Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
Alkuperäinen-Rapu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
4
Kommenttia
844
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kiitän+minäkin+omasta+puolestani+Puosua+tästä+lyhyestä+vierailusta+Elämä-ketjussa.+Oli+mielenkiintoista+"tutustua"+vaikka+hyvin+pintapuolisesti,+mutta+kiintoisalta+keskustelijalta+Puosu+vaikutti.
Kaikkea+hyvää+ja+mielenkiintoista+matkaa+Puosulle+toivottelee+Rapu!
15.04.2022 21:23
Kiirastorstaita!
Ennen+tämä+oli+pyhäpäivä,+mutta+ei+enää.+Sää+on+harmaa,+mutta+kyllä+se+lumia+sulattaa.+Lapsuudesta+olen+muistavinani+että+Pitkäperjantai+oli+aina+harmaa+ja+sateinen+sään+puolesta+ainakin.+Pitkältä+se+tuntui+muutenkin,+kun+piti+vain+olla+hiljaa+ja+pysyä+kotona.+Vanhemmat+lauloivat+virsiä.+Tykkäsin+kyllä+kuunnella+niitä.+Hyvin+oli+rauhallista.
Kaikki+muuttuu.+Nyt+ei+juuri+tarvitse+hiljentyä+olipa+päivä+mikä+tahansa.+Kaupassa+voi+myös+käydä+olipa+kuinka+suuri+juhlapäivä+tahansa.+Kiire+on,+kiire+on...
Minäpä+poistun+nyt+koneelta+joksikin+aikaa+ja+otan+vaikka+kirjan+käteeni.+Vaihtelu+virkistää!
14.04.2022 09:43
Tuolla+HS:ssa+kirjoitukseni+pääsevät+kyllä+erittäin+hyvin+esiin+ja+usein+olen+"tykkäämisissä"+aivan+kärjessä+kirjoituksineni.+Saan+myös+asiallisia+vastauksia,+koska+siellä+kirjoittajat+eivät+herjaa+toisia+kirjoittajia,+vaan+siellä+osataan+keskustella.+Sinun+tyylilläsi+sinne+ei+ole+mitään+asiaa!
Mitä+tulee+kirjoitusten+poisviemiseen,++niin+huomasin+juuri+eilen+täällä,+kuinka+sinun+törkykommenttejasi+oli+kadonnut+pois+ja+olin+siitä+iloinen,+että+joku+oli+ne+huomioinut+ja+poistanut.+Minunkommenttejani+ei+tarvitse+poistaa+täälläkään+"törkykielen"+käytön+takia.+Jos+joku+robotti+joskus+ei+ymmärrä+ja+poistaa+tavallisen+kommentin,+niin+sille+ei+voi+mitään.
En+tiedä,+mikä+sinä+olet+sukupuoleltasi,+koska+ei+sinua+voi+"mieheksikään"+sanoa,+niin+ala-arvoisia+ovat+nuo+juttusi,+ettei+kukaan+oikea+mies++alentuisi+moiseen?
13.04.2022 18:17
Aikamoista+vauhkoamista+on+nuo+pari+miestä++taas+esittäneet+tässä+naisten+ja+muiden+maltillisten+ihmisten+Elämä-ketjussa.+Ymmärtäähän+sen,+kun+heillä+ei+ole+muuta+elämää,+kuin+etsiä+kopioita+joistakin+viisauksista+ja+tiedoista,+joita+sitten+kirjoittelevat+täällä+ja+kun+taputuksia+ei+kuulu,+niin+käyvät+suoltamaan+erilaisia+herjoja+meille.+Säälittävää+touhua!
No,+mutta++-++keväiseltä+näyttää+taas+tänään+täälläkin,+vaikka+aurinko+ei+paistakaan.+Sain+eilen+sähköpostiini+tyttäreltä+ja+vävyltäni+ihania+kukkamaisemia+Kyprokselta,+missä+he+ovat+nyt+golfaamassa+viikonlomalla.+Kyllä+sairaalatyöntekijät+lomaa+ansaitsevatkin.+Tytärkin+on+suorittanut+ja+myös+ohjannut+noita+robottileikkauksia+jo+muutaman+viikon,+joten+hyvää+tekee+pitää+hieman+lomaakin+ja+vaikka+"palloilla"+ilman+että+on+aivan+"tosi+ohjaus"+kyseessä+kun+golf+palloa+ohjailee.
13.04.2022 15:31
Ja+Hesari+katkaisi+hyvin+usein+ne+ketjut,+mitkä+eivät+noudattaneet+sääntöjä.
