Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
amummu
amummu
amummu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
6
Kommenttia
1720
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Täällähän+on+juttua+pukannut.+Ison+osan+näköjään+on+väsännyt+tuo+röyhtäilevä+amomuumi.+Ei+mee+hällä+hyvin.+Hirveä+tarve+olla+ihmisten+(meidänkin)++kanssa+tekemisissä,+mutta+ei+osaa+tehdä+sitä+niin,+että+siitä+kukaan,+hänkään,+saisi+jotain+positiivista+irti.+Eivät+taida+"tieteelliset"+kirjoituksensa/kopionsa+oikein+saada+suosiota+muillakaan+foorumeilla,+joilla+ne+olisivat+enemmän+omiaan,+miksipäs+muuten+niitä+tänne+kopioisi.+Täällä+tietysti+pitää+osoittaa+tuhmalle+kansalle+ihmeitä+ja+paremmuuttaan+asioissa,+missä+hän+uskoo/uskottelee+meitäkin+opettavansa.++Copy-paste+onnistuu+kyllä+häneltä+kiitettävästi.+Mutta+ihmisen+ymmärtäminen+on+hänellä+alkeistasolla.
Minä+olen+pitänyt+koneiden+siivoamisrupeamaa.+Olen+putsannut+sekä+tietsikan+että+puhelimet+kaikesta+turhasta.+Ja+sitähän+on+piisannut,+etenkin+tietsikassa.+Siellä+oli+myös+kaikenlaisia+netistä+taltioituja+kirjoituksia,+joita+joskus+olen+lukenut+ja+pitänyt+hyvinä+ja+tallentanut+myöhempää+tarvetta+varten.+Ja+pah.+Kertaakaan+niitä+sen+jälkeen+en+ole+lukenut+-+saati+sitten+kopioinut+tänne+teidän+luettavaksenne🤣.+
Aina+välillä+olen+täälläkin+mäkättänyt+liiallisesta+digitalisaatiosta,+mutta+tänään+olen+sitä+vain+hämmästellyt.+Olen+pari+vuotta+käyttänyt+aina+silloin+tällöin+Shazam-nimistä++musiikin+tunnistussovellusta.++Tänään+tajusin,+että+se+on+näinä+kahtena+vuotena+kehittynyt+äpiksi,+jota+voin+vain+suu+auki+ihmetellä.+Kaiken+se+tietää.++Tänään+huomasin,+että+siitä+löytyy+monen,+juuri+soimassa+olevan+kappaleen+sanatkin.+Taidankin+aloittaa+sen+kanssa+uudelleen+ranskan+opinnot.+Mahtava+keksintö+se+on.
Täällä+on+nyt+maassa+vähän+valkoista,+ja+hissuksiin+tiputtelee+lisää.+Mutta+eiköhän+se+huomenna+taas+jo+muutu+vedeksi.+Poika+on+työmatkalla+Itä-Suomessa,+ja+lähetti+aamupäivällä+Kajaanissa+ottamansa+kuvan+autostaan,+joka+oli+kauttaaltaan+jään+peitossa:+satoi+vettä+ja+pakkasta+oli+neljä+astetta.+-+Ilmailun+hyvin+tuntema,+ihmisiäkin+tappanut+ilmiö.+-++Vähän+tätä+mutsia+alkoi+kauhistuttaa.+Aikoinaan+samoja+asioita+jännitin,+kun+siippa+Suomea+kiersi,+ja+nyt+sitten+pojan+takia.+Ei+tule+loppua+siitäkään+piinasta.+Näköjään.
Kiva+kun+Rapunenkin+anto+kuulua+itsestään.+Ainakin+terveenä+kuuluu+olevan.+Ja+hyvä+niin.+Toivottavasti+jatkuu.+Myös+edes+piipahtelunsa+täällä.+Arakin+oli+poikennut.+Toivottavasti+hänkin+jo+tokenemaan+päin+ja+pääsisi+taas+normaaleihin+toimiinsa.
Hyvää+iltaa!
