Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
Alkuperäinen-Rapu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
4
Kommenttia
844
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Keskiviikon+tervehdys+Elämään!
Olen+lueskellut+lehtiä,+mutta+täytyy+sanoa,+ettei+enää+jaksa+kiinnostua+oikein+mistään.+Korona+ei+hellitä+ja+sekava+tiedottaminen+jatkuu,+mikä+sekin+on+ymmärrettävää,+kun+kukaan+ei+oikeasti+tiedä,+mistä+tässä+on+kysymys?
TTK-tanssituomari+Ahtikin+on+sairastunut+koronaan+ja+kertoo+oireistaan.+Portaiden+nousu+saa+sydämen+kiivaaseen+vauhtiin+ja+voimat+valuu.+Hengästyttää.+Suihkussa+käynti+on+kuin+tekisi+rankan+työpäivän+ja+pahin+kaikista,ei+voi+"pusutella"+rakasta+puolisoa,+kun+sillä+ei+ole+tartuntaa!+Kaikilla+sairastuneilla+ei+ole+edes+puolisoa++-++rakasta,+tai+edes+vähemmän+rakasta!+Minullakin+on+juuri+tuonkaltaiset+oireet+ja+ehkäpä+siksi+"pinna+on+nyt+hieman+kireällä?"
No,+tää+nyt+oli+aivan+vaan+minun+hetkellinen+"masennus!"+En+ole+oikeasti+näin+piikikäs+ja+"kade!"
Pakkanen+on+poistunut+täältä.+Mittari+näyttää+-1+asteC!
Tein+eilen+Uunivihannes-makkaravuokaa+ja+sitä+on+vielä+paljon+jäljellä,+joten+pääsen+helpolla+ruoanlaitosta+kun+lämmitän+vain+mikrossa.
12.01.2022 08:46
Anoppisi+osalta+on+sitten+myös+koronaan+sairastumisen+pelko+poistunut.
Osanotto+anopin+menetyksen+johdosta+koko+perheelle.+Osa+vanhaa+viisautta+on+vienyt+viisautensa+mukanaan,+mutta+jättänyt+kuitenkin+jälkensä+uusina+"viisaina"+jatkamaan+elämäänsä+täällä.
11.01.2022 18:29
Kun+noita+vaikeuksia+rupeaa+tulemaan,+niin+harvoin+ne+yhteen+jää.+Minunkin+lähipiirissäni+on+ollut+lähiaikoina+useampikin+"aivotapahtuma"+ja+kyllä+ne+jälkensä+jättävät,+vaikka+henki+säilyisi.+Jotkut+kyllä+selviävät+niistäkin+aivan+normaaliin+elämään.+Tuskinpa+nuo+aivojutut+koronasta+sentään+johtuvat,+ainakaan+suoraan,+vaikka+päänsärky+onkin+koronaan+liittyvä+oire+myös?+Jollekin+tutulle+oli+verenohennuslääke+ollut+yksi+syy+monien+muiden+syiden+joukossa,+jotka+veivät+hänet+tuonne+pilven+päälle.
Anoppisi+saa+kuitenkin+saattohoitoa,+joten+sehän+on+kuitenkin+hyvä+asia,+kun+muuta+ei+enää+voi.
11.01.2022 13:13
Ei+oikein+voi+onnitella+tuosta+"positiivisuudesta!"+
Miten+muuten,+kuin+ottamalla+yhteyttä,+siellä+kotikunnassasi+suhtaudutaan+noihin+positiivisiin+tuloksiin?+Alkaako+karanteeni+tuosta+tuloksen+saanti+päivästä,+vai+tartunnan+saaneen+oireiden+alkamisesta+hänen+oman+ilmoituksensa+mukaan?
Vointeja+ja+kärsivällisyyttä+toivottelen!
11.01.2022 11:58
Talviset+huomenet!
Maisema+ikkunasta+katsoen+ei+voisi+olla+enää+tuon+talvisenpi+kuin+se+nyt+on.+Kaikkialla+vain+lunta+ja+jotenkin+härmäinen+ja+utuinen+on+yleisnäkymä+kaiken+kaikkiaan.+Pakkasta+on+miinus+kolmetoista+nyt+juuri.
Cee+seikkailee+Itiksessä.+Olen+käynyt+siellä+ostarilla+joskus,+mutta+siitä+on+jo+aikaa+ja+se+on+kasvanut+sen+jälkeen,+kun+siellä+kävin,+joten+minä+eksyisin+aivan+varmasti.+Minä+nyt+eksyn+melkein+jo+kotipihallakin,+eipä+silti!
