Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
amummu
amummu
amummu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
6
Kommenttia
1720
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ja+sinähän,+maailman+ainakin+toiseks+viisaimpana+olet+sen+totuuden+voinut+selvittää.+Hyppää+mahalles.+Naurattaa.
03.11.2020 19:07
Minä+kyllä+olen+hieman+äimänä,+miten+tämä+kirjoittelu+on+taas+mennyt+vähän+nillityksen+puolelle.+Ja+taas+kilteimmät+saavat+sen+tuta.+Rapunen+aiemmin+ja+nyt+sitten+Cee.+Itse+en+ole+löytänyt+oikein+syytä+moiseen.+Tai+sitten+en+vain+taas+ymmärrä+lukemaani.+Minä+usein++kyllä+syyllistyn+nopeaan+lukemiseen,+enkä+aina+huomaa+kaikkia+nyansseja.+Minä+teen+kirjojenkin+kanssa+saman:+luen+nopeasti,+että+pääsen+juoneen+mukaan.+Monesti++luenkin+jonkin+hyvän+kirjan+kahdesti,+ja+tuolla+toisella+kerralla+sitten+nautiskelen+sanoista,+jos+kirja+on+ollut+hyvä.
Minusta+tuntuu,+että+Arak+käy+nyt+pikkuisen+herkillä.+Toisaalta+en+sitä+ihmettele.+Hirveätä+loan+heittoahan+-+tai+ei+se+ole+edes+loan+heittoa,+vaan+kuullostaa+(=näyttää)+kyllä+pahuudelta+-+tuo+yksi+hyypiö+on+harjoittanut+Araa+kohtaan+jo+vaikka+kuinka+kauan.+Ei+sellainen+voi+olla+jättämättä+jälkeään,+vaikka+kuinka+olisi+jo+nahka+parkkiintunut.+Mutta+ei+se+ehkä+siltikään+saisi+aiheuttaa+turhanaikaista+pottuilua+muille.+Vai+kuinka?
03.11.2020 17:54
Ei+muuten+onnistu+se,+jos+systeemi+sanoo,+että+viestin+lähetys+onnistuu+vain+kirjautuneelle,+ja+yrittää+jo+valmiin,+kirjoitetun+viestin+ohessa+kirjautua+uudelleen.+Viesti+häviää+siinä+rytäkässä.+Ainakin+minulle+niin+on+käynyt.Ja+kyllä+sieppaa,+kun+pitää+aloittaa+alusta.++Ainut+konsti+on+ottaa+kirjoitus+talteen+kopipeistaamalla,+silloin+ei+tarvitse+tehdä+uutta.
03.11.2020 17:28
Cee,+älähän+huoli.+En+minäkään+verhoja+vaihda+vuodenaikojen+mukaan,+en+edes+joka+vuosi.+Nyt+pesuun+pistetyt+verhot+ripustettiin+viisi+vuotta+sitten,+kun+silloinen+remppa+oli+valmistunut.+Ja+niiden+tilalle+nyt+vaihdoin+verhot,+jotka+ompelin+aikoinaan+siippani+50v-päiväksi.+Siis+23v+vanhat+rievut.+Yhden+kapan+jouduin+ompelemaan+uusiksi.+Oli+pesukoneeseen+jäänyt+ruuvi+-+varmaan+siipan+remppapaidan+taskusta+pudonnut+-+ja+se+oli+repinyt+yhden+verhokapan+suikaleiksi.+Oli+onneksi+vielä+tallella+sen+verran+kangasta.
Verhojen+vaihto+on+semmoinen+homma,+että+siihen+en+kovin+pienin+syin+lähde.+Ennen+vanhaan+kyllä+emännät+(=piiat)+vaihtoivat+kesä-+talvi-+ja+jouluverhotkin.+Minä+en+ole+sitä+tehnyt+koskaan.+Meillä+ei+verhoja+edes+tarvitsisi+näköesteinä;+ei+ole+vastapäisiä+ikkunoita.
03.11.2020 17:12
"...enemmän+asiaa",+minulla!?+No,+harvemmin.+Auliisti+myönnän,+että+kirjoitan+liian+pitkiä+jorinoita.+En+osaa+olla+lyhytsanainen.+Koska+tykkään+kirjoittamisesta,+niin+jutut+aina+venyvät+ja+lukemistahan+niissä+juurikaan+ei+ole,+mistä+minua+on+eräitäkin+kertoja+muistutettu;)
Mutta+eihän+täällä+kirjoitusten+pituutta+ole+(kai?)+määritelty+muuten+kuin+tuolla+maksimimerkkimäärällä+ja+sen+jälkeen+vaikka+heti+voi+jatkaa+uudessa+kirjoituksessa.+Jokainen+kirjoittakoon+juuri+niin+monta+sanaa+kuin+"kynästä"+lähtee.+Joskus+irtoaa+enemmän,+joskus+vain+muutama+sana.+Aina+ei+mitään.+Jokainen+myöskin+kirjoittakoon+juuri+siitä,+mistä+milloinkin+haluaa.+Eihän+kelpaavia++aiheitakaan+ole+määritelty.+En+ainakaan+minä+ole+sellaiseen+törmännyt.+Tosin+en+tämän+S24:n+sielunelämästä+ole+lainkaan+selvillä,+joten+voihan+olla,+että+jossain+on+jotain+säätelyjä+sallituista+aiheista.+En+tutki+näitä+sivustoja,+en+lue+mitään+muita+ketjuja+kuin+tätä+"omaa",+enkä+kirjoittelekaan+missään+muualla.+No,+pari+kertaa+jotain+olen+laittanut+Alille.++Kerran+myös+vastasin+jollekin+nuorelle+(ainakin+esittäytyi+koululaiseksi),+joka+kysel,+mistä+sen+ikäiselle+löytyisi+kesätyötä.
