Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
Alkuperäinen-Rapu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
4
Kommenttia
844
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sataa+ja+tuulee+taas!+Ei+houkuta+lähteä+ulos,+mutta+ei+tarvitsekaan.+Liukasta+on+edelleen,+eikä+hiekoituskaan+paljon+näytä+auttavan,+jos+kengissä+ei+ole+pitoa.
Minulla+on+tänään+ruokana+eilen+keittämääni+nakkikeittoa,+joten+pääsen+pelkällä+lämmittämisellä+ruoan+laitosta.+Aamulla+söin+kauralesepuuroa+itse+keittämäni+mustikkakeiton+kanssa.+Hyvää+oli+ja+maha+tykkäsi!+Tosin+minun+mahani+tykkää+ruoasta+kuin+ruoasta!+Se+on+kyllä+hyvä+asia.
Nyt+kun+tuo+ruoka+tuli+mieleen,+niin+huomaan,+että+minulla+on+myös+jo+nälkä,+joten+nyt+sitten+lämmittämään+tuota+keittoa+ja+voileipiä+lisäkkeeksi+tekemään.+Jälkiruoaksi+hedelmiä.
16.02.2022 13:50
Huomenta!
Hyvää+Ystävänpäivää+Elämä-ketjuun!
Ei+mulla+nyt+muuta!
Rapu
14.02.2022 08:14
Minä,+Rapu,+kyselin+tosiaankin+tuolla+edellisessä,+avaamassasi+Elämä-ketjussa+sitä,+onko+kaikki+ok.+sinulla+ja+rouvallasi+kun+vaikenit+kauan?
Hyvä,+että+hyvää+kuuluu+ja+taudit+voitettu.
Keskustelu+on+täällä+hyvin+vaikeaa.+Yritän+kyllä+joskus+kääntää+asioita+aivan+vain+tavallisiksi+arjen+kuulumisiksi,+mutta+minäkin+jään+yleensä+vastausta+vaille.+Paitsi+mitä+nyt+edson,+alias+mitä+milloinkin+saattaa+jotakin+herjaa+heittää+minullekin.
No,+kevät+koittaa+ja+elämä+voittaa+taas+kerran!+Näillä+mennään.+Viikonloppuja!
12.02.2022 10:59
Aurinko+paistaa!+Huomenta!
Täällä+ei+nyt+riehu+minkäänlainen+myrsky.+Männyn+oksat+ovat+aivan+hiljaa,+eivät+viuhdo+tuulessa.+Pihakäytävät+kiiltelevät+jäisinä.+Missään+ei+näy+hiekoittajaa.
Minä+hieman+ihmettelen,+minne+katosi+tämän+ketjun+avaaja,+DrWhoo?+Onko+rouva+Whoon+sairaus+pahentunut,+vai+onko+Dr+itse+sairastunut?
Näin+sitä+käy+miettimään,+kun+joku+on+kauemmin+poissa.+Toivo+paluusta+on+jo+menetetty+Auroran+kohdalla.+Harmi!
Hyvää+viikonlopun+aloitusta+kaikille+kuitenkin!
11.02.2022 10:18
Huomenta!
Kirkas+aurinkoinen+torstai+päivä+on+taas+koittanut.+Valon+juhlaa+ainakin+täällä+SU-SI+alueella!
On+levännyt+olo+kun+nukuin+noin+seitsemän+tuntia+yhteen+pötköön.+Jossakin+laulussa+lauletaan+että+"seitsemän+tuntia+onnehen..."
No,+onni+on+hyvin+häilyväinen+"veitikka",+joten+saahan+sitä+tietysti+odotella+ja+miettiä+samalla+mitä+se+onni+kullekin+on?
Hyvää+torstaita+kuitenkin+kaikille!
Torstai+on+toivoa+täynnä+-+niin+sanotaan!
