenkillä+ja+kyllä+koiratkin+tällä+kertaa+nuuskivat+ilmaa(kin)+-+varmaan+läheiseltä+hevostilalta+tuli+tuulen+mukana+niiden+kuonoon+sopivia+hajuja.+Jousenet+meloivat+ja+kailottivat+läheisessä+järven+lahden+sulassa,+samoin+yli+lensi+kaakottaen+valtava+lauma+hanhia.+Yhdessä+auringon+lämmittämässä+ja+puiden+suojaamassa+kumpareessa+näkyi+jo+sinivuokon+alkuja.+Toivottavasti+vielä+kuitenkin+malttavat,+jos+vaikka+yöpakkasia+on+tulossa.+
Onnistuimme+su-ma+yönä+saamaan+rokotusajat.+Klo+00.02+ilmaantuivat+ruutuun+molemmille+ajat+torstaiksi.+Hyvin+olivat+70+:ssaset+hereillä,+kun+tuohon+aikaan+jo+viikon+kolmen+ensimmäisen+päivän+ajat+olivat+menneet+ja+osa+torstaistakin.
Jonkun+ajan+päästä+voi+sitten+hieman+hengähtää+ainakin+lähipiirin+tapaamisien+suhteen.+Lapsenlapsiak+olemme+kyllä+nähneet,+mutta+vain+vilaukselta.+Hehän+kyllä+ovat+etäopetuksessa+kumpikin+eivätkä+juurikaan+kavereiden+kanssa,+mutta+silti+ollaan+oltu+tosi+varovaisia.+Se+ei+ole+terveysasioissa(kaan)+pahitteeksi.
Mitenkähän+Aran+asuinseudulla+koronan+kanssa+taistellaan.+Luulisi,+että+sielläkin+rokotuksia+on+jo+jaettu.+Olisi,+Ara,+kiva+taas+kuulla+sinunkin+kuulumisiasi.
23.03.2021 13:26
Juu+ei+tartte,+ei+tartte+englannin+tai+lain+lukijakaan+pitkää+matikkaa,+mutta+auttaa+sisään+pääsyssä,+mikä+on+aika+tärkeä+osa+prosessia.+Kun+on+päässyt+oppilaitokseen,+niin+sitten+voi+alkaa+säätämisen+oppiaineiden+kanssa.
Siitä+juuri+HS(kin)+kirjoitti,+että+lukiolaiset+juuri+pyrkimispisteitä+kerätäkseen+ovat+lisänneet+matikan+opiskelua,+mm.+kielten+kustannuksella,+vaikka+matikka+sinänsä+ei+kiinnostaisi.+Kielten+opiskelun+väheneminen+tietysti+johtaa+tarjonnankin+vähenemiseen,+siis+säästöihin!+Niinpä+(kieli)oppia+sitten+jo+ostetaan+yksityisiltä+koulutusfirmoilta.
22.03.2021 16:49
Se+on+silleesti,+että+pyrkiminen+yliopistoon+on+muuttunut.+Ennenhän+oli+melkein+järkiään+pääsykokeet,+mutta+nykyään+yli+puolet+(ainakin+Hesan+mat-luonnontieteellisen+melkein+kaikki)+otetaan+sisään+todistuksen+perusteella.
Todistuksen+aineista+(4-5+huomioidaan,+1+tai+kaksi+pakollista+ainetta)+saa+pisteitä+aineen+ja+arvosanan+mukaan.+Esim.+jos+tänä+vuonna+pyrkii+lukemaan+englantia,+niin+äidinkielen+(pakollinen)+L:stä+saa+33p,+ja+po.+pitkän+kielen+(se+toinen+pakollinen)+L+:stä+34p.+Lisäksi+tarvittavista+aineista,+esim.+pitkän+matikan+L+antaa+36p,+lyhyenkin+matikan+L+28p+kun+taas++reaaliaineiden+(pois+luettuna+fysiikka,+josta+28p)+L:t+antavat+aineesta+riippuen+20-24p,+pitkä+kakkoskielikin+vain+28p,++jne.+Luonnontieteet+ja+matikka+tuottavat+siis+eniten+pisteitä.
