Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
amummu
profiilit
amummu
amummu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
6
Kommenttia
1720
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Juu,+ja+sinä+kaikkitietävänä+uskoit+tietäväsi+miniäni+asioiden+oikean+laidan+-+uskoit+sinisilmäisenä+silloin+ihailemaasi,+nyt+vihaamaasi+Edsonia.++Anoppi+(ja+anopin+poika)+tietysti+kaiken+pahan+alku+ja+juuri,+kun+naisrukkaa+täällä++panettelin+lukijoiden+silmien+edessä.+Ja+sehän+setä+Alia+harmitti+ja++sydämelleen+kovasti+kävi.+Nuoret+naisethan+kun+muutenkin+joutuvat+helposti+anoppiensa+ikeen+alle.
Jos+minä+olisin+kertonut,+mitä+kaikkea+tuo+miniä+oman+onnensa+eteen+teki,+niin+luulenpa,+että+Ihmisille+(isolla+iillä)+olisi+syntynyt+ennen+kaikkea+murhe+lasten+puolesta.+Sinä+sen+sijaan+itse+kehittämiesi+kvasitietojen+varassa+surit+miniärukkaa.+Ja+minä,+anoppi,+vain+halusin+täällä+itse+huomiota.+Naurettavaa!+Tuommoisia+kommentteja+suoltaa+vain+huonosti+voiva+pönttö.+Se+iso+egokin+teettää+kaikenlaista+pöljää!!
08.02.2021 17:47
Ihan+vain+varmistan+aluksi,+että+kai+ymmärsit,+että+minun+FYI:ni+ei+ole+fyi,+vaan+for+your+information.
Juu,+olen+huomannut,+että+aika+herkästi+jopa+silität+päätä+silitysraudalla+vielä+sen+pesemisen+jälkeenkin.+Joskus+vastaavissa+tilanteissa+naisia+helposti+pidettäisiin+herkkänokkaisina;)+Täällä+kuitenkin+"ryhmä+rämä"+tietää+niin+tarkkaan+toisensa,+että+lähes+aina+tiedämme+kenestä+puhutaan.+Kokenut+kaiken+tietää+ja+vaivainen+kaiken+kokee.
Jaa,+että+Aurorasta.+Onhan+hän+aika+ärhäkkä+ja+kykenee+riitaakin+kaivelemaan.+Kukapa+ei??+Olen+kyllä+ainakin+välillä++tulkinnut+ne+tilanteet+provosoinniksi.+Väärinkäsityksiäkin+on+tainnut+tulla.+En+kovin+hyvin+tietenkään+Araa(kaan)+tunne,+mutta+eiköhän+jokaiseen+meistä+vaikuta+oikean+elämän+kokemukset.+Uskon,+että+Alin+ja+Edsoninkin+pottumiasuudet+ovat+rakentuneet+elämän+kolhuissa.+Silti+ei+ole+oikein,+että+matkan+varrella+kertynyttä+sontaa+heitellään+"tosta+noin+vaan+toisten"+silmille+siitä+ilosta,+että+"mä+voin".
Ara+osaa+myös+pitää+puolensa+-+ja+sitä+totisesti+tässä+ympäristössä+välillä+on+tarvittu+-++mikä+ei+ehkä+vastaa+sitä+kuvaa,+mikä+meidän+sukupolven+mummoista+on+vallalla:+kutoo+sukkaa+tai+nyplää,+ja+ottaa+nöyränä+vastaan+sen,+mitä+annetaan.
Ymmärrän+kyllä+Aran+poistumisen+täältä.+Taisin+itsekin+jossain+sanoa,+että+minua+ihan+oikeasti++väsyttävät+jo+kirjoitukset,+joissa+usein+ihan+vain+tikusta+(ilkeydestä?)+tehtynä+joku+veetuilu+meitä+mummoja+kohtaan.+Tyyliin:+amummu+varmaankaan+ei+kannata+halpoja+asuntoja.+Väsymystä+ehkä+siksikin,+että+elämä+on+tänä+aikana+muutenkin+totista,+kummallista+ja+huolia+täynnä.+
Kyllä,+myönnän,+että+olen+Edsonille+pahan+nimen+antanut.+Pahimmillaan+kohtelunsa+oli+niin+hirveätä,+että+vaikka+aika+paksunahkainen+olenkin+tuntui+välillä,+että+niitä+kauheuksia+latasi+minulle+joku+muu+kuin+ihminen.+Vai+onko+se+esimerkki,+minkä+tuolla+ylempänä+kerroin+sinun+mielestäsi+inhimillistä+puhetta?