10.02.2022 09:42
Minulta+edson+aina+tivaa,+että+"oliko+sinulla+jotain+asiaakin?"
Minäkin+katson+oikeudekseni+kirjoittaa+täällä+vaikka+"ilman+asiaa",+kun+ei+elämä+ole+pelkkää+suorittamista!+Ei+ainakaan+minun+mielestäni!+
Hyvää+keskiviikkoa+Elämä!
09.02.2022 12:56
Minä+olen+nähnyt+jonkun+vanhan+maalaistalon+"porstuassa"+sellaiset+"ämmänlänget",+joilla+oli+kuulemma+kannettu+vesiämpäreitä,+niin+että+ne+laitettiin+niskanpäälle+ja+vesiämpäri+molemissa+ämmänlängen+päissä+koukussa+riippuen.
Sota-aikana+niitä+ämmänlänkiä+oli+kuulemma+käytetty+"porstuan"+(iso+eteinen)+pariovien+lisä+lukituksena.+Ne+ylettyivät+molempien+ovien+yli+ja+niitä+varten+oli+pitimet+oven+molemmin+puolin!
Keinot+on+monet,+sanoi+ämmä,+kun+"kissalla+pöytää+pyyhki!"
Nyt+tuli+jo+nälkä!
09.02.2022 12:41
Minä+opin+jo+kotona+lapsena,+että+sanomalehdellä+kuivattiin+ikkunat,+kun+ne+oli+pesty.+Se+tapa+jatkui+minunkin+kodissani+ja+kyllä+lapsenikin+sen+oppivat,+mutta+en+nyt+tiedä+jatkaako+kukaan+heistä+enää+tuota+perinnettä?+Epäilen,+ettei+jatka,+koska+he+lukevat+nettilehtiä+ja+niillä+ei+ikkunoiden+kuivaus+onnistu.+Minä+pesetän+nykyisin+ikkunat+ulkoistetulla+työvoimalla.
Nuorempi+tyttäreni+kävi+tänään+täällä+nuorimmaisensa+kanssa.+Oli+mukava+nähdä+taas+tätä+sukumme+nuorinta+ja+kuunnella,+sekä+katsella+hänen+kyselyintoaan+ja+opinhaluaan.+Nyt+hän+on+oppinut+"tanssimaan."+Heti+kun+musiikkia+tuli+radiosta,+niin+"hytkytys"+alkoi+musiikin+tahtiin.+Rytmiä+veressä!
Nyt+täällä+alkoi+taas+lumisade.+Suuria+lumihiutaleita+sataa,+eikä+entisiäkään+ole+oveltani+kukaan+lapioinut+pois.+Tytär+totesi,+että+se+lumi+on+niin+jäässä,+ettei+hän+pysty+sitä+lapioimaan.+Enkä+minäkään.+Nyt+sitten+sataa+vielä+lisää.+Huudanko+apuaaaa...
No+en+huuda!+Ei+se+edes+taitaisi+auttaa?+Kai+se+aurinko+joskus+kuitenkin+tulee+auttamaan,+vaikka+en+edes+pyydä?
08.02.2022 14:19
No+olipa+sinulla+Cee+melkoisen+hankala+matka+labraan.+Ei+moni+uskoisi,+että+pääkaupungissa+joutuu+tuolla+tavalla+etsimään+kulkuneuvoa,+millä+päästä+paikasta+toiseen+ja+vieläpä+ajoissa.
Rupesi+aivan+viluttamaan,+kun+ajattelin+matkasi+hankaluutta.+Hyvä+että+tulit+taksilla+kotiisi.
31.01.2022 17:50
Päivä+on+valjennut++-++Huomenta!
Kyllä+on+luminen+maisema+kun+ulos+katsoo.+Vielä+ei+sada+lisää+lunta,+mutta+"luvassa"+on!+Männynoksat+ovat+painavina+lumen+peitossa+tuossa+ikkunan+takana.
