Vapaa kuvaus

Aloituksia

6

Kommenttia

1720

1. Minulla+ei+montakaan+kuvaa+ole+tässä+koneessa+eikä+puhelimessakaan.+Itse+en+kuvia+juurikaan+ota,+ja+useimmat+siten+ovatkin+joltakulta+saatuja.+Kuvia,+joita+haluaisin+katsella+on+kuitenkin+yhdessä+ikivanhassa+koneessani,+XP:n+ajoilta.+Siellä+on+kuvia+matkoilta,+joita+aikoinaan+tein+pojan+perheen+kanssa+"lastenhoitajan+vakanssilla".+Ja+monissa+kuvissa+lapset+ovatkin+vielä+ihania,+pieniä+vaippahousuja.+Se+kone+on+nyt+sellaisessa+tiltissä+-+kone+ei+ota+virtaa+-+että+siippakaan+ei+siitä+saa+niitä+kuvia+kaiveltua.+Pitäisi+viedä+jonnekin+puljaan,+jossa+ehkä+saisivat+kovalevyltä+ne+kiskottua.+Mutta+saattaa+maksaa+aika+paljon.+En+kylläkään+ole+käynyt+edes+kysymässä+hintaa.+Onneksi+joitakin+niistä+on+sentään+tikulle+aikoinaan+taltioitu.Tänään+sitten+on+ilma+vaihtunut+kunnolla.+Onneksi+tuulen+suunta+on+nyt+sellainen,+että+naapuriyhtiön+puut+eivät+meitä+uhkaa.+Taipuvat+kyllä+huolestuttavasti,+mutta+meistä+poispäin.Kettikset+ovat+tänään+olleet+meillä+kukonlaulusta+saakka.+Kumpikin+on+kipeänä+eikä+niitä+uskalla+valvomatta+jättää+sairastamaan.+Toista+piti+illalla+käyttää+lääkärissäkin.+Eläinlääkärien+päivystyksissä+täällä+päin+on+kuulemma+ollut+hirveät+ruuhkat.+Koiria+oli+tiputuksessakin+siinä+paikassa,+missä+"meidän"+koiraa+käyttivät.+Mikä+lie+koirain+korona+niitä+nyt+riivaa.+Kun+on+tottunut+siihen,+että+pojat+ovat+aina+vauhdissa,+niin+on+outoa,+kun+nyt+vain+pötköttelevät.+Ulkona+on+käyty,+ja+kyllä+kirput+turkista+saivat+kyytiä+tuossa+tuulessa:)).Juuri+katselin+lähellä+olevan+lentoaseman+säätä+-+lentosääennusteet+ovat+paljon+tarkempia+kuin+"joka+miehen+ennusteet",++mutta+ei+sinne+ole+ennustettu+kovimmillaankaan+kuin+18m/s+puuskia.+Viimeisin+havainto+oli+11m/s.+Eli+ihan+tolkullisia+lukemia+kuitenkin.+Onneksi.+Jollain+äsken+selaamallani+sääsivulla+uumoiltiin,+että+jopa+hirmumyrskypuuskia+voisi+esiintyä+jossain+merellä,+ja+silloin+tuulisi+vähintään+n.+32m/s:ssa.Kahvin+tuoksua+tulee+nokkaan.+Siippa+pistänyt+porisemaan.+Ja+nyt+sitä+hörppimään.