Ara,+jos+luet+tätä+niin+olen+pahoillani,+että+sinua+koskevaa+tuli+paljon.+Mutta+kun+kysyttiin+niin+vastasin.+Minusta+olisi+tosi+kiva+jos+vielä+kirjoittelisit.+Olisi+kiva+kuulla+omastasi+ja+tyttäresikin+elämästä.+Minulla+on+vertaiskohdekin:+äitini+muutti+myös+vanhoilla+päivillään+Hesasta+yhteen+hämäläiseeen+käpykylään.+Tosin+hän+muutti+kauas+meistä+tyttäristään+ja+perheistämme.
08.02.2021 15:59
FYI,+Whoo.+Olin+kyllä+allekirjoittanut+(am)+nuo+anonyymin+kirjoittamat+viestit.
Olin+jo+selvittävinäni,+ketkä+tähän+"ryhmä+rämään"+kuuluvat.+Sitä+pyysin+anteeksi,+että+sanojeni+asettelu+aluksi+liitti+sinutkin+samaan+porukkaan.+Sinähän+tulit+jossain+välissä+mukaan+ilkeilyjemme+keskelle,+mutta+et+osallistunut+skaboihimme,+siis+mummot+vs.+Edson+ja+Ali,++joten+siinä+suhteessa+olet+"ulkopuolinen",+Puosu+on+vielä+ulkopuolisempi.+Sinulla+tietysti+oli+jossain+vaiheessa+omat+sakabasi+saman+kaksikon+kanssa,+joista+toinen+vielä+jatkaa.
Minulle+ainakin+on+tämä+mummojen+ja+kahden+herran+"taistelu"ryhmä+päivänselvä,+enkä+tule+edes+ajatelleeksi,+että+täällä+on+joku/joitakin,+jotka+eivät+sitä+ole+samalla+tavalla+sisäistäneet.
Ilkeily+on+aika+lievä+ilmaus+nimenomaan+meidän+mummojen+ja+po.+ukkoparin+kanssakäymisessä.++Niisssähän+mentiin+niin+hirveisiin+ilmaisuihin,+joita+ikinä+en+edes+kuvitellut+kenenkään+keksivän.+Esim.+lehmän+(ammun!)+toivottiin+illalla+nukahtavan+pilttuussaan+oman+paskansa+sekaan+(eivät+lehmät+asu+pilttuussa;),+tai+jotenkin+niin+se+toive+meni.
Ihminen+on+otus,+jonka+muisti+ja+psyyke+tekevät+yhteistyötä,+niin+hyvässä+kuin+pahassakin.+Kun+muistissa+on+paljon+tavaraa,+niin+heikkokin+triggeri+voi+tuoda+esiin+syvältäkin+muistionkaloista+vanhoja+asioita+ihan+tuohon+nenän+eteen.+Olen+mielestäni+aika+kovanahkainen,+mutta+minullekin+kävi+nyt+niin,+että+historiaan+verrattuna+pienet+jutut+tuolla+ylempänä+palauttivat+mieleen+kokemani+kohtelun,+joka+oli+useimmiten+melkein+dekadia+pahempaa+kuin+ilkeily.+Ja+kun+asiakirjoitusten+sekaan+vähän+väliä+ympätään+joku+veetuilu,+niin+maljakko+vain+menee+yli.+En+kuitenkaan+mielestäni+edes+ilkeillyt+ukkoduolle,+vaan+paremminkin+kehuin+kirjoituksiaan+ja+yritin+neuvoa+heitä+jonnekin+muualle,+missä+niitä+voitaisiin+hyödyntää+asioiden+edistämiseksi+ja+epäkohtien+korjaamiseksi.
En+tiedä+pitäisikö+ilkeilyn+ollakaan+yksisuuntaista.+Takaisikohan+toisen+posken+kääntäminen+taivasosuuden.
08.02.2021 13:17
Lapsikin+tajuaa+useimmat+kirjoituksesi+kopioiksi.+Se,+että+niitä+tänne+tuot+ei+kerro+mistään+muusta+kuin+halustasi+korostaa+ylivertaisuuttasi,+joka+on+pahasti+sinut+itsesi+jo+sokaissut.
07.02.2021 18:37
Juu+on+sekin,+ja+aivan+mahtava+ominaisuus+omalle+huonolle+selälleni.+Ja+kyllä+lähtee.+Meinaan,+moottoristakin+kun+tarvis+on.+Tänään+oli.
Ranskikset+on+aina+olleet+meille+eka+valinta+jos+vaakakupilla+pitää+käydä.+Joitakin+syrjähyppyjä+olemme+tehneet,+ja+pari+sellaista+tein+työautonkin+kanssa,+mutta+aina+on+palattu+"juurille".