Huom!+historia+on+noista+lisäksi+valittavista+aineista+(pitkän+kielen,+fysiikan+ja+matikan+jälkeen)+arvokkain.¨,+yhtä+arvokas+on+uskonto!!
Mielenkiintoisa+pointti+on,+että+jos+haluaa++vaikka+oikeustieteelliseen,+niin+äikän+L:stä+saa+33p+ja+pitkästä+matikasta+36p,+ja+lyhyestäkin+28p.
Alemmillakin+arvosanoilla+matikan+osaaminen+palkitaan.+Esim.+C-tasolla+englannin+ja+äikän+C:t+antavat+14+ja+15+p.+Pitkä+ylimääräinen+kieli+14p,+mutta+pitkän+matikan+C+antaa+18p.
22.03.2021 16:15
Arvovaltataistoksi+tuntuu+korona-asioiden+hoito+menneen.+Olisi+ollut+paras+ratkaisu+se+pressan+ehdottama+nyrkki,+mutta+sepä+ei+Marinille+kelvannut.+Arvovalta,+eritoten+nuornaisarvovalta+näytteli+siinä+isoa+osaa.+Koronanyrkki+olisi+voinut+keskittyä+koronaan,+ja+hallitukselle+olisi+jäänyt+aikaa+varsinaisiin+asioihin.+Niitähän+pitäisi+myös+hoitaa,+ei+vain+vasemmalla+kädellä,+miten+koronalta+aikaa+jää,+vaan+täydellä+teholla.
Minusta+nuo+koronarajoituksia+vastaan+mieltään+osittaneet+pitäisi+kaikki+laittaa+telkien+taakse.+Hehän+tekivät+muiden+ihmisten+henkeen+ja+terveyteen+menevän+rikoksen.
Tulipas+mieleen+lukiessani+HS:n+juttua+koulu-uudistuksista.+Siinä+todettiin,+että+kielten+opetus+on+nyt+mennyt+lähes+minimiin,+kun+ei+ole+kysyntää++jatko-opintoihin+tarvittavien+pisteiden+keruun(+matikka+jyrää)+takia.+Todettiin+myös,+että+on+jo+näkyvissä+trendi,+että+vanhemmat+ostavat+nyt+lapsilleen+kielikursseja.+Koulu-uudistusta+ajoi+ennen+kaikkea+vasemmisto,+mutta+joutuivatkin+kokkareiden+asialle:+koulu-uudistus+tekee+tilaa+yksityisille+koulutusfirmoille.+Ihan+kuin+terveyspalveluissa;)).
21.03.2021 17:39
Tilannetiedotus.+Puunkantoessu+kokeiltu,+ja+muuten+hyväksi+todettu,+mutta:+ehdottamani+pulikka+pujotettuna+helmapäärmeeseen+ja++"henkselit"+niskan+taakse+tekisivät+askareesta+vielä+sujuvamman.+Mutta+siipan+on+(miehelle+tyypillistä?)+vaikea+myöntää,+että+olin+oikeassa.+No,+katsotaan+millainen+essu+kotikäyttöön+tulee.+Sitä+en+onneksi+vielä+täällä+ruvennut+tekemään.+Muutosehdotukset+olen+siis+tehnyt+(taas),+ja+komitea+vissiin+istuu+alas+ja+miettii.
Kohta+kotimatkalle.+Pitää+sinnen+päästyä+ottaa+kunnon+päikkärit.+Hereillä+on+pysyttävä++ainakin+puoleen+yöhön:+rokotusajanvaraus+aukeaa+klo+00.00,+ja+meinaan+lähteä+mukaan+jo+alkukahinoihin.
