Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
Alkuperäinen-Rapu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
4
Kommenttia
844
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kai+sitä+minäkin,+hieman+ainakin,+siivoilin+etukäteen+silloin+kun+siivooja(t)+tuli+ensikertaa.+Heitä+oli+kaksi,+koska+piti+pestä+myös+ikkunat+ja+tehdä+"suursiivous."+Nyt+käy+tämä+yksi+ja+vain+kerran+kuukaudessa+tekemässä+tavallisen+siivouksen.+Ikkunoita+pesemässä+oli+syksyllä+taas+kaksi+siivoojaa.+Nämä+ovat+niin+hankalat+ikkunat.+
Harmi+että+et+saanut+sitä+asuntoa,+mitä+havittelit,+Cee!+Toivottavasti+tuo+toinen+tärppää.+Palvelujen+läheisyys+on+kyllä+tärkeä+asia+ja+tuossa+kertomassasi+ne+olivat+helposti+saatavissa.+Tosin+se+merinäköala+tässä+kodissasi+on+tietysti+aivan+ihana,+mutta+niin+se+vaan+on,+että+aina+joutuu+luopumaan+jostakin,+vaikka+ei+haluaisi.
Minulla+ovat+kaikki+ruokakaupat+bussimatkan+päässä,+joten+on+tullut+tutuksi+ruokakassien+raijaaminen.
25.01.2022 17:55
Aurinko+paistaa+ja+jäinen+pihaväylä+kiiltelee+kirkkaana.+
Kotikin+on+taas+siivouksen+jälkeen+puhdas,+vaikka+ei+ollut+ehtinyt+kovin+likaantuakaan.+Mikäs+tässä+nyt+on+taas+ollessa.+Ruokaa+on+kyllä+pian+saatava,+koska+maha+murisee+jo.
Huomenna+tulee+tytär+nuorimmaisensa+kanssa,+joten+taas+pääsee+leikkimään,+tai+ainakin+ihastelemaan+lapsen+luovuutta+ja+intoa+oppia+kaikkea+mahdollista.
Talon+edessä+näyttää+olevan+joku+putkiliikkeen+auto.+Kenellähän+ovat+putket+pettäneet?+Juurihan+ne+uusittiin.
25.01.2022 13:16
Kirjoitin+kommentin,+mutta+eipä+se+tullut+ketjuun!
Hyvää+viikon+aloitusta+kuitenkin,+jos+nyt+tämäkään+lähtee?
24.01.2022 10:16
Keskipäivän+tervehdys!
"Heloppoo+se+on+hesalaisilla",+sanoo+DrWhoo.
Totuus+on+kuitenkin+se,+että+me+menetämme+rahaa+ja+se+näkyy+sitten+myöhemmin+palveluissa.+Muutos+meille+on+tietysti+hallitumpi,+kun+ei+tule+uutta+hallinnon+tasoa,++Kuntapäättäjien+valta+pienenee+ja+valtio+ohjailee+palvelujen+järjestämistä.+Helsinki+joutuu+siirtämään+rahat+valtiolle+ja+tapansa+mukaan+maksumieheksi+muun+maan+osalta.
Eipä+tarvitse+kuitenkaan+pähkäillä+yhtään+äänestämisen+suhteen,+että+menenkö,+vai+enkö+äänestämään?
Mukavaa+vaalisunnuntaita+teille+jotka+aiotte+kuitenkin+äänestää.
23.01.2022 11:44
Koronako+on,+vai+mikä,+mutta+"veto+on+poissa?"+Ei+kai+vielä+mikään+kevätväsymys?
Kannattaa+uskoa+lääkäreitä+tuossa+ruusuasiassa.+Ruusu+päänalueella+on+vaarallinen+ja+se+kannattaa+hoitaa+huolella.+Lääkitysaika+voi+olla+pitkäkin.+Onneksi+on+hoidettavissa+kuitenkin.
