Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
Alkuperäinen-Rapu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
4
Kommenttia
844
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Niin,+voi+nämä+katot+olla+peltiäkin?+Siksi+rupesinkin+jo+itsekin+sitä+miettimään+tuossa+edellisessä+kommentissan,+kun+tuli+"uskonpuute!"
Minä+keitin+nakkikeittoa+ja+sitä+on+moneksi+päiväksi.+Voisikohan+sitä+pakastaa?+Lyhensin+yhdet+tyttäreltäni+saadut+valkoiset+housu+ja+huomasin+tuon+homman+hankalaksi,+kun+sen+käsin+tein,+eikä+sormet+oikein+totelleet+ja+neulansilmä+oli+niin+pieni+ja+lanka+luiskahteli+yhtenään+pois+neulansilmästä.+Oli+kyllä+työtä+saada+se+sinne+takaisin,+kun+ei+paljo+reikää+näkynyt+neulassa.+Toista+lahjetta+lyhentäessä+se+lähti+yhtenään+pois,+kun+lanka+oli+jo+melko+lyhyt+siinä+neulassa.+Sitkeä+kun+olen,+niin+periksi+en+antanut+ja+nyt+se+homma+on+tehty.
Täällä+paistaa+aurinko,+mutta+ei+ole+kuin+8+astetta+ulkona+lämmintä.+Minulla+on+komea+riippupelargonia-amppeli+tuossa+etuoven+vieressä.+Sain+sen+tyttäreltä+äitienpäivänä.+Toivottavasti+se+ei+palellu+enää.+En+saa+sitä+nostettua+sisälle+yöksikään,+kun+se+on+niin+suuri+ja+painava.
11.05.2022 15:10
Nämä+meidän+taloyhtiön+katot+ovat+tiilikattoja.+Ainakin+ne+näyttävät+minun+mielestä+tiilikatoilta.+Aaltoilevia,+tummanpunaruskeita+ovat+väriltään,+eivät+siis+mitään+tasaisia+tiilejä.+Ei+ole+tullut+mieleen+aiemmin+miettiä+kattojen+materiaalia+sen+kummemmin,+mutta+nyt+kun+noita+"kattokassisia"+on+katoilla+näkynyt+ja+tulihan+noista+pesuista+ilmoituskin+postilaatikkoon.+Ei+niitä+kattoja+ole+aiemmin+pesty.
Kallista+alkaa+olla+tämä+oman+osakkeen+pitäminenkin+yhden+tuloilla+Helsingissä.
11.05.2022 10:37
Avasti,+eikä+Avanti!+Väärin+meni+tuokin!+Sitä+se+tekee+kun+hosuu.
10.05.2022 17:55
Tervehdys+täältä+tuuliselta+SU-SI+alueelta!+Männynoksat+heiluu+välillä+aivan+vimmatusti+tuossa+ikkunantakana.+Sitten+taas+tyyntyy+hetkeksi.
Meillä+on+taloyhtiössä+ollut+jo+monena+päivänä+katonpesijät+töissä.+Kai+ne+sitten+täytyy+katotkin+pestä,+en+vain+ole+tuosta+hommasta+ennen+kuullutkaan.+Eikä+näitäkään+kattoja+ole+ennen+pesty+muuten+kuin+mitä+sade+on+pessyt.+Seuraavaksi+alkaa+ovi-+ja+ikkunaremontit+ja+sitten+se+on+jo+liikaa+minun+kukkarolleni.+Yksin+kun+kaikista+kuluista+vastaan+ja+korjauksia,+remontteja,+on+ollut+yhtenään.
Minulla+ei+ole+ollut+koskaan+mitään+maksavaa+"suojaa"+tässä+tietokoneessani.+Jotkut+sanoo,+että+kympissä+on+jo+hyvä+suoja+olemassa,+eikä+muuta+tarvita..+Liinuxs-ohjelmisto+(en+muista+edes+miten+tuo+Liinux+kirjoitetaan,+mutta+olkoon)+ei+tarvinnut+myöskään+mitään+ylimääräistä+suojaa.+Hankalalta+tuntui+tuo+Ceen+yritys+päästä+eroon+tuosta+Avanti-ohjelmasta?+Minä+"kammoan"+noita+joista+ei+edes+eroon+pääse+millään.