Hyvää+pyhää!
21.03.2021 11:51
Minulla+useammastakin+tilaamastani+lehdestä+kokemus+niiden+uudistamisesta++on+ollut+huono.+Niin+huono,+että+olen+lopettanut+tilauksen.+Nykyään+ei+tule+enää+kuin+SK.
Uudistamiset+ovat+johtaneet+säläsisältöön,+eli+nk.+makasiiniin:+lehti+on+täynnä+pieniä+juttuja,+joita+yhdelle+sivulle+mahtuu+monta,+kuvia+ja+niiden+yhteydessä+joku+tekstinpätkä.+Joku+sivu+voi+olla+täynnä+kuvia+vaikkapa+vaaleansinisistä+tavaroista,+kun+po.+väri+on+muotia+,+jne.+Kunnollisia,+luettavia+juttuja+on+yleensä+pari,+maksimissaan+kolme.+Kun+lehdet++ovat+vielä+täynnä+mainoksia,+niin+todellakaan+varsinaista+luettavaa+ei+jää+paljon.+Ovatko+lukijat+nykyään+niin+kärsimättömiä,+etteivät+jaksa+lukea+muutamaa+riviä+enempää,+niin+kuin+telkkarin+katsojatkin+jaksavat+vain+puolen+tunnin+pätkiä.
Aikakausilehdet,+niin+naisten+kuin+muunkin+tyyppiset,+ovat+vuoron+perään+lähes+kaikki+menneet+säläksi.+Kokeilin+joitakin+parin+kuukauden+tilauksilla,+mutta+lopetukseen+menivät.+Kotiliesi+tuli+minulle+joskus+yli+kaksi+vuotta,+mutta+sekin+uudistettiin+ja+siihen+loppui.+Enää+meille+tulee+vain+SK+(HS:n+lisäksi),+ja+siipalle+TM,+jota+kyllä+minäkin+luen.+Ja+jos+nekin+"uudistetaan",+niin+tervemenoa+minun+puolestani.+Kotiliettä+kyllä+myyjät+tyrkyttävät,+ja+sain+sen+nettilukuoikeuden+houkutuslahjaksi+pariksi+kuukaudeksi.+En+lukenut+sitä+kertaakaan.+Lehden+pitää+olla+lehti,+jotta+sitä+voi+lukea+vaikka+selällään+sängyssä,+tai+kesällä+riippumatossa+maaten.+Ja+siinä+pitää+olla+lukemista!
21.03.2021 11:39
Sinä+Edson+olet+kyllä+vekkuli+tyyppi.+Luet/kuuntelet+ja+uskot+pääasiassa+sellaista,+mikä+tukee+omia+käsityksiäsi.+Siihen+muuhun,+mikä+ei+ajatusmaailmaasi+sovi+käytät+mestarillisia+kykyjäsi+vääristellä+toisten+sanoja+ja+sanomisia,+mukailemaan+omia+mielipiteitäsi.+No,+taito+-+kyseenalainen+-++se+on+sekin.+Niin+trumppimaista.
20.03.2021 11:50
On+hieno+kevättalven+ilta,+iltaruskokin+oli+komea.+Täällä+mökillä+se+näkyi+oikein+hyvin.+Tultini+tänne,+kun+on+joitakin+hommia+tehtävänä.+Minulla+mm.+puunkantoessujen+teko.+Siippa+on+sellaista+ronkkunut+jo+pitkään,+mutta+nyt+se+toteutuu.+Siippa+osti+kiljuvan+punaista+säkkikangasta+(vaihtoehtona+vain+valkoinen!),+josta+sellainen+on+tarkoitus+tehdä.+Ompelukone+on+mukana.+Kesällä+ostamani+kone+on+aika+kevyt,+joten+sitä+on+helppo+roudata.+Ja+täällä+on+isommat+tilatkin+levitellä+ja+käsitellä+kankaita.+Onpahan+jotain+viisasta+tekemistä.