29.12.2020 20:09
Voihan+pahkeinen.+Jokunen+tovi+on+mennyt+uuden+puhelimen+virityksessä.+Melkein+kaiken+olen+jo+saanut+tehtyä,+mutta+mobiilipankkien+kanssa+pientä+säätöä,+kun+kolme+kertaa+mokasin,+niin+nyt+pääsen+yrittämään+uudelleen+vasta+huomenna.¨
Hämäläisyydestä+on+jotain+hyötyä.+Jotkut+säädöt+vaativat+kärsivällisyyttä,+joka+siipalta+loppui+aika+äkkiä.+Minulla+sitä+piisasi.+Nyt+enää+pännii+nuo+mobiilipankit,+mutta+kun+en+niitä+tänään+tarvitse,+niin+voin+odottaa+huomiseen.+Silleesti+kyllä+on,+että+vaihto+vanhasta+uuteen+ei+mene+ihan+niin+keveästi+kuin+ohjeet+sanovat:+että+vain+kopioi+kaiken+vanhasta+uuteen.+Erinäisiä+muitakin+juttuja+pitää+tehdä.
Keli+ulkona+on+konu.+Eilen+päätin,+että+tänään+haistelen+maa+ilmaa,+mutta+niin+vain+jäi.+Ei+yhtään+houkuttanut+mahdollinen+liukastelu+hyhmän+peittämillä+käytävillä.+Joten+siisteihin+sisähommiin+keskityin:+lukemiseen+ja+kutomiseen+puhelimen+säätämisen+välissä.
Illan+rauhaa!
27.12.2020 20:15
Meilläkin+etenkin+talvisaikaan+makkari+on+välillä+tosi+kylmä.+Joskus+aamulla+on+jopa+15+graadia+(plus)++havaittu,+kulmakarvat+melkein+huurteessa.++Ikkuna+meilläkin+on+kesät,+talvet+auki+H24.+Ei+osata+nukkua+muunlaisessa+ilmanalassa.+Lisäksi+pimeää+pitää+olla+kuin+n..:n+sielussa.+Kesällä+sitten+untamme+avittaa+lämpö!pumppu+työntämällä+jäähdytystä.+Aiemmin+kärvistelimme+kesähelteillä.+Kokemuksia+on+makaamisesta+sängyssä+selällään+silmäkuopatkin+vettä+täynnä.+Ei+hyvä.+Saimmekin+sitten+änttiin+tuon+ilmalämpöpumpun+myös+tänne+kotiin.+Mökillä+se+on+ollut+jo+kauan.+Ihan+ekojen+joukossa+hankimme+sinne+po.+vehkeen.+
Viileässä+on+hyvä+olla,+mutta+ei+liian.+Mökillä+meillä+on+välillä+kalsaa,+usein+semmonen+18C,++ja+silloin+pitää+laittaa+jopa+sukat+jalkaan,+enkä+tykkää,+olen+lähes+aina+paljain+jaloin.+Liika+lämpö+tekee+lötköksi,+ja+erikoisesti+yöllä+kiukkuiseksi.
26.12.2020 14:38
Minuakin+eräs+ystävällinen+sielu+on+neuvonut,+että+unettoman+yön+jälkeen+ei+pidä+mennä+päikkäreille.+Ensteeks,+vaikea+pysyä+hereillä+koko+päivän+jos+ei+ole+yöllä+nukkunut.+Toiseks,+minun+uniini+ei+päikkärit+vaikuta.+Joinakin+öinä+valvon+vaikken+olisi+viikkoon+nukkunut+päikkäreitä,+ja+toisinaan+nukun++kuin+tapettu+mato,+vaikka+olen+päikkäritkin+vetänyt.
Minua+valvottavat+asiat,+joita+muutamana+viime+vuonna+on+ollut+aivan+liikaa.+Yö+on+siitä+pottumaista+aikaa,+että+ikävät+asiat+kasvavat+sellaisiin+mittoihin,+että+niiden+hallinta+melkein+menee+käsistä.+Hauskojakin+asioita+elämässä+tietysti+on,+mutta+eivät+ne+paisu+yöllä.+Mikseivät?+Joku+vahtii,+että+ei+vain+ole+liian+kivaa.