07.02.2021 18:26
Piti+vielä+kommentoida+tuota+heikkoa+itsetuntoa.+Ei+minun+mielestäni+ole+mistään+heikosta+itsetunnosta+kyse,+jos+ei+aina+jaksa+kiitellä+saamastaan+palautteesta.+Se+palaute+vie+kirjoittamisen+antaman+ilon,+kun+se+liian+usein++on+omien+mielipiteiden,+arkisten+tekemisten+tai+vaikkapa+harrastuksien+halveksuntaa.+Kun+sellaista+palautetta+saa+tarpeeksi+usein+niin+sietokyky+voi+alentua.
Oma+kysymyksensä+on,+missä+on+sanottu,+että+hyvä+itsetunto+on+kelvollisen++ihmisen+perusominaisuus.
07.02.2021 18:21
Minä+en+ainakaan+tietoisesti+tarkoittanut,+että+täältä+kenenkään+pitäisi+häipyä.+Enkä+mielestäni+edes+mitenkään+ilkeästi+Edsonille+ja+Alillekaan+kommentoinut.+Olisin+tietysti+niinkin+voinut+tehdä+ihan++vaikka+vain+antaakseni+palautetta+saamiini+moniin+häijyyksiin+-+posttrauma???+Vaikka+eihän+sillä+mitään+vaikutusta+olisi+ollut.++
Ehdotin++noita+asiantuntijakirjoituksia++esitettäväksi+foorumeilla,+joilla+voisi+asioihin+vaikuttaa,+mikä+täällä+on+kyseenalaista.+Yksi+syy+esitykseeni+on+se,+että+olen+väsynyt+siihen,+että+niiden+luomalla+alustalla+meitä+elämäläisiä+(ja+muita+suomalaisia)+voidaan+leimata+tyhmiksi,+mollata+mielipiteidemme,+tykkäämisiemme+ja+arvojemme+takia.+Ikäänkuin+jotenkin+olisimme+kahden+kerroksen+väkeä.+Etenkin+me+"mummot"+olemme+jonkinlaista+paariaa+siinä+asetelmassa.+-+Ehkä+tämä+monille+niin+rankka+aika+on+saanut+minutkin+tuumaamaan+asioita+hieman+totisemmalta+kantilta.+Aina+ei+pitäisi+voida+päästellä+kelle+vain+mitä+mielii,+mitä+sylki+suuhun+tuo.
Mutta+kyllä+Pekotin+hybridi+on+mahtava!+Ainakin+se+malli,+mikä+meillä+nyt+on.+Siinä+on+etuistuimissa+jopa+selän+hierontasysteemi.+Tänään+taas+mökiltä+palatessamme+sitä+hyödynsin.+Eikä+ollenkaan+ollut+niin+tönkkö+olo+kotiparkkiksella+autosta+noustessani.+Kyllä+ingenjööri+on+viisas.
07.02.2021 17:45
Se+on+kaunista+pakkasiltaa+täältä+mökiltä.+Tosin+pakkasta+on+-+tai+oli+päivemmällä+auton+mittarissa+-+"vain"+kymmenen+astetta.+Talvi+on+nyt+niin+sanotusti+ylimmilläään.+Ja+kauneimmillaan.+Täkäläisen+kansallispuiston+parkkiksella+laskimme+sen+ohi+ajaessamme+15+autoa,+joten+aika+paljon+porukkaa+tuolla+talvisessa+metsä-järvimaisemassa+nautti+ulkoilmaelämästä.+Autollakin+kulkevan+silmä+todellakin+lepää+maisemassa.
Edson+kyseli+tuolla+ylemäpänä+jotenkin+niin,+että+haluanko+Hesan+valtuustoon+ideologeja,+tai+jotain+sinne+päin+se+kommentti+oli.+Minä+muistaakseni+kirjoitin,+että+minulle+on+ihan+sama+keitä+on+valtuustossa+(vai+olikos+se+pormestarina+,+en+jaksa+nyt+tarkistaa),+kunhan+Hesan,+minunkin+pääkaupunkini+asioita+hoidetaan+järjellä+eikä+ideologialla.+No,+totta+on,+että+ideologia+ja+järki+sentään+aina+välillä+kohtaavat,+kuten+juuri+tuossa+halpojen+asuntojen+rakentamisessa.+Sitä+en+tietääkseni+koskaan+ole+tyrmännytkään.+Toisaalta,+eivät+isot+rakennusfirmat+voittojaan+halua+pienentää,+joten+rakentaminen+maksaa+joka+tapauksessa,+ja+jostain+siihen+rahat+revitään.+Artistiko+maksaa??