Sen+verran+tähän+yhteiskunnallista,+että+olen+surrut+silmät+päästäni+poikaa,+joka+tuolla+Valilassa+teki+tappotyön.+Nuori+poika,+mutta+elämä+mennyt.+Miten+lapsi+voi+päästä+tuollaiseen+tilaan.+Eikö+yksikään+aikuinen+ole+tajunnut,+mille+tielle+poika+on+joutunut.+Eikö+kukaan+välittänyt+pojasta,+kun+hän+vielä+oli+pieni.+Siitähän+se+kasvu+lähtee+kieroon,+jos+ei+ole+aikuisia+pitämässä+huolta+ja+rakastamassa.+Jos+sen+sijaan+jo+pienenä+on+ollut+mentaaliongelmia+tai+mahdollisesti+jotain+psyyken+vammoja,+niin+ne+vielä+suuremmalla+syyllä+pitäisi+aikuisten+noteerata+ja+ohjata+poika+hoitoon.+Surettaa+todella,+että+nuori+ihminen+on+päätynyt+tuollaiseen+jamaan.+Siitä+on+kovin+vaikea+nousta.
Se+usein+myös+suututtaa,+kun+puhutaan,+että+lapselle+pitää+antaa+hyvä+lapsuus,+jotta+hänestä+kasvaa+täysipäinen+aikuinen.+Minusta+lapsi+ansaitsee+hyvän+lapsuuden+juuri+siksi,+että+hän+on+lapsi,+jonka+pitää+saada+nauttia+lapsuudestaan.+Aikuisuus+tulee+siinä+sivututotteena.+Eikä+aikuisuus+ole+ihmisen+tärkein+tila.
Sen+sanon+vielä,+että+koronaa+maksavat+tämän+päivän+lapset+vielä+pitkään.+Hyvässä+lykyssä+maksamista+piisaa+vielä+seuraavillekin+sukupolville.+Minulla+on+pari+lähisukulaista+lastensuojelussa,+ja+kuulemma+näinä+aikoina+ammattilaiseltakin+pääsee+itku+vähintään+kerran+päivässä.+Pientä+on+sen+rinnalla+murhe+siitä,+ettei+pääsekään+yökerhoon+perjantaina.
03.11.2020 16:58
On+tosiaan+taas+isoja+tuloja+vatkattu+radiossakin,+niin+että+piti+jo+pistää+Sonos+soittamaan+pianomusiikkia.+Minua+eivät+nuo+verotiedot+kiinnosta.+Ainut,+mikä+olisi+tärkeää,+että+maksaisivat+"normaaleja"+veroja,+etteivät+niin+paljon+tulojaan+voisi+ottaa+pääomatuloina.+Mutta+sehän+ei+ole+minun+vallassani.+Toivoa+kuitenkin+aina+saa.
Minä+mitään+luovuttanu!+On+vain++-+muka+-++ollut+muita+puuhia.+Joitakin+päiviä+sitten+mainitsemani+ikkunanpesu+poiki+kaikenlaisia+muitakin+hommia.+Minulla+on+yksi!!+huono+puoli,+se+että+en+pysy+annetuissa+(nyt+omissa+antamissani)+raameissa,+vaan+tekemiset+tuppaavat+levitä+lähes+hallitsemattomiin+mittoihin.+Nytkin+on+tullut+kaikenlaista+lisäpuuhaa+verhojen+ompelusta+ja+yksien+ikkunapuitteiden+lakkaamisesta+lähtien.+Tämmöisistä+jutuista+helposti+tulee+minulle+projekteja,+jotka+vain+jatkuvat+ja+jatkuvat.+Eikä+tässä+iässä+enää+projektin+johtaminen+onnistu+onnistuneesti,+vaan+projekti+lähes+mättää.+No,+onneksi+ei+ole+enää+aikatauluja,+joten+siitä+ei+tule+ahistusta.+Siitä+kyllä+vastaavasti+tulee,+että+kaikki+paikat+on+mullinmallin.+Mutta+eiköhän+se+joku+päivä+selkene.+Jos+jouluksi:)
Lämmintä+luvataan+edelleen.+Minä+kyllä+varasin+jo+renkaiden+vaihdon,+jotta+sitten+kun+lumikeli+yllättää,+niin+minuapa+ei+yllätetäkään.+Eilinen+sade+kyllä+himpun+risoi.+Vasta+pestyt+ikkunat+saivat+siinä+kostutusta,+mutta+yllättäen+eivät+niin+pahasti+kärsineet+kuin+luulin.+Niistä+näkee+vieläkin+ulos.
