Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
amummu
amummu
amummu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
6
Kommenttia
1720
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tämä+oli+alunperin+vastaus+Ceen+viestiin,+mutta+kirjautuminen+hävisi,+enkä+jaksanut+selata+enää+sitä+viestiä+uudelleen,+joten+tässä+nyt+sitten+kopio+siitä+hännän+huipuksi.+Potuttaa+ihan+oikeasti+tuo+kirjautumisen+häviäminen+välillä+niin+nopeasti.+-+Muuten+olen+sitä+mieltä,+että+Whoo+saisi+jo+palata+lomaltaan.+Toivottavasti+ei+kuitenkaan+ole+joutunut+koronalomalle.
Siis+Ceen+viestiin+kommenttina
Minullakin+on+jonkinlainen+pimeänpelko,+kakarana+kehittynyt.+Jostain+syystä+kuitenkaan+pimeän+pelon+kaltainen+pelko+ei+useinkaan+tule+mukaan+dekkareita+lukiessani.+Tuossa+Keplerin+kirjassa+rikokset+lisäksi+ovat+jotenkin+niin+absurdeja,+että+en+oikein+saa+niitä+ajatuksissani+nivottua+"oikean"+elämän+tasolle,+joten+kovin+kauhuisia+tunnelmia+en+siitä+saanut+kehitettyä.+Semmoinen+kyllä+minua+voi+kirjassakin+pelottaa,+minkä+voisin+kuvitella+tapahtuvan+oikeastikin+vaikkapa+omassa+kylässämme.+
Psykologiset+trillerit+ovat+minulle+yleensä+mieleen.+Ihmismieli+kiinnostaa+pohjattomana+lähteenä+kaikkein+mahdottomimmillekin+keksinnöille,+siis+pelottavillekin.+LiisaO:n+vinkki+Varistyttö-kirjoihin+pisti+minut+katsomaan+netistä,+mitä+ne+pitävät+sisällään.+Hurjan+kuuloista,+mutta+jos+eteen+jossain+tulee,+niin+varmasti+otan+ja+luen.+Kirjastostakin+saattaa+löytyä.
Rapusen+manitsema+Bolla+on+minultakin+lukematta+kuten+saman+(Finlandia-)kirjoittajan+Kissani+Jugoslaviakin.+En+vain+ole+saanut+änttiin+niiden+"metsästämistä".+Kehujahan++ne+ovat+saaneet+kovasti.+Sisareni+kirjahylly+toimii+minulle+melkein+ykköskirjastona.+Häneltä+löytyy+yleensä+vaikka+mitä,+kaikkea+uuttakin+erään+tuttavansa+kautta,+mutta+em.+kirjoja+ei+hänelläkään+vielä+ole.+Pitääpäs+patistella+häntä+uusien+kirjojen+hankintaan;))
Radiossa+juuri+puhutaan+siitä,+että+maahanmuuttajille+ei+ole+mennyt+perille+viesti+koronan+torjunnasta,+ja+heidän+keskuudessaaan+tartuntoja+onkin+paljon.+Miniäni+on+töissä+lasentarhassa,+missä+on+pääasiassa+heidän+lapsiaan.+Ja+ongelmia++on+tullut+juuri+siitä,+että+lasten+vanhemmat+eivät+ymmärrä+tilanteen+vakavuutta.+Mutta+sellaistahan+ei+saa+ääneen+sanoa.+Miniäkin+vietti+juuri+taas+viikon+altistuskaranteenissa.+Eikä+ollut+ensimmäinen+kerta,+tuskin+viimeinenkään.+Muut+työntekijät++ovat+olleet+vielä+enemmän+tulilinjalla.+Nyt+sitten+Vantaallakin+käydään+eri+uskontokuntien+edustajien+kanssa+neuvonpitoa,+miten+koronaviesti+kirkastuisi++muualta+tulleillekin.
Lehdessä+vertailtiin+Itä-Helsingin+ja+keskisemmän+Hesan+tartuntalukuja,+ja+tulos+oli+aika+hurja+itäisten+osien+vahingoksi.+Jossain+on+mennyt+pahasti+pieleen,+kun+maahanmuuttajia+ei+ole+saatu+ymmärtämään+pandemiaa+eikä+sen+torjuntaa.+Vielä+ehkä+kerittäisiin+korjata+jotain,+jos+toimeen+tartuttaisiin.+Heti.
Hyvää+iltaa!
23.11.2020 16:49
Näin+on+taas+aamuinen+kirjoitelmani+hävinnyt+kuin+tuhka+tuuleen.+No,+se+olikin+vain+allekirjoitettu,+joten+kai+oli+sitten+ihan+oikein+että+hävisi.