Taas+ovat+monet+jääneet+ilman+Hesaria+tänäänkin,+kun+jako+ei+pelaa.+Minä+sain+kyllä+lehteni,+mutta+eilen,+kun+puhuin+yhden+sisareni+kanssa,+niin+hän+kertoi+ettei++ollut+saanut+lehteään.+Espoossa+tuo+"lehdettä+jääminen"+on+jo+kauan+ollut+aivan+yleistä.
Pian+meitä+hoitaa+ja+operoi+robotit+myös+kirurgiassa.+Lääkärit+suorittavat+juuri+"kirurgista+ajokorttia",+mikä+oikeuttaa+"ohjaaviksi+käsiksi"+robottileikkauksiin.+Kirurgi+voi+olla+missä+tahansa,+kun+hän+leikkaa.+Potilaan+ympärillä+on+kyllä+avustavaa+henkilökuntaa,+niin+ettei+potilas+ole+yksin.+Onneksi.
Näin+menee+tiedot+ja+taidot+vauhdilla+eteen+päin.+Yritetään+pysyä+vauhdissa+mukana.
Hyvää+viikonalkua++kaikille!
31.01.2022 09:45
En+se+minä+ollut,+joka+esitteli+tuon+erikoisuuden+Buddhan+käsi,+vaan+Calvados+tuolla+ylempänä.+En+ole+ikinä+ennen+kuullutkaan+tuosta+sitrushedelmästä.+Tai+kuorihan+siinä+on+vain+käyttökelpoista.+Lähinnä+siis+mausteena+käytettävä.
30.01.2022 22:16
Huomasin+juuri,+että+joku+on+kolannut+väylän+ovelleni.+On+nähtävästi+vielä+saatavilla+ja+pyytämättä+naapuriapua.
Lapsilla+on+hauskaa,+kun+leikkivät+ison+lumivuoren+päällä+tuossa+leikkipihalla,+mikä+nyt+on+lumivarastona!
Meillä+sairasti+tyttären+11-vuotias+poika+koronan,+mutta+on+jo+taas+koulussa.+Perheessä+eivät+muut+ole+saaneet+tartuntaa.+
Minä+söin+tänään+lihapullia+ja+perunamuussia,+sekä+salaattia.+Hyvää+oli.
30.01.2022 16:01
Hyvää+sunnuntaita!
Lunta+on+tullut,+mutta+kuinka+paksulti+sitä+on+tullut,+ei+näe+kunnolla+ikkunasta+katsoen?+Aura-auto+ei+ole+vielä+käynyt.+Lisää+tuota+valkoista+on+kyllä+"luvattu"+olevan+tulossa+tänäänkin.
Pelkäsin,+että+onko+Hesari+tuulikaapissa+odottamassa,+vai+ei,+kun+menen+alas,+mutta+olihan+se.+Ei+oikein+uskalla+edes+kehua,+että+nyt+on+taas+tullut,+ettei+heti+jää+tulematta.+Eipä+siinä+juuri+mitään+uutta+ollut.+Samoja+juttuja+mitä+jo+eilen+luin+netistä?
Nyt+menenkin+lukemaan+tuoreimmat+tiedot+HS.fi:stä!
30.01.2022 08:42
Olen+minäkin+miettinyt+useinkin+tuon+paperi+Hesarin+tilauksen+lopettamista+ja+pitämällä+vain+tuon+HS.fi-lehden.+Säästö+myös+rahassa+olisi+jo+melkoinen+ja+totta+on,+että+paperivuoret+kasvaa+jo+muutamassa+päivässä+melkoisen+suuriksi.+Samat+jutut+on+luettavissa+ja+jo+etukäteen+HS.fi:ssä.
Minäkin+olen+lopettanut+kaikkien+muiden+lehtienkin+tilaamisen,+mutta+Kirkko+ja+Kaupunki+tulee,+koska+kuulun+kirkkoon.+Myös+nuo+Alue-uutiset+ja+mitä+muita+ilmaislehtiä+on,+niin+ne+tulee+kyllä.