Minun+pitäisi+päästä+tällä+viikolla+käymään+labrassa+ja+ensiviikolla+lääkäri+soittaa+niistä+kokeista,+mutta+en+nyt+tiedä+miten+käy+noiden+labrojen+oton+kanssa?
Hyvää+päivän+jatkoa!
11.01.2022 09:27
Tieto+lisää+tuskaa!
Niin+sanotaan,+joten+paras+vain+olla+"tietämätön",+mikä+tauti+on+nimeltään+ja+potea+vain+tavallista+flunssaa,+eristyksissä+kuitenkin!
10.01.2022 10:12
Maanantai+huomenta!
Niin+se+tauti+tavoittaa,+kuten+on+ennustettukin,+meistä+jokaisen.+Nyt+sitten+jo+DrWhoo+on+korona-potilas.+En+ole+testannut+itseäni,+mutta+nuhaa+on,+voimattomuutta,+selkäsärkyä+ja+kurkkukipua.+Päätä+ei+särje,+eikä+kuumetta+ole,+mutta+vilunväreitä+kyllä+on.+Mitä+tuo+lienee,+paras+pysyä+eristyksissä?
Ulkona+on+kylmä.+-9+näyttää+mittari.+Luntakin+on+taas+satanut,+mutta+kukaan+ei+ole+kolannut+käytävääni!+Ketään+ei+edelleenkään+liiku+pihateilläkään.
Tästä+se+nyt+kuitenkin+tämäkin+viikko+alkaa,+joten+hyvää+aloitusta+vaan+kaikille!
Rapu
10.01.2022 09:05
Kovaa+on+laittaa+lapsiaan+"pitkin+tietä",+vaikka+menevätkin+omaan+kotiinsa!+No,+kyllä+Helsinki+on+hyvä+kaupunki.+Minä+valitsin+tämän+asuinpaikakseni,+siis+kotipaikakseni,+enkä+ole+täältä+muualle+halunnut+muuttaa+sen+valinnan+tehtyäni.+Matkustella+voi+tietysti+tuolla+"muuaila+maailmalla",+mutta+koti+on+ja+pysyy+Helsingissä.+Kaksi+lapsistani+perheineen+asuu+täällä+myös,+mutta+vanhin+lapseni+miehineen+asuu+Kirkkonummella.+Kaikki+kolme+lastani+ovat+kyllä+"muailmaa"+nähneitä+aivan+amerikkaa+myöden+moneenkin+kertaan,+niin+työn-,+kuin+myös+vapaa-ajan+merkeissäkin.+Nykyajan+lapset+eivät+ole+enää+niin+kotimaahan+sidottuja,+kuin+heidän+vanhempansa+vielä+olivat+nuorina.+Ja+se+on+hyvä!+Matkailu+avartaa!
09.01.2022 12:09
No,+juu,+"vireää+keskustelua!"+Ei+nyt+jaksa+oikein+syventyä+mihinkään+tieteen+ihmemaailmaan.+Minulle+riittää+pohdittavaa+aivan+näissä+arjen+ihmeissä+täällä+Elämä-ketjussa?+Toisaalla+tosin+jotain+muutakin+on+aina+joskus+mietittävä,+mutta+ei+täällä.+"Asioille"+ja+asioille+kun+on+aivan+omia+väyliä+olemassa+välittää+sitä+omaa+"tietämystään"+muiden+alan+ihmisten+tietoon.
Korona+ja+vanhuus+niittää+satoaan+vähän+jokaisen+tuttava-,+tai+jopa+lähipiirissä+ja+ne+ovat+nyt+monen+huolenaiheita.+
Maailma+täälläkin+on+hiljainen+ja+vitivalkoinen+kun+katselee+ulos.+Vaikka+tämä+on+iso+taloyhtiö,+niin+ketään+ei+näy+pihalla+liikkumassa.
Rauhallista+sunnuntaita!
09.01.2022 11:13
Huomenta!
Olen+kyllä+ollut+hereillä+jo+yli+kaksi+tuntia,+mutta+nyt+vasta+tulin+koneelle.+Paperi+Hesari+on+luettu+ja+aamiainen+syöty,+joten+nyt+sitten+on+aikaa+istahtaa+tutkimaan+tätä+netin+antia?+HS.fi+on+vielä+kyllä+lukematta.