26.12.2020 13:18
Ei+tosiaankaan+ole+Arasta+havaintoja+viime+päiviltä.+Toivottavasti+kinttunsa+ei+ole+heittäytynyt+kovin+pahaksi.+Koiran+kanssa+on+hankalaa,+jos+ei+pääse+liikkeelle.+Onneksi+tyttärensä+asuu+hollilla,+mutta+hänelläkin+on+työnsä+ja+koiralaumansa,+ettei+ihan+joka+kohdassa+pääse+äitiään+avustamaan.+Jospa+kohta+A:kin+kertoisi+kuulumisiaan.+Rapunenhan+täällä+pikaisesti+kävikin.+Saisi+käydä+useamminkin.
26.12.2020 12:32
Viimeistä+viedään!+Siis+joulunpyhää.+Vaikka+eilenkin+vain+vetelehdin,+niin+aika+on+mennyt+kuin+siivillä.+Yöllä+ei+kyllä+mennyt,+taas+valvoessa.+Varttia+vaille+seitsemän+kävin+kyökissä+juomassa+ja+ottamassa+panadolin,+kun+koipea+juili+niin+pahasti.+Siihen+mennessä+en+ollut+vielä+nukkunut+yhtään.++Aamusella+sitten+sain+nukuttua+kolmisen+tuntia.+
+Luin+illalla+Obaman+kirjaa+yhteen+saakka,+josko+se+sitten+pisti+kierrokset+päälle+ja+hätisti+unet.+Sataviisikymmentä+sivua+meni,+tänä+iltana+lisää,+on+mielenkiintoinen+kirja.+Iltapäivällä+tietysti++unettaa.+Tosin+poika+ja+lapsensa+tulevat+syömään+myöhemmin+iltapäivällä,+joten+pitkiä+päikkäreitä+en+kerkiä+ottaa.+On+hoidettava+jotain+ruokahommia,+vaikka+suurin+osa+on+jo+valmiina.+Pitää+mm.+savustaa+kala.
Eilen+tuli+radiosta+ohjelma,+missä+soitettiin+kokonainen+tunti+pelkkää+Valkeaa+joulua,+erilaisia+versioita+siitä.+Toinen+toimittajista+totesi,+että+uusia+sovituksia+ja+versioita+pitää+vanhoista+kipaleista+tehdä+siksi,+että+nuoretkin+tarttuisivat+niihin.
Mistähän+johtuu,+että+aikoinaan+itse+nuorena+opin+tykkäämään+monista+silloisista+kipaleista+alkuperäisessä+asussaan.+En+kaivannut+niihin+beatles-+tai+elvis-poljentoa,+vaan+ne+alkuperäiset+sopivat+korvilleni.+Minkähänlaisia+nuorisosovituksia+olisi+voitu+tehdä+esim.+Malmstenin+veljesten,+Tapio+Rautavaaran,+Dallapen+ym.+silloin+suosittujen+esittäjien+kappaleista.+-+Taisin+olla+vähän+erilainen+nuori.
Kohta+varmaan+alkaa+tunto+soimata,+kun+tänään+tulee+ilmeisesti+toinen+päivä+putkeen,+kun+en+ole+nokkaani+ulos+pistänyt.+Pitänee+järkätä+edes+roskiskeikka,+joka+on+n.+360+askelta.+Ollaan+vielä+kaukana+10000:sta!+Paitsi,+että+minä+en+laske+askeleita,+ei+ole+askelmittaria+tässä+huushollissa.+Pitäisiköhän+hankkia.+Roskismatkan+olen+joskus+laskenut+"manuaalisesti".
Just+tuli+radiossa+Arkihuolesi+kaikki+heitä+rytkypolkkaversiona!!
Hyvää+Tapania!