Oma+esimerkkini++ideologiasta,+mitä+Hesaan+mm.+vihreät+tuuppaavat+on+tuo+ihmisten+sullominen+pienelle+alueelle.+On+kuulemma+ilmastolle+terveellistä.+Esim.+Hernesaareen+suunnitellaan+7000:lle+asuntoja+ja+3000:lle+työpaikkoja.+Yksi+väylä+johtaisi+sinne+ja+sieltä.++Järkeä??+
Olen+tuumannut+näitä+kirjoituksia+täällä.+Pitkästä+aikaa+lukaisin+tänään+myös+Alin+viimeisimmät+kirjoitukset+omassa+"keskustelu"ketjussaan.+Edsonilla+ja+Alilla+on+paljon+terävää,+asiallista(kin)+kritiikkia+erinäisistä+asioista,+myös+kehittämis-+ja+parannusideoita+heillä+piisaa.+Minusta+nämä+kaksi+ketjua+vain+eivät+ole+kanavia,+missä+voisi+ihan+oikeasti++vaikuttaa.+Eikö+olisi+fiksumpaa+esittää+ajatuksia+foorumeilla,+missä+on+mahdollisuus+repimisen+sijaan+rakentaa.+Ellei+sitten+kummallakin+herralla+ole+mielessään+mahdollisuus+aina+tarpeen+tullen+asian+kontolla+potkaista+kylkeen,+tai+vähintään+tölväistä+kirjoittajaa,+jonka+mielipiteet+tai+käsitykset+eivät+ole+mieluisia+tai+joka+ei+tyyppinä+muuten+vain+miellytä;))
Terveiset+saunasta.+Eilen+luulimme,+että+tänään+saunotaankin+kotona.+Vesipumppu+ei+lähtenyt+käyntiin,+ja+luulimme+että+se+on+kaputt.+Mutta+vain+jäässä+oli.+Koko+yön+oli+lämmitys+päällä+ja+aamulla+hana+laskikin+sitten+laulellen+vesiä.+Koskaan+aiemmin+ei+ole+niin+pitkää+lämmitystä+vaatinut,+jokunen+tunti+on+riittänyt.+No,+se+on+jo+vanha+pumppu,+joten+voi+olla+sama+ongelma+kuin+ilmalämpöpumpulla:+pitkä+ikä+ja+huollon+kanssa+vähän+niin+tai+näin.
Yksi+uutinen+eiliseltä.+Apulaisvaltakunnan+syyttäjä+(en+tiedä+onko+jo+saanut+ylennyksen+seuraavalle+asteelle+hänkin)+haluaa+sen+Raaseporissa+junan+alle+sotilaita+kuljettaneen+kuorma-auton+sotapoikakuljettajan+vielä+seuraavaankin+oikeusasteeseen.+Varmaan+poikaparka+tahallaan+onnettomuuden+aiheuttikin.+Että+pistää+vihaksi.
Parin+tunnin+päästä+alkaa+Teemalla+Donner-iltaan.+On+melkoisen+ristiriitainen+tyyppi+.+Inhosin+häntä+nuorempana,+mutta+mitä+enemmän+olen+häntä+ja+hänestä+lukenut+ja+kuullut,+niin+arvostus+on+noussut.+Tänään+oli+HS:n+jutussa+kysymys,+kenelle+kuuluu+saamansa+Oscar-patsas.
Leppoisaa+talvi-iltaa!
Ps.+Topelius+on+kirjoittanut+Talvi-iltain+tarinoita.+Olen+niitä+joskus+lapsena+lukenut.+Mitään+en+niistä+muista.+Jossain+luultavasti+vielä+on+meillä+kaksi+kirjaa,+jossa+ne+olisivat+luettavissa.+Vai+olenkohan+nekin+vienyt+kirppikselle.+Jos+olen,+niin+nyt+ruoskin+itseäni.
06.02.2021 18:27
Ihan+varmasti+moni+hesalainen+mieltää+kunnallisvaalit+pormestarivaaleiksi.+No,+onneksi+en+ole+hesalainen,+mutta+on+Stadi+minunkin+pääkaupunkini,+joten+olisi+mukavaa,+että+siellä(kin)+asiat+hoidettaisiin+järjen+eikä+ideologian+varassa.
04.02.2021 14:16
Kaunista+pakkasaamupäivää!+Ja+aurinko+paistaa+taas+niin+pahoille+kuin+hyvillekin,+niin+kirkkaana,+että+sisälläkin+voisi+aurinkolasit+olla+hyvät.+En+kuitenkaan+niitä+laita,+vaikka+lääkäri+sanoi,+että+vanhojen+pitäisi+aina+suojata+silmänsä+auringolta.+Hidastaa+silmänpohjan+mahdollista+rappeutumista.