10.05.2022 17:53
Sieluni+silmillä+näin+amummu,+tuon+sinun+pöytäsi+kauneuden+ja+siihen+huomenna+katettavat+herkut!+Kyllä+kelpaa+nauttia.+Kauneuskin+on+jo+puoliruokaa,+eikä+noin+sanota+turhaan.
Minä+menen+nuorimmaiseni+kotiin+ja+sinne+tulee+myös+vanhin+tytär+miehineen+ja+lapsineen.+Hakevat+minut+mukaansa+täältä.+Pojan+tytär+(17+vuotta)+ja+hänen+kolme+samanikäistä+ystävätärtään+ovat+lähteneet+Amsterdamiin+ja+poikani+sanoi,+että+hän+ja+miniäni+päättivät,+etteivät+halua+päästää+tyttöjä+keskenään+sinne,+joten+he+lähtivät+mukaan+viikonloppua+viettämään+siellä.
Nuo+puiden+silmut+ilmestyy+yht'äkkiä.+Silmät+ja+mieli+eivät+meinaa+pysyä+mukana+siinä+vauhdissa.+Ihminen+on+vielä+"jäässä"+talven+ja+pimeyden+jälkeen.
Hyvää+äitienpäivää+toivottelen+minäkin!
07.05.2022 17:18
Huomenta+taas!
Heräsin+tänään+jo+vaille+kuusi+ja+luulin,+että+kello+oli+vaille+seitsemän?+Sitä+se+tekee,+kun+unihiekat+silmissä+kelloa+tiirailee.+No,+onpahan+nyt+hieman+enemmän+päivää+käytettäväksi.
Minäkin+ihmettelin+noita+mini,mini-ohjelmia,+joista+kolumnisti+oli+niin+innostunut.+Minulle+ei+ole+mikään+ongelma,+vaan+päinvastoin+ilonaihe,+jos+esimerkiksi+mielenkiintoisessa+kirjassa+on+yli+900:kin+sivua,+ei+ole+ollut+koskaan.+Ainoa+hankaluus+sitä+lukiessa+on+se,+että+se+painaa.+Minulla+ei+ole+"kirjatelinettä",+missä+sitä+voisi+pitää.
En+ole+vielä+kunnolla+miettinyt,+mitä+tänään+aion+tehdä?+Voisin+tietysti+heti+silittää+nuo+eilen+pesemäni+pyykit,+niin+niitä+silitettäviä+ei+heti+kertyisi,+kun+entiset+sain+kaikki+silitettyä.+
Menen+nyt+kuitenkin+ensin+lukemaan+tuon+HS.fi-lehden+ja+katson+sitten+päivän+työt!
Torstaita+toivotellen
Rapu
05.05.2022 08:28
Kyllä+minä+itsekin+välillä+ihmettelen+tuota+pyykkieni+määrää?+Siinä+on+lakanoita+ja+tyynyliinoja,+alusvaatteita,+t-paitoja+joitan+käytän+myös+yöasuina+ja+tietysti+kaikenlaisia+muita+t-paitoja,+pyyheliinoja,+pöytäliinoja+ym.+En+minäkään+päivällä+pidettäviä+housujani+pese+joka+käytön+jälkeen.+Silti+tuota+pyykkiä+vaan+kertyy.
Minä+en+ole+katsonut+koskaan+yhtään+noista+mainitsemistasi+tv-ohjelmista.+Katson+aika+vähän+tv:stä+mitään.+Uutiset+kyllä+katson+ykköskanavalta+illalla+ja+nuo+A-studiot+ym.+vastaavanlaiset+ajankohtaisohjelmat.+Jotain+ykkösen+sarjoja+olen+myös+katsellut.
Minunkin+uneni+ovat+kyllä+hyvin+mielikuvituksellisia+ja+niitä+minä+kyllä+näen,+olen+nähnyt+aina.
04.05.2022 17:45
Huomenta+uuteen+aamuun+ja+uuteen+Elämä-ketjuun!