26.12.2020 12:24
Nonni.+Kirjoitin+äsekn+kohtuullisen+lurinan,+mutta+hävisi+johonkin+kuin...
No,+ajankulua+sekin+tietysto+oli.+Ei+mitään+asiaa.+Kuhan+kerroin,+että+tänään+olen+vain+ollut,+tehnyt+ristikoita,+sudokuja,+kutonut,+lukenut+Obaman+kirjaa+ja:+opetellut+pikkujuttuja+uudesta+puhelimesta.+Siippa+semmoisen+minulle+hankki,+enkä+edes+ollut+pyytänyt.+En+jaksaisi+enää+opetella+uutta.+Tosin+tämä+on+vanhasta+puhelimestani++paranneltu+versio,+mutta+silti+niissä+aina+on+jotain+uusia+kikkoja.+jotka+siis+pitää+oppia.+Hermo+meni+melkein+heti,+kun+yritin+pistää+sähköpostini+toimimaan.+Kaiken+aikaa+vain+piti+syötellä+salasanoja,+joita+minun+sitten+piti+salasanamuistiostani+etsiä.++Siihen+lopetin.+Kerään+kärsivällisyyttä+ja+jatkan+huomenna.
Uusi+vuosi+on+minullekin+vuoden+juhlista+ikävin.+Emme+koskaan+sitä+vietäkään.+Lapsuudesta+se+juontuu.+Silloin+loppui+joulun+ihanuus+kuin+seinään.
Kun+omat+poikamme+olivat+pieniä+yritimme+vähän+vuoden+vaihtumista+juhlistaa;+tinat+sentään+valettiin+ja+kun+pojat+olivat+vähän+isompia+saivat+ostaa+jotain+papatteja+ja+noitapillejä+ja+mitä+niitä+olikaan,+pieniä+ja+poikien+mielestä+vähän+vauvojen+juttuja.+Pidin+aina+hirveän+saarnan+mahdollisista+vammoista,+mitä+niistä+voi+saada.+Luultavasti+eivät+kuitenkaan+traumaa+saaneet.++Raketteja+meille+ei+koskaan+hankittu+(eikä+hankita+vieläkään).+Eivät+kyllä+itsekään+raketteihin+ole+innostuneet+aikuisenakaan.++Ei+kannata+euroja+ampua+taivaalle.
Vaan+nytpä+lähden+Obaman+kanssa+punkkaan.+Kauniita+unia!
25.12.2020 21:27
Kahvit+sänkyyn+on+meillä+vanha+juttu.+Siippa+on+sitä+palvelua+hoitanut+melkein+koko+yhteiselomme+ajan.+En+tiedä,+mistä+oppinut.+Isältään+ei+ainakaan.
Who+epäili,+että+siippa+iskee+kaksi+kärpästä+yhdellä+iskulla+saaden+siten++itsekin+samalla+kahveet.+Ihan+hyvä+uumoilu,+mutta+siippa+ei+juo+koskaan+aamulla+kahvia,+teetä+kittaa.+Minä+taas+juon+teetä+vasta+pyssyn+piippu+takaraivolla,+ja+silloinkin+vain+jos+sen+kanssa+on+kermaa.+Lapsena+ja+nuore(mpa)na+join+teetä+luultavasti+kiintiöni+täyteen,+mutta+yksi+kesätyöpaikka+opetti+minut+kahville,+ja+siitä+se+läks.+Työelämän+jättäessäni+aloin+pienentää+päivittäistä+kahviannostani,+ja+nykyään+juon+aamulla+puoli+mukia,+sen+toisen+puolikkaan+iltapäivällä.
25.12.2020 13:28
Mission+completed!
25.12.2020 13:15
Piti+vielä+Rapustakin+huhuilla.+Jos+täällä+poikkeat,+niin+Hyvää+Joulua+myös+sinulle.
24.12.2020 16:26
Vielä+vilkaisu+tänne.+Näyttää+siltä,+että+Joulu+on+useimmilla+jo+ihan+oven+takana,+ellei+jo+tullut+sisäänkin.