Vaan+nyt+poronkäryn+tekoon.+Muusi+on+jo+tulossa+ja+nyt+sitten+porot+pataan.
Hyvää+päivää!
PS.+Hittonen,+että+kiukuttaa,+kun+tuo+kirjautuminen+häipyy+jo+yhden+jutun+kirjoittamisen+aikana.+Tosin+välillä+kävin+kopaamassa+jääkaappia+ja+vastasin+yhteen+puheluun,+mutta+ei+niissä+niin+kauan+mennyt,+että+kirjautumiseen+olisi+pitänyt+puuttua.+Enkä+viitsi+sitä+riskiä+taas+ottaa,+että+pelkällä+allekirjoituksella+varustettu+sepustus+häipyy+kuin+se+saharaan.
03.11.2020 12:24
PS.+Juttuni+eivät+sovi+heikkohermoisille.+Niissä+voi+esiintyy+SIENIÄ:)
01.11.2020 13:58
Minusta+tuo+hautajuttu+on+kovin+henkilökohtainen+asia.+Yksi+käy,+toinen+ei+koskaan+ja+kolmas+"kertakäyttöisesti",+eikä+kai+asia+kai+toisille+kuulu,+ainakaan+niin+kauan+kuin+haudat+saavat+olla+rauhassa.
Minäkin+tykkään+Diandrasta.+Jo+ihan+silloin+kauan+sitten+Idols-kisassa+aloin+tykätä.+Olikin+aika+kauan+pimennossa,+mutta+nyt+on+ollut+esillä+yhdessä+sun+toisessa+ohjelmassa.+Kaunis,+iloinen,+ystävällisen+oloinen++nuori+nainen+ja+laulaa+helkatin+hyvin.
Pepestä+tykkäsin+jo+koululikkana.+Kouluhipoissa+hän+ja+pumppunsa+olivat+usein+tahdittamassa+tansseja.+Jotenkin+olen+ollut+siinä+käsityksessä,+että+Pepe+olisi+ollut+ison+osan+ikäänsä+niin+ujo,+että+siitä+on+ollut+jopa+haittaa+hänen+urallaan,+ei+ole+osannut+tehdä+"kyynärpäätöitä.++Mutta+nyt+ikämiehenä+se+ei+enää+vaivaa+ja+suosiokin+taitaa+olla+ylimmillään,+eikä+syyttä.+No,+tämä+taas+sitä+minun+keittiöpsykologiaani;)).
Rupesinpa+väsäämään+sienirisottoa+ihan+ite+poimimistani+ja+kuivaamistani+mustatorvisiensitä.+Ne+on+helppoja+säilyttää+ja+käyttää;+purkista+hetkeksi+likoamaan+ja+siitä+ruokaan;+liotusliemi+pitää+ehdottomasti+käyttää+ruokaan.+Ja+sienirisottoon+pitää!!+laittaa+pari+desiä+valkkaria+ja+kourallinen+parmesaniraastetta.+Niistä+tulee+se+(minun+suussani)+oikea+maku.
Sienistä+tuli+mieleen,+että+naapurillamme+on+vajaa+vuoden+vanha+italianvesikoira.+Aivan+mainio+tyyppi,+muuten.+He+kouluttavat+siitä+sienikoiraa.+Päätähtäin+on+tryffeleissä,+mutta+kanttarelleja+ja+herkkutattejakin+etsii+-+ja+löytää.+En+tiennyt,+että+Suomessakin+kasvaa+tryffeleitä,+mutta+kun+omin+silmin+näin+eksemplaarin,+niin+pakko+oli+uskoa.+Ja+koira+on+intoa+täynnä+kuin+Kähösen+pässi,+kun+pääsee+metsään+nuuskimaan+sienten+hajuja.
Nyt+hiertämään+valkosipulia+risottoon.+Yritän+tähdätä+ruoan+valmistumisen++siiheksi,+kun+siippa+kotiutuu+mökkireissultaan.+Risottohan+pitää+syödä+juuri+valmistuttuaan.+Pitää+vähän+väliä+puhelimella+tarkistaa+matkan+edistyminen.
01.11.2020 13:56
Pyhäaamun+rauhaa!
