Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
Alkuperäinen-Rapu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
4
Kommenttia
844
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kaikki+rehellinen+työ+ansaitsee+arvostuksen.+Pitkän+kotiäitiyden+jälkeen+kouluttauduin+minäkin+ja+jonkinlaisena+"alan+ihmisenä"+tein+työtä+terveysasemalla+nauttien+työstäni.+Harmitti+kyllä+hieman+se,+etten+hakeutunut+opiskelemaan+hoito-alalle+jo+aikoja+sitten,+koska+olisin+voinut+saada+paremmatkin+taidot+pidemmällä+koulutuksella+auttaa+sairaita++ihmisiä,+mutta+se+on+nyt+jo+"jälkiviisautta",+joten+hyvä+näinkin.+Vanhin+lapseni+on+nyt+sitten+terveydenhoidossa+siellä+"huipulla",+joten+hyvä+niin.+Hänellä+oli+tänään+leikkauspäivä+ja+kun+hän+soitti+minulle+kotimatkallaan,+hän+kertoi,+että+kävi+vielä+katsomassa+jotain+leikkaamaansa+potilasta+ennen+töistä+lähtöä+ja+tuo+potilas+oli+ollut+erittäin+kiitollinen,+kun+sai+apua+vaikeaan+vaivaansa,+mikä+se+sitten+olikaan,+en+tiedä,+enkä+kysynyt,+eikä+sitä+olisi+minulle+edes+kerrottu?+Kyllä+potilaan+kiitokset+lämmittävät+myös+lääkäriä,+vaikka+tekeekin+työtään+koska+haluaa+sitä+tehdä.
Nyt+täällä+paukkuu+raketit+jo+vähän+joka+suunnasta.+Täytyy+kait+hieman+vilkaista+ja+sitten+se+on+siinä.+Vuosi+voi+vaihtua!
31.12.2021 22:50
Tuo+"sinisyys"+katoaa+niin+nopeasti+nimmarista,+ettei+perässä+pysy.+Vaikka+on+klikannut+tuota+"muista+nimimerkkini",+niin+ei+se+muista?
Minä+tykkäsin+myös+Auroran+tyylistä,+vaikka+otimmehan+mekin,+Aurora+ja+minä,+muutaman+kerran+yhteen,+mutta+ei+se+merkinnyt+mitään+jatkuvaa+vihanpitoa.+
Auroran+kanssa+meillä+oli+yhteistä+ainakin+lukeminen.+Hänellä+jo+työnsä+takiakin+ja+minulla+lukuharrastus+on+ollut+aina+mukana+elämässäni.+Huomasin+myös,+että+hyvin+monista+asioista+ajattelimme+aivan+samalla+tavoin.+Hän+on+ollut,+toisin+kuin+minä,+hyvin+"kulttuuri"+ihminen+jo+syntymästään+asti,+mutta+ei+tehnyt+siitä+"numeroa"+oikeasti+elämässään,+mitä+nyt+sitten+suuttuessaan+jostakin/jollekin,+toi+myös+sen+puolen+itsestään+esiin.+Muuten+hän+oli+kuten+kuka+tahansa+joukostamme.
Nyt+on+pian+ykkös+uutisten+aika,+joten+alakerta+houkuttaa,+vaikka+korona+uutiset+ei!
Hyvää+vuoden+vaihdetta+ja+uuden+vuoden+alkua+Elämä-ketjuun+kaikille!
Toivottelee+
Rapu
31.12.2021 20:16
Hyvää+vuoden+viimeistä+päivää!
Ulkona+taitaa+olla+liukasta,+koska+lehdenjakajan+jalanjäljet+ovelleni+ovat+venähtäneet+pitkiksi,+mikä+kertoo+tuosta+liukkaudesta.+Kaatumajälkiä+ei+sentään+ole!+Hyvä+niin!
On+hyvä+ettei+"täydy"+lähteä+juhlimaan+minnekään,+vaan+voi+viettää+rauhallisen+vuoden+vaihtumisen+kotona++-++ilman+vieraita.
Hyvää+päivän+jatkoa!