Täällä+alkaa+ilta+hämärtyä.+Päivällä+oli+kyllä+jossakin+vaiheessa+jo+hieman+kevään+tuntuakin,+joten+kyllä+se+sieltä+kevätkin+on+tulossa.+Ootellaan!
Viihtyisää+lauantai-iltaa+kaikille!
22.01.2022 16:18
Meillä+on+tuo+takaisinsoitto+terveysasemalta+ollut+jo+kauan,+mutta+tässä+kirjeessä+tuosta+lääkärin+soitosta+oli+suora+puhelinnumero+mihin+tänään+soitin.+Kyllä+hoitaja+pahoitteli,+kun+en+ollut+saanut+tätä+huomiseksi+muuttunutta+uutta+aikaa+tietooni.+Arveli,+että+olisiko+lääkäri+vaikka+sairastunut?
Minullakin+on+vielä+tänään+valmista+ruokaa,+mitä+vain+lämmitän+mikrossa.
19.01.2022 11:55
Kerroin+eilen,+että+odotin+soittoa+lääkäriltäni.+Sitä+soittoa+ei+sitten+tullut,+vaikka+siitä+on+mustaa+valkoisella+tuossa+edessäni.+Soitin+nyt+siinä+olevaan+puhelinnumeroon+ja+soittooni+vastattiin+jopa.+Sain+kuulla+että+se+soittoaika+on+huomenna?+Olisipa+ollut+hyvä+että+tuo+uusi+aika+olisi+ilmoitettu+minullekin.+En+olisi+osannut+odottaa+sitä+puhelua+torstaina,+jos+en+olisi+nyt+soittanut+ja+kysellyt+syytä+miksi+lääkäri+ei+soittanut?
19.01.2022 10:03
Keskiviikkoa!
Aamu+alkaa+jo+valostua.+Pikkupakkanen+ei+juuri+haittaa+ulkoilijoita,+vaan+pikemminkin+vauhdittaa+ulkoiluun.+Koran+omistajien+onkin+lähdettävä+säällä,+kuin+säällä+ulos,+tahtoi+tai+ei.+Sekin+elämänvaihe+on+koettu.
Vaalipuheet+ovat+nyt+vallanneet+jokaisen+median.+Ei+jaksa+kiinnostaa,+koska+ne+ovat+taas+kerran+vain+pelkkää+toisten+puolueiden+lyttäämisiä+ja+oman+puolueen+kehumisia.+Kunpa+kuulisi+yhteistä+pohdintaa+siitä,+miten+meitä+kaikkia+koskevia+asioita+voisi+hoitaa+yhteistuumin+ja+-voimin+meidän+kaikkien+parhaaksi?+Turha+toive.+Puolueiden+eduista+vain+on+kyse+ja+siinä+kylkiäisenä+omaetu!
Hyvää+keskiviikkoa+kuitenkin!+Pysytään+jaloillamme!
Rapu
19.01.2022 09:15
Keskipäivää!
Puosu+tuolla+ylempänä+kertoo+tositarinan+elävästä+elämästä,+miten+voi+käydä,+kun+ollaan+"matkalla+pohjoiseen"...
Onneksi+ei+sitten+kuitenkaan+käynyt+kovin+pahasti.
Minä+odottelen+täällä+soittoa+"tuntemattomasta+numerosta?"+Lääkärin+pitäisi+soittaa+tänään+johonkin+aikaan+ja+kertoa+verikokeiden+tulokset.+Odottavan+aika+on+pitkä...
Tänään+on+5+astetta+pakkasta+ja+ilma+on+kuulaan+kirkas,+vaikka+aurinko+ei+paista+aivan+täydeltäterältä.+Nyt+ei+edes+tuule,+mikä+on+hyvä+sen+suhteen,+että+kylmä+ei+tunnu+ilman+tuulta+aivan+yhtä+kylmältä.