Kiitos+"täydestä"+Elämä-ketjusta+ja+nyt+tästä+uuden+avaamisesta+kiitos+amummulle!+Sää+täällä+on+kylmä,+nollaa+näyttää,+joten+villatakki+vain+sisälläkin+päälle+koska+patteritkin+vain+hiukkasen+haaleat.
Aamiaisen+olen+jo+syönyt+ja+Hesarin+(paperisen)+olen+lukenut.+Entisiä,+sotaisia+uutisaiheita+ja+ukrainalaisten+ihmisten+ahdinkoa+nuo+uutiset+kertovat.+Putinin+terveysongelmista+myös,+mutta+pitävätkö+ne+paikkansa,+en+tiedä+mitä+uskoa?
No,+jatketaan+nyt+taas+"puhtaalta"+alustalta+kirjoittelua!
Hyvää+keskiviikkoa!
04.05.2022 08:16
Huomenta!
Sää+on+kaunis,+kuulas,+mutta+kylmä!+Lunta+ei+kuitenkaan+enää+missään+näy++ja+maa+on+jo+aika+vihreää+kun+ruoho+kasvaa.+Kyllä+se+kesä+on+tuloillaan.
Ei+minulla+ole+nyt+mitään+sen+kummempaa,+mutta+kunhan+"kiskaisen"+ketjun+ylös!
Hyvää+tiistaita+kaikille!
03.05.2022 08:31
Hauskaa/Hyvää+Vappua!
Kylmä+sää++4C+astetta+näyttää+tietokone+tänne+juuri+nyt.+Ei+kannata+vielä+pukea+kesähepeneitä+ylleen+kun+lähtee+kaupungille.+Voi+vilu+yllättää!
Minulla+oli+eilen+vilskettä,+kun+nuoremman+tyttären+perhe+oli+täällä.+Nuorimmainen,+puolitoistavuotias,+ehtii+kyllä+joka+paikkaan+ja+tekee+noita+tutkimusmatkojaan+iloisesti+hymyillen.+Karkuun+mennä+kipitti+kun+jotakin+kiellettiin+tekemästä,+tosi+vikkelästi.++Yläkerran+rappuset+houkutti,+kuten+ovat+houkuttaneet+kaikkia+muitakin+lapsenlapsiani+heidän+ollessaan+pieniä.++"Isoveli",+11+vuotta,+meni+heti+yläkertaan+kirjan+kanssa.+Hän+halusi+lukea+siellä+rauhassa+ja+oli+laittanut+ylhäällä+"lapsiportin"+kiinni.+Se+on+jätetty+rappusten+yläpäähän,+mutta+alhaalla+porttia+ei+ole+enää.
Oli+mukava+päivä.+Kyllä+nuo+pienet,+juuri+kaikkea+ihmeellistä+opiskelevat+ovat+ihania.+He+ovat+niin+tosia!
Hyvää+"kevätpäivää"+,+vaikka+vähän+viluttaakin!
01.05.2022 10:54
Kyllä+tuo+verhojen+ripustaminen++vanhanaikaisilla+nipsuttimilla,+niin+kuin+minun+verhotangoissani+on,+käy+ylivoimaiseksi+varsinkin+kun+minulla+on+nuo+oikean+käden+sormet+nyt+hieman+yhteistyöhaluttomat,+hyvin+vaikeaa!+Täälläkin+on+hyvin+kapea+väli+verholaudan+ja+sen+kiinnitystangon+välissä,+joten+työtilaa+ei+juuri+ole+ja+ne+vanhanaikuiset+nipsuttimet+ovat+tosi+jäykkiä+ja+pieniä.+Pidä+niitä+sitten+kipeissä+sormissa+auki,+jos+nyt+ne+yleensä+saa+aukeamaan.
Minä+söin+tänään+vihanneskeittoa+ja+pari+voileipää,+joiden+päälle+laitoin+Wurstin+sinappikinkkua.+Nälkä+lähti.+Keitin+tänään+myös+punaherukoista+kiisseliä,+mutta+sitä+en+ole+vielä+maistanutkaan.+Tyttären+perhe+tulee+huomenna+käymään+ja+tuovat+kauppaostokseni.+Pitkä+lista+niistä+taas+tulikin+kun+ei+usein+kaupassa+käy.