31.12.2021 10:04
Huomenta+ja+hyvää+vanhaa+vuotta+vielä+pari+päivää!
Ei+taideta+uudenvuoden+juhlia+paljon+voida+juhlia,+kun+tautitilanne+on+nyt+tämä?+Minä+en+kyllä+ole+koskaan+ollutkaan+mikään+uudenvuoden+juhlija.+Kotona+on+paras+ottaa+vuosi+vastaan.
-2+astetta+on+lämpötila+ulkona+juuri+nyt.+Pakkaset+tulivat+ja+menivät?+enkä+niitä+kaipaa,+mutta+en+kaipaa+enempää+luntakaan,+jos+minulta+kysytään!
Nyt+aion+mennä+lukemaan+HS.fi+lehden.+Paperilehti+on+jo+luettu,+eikä+tuossa+ollut+mitään+uutta.
Hyvää+aaton+aattoa+kaikille!
30.12.2021 08:31
Kyllä+tuolla+tutullani+on+aivan+"ruumiillinen"+sairaus.+Hän+odottaa+mahan+tähystystä,+mutta+on+muitakin+vaivoja+ja+minusta+tuntuu,+että+hänen+perheensä+on+jo+väsynyt+myös.+Hänellä+käy+kotona+monta+kertaa+päivässä+joku+kodinhoitaja+ja+jouluaattonakin+kodinhoitaja+oli+soittanut+ambulanssin+viemään+tämän+rouvan+sairaalaan.+
Minä+tein+tänään+uunissa+riisipuuroa,+kun+en+halunnut+seistä+kauhakädessä+hämmentämässä+sitä+lieden+ääressä.+Hyvää+tuli+ja+aion+huomenna+keittää+joko+punaisista+viinimarjoista,+tai+puolukoista+mehukeittoa+niin+sitä+ja+puuroa+voi+syödä+yhdessä+aamiaiseksi.+Toinen+kuumana+ja+toinen+kylmänä!
29.12.2021 16:57
On+sulla+nyt+noita+matkustamisia+jo+vähän+liikaa,+kun+ei+se+ole+kovin+mukavaa+odotella+tuolla+kylmässä+harvoin+kulkevia+julkisia+liikennevälineitä.
Ihmetyttää+miksi+se+kirjekin+pitää+itse+noutaa?+Postimaksu+siitäkin+on+varmasti+maksettu,+joten+posti+hoitakoon+hommansa.
Minäkin+sain+tänään+monta+kirjettä+(virallisista+asioista).+Labrassa+pitäisi+käydä+viikolla+2+ja+sitten+lääkäri+soittaa+niiden+kokeiden+tiimoilta.+
Sain+myös+työeläkekirjeen.+Eläkettä+nostetaan+2,28+prosenttia.+Tulee+sijoitushuolia!+Yhtiövastiketta+on+jouduttu+nostamaan+nyt+kaksi+kertaa+lyhyellä+aikavälillä,+kun+lämmitys+kallistui+niin+kovasti.+Ja+korjaushommia+on+tehty+koko+ajan+taloyhtiössä.
Yksi+tuttu+rouva+soitti+minulle+eilen+ja+soitti+juuri+äsken+taas,+kun+hän+on+aivan+hädissään+sairaalassa.+Joutui+sinne+kesken+jouluaaton,+kun+perhe+oli+koolla+ja+nyt+häntä+kuulemma+heitellään+milloin+minnekin+eri+paikkoihin+sairaalassa,+mutta+hänelle+ei+kerrota+kuulemma+mitään?+Epäilee,+ovatko+lääkäritkään+edes+oikeita?+Miehensä+ja+lapsensakaan+eivät+kuulemma+ole+"hänen+puolellaan"+ja+toivoi+nyt,+että+minun+tyttäreni+ottaisi+selvää,+mistä+hänen+tapauksessaan+on+nyt+kysymys?+Vaikea+tilanne+kaiken+kaikkiaan.
Niin+se+on,+ettei+elämä+ole+kaikille+"kuin+silkkiä+vain...
29.12.2021 15:58
Huomenta!