  2. On+ollut+taas+tänään+sen+verran+vikkelä+päivä,+etten+edes+uutisia+ole+ehtinyt+seurata.+En+siis+tiedä+sitäkään,+mitä+juuri+nyt+budjettiriihessä+on+tapahtunut.+Vai+onko+mitään?Eilen+krijoituksessani,+joka+ei+lähtenyt+mihinkään+kritisoin+sitä,+että+tyttökvintetti+(Vanhasella+täydennettynä)+jatkaa+koronamalliaan.+Ikäänkuin+meillä+olisi+viiden+hengen+hallitus.+Tosiasiassa+aika+monta+muutakin+ministeriä+on.+Ehkä+nämä+tytöt+ovat+tottuneet+koronasysteemiin+ja+muu+hallitus+on+heille+sen+jäljiltä+vain+rekvisiittaa.Mietin+sitä,+että+kun+"esiriihi"+käydään+vain+viiden+(++MV)+puoluejohtajan+kesken+ja+tulokset+sitten+lyödään+tiskiin+seuraavana+päivänä+(tänään?)+muulle+hallitukselle,+niin+jääkö+muille+aikaa+perehtyä+esityksiin.+Eli+voi+jäädä+(muun+hallituksen)+hyviäkin+ajatuksia+noteeraamatta.+Useammasta+päästä+tulisi+enemmän+tulosta.Enkä+käsitä+sitäkään,+että+vanhasta+hallitusohjelmasta+halutaan+pitää+kiinni+lähes+epätoivoisesti,+vaikka+koko+maailma+on+muuttunut+-+tai+itse+asiassa+kyllä+käsitän,+mutta+en+hyväksy.++Onko+hallitusohjelma+muka+kiveen+hakattu?+Kuinka+paljon+neuvotteluissa+painaa+hallituksen+koossapitämistarve+(Audin+takapenkin+tarve),+ja+tuleeko+mukaan+lisää+kiristysluontoista+toimintaa,+mitä+jo+jollain+tasolla+nähtiin+kun+matkustamista+avattiin.++Onko+jossain+sanottu,+että+vain+puolueiden+puheenjohtajilla+(ja+kymmenillä+avustajillaan)+on+kaikki+viisaus?Jotain+muutakin+taisin+minnekkään+lähtemättömässä+viestissäni+urputtaa,+mutta+nyt+en+muista.muuta.Tänään+on+meillä+siipan+kanssa+maljakon+paikka:+asoy:ssäme+ratkesi+vihdoin+lakimiehen+avulla+pahin+ongelmamme+asoy:n+hallinnosta.+Se+tulee+esille+parin+viikon+päästä+yhtiökokouksessa.+Yllätyksenä+edelliselle+hallitukselle,+sen+puh.johtajalle,+joka+luuli+jo+päässeensä+tekosistaan+kuin+koira+veräjästä.++Hiphurraa!+Paitsi+ei+kannata+vielä+riekkua.+Monta+muuta+vaikeata+asiaa+on+edessä.
  3. Minäkin+olen+täällä+kiroillut+noiden+matkustusrajoitusten+ja+kaikkien+muidenkin+rajoitusten+purkamisia+-+ja+kaikki+samaan+aikaan.+Siis+kansalaisten+terveys+ja+henki+on+hupaa+kamaa+kisoissa,+missä+kepu+kiristää+hallituksen+pystyssä+pysymisellä.+Hävytöntä.+Ja+tartunnat+vain+lisääntyneet+rajusti+jo+ilman+niitäkin.+Kohta+meillä+on+pahempi+tilanne+kuin+keväällä.+Ja+tautia+on+nyt+melkein+kaikkialla+Suomessa.Riskiryhmiin+tämä+sattuu+isosti,+isommin+kuin+keväällä.+Silloin+sentään+suurin+osa+muistakin+-+nuoremmista+-+ihmisistä+oli+enempi+aloillaan,+eikä+paikat+olleet+pullollaan+porukkaa.+Nyt+kaikki+saavat+hillua+missä+tykkäävät+ja+koronan+saaneita+liikkuu+vapaalla+jalalla.+Koronavilkkukin+on+aika+turha,+kun+ei+tiukasti+määrätä,+että+joka+siihen++tartunnan+on+ilmoittanut,+sulkeutukoon+sen+jälkeen+neljän+seinän+sisälle+ja+pysyköön+siellä+niin+kauan+kuin+tauti+vaivaa.