Eilinen+oli+mukava+päivä.+Tyttäreni,+sekä+yksivuotias+lapsenlapsi+olivat+aivan+"kiireettömästi"+täällä+ja+oli+kiva+katsella+tuon+pienen+touhuja.+Kävelee+jo+aivan+reippaasti+ja+on+oppinut+selvästi+myöskin+leikkimään+monipuolisesti+erilaisilla+leluilla.+Tiedonhalu+on+kova.+Osoittelee+sormella+ja+katselee++kaikkea+ympärillään,+tahtoen+tietää+mikä+se+on.+Sanoja+yrittelee+myös+kovasti+sanoa.
Söimme+savulohta+ja+erilaisia+salaatteja+sen+kanssa.+Jälkiruoaksi+kahvi+ja+berliinin+munkit!+Hyvää+oli+ja+tuota+savulohta+syön+tänäänkin.+Sitä+kun+oli+kokonainen+kala.+Pääsen+helpolla+ruoan+laitolla+tänään.
Ulkona+näyttää+olevan+10+miinusta!+Onpa+kylmää.+Patterit+on+nyt+taas+kuumat,+joten+sisällä+on+lämmin+ja+se+on+hyvä.
Hyvää+viikonlopun+aloitusta+kaikille!
Toivottelee
Rapu
08.01.2022 10:09
Kirkasta+aamupäivää!
Metsäkiistely+käy+kuumana+siellä,+sun+täällä.+Minä+olen+hyvin+tyytyväinen+tuohon+yhteen,+mutta+komiaan+mäntyyni+aivan+tässä+ikkunani+edessä.+Kolme+komiaa+mäntyä+oli+alkujaan+tässä+etupihallani,+mutta+kaksi+on+kaadettu,+koska+olivat+jotenkin+vesiputkien+päällä+ja+nostivat+juurillaan+käytävän+laatoituksia+ylös.+Toivottavasti+saan+pitää+tämän+yhden+edes?
Minun+luokseni+tulee+tänään+käymään+molemmat+tyttöni+ja+nuorin+lapsenlapseni.+Syömme+lounaan+nelistään,+joten+ei+tarvitse+itsekseen+nyt+aterioida.+Saan+myös+samalla+kauppaostokseni.
Mitä+tulee+säähän,+niin+aurinko+heloittaa+aivan+täydeltä+terältä+ja+pakkasta+on+kahdeksan+astetta+juuri+nyt.
Sopuisaa+perjantaita+kaikille!
Rapu
07.01.2022 11:08
Hernerokkaa+minäkin+olen+aina+keittänyt+kinkun+lopuista,+mutta+nyt+kinkku+oli+niin+maistuvaa,+että+eilen+söin+viimeiset+siitä+vävyni+leipoman+saaristolaisleipäsiivujen+päällä.+Kinkkukin+oli+vävyni+paistama+ja+täytyy+antaa+kymmenen+pistettä+ja+"kokin"+hattu!+Niin+miun+maun+mukainen+sekin+oli!+Kyllä+nuo+"herkuttelevat+herrat"+osaa.
Minulla+ei+joulukuusta+ollut+täällä+kotona,+mutta+komea+oli+kuusi+tyttäreni+luona.+Vävyni+ja+poikani+kilpailevat+leikkimielisesti,+kumman+kotona+on+kauniimpi+kuusi+minäkin+vuonna.+Kuvat+kuusista+sinkoilevat+kännyköissä.
Olinpa+aivan+unohtaa,+että+huomenna+on+loppiainen!
Toivottelen+minäkin+kaikille+loppiaista!
Rapu
05.01.2022 12:11
En+ole+juuri+ollut+kiinnostunut+näistä+aluevaaleista+ja+siinäpä+syy+siihen,+että+nyt+kun+menin+vaalikoneelle,+meille+ei+ollutkaan+siellä+mitään+ja+se+sai+minut+sitten+miettimään+asiaa+hieman+enemmän.+Niin,+eivät+nämä+vaalit+koske+meitä.+Olemme+aivan+oma+alue+tuon+soten+suhteen.
04.01.2022 15:26
Aluevaalit++-++eipä+ole+tullut+korttia+äänioikeudesta.+Mitäköhän+olen+tehnyt,+kun+en+ole+saanut+lupaa+äänestää.+Vaalikonekaan+ei+noteeraa+meitä+helsinkiläisiä?