Ulkona+vielä+aivan+pimeää.+Kun+avasin+keittiön+ikkunoiden+säleverhon,+niin+iso+rusakkojänis+loikkasi+ikkunan+alta+karkuun.+Herätin+tuon+nukkujan+unestaan.+Se+on+nyt+majaillut+tuossa+minun+etupihallani+jo+monena+päivänä.+Rauhallinen+paikka,+joten+turvassa+on.
Mitä+tulee+eri+ammattiryhmien+palkkoihin+ja+työtehtävän+vastuuseen,+niin+ottamatta+tämän+enempää+siihen+kantaa,+sanon+kuitenkin,+että+työstä+pitäisi+jokaisen+saada+ainakin+sen+verran+palkkaa,+että+kukaan+ei+joutuisi+miettimään+työpäivänään+sitä,+miten+saisi+palkallaan+maksettua+edes+kaikki+lakisääteiset+maksut+ja+ruoan+perheelleen,+vaan+voisi+keskittyä+hoitamaan+sen+työn,+mitä+nyt+sitten+tekeekin,+täysipainoisesti+keskittyen+siihen+mitä+on+tekemässä.
Hyvää+tiistaita!
28.12.2021 08:37
Ei+onneksi+ole+tapahtunut+mitään+ihmeempiä+tuolla+maailmallakaan,+joten+se+on+hyvä.+Putin+uhittelee+ja+pörhistelee.
Minä+annan+nuo+entiset,+melko+uudet+täkit+nuoremmalle+tyttärelle+kun+heillä+on+kaksi+kotia,+niin+voivat+viedä+vaikka+sinne+maalle.+En+rupea+säilyttelemään+niitä+turhaan+täällä,+kun+niille+on+käyttöä.
Minullakin+on+tämä+parisänky,+enkä+todellakaan+siihen+odota+ketään,+kunhan+"heitin+huulta!"+Onpahan+tilaa+nukkua+pitkin+tai+poikin!+Yksi+täkki+toki+kerralla+peittona+minullakin.
Nyt+odottelen+pian+yhden+sisareni+soittoa.+Se+kuuluu+meidän+viikottaisiin+rutiineihin.
26.12.2021 16:03
Tapaninpäivää+kaikille!
Päivä+valkenee+ja+kun+katsoin+äsken+ikkunasta,+niin+huomasin,+että+joku+ystävällinen+naapuri+on+kolannut+väylän+ovelleni.+Eihän+nyt+onneksi+ole+kovin+paljon+lunta+satanut,+mutta+kuitenkin+jonkunverran+on+sitä+tullut.+Keskikäytävän+hoitaa+lumiaura,+mutta+omalle+ovelle+lumityöt+on+tehtävä+itse.+Kiitos+naapurille,+kuka+oletkin?
Olen+lueskellut+HS.fistä+"uutisia",+mutta+ei+onneksi+mitään+kummempaa+ole+maailmallakaan+tapahtunut,+kuin+tätä+koronaa!+Minä+aion+nautiskella+kirjojen+maailmassa+tämänkin+päivän.+Ne+eivät+petä!
Ruokaa+on+valmiina,+niin+ettei+tarvitse+muuta+kuin+lämmittää,+joten+helpolla+pääseen+senkin+suhteen.+Silmien+iloksi+on+monta+kukka-asetelmaa.+Kolmen+ison+sipulin+hyasinttipatojakin+sain+kaksi+kappaletta+ja+niissä+on+hyvin+tomerat+kukkavanat+pian+avaamassa+kukintaansa,+joten+minunkin+yhdet+joulun+lempikukat+ovat+pian+täydessä+kukassa+ja+ilonani+myös+jouluun+kuuluvine+tuoksuineen.
Minulla+on+melko+uudet+täkit,+mutta+olen+valittanut,+etteivät+ne+lämmitä+ja+niinpä+joulupukin+tarkkakorvaiset+tontut+olivat+sen+kuulleet+ja+nyt+minulla+on+tuossa+kaksi+komeaa,+Familon+kassia+(en+ole+vielä+edes+avannut+niitä),+joissa+on+kaksi+uutta+täkkiä+vuoteeseeni!+Vaihdan+ne,+kun+vaihdan+seuraavan+kerran+lakanat.+Vuode+on+leveä,+joten+täkkejä+pitää+olla+kaksi!+Toivossa+on+hyvä+elää,+eikös+niin+sanota?+Pian+on+uuden+vuoden+toivomusten+aika,+joten+silloin+voi+niitä+(turhia)+toiveita+esittää...