Nyt+täytyy+soittaa+siskolle,+mitä+hänelle+kuuluu+kun+emme+ole+puhuneet+viikkoon?+Tytär+soitti+äsken.+Hän+on+lähdössä+ulkomaille+työmatkalle+muutamaksi+päiväksi.
29.01.2022 14:50
Olet+kyllä+usein+kertonut+täällä,+kuinka+tilasit+Hesarin+kun+"halvalla"+sait+jonkun+pätkä+tilauksen!
Tarkistuta+nyt+tuo+muistisi,+ettet+aivan+turhia+höpise?+Mekin+nääs+muistamme+jotakin!
29.01.2022 13:43
Huomasin+tuon+edsonin+"neuvon"+minulle,+mutta+minä+olen+hieman+itsepäinen+ihminen+ja+teen+päätökseni+itse.+Jos+tarvetta+ilmenee,+tai+jos+läheiseni+huomaavat,+että+minun+olisi+hyvä+ottaa+yhteyttä+tuohon+edsonin+ehdottamaan+ammattikuntaan,+niin+toki+sen+tekisin.+Myönnän+kyllä,+että+hieman+"haastoin"+minäkin+edsonia+omalla+kommentillani+ja+sehän+meni+häneen+täydestä!
No,+minulla+on+nyt+vielä+"kovakuori-olotila",+niin+kuin+"ravuilla"+tähän+aikaan+vuodesta,+mutta+kun+heinäkuu+koittaa+ja+rapuja+saa+pyydystää,+niin+silloin+voi+olla+toisin(kin)?+En+siis+ottanut+noita+edsonin+"neuvoja"+kovin+raskaasti+vastaan!
28.01.2022 15:32
Huomasin+kyllä.+Noihin+"tavallisuuksiin"+täytyy+vain+pitää+ylinnä+aivan+vaan+tämä+oma+tavallisuus,+niin+ei++edes+harmita!
Luen+aina+nuo+Maaret+Kallion+kolumnit+ja+tiedän,+että+Maaret+Kallion+"tavallisuus"+on+todella+monille+sitä+elämän+suurinta+"luxusta."+"Tavallisten"+ihmisten+tavallinen+elämä+ei+yllä+tuohon+Kallion+määritelmään+"tavallisesta"+ja+tavallisesta.
Tavallisuuden+käsite+voi+todellakin+vaihdella+sen+mukaan,+kuka+sitä+arvioi+kulloinkin,+kuten+tuossa+toteatkin.
Minä+en+kaipaa+mitään+erikois+luxusta,+en+ole+koskaan+kaivannut.+Olen+niin+tavallinen,+mutta+tavallinenkin++("tavis"+),+voisi+joskus+saada+iloa+jostakin+pienestä+säihkeestä+arjen+keskellä+ja+kyllähän+niitä+aina+silloin+tällöin+tuleekin.+Muodossa+tai+toisessa+ja+se+riittää+minulle.
27.01.2022 13:39
Tulin+taas+tänne+lueskelemaan+ja+huomasin,+että+edson+haluaa+antaa+"neuvoja",+jos+jollakin+on+"ongelmia+viinan+suhteen."
No,+onhansa+se+hyvä,+että+sinäkin+haluat+"auttaa",+jos+joku+apua+tarvitsee?+Kysynkin+nyt+sinulta,+kun+asiantuntijaksi+ilmoittaudut,+että+onko+minun+syytä+huolestua+kun+viimeksi+join+viimekesänä,+juhannuksena,+kun+oli+syntymäpäiväni,+yhden+lasillisen+kuohuviiniä?+Maksa-arvoni+ovat+kyllä+olleet+aina+täysin+moitteettomat,+mutta+pitäisikö+nyt+"vaatia"+niiden+tarkistamista,+kun+tuli+tuo+onnittelumalja+juotua?+En+tosin+tuntenut+jääväni+mistään+paitsi,+vaikka+en+edes+joulupöydässä+nostellut+muita,+kuin+vesilasia,+vaikka+olisin+hyvin+voinut+juoda+mitä+vain,+koska+ei+sekään+olisi+saanut+aikaan+mitään+"juomakierrettä?"