Sinähän+nuo+"sykolokit"+tunnet,+mutta+ei+näytä+nyt+taas+siltä,+että+olisit+paljon+apua+saanut?+Huolestuttaa+aivan,+koska+joskus+vakuuttelet+täälläkin,+ettet+enää+hauku,+mutta+se+unohtuu+sinulta+hyvin+nopeasti,+joten+tilaapa+taas+aika+itsellesi+ja+saat+vähän+helpotusta+elämääsi?
Minä+kyllä+pidän+huolta+itsestäni.+Kiitos+vaan!+Vielä+ei+ole+tarvinnut+"koppiin"+viedä!
13.04.2022 12:43
HS:ssa+aikoinaan+ollut+Elämä-ketju+oli+aivan+sekalaista+elämästä+keskustelua+ja+asiaohjelmaketjut+siellä(kin)+oli+"asia+asioita"+varten.+Hesari+katkaisi+hyvin+usein+Elämä-ketjun,+kun+katsoi+sen+yrittävän+muuttua+muuksi+kuin+tavalliseksi+elämän+ja+arjen+-+asioiden+kertoiluksi.+
On+aivan+turha+yrittää+muuta+väittää.+Olin+siellä+mukana,+mutta+kirjoitin+silloinkin+siellä+eri+ketjuissa.+En+yrittänyt+esimerkiksi+politiikkaa,+mikä+kiinnostaa+kovasti,+tunkeaa+siellä+tuohon+Elämä-ketjuun,+koska+siellä+oli+eri+asioita+varten+omat+ketjut.+Kuten+täältä+S24:kin+löytyy+ja+aina+voi+itse+avata+tänne+Aloittelijoihinkin+uuden+mieleisensä+ketjun,+missä+voi+puhua+omista+kiinnostuksen+kohteistaan+vaikka+aamusta+iltaan.+Onko+aivan+pakko+tunkea+viemään+meiltä+naisilta+tämä+naisen+aloittama+Elämä-ketju+joka+seuraa+Hesarin+Elämä-ketjun+perinteitä?
13.04.2022 11:28
Minulla+on+noita+vanhoja+pöytäliinoja,+jotka+on+taidokkaasti+merkattu,+tai+kuvioitu+reikäompeleella.+Ne+ovat+peräisin+mummolta+ja+vaarilta.+Käytän+niitä+kyllä+usein+keittiön+isolla+pöydällä,+missä+minulla+on+aina+kangasliina.
Noita+lasiastioita+on+myös+paljon.+On+vanhoja+perittyjä+ja+on+minun+aikoinaan+ostamia.+Virkkulaa,+Sarpanevaa,+Toikkaa+ja+monien+muiden+nimekkäiden+muotoilijoiden+astioita+ja+maljakkoja,+sekä+kynttilänjalkoja+ym.+Minä+tykkään+noista+vanhoista+jutuista.+Myös+aitoa,+perintö+kristallia+on+paljon.+Minusta+se+on+kaunista.
09.04.2022 16:40
Ihanaa++-++sää+kirkastuu!+Aurinko+väläyttelee+säteitään+ja+hehkuu+hetken,+kuin+olisi+kesäpäivä!
Minä+näin+viimeyönä+unta,+että+laitoin+ruokaa+ja+perunat+olivat+jo+kiehumassa,+mutta+sitten+huomasin,+että+sekä+kala,+että+liha+ovat+vielä+umpijäässä+pakastimessa?+Tuskailin,+että+en+nyt+millään+saa+niitä+sulatettua+tähän+ateriaan,+mutta+sitten+heräsin+ja+tuo+pulma+jäi+siellä+unessa+ratkaisematta!+Hieman+harmittaa,+kun+en+tykkää,+että+jää+asioita+roikkumaan,+niin+ettei+niihin+saa+ratkaisua?+Olivatpa+unessa++-++tai+valveilla+tapahtuvia!
09.04.2022 10:40
Huomenta!
Lumisateinen+lauantai+on+jo+valoisa,+vaikka+kello+on+vasta+vaille+yhdeksän+aamulla.+Tuntuu,+että+vielä+joku+aika+sitten+oli+vielä+pimeää+tähän+aikaan+aamusta!+Vai+muistiko+tekee+tepposia?+Rupeaahan+päivänvalo+voittamaan+jo+helmikuussa?
Olen+ollut+hereillä+jo+monta+tuntia+ja+paperilehtikin+on+luettu+ja+aamiainen+syöty.+Tukkakin+on+edelleen+"hyvin!"