En+ole+minäkään+käynyt+tänä+viikonkoppuna+haudoilla.+Sisareni+hoitaa+sen,+ja+käy+siellä+muulloinkin+kuin+pyhäinpäivänä.+Usein+kyllä+lähden+siskoni+kaveriksi,+ja+monesti+siellä+on+jotain+pientä+laittamistakin,+minkä+teemme+yhdessä.+Kaksi+selkävaivaista+vanhaa+kääkkää;+jos+toinen+jää+linkkuun+maan+rajaan,+niin+toinen+avustaa+takaisin+seisomaan:)
Jos+ihmiset+haudoilla+käydessään+vaikuttavatkin+"kertasurijoilta",+niin+se+ehkä+onkin+vain+ulkopuolisen+käsitys.+Kuka+heidän+mielenliikkeistään+tietää?+Eihän+heidän+haudoillla+käyntinsä+ole+meiltä+muilta+pois.
Eilen+illalla+tuli+kerrankin+mukavaa+telkkariohjelmaa.+"Elämäni+biisissä"+esitettiin+Vexi+Salmen+sanoittamaan+musiikkia.+Sen+jälkeen+tuli+vielä+uusintana+"Punainen+lanka,+uusintana+muistaakseni+vuodelta+2008,+missä+haastateltavana+oli+myös+Vexi+Salmi.+Hän,+kuten+myöskin+Juha+"Watt"+Vainio+ja+Juice+ovat+sanoittajia,+joille+on+vaikea+löytää+vertaa.+Useimmat+nykysanoittajat+pääsevät+aika+vähällä:+säkeistön+alkuun++kaksi+uutta+säettä+ja+sitten+alkaakin+jo+"kertsi",+jota+sitten+on+koko+loppukipale.+Em.,++sanoisinko+armoitetut+sanataiturit+tekivät+laulusta+kokonaisen+tarinan,+joissa+kertsi+oli+kertsi,+eikä+90%+koko+sanoituksesta.
Hitsi,+kun+pitäisi+vielä+noita+verhoja+ripustella.+Sain+kyllä+eilen+niskani+niin+kipeäksi,+että+vielä+nyt+yönkin+jälkeen+juilii+tiettyjä+pään+liikkeitä+tehdessäni.+Ei+ole+kivutonta+kuulua+jäykkäniskaiseen+sukuun;)
01.11.2020 10:56
Meillä+on+vain+ilmaiskanavia,+mutta+onhan+niistäkin+tietysti+enemmistö+kaupallisia.+Minulle+kuitenkin+riittävät+pääasiassa+Areena+ja++kolme+ylen+kanavaa,+joista+kakkonen+on+lähes+pelkkää+urheilua+suoltava+ja+siksi+turha;)+Viime+viikkoina+siitä+tuli+sentään+Body+Guard,+jonka+kaikki+jaksot+katsoin.+
Olen+myös+taas+seurannut+MTV:n+TTT:a,+mutta+siihen+melkein+mainosohjelmat+minulta+jäävätkin.+Ai+niin,+AVAlta,+Neloselta+ja+MTV:ltä+tulee+välillä+uusintoina+vanhoja+krimejä.+Niitä+vielä+välillä+olen+katsonut+muun+ohjelman+puutteessa.+Yhtään+kiinnostavaa+viihdeohjelmaa+en+itselleni+ole+löytänyt.+Kokeillut+olen+yhtä+sun+toista,+mutta+en+ole+jäänyt+kiinni.+Pitääkö+huolestua+välillä+katson,+mutta+joskus+tuntuu,+että+se+naisjuontaja+nauraa+väkisin+isolla+vaihteella,+ja+silloin+pistän+senkin+pois.
Ei+minua+itse+asiassa+mainokset+niin+kamalasti+rasita,+olen+oppinut+työntämään+ne+toisesta+silmästä+sisään+ja+toisesta+ulos.+Aina+en+edes+huomaa+niitä.+Jos+minulta+kysyttäisiin,+mitä+mainoksia+katkon+aikana+tuli,+niin+useimmiten+ei+mitään.+Mutta,+kuten+joku+päivä+sitten+kerroin,+että+suuresti+rassaavat+liikkuvat+mainokset+ja+pistin+välit+niiden+kanssa+poikki.+Samalla+hävisivät+liikkumattomatkin+mainokset.+Ei+kuitenkaan+itketä.
Kauniita+unia.+Vai+jokos+tänä+yönä+ne+hirviöt+kuleksivat,+vai+vasta+ensi+yönä?+Ne+kai+eivät+niin+kauniita+ole.
30.10.2020 20:34
Kummallisesti+taas+toimii+tämä+ketju.+Kesti+kauan+ennen+kuin+systeemi+hyväksyi+kirjaimiani+ruutuun.+Ei+vain+reagoinut+mitenkään+kirjasimen+painamiseen.+Eikä+syy+voi+olla+koneessanik,+koska+juuri+alta+minuutti+ennen+tänne+kirjoittamistani+lähetin+sähköpostia.