Hyvää+päivän+jatkoa+kaikille!
26.12.2021 09:43
Hyvää+joulupäivää+Elämä-ketjuun+erityisesti,+mutta+myös+muun+maailman+ja+kaikkien+elämään!
Minut+haki++vanhin+tyttäreni+heille+jo+aatonaattona+ja+tulin+eilen+poikani+perheen+mukana+kotiin+joskus+ennen+puoltayötä,++Nukuin+yhdeksän+tuntia+viimeyönä,+mikä+on+jo+kait+ennätys+minulta?+Soitin+juuri+tyttärelleni+kaikessa+rauhassa,+kun+olin+lukenut+eilisen+Hesarin+ja+selannut+kaikki+mainoslehdet,+kiitokset+hänelle+ja+vävylleni+hienon+joulunjärjestämisestä+meidän+suurelle+joukollemme.+Seitsemäntoista+henkeä+meitä+istui+nauttimassa+samassa+pöydässä+tyttären+ja+vävyn+laittamia+sekä+perinteisiä,+että+uusia+jouluherkkuja.+Ilman+mitään+riitaa+(niistä+riidoista+perheenkin+joulupöydissä,+luin+juuri+Hesarista),+vaan+nauttien+yhdessäolosta+pitkään+ja+"hartaasti!"+Joulupöytä+oli+pitkä,+mutta+vieläkään+emme+istuneet+ahtaasti!+Kaikilla+oli+tilaa.+Totesimme+tyttäreni+kanssa,+että+meidän+joulupöytäämme+ei+ole++kuulunut+riitely,+ja+siitä+voi+olla+kiitollinen.+Nuorin+joulunviettäjä+oli+kyllä+hieman+nuhainen+ja+ihmeissään+suuresta+ihmisjoukosta,+kunnes+tottui+kaikkien+"vieraiden"+kasvoihin+ja+rupesi+jo+kaveeraamaankin.+Toiseksi+nuorin+on+11-vuotias,+kaikki+muut+sitten+ovatkin+jo+aikuisten+mitoissa.+Sukua,+tai+tulevaa+sukua+kaikki?
Minulla+on+täällä+kotona+nyt+vävyni+paistama+kinkku+ja+Saaristolaisleipä+ja+tyttäreni+tekemiä+laatikoita,+joten+"kaikkea+on!"
Tässä+oli+minun+joulunviettoni+ja+nyt+sitten+vain+luen,+lepään+ja+nautin!+Toivottelen+kaikille+ketjuun+rauhaisaa+joulupäivää+ja+loppuvuotta+tietysti,+mutta+ennen+kuin+vuosi+loppuu,+toki+kirjoittelemme!
Rapu
25.12.2021 12:13
Joulunalustervehdys!
Melkein+jo+on+joulu.+Toivottelen+nyt+kaikille+Hyvää+joulua!
En+tiedä+jos+en+ehdi+enää+ennen+aattoa+kirjoittelemaan,+enkä+aattona+kuitenkaan+ehdi,+sen+tiedän,+niin+nyt+kun+on+vielä+aikaa,+istahdin+koneen+ääreen.+Ajatukset+kyllä+varmaan+kiitävät+ja+viivähtävät+teidän/meidän++-+++kaikkien+Elämä-ketjulaistenkin+luona+myös+aattona!
Rauhaisaa+joulunaikaa+kaikille!
Toivottelee
Rapu
23.12.2021 11:33
Huomenta!
Jouluviikko+on+aluillaan.+Ulkona+on+vielä+aivan+pimeää+ja+-8C+astetta+kylmää!+Varmaan+on+myös+liukasta?