18.01.2022 13:11
Kiitos+amummu+neuvosta,+mutta+näinköhän+osaan+tuota+sujuvasti+noudattaa?+Täytyy+yrittää,+mutta+muistanko+silloin+kun+se+on+ajankohtaista,+onkin+taas+eri+asia.
Harmitti+kyllä+kun+olin+kirjoittanut+pitkän+jutun,+mutta+ajattelin+sitten,+että+ei+kai+sen+tarvinnutkaan+sitten+tulla+ketjuun.++Nyt+kyllä+tuntuu+siltä,+että+kirjautuminen+poistuu+pikavauhtia+pois.
17.01.2022 13:48
Minä+kirjoitin+äsken+tänne+pitkän+kirjoituksen.+Sitä+ennen+olin+kirjautunut.+Ennen+kirjoituksen+lähettämistä+soi+puhelin+ja+puhuin+siinä+jonkun+aikaa.+Kirjautumiseni+näkyi+edelleen,+mutta+kun+viimeistelin+sen+ja+lähetin,+niin+tuli+ilkmotus,+että+tämä+on+vain+kirjautuneille+ja+vaikka+kirjautumiseni+näkyi+edelleen,niin+kirjoitukseni+hylättiin!
En+jaksa+kirjoittaa+samaa+uudestaan+ja+kyllästyttää+tuo+kirjautumis+temppuilu.+Se+ei+kestä+kuin+hetken+vain+ja+taas+on+kirjauduttava+vaikka+kuinka+rastii+tuon+"muista+kirjautuminen"
17.01.2022 11:38
Vakavasti+tuohon+ruusuun+onkin+suhtauduttava.+Kasvojen+alueen+ruusu+alkaa+usein+korvalehdestä+ja+sen+aiheuttaja+on+yleensä+A-ryhmän+streptokokki.+Joskus+voi+olla+myös+C-ryhmän,+tai+G-ryhmän.+Pääasia+että+hoito+on+aloitettu+nopeasti.
16.01.2022 12:31
Sunnuntaita+toivottelen+Elämä-ketjulaisille!
Eipä+ole+mikään+"hupijuttu"+tuo+ruusu+rouva+W:n+korvassa.+Onneksi+on+hoidot+olemassa+ja+niihin+on+ryhdytty.+Kaikki+"ruusut"+korvassa,+tai+korvan+takana,+eivät+ole+yhtä+vaarattomia.+Onhan+niitä+sellaisia+kuvia+ruusuista,+missä+neitokaiset+säteilevät+punainen+kukka+(ruusu)+korvan+takana,+ja+tässä+se+ero+onkin+ruusun+ja+ruusun+välillä.+Paranemista+rouva+W:lle.
Täällä+on+taas+tuulinen,+mutta+aurinkoinen+päivä.+Kevättä+se+enteilee+ja+meille+harrastaja+viljelijöille+alkaa+nousta+"siemenkuume!"+Taidan+kyllä+nyt+jättää+taimien+kasvattamisen+ammattilaisten+tehtäväksi.+Perunaa+olen+kasvattanut+tuolla+pihallani+niin+ämpärissä,+kuin+säkissäkin,+samoin+tomaatteja+ja+hyvin+ovat+onnistuneet.+Tai+melko+hyvin+ainakin+joskus.+Nyt+on+helponpi+nostaa+iso+tomaattiamppeli+tuonne+viherhuoneeseen+ja+napsia+siitä+kirsikkatomaatteja+kesäaamuina+suuhunsa.+Samoin+mansikka-amppelista+saa+herkutella.
Paperi+Hesari+on+luettu+ja+nyt+menen+lukemaan+vielä+tuon+HS.fi:n.+Tuskinpa+siellä+mitään+sen+kummempaa+on+kuin+koronaa?+Ja+poliklinikoiden+täyttymisiä+jäsentensä+katkaisseista+liukastelijoista.
Kävellään+varovasti+niin+sisällä+kuin+ulkona!
