Vapaa kuvaus

Aloituksia

4

Kommenttia

844

1. Kaikki+rehellinen+työ+ansaitsee+arvostuksen.+Pitkän+kotiäitiyden+jälkeen+kouluttauduin+minäkin+ja+jonkinlaisena+"alan+ihmisenä"+tein+työtä+terveysasemalla+nauttien+työstäni.+Harmitti+kyllä+hieman+se,+etten+hakeutunut+opiskelemaan+hoito-alalle+jo+aikoja+sitten,+koska+olisin+voinut+saada+paremmatkin+taidot+pidemmällä+koulutuksella+auttaa+sairaita++ihmisiä,+mutta+se+on+nyt+jo+"jälkiviisautta",+joten+hyvä+näinkin.+Vanhin+lapseni+on+nyt+sitten+terveydenhoidossa+siellä+"huipulla",+joten+hyvä+niin.+Hänellä+oli+tänään+leikkauspäivä+ja+kun+hän+soitti+minulle+kotimatkallaan,+hän+kertoi,+että+kävi+vielä+katsomassa+jotain+leikkaamaansa+potilasta+ennen+töistä+lähtöä+ja+tuo+potilas+oli+ollut+erittäin+kiitollinen,+kun+sai+apua+vaikeaan+vaivaansa,+mikä+se+sitten+olikaan,+en+tiedä,+enkä+kysynyt,+eikä+sitä+olisi+minulle+edes+kerrottu?+Kyllä+potilaan+kiitokset+lämmittävät+myös+lääkäriä,+vaikka+tekeekin+työtään+koska+haluaa+sitä+tehdä.Nyt+täällä+paukkuu+raketit+jo+vähän+joka+suunnasta.+Täytyy+kait+hieman+vilkaista+ja+sitten+se+on+siinä.+Vuosi+voi+vaihtua!
  2. Tapaninpäivää+kaikille!Päivä+valkenee+ja+kun+katsoin+äsken+ikkunasta,+niin+huomasin,+että+joku+ystävällinen+naapuri+on+kolannut+väylän+ovelleni.+Eihän+nyt+onneksi+ole+kovin+paljon+lunta+satanut,+mutta+kuitenkin+jonkunverran+on+sitä+tullut.+Keskikäytävän+hoitaa+lumiaura,+mutta+omalle+ovelle+lumityöt+on+tehtävä+itse.+Kiitos+naapurille,+kuka+oletkin?Olen+lueskellut+HS.fistä+"uutisia",+mutta+ei+onneksi+mitään+kummempaa+ole+maailmallakaan+tapahtunut,+kuin+tätä+koronaa!+Minä+aion+nautiskella+kirjojen+maailmassa+tämänkin+päivän.+Ne+eivät+petä!Ruokaa+on+valmiina,+niin+ettei+tarvitse+muuta+kuin+lämmittää,+joten+helpolla+pääseen+senkin+suhteen.+Silmien+iloksi+on+monta+kukka-asetelmaa.+Kolmen+ison+sipulin+hyasinttipatojakin+sain+kaksi+kappaletta+ja+niissä+on+hyvin+tomerat+kukkavanat+pian+avaamassa+kukintaansa,+joten+minunkin+yhdet+joulun+lempikukat+ovat+pian+täydessä+kukassa+ja+ilonani+myös+jouluun+kuuluvine+tuoksuineen.Minulla+on+melko+uudet+täkit,+mutta+olen+valittanut,+etteivät+ne+lämmitä+ja+niinpä+joulupukin+tarkkakorvaiset+tontut+olivat+sen+kuulleet+ja+nyt+minulla+on+tuossa+kaksi+komeaa,+Familon+kassia+(en+ole+vielä+edes+avannut+niitä),+joissa+on+kaksi+uutta+täkkiä+vuoteeseeni!+Vaihdan+ne,+kun+vaihdan+seuraavan+kerran+lakanat.+Vuode+on+leveä,+joten+täkkejä+pitää+olla+kaksi!+Toivossa+on+hyvä+elää,+eikös+niin+sanota?+Pian+on+uuden+vuoden+toivomusten+aika,+joten+silloin+voi+niitä+(turhia)+toiveita+esittää...Hyvää+päivän+jatkoa+kaikille!