Minä+olen+tuusannut+ruokien+kanssa+pitkin+päivää.+Aamulla+pistin+perunalootan+imeltymään+ja+tulipa+taas+hyvää,+vaikka+itse+sanonkin.+Nyt+se+on+paistumassa.+Kinkun+paistoin+eilen+ihan+just+samalla+reseptillä+kuin+Edson.+Tuo+lämpötila-anturi+on+oiva+apu.+Meilläkin+uuni+paistoi+possun+78+asteeseen.
Päivällä+katselimme+taas+ystäviemme+kanssa+Turun+julistaman++joulurauhan,+hyvän+mustikkaglögin+säestyksellä.++Sama+se+oli+kuin+aina,+mutta+lumi+ja+ihmiset+puuttuivat.+Edsonilla+ja+kaiketi+LiisaOllakin+sitä+valkoista+herkkua+on.+Olisipa+täälläkin,+niin+maisema+olisi+kaunis,+jouluinen.++Jospa+sitten+ensi+jouluna.+
Nyt+istun+lakisääteisellä.+Pitäähän+kokin+maistaa+kinkun+kanssa+nautittava+punkku;)),+ja+muutaman+siemauksen+sitä+nyt+maiskuteltuani+täytyy+sanoa,+että+siippa+oikein+onnistuneen+kinkkuviinin+löysikin.+Amaronea+olisi+kyllä+hyllyssä,+mutta+jätämme+sen+odottamaan+koronan+jälkeistä+aikaa,+jolloin+sen+voimme+nauttia+yhdessä+ystävien+kanssa+-+poikamme+ovat+niin+huonosti+koulutettuja,+että+eivät+viineistä+piittaa,+eivät+kyllä+juuri+muustakaan+miestä+vahvemmasta.+Ja+hyvä+niin.
Vaan+nyt:+rauhaisaa+jouluiltaa+kaikille,+LiisaO:n+koirasellekin!+"Meidän"+koirat+nautiskelevat+Lapin+lumoista+ja+poroista.
24.12.2020 16:25
Himskatti,+noinkohan+meidän+kinkku+riittää+edes+aatoksi.+Raakapaino+on+3,5kg.+Kohta+sen+laitan+uuniin.+Saa+sitten+nähdä+mitä+painaa+sieltä+ulos+otettaessa.+No,+aattona+meitä+syöjiä+on+kolme;+poika+tosin+varmaan+tasoittelee+vuoden+kulutusta,+kun+enää+harvoin+syö+muulloin+punaisia+lihoja.
No,+ei+o+välii+vaikka+miehet+söisivät+koko+nyytin.+Pakasteessa+on+vielä+2.2kg+kinkku+tapaniksi,+kun+lapset+tulevat+meille+syömään.+Kummatkin+tykkäävät+kinkusta,+mutta+tyttö+on+nyt+ilmoittautunut+myös+kalan+ystäväksi+-+olin+lähes+äimänä.+Lihapulliakin+ilmoitti+syövänsä.+Niitä+tein+ison+kasan+joku+päivä+sitten.+Lohta+meinaan+savustaa.+Ihanaa+saada+kuumaa+kalaa+suoraan+pöytään+-+onkohan+kellään+kieroa+pöytää+jouluna;)++Itse+en+niitä+syö,+kun+on+kaloja,+graavia,+kylmäsavua,+sillejä+ja+sitä+SIENIsalaattia.
Nyt+iltapäiväkaffelle.+Poika+ja+poikansa+tulevat+kohta+joulupuurolle,+joten+tonttulakki+muorin+päähän,+kauha+heilumaan+ja+puuron+hämmennykseen.+Voisilmäkin+pitää+laittaa,+että+pääsevät+siinä+itseään+peilailemaan+niin+kuin+Nisse-polkan+26+hiirenpoikasta.
Ja+jännitys+eikun+vain+tihenee.+Siltä+varalta,+että+tämä+torvi+jo+vaikenee+toviksi,+toivotan+kaikille+Rauhallista+Joulua.+Ei+itkeä+saa,+ei+meluta+saa...