No+se+siitä!
Tuli+vielä+mieleeni,+kun+kerroin+tuosta+tyttäreni+ja+hänen+vähän+yli+vuoden+ikäisen+poikansa+eilisestä+käynnistä,+että+minun+silmälasini+kiehtoivat+poikaa.+En+käytä+niitä+muuten+kuin+lukiessani+ja+eilen+hän+näki+minun+niitä+käyttävän+hetken.+Hän+katsoi+ja+katsoi+hymyillen+ja+tuli+sitten+luokseni+ja+halusi+että+laitan+ne+lasit+hänelle.+Sitä+leikkiä+kesti+sitten+aikansa.+Hän+tuli+uudestaan+ja+uudestaan+kokeilemaan+niitä+minun+silmälasejani,+kunnes+joku+muu+asia+vei+huomionsa.
Kokeilemalla+oppii!
27.01.2022 12:04
Huomenta!
Nyt+on+nukuttu+noin+seitsemän+tuntia,+joten+eiköhän+nyt+jaksa+jo+valvoakin!+Aamiainen+on+nautittu+ja+paperi+Hesari+luettu+myös.+Eipä+tuossa+ollut+oikeastaan+mitään+entisistä+poikkeavia+juttuja.+En+ainakaan+huomannut.
Ulos+katsoessa+näkyy+kyllä+valkoista+peittoa,+mutta+minun+oveltani+keskikäytävälle+kiiltelee+jäinen+väylä!+Missä+hiekottaja+viipyy?+Orpokin+murtanut+jalkansa+koiriaan+ulkoiluttaessaan,+mutta+eipä+hänestä+olisi+minulle+apua+ollutkaan.+Toivottavasti+kuitenkin+hänenkin+jalkansa+luutuu+kunnolla.
Ei+tässä+nyt+muuta,+kuin+toivokasta+torstaita+itsekullekin!
27.01.2022 09:33
Minulla+on+ollut+ta:lla+"omalääkäri"+(nimellisesti)+koko+sen+ajan,+kun+ne+tulivat,+mutta+sitten+niistä+luovuttiin,+kun+ei+se+oikein+toiminut.+Silloin+sai+kuitenkin+vielä+esittää+toivomuksen,+jos+halusi+nimetä+jonkun+lääkärin,+joka+ensisijaisesti+hoitaa+ja+minä+nimesin+sen+saman+"omalääkärin",+joka+minulla+oli+ollut.+En+ole+häntä+kyllä+paljon+tavannut,+mutta+jos+puhun+puhelimessa+lääkärini+kanssa,+niin+hän+"virallisesti+omalääkärinä"+hoitaa+minua,+jos+on+paikalla.
Onhan+minulla+sitten+myös+aivan+"oma+oma+lääkäri",+mutta+hänet+yritän+pitää+aivan+vaan+lapsenani,+en+lääkärinä+itselleni.
Kuten+Cee+tuolla+kertoi,+että+ei+uskalla+lähteä+roskia+viemään,+niin+liukasta+on+ja+samaa+voin+minäkin+sanoa.+"Pääkallokeli"+suorastaan.+Varoittelin+siivoojaakin,+että+"älä+vaan+kaadu",+kun+minun+oveltani+tuohon+keskikäytävälle+on+hiekoittamatta.+
Pitäis+olla+minullakin+se+"talkkari",+joka+hiekottaisi!
Hyvää+illanjatkoa!
25.01.2022 18:14
15 / 43