  3. Hyvää+joulupäivää+Elämä-ketjuun+erityisesti,+mutta+myös+muun+maailman+ja+kaikkien+elämään!Minut+haki++vanhin+tyttäreni+heille+jo+aatonaattona+ja+tulin+eilen+poikani+perheen+mukana+kotiin+joskus+ennen+puoltayötä,++Nukuin+yhdeksän+tuntia+viimeyönä,+mikä+on+jo+kait+ennätys+minulta?+Soitin+juuri+tyttärelleni+kaikessa+rauhassa,+kun+olin+lukenut+eilisen+Hesarin+ja+selannut+kaikki+mainoslehdet,+kiitokset+hänelle+ja+vävylleni+hienon+joulunjärjestämisestä+meidän+suurelle+joukollemme.+Seitsemäntoista+henkeä+meitä+istui+nauttimassa+samassa+pöydässä+tyttären+ja+vävyn+laittamia+sekä+perinteisiä,+että+uusia+jouluherkkuja.+Ilman+mitään+riitaa+(niistä+riidoista+perheenkin+joulupöydissä,+luin+juuri+Hesarista),+vaan+nauttien+yhdessäolosta+pitkään+ja+"hartaasti!"+Joulupöytä+oli+pitkä,+mutta+vieläkään+emme+istuneet+ahtaasti!+Kaikilla+oli+tilaa.+Totesimme+tyttäreni+kanssa,+että+meidän+joulupöytäämme+ei+ole++kuulunut+riitely,+ja+siitä+voi+olla+kiitollinen.+Nuorin+joulunviettäjä+oli+kyllä+hieman+nuhainen+ja+ihmeissään+suuresta+ihmisjoukosta,+kunnes+tottui+kaikkien+"vieraiden"+kasvoihin+ja+rupesi+jo+kaveeraamaankin.+Toiseksi+nuorin+on+11-vuotias,+kaikki+muut+sitten+ovatkin+jo+aikuisten+mitoissa.+Sukua,+tai+tulevaa+sukua+kaikki?Minulla+on+täällä+kotona+nyt+vävyni+paistama+kinkku+ja+Saaristolaisleipä+ja+tyttäreni+tekemiä+laatikoita,+joten+"kaikkea+on!"Tässä+oli+minun+joulunviettoni+ja+nyt+sitten+vain+luen,+lepään+ja+nautin!+Toivottelen+kaikille+ketjuun+rauhaisaa+joulupäivää+ja+loppuvuotta+tietysti,+mutta+ennen+kuin+vuosi+loppuu,+toki+kirjoittelemme!Rapu
  4. Sunnuntaita!Joulu+lähestyy+ja+monen+"äidin+hommat+on+niin+kiireiset..."Minä+menen+valmiiseen+joulupöytään,+mutta+enköhän+minäkin+ole+noita+"joulupöytiä"+jo+täyttänyt+ja+kattanut+oman+osani,+joten+nyt+on+minun+vapaavuoroni+vain+nautiskella.+Onneksi+siihen+olen+saanut+mahdollisuuden!Kun+tuoksuttelin+ja+makustelin+noita+amummun+herkkujen+joulutuoksuja+ja+joulumakuja,+tuli+mieleeni+oma+"unohdukseni"+tänä+syksynä.+Olen+monena+vuotena+leiponut+lähellä+joulua+Vironperän+joulukakun.+Se+on+vanha+resepti,+jostakin+lehdestä+leikattu.+Kyllikki+oli+leiponut+sitä+kakkua+Johannes+Virolaiselle.+Siihen+tulee+paljon+jouluisia+mausteita,+sekä+omenahilloa+(omatekoista).+Jouluntuoksut+täyttävät+kodin,+kun+sen+kakun+paistaa.+Kerroin+tuosta+kakusta+jo+silloin+kauan+sitten+Hesarin+elämässä+ja+siellä+oli+joku+kirjoittava+herra,+joka+oli+innostunut+kaikenlaisesta+ruoanlaitosta+ja+hänkin+kehui+sitä+kakkua.+Oli+tehnyt+sen,+kun+laitoin+reseptin.+Missäköhän+se+resepti+nyt+on?+Pitäisi+ruveta+etsimään+ja+tehdä+se+kakku.+Se+on+helppo+tehdä.+Aineet+vain+sekoitellaan+ja+paistetaan.No+nyt+alkaa+jo+päiväkin+valostua.+Kyllä+se+siitä+taas+pian+piteneekin,+kun+odotellaan+vielä+tovi.Oli+mukava+kuulla+myös+Puosun+"lumiukosta"+-+siitä(kin)+on+mukava+kuulla+lisääkin?Huomasin,+että+DrWhoo+on+kommentoinut+tuolla+edsonin+yksinpuheluketjussa.+Hyvä,+ettei+ole+"korona"+miestä+nujertanut,+kun+oli+kauan+hiljaa.Rauhaisaa+päivän+jatkoa+ja+amummun+perheelle+mukavaa+etkoa!+Niinhän+se+oli.