Minulle+iloksi+on++vanhassa+Kiinanruusussa+avautunut+kaksi+ihanaa+punaista+kukkaa.+Lehtiäkään+ei+siinä+ole+paljon+ja+ikää+on,+mutta+kauneuttaan+jakaa+yhä.
Ei+tässä+nyt+muuta.+Tämä+oli+aamunavaus+ja+jatketaan+tästä!+Hyvää+lauantain+aloitusta+kaikille!
Toivottelee
Rapu
09.04.2022 08:54
Kummallista?+Vastasin+Cee+sinun+kommenttiisi+aika+pitkällä+kommentilla+rekisteröityneenä.+Kerroin+tuosta+kampaajareisustani+vielä+jotakin+lisää+ja+muitakin+asioita+kerroin+aivan+vaan+itsestäni,+mutta+ei+sitä+näy+täällä+ketjussa?
Mikähän+siinä+oli+väärin+ja+"laitonta",+eikö+itsestäänkään+saa+kertoa+sitä+mitä+on+touhuillut?
08.04.2022 18:17
Nyt+taas+"tunnen"+itseni+kun+katson+peiliin.+Hurahti+hieman+liian+pitkä+aika+edellisestä+kampaajalla+käynnistä+ja+hiukset+kasvoivat+(hyvä+että+kasvavat),+niin+että+jouduin+pitämään+niitä+poninhännällä.+Nyt+on+taas+väri+"kirkastettu"+ja+reilu+leikkaus,+niin+että+nyt+on+taas+pirteä+polkkatukka,+mitä+voi+pitää+sellaisenaan+vapaasti,+tai+sipaista+korvan+taa!+Minun+"polkkaani"+ei+kuulu+otsatukkaa,+vaan+kaikki+hiukset++molemminpuolin+yhtä+pitkiä.+Nyt+tuntuu+hyvältä+ja+"tunnistan"+itseni!
Aurinkokin+tuli+esiin+kampaajalla+ollessani.+Aamulla+satoi+kun+heräsin.
Hyvää+viikonlopun+aloitusta!
08.04.2022 15:02
Huomenta!
Sää+on+kylmä,+tuulinen+ja+luntakin+vihmoo!+Minne+kevät+katosi?+Pääsiäinen+on+ihan+kohta+ja+siinä+tulee+monta+vapaapäivää+työn+raskaan+raatajille+ulkoilla+jos+säät+sen+sallivat.
Oli+taas+kamalaa+avata+tänään+paperi+Hesari+aamulla,+kun+nuo+sodan+kauhut+levähtivät+heti+julmina+kuvina+esiin.+Mikä+hirviö+ihminen+voikaan+olla+lajitoverilleen?
Ei+ole+nyt+mitään+muuta+sanottavaa.+Omat+asiat+tuntuvat+mitättömiltä+kun+noin+lähellä+tapahtuu+asioita,+joita+ei+osaa+edes+oikein+todeksi+uskoa?+Uskoa,+että+jotkut+ihmiset+pystyvät+noin+suunnattoman+suureen+julmuuteen+toista+ihmistä+kohtaan++-++ja+minkä+takia?++Syyttä,+suotta!
05.04.2022 08:37
Ei+jaksa+enää+"korvaansa+lotkauttaa"+noille+alituisille+nokituksille,+mitä+nuo+kaksi+kirjoittajaa+meitä+naisia+kohtaan+yrittävät+"ampua",+odottaen+selvästi+kehumiltaan+henkilöiltä+tukea+sanomisilleen,+mutta+tuskinpa+sitä+saavat?+En+usko+ollenkaan+siihen+mahdollisuuteen.+Eivät+kyllä+tue+toisiaankaan+nuo+naisten+panettelijat,+vaan+"panettelevat"+erikseen+kumpikin+omalla+tyylillään+ja+välillä+solvaavat,+tai+yrittävät+kehuakin+toisiaan,+ikään+kuin+koetellen+maaperää,+olisiko+hieman+myötätuntoa+sitä+kautta+kuitenkin+saatavilla?+Huonolta+näyttää+noiden+kahden+keskinäisen+sovunkaan+löytyminen,+kun+kumpikin+haluaa+olla+"niin+oikeassa"+sanomisineen?
04.04.2022 15:20
Minulla+täytyy+olla+aina+joku+kukka/kukkia+olohuoneessa.+Silmä+lepää+niissä,+eikä+noita+ilonaiheita+tässä+ole+liikaa,+joten+nyt+varsinkin+on+oltava+edes+kukkia.+
En+minäkään+saa+juurikaan+mitään+ruukkukasvia+kukkimaan+uudestaan,+mutta+noita+orkideajoita+olen+saanut+kukkimaan+vaikka+kuinka+monta+kertaa.+Nyt+sellaisia+minulla+ei+ole.+Olen+kyllä+ajatellut+hankkia+taas.