Tuo+tunne,+minkä+herättää+tuntemattomaan+paikkaan+joutuminen+voi+olla++ahdistava.+Mitenkä+sen+mahtaa+kokea+esim.+muistisairautta+poteva,+kun+tervekin+ihminen+saattaa+melkein+hätääntyä.+Isoissa+kaupungeissa,+missä+kuljetaan+metrolla+niin+voi+hyvin+käydä.+Kun+maan+alta+kömpii+päivänvaloon,+niin+paikka+usein+on+erilainen+kuin+kartan+antama+kuva.+Isoilla+asemillahan+on+yleensä+monta+uloskäyntiä,+ja+väärä+valinta+saattaa+todellakin+eksyttää.+Olen+ihan+realityssäkin+pari+kertaa+kokenut+noita+tilanteita,+mutta+unessa+ne+ovat+ihan+kamalia:+ei+mitään+hajua,+missä+on,+minne+pitäisi+mennä,+ja+tietysti+puhelimellakaan+ei+pääse+mihinkään.
Isoissa+paikoissa+meilläkin+helposti+käy+juuri+kuten+Cee+kertoi.+Itse+olen+Töölön+sairaalassa+-+vaikka+ei+kovin+iso+olekaan+-++mennyt+sekaisin+uloskäynneistä+ja+tullutkin+kadulle+ihan+muualla+kuin+olin+suunnitellut.+Onneksi+sen+alueen+kadut+ovat+tuttuja.
Kohta+lähdemme+taas+kettiksiä+työntämään.+Poika+tekee+kyllä+etähommia+ja+kerkiäisi+koirat+käyttää,+mutta+säästyypä+hän+näin+mahdollisilta+puhelimeen+vastaamisilta+kovassa+pakkasessa.+Saa+nähdä,+miten+ukot+ulkona+viihtyvät.++Tänä+aamuna+kuulemma+vanhempi+koira+oli+kesken+lenkin+kääntynyt+itse+takaisin.+Eilen+teki+saman,+vaikka+paikkasta+oli+vain+puolet+siitä,+mitä+aamulla+oli.
04.02.2021 11:12
Minä+taas+mieluummin+katselen+Areenaakin+läppärin+ruudulta.+Meidän+kummatkin+telkkarit+ovat+niin+isoja,+että+minun+silmilleni+katselumatkaa+saisi+olla+enemmän+kuin+huushollissamme+on+mahdollista+järjestää.+Läppäri+sylissä+on+minulle+paras.+Tietysti+telkkaa+katon+enimmäkseen,+mutta+maksuttomien++ohjelmakirjastojen+(esim.+Areena)+ohjelmat+katson+melkein+aina+läppäriltä.+Siipalle+on+taas+sitä+parempi+mitä+isompi+ruutu.
Ja+kyllä+tuo+aurinko+nyt+tosiaan+oikein+urakalla+paahtaakin.+Tämä+minun+kirjoitusnurkkani+on+juuri+nyt+sen+paahteen+kohteena,+ja+häikäisy+on+lähes+sietämätön.+Meillä+ei+ikkunoissa+ole+säle-+tai+muita+valoverhoja,+eivätkä+sivuverhot+ylety+peittämään+koko+ikkunaa.+Verhojahan+meillä+ei+tarvittaisi+lainkaan+peitehommiin;+ei+ole+naapuritalon+ikkunoita,+mistä+meitä+syynättäisiin.+Ohikulkijoitakaan+ei+ole+muita+kuin+välillä+seinän+takana+asuva+pariskunta+koiransa+kanssa,+eikä+sekään+onnistu+nyt+lumen+takia.
Monta+kertaa+olen+miettinyt,+että+jos+tästä+kämpästä+joutuisimme+lähtemään,+niin+näillä+kulmilla+(mihin+ehdottomast+haluamme+jäädä)+ei+tämmöistä+avaruutta+enää+missään+ole.+Tuo+asuntomessualuekin+on+ihan+susi+ainakin+siinä+suhteessa:+naapurin+ikkuna+on+parhaimmillaan+muutaman+metrin+päässä.+Kyllä+siinä+yhteisöllisyyttä+saa+yli+tarpeenkin.+Kaikki+asukkaat+vain+yhteen+nippuun,+vähille+neliöille+iso+lauma+ihmisiä+niin+vihreätkin+ovat+tyytyväisiä.+Sitähän+ne+Hesaankin+ajaa+kuin+käärmettä+pyssyyn.