+Ei+puhelin+ja+siinä+oleva+ilmoitus+taudista+ole+mikään+lupa+kuljeksia+viruksen+kanssa+ympäriinsä.+Riskiryhmät+joutuvatkin+nyt+olemaan+kahta+varovaisempia+kevääseen+verrattuna.Joku+teistä+toteaa+tuolla+ylempänä,+että+hiki+syödessä+(ja+vilu+työtä+tehdessä).+Minulle+tuli+hiki+matikkaa+ja+tilastotiedettä+opiskellessa.+Kahdeksan+tuntia+olen+tänään+niiden++parissa+viettänyt,+osam+ajasta+yhdessä+pojan+kanssa,+joka+on+sanalla+sanoen+aika+onsku+siinä+hommassa.+Koulun+jälkeiset+opinnotkaan+eivät+matikkaa+perin+paljon+sisältäneet,+joten+selvisi+niistäkin+kuin+koira+veräjästä.+Nyt+on+sitten+p..u+merrassa,+ja+on+kerrattu+kaikenmoista.+Ja+oma+pää+jo+savuaa.+Vähän+aika+sitten+lopetettiin+ja+nyt+meinaan+hetken+töllätä+telkkaa.Kikka-tyttönen+jäi+minulta+aika+lailla+muuten+pimentoon,+mutta+yhden+hänen+esityksensä+muistan+todella+hyvin.+Se+oli+telkkarissa+joskus+kauan+sitten+esittämänsä+kantriduetto+Kari+Tapion+kanssa.+Ja+se+oli+HYVÄ.+Muistan+silloin+oikein+höristäneeni+korviani+sitä+kuunnellessani.+Kantriahan+meillä+ei+juuri+kukaan+esitä,+jo+siksikin+se+duetto+oli+hieno+juttu.Vaan+nyt+alan+katsoa+"Elämänii+Biisiä".+Jospas+tulisi+joku+hyvä+iltalaulu.Kauniita+unia!
  4. Päässäni+on+minullakin+kuin+parvi+lepakoita,+kirppuja,+muurahaisia,+ehkäs+oraviakin.+Sellainen+on+tunne+päässäni,+mikä+on+tässä+syntynyt+tilastotieteen+ja+siihen+liittyvän+matikan+kertauksesta+.+Kaikki+pitää+aloittaa+alusta.+Yksinkertaisinkin+integraali+tai+derivaatta+pitää+käsin+kynällä+piirtää+paperille,+että+käsitys+asiasta+kirkkenisi.+En+voi+ymmärtää+miten+aikoinaan+niitä+"tosta+noin+vaan"+tenteissäkin+käsittelin+mitä+monimutkaisimmissa+tehtävissä.+No,+silloin+olin+nuori.+Nyt+en+ole.Eräs+tuttavani,+hieman+minua+vanhempi,+oli+kurssilla,+missä+opetettiin+vanhojen+kotivideoiden+digitointia.+Tuttava+valitteli+sitä,+että+ei+muista+annettuja+ohjeita,+että+pitää+aina+plarata+opetusmonistetta.+Niinpä+hän+tuumasi,+että+muistisairaus+vaivaa+ja+varasi+ajan+lääkäriin+ja+muistitesteihin.+Eikä+mitään+vikaa.+Hän+ei+vain+voinut+hyväksyä+sitä,+että+vanha+muisti+ei+pelaa+samoin+kuin+nuori.Kohta+siipaisen+kampaajalle.+Vihdoin+rohkaistuin+varaamaan+ajan.+Viimeksi+olen+käynyt+helmikuun+alussa+ja+sitten+tulikin+jo+korona.+Kohta+olen+kuin+Grimmin++Tähkäpää+(paitsi+että+minua+eivät+prinssit+enää+etsiskele;)).+Tykkään+kyllä,+että+hiuksissa+on+sen+verran+mittaa,+että+ne+tarvittaessa+saa+kiinni,+pois+niskasta+roikkumasta.+Mutta+joku+raja+silläkin.+No,+kohta+saan+helpotuksen.Vaan+nyt+menoksi,+kierrätyslootan+kautta.+Keräsin+taas+käyttämättömiä+vaatteitani+ja+iankaikkisien+vanhoja+liinavaatteita+kaksi+isoa+kassillista.+Toivottavasti+kelpaavat+edes+lisukkeeksi+räjäytystöissä+käytettäviin+mattoihin+-+jostain+luin,+että+niinkin+tehdään.Hyvää+päivän+jatketta!