Iloja+ne+ovat+pienetkin+ilot!
Nautitaan+niistä!
02.04.2022 16:42
Minäkin+ilmottaudun+suomalaisen+ruoan+suosijaksi.+Olen+ollut+sitä+aina.+Samoin+ostan+mitä+tahansa,+niin+mielellään+suomalaista+laatua+ja+työtä.+Aina+se+ei+onnistu+kaikkien+tavaroiden+osalta,+mutta+jos+löytyy,+niin+valintani+osuu+kotimaiseen+ilman+muuta.+Maksakoon+sitten+enemmän,+kuin+ulkomainen+tuote+ja+kyllähän+se+maksaakin,+mutta+edelleenkin+luotan+laatuun+ja+työhön+suomalais+voimin.+Tosin+ulkomaalaisia+taitavat+olla+työntekijät+meidänkin+tehtaissamme,+mutta+uskon+että+laatua+vaaditaan+kuitenkin+työn+suhteen+kaikilta.
Minun+ruokani+oli+tänään+pyttipannua.+En+viitsinyt+ruveta+laittamaan+mitään+sen+kummempaa+tänään.+Iltapalaksi+minulla+on+jotain+herkkua,+en+edes+muista+sen+nimeä+nyt.+Tytär+toi+eilen+kun+kävi+täällä.+Toi+muitakin+kauppaostoksia+ja+ihanan+kukkanipun.+Vaalean+punaisia+tulppaaneja+nippu+ja+toinen+nippu+pienikukkaisia,+vaaleanpunaisia+varsineilikoita.+Nyt+ne+ovat+sulassa+sovussa+samassa+laajasuisessa+maljakossa+tuolla+olohuoneen+pöydällä.+Sitten+hän+toi+myös+kassillise+Tete-narsisseja.+Ne+ovat+vielä+nuppuisia.+Yksi+ruukku+on+keittiön+pöydällä+ja+siinä+on+jo+joku+kukka+auki.+Toiset+laitan+tuonne+viherhuoneeseen,+että+näen+ne,+kun+olen+täällä+ylhäällä.+En+laittanut+niitä+vielä+tänään+sinne,+vaikka+olisi+voinut+kun+ne+eivät+säikähdä,+vaikka+on+vähän+kylmääkin.
02.04.2022 14:53
Aurinkoista+huomenta!
Aurinko+paistaa+"risukasaankin"+ainakin+nyt+tänään+täällä+meillä+päin!+Se+on+hyvä,+koska+aurinko+vaikuttaa+ja+valaisee+myös+mielet.+Se+ei+"erittele"+meitä+jakaessaan+valoa+alueensa+ihmisille,+hyviin+ja+pahoihin,+eritellen+ikään+kuin+joku+olisi+tärkeämpi+kuin+joku+toinen.+Täällä+ketjussa+tuota+erittelyä+tapahtuu+miehisellä+ylimielisyydellä,+mutta+siitä+ei+pidä+välittää+ja+sitä+on+turha+murehtia.+Jokainen+taaplaa+tyylillään,+ja+jotkut+eivät+välitä+vaikka+tavoittelevat+kaikessa+vain+omaa+etuaan.+Annetaan+heidän+pitää+itseään+"tärkeinä"+-++tärkeämpinä+kuin+kaikki+muut!+Ei+se+meitä+hetkauta+suuntaan,+tai+toiseenkaan!
Mukavaa+viikonlopun+aloitusta!
01.04.2022 09:34
Tervehdys+ketjuun!
Hiljaista+on+ja+hiljaisuuden+syytä+voi+vain+arvailla?++Hommia+riittää+varmaan+jokaisella+näin+keväällä.+Minä+sain+äsken+tilattua+kampaajan,+kun+siitäkin+on+jo+venähtänyt+aikaa+liian+kauan,+kun+viimeksi+kutrini+leikattiin+ja+muutakin+kohennusta+niihin+tehtiin.
Ulkona+on+kaunis+sää,+mutta+aika+vilpoiselta+tuntuu.+Avasin+oven+tuonne+viherhuoneeseen+ja+sieltä+tulee+selkääni+hyvin+viileää+ilmaa!+Täytyy+pian+sulkea+tuo+ovi.
Mitään+en+ole+saanut+tänään+vielä+aikaiseksi,+mutta+nyt+kuitenkin+yritän+taas+hieman+madaltaa+tuota+silitettävien+vaatteiden+pinoa+tuolla+kodinhoitohuoneessa.+Vähän+kerrallaan,+mutta+tulosta+kuitenkin.