Whoo+älköön+lukeko+seuraavaa.+Teinpäs+lounaaksi+herkullista+sienirisottoa,+kuivatuista+suppiksista+ja+torvisienistä.+Nesteeksi+kasvisliemen+lisäksi+sienten+liotusvesi+ja+valkoviiniä.+On+hitollisen+hyvää.+Oli+meininki,+että+sitä+syödään+huomennakin+-+vaikka+risotto+on+parasta+juuri+valmistuttuaan+-+mutta+ei+jäänyt+kuin+pieni+annos,+joten+huomenna+sen+kanssa+jotain+muutakin+on+tehtävä.
03.02.2021 14:17
Minäpä+en+enää+hygienistin+louhintaan+mene.+Se+on+niin+kamalaa,+että+meinaa+hermo+mennä+siinä+rassauksessa.+Sen+sijaan+hammaslääkäri+tekee+siististi+saman+homman+ultralla.+Ilkeä+vihlonta+siitäkin+tulee,+mutta+kestää+vain+lyhyen+ajan,+eikä+tarvitse+ikenet+verta+valuen+kitupenkistä+nousta.+Tosin+lääkärin+palkkio+on+isompi+kuin+hygienistin,+mutta+tasoitus+tulee,+kun+tuo+ultralla+poisto+tehdään+(ainakin+minulle)+vain+kerran+vuodessa,+hygienisti+kidutti+vuoden+sisään+kahdesti.
02.02.2021 13:59
Voi,+kiitos,+Cee!++Sinä+olet+melkoinen+merkkipäivien+muistaja!+Itse+en+muista+kenenkään+päiviä,+en+edes+omien+lasteni,+ellei+puhelimen+kalenteri+niitä+kertoisi.+Ja+sittenkin+vielä+pitää+laittaa+häly+päälle,+kun+po.+päivä+koittaa.
Synttäritortulla+ja+kahvilla+pikaisesti+kävivät+lähipiiriläiset,+kahden+metrin+etäisyydellä,+kuonokopat+naamalla.+Seuraavana+päivänä+sitten+miniä+-+ainut+joka+ei+käynyt+-+meni+testeihin+jonkunmoisten+oireiden+takia.+Viime+yönä+tuli+negatiivinen+vastaus,+joten+töihin+taas+läksi+aamulla.+Vähän+kerkisin+huolestua.
Itse+asiassa+olen+kyllä+nykyään+koronahuolestunut+enemmän+tuona+nuoremman+väen+takia.+Kuulin+taannoin,+että+kaksi+n.+40-kymppistä,+perustervettä+miestä+oli+kuollut+koronaan+joulun+jälkeen,+vain+muutaman+päivän+sairastettuaan.+Toinen+kuoli+ambulanssiin+matkalla+sairaalaan,+toinen+sairaalan+teholla.+Hirveä+tauti+toisille.+Kun+taas+toiset+eivät+sitä+huomaakaan.+Saisivat+saada+nyt+turbon+päälle+rokotteisiin.
02.02.2021 13:44
Bilettäminen+tosiaan+on+kai+YK;n+ihmisoikeuksiinkin+kirjattu.+Elintärkeätä+se+kai+onkin.+Lueskelin+äsken+jyväskyläläisten+kommentteja+kaupungin+tilanteesta,+ja+yksi+haastateltu+ihmettelikin+sitä,+että+pitääkö+aina+lähteä+jonnekin,+kun+"väsyttää".+Sitä+minäkin+ihmettelen.+Jos+minua+väsyttää,+niin+mieluiten+olen+kotona.+No,+vanhan+väsyttäminen+onkin+ihan+eri+asia+kuin+nuoren+väsy.
Sitäkin+mieltä+olen,+ja+kai+sen+olen+jo+kertonutkin,+että+joku+sanktio+pitäisi+tulla,+jos+tieten+tahtoen+on+rikkonut+rajoituksia+ja+siten+osallistunut+taudin+leviämiseen.+Eihän+tietenkään+kuollutta+henkiin+saa+eikä+rankkoja+sairastuskokemuksiakaan+lievitetä+niillä,+mutta+että+ihmiset+tajuaisivat+noudattaa+kieltoja+(suosituksiat?!?).+Ja+tämä+suomalaisten+yksilönoikeuksia+kumartava+mentalitetti,+että+niitä+ei+saa+loukata,+on+syvältä+näissä+oloissa.+Henriksson+vaikka+istukoon+perustuslakinsa+päällä,+mutta+jyrkempiä+kieltoja+pitäisi+ottaa+käyttöön,+jotta+tästä+joskus+noustaisiin.+UGH.
