Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
Alkuperäinen-Rapu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
4
Kommenttia
844
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Huomenta!
Ulkona+on+vielä+aivan+pimeää.+mutta+vastapäisen+naapurin+jouluvalot+ovat+runsaat+ja+myöskin+hyvin+kauniit.+Ne+näkyvät+juuri+tämän+tietokonehuoneeni+ikkunasta+erittäin+hyvin,+kun+nousen+seisomaan+koneeni+äärestä.+Myös+keittiön+ikkunasta+tuolla+alakerrassa+niitä+voi+ihailla,+joten+eipä+minun+tarvitse+nähdä+vaivaa+omien+valojen+ripustelun+takia.+Valojen+ripustelu+puihin+ei+ole+oikein+minun+vahvuuteni,+enkä+halua+vaivata+sillä+ketään+muutakaan,+joten+ihailen+naapureiden+valoja.
Nyt+sain+tämän+päivän+HS:t,+eikä+tarvinnut+lukea+lehtilaatikosta+kaivettua+vanhaa+Hesaria.+Lähetin+vielä+eilen+palautetta+Hesarille,+mutta+en+ole+vielä+ainakaan+saanut+vastausta?+Voi+olla,+etten+saakaan?
Radiossa+kerrottiin,+että+nyt+on+seitsemän+päivää+(olikohan+se+seitsemän?)+vielä+näitä+pimeneviä+päiviä+ja+sitten+alamme+käydä+valoon+päin!+Hyvä+niin+jo+kuukauden+päästä+sen+jo+huomaakin+aika+hyvin.
Kävin+muuten+taas+ihailemassa+tuota+Puosun+Lumiukkoa+ja+eikös+tuo+"mokoma"+saanut+taas+minut+nauramaan!+Kumma+"ukko!"
Hyvää+sunnuntaita+kaikille!
12.12.2021 08:33
Aikamoisen+vaikuttava+kappale+ja+nyt+tietysti+ajankohtainen+sinulle+ja+varmasti+monille+muillekin+ja+monistakin+erilaisista+syistä.+Yksinäisyyttä+ja+kaihoa+potee+monikin,+vaikka+ei+ehkä+siltä+näyttäisikään+ihmisestä+ulospäin?
11.12.2021 17:01
Meitä+on+neljä+sisarusta+ja+puhumm+usein+puhelimessa.+Yhden+siskon+kanssa+puhumme+joka+lauantai,+vuoronperään+soittaen.+Toisen+siskon+kanssa+soitamme+joka+toinen+sunnuntai+ja+kolmannen+siskon+kanssa+milloin+vain+mieleen+juolahtaa.
Puhuminen+on++tärkeää+kaikenlaisissa+kriisitilanteissa,+jos+vain+pystyy+puhumaan.+Ja+kuunteleminen+liittyy+siihen+tiiviisti+myös.
11.12.2021 16:21
Ei+ole+ihmekään,+jos+sydämesi+ottaa+ylimääräisiä+spurtteja,+kun+niitä+on+sinullakin+ilmennyt+olevan+aina+silloin+tällöin,+kuten+monilla+on,+niin+näin+raskaalla+ajanjaksolla+mitä+nyt+elät,+niitä+voi+tulla,+mutta+ota+yhteyttä+päivystykseen,+tai+sairaanhoidon+neuvontanumeroon,+niin+saat+kyllä+apua.+Eikä+kannata+jäädä+yksin+miettimään,+vaan+hakeudu+avunpiiriin+heti+kun+noita+tykytyksiä+tulee.
Nyt+kun+tulin+koneelle,+huomasin+tuon+Puosun+"lumiukon"+ja+nauroin.+Olet+varmaan+sinäkin+Cee,+sen+jo+nähnyt.+Sekin+tuo+iloa+ja+helpottaa,+niin+kuin+hyvä+taidekin.+Tai+musiikki,+lukeminen+ja+moni+aivan+pieni+onnen+pipana!