  5. Vastaan+Kanada.+Eiku+ehdoton+plussa!Kyllähän+tämä+sitkeästi+täällä+ketjuissa+pysyttely+jotain+meistä+kertoo.+Minusta+ainakin+sen,+että+tykkään+kirjoittaa.+Tosin+kyllä+tietsikkanikin+uumeniin+kirjoittelen+kaikenlaista,+mutta+siellä+ei+ole+ketään+kommentoimassa;).+No,+kuten+monesti+olen+sanonut,+niin+omiin+kirjoituksiini+en+edes+odota+kommentteja.+Kuhan+kirjoittelen.Kommentteja+kyllä+saa+pyytämättä+tuolla+toisaalla+ja+aina+lähes+samoin+ilmauksin.+Kommentoija+on+jäänyt+omaan+luuppiinsa.+Ei+osaa+vaihtaa+levyä.+Parjaa+meitä+mm.+siitä,+että+haluamme+saada+huomiota.+Mitähän+tarkoitusta+nuo+pitkät+epistolansa+sitten+palvelevat!+Eivät+tietenkään+omaa+huomatuksi+tulemisen+tarvettaan.++Pois+se+hänestä.Huomenna+meinaa+olla+jännä+päivä.+Lupauduimme+keväällä+optikko-oppilaiden+tutkimusmateriaaliksi.+Se+peruuntui+keväällä+koronan+takia,+mutta+huomenna+olisi+uusi+yritys.+Jänskättää+turvatoimien+vuoksi,+että++ovat+suunnitelleet+ne++aukottomiksi.+Ihan+mitä+vain+en+aio+hyväksyä,+joten+pahalla+onnella+jään+sitten+pois+tutkimuksesta.+Nythän+on+juuri+puhuttu+nimenomaan+opiskelijatapahtumien+koronaketjuista.+On+se+vaan+kumma,+että+ihmiset+eivät+tajua+pysyä+poissa+ihmisjoukoista.+Jos+eivät+itsensä+takia,+niin+edes+muiden.Pitkästä+aikaa+kävimme+taas+tuulettamassa+kettiksiä;+olivat+intoa+täynnä+kuin+Kähösen+pässit.+Onkin+jo+yli+kaksi+viikkoa+siitä,+kun+viimeksi+sitä+teimme.+Kroppakin+sen+huomaa:+tönkköys+on+tämän+kahden+viikon+aikana+on+lisääntynyt+eksponentiaalisesti.+Muutaman+kerran+tällä+aikaa+olen+tehnyt+pienen+lenkin,+siis+tosi+pienen,+mutta+sillä+määrällä+ei+ole+minkään+laista+merkitystä.+Mutta+hyvää+alkanutta+syysviikkoa!
  6. Kummallista,+luulin,+että+puolukka-aika+olisi+jo+parhaimmillaan,+mutta+eilen+piti+neljä+kauppaa+käydä+läpi,+ennen+kuin+niitä+löytyi.+Oman+kylämme+kaupasta+kysyttäessä+sanottiin,+että+ei+oo,+eikä+tuu.+Illalla+sitten+surruttelin+5kg+puolukoita+sauvasekoittimella+litran+annoksiksi+ja+pistin+pakkaseen.+Jätin+sosetta+vähän+jääkaappiinkin,+jotta+saamme+sitä+tekemäni+kaalilootan+kaveriksi+tänään.Muistan,+kuinka+nuoruudessani+monena+syksynä+puolukoita+kerättiin+ihan+tolkuttomia+määriä.+Eräs+siipan+sukulaistäti+toimi+meille+oppaana+asuinpaikkansa+(nykyisen+mökkikuntamme)+metsissä+ja+mallina,+miten+marjoja+kerätään:+hän+juoksi+ja+poimi.+Hänen+saaliinsa+usein+laskettiinkin+säkillisinä,+meidän+ämpärillisinä.+En+kyllä+koskaan+ymmärtänyt,+mihin+tuo+sukulaistäti+sen+hirmuisen+marjamäärän+käytti,+mutta+ei+ainakaan+myyntiin.+Ruokakuntaansakin+kuului+vain+kaksi+aikuista,+ainut+lapsensa+oli+silloin+jo+maailmalla.Latasin+eilen+puhelimeeni+koronavilkun.