01.02.2021 14:09
Siis+rokotusjärjestys+on+hakattu+kiveen.
01.02.2021 13:06
Taas+meillä+jännätään.+Miniä+joutui+ties+jo+kuinka+monennen+kerran+koronatestiin.+Poika+kävi+meillä+eilen+ja+viipyi+tunnin+verran.+Jos+tauti+on+siinä+huushollissa,+niin+kohta+kai+se+on+sitten+meilläkin.
En+ymmärrä,+miksei+edes+niitä+ihmisiä,+joiden+on+pakko+olla+töissä+ja+sellaisissa+töissä,+missä+ihmiset+-+päiväkodissa+siis+lapset+ja+syliin+änkeävät+vanhemmat+-+ovat+lähempänä+kuin+käsivarsi+ei+voisi+rokottaa+etujoukoissa.+Minä+ainakin+voisin+ihan+hyvällä+mielellä+odotella+vielä+vuoroani.+Johan+tässä+on+melkein+vuosi+jo+piileskeltykin,+toinen+vuosi+menisi+putkeen,++vasemmalla+kädellä.+Ja+jos+potkaisisin+tyhjää+ennen+vuoroani,+niin+säästyisi+kaksi+rokotetta.+Luulen,+että+on+muitakin,+jotka+ovat+samaa+mieltä.+Mutta+kai+tämä+rokotusjärjestyskin+on+kivaan+hakattu+niin+kuin+hallitusohjelmakin.+Ei+niitä+voi+muuttaa.+Vastaamaan+tämän+päivän+tarvetta.
Hyvää+alkanutta+viikkoa+ja+kuukautta.+Kevät+koittaa+pian!!
01.02.2021 12:52
Meilläkin+usein+katsotaan+luonto-ohjelmia.+Viime+päivinä,+kun+koirat+ovat+olleet+hoidossa+isäntäväkensä+hiihtolenkkien+ajan+olemme+kolmistaan+seuranneet+noita+ohjelmia:+me+ja+toinen+kettis.+En+ole+ihmisenkään+niin+nähnyt+eläytyvän+eläinten+katseluun+kuin+tämä+nuorempi+koiranpoika.+Istuu+kuin+tatti+telkkarin+edessä,+kääntelee+päätään+paremmin+kuullakseen,+vingahtelee+ja+haukahtelee+"juonen"+edetessä.++Meillä+on+myös+video,+missä+se+katselee+Karhuherra+Paddingtonia.+Hauskaa+seurattavaa.+Huvinsa+on+koirillakin.
Tänään+lukiolaisemmekin+kävi+meillä.+Aika+rankkaa+on+heillä+koulunkäynti.+Etänä+on+ollut+jo+heti+lukukauden+alusta+ja+jatkuu+näillä+näkymin+helmikuun+loppuun.+Ja+jatkuu+tällä+menolla+varmaan+koko+kevään,+jos+ei+noita+koronasta+välinpitämättömiä+ihmisia+saada+ruotuun.+
Minua+kyllä+ottaa+pannuun,+kun+joka+käänteessä+nyt+toitotetaan,+että+ihmiset+ovat+väsyneitä+koronaan+ja+sen+aiheuttamiin+rajoituksiin.+Jos+ei+joku+sitä+ole,+niin+varmaan+on+tuputuksen+jälkeen.+Nuorisoa+ymmärrän,+mutta+jo+parikymppisten+pitää+tajuta+ja+jaksaa.+Onhan+kuitenkin+kaikenmaailman+vempeleet,+millä+yhteyttä+voi+pitää.+On+ruokaa,+juomaa+ja+lämpimät+kämpät.+Ja+ulkonahan+aina+voi+olla+ja+tavata+porukkaa+suht+turvallisesti,+jos+eivät+nyt+vallan+toinen+toisensa+suuhun+änkeä.+Ja+kun+laittaa+takin+päälle+ja+sukat+jalkaan,+etteivät+nilkat+palellu.++Monissa+maissa+sota+kestää+vuosia+ja+ihmiset,+joilla+ei+ole+mitään+joutuvat+rajoituksia+kestämään+niissäkin+oloissa.+Kukaan+ei+kuitenkaan+noteeraa++ja+voivottele+heidän+väsymistään+tilanteeseen.+
Rauhallista+pyhäiltaa!