Toiveikasta+torstaita+toivottelen+taas+kaikille!
Rapu
31.03.2022 11:47
Huomenta!
Aurinkoinen+pakkaspäivä+on+aluillaan+ja+minä+olen+jo+ehtinyt+lukea+paperilehden+ja+syödä+aamiaisen.+Se+koostui+hedelmistä+ja+kaurapuurosta,+minkä+söin+itse+keittämäni+punaherukkakeiton+kanssa.+Hyvää+oli.
Eilinen+meni+minulla+pitkälti+puhelimeen+puhumisessa.+Puhuin+pitkät+puhelut+kahden+ystävättären+kanssa+ja+kahden+tyttärenikin+kanssa.+Se+oli+kyllä+mukavaa+ja+ehdin++pestä+pyykkiäkin+ihan+oikeasti.++Onneksi+mitään+sanallista+pyykinpesua+ei+edes+ollut++tarve+esittää+noissa+puhelinkeskusteluissa.+
Nyt+minulla+on+taas+tarkoitus+hieman+jatkaa+noita+silityshommia,+että+voin+vaikka+huomenna+taas+laittaa+pesukoneen+pyörimään.+Pyykkiä+riittää,+niin+pestävää,+kuin+myös+silitettävää.
Hyvää+keskiviikkoa+kaikille!
30.03.2022 09:13
Aamupäivää!
Lunta+on+hieman+satanut,+mutta+sulaa+jo+pois+kun+aurinko+paistaa.+Ei+tarvinnut+onneksi+ryhtyä+lapiohommiin.
Tänään+olisi+"tarjolla"+taas+vaikka+mitä+tekemistä,+voisi+vain+valita,+mutta+kun+työn+tarjontaa+on+liikaa+ja+voimia+liian+vähän,+niin+silloin+voi+valinta+olla+se,+ettei+tee+mitään,+vaan+istahtaa+mukavaan+tuoliin+ja+ottaa+mielenkiintoisen+kirjan+ja+käy+lukemaan.
Juuri+noin+minulle+on+nyt+käymässä,+mutta+sen+sain+kuitenkin+jo+aikaan,+että+laitoin+astianpesukoneen+töihin+ja+vielä+nyt+olen+kuitenkin+sitä+mieltä,+että+yritän+silittää+edes+jonkun+aikaa+saadakseni+silitettävien+määrän+vähemmäksi+ja+voisin+taas+laittaa+myös+pyykinpesukoneen+töihin.+Eilen+vaihdoin+lakanat,+joten+pyykkiä+on.+Yhteen+koneelliseen+eivät+kaikki+mahdu+ja+jo+nyt+kone+on+täynnä+kirjopyykkiä+ja+odottaa+huomista,+jolloin+aion+sen+käynnistää.
Hyvää+maanantaipäivää+kaikille!
28.03.2022 11:02
Keväisen+harmaan+päivän+huomenet+Elämään!
Aamiainen+syöty,+lehti+luettu+ja+pyykinpesukone+käynnistetty.+Siinä+tähän+astiset+aamun+suoritetut+"työt!"+Ai+niin,+meinasin+unohtaa,+kastelin+myös+alakerran+kukkaset++-++mitä+niistä+nyt+on+jäljellä+kun+eivät+ole+saaneet+parasta+mahdollista+hoitoa+tänä+talvena.+Ilonani+täällä+yläkerrassa+on+ikivanha+Kiinanruusu,+jossa+on+kaksi+kukkanuppua+vaikka+siinä+ei+ole+edes+lehtiäkään+kovin+runsaasti,+mutta+kukkia+pukkaa!+Sitä+se+elämä+teettää!+Vihreys,+lehtien+runsaus++ja+muu+elinvoimaisuus+ei+kuitenkaan+aina+ole+merkki+kasvin+kukkimisvalmiudesta.+Minulla+on+tuossa+kauan,+kauan+sitten+mummolta+saatu+ikivanha,+valtavan+suuri+Kiinanruusu,+joka+on+täynnä+vihreitä+lehtiä+ja+näyttää+todella+hyvinvoivalta,+mutta+se+ei+ole+enää+kukkinut+moneen+kymmeneen+vuoteen.+En+tiedä+mikä+on+syynä,+ettei+se+enää+kuki?
Tässä+oli+nyt+tämän+aamun+katsaus+minun+aamustani.
Hyvää+perjantaita+toivotellen
Rapu
25.03.2022 09:42
12 / 43