Hyvää+iltapäivää!
29.04.2022 15:29
Tervehdys!
Viileä+on+sää+tänäänkin.+6+astetta+näyttää+tietokoneeni+näyttö+tänne.+Plussaa+kuitenkin.+Kauan+sitten+olin+tänään+Naistenklinikalla+vasta+syntyneen+poikani+kanssa.+Säätilasta+ei+ole+muistikuvaa+ollenkaan.+Kyllä+tuo+aika+rientää,+ei+voi+muuta+sanoa!
Huomenna+tulee+nuorempi+tytär+perheineen+käymään+luonani.+Muuten+ei+mitään+Vappu+hössäämistä.+Nyt+ei+onnistu+oikein+pihatyötkään.+Tavallisesti+olen+tehnyt+niitä+vappuna,+nyt+en+tee.
Hyvää+päivänjatkoa!
29.04.2022 11:47
Huomenta!
Kaunis,+mutta+kylmä+aamu+on+herättänyt+uuteen+päivään.+Meillä+jo+kattojenpesijät+ovat+töissä.+Kai+se+on+hyvä+joskus+pestä+nekin+kunnolla.+Kovasti+ovat+miehet+"letkuineen"+katoilla+ruiskutelleet+vettä!
Minullakin+kävi+taas+siivooja,+joten+nyt+on+raikasta+ja+puhdasta+sisälläkin,+vaikka+eipä+tuota+sotkua+pahemmin+ollut+tullutkaan.+Vappu+tulee,+mutta+kylmää+säätä+on+lupailtu+vapuksikin,+joten+ehkä+se+hillitsee+yletöntä+riehuntaa,+vaikka+nyt+kun+vapautuksia+on+tullut,+niin+juhlinta+voisi+ehkä+ryöstäytyä,+jos+sää+olisi+lämmin.+Ei+niin+pahaa,+ettei+jotain+hyvääkin!
Eipä+tässä+nyt+muuta+taas+tällä+kertaa!+Voikaahan+hyvin+ja+mukavaa+torstaita+kaikille!
28.04.2022 09:11
Niin+mennä+hujahti+tämäkin+viikonloppu+nopeasti+ettei+meinannut+mukana+pysyä,+vaikka+mitään+en+tehnyt!+On+tää+peräti+kummallista,+kun+vauhti+kiihtyy+ja+kiihtyy+vaan...
Nyt+käyn+nukkumaan,+mutta+luen+kyllä+vielä+jonkun+aikaa.+Mihinkäs+noista+tavoistaan+pääsee.+Eikä+ole+tarviskaan,+kun+en+niillä+vahingoita+ketään.
Hyvää+yötä+ja+hyvää+alkavaa+viikkoa!
24.04.2022 22:49
Hei!
Lääkäri+soitti+jo+aamulla+kello+9+ja+kertoi+että+spirometria+tulokset+ovat+parantuneet+nyt+tämän+kortisoni-lääkityksen+aikana.+Sitä+nyt+jatketaan+ja+jatkoa,+sekä+tutkimuksia+taas+sitten+myöhemmin.+Selvää+näyttöä+mistään+allergioistakaan+ei+ole,+mutta+kyllä+minä+noita+aivastuskohtauksia+nykyisin+aina+saan+aivan+tyhjästä.+Yleensä+aamulla.+Ei+niitä+sitten+enää+tule+juurikaan+päivällä.
22.04.2022 17:47
Kevät+keikkuen+tulevi...
Huomenta+vaan!
Lämpötila+on+nyt+seitsemän+plussaa+mutta+lämpenee+edelleen+päivää+kohti+mentäessä,+joten+alkaa+pian+kesältä+tuntua.
Tänään+ei+ole+minulla+mitään+ihmeempiä,+mutta+huomenna+on+spirometria+Allergiasairaalassa+ja+perjantaina+on+odoteltava+lääkärin+soittoa.