31.01.2021 19:07
On+ihmisiä,+jotka+mättävät+kaikenlaisia+luontaistuotteita+ja+lisäravinteita+purkkikaupalla+samaan+aikaan.+Lääkkeistäkin+tiedetään+loppujen+lopuksi+aika+vähän,+mitä+eri+sorttien+samanaikainen+käyttö+aiheuttaa.+Sentään+kai+jo+hengenvaaralliset+yhdistelmät+tiedetään+(esim.+verenohennuslääkkeiden+ollessa+yhtenä+osana).
Itse+uskon,+että+luontais"lääkkeissä"+ja+kaikenlaisissa+ravinteissakin+on+ihan+varmaan+samanlaisia+reaktioita.+Olen+sen+verran+varovainen,+että+D-vitamiinirupeaman+aikana+-+pidän+niissäkin+välillä+taukoa+-+en+ota+muita+vitamiineja.+Tauon+aikana+popsaisen+usein+pienen+purkillisen+B-sekoitusta;++niin,++ja+onhan+kai+minun+jokaviikkoisessa+saunapukissakin+beetä+kuten+myös+monia+hivenaineitakin;))++Toisella+tauolla+saatan+sitten+ottaa+C-vitamiinikuurin,+jota+kyllä+yritän+saada+ruoastakin+mahdollisimman+paljon.+
Jahas+ja+kohta+sauna+palamaan,+että+pääsen+nauttimaan+päivän+Beet.+Sitä+ennen+vielä+meinaan+leipaista+gluteenittoman+kääretortun.
30.01.2021 17:15
Rostenin+ruunekreenejä+mekin+söimme+alkuviikolla+ja+hyviksi+havaitsimme.+Fazerin+kreenejä+en+muista,+ilmeisesti+eivät+tehneet+vaikutusta.+Tänään+koimme+ison+pettymyksen.+Siippa+osti+eilen+mökkireissullaan+Elosen+tortut+ja+äsken+tuon+keljun+havainnon+teimme.+Elosen+tuotteista+olemme+aina+tykänneet,+etenkin+mämmi+on+maailman;)+parasta.+Leivät+myöskin+parhaasta+päästä.+Niitä+vain+ei+täällä+meidän+kaupoissa+ole+useinkaan+myynnissä.+
Ruuneperejä+olen+joskus+itse+tehnyt,+ja+ilman+muuta+ne+ovat+parhaita,+koska+niihin+saa+juuri+sen+maun+,+minkä+haluaa.+Punssia+pitää+olla.+Itse+asiassa+sitä+olisi+tänään+pitänyt+olla+muutenkin:+hernaria+ja+punssia.+Nyt+sitten+oli+brutaalia+hernaria.+Kahvikin+on+cafe+brutal,+jos+ei+ole+konjamiinia.
am
30.01.2021 16:22
Kyllä+minä+olen+kerran+vuodessa+huollattanut+kotteroani,+joka+jo+rippikouluiässä.+Kilometrejähän+siihen+on+tullut+tosi+vähän,+himpun+päälle+100000+kaikkina+näinä+vuosina.+Tosi+vähän+on+ollut+vikoja,+akkukin+vaihdettiin+ekan+kerranvasta++tänä+talvena,+kun+ei+enää+jaksanut+latauksenkään+jälkeen+osallistua+toimintaan.+Nyt+taas+pöristää+kummasti.+Huolto+pitäisi+tilata,+jakarin+kuva+on+palanut+jo+kauan,+mutta+juuri+tuo+mietintävapaus+on+minullakin+sitä+ajan+tilausta+siirtänyt,+muka+aina+jotain+muuta.+Ensi+viikolla+ehkä+ryhdyn.
Pitäisi+itsensäkin+laulaa+vuositarkastukseen.+Toisaalta+kun+ei+mitään+vaivoja+ole,+niin+se+asia+ei+ole+päällimmäisenä+mielessä.+Sokeriarvot+tietysti+olisi+hyvä+tarkistaa,+kun+suvussa+diabetestä+on+vaikka+muille+jakaa.+Vuosi+sitten+olivatarvoni++kyllä+vielä+kohdillaan,+mutta+äkkiähän+ne+voivat+muuttua+syystä+tai+toisesta.+Siippaa+olen+yrittänyt+jahdata+kymmenvuotistarkastukseen,+mutta+hän+vain+tuhahtaa,+kuulemma+aikuinen+mies+tietää,+mitä+pitää+tehdä.+Hieman+kyllä+olen+eri+mieltä,+ei+hän+edes+D-vitamiinia+suostu+nappaamaan.+Minä+sen+sijaan+hänenkin+puolestaan+90myytä+päivässä.
Nyt+hernarilounaalle.+Eilen+keitin+ja+tänäänkin+se+maistuu.
30.01.2021 13:10
49 / 86