Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
Alkuperäinen-Rapu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
4
Kommenttia
844
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kaunis,+mutta+vielä+kylmä+aurinko+valaisee+maisemaa.+Pihatiet+kiiltelevät+jäisinä.+Minun+pitäisi+ruveta+miettimään+kauppalistaa+kun+poikani+soitti+eilen+ja+käy+puolestani+kaupassa+joko+tänään,+tai+huomenna.+Nyt+voi+laittaa+isomman+tilauksen+kun+ei+tarvitse+niitä+itse+bussissa+raahata.+Ei+tosin+ole+tarvinnutkaan+aikoihin.
Täytyy+taas+ryhtyä+"laajentamaan+ymmärrystään"+ja+sitä+saa+laajennettua+lukemalla+ja+kuuntelemalla+herkällä+sydämellä+toisia+ihmisiä.
Hyvää+keväistä+talvipäivää!
01.03.2022 09:20
"pellavan"+kehräämistä.+Ei+pellan,+kuten+virheellisesti+kirjoitin.
28.02.2022 17:33
"Kaikissa+laajempaa+ymmärrystä+vaativissa+kehitystehtävissä+on+lähes+yksinomaan+miehiä."
Miehet+ovat+tehneet+kaikkensa+menneinä+aikoina+estääkseen+naisia+opiskelemasta+yliopistoissa.+Naiset+kuitenkin+sinnittelivät+itsensä+sinnekin+ja+miesten+vastustuksesta+huolimatta+ovat+korkealla+tiedonportailla+tänä+päivänä+vähän+joka+alalla.+
Sinäkin+vielä+vuonna+2022+puhut+halveksivasti+naisten+heikosta+ymmärryksestä+ja+tunnut+suosittelevan+vain+(vaikka+hyviä+ammatteja+nuokin)+"pellan+kehräämistä+ja+kynttilöiden+valamista+itkuvirsiä+veisaten.
Kun+asenteesi+naisia+kohtaan+on+tuo,+niin+miksi+valitat+ettei+keskustelua+synny?
28.02.2022 17:30
Aurinko+paistaa+sotatilasta+huolimatta!
Huomenta!
Kevät+ja+kesä+tulevat+ajallaan+välittämättä+siitä,+miten+me+elämme+täällä+pallollamme.+Koronan+varjoista+siirryimme+suoraan+sodan+varjoihin+ja+jopa+todelliseen+ydinsodan+pelkoon.+En+kyllä+yhtään+ymmärrä+sitä,+että+aivan+selvästi+järkensä+menettänyt+naapurimaan+presidentti+voi+yksin+pitää+koko+maailmaan+kauhun+otteessaan?+Eikö+ole+mitään+"laillista"+keinoa+pysäyttää+hänet?
Aurinkoista+maanantaita+kuitenkin+kaikille!
Rapu
28.02.2022 08:52
Keskipäivän+tervehdys+taas+Elämään!
Ei+ole+helppoa+tämän+ketjun+miehillä.+Luin+tuolta+ylempää,+että+"mummot"+tekevät+täällä+"joukkohyökkäyksiään?"+
Minä+en+tunnista+mitään+"joukkohyökkääjä"+mummoja+täällä,+mutta+muunlaista+miehistä+"uhkaa"+kyllä+mummoja+kohtaan+tulee+joka+päivä.+No,+me+"mummot"+kyllä+olemme+kovakorvaisia+tuon+suhteen,+emmekä+korvaamme+juuri+lopsauta+moisille+valituksille.+Hyvin+tiedämme,+kuten+kaikki+muutkin,+mitä+kukin+on+sanonut?+Täällä+ne+sanomiset+ovat+näkyvissä.
Todellinen+uhka+on+kuitenkin+tuolla+naapurissa.+Sitä+ei+voi+sivuuttaa+mitenkään+ja+se+voi+laajentua,+kun+noin+vallanhimoinen+päättäjä+on+sotansa+aloittanut,+kyseessä+ei+ole+mikään+leikkisota?
24.02.2022 12:04
"+ravintoköyhästä+ruokavalostani"+++-+++pitää+tietysti+olla+ravintoköyhästä+ruokavaliostani.
