Vapaa kuvaus

Aloituksia

4

Kommenttia

844

1. Sataa+ja+tuulee+taas!+Ei+houkuta+lähteä+ulos,+mutta+ei+tarvitsekaan.+Liukasta+on+edelleen,+eikä+hiekoituskaan+paljon+näytä+auttavan,+jos+kengissä+ei+ole+pitoa.Minulla+on+tänään+ruokana+eilen+keittämääni+nakkikeittoa,+joten+pääsen+pelkällä+lämmittämisellä+ruoan+laitosta.+Aamulla+söin+kauralesepuuroa+itse+keittämäni+mustikkakeiton+kanssa.+Hyvää+oli+ja+maha+tykkäsi!+Tosin+minun+mahani+tykkää+ruoasta+kuin+ruoasta!+Se+on+kyllä+hyvä+asia.Nyt+kun+tuo+ruoka+tuli+mieleen,+niin+huomaan,+että+minulla+on+myös+jo+nälkä,+joten+nyt+sitten+lämmittämään+tuota+keittoa+ja+voileipiä+lisäkkeeksi+tekemään.+Jälkiruoaksi+hedelmiä.
  2. Tulin+taas+tänne+lueskelemaan+ja+huomasin,+että+edson+haluaa+antaa+"neuvoja",+jos+jollakin+on+"ongelmia+viinan+suhteen."No,+onhansa+se+hyvä,+että+sinäkin+haluat+"auttaa",+jos+joku+apua+tarvitsee?+Kysynkin+nyt+sinulta,+kun+asiantuntijaksi+ilmoittaudut,+että+onko+minun+syytä+huolestua+kun+viimeksi+join+viimekesänä,+juhannuksena,+kun+oli+syntymäpäiväni,+yhden+lasillisen+kuohuviiniä?+Maksa-arvoni+ovat+kyllä+olleet+aina+täysin+moitteettomat,+mutta+pitäisikö+nyt+"vaatia"+niiden+tarkistamista,+kun+tuli+tuo+onnittelumalja+juotua?+En+tosin+tuntenut+jääväni+mistään+paitsi,+vaikka+en+edes+joulupöydässä+nostellut+muita,+kuin+vesilasia,+vaikka+olisin+hyvin+voinut+juoda+mitä+vain,+koska+ei+sekään+olisi+saanut+aikaan+mitään+"juomakierrettä?"No+se+siitä!Tuli+vielä+mieleeni,+kun+kerroin+tuosta+tyttäreni+ja+hänen+vähän+yli+vuoden+ikäisen+poikansa+eilisestä+käynnistä,+että+minun+silmälasini+kiehtoivat+poikaa.+En+käytä+niitä+muuten+kuin+lukiessani+ja+eilen+hän+näki+minun+niitä+käyttävän+hetken.+Hän+katsoi+ja+katsoi+hymyillen+ja+tuli+sitten+luokseni+ja+halusi+että+laitan+ne+lasit+hänelle.+Sitä+leikkiä+kesti+sitten+aikansa.+Hän+tuli+uudestaan+ja+uudestaan+kokeilemaan+niitä+minun+silmälasejani,+kunnes+joku+muu+asia+vei+huomionsa.Kokeilemalla+oppii!