En+ole+minäkään+minkään+puolueen+jäsen,+eikä+minusta+sellaista+koskaan+tule.+Ei+ole+olemassa+puoluetta,+joka+vastaisi+minun+ajatuksiani.+Äänestäessä+minun+pitää+aina+valita+pienimmän+riesan+tie.+Kokkareitakaan+en+ole+koskaan+äänestänyt,+vaikka+siihen+porukkaan+edsonkin+minua+usein+tyrkyttää.
Tyhmiähän++me+mummot+tietysti+olemme,+emme+ymmärrä+mitään,+paitsi+oman+nenämme.+Politiikassa,+se+vähäkin+mistä+joskus+jotain+lausumme,++olemme+aina+väärässä.+Mielipiteemme+asioista+(nypläyshän+ei+ole+asia)+pitää+teilata,+jos+ei+muuten+niin+ainakin+periaatteessa.+Persuja+ja+r-+sanaisia+olemme+oitis,+jos+kerromme+faktoja,+joita+ei+pitäisi+kertoa.+
No,+mielipiteitä+on+kaikilla+jostain,+mutta+toisilla+ne+ovat+oikein,+toisilla+päin+helkkaria.+Silti+kevät+tekee+tuloaan.+Ensi+viikolla+jo+lämpöasteita.+Ja+maanantaina+saatan+saada+rokotusajankin.+Ellei+nyt+tuo+AZ:n+rokotteen+epäilyn+takia+mene+metsään+koko+ohjelma.+
Mukavaa+viikonloppua!
19.03.2021 20:39
"Etätyö+on+ollut+Suomessa+yleistä+jo+ennen+koronakriisiä.+Eniten+etätöitä+tehdään+pääkaupunkiseudulla+toimihenkilö-+ja+esimiesammateissa+ja+pitkälti+valtion,+kuntien+ja+järjestöjen+palveluksessa.+Etätöissä+on+paljon+myös+freelancereita,+itsensätyöllistäjiä+ja+pienyrittäjiä."+-+Työterveyslaitoksen+viime+kesänä+julkaisemasta+tutkimuksesta.
yt
19.03.2021 09:39
MInäkin+olen+usein+saanut+noita+tyytyväisyyskyselyjä,+mutta+en+vastaa+niihin.++Jos+joku+mättää+asioinnissani,+pistän+yleensä+sähköpostia+suoraan.+Kiitoksia+lähettelen+myös,+kun+aihetta+on.+Haluan+että+kiitos+tavoittaa+henkilön/henkilöt,+joka/jotka+kiitoksen+aihetta+antaneen+palvelun+on/ovat++järjestänyt/järjestäneet.+
Nyt+tunnen+jo+kolme+ikäihmistä,+jotka+ovat+saaneet+rokotusajan.+Edelleen+kuitenkin+tunnen+vain+kaksi,+jotka+rokotuksen+ovat+jo+saaneet.+Täällä+meikän+ikäisille+rokotusaikojen+antaminen+aikaistui:+alkaa+ensi+viikolla.+Tosin+eräs+ystäväni+soitti+jo+tänään+varausnumeroon+ihan+kokeilumielessä,+josko+tärppäisi,+ja+tärppäsi.+Eivät+pistäneet+yhtään+hanttiin,+vaikka+hänellä+ei+ole+mitään+THL:n+laatimissa+listoissa+olevia,+koronan+mahdollisesti+vakavaksi+muodostavia+sairauksia,+mutta+hänellä+on+kaikenlaisia+muita+vastustuskykyä+heikentäviä+tekijöitä.+Hyvä,+että+sai+ajan.+Jospa+minullakin+tärppäisi+maanantaina.+Elän+toivossa.+Vielä+enemmän+toivon,+että+miniäni+rokotuksen+saisi+ihan+heti.+Mielelläni+luovuttaisin+mahdollisesti+ensi+viikolla+saamani+ajan+hänelle,+itse+voin+hyvin+vielä+piileskellä.+Mutta+ei+taitaisi+onnistua.