23.02.2022 18:01
Tuota+minäkin+hämmästelin,+että+puhun+täällä+usein+"ravintoköyhästä+ruokavalostani"?+Se+ei+pidä+paikkaansa.+Ensinnäkin,+minä+syön+todella+monipuolista+ruokaa.+Veriarvonikin+sen+kertovat,+ettei+mitään+ravinnostani+puutu.+Sitten+vielä+se,+etten+juuri+puhu+siitä+mitä+syön+milloinkin.+Joskus+voin+mainita+jonkun+ruoan,+jota+teen+hyvin+harvoin,+kuten+nyt+tuon+nakkikeiton.+Joskus+puhun+"lihapullakutsuistani"+joita+kaikki+läheiseni+aina+odottivat+tammikuussa.+Nyt+ne+jäivät+pitämättä.+Muuten+en+juurikaan+puhu+ruokailuistani,+toisin+kuin+mitä+anonyymi+väittää,+että+puhun+ruokailuistani+usein+ja+on+jopa+huolissaan+"ravintoköyhistä"+aterioistani.+Ei+tarvitse+olla,+hyvin+minä+syön+ja+joskus+jopa+herkuttelen.
Lapseni+ovat+todellakin+nyt+korona+aikana+joutuneet+huolehtimaan+kauppakasseista+ja+he+jos+ketkä,+osaavat+arvostaa+hyvää+ja+terveellistä+ruokaa.+Kukahan+senkin+on+heille+opettanut+jo+heidän+syntymästään+asti?+Terveitä+lapsia,+nyt+aikuisia,+heistä+kasvoikin.
23.02.2022 17:57
Hei!
Tulin+taas+koneelle+tuolta+alakerrasta.+Oli+tosi+hyvää+lohta,+mutta+oli+sillä+hintaakin.+Kolmekymppiä+näytti+olevan+kilohinta.+Huominen+ateria+sitä+vielä+jäi.+Ei+tarvitse+kuin+perunat+keittää+ja+laittaa+salaatti.+Saa+nopeasti+hyvää+ruokaa.
Ai+noin+se+menikin+tuo+anonyymin+ajattelu?+Saatat+olla+oikeassa.+Minä+en+välitä,+äläkä+välitä+sinäkään+mistään,+mikä+on+jotain+ilkeilyä!+Kyllä+minusta+oli+kiva,+kun+Aurorakin+kirjoitteli+vielä+täällä.+Voi+sitä+olla+eri+mieltäkin,+mutta+jos+ei+osaa+keskustella+silloinkin+toisenkin+mielipiteitä+kunnioittaen,+niin+sitten+pitää+olla+siitä+asiasta+hiljaa+ja+odottaa+uutta+keskustelunaihetta,+tai+tuoda+itse+se+uusi+aihe+ketjuun.+Niin+minä+olen+yrittänyt+tehdä.+En+pidä+ilkeilystä.
Älä+Cee+ole+huolissasi,+minä+en+hätkähdä+mistään+ilkeilyistä.+Jätän+ne+omaan+arvoonsa+ja+jatkan+matkaani.+Ei+sinunkaan+kannata+kiinnittää+niihin+mitään+huomiota.
Halusin+vaan+aamupäivällä+vastata+anonyymille,+kun+kaappini+saivat+eilen+todella+paljon+täydennystä+vaikka+mitä+ja+ihailin+juuri+myös+eilen+saamaani,+erivärisistä+tulppaaneista+muodostuvaa+isoa+kimppua+tuolla+olohuoneen+pöydällä.+Silmäniloakin+sain,+joten+ei+paha!+
Hyvää+illanjatkoa!
23.02.2022 15:31
Unohdin+vielä+kertoa,+että+perjantaina+tapaamani+keuhkolääkäri+oli+kirjannut+potilastietoihini+että+näytin+hyväkuntoiselta,+enkä+puhunut+hengästyneesti,+vaikka+noita+hengitysvaikeuksia+onkin+ihan+oikeasti+ja+ne+näkyvät+myös+keuhkokuvassa.+
Ravinnon+saantini+on+kuitenkin+kohdallaan.
23.02.2022 12:23
Tervehdys!
Tulinpas+vilkasemaan+mikä+on+päivän+juttu+ketjussa,+mutta+eipä+ollut+vielä+mitään+tälle+päivälle+kirjoiteltu.
Eiliseltä+huomasin,+että+anonyymi+on+huolissaan+minun+"nälkiintymisestä?"+Olen+juuri+eilen+täyttänyt+jääkaapin+(se+on+katosta+lattiaan+korkea)+ja+myös+samankokoinen+pakastin+sai+täydennystä,+vaikka+eivät+ne+kumpikaan++ihan+"nakkikeiton"+ja+"nahistuneen+salaatinlehden"+varassa+vielä+olleetkaan.