23.12.2020 16:56
Pitipä+sitten+minunkin+mennä+googlettamaan+sitä+Huun+kynttiläpidikettä.+ja+jos+se+on+se,+minkä+löysin,+niin+tosiaan+oiva+keksintö.+Saako+udella,+Who,+mistä+tuommoiset+ovat+peräisin+-+vanhemmalta+kansalta?+Samassa+kuvastossa+oli+muitakin+kynttilänpidikkeitä,+joista+vain+joitakin+olen+nähnyt+"elävänä",+kuviakin+aika+rajoitetusti.+Ihminen+on+tarvinnut+kynttilöitä+ja+keksinyt+niille+jos+jonkinmoisia+pidikkeitä+ja+jalkoja.
Piti+vielä+äsken+käydä+kaupassa+hakemassa+"viimeiset+parit+uunista".+Minä+tykkään,+että+jouluna+pitää+olla+graavisiikaa.+Kuten+viime+joulunakin,+niin+nyt+sama+juttu:+ei+meinaa+löytyä.+Olisin+toki+voinut+itse+kalan+graavata,+kuten+yleensä+teenkin,+mutta+nyt+kun+meitä+vesimiehiä+on+pöydässä+vain+minä,+niin+isoa+kalasatsia+en+tarvitse.+Nyt+kauppias+möi+minulle+puolikkaan+graavatun+fileen.+Itse+kyllä+joudun+se+nyt+viipaloimaan,+mutta+sehän+tarvitsee+vain+terävän+veitsen+ja+homma+on+melkein+jo+sillä+tehty.
Mutta+nyt+porkkanboksin+tekoon!+Jännittävää+joulun+odotusta+kaikille.
23.12.2020 12:22
Nyt+tuli+papukaijamerkki!+Oikeat+kynttilät!+Ne+on+todella++ne+ainoat+oikeat.+Meilläkin+on+vielä+tallella+vanhat+kynttilänpidikkeet,+mutta+ne+on+niitä+kaupasta+ostettuja,+ja+tuottivat+aina+ongelmia+kynttilöiden+pystyssä+pysymiseen.+Ei+olla+niitä+käytetty+sitten+vuoden+-85.+Mieli+on+tehnyt,+mutta+se+laiskempi+mieli+on+toppuutellut;+sähkökynttilät+helppokäyttöisiä.
22.12.2020 17:57
Täälläpäs+mukava+yllätys:+kadonnut+lammas,+Puosu,+palannut.++Sinuahan+melkein+odoteltiin+kuin+joulupukkia+konsanaan.+Vähän+oli+pieni+huoli,+mitä+sinulle+on+tapahtunut.+Onneksi+ei+itse+asiassa+mitään+verrattuna+siihen,+mitä+näinä+aikoina+voisi+sattua.
Vai+että+naiset+haluaa+sen+seitsemää+sorttia!+Ei+piisaa!+Laskin+justiinsa,+että+kinkun+syöjille+-+nyt+onkin+heitä+aattona+kaksi,+kun+poika+tulee+meille+syömään+kinkkua+ja+menee+sitten+jatkamaan+naisystävänsä+luokse,+siellä+ei+ole+kinkkua+-+on+yhtätoista+lisuketta,+ja+minun+kaloillani+muutama+räätti+vielä+lisää.+Joten+kannattaisi+vähän+miettiä+sanomisiaan🤣
Juuri+äsken+kävimme+siipan+kanssa+joulutervehdyskierroksella.+Tällä+kertaa+veimme+vain+kukkia.+Yleensä+parhaille+ystävillemme+olemme+jonkin+lahjankin+keksineet,+mutta+nyt+ei;+kaupoissa+käynti+ei+ole+houkutellut.+Monet+joulukukat+olemme+jo+itsekin+saaneet,+mutta+yhtään+hyasinttiä+ei+niissä+ole,+joten+ne+joudun+vielä+itse+hakemaan.+Haluan+niiden+tuoksun+kotiimme.+Toinen+tuoksu,+mikä+pistkästä+aikaa+on+läsnä:+kuusi+tuoksuu.+Tänä+jouluna+hankimme+kuusen+pojan+urheilujoukkueen+tukena,+ja+kuusi+on+tosi+kaunis+ja+tuoksuu.+Ihanaa!+Nyt+se+on+jo+olkkarissa+koristeltunakin.+Pojanpoika+kävi+sen+aamupäivällä+"pukemassa".+Tykkäsi+kovasti+tehtävästä.