Nyt+pistämään+vettä+kuppiin.+Koirapojat+tulevat+iltahoitoon+isäntäväkensä+hiihtoreissun+ajaksi.+Ja+vettä+pitää+olla+heti,+kun+ovesta+sisälle+astuvat.+Koko+matkan+parkkikselta+meille+vohottavat+niin,+että+kurkkunsa+korisee+kuivuuttaan.
Mukavaa+iltaa+muillekin.
18.03.2021 19:39
Onneksi+itselläni+ei+mitään+varsinaista+vikaa+silmissä+ole.+Se+vanhuuden+näkö+vähän+haittaa,+mutta+jo+vuodesta+-86+olen+käyttänyt+"tiimarilaseja",+samalla+1,5+vahvuudella+edelleen.+Joskus+lankaa+neulan+silmään+pujottaessani+pistän+kakkoset+siksi+aikaa.+Lasini+eivät+maksa+juuri+mitään+verrattuna+kalliisiin+optikolta+ostettuihin++laseihin.+Niissä+pokat+ja+tietysti+linssien+hionta+maksaa.+Silmälääkärissä+käyn+kyllä+kerran+vuodessa++glaukooman+vahtimisen+takia.+Sehän+vaanii+melkein+jokaista+vanhaa+ihmistä.
Viime+syksynä+olin+mukana+optikko-opiskelijoiden+lopputyöprojektissa,+ja+siinä+kyllä+syynättiin+silmistäni+varmaan+jokaikinen+tappi+ja+sauva.+Mitään+kummia+ei+onneksi+havaittu.+Ihmettelivät,+miten+olen+pärjännyt+kaikki+nämä+35v+samoilla+laseilla.+Yleensähän+tuo+ikäefekti+voimistuu+vuosien+mukana,+mutta+tuo+kehitys+yleensä+jämähtää+paikoilleen+jossain+vaiheessa.+Likinäköisellehän+iän+vaikutuksesta+voi+olla+niin+iso+hyöty,+että+pääsee+laseista+eroon+kokonaan.
Silmälasien+pokat+ovat+viime+vuosina+etenkin+naisilla+olleet+hyvin+huomiota+herättäviä:+mustia+tai+hyvin+tummia,+leveäsankaisia.+Itse+olen+tottunut+ns.+hengettömiin+ja+suorastaan+häitritsee,+kun+näkökenttään+ilmestyy+mustaa,+olen+joskus+mallaillut+sellaisia.+Oikein+leveät+sangat+jos+on,+niin+johan+ne+haittaavat+sivulle+näkemistä.+Telkkarissa+usein+kiinnitän+huomiota+ihmisten+laseihin+ja+erään+naistoimittajan+hengettömät+luovat+suorastaan+rauhoittavan+näkymän+katselijalle,+siis+minulle.
17.03.2021 16:59
Jep,+jep.+Faktatkin+ovat+sitä+r-sanaa+ja+häirintää.
17.03.2021 16:28
Sanoisin,+että+avokonttorit+ovat+p---keleestä.+Jouduin+aikoinaan+pari+vuotta+sellaisessa+istumaan.+Tosin+kyseisessä+koppirivissä+oli+kyllä+ovet+ja+seinäsermit+ulottuivat+kattoon+saakka,+mutta+mitään+äänieristystä+ei+isossa+hallissa+ollut.+Kaiku+voimisti+hallin+toisesta+päästä+tulevia+ääniä++-+niin+ihmisten+kuin+koneidenkin+-+ja+ne+jymähtivät+rivimme+kohdalle,+koska+enää+eteenpäin+eivät+päässet,+ikkunaseinä+oli+vastassa.++Ei+semmoisessa+melskeessä+voinut+keskittyä.+Niinpä+tein+paljon+töitä+kotona,+siis+en+etänä,+vaan+iltatöinä.+Kun+sitten+vihdoin+pääsin+remontoituun+omaan+huoneeseen,+niin+olo+kyllä+oli+melkoisen+autuas.+Oven+sai+kiinni+silloin+kun+halusi+-+minä+halusin+usein+-+eikä+käytävältä+kuulunut+kun+yhden+sen+varrella+töitä+tekevän+naisen+korojen+kopse.