Mökillä+olimme+nauttimassa+viikonlopun+sään+harmaudesta.+Tosin+lauantaina+oli+sen+verran+lumen+valkaisua,+että+avoimet+vedet+sen+rinnalla+olivat+kaamoittavan+mustia.+Minulle+tuo+veden+mustuus+on+jäänyt+erikoisesti+mieleen+elokuvasta+Fanny+ja+Alexander,+missä+talvimaiseman+mustaa+vettä+käytettiin+pelon+ja+kammon+vertauksena.
Äsken+vasta+luin+viikonlopun+HS:ia.+Ja+pikkuisen+meinasi+tökkiä+erään+tekniikan+tohtorin+mielipide,+mikä+tyrmäsi+lastensa+kertotaulun+ulkoa+opettelun.+Siihen+opetteluun+oli+ihan+koulusta+tullut+kehotus.+Vaan+sepä+ei+sovi+äidille.+Kuulemma+luovuus+kärsii,+jos+opetellaan+ulkoa.+Asiat+pitäisi+opetella+loogisesti.+Hitsi,+miten+esim.+kertomustaulun+oppii+alaluokkalainen+loogisuuden+kautta?+Miten+vanhempanakaan+saksan+kieliopin+tietyt+jutut,+miten+historian+vuosiluvut!+No,+ehkä+niitä+ei+nykykoulussa+enää+tarvitse+opetella.
Sen+minkä+kerran+oppii+ulkoa,+muistaa+aina.+Jopa+yliopistossa+ulkoluku+pelasti+monesta+tenttipinteestä+(niin+opittuja+asioita+kyllä+jouduin+käyttämään+joskus++jopa+työelämässäkin,+vähintään+niitä+muille+opettaessani).+Kun+yksinkertaisesti+ei+ollut+aikaa+pienessä+ajassa+opetella+kaikkea+loogisuuteen+perustuen,+niin+ulkoa+opettelu+oli+tehokas+konsti.
Logiikka+kai;)+on+suositeltava+konsti+asioiden+opettelussa,+mutta+joskus+muitakin+keinoja+on+hyvä+käyttää.+Sehän+vasta+luovuutta+lisääkin,+jos+keksii+jonkun+muistikaavan,+millä+(ulkoa)+opettelu+sujuu.+Esim.+joku+melodia+toimii+oikein+hyvänä+tukena.+Aikoinaan+koulussa+opeteltiin++Suomen+kaupungit+"Honkain+keskellä"-laulun+melodiaan+ympättynä.+Silloin+kaupunkeja+tosin+oli+niin+vähän,+että+ne+mahtuivat+kahteen+säkeistöön.+Mutta+säkeistöjähän+saa+lisää+tarpeen+mukaan.
Nykyäänhän+paljon+joutuu+muistamaan+erilaisia+lukuja,+koodeja+milloin+mihinkin+toimintoon.+Muistia+on+hyvä+harjoittaa+niidenkin+avulla.+Olen+lähes+kaikkiin+toistuvasti+tarvitsemiini+lukuihin++kehittänyt+jonkin+muistisäännön+tai+lukurytmin.+Mm.+pankkitilien+käyttäjätunnukset,+mobiilipankki-+ja+pankkikorttikoodit,++läheisimpien+puhelinnumerot,+jopa+mobiilivarmenteeni+hoituvat+niiden+avulla.+Vielä+keinot+ovat+riittäneet.+Lisää+muistettavaahan+tulee+kaiken+aikaa,+ja+jossain+vaiheessa+kai+muisti+pistää+luukun+kiinni.+Mutta+mitäs+sitten,+kun+luukku+todella+menee+kiinni!+Siihenkin+keksittävä+joku+konsti.
Aralle:+Kepler+on+n.+kymmentä+sivua+vaille+luettu.+Pelkäsin+pahempaa.+Ajattelin,+että+onkohan+minussa+joku+vika,+kun+en+nähnyt+pahoja+unia+sen+karmeista+tapahtumista.+Esim.+kun+yhtä+niistä+tytöistä+kajautettiin+kirveella+otsaan,+niin+reaktioni+lukiessa+oli+suunnilleen,+että+aha.+No,+hirveitä+juttujahan+siinä+oli+ja+ihmettelen+taaskin,+miten+jonkun+mielikuvitus+voi+keksiä+sellaisia+epäinhimillisyyksiä.+Ettei+vain++olisi+pelimaailma+Keplerinkin/Keplereidenkin+mielikuvistusta+vauhdittanut.+En+kylläkään+ole+lukenut+kirjoittajien+elämästä+mitään,+joten+voihan+olla+että+he+ihan+oikeastikin+tietävät+esim.+maailman+tyttöjen+kohtaloista,+jotka+varmaan+monissa+maissa+ovat+aivan+hirveitä.
Mutta+nyt+arkisiin+puuhiin+ja+purkamaan+mökiltä+tuotu+pyykkisäkki+pesuun.
