Vapaa kuvaus

Aloituksia

6

Kommenttia

1720

1. Ei+meillä+ole+erillistä+katkaisijaa+ulkoyksikölle.+Kun+vehkeen+pistää+puhaltamaan,+niin+samalla+ulkoyksikkökin+käynnistyy.+Kai+siihen+saisi+erillisen+katkaisijan,+mutta+ei+ole+sellaista+edes+ajateltu.+Tai+siis+siippa+ei+ole+ajatellut;))
  2. Kyllä+minäkin+silloin+tällöin+ostan+pari+avokadoa.+Niistä+saa+hyvän+iltapalan.+Itse+laitan+siihen+kuoppaan+aina+jotain+hapokasta,+usein+kapriksia+ja+jugurttirahkaa,++pippurituorejuusto+siinä+on+myös+herkkua.+Cevicheen+savokado+kuuluu+ehdottomasti.Appelsiineja+meilläkin+syödään,+samoin+banaaneja,+joista+saa+helposti+päivän+kaliumit.++Eilen+oli+taas+kauppamme+tullut+samoja+ihania+italialaisia+omenia,+joista+viime+talven+kauppiaalle+annoin+palautettakin,+että+hommaisi+niitä+täksikin+talveksi.+Niille+kotimainenkin+melkein+jo+häviää,+paitsi+syksyn+Åkerö,+jota+ei+vain+mistään+enää+tahdo+saada.+Olisi+joskus+pitänyt+istuttaa+pihalle+oma+Åkerö,+kuten+aikoinaan+tuumasin,+mutta+se+jäi.+Nyt+taitaa+olla+jo+myöhäistä.+No,+jäisihän+sen+sato+jälkipolville.Pitää+vielä+mainita+eilinen+Teeman+konsertti.+Ritarihuoneella+esiintyi+saksalainen+duo,+baritoni+ja+säestäjänsä,+jotka+esittivät+Schubertin+yksinlauluja+(nykyään+kyllä+pitää+sanoa+Liedejä!).+Schubert+on+yksi++lempparini+laulujen+ja+pianomusiikin+säveltäjistä,++ja+hänen+yksinlaulunsa+ovat+minulle+niin+tuttuja,+että+nostalginen+konserttihan+niistä+minulle+syntyi.+Mutta+jonkinmoinen+murhe+silti+nousi+minun+mieleeni++päällimmäiseksi.+Sen+takia,+että+duon+esittämä+ihana+musiikki+tyhjälle+salille+tuntui+niin+turhalta.+Musiikkihan+on+tarkoitettu+kuunneltavaksi+ja+nimenomaan+konsertit+katsottaviksikin.+Uskonkin,+että+esiintyvät+taiteilijat+kokevat+tämän+koronan+tosi+raskaana.+Toivottavasti+telkan+ääressä+kuitenkin+oli+ihmisiä.+Duohan+esitti+aplodien+puuttumisesta+huolimatta+yhden+ylimääräisenkin.
  3. Nyt+on+HS,+tai+itse+asiassa+puuttuva+HS+suututtanut+minut+isosti.+Lumimyräkkäpäivänä+lehti+jäi+tulematta,+mikä+vielä+ymmärrettävää,+mutta+lehti+ei+tullut+eilen+eikä+tänäänkään.+HS:n+asiakassivuilla+vain+ilmoitus+jakeluhäiriöistä+ja+lupaus+toimitta+lehti+iltapäivän+kuluessa.+Ei+tullut+eilen+sitäkään,+ja+nyt+odottelen+tämän+päivän+lehteä+tulevaksi.+Ja+mikä+kahjointa,+automaattinen+ilmoitus+puuttuvasta+lehdestä+koskee+vain+eilisen+lehden+puuttumista,+tämän+päivän+puutoksesta+ilmoittaminen+on+estetty!!!No,+olin+niin+härski,+että+pistin+suutuspäissäni+palautteen++-+tosin+kieliasultaan+täsyin+korrektin+-+päätoimittajalle,+jolla+ei+tietenkään+osaa+ei+arpaa+lehden+jakelussa,+mutta+hyvä+on+hänenkin+tietää+oikeista+asioista.Meille+on+tullut+HS+v:sta-70,+ja+sitä+ennen+se+tuli+kotiin.+On+ollut+lunta+ja+pakkasta+näinä+vuosikymmeninä,+mutta+tällaisia+jakeluongelmia+ei+koskaan.+Sekin+on+täysin+naurettavaa,+kun+tarjotaan+puuttuvan+lehden+lähettämistä+huomenna.+Kuka+lukee+vanhoja+uutisia,+vanhaisiahan+ne+seuraavana+päivänä+ovat.KAunis+ja+kylmä+päivä.+Yhtiössämme+lämmönjakelu+tökkii+jostain+syystä.+Vielä+emme+palele,+mutta+jos+jatkuu+niin+voi+vilu+yllättää.++Ja+niin+tökkii+lämpöpumppummekin.+Ehkä+sitä+käytetään+täällä+liian+vähän+tjms.+Mökillä+pumppu+on+jatkuvassa+käytössä,+eikä+siellä+ole+ongelmia+ollut+koskaan.+Huoltoa+varmaan+täytyy+maanantaina+ruveta+kyselemään+tähän+vehkeeseen.Ei+ole+linnuillakaan+kivaa.+Puun+oksassa+roikkuva+eväspötkö+on+niin+jäässä,+että+niiden+kynnet+lipsuvat,+kun+yrittävät+ripustautua+siihen+nokkimishommia+varten.+Täytyy+varmaan+yrittää+tunkea+siihen+tikkuja+syömäorsiksi.+Ehkä+tarvitaan+poraakin,+jotta+tikut+saa+siihen+työnnettyä.+Ensi+viikolla+jo+sekin+helpompaa,+on+luvattu+jopa+plus-asteita.Eikun+itse+kullekin+leppoisaa+lauantaita!
  4. Nonni,+minusta+se+videon+mies+näyttikin+kovin+tutulta!