17.03.2021 16:24
Nythän+se+myrkyn+lykkäs+jos+Astra-Zenecan+rokote+julistetaan+pannaan,+kuten+jo+moni+Euroopan+maa+on+tehnyt,+tosin+vielä+väliaikaisesti.+Tällä+menolla+menee+vuosi+ennen+kuin+kaikki+halukkaat+on+rokotettu.
No,+oottelemaanhan+tässä+on+jo+opittu+ja+totuttu.+Vanha+jaksaa,+mutta+minua+huolettaakin+tuo+nuorempi+polvi.+Monilla+heistäkin,+nuoruudestaan+huolimatta+on+jo+vaivoja.+Muutenkin+tykkään,+että+työkäiset+pitäisi+rokottaa+heti+nyt,+oli+sitten+riskiryhmäläinen+tai+ei.+Töitä+tekevien+ikäryhmät+liikkuvat+kaikkein+eniten+ja+ovat+siis+potentiaalisia+tartunnan+saajia+ja+siten+myös+tartuttajia.
Noita+tilastoja+täällä+meidän+böndellä+julkaisee+alueemme+soteyhtymä.+Itse+en+ihan+100%:sti+siihen+luota.+On+tässä+koronamatkan+varrella+julkaissut+sellaistakin+tietoa,+minkä+sitten+on+joutunut+korjaamaan+asukkailta+saamansa+palutteen+perusteella.
Jahas,+ja+sitten+taas+valmiuslain+noudatukseen!+Olisin+varsin+itsekkäästä+syystä+toivonut,+että+päiväkoditkin+suljettaisiin.+Miniämme+(nuorempaa+riskiryhmää,+joka+odottaa+rokotusta+jo+lähes+epätoivoisena)+on+päiväkodin+johtaja+ja+joutuu+joka+päivä+hoitelemaan+asioita+naamakkain+lasten+vanhempien+kanssa,+joista+iso+osa+on+mamuja,+joilla+tartuntoja+on+paljon.+Kovakorvaisiakin+kuulemma+ovat.+Vaikka+tarhan+ovilla+monella+kielellä+lukee,+että+sisälle+ei+saa+mennä+omin+nokin,+niin+siitä+viisveisaavat.+Joku+roti+pitäisi+heilläkin+olla.+Ei+voi+joka+kohdassa+vain+hyssytellä+ja+ymmärtää.
16.03.2021 14:29
Hiljaiseloa+se+on+täällä+landellakin.+Sentään+pieni+primitiivireaktio+syntyi+aamulla,+kun+kävin+rosksiksella:+joku+älypää+oli+taas+viskannut+pahvi-+ja+kartonkilaatikkoon+kaksi+isoa+laatikkoa+litistämättä.+Tekisi+mieli+litistää+niiden+jättäjä.+Litistämättä+jätetyistä+maitopurkeista+en+enää+jaksa+hebata,+mutta+nuo+isot+laatikot+saivat+ns.+mieleni+kuohuksiin.+Otin+sitten+itse+ja+hypin+laatikot+lyttyyn.+Illalla+aion+viedä+roskikselle+(taas)+lapun+asiasta+muistuttamaan.+Olen+tehnyt+sen+ennenkin,+mutta+lappu+oli+jo+seuraavan+päivänä+hävinnyt.