+En+vielä+ole+perehtynyt+siihen,+ja+siksi+alkajaisiksi+ihmettelenkin,+että+eikö+tartunnan+ja+myös+siitä+jonkun+sovellukseen+syötettävän+koodin+terveydenhuollosta+saanut+joudu+pysymään+neljän+seinän+sisällä+sairastamassa+eikä+haahuile+ympäriinsä+tautia+levittämässä,+tosin+puhelimensa+muita+kohdalle+sattuneita+varoittaen.+No,+varmaan+olen+ymmärtänyt+jotakin+väärin.+Pitää+ruveta+ottamaan+selvää+sovelluksen+sielunelmästä.Huomenna+vihdoin+kotiutuvat+Lapin+matkaajat.+Ensi+viikolla+pääsemme+taas+tosi+toimiin+kettisten+kanssa.+Ikävä+heitä+kaikkia+on+ollut.+Koirista+olemme+saaneet+paljon+kuvia.+Mm.+sellaisia,+missä+koiria+tunturissa+kannetaankin.+Rakalla+(vai+sanotaanko+rakassa)+tassutteleminen+on+varmaan+ollut+niille+välillä+hankalaa+-+kun+ei+ole+jalassa+niitä+vaelluskenkiä.+Tuo+LiisaO:n+kertomus+koiramummosta+on+liikuttava.+Mitähän+se+raukka+on+tuuminut,+kun+ei+omaan+työhönsä+päässytkään.+Joskus+olisi+kiva+päästä+koiran+pään+sisään+näkemään+mitä+ja+miten+ne+ajattelevat.Vaan+nytpä+alkaa+maha+huutaa+jo+lounasta.+Eiku+kaaliboxia+ja+puolukkasosetta+huutoa+tukahduttamaan.+Mukavaa+viikonlopun+aloittelua!
  7. Kylläpä+rupesi+mieli+tekemään+tuoretta+kalaa,+kun+niistä+tuolla+ylempänä+praataatte.+Parasta+tosiaan+on,+kun+saa+vasta+vedestä+nostetun+kalan+tai+muun+vesielävän+suoraan+grillille+tai+pannulle+ja+siitä+suuhun.+Olen+jonkun+kerran+päässyt+sellaisen+kokemaan,+aikuisikäisenä.Lapsena+kesäisin+tuore+kala++oli+melkein+jokapäiväistä.+Isä+kalasti+ja+äiti+saaliista+ruokaa+väsäsi.+Silloin+en+tykännyt+kalasta.+Usein+menimme+myös+koko+porukka+läheiseen+saareen+retkelle.+Siellä+sytytettiin+notski+ja+siinä+hiillostettu+kala+oli+minunkin+mieleeni.+Voi,+jos+nyt+sellaisen+kalan+saisi,+niin+olisin+onnenkin+kukkuloilla.Tänään+on+meillä+kaalilootaa,+just+pistin+uuniin+ja+siippa+läks+etsimään+kaupoista+puolukoita.+Niitä+meinaan+pakastaa+taas+paljon,+kunhan+niitä+ensin+löytyy.+Metsään+ei+meistä+kummastakaan+ole+enää+menijöiksi.+Mökkimaisemassa+kyllä+niitä+on,+mutta+sen+maiseman+louhikkoon+ei+passaa+vanhan+mennä.Voi,+että+on+käynyt+kärsään,+kun+olen+katsellut+pojan+ja+miniän+lähettämiä+kuvia+ja+viden+pätkiä+Lapista.+Koko+porukka,+siis+koirat+mukana,+on+päivittäin+tehnyt+10-15km+vaelluksia+ruskamaisemissa.+Aivan+mahtavan+näköistä+touhua.+Pysähtyminen+tulille+kahvin+keittoon+näyttää+kuvassa+niin+houkuttelevalta,+että+teksi+mieli+tässä+samassa+siipaista+sinne+itsekin.+Itse+olen+tuollaisilla+tulilla+istunut+joskus+talviaikaan,+mutta+ruska-Lapissa+en+kertaakaan.+Ruskamatka+on+ollut+mielitekoni+jo+vuosia,+mutta+enpä+vain+ole+saanut+sitä+toteutettua.+Nyt+en+pitkille++patikointimatkoille+uskaltaisi+enää+lähteä,+mutta+muutama+kilometri+menisi+vallan+hyvin.+No,+haaveita+pitää+olla.Hyvää+torstaipäivää!