Rauhaisaa+pyhän+lopettelua!
22.11.2020 17:59
Päteeköhän+täälläkin:+ei+pidot+parane,+jos+ei+vieraat+vähene.+Toivottavasti+jotain+porukkaa+vielä+jää+jäljelle.+Oishan+se+Edsonkin+voinut+vielä+olla+yksi+joukkueen+jäsen,+mutta+ymmärrän+hyvin+päätöksensä.+Itsekin+välillä+foorumin+jättämistä+mietin,+mutta+missäs+sitten+kirjoittelisin!
On+mukavaa+vaihtaa+kuulumisia+teidän+kanssanne,+vaikka+välillä+niitä+kuulumisia+ei+ole+kuin+joku+vinkki,+että+hengisssä+ollaan.+Ja+sehän+on+se+kaikkein+tärkein.+Ja+kun+on+kirjoitusaddikti,+niin+täällä+siihenkin+saa+lääkettä.
Paljon+kurjaa+olemme,+etenkin+me+naiset,+täällä+kokeneet+ja+siksi+toisaalta+on+ihme,+että+me+täällä+vielä+olemme.+Semmoisen+kohtelun+jälkeen,+mitä+mekin+olemme+saaneet+voisi+kuvitella,+että+olisimme+lähteneet+jo+aikoja+sitten+ystävällisemmille+foorumeille.+Mutta+naisilla+on+pitkä+pinna+monilla+elämän+aloilla,+niin+miksei+täälläkin.
Minä+ainakin+olen+valmis+edelleen+kirjoittelemaan.+Katsotaan,+miten+meidän+käy.+Toivottavasti+hyvin.
Möksällä+taas+olemme.+Aamun+vietin+pojan+kanssa+pähkäillen+limeksiä,+funktion+kulkuja+ja+ääriarvoja,+ja+nyt+siis+täällä.+Siippa+värkkää+saunaan+uutta+valoa,+ja+minä+tässä+koneen+ääressä+lueskelen+päivän+uutisia+ja+nyt+just+kirjoittelemassa+tänne.+Kohta+saunaan.+
Hyvää+alkaneen+viikonlopun+ensimmäistä+iltaa!
20.11.2020 17:45
Koskenniemi+olisi+varmaan+jäänyt+minulle+kovin+vieraaksi,+ellen+musiikin,+yksin-+ja+kuorolaulujen+kautta+edes+joihinkin+hänen+runoihinsa+olisi+tutustunut.+Koulussa+tuotantoonsa+ei+juurikaan+kajottu,+vaikka+lukion+äikän+opettaja+oli+nimenomaan+suomalaisen+kirjallisuuden+ystävä.+Tietysti+Finlandian,+Lippulaulun+ja+ihanan+laulun+Minä+laulan+sun+iltasi+tähtihin+tietävät+kaikki+ilman+kouluakin.+Tuo(kin)+sinun+mainitsemasi+runo+on+aivan+tuntematon+minulle.
19.11.2020 17:40
Olen+myös+tänään+onnitellut+useampaakin+Liisaa,+ja+tässä+vielä+onnittelut+LiisaO:llekin!+Osa+noista+"minun"Liisoistani+on+kyllä+Marja-Liisoja,+mutta+yhtä+lukuunottamatta+kaikki+he+jostain+syystä+mieltävät+Liisan+nimekseen.
Radiossa+toimittajat+ihmettelivät+vanhaa+sananpartta+Liisan+liukkaat+ja+Kaisan+kaljamat.+Ovatkohan+kuulleet+edes+sanan+kaljama.+Alkuosa+siitä+tuttu+tietysti.+Minulle+tuttu+sanonta+ihan+kakarasta.+Ja+ennen+vanhaanhan+nuo+kelit+toteutuivatkin+aika+usein.+Tämä+vuodenaika+onkin+suotuisa+liukaille,+jos+olisi+vielä+ennenvanhanen+talvi+olemassa.
Radiossa+toimittajat+ovat+myös+seurailleet+ja+haastatelleet+mm.+surfareita+ja+myrskybongareita.+Melkoista+on+porukka,+joka+tuolla+myterissä,+märkäpuvuissaan+ratsastelee+myrskyaalloissa.+Kaikkeen+se+harrastus+ihmisen+ajaa.+Itsellä+on+oikein+hyvä+täällä+neljän+seinän+sisällä,+sateelta+piilossa.+Nyt+kyllä+jo+näkee,+että+aurinko+on+olemassa+jossain+tuolla+pilvien+takana,+ei+ole+enää+niin+synkkää+kuin+oli+esim.+aamulla.+Yöllä+kävi+kyllä+melkoinen+myllerrys,+ja+säikähdin+pahasti,+kun+yhdessä+kohtaa+kuului+melkoinen+jysähdys.+
Onneksi+se+oli+vain+paino,+jonka+siippa+oli+laittanut+halkopinon+peitteen+päälle,+jotta+se+pysyisi+paikoillaan,+mutta+aivan+liian+kevyttä+tavaraa+oli+se+öisissä+tuulilukemissa.