On+aika+ryydyttävää+hommaa+tuo+ikkunoiden+pesu.+Sain+sentään+nyt+aloitettua+sen,+mutta+jo+esityöt,+verhojen+poisto,+pölyjen+imurointi+verholaudan+alta+ja+valaisinputkista+ja+ikkunanpokien+ja-lautojen+pesu+ottaa+veronsa.+Nyt+olen+jo+melkein+uupunut.+No,+ei+vaineskaan.+Tämä+laiska+luonteeni+vain+pistää+hanttiin+tällaisia+urakoita.+Enkä+voi+delegoida+työstä+edes+siivuakaan+siipalle,+hän+kun+läksi+mökille+(karkuun?;).+
Tässä+kyllä+vähän+vie+voimia+vasta+nautittu+lounaskin.+Naapurit+toivat+hakiessaan+itselleen+syötävää+minullekin+nepalilaisesta+kippolasta+tosi+herkullisen+annoksen.+Aika+tulista+oli,+mutta+ei+liian.+En+suun+karrelle+polttavista+ruoista+tykkää,+mutta+tämä+oli+sopivasti+tulista.+Ja+valkosipulia+oli+paljon.+Nam.
Vaan+hurjaksi+on+nyt+tuo+korona+heittäytynyt.+Taisi+tänään+tulla+enkka+tartuntojen+määrässä,+pitkälle+neljättä+sataa.+Kuollutkin+on+neljä+lisää.+Missään+ei+ole+osunut+silmiini,+ovatko+nyt+viime+aikoina+menehtyneet+iäkkäitä+vai+minkä+ikäisiä.+Tällä+menolla+korona+riivaa+maailmaa+vielä+seuraavan+vuoden,+ellei+todella+tehokasta+rokotetta+pian+saada+jakoon.+Toivottavasti+sellainen+saadaan.+Sitten+tietysti+alkaa+kisa+kuinka+paljon+sitä+ensipostissa+Suomeenkin+saadaan+ja+ketkä+rokotetaan.
Hirveitä+nuo+terrori-iskut+taas+Ranskassa.+Ja+varmaan+vain+laajenevat+muihinkin+maihin.+Täälläkin+juuri+äsken+uutisoitiin+jollain+kampuksella+olleen+joku+uhkatilanne.+Ei+kyllä+missään+sanottu,+kuka+tai+mikä+sen+aiheutti.+Mutta+kaipa+pian+täälläkin+voidaan+odottaa+mitä+vain.+Ovat+kyllä+julmaa+väkeä+nuo+uskonfanaatikot.+Minä+en+hyväksy+minkään+uskonnon+pilkkaamista,++en+myöskään+omaani,+jota+kyllä+ihan+kaikessa+rauhassa+omakin+kansamme+pilkkaa,+mutta+pää+pysyy+paikallaan,+vaikka+siitä+kuinka+rankkaa+pilkkaa+laskettaisiin.
En+ole+viimeisintä+Atte+Kalevan+esiintymistä+nähnyt,+mutta+edellisen+kerran,+kun+hänet+telkkarissa+näin,+niin+oli+todella+asiallinen.+Ja+nimenomaan+asiallinenhan+hän+on+koska+tuntee+perin+juurin+faktat,+po.+uskontokuntien+kulttuurit+ja+ihmiset+-++ja+on+siksi+realisti+eikä+haihattele.
Saas+nähdä+pysytnkö+tänään+ikkunaprojektia+jatkamaan.+Tuli+noissa+hankalissa+asennoissa+niska+kipeäksi,+ja+on+sitä+nyt+pakko+lepuuttaa,+ettei+heittäydy+päänsäryksi,+mikä+usein+tapahtuukin,+kun+niskojani+joudun+taittelemaan.+Niskanikamat+romuna+jo+nuoresta+saakka.
Olisipa+mukavaa+jos+Rapunenkin+välillä+meitä+kävisi+morjestamassa+ja+kertoisi+kuulumisiaan.+Toivottavasti+on+pysynyt+terveenä.+Minun+porukastani+osa+on+käynyt+jo+jopa+kolme+kertaa+koronatestissä.+Vanhempi+poikamme,+hänen+poikansa+ja+me+emme+vielä+kertaakaan.+Mutta+veikkaan,+että+emme+mekään+tätä+pandemiaa+ainakaan+testaamatta+selviä.+Toivottavasti+se+riittää,+eikä+tauti+oikeasti+iske.+Pelännyt+sitä+kyllä+olen+koko+ajan.
Mutta+nyt+yrittämään+ikkunaprojektin+jatkamista.+Tuntuu+kyllä+siltä,+että+joudun+lepuuttamaan+vielä+jonkin+aikaa+ja+sitten+tuleekin+jo+pimeä,+eikä+se+ole+kovin+otollinen+tilanne+ikkunan+pesua+ajatellen.+Vaan+huomenna+on+uusi+päivä.
30.10.2020 14:51
Ainakin+nuorempi+porukka+käyttää+sitä:+"se+mitään+siitä+tiedä",++"+bussi+sieltä+kautta+aja",+ja+se+kuuluu+sanoa+tietyllä+sävyllä,+jonkinlaisella+miedon+tuohtumuksen+ja+hienoisen+halveksunnan+äänenpainolla..