Sen+verran+kuusenkynttilöistä,+että+tänä+jouluna+hankin+uudet.+Meillä+on+tähän+mennessä+ollut+kynttilät,+jotka+ostettiin+Kuopiossa+asuessamme+v.+-84.+Ostettuamme+ne+luimme+paketin+kyljestä,+että+ovat+Itä-Saksan+tuotantoa.+Kestäviä+ovat+olleet,+yhtään+lamppua+ei+ole+mennyt+rikki+(vaihtolamppua+ei+kyllä+paketissa+ollutkaan,+joten+ei+olisi+ollut+varaakaan+rikkoa+niitä),+ja+vielä+muutama+päivä+sitten+kokeillessani+edelleen+ihan+iloisesti+syttyivät+palamaan.+Ne+vain+ovat+tosi+hankalat+käyttää,+Kiinnitys+oksaan+tapahtuu+lähinnä+kiinalaisittain.
22.12.2020 16:06
Kyllä+meillä+on+lähes+kautta+aikain,+eli+niin+kauan+kun+sähkökynttilöitä+olemme+kuusessa+polttaneet,+kynttilät+palaneet+H24+aatosta+Nuuttiin.++Niin+tapahtuu+tänä+joulunakin.+Paitsi+että+luultavasti+kuusi+sytytetään+jo+huomenna,+keskiviikkona+viimeistään,+ja+siitä+sitten+jatkuu+joulun+lopetukseen:+meillä+joulu+loppuu+Nuuttina+sillä+hetkellä,+kun+kynttilöiden+töpsöke+irrotetaan+pistorasiasta.
Onneksi+valoissa+halogeenit+ovat+jo+katoava+luonnonvara.+Ihmettelyä+herätti,+kun+eräs+tuttu+duunaili+uusiksi+kylppäriään+ja+laittoi+sinne+halogeenit.+Minusta+halogeeneistä+hohkaava+kuumuus+on+inhaa.
21.12.2020 15:34
Jos+maskeja+ei+olisi,+ei+kukaan+tajuaisi,+että+on+menossa+joku+pandemia.+Jo+aamulla+varhain+ihmisiä+oli+ainakin+niissä+paikoissa,+missä+minä+kävin,+niin+paljon,+että+alkoi+jo+pelottaa.+Prismassa+sai+jonottaa+jopa+itsepalvelukassalle+ihmiskassoista+puhumattakaan.+Kyseisessä+kauppakeskuksessa+on+pätkä+käytävää,+missä+kolme+rinnakkain+kävelijää+on+jo+liikaa.+Juuri+sen+kapean+osan+kohdalla+on+erään+puhelinoperaattorin+liike.+Sen+liepeillä+käytävä+oli+jo+ihan+tukkeessa,+kun+porukat+odottivat+liikkeen+avaamista.+Oli+vaikea+päästä+sen+suman+läpi.
Lisää+suuttumusta+sain+siskon+luona.+Hänen+yksi+lapsenlapsensa+on+jo+toista+kertaa+altistuneena+karanteenissa.+Tälläkin+kertaa+altistus+tuli+koulussa+koko+luokalle,+kun+eräs+oppilas+vanhempiensa+tuuppaamana+tuli+kipeänä+kouluun.+Oppilas+lähetettiin+testeihin+ja+takaisin+kotiin.+Eikö+helkkari+sentään+vanhemmilla+ole+mitään+tolkkua.+Tuommoisesta+pitäisi+saada+vähintään+ehdollista.+Onhan+esim.+aidsin+tahallisesta+tartuttamisesta+jouduttu+vankilaankin.+Tai+sitten+saisivat+maksaa+koko+luokan+testaukset.