Rapu+on+kirjoittanut+eilen+HS:iin,+mutta+ei+tänään.+Kyllä+hän+sieltäkin+välillä+pitää+taukoja.
Leppoisaa+loppupäivää,+kun+nyt+tuulikin+näyttää+hissuksiin+rauhoittuvan.
19.11.2020 14:58
Hurraa!+Päivän+paras+YLE-uutinen:+parsiminen+tulee+takaisin.
Yleensäkin+vaatteiden+korjaaminen+on+vallankin+nuorten+ihmisten+keskuudessa+(vielä)+aika+tuntematon+käsite.+Vaatteita+tietysti+viskataan+menemään+muodin+muuttumisen+takia+kyllä+jo+ennen+korjauksen+tarvettakin,+mutta+joitakin+vaateparsia+kyllä+voitaisiin+vielä+korjauksenkin+jälkeen+käyttää+ilman,+että+ne+aiheuttaisivat+käyttäjälle+moitteita+epämuodikkaissa+vermeissä+kulkemisesta.+JOs+niitä+joku+korjaisi.
Villasukan+parsiminen+on+yksi+helpoimmista+hommista.+Ja+on+tosi+virkistävää+nähdä+puoli+tuntia+sitten+kantapäästään+auki+repsottavan+sukan+muuttumista+viileän+lattian+tassuttelujalkineeksi+tai+sukellusveneen+kaltaisen+kylmän+kumpparin+lämmittäjäksi.
17.11.2020 19:28
Cee,+veit+sanat+suustani:+telkasta+ei+tule+enää+mitään+oikeasti+hauskaa.+Toisin+oli+ennen+kun+välillä+sai+nauraa+maha+kippurassa.+Nyt+hauskuus+yleensä+on+niin+tehtyä+ja+päälle+liimattua,+että+siitä+on+hauskuus+kaukana.+Vai+onkohan+vain+niin,+että+vaatimukset+iän+mukana+ovat+kasvaneet+-+tai+kyky+nauraa+hävinnyt.+Ohjelma+nimeltään+Pitääkö+olla+huolissaan+nauratti+alkuunsa.+Kyllähän+trio+Hotakainen-Kyrö-Nousiainen+aika+nyvin+osaa+vetää+naurunarusta,+mutta+se+Pääskysaari+pilaa+koko+ohjelman+väkisin+tehdyllä,+lähes+tolkuttomalla+nauramisellaan.+Vähemmän+olisi+enemmän.
Viihdeohjelmia,+en+koti-+enkä+ulkomaisia+juurikaan+katso.+Vain+jos+olen+telkkarinkatsomistuulella+eikä+mitään+katsottavaa+tule,+niin+saatan+sellaisen+pistää+näkymään+jos+tarjolla+juuri+silloin+on.+Viimeksi+törmäsin+Tuttuun+juttuun,+joka+näköjään+on+alkanut+uudelleen.+Se+olikin+nyt+ihan+positiivinen+yllätys.Siihen+varmaan+vaikuttivat+molempien+kisailupariskuntien+rento+ja+luonnollisen+tuntuinen+esiityminen,+ei+tarvinnut+jännittää+heidän+puolestaan.+Toinen+pariskunta+oli+viime+aikoina+paljon+esillä+ollut+entinen+lapsitähti+Konsta+H.+vaimoineen.
17.11.2020 17:29
Minullekin+on+aivan+käsittämätöntä,+että+pitäisi+kaiken+aikaa+kuunnella+jotain.+Metsässäkin.+Itse+en+koskaan+kuuntele+mitään+kuulokkeista.+Ne+ovat+minulle+lähes+luonnoton+äänen+lähde,+enkä+kai+siksi+niiden+käyttöä+ymmärrä.+Minulle+on+myös+jostain+telkan+krimistä+jäänyt+ilkeä+muistikuva,+missä+joku+nuori+nainen+oli+juoksulenkillä+kuulokkeet+korvillaan+ja+murhamies+pääsi+hänet+yllättämään.+Kun+on+kuulokkeet+päässä,+ei+kuule+mitään.+
En+myöskään+ymmärrä+sitä,+että+monissa+telkan+tai+radion+puheohjelmissakin+pitää+jo+olla+musiikkia+tai+jotain+muuta+älinää+taustalla.+Jotenkin+mahtuu+kaaliin,+että+ohjelman+mahdollisissa,+pidemmissä+taukokohdissa+voisi+olla+jotain+ääntä,+mutta+että+puheenkin+aikana+sitä+pitää+olla,+niin+se+on+ainakin+minun+korvissani+häiriötekijä.+Puhe+puheena+ja+musiikki+musiikkina.