Voin+sanoa,+että+herkkua+löytyy+monenmoista.+Luomulohesta+(sitä+syön+tänään+tykötarpeineen)+häränfileeseen+ja+broileriakin+löytyy+eriversioina,+kuin+myös+kalaa+(ainakin+seitiä,+mitä+anonyymi+kai+vertaa+"nakkikeittoon+halveksuen)?+1,400+g+karjalanpaistilihoja+on+pakasteessa+odottamassa,+koska+teen+niistä+karjalanpaisia.+Paistijauhelihaa+löytyy+myös,joten+jokupäivä+teen+lihapullia,+ei+siis+mitään+hienoa,+mutta+tykkään+niistä.+Hedelmiä+ja+marjoja+on+myös+sekä+laskiaispullia+kahvin+kanssa,+tosin+nekin+nyt+valmiina+ostettuja,+vaikka+yleensä+leivon+itse,+mutta+hyviä+ovat,+eilen+jo+maistelimme+niitä.+
Tuossa+oli+vain+pieni+sipaisu+tämänhetkisistä+ruokavalikoimistani+kaapeissani,+mutta+pakko+oli+kertoa+huolestuneelle+anonyymille
+etten+ole+nahistuneen+salaatinlehden+ja+kelmuun+unohtuneen+juustoviipaleen+varassa+nälkään+nääntymässä.
Luulen,+että+joku+ruoka+noista+maistuis+varmaan+sullekin!
Ei+mulla+nyt+muuta.
23.02.2022 11:48
Sataa+ja+tuulee+täällä+SU-SI+alueellakin.+Ikkunat+ovat+räntälumesta+aivan+valkoisina+ja+koko+pihaympäristö+on+lumisateen+peittämänä.+Hyvä+että+vastapäinen+talo+edes+häämöttää.
Tyttäreni+piti+tulla+tänään+täällä+käymään+töiden+jälkeen,+mutta+sovimme+ettei+tule+kun+on+noin+kurja+ajokelikin.+Täällä+ovat+kadut+aivan+ennen+näkemättömän+huonossa+kunnossa.+Jalkakäytävillä+on+valtavat+lumikasat,+eikä+ajoteitäkään+ole+aurattu+ties+koska?
Eipä+tee+mieli+lähteä+ulos+ja+onneksi+ei+tarvitsekaan+Kuinkahan+käy+kultajuhlijoiden?+Onko+porukat+vastassa+ja+juhlimassa+mukana?
21.02.2022 15:56
Sunnuntai+on+jo+keskipäivässä,+mutta+kun+jo+kevääseen+ja+pian+kesäänkin+olemme+pian+pääsemässä,+niin+valoisaa+päivää+on++vielä+pitkälti+tänäänkin+edessäpäin+yllin+kyllin!
Mitään+hommia+en+ole+tehnyt,+mutta+ei+nyt+hirveästi+edes+harmita.+Kai+minäkin+jännitin+tuota+perjantaista+keuhkolääkärin+tapaamista+ja+nyt+sitten,+kun+ei+mitään+kovin+suurta+tuomiota+kuitenkaan+tullut,+niin+sielu+ja+ruumis+nauttivat+lepoajasta!+En+ole+vielä+saanut+sitä+piippua+ja+henkeen+vetäistävää+lääkettä,+mutta+tuntuu+jo+hiukan+paremmalta+hengitys+muutenkin.+Taitaa+olla+vain+harhaa,+mutta+olkoon+sitten,+kun+kuitenkin+tuntuu+auttavan+hieman.
Minäkin,+kuten+DrWhoo+tuolla+edellisessä+kommentissaan+sanoo,+että+pitäisi+liittyä+nyt+Natoon,+olen+ollut+jo+kauan+tuota+mieltä,+koska+vähempi+ei+näytä+naapurimaan+presidenttiin+tehoavan,+mutta+Nato-kortti+näyttää+hieman+pelottavan+häntäkin.
Leijonat+juhlii+kultaa+ja+kyllä+myös+heidän+pankkitilinsä+"juhlivat!"
Mukavaa+sunnuntaista+iltapäivää!