Minulle+soittaa+pian+siskoni.+On+meidän+lauantaipuhelun+aika.+Siinä+tunti+vierähtää.+Ensilauantaina+on+sitten+minun+soittovuoroni+hänelle.
11.12.2021 14:35
Se+on+sitten+taas+lauantai.++-++Huomenta!
Ei+ole+mitään+asiantynkääkään,+mutta+kun+koneelle+tulin,+niin+päivitän+Elämä-ketjun+tähän+päivään+ja+viikonloppuun.
Minäkin+sain+tänään+eteiseeni+"tämän+päivän+Hesarin",+enkä+jotakin+ties+mistä+lehtilaatikosta+kaivettua+vanhaa+lehteä?+Olikohan+jakajalta+lehdet+loppuneet+ja+hän+ehkä+kaivoi+tuon+minulle+tulevan+Hesarin+vaikka+meidän+taloyhtiön+lehtilaatikosta?+Ei+viitsinyt+hakea+sitä+Hesarin+jakelupisteestä?
Nämä+minun+lehtihuoleni+ovat+pieniä+Ceen+kokemien+rinnalla,+ettei+näistä+kannattaisi+edes+mainita.+Miten+on+oikein+tuon+väärän+uurnan+käyttäminen+mahdollista?+Ei+noin+saisi+tapahtua.+Voimia+kyllä+tarvitset+Cee+surusi+keskellä,+kun+joudut+tuotakin+selvittelemään,+minkä+piti+olla+selvä?
Päivä+alkaa+valjeta+pikkuhiljaa+ja+minä+yritän+saada+jotain+hommiakin+tehdyksi+tänään.
Mitenkähän+Puosun+lumiukko+edistyy?
11.12.2021 09:31
Nyt+on+taas+ruokaa+kaapeissa+vähäksi+aikaa.+Poikani+tuli+käymään+ja+toi+samalla+kaksi+suurta+muovikassillista+ruokia+sähköpostiinsa+lähettämäni+ostoslistan+mukaan.+Hyvin+oli+osannut+ostaa+ja+kaiken+oli+myös+löytänyt.+
Kävi+samalla+katsomassa+onko+Hesari+tuotu+postilaatikkoon,+kun+eteiseen+se+ei+ilmestynyt+koko+päivänä,+vaikka+luvattiin+ja+meillä+tulee+taloyhtiössä+muutenkin+Hesarit+kaikille+oviluukusta+eteiseen.+Siellähän+se+oli+kaikkien+mainosten+ja+laskujen+joukkoon+tungettuna.+Aion+antaa+Hesarille+palautetta+tuostakin,+mutta+lähetän+sen+netin+kautta.+Minulle+vakuutettiin,+että+lehdenjakajalle+kerrotaan,+että+se+on+pudotettava+oviluukusta!+On+varmaan+kerrottukin,+mutta+ei+ehkä+ymmärtänyt,+tai+oli+vain+itsepäinen?
Joulukortit+minäkin+kirjoitin+ja+laitoin+punaiseen+kuoreen.+Poikani+otti+senkin+mukaansa+ja+lupasi+pudottaa+postilaatikkoon.
Pakkasella+minullakin+tarkenee+paremmin+myös+sisällä,+kun+joskus+patteritkin+olivat+jopa+tosi+lämpöiset,+mutta+heti+kun+ulkona+lämpenee+vähänkin,+niin+patterit+haalenevat+vain+hieman+lämpöisiksi.+Eihän+se+lämpö+kulje+yksissä+sisällä+ja+ulkona.+Sisällä+palelee+taas!
Nyt+minusta+alkaa+tuntua+siltä,+että+on+pian+iltapalan+aika,+joten+alas+on+mentävä.
Hyvää+perjantai-illan+jatkoa+kaikille,+missä+sitten+kukin+olettekin!
10.12.2021 17:55
Huomenta!