17.11.2020 15:13
Minäkin+sain+sellaisen+käsityksen+noista+yllättävänkin++vähistä+s-kohtauksista,+että+ne+ovat+pakkopullaa+-+kohta+varmaan+jo+leivontakirjoissakin.+Vähän+saman+pakkopullaisuuden+koin+Majan+ja+tyttöystävänsä+kanssa,+kuten+myös+sen+vastaanottokeskuksen+tyypin+(+en+käytä+asioiden+oikeita+nimiä,+ettei+robo+innoissaan+taas+vie).+No,+olihan+heillä+kyllä+tarinassa+roolinsa.+Hyvä+kun+muistutit+tuosta+Kangastuksesta.+Oli+julkaisuaikoihin+listallani,+mutta+jäi+sitten,+kun+kirjastosta+en+sitä+saanut.+Ja+ostaminenkin+jäi.+Sisarellani+se+on,+joten+menenpä+käymään+hänen+kirjahyllyllään.
17.11.2020 14:06
Juu,+osittain+luetaan+samaan+aikaan+sängyssä.+Minä+kyllä+usein+jatkan+vielä,+kun+siippa+jo+sammuttaa+valota.+Ennen+oli+toisinpäin.+Siippa+on+myös+pimeässä+nukkumisen+vaalija,+mutta+ei+rettelöi,+jos+vielä+pidän+valoa+vähän+aikaa,+kun+hän+jo+pistää+silmät+kiinni.+Ja+hyvin+tuntuu+unen+päästä+saavan+kiinni.
Meilläkin+on+makkarissa+tumma+pimennysverho+ja+lisäksi+varsinaiset+verhot,+jotka+siippa+tarkkaan+asettaa+niin,+ettei+ikkunoiden+reunoiltakaan+tule+valoa.+Samaten+makkarin+ovi+on+aina+kiinni,+kun+vielä+alkuyöstä+terassin+valot+palavat+ja+niiden+valo+osuu+huoneeseen,++jos+ovi+on+auki.
Meillä+onki+sydänyöllä+niin+pimeää,+että+sormikoitolla+pitää+hiippaamaan+lähteä,+jos+kutsumus+yöllä+tulee.+Onneksi+ei+tule+usein,+joten+toistaiseki+olen+-+ja+siippakin+on+-+säästynyt+törmäilyiltä+ja+kuhmuilta.+Mökkiviikonlopun+jälkeen+sellainen+on+hyvin+mahdollista,+kun+minulla+ekana+yönä+ei+aina+heti+aukea+kummassa+paikassa+olen,+jos+yöllä+herään.+Ja+siitä+jos+lähtisin+vessakeikalle,+niin+päin+seinää+menisin+niin,+että+kolisisi.
Itsekään+en+tykkää+nukkua+valoisassa,+mutta+ihan+säkkipimeää+en+tarvitse.
17.11.2020 13:01
Harmaata,+kovin+harmaata+on+taas+ulkona.+Yöllä+sateen+ja+tuulen+ääni+pitivät+minua+hereillä.+Mutta+kyllä+miniän+altistuminen+taisi+olla+taas+se+unet+vienyt+asia.+Huomaan,+että+kerta+kerralta+minua+jännittää+aina+vain+enemmän+nuo+koronatartunnat.+Miniällä+sen+uhka+on+ollut+jo+monta+kertaa,+että+voisin+kuvitella+tottuneeni+niihin,+vaan+ei.+Parhaillaan+hän+on+altistuneena+kotona+karanteenissa+-+samoin+tietysti+poikamme-+,+mutta+ainakin+ensimmäinen+testi+näytti+miinusta.+Toinenkin+testi+otetaan,+koska+ekalla+kerralla+tartunta+ei+välttämättä+näy,+jos+mahdollisesta+tartunnasta+on+vasta+vähän+aikaa.+Eli+jännitystä+riittää.
Sain+eilen+luettua+loppuun+Tritonuksen.+Tykkäsin+siitä+tosi+paljon.+Takakannessa+puhuttiin+pimeän+pelosta+-+vanhenemisen+pelkoa+kaiketi.++Minulle+se+pelko+jäi+jotenkin+taka-alalle,+mutta+sen+sijaan++voimakas+surumielisyys+oli+läsnä+alusta+loppuun.+Miten,+Ara+sinä+koit+kirjan?+Minulle+se+kyllä+oli+mieluisampi+kuin+kirjailijan+edellinen+teos+Rikinkeltainen+taivas.+Mutta+ehkä+Tritonuksen+toinen+maailma,+musiikki+teki+siitä+minulle+läheisemmän.