  8. Hyvää+päivää!Tämä+kirjoitus+on+kommentti+LiisaO:lle,+jonka+viestissä+kommentoi-kuplaa+ei+jostain+syystä+näy.Katsoin+äsken,+miten+Ali+on+reagoinut+eiliseen+kirjoitukseeni+(tiesin,+että+varmasti+reagoi).+Just+niinkuin+ajattelinkin.+Minulle+ihan+sama+mitä+"minä-tiedän-kaiken-paremmin"-hyypiö+lätisee.+Naurettavinta+kuitenkin+on+se,+että+vähän+väliä+väittää,+ettei+käy+"jämä"joukon+juttuja+edes+lukemassa,+mutta+tiiviistipä+näkyy,+lähes+kirjain+kirjaimelta,+seuraavan+kirjoituksiamme.+No,+kykeneekö+naurettava+ukonräähkä+muuta+kirjoittamaankaan+kuin+naurettavia,+omasta+mielestään+tietysti+täydellisiä+kannanottoja!Kiitos+kysymästä+LiisaO.+Ex-miniän+kanssa+ei+varsinaisia+välejä+ole,+mutta+jos+jotain+lasten+asiaa+tulee,+niin+asiallisesti+ne+toimitamme.+On+nyt+lastensakin+kanssa+ollut+ihmisiksi.+Ihan+ihmeellinen+on+Alin+väite,+että+kerroin+miniästäni+täällä+saadakseni+itselleni+hyväksyntää+ja+päänsilityksiä.+P...apuhetta+ihmiseltä,+joka+kaikessa+nostaa+itsensä+muiden+yläpuolelle.+Eikös++ennemmin+pitäisi+hävetä,+että+poikani+niin+epäonnistuneen+valinnan+oli+tehnyt,+ja+olisin+siten+vaiennut+niistä+tapahtumista.Sinun+tyttäresi+elämä+on+kyllä+erilaisuudessaan+todella+kiinnostava.+Kuuntelin+radiostakin+korvat+pitkällään+hänen+haastattelunsa.+Joka+naisesta+ei+sellaiseen+elämään+ole,+eikä+joka+miehestäkään.+Kuten++sanoit,+niin+aika+usein+kuulee+tai+lukee+kaupunkilaisperheestä/-ihmisestä,+joka+on+muuttanut+"korpeen"+ja+tehnyt+siten+upean+ratkaisun+elämässään.+Joku+kai+niistä+on+onnistunutkin,+mutta+varmaan+moni+on+palannut+hissunkissun+takaisin+kaupungin+suomien+palveluiden+ääreen.Minustakin+on+mukava+kertoa+lähelläni+olevien+ihmistenkin+tekemisistä,+vaikka+eivät+nekään+niin+kummia+juttuja+ole.++Omat+tekemiseni+ovat+enempi+sitä+"nypläämistä".+Etenkin+nyt+korona-aikaan.+Eilen+kuitenkin+kävin+elokuvissa+konsertissa.+Kyseessä+oli+"Jonas+Kaufmann+operetin+ja+wieniläislaulujen+parissa".++Opereteissahan+on+aivan+ihanaa+musiikkia,+joka+valitettavasti+on+aliarvostettua.+Mutta+kun+sitä+esittää+yksi+maailman+parhaista+tenoreista,+niin+musiikkikin+saa+ihan+erilaiset+ulottuvuudet.+Siinä+ehkä+juuri+jutun+clue+onkin:+operetteihinkin+kannattaisi+palkata+huippusolisteja,+niin+suosio+voisi+kasvaa.Sitä+aloin+mietiskellä+eilen+illalla+esityksiä+katsellessani,+miten+lähes+kaikki+musiikki,+niin+laulut+kuin+orkesteriesityksetkin+olivat+tuttuja+minulle+lapsuudesta.+Ja+nimenomaan+sieltä.+Aikuisikäisenä+en+po.+genren+musiikkia+ole+harrastanut+missään+muodossa.