Ei+nyt+muuta.+Nyt+menen+lukemaan+Hesarin+uutistarjontaa+netissä.+Paperilehden+olen+jo+lukenut.+Aurinkoista+keskiviikkoa!
20.04.2022 08:49
Kotona+taas!+Oli+mukava+käydä+Kirkkonummella,+syödä+hyvin,+ja+mikä+parasta,+istua+valmiiseen+ruokapöytään+herkuttelemaan.+
Aurinko+paistoi+ja+istuimme+terassilla+pitkän+tovin+syötyämme.+Oli+suorastaan+kuuma,+kun+aurinko+porotti+eikä+edes+tuullut+ollenkaan.
Nyt+taas+on+mukava+olla+kotona,+mutta+oli+mukava+reissukin.
Illan+jatkoja!
18.04.2022 17:56
Hyvää+Pääsiäistä!
Pääsiäistoivotukseni+toivottelen+aivan+vaan+alkuperäisenä+suomalaisena,+koska+Suomi+on+minun+synnyin-+ja+kotimaani.+
Tuon+kerron+siksi,+kun+huomasin,+että+ketjussa+joku+anonyymi+ehdottelee,+että+mitäs+jos+"alkaisimme"+kiinalaisiksi,+koska+ne+ovat+"viisaampia",+tai+jotakin+sen+suuntaista+olin+lukevinani+hänen+kommentistaan?
Se+siitä!
Aurinko+paistaa,+joten+luvassa+on+kaunis+ja+lämminkin+päivä.+Nautitaan+siitä.
Rapu
17.04.2022 08:16
"...niin+kuka+mies+nyt+sinne+menisi."+Noin+sinä+uhoot+tuossa+vähän+ylempänä+ja+kehoitat+"ämmiä"+perustamaan+oman+naisten+elämä-ketjun+ja+minä+yritän+sinulle+sitä+selvittää,+että+TÄMÄ+ON+RIITUN+perustama+ketju+alun+alkaen.+SIIS+NAISEN+perustama!
Yrität+vielä+hihitellen?+korostaa+itseäsi+ja+mainitset+Puosun,+joka+mielestäsi+voisi+ehkä+kirjoitella+"ämmien"+ketjussa,+vaikka+on+nähty+jo,+että+sinä+et+pysty+irroittamaan+millään+naisten+"ämmien",+kuten+meitä+nimittelet,+"essunnauhoista",+koska+jos+niin+tekisit,+pelkäät+hukkuvasi+kokonaan+omaan+katkeruuteesi,+mikä+tietysti+voi+johtua+sairaudestasi+ja+se+on+lieventävä+asia+myös+sinun+kohdallasi,+koska+sairaudelle+et+sinäkään+voi+mitään+ja+sinun+tapauksessasi+taitaa+jo+olla+hoidon+ulottumattomissa?+Valitettavasti!
Miehet,+kuten+Puosu+ja+on+niitä+muitakin,+ovat+todella+tervetulleita+kirjoittamaan+TÄSSÄ+meidän+naisten+perustamassa+Elämä-ketjussa!
Sinä+voit+perustaa+aivan+rauhassa+MIESTEN-Elämää+ketjun.+Sait+minulta+sille+nimenkin,+vaikka+tuo+"MIESTEN"+onkin+liioittelua,+mutta+olkoon+nyt,+ettet+ihan+turhaudu?
16.04.2022 12:40
"Ämmät"+ovat+kyllä+perustaneet+tämän+täällä+olevan+Elämä-ketjun!+Miksi+se++nyt+on+niin+vaikeaa+sinun+muistaa,+kun+sitä+on+sinulle+kerrottu+jatkuvasti?+Sanon+nyt+vielä+kerran,+että+Riitu+tämän+avasi+täällä+S24:ssä+ja+hänestä+olen+saanut+sen+käsityksen,+että+hän+on+NAINEN?+Mitä+vielä+haluat+tietää,+että+uskoisit+ja+pysyisit+poissa+täältä,+kun+et+sopeudu+joukkoon,+kuten+OIKEAT+miehet,+kuten+Puosukin+teki,+ovat+tänne+tervetulleita!
16.04.2022 11:06
11 / 43