Huomenna+tulee+siivooja,+joten+minun+ei+tarvitse+sen+kummempaa+vaivaa+nähdä+joulusiivouksesta.+Tytär+tulee+tänään+käymään+kaupan+kautta,+joten+sekin+vaiva+on+minulta+pois.+Ja+aaton+pöytään+saan+myös+istahtaa+panematta+"rikkaa+rokkaan!"
Rauhaisaa+viikon+aloitusta+toivotan+kaikille.+Kyllä+se+joulu+tulee+vähemmälläkin+touhotuksella.
Saakohan+Puosun+lumiukko+tonttulakin+päähänsä+joulunkunniaksi?
20.12.2021 08:55
Sunnuntaita!
Joulu+lähestyy+ja+monen+"äidin+hommat+on+niin+kiireiset..."
Minä+menen+valmiiseen+joulupöytään,+mutta+enköhän+minäkin+ole+noita+"joulupöytiä"+jo+täyttänyt+ja+kattanut+oman+osani,+joten+nyt+on+minun+vapaavuoroni+vain+nautiskella.+Onneksi+siihen+olen+saanut+mahdollisuuden!
Kun+tuoksuttelin+ja+makustelin+noita+amummun+herkkujen+joulutuoksuja+ja+joulumakuja,+tuli+mieleeni+oma+"unohdukseni"+tänä+syksynä.+Olen+monena+vuotena+leiponut+lähellä+joulua+Vironperän+joulukakun.+Se+on+vanha+resepti,+jostakin+lehdestä+leikattu.+Kyllikki+oli+leiponut+sitä+kakkua+Johannes+Virolaiselle.+Siihen+tulee+paljon+jouluisia+mausteita,+sekä+omenahilloa+(omatekoista).+Jouluntuoksut+täyttävät+kodin,+kun+sen+kakun+paistaa.+Kerroin+tuosta+kakusta+jo+silloin+kauan+sitten+Hesarin+elämässä+ja+siellä+oli+joku+kirjoittava+herra,+joka+oli+innostunut+kaikenlaisesta+ruoanlaitosta+ja+hänkin+kehui+sitä+kakkua.+Oli+tehnyt+sen,+kun+laitoin+reseptin.+Missäköhän+se+resepti+nyt+on?+Pitäisi+ruveta+etsimään+ja+tehdä+se+kakku.+Se+on+helppo+tehdä.+Aineet+vain+sekoitellaan+ja+paistetaan.
No+nyt+alkaa+jo+päiväkin+valostua.+Kyllä+se+siitä+taas+pian+piteneekin,+kun+odotellaan+vielä+tovi.
Oli+mukava+kuulla+myös+Puosun+"lumiukosta"+-+siitä(kin)+on+mukava+kuulla+lisääkin?
Huomasin,+että+DrWhoo+on+kommentoinut+tuolla+edsonin+yksinpuheluketjussa.+Hyvä,+ettei+ole+"korona"+miestä+nujertanut,+kun+oli+kauan+hiljaa.
Rauhaisaa+päivän+jatkoa+ja+amummun+perheelle+mukavaa+etkoa!+Niinhän+se+oli.
19.12.2021 09:23
Taas+on+korjattava:+joulukuusen,+ei+"joukuusen",+eikä+jalasta+leikatusta,+vaan+rungosta,+kun+se+kuusi+oli+liian+korkea+huoneeseen!
18.12.2021 16:54
Ihanan+jouluinen+kommentti+amummulta!+Tunsin+melkein+kinkun+maun+ja+tuoksut,+sekä+tuoreen+joulukuusen+raikkaan+metsän+ja+pihkan+tuoksun+ja+tunnelman!+Minä+olen+saanut+joskus+joukuusen+jalasta+leikatun+pyörylän,+mihin+oli+kaiverrettu:+Olen+pihkassa!+Se+on+vieläkin+minulla+tallessa.
Mukavaa+saunailtaa!
18.12.2021 16:49
Sinä+olet+jaksanut+hoidella+asioita+ja+se+on+hyväkin,+koska+surusta+huolimatta+arkiasiat+on+hoidettava+ja+kun+tekee+noita+arjen+normaaleja+töitä,+ei+voi+olla+koko+ajan+ajatukset+täysillä+menetyksessä.+Ei+sitä+kukaan+jaksaisi,+jos+ei+välillä+ajatukset+saisi+muihin+asioihin.