Tänä+iltana+aloitan+Keplerin.+Saa+nähdä,+tuleeko+kammotus+jo+heti+alussa.+Ara+kyllä+esitti+siitä+varoituksen+sanan,+joten+ihan+sinisilmäisenä+en+lähde+sitä+lukemaan.++Pitää+varmaan+ottaa+varalle,+yöpöydälle+käden+ulottuville+joku+lempeämpää+jännitystä+tarjoava+opus,+vaikka+jotain+Agathalta.
Ei+ole+tänään+lenkkkiä+ohjelmassamme.+Koiria+tietysti+voisimme+nytkin+mennä+tuulettamaan,+mutta+emme+nyt+lähde+siihen+huusholliin,+jos+vaikka+koronaa+kuitenkin+siellä+olisi.+Toinen+testi+sen+kaiketi+sitten+varmistaa,+puoleen+tai+toiseen.+Koiriinhan+se+tutkimusten+mukaan+ei+tartu.+Tosin+niitä+tutkimuksia+on+tehty+vain+vähän.+On+varmaan+ihmisten+tautimuodoissa+ihan+täysi+tekeminen.
Tulipas+Rapusen+kakusta+kakkuhimo.+Onneksi+minullakin+pakastimessa+kakkua+päiväkahvin+kaveriksi.+Ei+tarvitse+kaupasta+kakkua+lähteä+hakemaan.+Mutta+nyt+lounaan+laittoon.+Se+on+tänään+broileripataa,+mihin+broiskun+lisäksi+pistetään+sekaan+kaikkea+mitä+jääkaapista+löytyy,+mm.hillosipuleita,+esikeitettyä+maissia,+omenaa,+paprikaa,+jne.+Katsotaan,+minkälainen+kimara+syntyy.
Mukavaa+päivää+kaikille!
17.11.2020 12:00
Nykyään+on+muotia+filosofoida+ja+analysoida.+Viikolla+kuuntelin+jotain+radio-ohjelmaa,+missä+puitiin+jotain+uutta+levyä.+Sen+sanoista+-+eiku+lyriikasta+-+väännettiin+kyllä+melkein+taivaallinen+niskalenkki.+Se+oli+vähän+kuin+olemisen+sietämättömän+keveyden+kuvaamista.+Levyä+ja+sen+sanoja+en+sitten+kuitenkaan+kerinnyt+kuulla,+kun+piti+mennä+muualle.+Sen+nimeäkään+en+muista,+joten+en+pysty+sitä+sillä+netistäkään+etsimään.+Esittäjääkään+en+muista,+kun+oli+joku+minulle+ihan+tuntematon+tyyppi.+Mies+kuitenkin,+sen+sentään+muistan.
16.11.2020 15:03
Nimiäiset+alkavat+kai+jo+olla+yleisempi+juhla+kuin+ristiäiset.+Itse+en+vielä+yksiinkään+nimiäisiiin+ole+osallistunut.+Eipä+kyllä+tuttavapiirissäkään+ole+lapsentekoikäisiä++-+vielä.+Aika+kuluu+nopeasti.+Tuntuu+kuin+vasta+hetki+sitten+omien+lastenlastemme+ristiäisiä+pidettiin,+mutta+onhan+nuoremmankin+nimijuhlasta+jo+kohta+15v!
Äsken+selailin+nettilehtiä+ja+lueskelin+niistä+mm.+sisustus-+ja+siivousjuttuja.+Meidän+huushollissa+ei+muoti+ole+koskaan+näkynyt.+On+sitä+sun+tätä,++samat+tavarat+vuodesta,+vuosikymmenestä+toiseen.+Niiden+paikkojakaan+ei+juuri+muutella.+Kun+joku+kaluste+hajoaa,+niin+sitten+ehkä+hankitaan+uutta,+jos+ei+korjaus+onnistu.+Nykyisin+itse+mieluiten+pääsisin+eroon+monestakin+huonekalusta,+mutta+siippa+ei+anna+myöten.
Lehtien+kuvaamissa+sisustuksissa+jatkuu+jo+vuosikausia+mukana+roikkunut+kaamos-must:+"käperrytään+mukavasti+lämpimän+vällyn+sisään"+(minä++lisään+siihen,+että+hautomaan+itseään).++Tähän+aikaan+vuodestahan+saisi+käpristellä+vällyssä+aamusta+iltaan,+kun+on+vain+pelkkää+pimeää+ja+koleaa.+Kylmyydestä+asunnoissa+en+tiedä;+ei+kai+se+kovin+yleistä+ole+ainakaan+täällä+rintamailla.+Itse+kyllä+tykkään+viileästä.+En+päikkäreitäkään+koskaan+ota+(torkku)peiton+alla.+Jos+palelee,+niin+sitten+villaröijy+niskaan.+Sitäpaitsi+viileyteenkin+tottuu+nopeasti.+Mutta+meitä+on+niin+moneen+junaan.+Joku+palelee+siinä.+missä+toisella+on+hikipisarat+hiusmarrossa.