Nyt+olen+Hesarille+kiukkuinen.+Minua+odotti+tänään++eteisessä+vanha+Hesari.+Päiväys+lehdessä+sunnuntai+21.11.2021.+Kun+yritin+soittaa+puuttuvasta+OIKEAn-päivän+lehdestä,+saan+kuulla+jaarituksia+ja+kehoitus+mennä+verkkoon+ym.+ym.+ja+lopuksi+sitten+sanotaan,+että+jos+haluat+puhua+"asiakaspalvelijan"+kanssa,+niin+"meillä+on+nyt+ruuhkaa",+joten+kestää+ainakin+10+minuuttia+jonotus!+Suljin+puhelimen,+mutta+yritin+myöhemmin+uudestaan,+ja+en+antanut+periksi,+vaan+jäin+jonottamaan.+Lopuksi+sain+"asiakaspalvelijan"+langalle+ja+hän+oli+kyllä+mukava,+mutta+minä+en+ollut+kovin+mukava,+vaikka+ei+se+"vanhalehti"+ollut+tuon+asiakaspalvelijan+syy.
Kyllä+tuolle+puuttuvalle+lehdelle+tuli+hintaa,+kun+tuo+toinenkin+puhelu,+ja+se+jonotus+vei+aikaa+noin+14+minuuttia.+Hesari+on+antanut+mahdollisuuden+rahastaa+lehden+tilaajilta+myös+puhelin+operaattoreita.
Tämä+oli+nyt+"hieman+tuohtunut"+kirjoitus,+mutta+ei+koske+tätä+Elämä-ketjua!
Hyvää+perjantaita!
10.12.2021 08:56
Tulin+juuri+koneelle+aamupäivän+jälkeen+ja+näin,+että+Cee+on+jo+avannutkin+uuden+Elämä-ketjun.+Hyvä+niin!
En+oikein+ymmärrä+mihin+minä+saan+aina+päivän+katoamaan,+mutta+tuntuu+siltä,+että+mitään+en+saa+aikaiseksi?+Kuten+amummu,+niin+minäkin+mietin+usein+yöllä,+kun+uni+ei+tule,++mitä+teen+päivällä,+mutta+jostakin+syystä+useimmat+tekemiset+siirtyvät+taas+seuraavalle+päivälle.+Huomenna+aion+kyllä+silittää+pyykkejä!+Perjantaina+sitten+pyykkikone+taas+päälle+uutta+silitettävää+pesemään!
Minulla+on+pakasteessa+torttutaikinalevyjä+ja+luumuhilloakin+on,+joten+voisin+vaikka+tehdä+joulutorttuja.+Tuli+mieliteko,+kun+amummu+puhui+torttukahveista!+Tavallisesti+olen+tehnyt+niitä+jo+monta+satsia+tähän+aikaan+joulukuuta.+Nyt+sen+oman+leipomattomuuden+selittää+varmaan+se,+että+paistopisteitä+on+joka+kaupassa+ja+niistä+tulee+ostettua+sen+hetkisen+mieliteon+tarpeeksi.
08.12.2021 17:36
Kevään+valo+ei+ehtinyt+vielä+tämän+ketjun+aikana+meitä+saavuttaa,+mutta+jospa+joku+pian+avaisi+uuden+ketjun,+kun+tämä+on+parin+päivän+päästä+kuukauden+vanha,+mutta+kommentteja+on+jo+yli+500,+joten+joillakin+voi+jo+olla+vaikeuksia+päästä+tähän+Elämä-ketjuun+kirjoittelemaan.
Ei+minulla+nyt+muuta.+Ulkona+on+pakkasaamu,+joten+pysytellään+sisätiloissa.
08.12.2021 08:30
Päivät+viuhuu+vauhdilla+aamusta+iltaan,+niin+ettei+mukana+meinaa+pysyä.+Koskahan+minustakin+tuli+näin+hidas?