16.01.2022 10:23
Katselin+ikkunasta+ulos+ja+ei+kyllä+huvita+ulos+meno.+Piha-alue+aivan+kiiltelee+jäisenä+kun+lumet+ovat+sulaneet+pois.+Keskikäytävän+yleensä+aura-auto+hiekoittaa,+mutta+tänään+sekin+kiiltää+ilman+hiekoitusta.+Kukahan+hiekoittaisi+minun+oveltani+tienpätkäni+keskikäytävälle.+Tavallisesti+minulla+on+hiekkaa+tuossa+omassa+varastossa+muovikassissa+sitä+varten,+mutta+nyt+ei+ole+ja+pitäisi+lähteä+hakemaan+ensin+hiekka,+se+on+painavaa,+pitäisi+pysyä+pystyssä+ja+sekin+on+vaikeaa+kun+kengissä+ei+ole+juuri+pitoa,+joten+"apuaaa..."
Mitä+tulee+tuohon+"aviojuttuun",+niin+minäkin+olen+sanani+mittainen+ja+kun+olen+luvannut+jotakin+(niin+kuin+lupasin+joskus),+niin+sanassani+olisin+myös+pysynyt,+mutta+pitänyt+kyllä+"näillä+tiedoilla",+hieman+paremmin+kiinni+myös+omasta+hyvinvoinnistani+ja+oikeuksistani,+koska+ei+kukaan+elä+pelkällä+"rakkaudella",+joka+sekin+on+pettävää!+Täytyy+osata+olla+myös+hieman+itsekäs+ja+vaatia+joustavuutta+muiltakin.+Oli+minullakin+pari+muuta+tarjokasta+ennen+aviotani,+mutta+nyt+ainakin+toinen+heistä+on+jo+kuollut,+toisesta+en+tiedä?+Hänestä+kyllä+tykkäsin+kovastikin,+mutta+kohtalo+määräsi+toisin.+Siinä+oli+hieman+"kilpakosintaa."+Minä+olin+nuori+ja+kokematon+tyttönen+silloin.
14.01.2022 12:46
Aurinkoista+perjantaita!
Tuulee+kyllä+niin,+että+tukka+lähtisi,+jos+ei+vielä+oma+olisi+ja+juurilla+kiinni+päänahassa,+jos+tuonne+ulos+pitäisi+mennä.+Muuten+sää+on+kirkas+ja+keväinen.+2+plussaa+mittarissa.
Minä+nukuin+huonosti+viime+yönä.+Heräsin+neljän+aikaan,+mutta+olin+kai+jotenkin+torkkunut+vielä+sen+jälkeen,+koska+"heräsin"+seitsemältä+jonkunlaisesta+"horteesta!"+Nyt+vain+haukottelen.
Kolmatta+linjaa+takaisin...lauletaan+radiossa+ja+siinähän+haikaillaan,+kun+nuoruutta+ei+saa+takaisin...
Jos+saisi,+niin+tekisikö+sitä+kuitenkaan+mitään+toisin?+Minä+en+usko,+että+itse+muuttaisin+mitään+pääasioita,+mutta+omaa+suhtautumistani+asioihin+kyllä+hieman+"terävöittäisin",+enkä+olisi+aivan+niin+itsestään+selvyys,+kuin+olin!
Hyvää+viikonloppua!
14.01.2022 11:35
Kiitokset+edellisestä+ja+kiitos+tästä+uudesta!+Nyt+on+taas+kaistaa!