29.10.2020 20:26
Siksi,+kun+enää+ei+osata+tehdä+kipaleita.+Minäkin+yritän+metsästää+musiikkiohjelmista+jotain+uudempaa+mutta+hyvää,+etten+aina+vain+vanhaa,+jo+manan+maille+menneiden+esityksiä.+Mutta++vain+harvoin+joku+uudempi+iskee+kunnolla.+Silloin+myös+yleensä+on+satsattu+sovitukseenkin,+eikä+vain+pistetty+jotain+piipittäjää+piipittämään++kitarariffisekamelskan+päälle;+ei+siis+ole+sovitettu,+vaan+vain+pistetty+jotain+purkkiin.+Yksi+esimerkki+hyvistä+sovituksista+on+Voutilaisen+musiikki,+ja+Laurahan+on+sentään+vielä+elävien+kirjoissa,+joten+ei+kamalan+vanha.+Hänelläkin+kyllä+uusimmat+ovat+vähän+mielestäni+jääneet+vaisuiksi.+PArhaat+taitavat+olla+jo+lähemmäs+parikymmentä+vuotta+vanhoja+-+silti+uusia+verrattuna+Elviksen,+Laila+Kinnusen,+Olavi+Virran+jne.+uusimpiin;))+No,+sehän+on+vain+minun+makuni.
29.10.2020 20:04
Tsekkasin+vielä,+että+lienee+sanaa+joissakin+murteissa+tosiaan+käytetään+partikkelina.+Elinikäistä+oppimista!?
29.10.2020 17:50
Kyllä+ovat+meidänkin+lapset+yksinään+kotona+sairastaneet.+Siippa+oli+lähes+aina+reisussa,+anoppi+ja+appi+olivat+työelämässä,+ja+omat+vanhempani+asuivat+hankalan+matkan+päässä.+Heillä+ei+ollut+autoa+ja+bussilla+kun+lähtivät+tulemaan,+lyhyellä+varoituksella,+oli+jo+myöhä+aamupäivä+ennen+kuin+olivat+meillä.+Olin+silloin+vuorotyöläinen,+eikä+vuoroista+niin+vain+voinut+jäädä+pois.+Joku+piti+aina+ensin+saada+tilalle.+Läheskään+aina+ei+saanut,+joten+pakko+oli+itse+mennä.+Tänä+päivänä+ei+kai+sellaiseen+pinhuusiin+tarvitse+joutua.+Onneksi.
Minulla+oli+silloin+aikaan+melkein+tuollainen+työtahti,+minkä+itse+kuvaat.+Pitkää+vuoroa,+myös+yötyötä,++tehtiin++4-5p+ja+sitten+2-3p+vapaata.+Se+oli+pienten+lasten+huushollissa+parempi+kuin+kahdeksasta+neljään+plus+bussimatkat.
Huomasin+vasta+äsken+viestisi,+missä+olit+linkannut+jonkun+gradun+ihan+ihmeellisestä+lienee-muodosta.+Ei+näköjään+kaikki+mene+luullun+mukaan.+Aika+outo+tuo+sanayhdistelmä+kyllä+on,+mutta+ilmeisesti+kai+sitten+mahdollinen.+Jossain+murteessa?+En+lukenut+vielä+sitä+linkkiä.
Minulla+oli+silloin+aikaan+melkein+tuollainen+työtahti,+minkä+itse+kuvaat.+Pitkää+vuoroa,+myös+yötyötä,++tehtiin++4-5p+ja+sitten+2-3p+vapaata.+Se+oli+pienten+lasten+huushollissa+parempi+kuin+kahdeksasta+neljään+plus+bussimatkat.
29.10.2020 17:37
Kirjautuminen+tuntuu+kestävän+aina+vain+vähemmän+aikaa.+Tosin+nyt+tässä+kirjoittamisen+välissä+söin+lounaan,+mutta+silti+en+omasta+mielestäni+ihan+hirveitä+aikoja+viestiäni+väsännyt.+Ja+sitten+kun+piti+lähettää,+niin+toiminto+oli+taas+sallittu+vain+kirjautuneille.+Typerää.+Voisi+se+nyt+vähän+kauemmin+"pysyä+päällä"
Minä+en+yleensä+mainoksia+paljon+huomaakaan+ja+ihan+viime+aikoihin+saakka+olen+antanut+niiden+ilmaantua+ruudulleni.+Joku+aika+sitten+kuitenkin+latasin+toiseksi+selaimeksi+DuckDuckGo:n,+joka+ei+(ainakaan+vielä)+julkaise+mainoksia.+Ja+se+ihan+siitä+syystä,+että+nykyään+yhä+enemmän+ilmaantuu+mainoksia,+jotka+jollain+tavalla+liikkuvat:+vilkkuvat,+vierivät,+avautuvat/sulkeutuvat.+Ne+ovat+suoraan,+syvältä+sieltä.