20.02.2022 12:55
Jos+unohdamme+nuo+oikeat+"lääke+lääkkeet"+ja+puhumme+noista+"jaloista+juomista",+niin+kyllä+minunkin+kaapistani+löytyy+avaamattomia+pulloja+niin+Chivas+Regalia,+kuin+myös+Carte+Noiria+ja+Calvadosia++sieltä+kalleimmasta+päästä+ja+vielä+joitain+muitakin+juomia.+Punaviiniäkin+on,+mutta+kaikki+ovat+avaamattomia,+kun+ei+ole+tehnyt+mieli+edes+maistella.+Muuta+estettä+niiden+pullojen+avaamiseklle+ei+ole,+koska+minusta+ei+saa+alkoholistia+tekemälläkään.+En+vaan+pystyisi+juomaan+niin+paljon,+vaan+teen+melkein+"kuolemaa"+jo+parin+drinkin+nauttimisen+jälkeen.+Ei+nuo+jalotkaan+juomat+tunnu+sopivan+minulle+kovin+hyvin!
19.02.2022 16:01
Tulin+taas+kokeilemaan+lähteekö+kirjoitukseni+ja+lähtihän+se+juuri+sellaisena+kuin+sitä+jo+aiemmin+yritin+lähettää.+Silloin+ei+lähtenyt+ja+haukuttiin+vain+botiksi!+Mikä+tuossa+on+"bottimaista?"
Rapu
19.02.2022 14:14
On+aiemminkin+tutkittu+astman+mahdollisuutta+ja+tuota+piippua+jouduin+kokeilumielessä+käyttämään+jo+kauan+sitten,+mutta+ei+siitä+puhallus+tulokset+kuitenkaan+juuri+kohentuneet.+Nyt+sitten+kokeillaan+taas.+Minun+"tautini"+alkujuuri+on+se+synnynnäinen+sydänvika+ja+sen+aiheuttamat+hankaluudet+myös+keuhkoille.+Sydän+ja+keuhkot,+kyllä+ne+yhteispeliä+pelaa.+Beetasalpaajat+ovat+hyvinkin+yleisessä+käytössä,+esimerkiksi+monilla+julkisuudessa+esiintyvillä+ja+ovat+aivan+erilainen+lääke+kuin+on+Coldarone.+Jos+tuo+Coldarone+jollekin+harvalle+sopii+ilman+sivuvaikutuksia,+niin+se+on+hyvä+ja+tehokas+lääke+pitämään+kokonaan+poissa+rytmihäiriöt,+niin+se+piti+poissa+ne+minultakin,+mutta+ei+pitänyt+poissa+sivuvaikutuksia.
Nyt+menen+syömään,+sitä+mitä+löydän+jääkaapista+valmiina?+On+niin+nälkä,+etten+voi+alkaa+alusta+asti+valmistaa+mitään.
Nyt+"haukutaan"+että+näytän+"botilta"!!!+En+tiedä+varmasti+että+lähtikö+kuitenkin+ketjuun?+Tuskin,+koska+voin+jatkaa+kirjoitusta.+Mikä+tuossa+on+"bottimaista?"+olen+myös+kirjautunut!
Rapu
19.02.2022 14:08
Helmikuista+lauantaita!
Nyt+on+taas+kuntoani+ja+keuhkojani+tutkittu,+mutta+ei+pahemmin+"hutkittu!"+"Piipulla"+lääkettä+keuhkoihin+pitäisi+imaista+kaksi+kertaa+päivässä+kahden+kuukauden+koeajan+ja+sitten+taas+tutkitaan+vaikuttiko?+En+ole+vielä+aloittanut.+Pitää+ensin+käydä+apteekissa.
Minut+tutki+nuori,+mustapartainen+(pitkä+parta)+lääkäri,+joka+oli+jo+tutustunut+hyvin+aiempiin+terveys-,+sairaustietoihini+ja+konsultoinutkin+tietojani+toisen+lääkärin+kanssa.+Kesken+vastaanotonkin+hän+kävi+konsultoimassa+tuon+saman+lääkärin+kanssa+tulevista+hoitoani+ja+tutkimuksia+koskevista+suunnitelmista.+Yritti+saada+puhelimella+kiinni,+mutta+kun+se+ei+onnistunut,+niin+meni+etsimään+sen+toisen+lääkärin.+Jätti+minut+ja+tyttäreni,+joka+oli+mukana,+odottamaan+huoneeseensa.+Teki+hyvin+myönteisen+kuvan+työlleen+omistautuvasta+lääkäristä+myös+aivan+jo+käytöksensä+perusteella+ja+sitten+tärkeinpänä+tuo+selvä+kiinnostus+hoitaa+työnsä+mahdollisimman+hyvin.++Kiire+ei+myöskään+näkynyt+vo:lla.