Mutta+olipa+Puosu+osannut+laittaa+hyväntuulen+tanssiesityksen+"Nils+and+Bianca",+siinä+kaksi+"tavista"+esitti+juuri+päivään+sopivan+"tavistanssin"+ilman+liehuvia+sifonkeja!+Kiitos+tuosta+"hymyhetkestä"+näin+harmaana+päivänä.
Nyt+on+jo+taas+nälkä,+joten+sekin+on+saatava+tyydytettyä,+joten+alakertaan+vaan,+mars!
Hyvää+iltapäivän+jatkoa+kaikille!
04.01.2022 12:35
"Sirpaleet+tietävät+onnea",+sanoo+vanha+viisaus,+joten+laitapa+Keno+vetämään,+niin+rahaa+voi+tulla?++Onnesta+en+osaa+sanoa+rahan+yhteydessä+mitään?+Minulle+raha+ei+merkitse+onnea,+en+ole+koskaan+ajatellut+niin,+vaan+aivan+muut+asiat+tuovat+minulle+onnentunteen.
02.01.2022 18:09
Niin,+sitruunapippuriakin+löytyy.+Sillä+voi+"kirpastuttaa"+mandariinimehua!
02.01.2022 17:12
Vaikka+ei+ole+nyt+yhtään+nälkä,+niin+kun+luin+noista+kalakeitoista,+niin+eikös+vaan+mieliteko+iskenyt!+Minä+pidän+yleensäkin+kalasta,+mutta+nyt+en+ole+tehnyt+pitkään+aikaan+kalakeittoa+ja+makunystyrät+rupesivat+nyt+sitä+vaatimaan.+Täytyy+tutkia+pakastinta,+kai+sieltä+jotain+kalaa+löytyy?+Sitruunoita+ei+ole,+mutta+mandariineja,+vai+ovtkohan+klementtiinejä+on,+joten+niistä+sitten+mehua+keittoon+puristelemaan.+Täytyy+käyttää+mielikuvitusta,+niin+ei+tarvitse+aina+lähteä+kauppaan.
02.01.2022 17:09
Iltapäivää!
Tavoitteet+ja+niiden+saavuttaminen,+tai+matka+tavoitteeseen?+Siinä+onkin+aikamoinen+elämäntehtävä+itsekullekin!
Minä+olen+tehnyt+nyt+tänään+viime+vuoden+kirjanpitoani+hieman+kasaan+menoistani+ja+tuloistani.+Puuduttavaa+hommaa.+Ei+kuitenkaan+vielä+ainakaan+"konkurssi"+uhkaa+(ei+ole+tosin+firmaakaan)+yksityistalouttani,+jos+ei+juuri+säästöönkään+jää,+mutta+miksi+edes+pitäisi+jäädä?+Hyvä+kun+on+riittävästi+niin+ettei+jää+kenellekään+velkaa.+Kaikki+lapseni+ovat+sanoneet+minulle+moneen+kertaan,+että+heitä+varten+älä+säästä.+He+tulevat+toimeen+omillaan,+joten+"kuluta+itseesi!"
Tämä+päivä+on+jo+pian+ehtoopuolella+ja+nyt+tuntuu+siltä,+että+voisi+jo+ryhtyä+laittamaan+jotakin+ruokaa.+Tuo+kirjanpito+ja+tilinpäätös+teki+nälkäiseksi!
Hyvää+vuoden+toista+päivää+kaikille!+Kyllä+se+siitä+taas+lähtee+kulkemaan...
02.01.2022 12:59
Tein+minäkin+tuon+testin+ja+sain+tulokseksi+10/14++-++mediaa+on+seurattu,+mutta+kaksi+hutia+tuli+ja+kahta+en+edes+arvannut.
01.01.2022 17:37
Hyvää+Uutta+Vuotta+2022+Elämä-ketjuun!
Valon+määrä+alkaa+pian+lisääntyä+yhä+kiihtyvällä+vauhdilla.+Vuoden++pimein+aika+on+taas+poissa+pitkän+aikaa.
En+ole+vielä+lukenut+uutisia,+miten+aaton+juhlinta+on+mennyt+noin+yleensä,+mutta+oma+"juhlinta"+ei+tuonut+ainakaan+päänsärkyä+tälle(kään)+aamulle.+Koska+tänään+ei+paperilehteä+tullut,+siirryn+nyt+tuonne+Hesarin+puolelle+lukemaan+miten+helsinkiläiset,+ja+muut+ovat+juhlineet?
Hyvää+vuoden+ensimmäistä+päivää+kaikille!
01.01.2022 08:18
17 / 43