Meillä+taas+jännitetään+koronaa.+Miniä+on+töissään+altistunut+ja+kävi+testissä,+jonka+tulosta+taas+odotellaan.+On+jo+neljäs+kerta.+Kurjaa.
16.11.2020 14:50
Älä+ihmeessä,+onko+kaupoissa+ostettavissa+uuninpuhdistusaineita!+Kaikkea+sitä+insinöörit+keksivätkin🥱
15.11.2020 17:58
Juuri+näin.+Ja+puolen+vuosisataa+huushollia+hoitaneina+tiedämme+konstit.+Nestemäistä+ciffiä+minäkin+käytin+ja+taikasientä.+Sekin+aika+rankkaa+käsittelyä+puupinnalle.
Pölyn+ja+rasvan+yhdistelmää+voi+sivellä+vaikka+höyhenellä+ja+tehoaa+yhtä+hyvin+kuin+Fairy.+Sitäpaitsi+jos+pyökkipinnalle+suihkuttaa+nestettä+ja+antaa+sen+vaikuttaa+varttitunnin+niin+siitähän+puu+tykkää.+
Kärcherin+höyrypesuri+meilläkin+on,+mutta+emme+käytä+sitä+puupinnoille.+Kylppärissä+oikein+hyvä+värkki.
15.11.2020 17:53
Minäkin+kerkisin+lukea+koiristasi+kertovan+viestisi.+On+kyllä+omituista+tuo+robon+toiminta.+Jonkun+toisen,+kaiken+lisäksi+anonyymin+viestit+saattavat+koostua+vain+jonkun+muun+kirjoittaman+tekstin+kopiosta+ja+linkeistä,+mutta+robolle+ne+kelpaavat.
15.11.2020 16:06
Minulle+taisi+mennä+taannoisessa+ikkuna-+ja+verhoprojektissa+kiipeily+veriin+niin+kuin+työ+mus...+eiku+romanin+hevoselle.+Tänään+olen+kiipeillyt+kahdella+jakkaralla+keittiökaappien+ylähyllyjen+ja+kaappien+päällisten+putsaustöissä.+Vähän+homma+kyllä+jännittää.+Jos+koipi+astuu+harhaan,+niin+voi+käydä+hullusti.+Vielä+ei+niin+ole+meinannutkaan+käydä,+mutta+tosi+tarkkana+olen+ollut.+Puhelin+on+minulla+kaulassa+nauhassa+-+koskaan+aiemmin+en+sitä+niin+ole+pitänyt+-+siltä+varalta,+että+putoan.+Siippa+läksi+jatkamaan+pojan+ja+miniän+puutalkoita+ja+olen+siis+yksin+kotona.+Vahingon+sattuessa+pääsen+puhelimeen+käsiksi,+kun+se++on+kaulassani.
Silmiini+sattui+jonkun+ruokasivun+silmäilyn+yhteydessä+linkki+videoon,+missä+nainen+siivoaa+keittiön+kaapin+päällystä.+Se+kävi+suitsait+noin+vain+kevyen+näköisesti+pyyhkimällä.+Niin+ei+asia+hoitunut+minulla.+Piti+käyttää+kaikenmaailman+aineita+ja+välineitä,+että+sen+pölyn+ja+rasvan+yhdistelmän+sai+vuoltua+irti+puupinnasta.+Karsea+homma.+No,+vuosi+on+aikaa+edellisestä+kerrasta,+joten+voin+ehkä+vetää+johtopäätöksen,+että+me+kaksi+pölisemme+jo+vanhaa+kuivuutta+ja+käytämme+vaistomaisesti+runsaasti+rasvoja+ruoan+laitossa+sitä+pölinää+suitsiaksemme;).+
Kyllä+oikeasti+hirvittää+tuo+koronan+eteneminen.+Miniänkin+työpaikalla+oli++perjantaina+käynyt+kaksi+tartuntaa+kantavaa+asiakasta.+Henkilökunta+on+kuulemma+vähän+ihmetellytkin,+että+näinkin+kauan+kesti.+Iso+osa+lasten+vanhemmista+ei+noudata+ohjeita+eivätkä+ymmärrä+(suostu+ymmärtämään?)+taudin+luonnetta.++Osa+päiväkodin+henkilökunnasta+on+nyt+altistuneina+kotonaan.+Toistaiseksi+itse+en+tunne+ketään,+joka+olisi+covid19:n+sairastanut,+mutta+lähestyyhän+se+kaiken+aikaa.
Ja+nyt+hoitamaan+kiipeilyurakka+loppuun.+Rauhallista+pyhäiltaa!