On+se+hyvä,+kun+ei+ole+turhan+paljon+tuota+maallista+mammonaa+ja+sukunsa+tietää!+Ei+ole+tullut+testamenttia+tehtyä,+mutta+kun+on+tarkasti+tiedossa+lasten+lukumäärä+ja+tietää+tarkasti+mitä+omistaa,+eikä+velkoja+ole,+niin+aika+huoletta+voi+olla.+Kotini+omistan+minä+yksin+ja+se+ainakin+jää+kolmelle+lapselleni+tasan+jaettavaksi.+Velattomana.+He,+kaikki+kolme,+ovat+aina+sanoneet+minulle,+että+käytä+kaikki+mahdollinen+itseesi.+Ota+vaikka+käänteinen+asuntolaina+ja+käy+vaikka+kuinka+usein+missä+haluat,+kampaajalla+sun+muualla.+En+kuitenkaan+ota+mitään+velkaa,+se+on+varma.+He+kaikki+tulevat+hyvin+toimeen,+eivätkä+odottele+perintöjä+ja+sekin+on+hyvä+asia.++Lasteni+toinen+vanhempi+on+varmaan+siirtänyt+kaiken+mahdollisen+omaisuutensa+toisen+miehen+lapsille,+mutta+jos+se+on+tehnyt+hänet+onnelliseksi,+niin+sen+onnensa+pitäköön!+Minä+sain+hänen+avullaan+nämä+kolme+minun+elämäni+parasta+asiaa,+sain+lapseni.
No,+tämäpä+tästä!+Nyt+takaisin+tähän+Elämä-ketjun+arkeen.+Viikonloppu+lähestyy,+joten+nopeasti+meni+tämäkin+ehjä+viikko.+Tuleekohan+huomisaamuna+Jälkiviisaat?+Jos+tulee,+niin+täytyisi+herätä+katsomaan+heidänkin+viisastelujaan+jo+heti+aamusta.+Uusinta+tulee+kyllä+iltapäivällä.
13.01.2022 18:15
Minäkään+en+ymmärrä+tuota,+ettei+aviopuoliso+peri+mitään.+Olen+luullut,+että+aviopuoliso+perii+kaiken+muun,+paitsi+lapsille+kuuluu+lakiosuus.+Jos+on+yhteinen+asunto,+niin+leski+saa+asua+siinä+vaikka+loppuelämänsä.+Tuo+"perimättömyys"+on+minulle+aivan+uutta+tietoa?
13.01.2022 14:28
Kuusi+putkea+verta+imettiin.+Yksi+putkilo+meni+heti+kylmäpakkauksen+sisään+ja+se+on+toimitettava+labraan+heti+tutkittavaksi.
Keuhkokuva+(thorax)+onnistui+hyvin+kertaotoksina.+Edestä+ja+sivusta.
13.01.2022 14:23
Nyt+on+verta+otettu+monta+putkea.+Kävin+samalla+myös+HUS:in++määräämässä+keuhkokuvassa.+Verikokeista+soittaa+Malmin+sisätautilääkäri+ensiviikolla+ja+keuhkolääkärin+vastaanotto+on+helmikuussa+Allergiapolilla+Iho-+ja+Allergiasairaalassa.+Nyt+on+nuo+saatu+hoidettua,+joten+helpottaa.
Aurinko+paistaa+ja+on+kuin+kesäpäivä+ikkunasta+katsoen+kun+ei+maahan+katso+ja+näe+lumipeitteitä.+Välillä+tuulee,+männynoksat+heiluu+vimmatusti+ja+sitten+on+taas+aivan+tyyntä.
Pian+on+lähdettävä+lämmittämään+ruokaa.+Onneksi+on+valmista+niin+ei+tarvitse+touhuta+sen+kanssa+tuon+enempää.
13.01.2022 13:22
Hyvin+pienikin+"huomio"+voi+joskus+piristää.+Sellaisia+"seurankipeitä"+me+ihmiset+vaan+olemme.+Joten+kiitos!
Bisnestuttavasi+taisi+selvitä+onnistuneesti+tuosta+"aivoleikkauksestaan"+kun+jo+kirjoittelee.+Hyvä+niin.
Noita+ta:n+soittoja+voi+joutua+odottelemaan+useita+päiviäkin+ja+jollekin+oli+soitettu+jopa+viikonloppuna+kun+hän+oli+jo+unohtanut+edes+odottaa+mitään+soittoa.
12.01.2022 09:38
16 / 43