Toinen+päivän+tapahtumani+oli+postissa+käynti.+Piti+lähettää+synttärikortti+eräälle+ystävälleni.+Meinasin+pyörtyä+postimerkin+hinnasta:+tavallinen+postikortti,+ilman+kuorta,+naapurikaupunkiin+1,75€.+Jos+vaihtaa+"mummoksi"+(ja+kertoo+kuudella,+joka+vähän+liian+iso),+niin+tulisi+n.+kymppi.
Ja+olihan+tietysti+kolmantena+tapahtumana+joka(arki)päiväinen+lenkki+koirapoikien+kanssa.+Ne+niuhottivat+märästä+kelistä+ja+kääntyivätkin+itse+takaisin+kotiin+heti+kohta+kun+asioinnit+olivat+hoitanneet.
Taas+ollaan+yhtä+päivää+lähempänä+rokotusta+-+ja+pääsiäistä+ja+juhannusta+ja+joulua;)).
15.03.2021 14:58
Kummeleiden+kanssa+olemme+mekin+viettäneen+monta+ratkihauskaa+hetkeä.+Poikamme+ovat+tallentaneet+niistä+parhaimpia,+ja+heillä+käydessämme+olemme+joskus+ottaneet+yhdessä+hervottomia+naurukohtauksia+Kummeleiden+toilailujen+parissa.
Täällä+meidän+kylällä+keskustellaan+nyt+isoin+kirjaimin+kuntamme+rokotustilanteesta,+mikä+naapurikuntiin+-+lähes+kaikkiin+muihinkin+kuntiin+-++verrattuna+laahaa+reilusti+jäljessä.+Joku+oli+tehnyt+pienen+tilaston+ja+olemme+nyt+kuntien+listalla+305.+rokotuskattavuudessa+309:n+joukossa.+Kasikymppisetkin+vielä+jonottavat+rokotusaikoja.+Ihmiset+alkavat+olla+jo+melko+tuskastuneita.+Meille+7-kymppisille+aikoja+aletaan+jakaa+vasta+pääsiäisen+jälkeisellä+viikolla.+On+sitten+herrassaan,+koska+sen+ajan+saa.+Ehkä+jo+ennen+juhannusta.+Eletään+toivossa.
Jos+joku+teistä+ei+ole+huomannut,+niin+FYI:+Radio+Suomessa++tänään+klo+1715+alkaen+musaohjelma+"Kun+isä+sähkökitaran+osti",+jossa+kuullaan+melkein+kolme+tuntia+60-luvun+kevyttä+musaa.+Nostalgiaa+siis+tiedossa.
Musiikillista+pyhäiltaa!
14.03.2021 15:43
En+tiedä,+onko+ns.+rytmin+kääntäminen+jo+vanhentunut+konsti+poistaa+flimmeri.+Äitini+joutui+loppuvuosinaan+siihen+toimenpiteeseen+usein.+Sydänlääke+ja+verenohennuslääke+hänellä+oli,+mutta+niistä+huolimatta+flimmeri+uusi+tiheään.
Flimmeri+on+kyllä+hankala+"tauti".+Eräs+ystäväni+kärsii+siitä+kroonisesti.+Hänelle+ei+voida+tehdä+ablaatiota+eikä+rytmin+kääntöä+muista+sairauksistaan+johtuen.+Tehokasta+lääkettäkään+hänelle+ei+ole+löytynyt.+Jatkuvan+flimmerin+kanssa+eläminen+on+hänen+sanojensa+mukaan+kuin+hidastetusta+elokuvasta.+Jaksaminen+"on+kortilla"+ja+sekin,+mitä+jaksaa+täytyy+tehdä+hissuksiin+ja+varoen.+
Toivottavasti+U:lle+löytyy+tehokas+lääkitys,+että+pystyy+elelemään+suht+normaalisti+eläkepäiviään.
12.03.2021 16:14
46 / 86