En+voi+sietää,+että+muissa+asioissa+ruutua+katsellessani+tai+vaikkapa+tänne+kirjoitellessani+näkökentässä+veulaa+koko+ajan+liikkuvia+kuvia.+Ne+tekevät+hirveän+levottoman+olon.+Niinpä+DD+on+nyt+pääasiallinen+selaimeni.+Edgeä+käytän+myös+aika+paljon,+mutta+enimmäkseen+vain+lehtien+ja+muiden+lukemistojen+hyödyntämiseen.+Chrome+on+minulla+pelkästään+pankkiasioita+varten.+En+tiedä,+onko+se+sillä+tavoin+sen+turvallisempi,+Mutta+ainakin+toistaiseksi+luotan+F-secureen.+Mainoksia+ei+pankkisivuille+pölähdä.
Tänään+oli+Hesarissa+ihan+minulle+tehtyä+luettavaa:+oli+juttu+laiskuudesta.+Se+sopii+minulle.+Minun+on+kovin+(liian?)+helppoa+heittäytyä+sohvaani+istuskelemaan+tai+makoilemaan+ja+olla+tekemättä+mitään.+Sentään+katselen+ikkunasta+ulos+-+ellen+nuku+päikkäreitä.+
Kohta+kuitenkaan+ei+näy+mitään,+jos+en+saa+aikaan+ikkunanpesurupeamaa.+Ulkopinnat+ovat+helppo+homma,+kun+ei+mitään+ole+ikkunoiden+edessä.+Sisällä+taas+ihan+epätoivoinen+tehtävä,+kun+niiden+edessä+on+kaikenlaista+kalustetta,+jota+sitten+pitää+siirrellä+pois+ja+takaisin,+että+pääsee+käsiksi+pestäviin+pintoihin;+ihan+kamala+homma.+Ja+siksi+sitä+lykkään+viikko+viikolta.+Ja+kohta+on+jo+joulu!!+Laiskempana+on+paljon+mukavampaa.
Tänään+oli+HS:ssa+myös+mielipidekirjoitus+kirjoittamistaidon+hissuksiin+tapahtuvasta+katoamisesta.+Se+olisi+kuitenkin+äidinkielen+(ja+sen+avulla+muidenkin+kielten)+oppimisen+ja+käytön+kannalta+ehdottoman+tärkeää,+mutta+tunteja+ei+sitä+varten+juurikaan+nykyään+varata+opetukseen.+Kirjoittaminen+on+lähes+vanhanaikaista.+Eihän+esim.+käsialakirjoitusta+("kaunoa")+enää+ole+lainkaan,+nyt+vain+tekstataan+se,+mitä+käsin+kirjoitetaan+-+allekirjoituskin.+Mihinkään+ei+kuitenkaan+ole+hävinnyt+se+fakta,+että+kirjoittaminen+auttaa+oppimista.
29.10.2020 14:23
Tuommoisessa+sanaleikissä+kasiluokkalainen+voi+jo+mennä+tilttiin;)+Aika+hankaliakin+muotoja+löytyy+po.++moduksesta+ja+tosiaan+nimenomaan+passiivissa.+Minunkin+jonnii+aikaa+piti+miettiä+mm.+olla-verbin+potentiaalin+passiivimuotoa.+Kokeista+saa+kyllä+aika+kinkkiset,+jos+opettaja+haluaa.+Onneksi+netissä+on+runsaasti+harjoitteita,+joten+minun+ei+itse+tarvinnut+ryhtyä+niiden+laadintaan.+Ihan+mukavaa+hommaa+vaihteeksi+tuo+äidinkielenkin+opiskelu+matikan+ohessa.
28.10.2020 18:15
Kiva+kun+avasit,+Cee,+133:n!+Tuon+rinnakkaisketjun+avaajan+laaksosta+kai+karanneet+jo+loputkin+muumit;).
Onpa+hieno+kuvaus+Aran+lammelta.+Kyllä+luonto+on+melkoinen+taiteilija.+Tykkään+syksymaisemasta.+Huomasin+samalla+sivulla+myös+"Ei+vesipetoja"-videon.+Eivät+todellakaan+näy+olevan+vesipetoja,+kun+vain+kuivalta+maalta+tarkkailivat+tilannetta+ja+katsella+killittivät+kuvaajaa.+Meidän+pojat+hyppäävät+oitis+järveen,+jos+milloinka+rannalle+pääsevät.+Tyttäresi++koirilla+kaiketi+aika+paksu+turkki,+jonka+kuivuminen+kestäisi,+jos+uimaan+innostuisivatkin.
Tänään+on+taas+opetushommia.+Pojanpojalla+suomen+modukset+ovat+aika+alhaalla+mielenkiintolistalla,+joten+lupasin+mennä+vähän+sparraamaan+häntä+äikän+kokeisiin.+Isänsä+on+työreisussa,+eikä+ole+paikalla+tekemässä+iskän+hommia;).+Hassua,+kun+eilen+aloittaessamme+urakkaan+itsellenikin+tuli+välillä+uskonpuute+parissa+erikoisemmassa+sanamuodossa.+Potentiaalia+tulee+harvoin+käytettyä+ja+eilen+minutkin+yllätettiin+melkein+housut+kintuissa,+kun+en+meinannut+keksiä+yhtä+passiivin+potentiaalimuotoa.++Potentiaalin+epävarmuuden+hengen+voi+helposti+luoda+muilla+kuvaavilla+sanoilla,+eikä+tarvitse+kaikkia+vaikeita+muotoja+pähkäillä.+Mutta+nyt+kasiluokkalaisten+pitää+nuo+muodot+opetella.