+Ei+ole+levyjä,+enkä+ole+käynyt+live-esityksiä+katsomassa.+Mitä+kuullut+olen,+on+tullut+radiosta.+Olisiko+niin,+että+lapsuudessa+po.+musiikkia+tuli+radiosta,+joka+meillä+oli+aina+auki,+kun+yleensä++siitä+jotain+tuli.+Äiti+joskus+lauleli+kipaleita,+joita+oli+radiota+kuunnnellessaan+oppinut:+"Tirolin+maas'+jos+ruusun+saan",+"Wien,+Wien+on+aina+Wien",+jne.+Muistan+myös+päässeeni+melko+pienenä,+taisin+olla+ekaluokkalainen,+katsomaan+livenä+"Mustalaisruhtinatarta",+missä+Hilkka+Kinnunen+oli+pääosassa,+ja+mikä+teki+minuun+ilmeisesti+melkoisen+vaikutuksen:+kuulemma+piirtelin+sen+jälkeen+viikkotolkulla+Hilkka+Kinnusen+kuvia+upeissa+esiintymisasuissaan.Nyt+pitää+lähteä+"pyöräyttämään"+poropiirakka.+Entiset+naapurit+poikkeavat+parturi-+ja+kampaamoreissullaan.+Asuvat+nykyään+kaukana+Espoon+perukoilla,+mutta+käyvät+hakemassa+em.+palvelut+vielä+täältä,+monikymmenvuotisesta+kotikylästään.+Mukava+nähdä+heitä+ihan+elävänä.+Viestejä+kyllä+vaihtelemme,+mutta+edellisestä+näkemisestä+on+kohta+jo+vuosi.Kepeätä+keskistä+viikkoa!
  9. Minä+olen+aikanani+pistänyt+hanttiin.+Mutta+se+on+kuin+veteen+pierisi.+He,+joille+hanttiin+olen+pistänyt,+eivät+sitä+mitenkään+ole+noteeranneet,+päinvastoin.++Heidän+mielipiteensä+ja+käsityksensä+ovat+"rulettaneet",+myös+ihan+minun+omissa+asioissani+-+ikäänkuin+tietäisivät+paremmin+kuin+minä.+Minun+mielipiteeni+ja+asiat,+jotka+itse+olen+kokenut+on+tuomittu.+Esim.+surkimus+A.+pakkomielteisesti+referoi+vähän+väliä+miniääni,+joka+hänen+mielestään+on+(minun)+uhri(ni).+Jospa+tietäisi,+mitä+se+ihminen+on+saanut+aikaan!+Vaan+luulenpa,+että+vaikka+tietäisikin,+niin+silti+surkuttelisi+häntä,+että+sai+niin+kauhean+anopin+-+sehän+oikeuttaa+vaikka+omien+lastensa+henkiseen+pahoinpitelyyn.+Paskaako+se+äijänräähkä+minun+elämästäni+mitään+tietää.+Mutta+machomiehenä+ei+voi+hän+perääntyäkään:+akka+tieltä+kääntykööt.Jos+jämätyypeistä+puhutaan,+niin+Ali+itse+on+juuri+sellainen.+Kukaanhan+ei+näköjään+hänen+epistoloilleen+korvaansa+lotkauta.+Eikö+se+ole+juuri+sitä+jämää?!+Yksikseen+on+jäänyt.+Ja+missähän+vika!+Eipä+taida+hällä+kaikki+muumit+olla+laaksossa,+kun+ei+sitä(kään)+tajua.En+minäkään+riitaa+halua,+mutta+jos+kimppuun+käydään,+niin+varmasti+annan+takaisin.+Ei+siitä+varsinaista+hyötyä+ole,+mutta+toista+poskea+en+käännä.Kaikesta+huolimatta+toivoisin,+että+Rapunen+tulisi+takaisin.+Hän+on+yksi+persoona+tässä+jengissä,+ja+kaikkien+panos+on+arvokas.+Meistä+kaikista+koostuu+tämän+ketjun+arvo.Kauniita+unia!