15.11.2020 15:22
Pitää+vielä+raportoida,+että+sain+alueellisen+lehden+asiakaspalvelun+chatissa++hereille,+kun+valitin+mainoksista,+jotka+pullahtavat+tekstin+tai+kuvien+päälle,+ja+jotka+pitää+itse+sittan+poistaa,+että+pääsee+lukemaan+juttua.+Se+on+todella+raivostuttavaa,+ihan+yhtä+raivostuttavaa+kuin+kaiken+aikaa+jollain+tavall+liikkuvat+ja+heiluvat+mainokset.+Hulluksi+niiden+kanssa+tulee.+
Asiakaspalvelija++kertoi+vievänsä+viestiä+eteenpäin.+No,+vaikka+veisikin,+niin+ei+taida+valituksellani+mitään+vaikutusta+olla.+Mainoksistahan+lehti+elää.
Mutta+nyt+pieni+iltapala+ja+sitten+kuuntelemaan+"puhlareita".+Toivottavasti+nenärätkättäjät+eivät+ole+juontajina.+SItä+rätkästystä+on+tänään+kuultu+ihan+tarpeeksi.+Asia+on+hyvä,+mutta+asian+hoitaminen+ei+ole+minun+mieleeni.+Mutta+minä+olenkin+katoavaa+luonnonvaraa,+joten+ei+radio-ohjelmia+ennee+miun+maun+mukkaan+tehä.+Mutta+ainahan+voi+motkottaa.
13.11.2020 17:48
No,+ei+laita+ilman+patistusta.+Minä+olen+kyllä+aika+hyvä+"räpättämään"+semmoisista,+mutta+nyt+olen+oikein+opetellut+harjoittamaan+pinnani+kestokykyä.+En+ole+mikään+siivousintoilija,+mutta+räätämällään+olevat+tavarat,+etenkin+kun+niitä+on+paljon,+ottavat+ankarasti+pattiin.+
Itselläni+on+ihan+sitä+omaa,+naisen+tavaraa+melko+vähän.+No,+vaatteita+ja+kenkiä+kyllä+on+liikaa,+mutta+ne+kuitenkin+mahtuvat+kaappeihin+kaapeissa.+Niin,+ja+kirjoja!+Nekin+kaikki+kyllä+hyllyissä.
Siippa+taas+ei+tule+toimeen+jos+ei+ympärillään+ole+monen+sorttista+elektroniikkaa.++Juuri+osti+mm.+toisen+printterin,+vaikka+entinenkin+on+melkein+käyttämätön.+Ja+eilen+kavoi+esille+myös+kolmannen+tietsikan.+Joku+hyvä+selitys+niillekin+toimille+oli,+mutta+en+enää+muista.++Koneita+ja+vempeleitä+meillä+myös+on+kaikki+paikat+täynnä.+Niitä+on+jo+viety+pojan+ja+miniän+uuteen+varastoonkin,+kun+enää+ei+mahdu+omiimme.+Siippa+sanoo,+että+on+olemassa+tyhjän+tilan+täyttyvyyden+laki,+eikä+hän+voi+sitä+kumota.+Selityksen+makua;)).+No,+näillä+mennään.
13.11.2020 14:45
Kiitos+LiisaO+varoituksesta.+Tuossa+W:n+Leijoissa+tosiaan+oli+myös+musiikki+tärkeässä+roolissa.+Kirjasta+tehty+elokuva+tuli+telkasta+juuri+viime+viikolla.+Minusta+se+on+pliisu.+Mutta+usein+kai+ensin+luettu+kirja+antaa+voimakkaamman+ja+pysyvämmän+vaikutelman+kuin+jälkeen+päin+tehty+elokuva.+
Keplerin+ensimmäisen+kirjan,+Hypnotisoijaja+taisi+olla+nimeltään,+luin+silloin+joskus+kauan+sitten,+ja+aika+karmea+sekin+oli.+Muita+hänen/heidän+kirjojaan+en+ole+lukenut.+Joskus+myös+aika+kauan+sitten,+saattoi+olla+samoihin+aikoihin,+luin+pari+Patricia+Cornwellin+kirjaa,+ja+ainakin+silloin+tuntui,+että+niitä+raaempaa+ei+kenenkään+mielikuvitus+voi+keksiä.+En+tiedä,+onko+terveellistäja+tarpeellista+kenenkään+lukea+moisia.+Itse+en+pelkoja+niistä+saa+(tai+ainakaan+ole+saanut,+elokuvista+voin+kyllä+saada).+Lähinnä+mieleen+iskee+inho+ja+ihmetys,+kuinka+jonkun+mielikuvitus+voi+sellaisia+tarinoita+tuottaa.+Se+kyllä+kauhistuttaa,+että+onko+ihminen,+joka+kykenee+niin+karmeita+keksimään+itse+mieleltään+terve.+-+Katsotaan+miten+ämmän+nyt+käy.
13.11.2020 14:13
56 / 86