Mutta+kyllä+britit+osaavat!+Ensin+keräsivät+kaiken+huomion+brexitillään+ja+nyt+sitten+kehittämällä+uuden+version+koronasta.+Onneksi+vasta+nyt,+kun+rokote+on+jo+ovella.+Mitähän+olisi+tapahtunut+esim.+syys-lokakuussa,+jos+uudenlainen+virus+olisi+iskenyt+silloin.
Nyt+täytyy+lähteä+värkkäämään+vielä+muutama+joulutorttu.+Tänä+vuonna+fuskaan+siinäkin.+Ostin+valmiin+taikinan.+Yleensä+teen+sen+itse+anopin+vanhalla+reseptillä,+mihin+tulee+mm.+paaaaljon+kerrrrmaa.
21.12.2020 14:26
Huomenta!
Cee,+nyt+vasta+hokasin,+että+jostain+olet+noita+emojeita+taikonut😀
Kamalaa,+kun+jo+tähän+aikaan+pitää+olla+pystyssä.+Uuteen+autoomme+laitetaan+vähän+lisää+varusteita,+ja+"varustamo"+halusi+auton+tuotavaksi+sinne+heti+ensimmäiseksi+aamulla.+Huonon+yön+jälkeen+herättäjän+ääni+melkein+pisti+noitumaan.
Mutta++hyödynnän+tämän+eläimellisen+ylösnousuajan,+ja+lähden+käymään+sisareni+luona+viemässä+muutaman+joulujutun.+Sitä+ennen+käyn,+toivottavasti+vielä+hiljaisessa+kauppakeskuksessa+hakemassa+sisarelleni+jo+moneksi+jouluksi+hankkimani+voiteen.+Sen+kyllä+aiemmin+olen+ostanut+jostain+reisusta,+laivalta+yleensä,+mutta+nyt+pitää+se+hankkia+ihan+täältä+maista.+Vähän+se+on+kalliimpi,+mutta+ei+niin+tuntuvasti,+että+jättäisin+ostamatta+sen+takia.
Tänään+taas+oli+HS:ssa+maanantain+kohokohtana+Niko+Kettunen.+Lukekaas.+Jutun+lopussa+aivan+käsittämätön+elukan+nimi.+
Hyvää+alkanutta+jouluviikkkoa!
21.12.2020 08:46
Minulla+on+kahdeksannumeroinen+mobiiliavain,+joka+tarvitaan+luurisovellukseenkin.+Pivossa+on+kuusi.+Yleensä+menen+Pivoon+sormenjäljellä.+Siinä+on+vain+se+paha+puoli,+että+kun+useimmiten+sormenjäljellä+menen,+niin+pin+unohtuu+käytön+puutteessa+ja+sitten+kun+sormi+on+epäkunnossa,+palaa+tai+vedän+puukolla,+niin+tuleekin+tenkkapoo++muistamisessa.+En+ole+vielä+laittanut+kahden+sormen+tunnistusta,+pitäisi+laittaa.+On+helppo+juttu,+kun+vain+tekee+sen.
20.12.2020 15:13
Minulla+kai+joku+muu+versio,+kun+tietsikalla+laskuja+näpytellessäni+tulee+puhelimeen+koodi,+minkä+pitää+olla+sama+kuin+tietsikassa+laskun+vahvistuksen+kohdalle+ilmaantuva.+Mutta+tunnuslukulistasta+en+tarvitse+enää+mitään+numeroa,+vaan+näpelöin+puhelimeen+sen+mobiilipankin+pin'nin+vahvistukseksi.+Oisko+se+siitä+kiinni,+että+tietsikkaversioonkin+menen+puhelimen+kautta.+En+tiiä.
20.12.2020 15:08
53 / 86