Hyvä+asia+oli,+ettei+mitään+ainakaan++uutta+ja+"pahaa"+löytynyt,+vaikka+hengitys+ei+kuljekaan+niin+kuin+sen+tulisi+kulkea.+Keuhkojen+tilavuus+on+pienentynyt+ja+sydän+suurentunut+ja+pallea+hieman+ylhäällä,+joka+sitten+häiritsee+hengitystä,+mistä+sitten+johtunevatkin?+Joko+nuo+on+aiheuttanut+se+synnynnäinen+sydänvika,+ennen+kuin+se+hoidettiin,+tai+lääkäri+mainitsi+myös+sen+Cordarone-lääkkeen,+mitä+käytin+monta+vuotta+rytmihäiriöiden+hoidossa.+Se+esti+rytmihäiriöt+kokonaan,+mutta+ne+sivuvaikutukset...
No,+näillä+on+mentävä.+Pahemminkin+voisi+varmaan+olla?
Rapu
19.02.2022 12:10
Korjaus:+"syödä+sen+reseptin+ohjeen+mukaan+tehtyä+ruokaa."+Niin+nälkä+ei+ole,+että+reseptin+söisin!
17.02.2022 22:03
Katsastin+tuon(kin)+reseptin+ja+täytyy+sanoa+että+olisin+halunnut+kyllä+syödäkin+sitä,+vaikka+iltapala+on+jo+syöty.+Minä+en+voi+vastustaa+ruokareseptejä+ja+jos+ne+kiinnostaa,+niin+otan+niistä+selvää++ja+ehkä+kokeilenkin?
Kerron+nyt+vielä+senkin,+että+aika+monta+tänne+laittamaasi+ruokareseptiä+olen+ottanut+talteen+ja+myös+kokeillut+tehdä+niiden+ohjeiden+mukaan,+tosin+hieman+muunnellenkin+joskus.+Hyvältä+ovat+kyllä+maistuneet.
Kiitos+vaan+resepteistä!+Olen+kyllä+tehnyt+itselleni+lupauksen+jo+kauan+sitten,+etten+enää+kerää+lisää+ruoanlaitto-ohjeita!+Nyt+on+jo+valinnanvaraa.+Joskus+kuitenkin+olen+vielä++laistanut+tuosta+päätöksestäni.
17.02.2022 22:00
Torstai+huomenta!
Aura-auto+raapi+äsken+tuossa+autopaikkoja+jäästä.+Vettä+kelluu+jään+päällä+joka+taholla,+joten+ei+houkuta+lähtemään+ulos.
Kuinka+nyt+jaksellaan+amummun+ja+Ceen+kotona?+Toivottavasti+Cee+sai+lääkkeensä+ja+amummun+siippa+selvisi+mustelmilla.
Minun+hengitystäni+tutkitaan+huomenna?
Hyvää+päivänjatkoa,+onhan+"torstai+toivoa+täynnä!"
17.02.2022 10:17
Onpa+ollut+amummun+siipalla+aikamoinen+liukastuminen.+Tuota+minä+juuri+pelkään+minäkin,+kun+kengissäni+ei+ole+mitään+"karhennuksia."+Kaikki+piha-alueet+kiiltelee+jäisinä,+eikä+hiekkakaan+näytä+juuri+auttavan+kun+vettäkin+sataa+vähän+väliä.+Toivottavasti+amummun+siipan+hoidot+voivat+jatkua+tauotta+tuon+kaatumisen+takia.+Olisiko+nyt+jätettävä+tuo+koirien+lenkitys+nuorempien+hoidettavaksi?
Mietin+myös+tuota+Ceen+hankalaa+tilannetta.+Eikös+pojantytär,+joka+sai+teidän+auton,+voisi+olla+sinulle+kuskina+kun+sellaista+tarvitset+ja+miten+hän+saa+sen+sovitettua+omien+tekemistensä+suhteen?+Voisi+ainakin+hakea+lääkkeesi+ja+käydä+kaupassa.+Kelakortistasi+pojantyttären+kännykkään+kuva+ja+sitä+apteekissa+näyttämällä+hän+voi+ostaa+lääkkeesi+apteekista.+Tuo+ne+sitten+sinulle.+Kyllä+lahjaksi+saatu+auto+on+niin+hyvä+lahja,+että+voi+vähän+autella+mummia.
Nämä+nyt+ovat+minun+mietteitäni,+mutta+kyllä+me+useimmat+tulemme+tarvitsemaan+enemmin+tai+myöhemmin+toistemme+apua+aina+silloin+tällöin.
16.02.2022 17:54
14 / 43