Onneksi+poika+lukee+paljon+kirjoja,+vaikka+äitinsä+sanookin,+että+lukeminen+on+ajan+tuhlausta.+Vain+ruumiin+kulttuuri+on+tärkeää.+Onneksi+osaa+poika+itsekin+ajatella,+tykkää+lukemisesta.
Nyt+ensin+kahvia+naamaan+ja+sitten+menoksi.
28.10.2020 15:07
Olisikohan+niin,+että+kirjoittelen+samoja+asioita+moneen+kertaan+ja+siksi+tekstini+tuntuu+tutulta;)).+Minun+nimmarini+on+pysynyt+samana+etupäässä+laiskuuden+vuoksi;+enyksinkertaisesti++viitsi+ruveta+keksimään+uusia+nimmareita.+Itse+asiassa+nykyinen+nimmarini+on+myös+varkauden+tulos.+Aluksihan+olin+vain+mummu,+kuten+olen+ollut+lapsenlapsillemmekin.+Jossain+vaiheessa+joku+HS:iin+kirjoittaja+ryösti+mummun+ja+otin+nimmarini+etuliitteeksi+nimestäni+a-kirjaimen,+minkä+vuoksi+HS:ssa+joku+minua+haukkuikin+oman+itseni+ylentämisestä.
Hirveä+on+tilanne+tuossa+mainitsemassasai+hoitolaitoksessa,+jos+kuolemaakin+kylvävä+korona+voidaan+sinne+piilottaa.+Ei+voi+kuin+kauhistella,+miten+vielä+joissakin+laitoksissa+toimitaan.+Luulisi,+että+alkaisivat+jo+vähin+erin+kaikki+laitokset+olla+perattuja+tuollaisesta+mentaliteetista,+mutta+ilmeisesti+niitä+kuitenkin+vielä+riittää.
Voi+olla,+että+itse+en+ymmärrä+sitä,+että+koronatartunta+olisi+jotenkin+hävettävä+asia.+Useampiakin+kertoja+olen+törmännyt+johonkin+lehtijuttuun+tai+radiossakin+siihen,+että+joillekin+koronatartunnan+saaminen+ja+sen+tulo+muiden+tietoon+olisi+kauhistus+ja+hävettävä+asia.+No,+yksilönsuojaahan+vaalitaan+tässäkin+kohdassa+niin,+että+esim.+koronatartuntaa+ei+tarvitse+antaa+koronavilkun+käyttöön+jos+ei+halua.+Siis+tappavan+tartuntataudinkin+voi+halutessaan+salata+yksilönsuojalla+perustellen.+Kun+kuitenkin+ajattelee,+mitä+kaikkea+Vastaajan+asiakkailta+on+viety,+niin+koronatartunta+on+niiden+rinnalla+kyllä+(minun+mielestäni)+aika+mieto+juttu,+mutta+rankka+juttu,+jos+ajattelee+sen+aiheuttamaa+hengenvaaraa+monille.
27.10.2020 10:12
Täytyy+kyllä+sanoa,+että+en+oikein+ymmärrä+pelleilyä+nimettömyydellä.+Käsialasta+kyllä+"amomuumin"+tuntee,+etenkin+jos+kirjoittaja+on+ollut+mukana+jo+vuosia+on+siis+perituttu+tyyppi.+Seeprakaan+ei+pääse+raidoistaan,+niin+kuinka+sitten+joku+käsialastaan.+Mitähän+sillä+nimettömänä+esiintymisellä+tavoitellaan?+Nimmari+voi+unohtua+keltä+vain,+mutta+että+vakityyppi+tahanpäiten+esiintyy+(muka)+nimettömänä,+niin+se+ei+kyllä+mahdu+kaaliin.
No,+jos+pelleily+on+hauskaa+niin+antaapa+mennä+sitten.+Itse+tosikkona+kirjoitan+aina+nimmarilla+(ellei+kirjautuminen+jostain+syystä+ole+unohtunut+tai+nimmari+pudonnut+matkasta,+kuten+edellisellä+kerralla+kesken+kirjoituksen)+tai+ainakin+allekirjoitan.+Joku+toinen+voi+haluta+olla+arvoituksellinen,+ja+saa+ehkä+sellaisesta+pikkukicksejä.+Minulle+arvoitukselliseksi+heittäytyminen+ei+onnistu.
Mutta+nyt+alan+katsoa+väliin+jääneen+Bodyguradin+tallennetun+jakson,+että+sitten+pääsen+mukaan+loppunäytökseen.+Tykkäsin+sarjasta.
26.10.2020 19:50
58 / 86