Tuo+on+rasittavaa,+etteivät+kaupat+ole+huolellisempia+pakatessaan+tilattuja+tavaroita?+Onhan+se+rasittavaa+soitella+usein+puuttuvista+ja+laskutetuista+ostoksista.+Kuinka+moni+vanhus+ei+edes+huomaa,+että+jotain+puuttuu+ja+laittaa+vain+tavarat+kaappiin?+Tuoko+on+tarkoituskin+yrittää+saada+lisää+katetta?
Meillä+on+joulukuussa+useita+syntymäpäiväsankareita,+Jousimiehiä.+Minun+nuorimmaisenikin+on+jousimies+horoskoopiltaan+ja+ystävätär+ja+vanhemman+tyttären+tytär.
Sinä,+Cee,+voit+viettää+rauhallisen+tuokion+U:si+kuvaa+katsellen+ja+soittaen+taustalla+jotain+teille+yhteistä,+rakasta+musiikkia,+samalla++muistellen+hyviä+hetkiä.
Rauhaisaa+iltaa!
16.12.2021 17:59
Huomenta+taas!
Pimeää+on+vielä+tähän+aikaan+tuolla+ulkona,+mutta+kyllä+se+siitä+valostuu+pian+hetkeksi.
Ihmettelen,+mistä+tuota+pyykkiä+tulee+noin+paljon+yksin+elävän+taloudessa?+Eilen+pesin+koneellisen+ja+nyt+on+jo+kone+taas+täynnä+ja+seuraavakin+olisi,+jos+tuon+koneellisen+pesisin+nyt+tänään?+Silitysvuori+kasvaa+ja+se+jo+näännyttää.
Eilen+tuli+sähköpostiin+vastaus+vanhan+Hesarin+saannistani.+Eipä+siinä+mitään+sen+kummempaa,+kuin+pahoiteltiin.+Vastaus+tuli+kyllä+palautteeseeni+nopeasti,+joten+kiitos+siitä!
Annoin+palautetta+myös+seurakunnan+jakamasta+Joulukalenterista.+Se+on+jo+toisena+vuotena+epäonnistunut.+Nyt+se+on+kuvitukseltaan+ja+luukkujen+avaamisen+kannalta+aivan+epäonnistunut.+En+ole+ainoa+"valittaja"+senkään+tiimoilta.+Siihenkin+tuli+jo+vastaus,+vaikka+eipä+tuo+kertonut+juuri+mitään?
No+nuo+ovat+hyvin+pieniä+"arkihuolia",+jotka+kehoitetaan++joululaulussakin+heittämään+pois!+Niin+teemme!
Hyvää+keskiviikkoa!
15.12.2021 09:14
Tervehdys!
On+se+tuo+Posti+nykyisin+"kovakourainen",+kun+rikkoo+kirjekuoretkin?+Mitähän+ja/jos,+niin+kuka+"haki"+jotakin+tietoa+tuosta++Husin+laskusta?
Muutenkin+tuntuu+tuo+laskutus+olevan+sekavaa,+joten+kuinka+moni+vanhus+ja+sairas,+joka+ei+ymmärrä+noista+laskuista+yhtään+mitään,+jää+paitsi+hänelle+kuuluvia+alennuksia,+kun+niistä+pitää+itse+huolehtia?+Tietokoneiden+aikana+ei+pitäisi+enää+olla++ihmisen+kyykytys+enää+mahdollista?+
Onneksi+sinulla+on+taito+hoitaa+asiat,+mutta+on+todella+paljon+vanhoja+ja+sairaita,+jotka+eivät+pysty+niitä+hoitamaan,+vaikka+huomaisivatkin,+että+väärin+on+laskutettu?
Taas+on+jo+iltapäivä,+enkä+ole+saanut+mitään+aikaiseksi.
13.12.2021 12:36
Hauska+tuo100-vuotiaiden+tango!
12.12.2021 15:38
No+nyt+on+sitten+pihäukko+omassa+elementissään.+Varmaan+kerää+katseita?
12.12.2021 15:28
18 / 43