Minua+on+nyt+tutkittu+ja+kokeita+otettu+ja+lisää+tutkitaan,+mutta+ei+tuon+"kunnon+romahtamiseen"+ole+oikein+vielä+mitään+selvyyttä+saatu?+Onko+koronamasennusta,+ettei+hengitys+oikein+kulje?+Tuo+on+minun+arvaukseni?+Sydämestä+ei+UÄ:ssä+näkynyt+juuri+mitään+sen+kummempaa+kuin+aiemminkaan,+joten+nyt+sitten+ruvetaan+syynäämään+tarkemmin+keuhkoja.
Meitä+on+jouluna+nähtävästi+joulupöydässä+16-henkilöä.+Kaikki+ovat+nyt+tulossa+vanhemman+tyttären+luokse+aattona.+On+pientä+ja+suurta+ihmistä,+vauvakin,+vaan+ei+vaaria!+Yksi+mummi+kyllä+on.+Toinen+mummi+on+muualla.
Minä+en+aio+nyt+juuri+mitään+joulua+laittaa+tänne+kotiin.+Siivooja+käy+vielä+jouluviikolla+ja+tietysti+jotain+pientä+joutunnelmaa,+kukkia+ja+sen+sellaista+täytyy+olla.+Ruokaa+myös,+mutta+ei+mitään+ylenpalttista,+koska+herkuttelemme+aattona.+Eihän+siinä+ole+kuin+muutama+päivä+joulunaikaa.
Nyt+käyn+minäkin+nukkumaan.+Ensin+luen+kyllä+vähän+aikaa.
Nukkukaa+hyvin!
07.12.2021 21:59
Pakkasta+näytti+mittari+peräti+16+astetta+aiemmin+aamulla.+Nyt+on+tainnut+jo+hieman+lämmetä?
Itsenäisyyspäivä+meni+ilman+mitään+suuria+juhlia+ja+hyvä+niin.+Riitasointuja+ne+juhlatkin+vain+aiheuttaa.+Yks+tykkää+että+juhlitaan,+mutta+joku+toinen+ei+tykkää+ja+suomalaisia+kun+olemme,+niin+riita+on+valmis.
Tv:n+antikin,+mitä+tulee+itsenäisyyspäivän+ohjelmatarjontaan,+oli+uusintavoittoista.+Eipä+sieltä+muutenkaan+tule+juuri+mitään+uutta.+Vanhoja+ja+ikivanhoja+ohjelmia+kierrätetään+joka+kanavalla.+Onneksi+on+kirjat!
Koskahan+saamme+ihailla+Puosun+lumiukkoa?+Mukavaa+odotusta+kaikille!
07.12.2021 09:31
Hyvää+Itsenäisyyspäivää+Elämä-ketjuun!
Rapu+toivottelee!
06.12.2021 09:55
Tulin+kurkkaamaan+ketjuun,+ennen+kuin+käyn+uinumaan.
Nyt+on+rokotussuoja+"täydellinen"+-+kait?
Täällä+on+puhuttu+lapsiluvuista.+Minä+olen+ollut+hyvin+"sikiävä",+kun+olen+saanut+kolme+lasta+ja+nyt+minulla+on+seitsemän+lastenlasta.+Vähän+joka+ikäistäkin.+On+suurta+ja+pientä.+Kyllähän+se+lasteni+isäkin+heidät+halusi,+mutta+sitten+"juoksi+karkuun"+,+mutta+onneksi+lapset+eivät+juosseet+pois.+Hetkeäkään+en+ole+katunut+lasteni+saantia,+vaan+heistä+olen+iki+onnellinen,+myös+exälleni.+Suurempaa+lahjaa+hän+ei+olisi+voinut+minulle+antaa,+joten+siitä+kiitos.+Timantteja+en+ole+koskaan+halunnutkaan,+ne+eivät+sovi+tyyliini!+Lapseni+ja+lastenlapset+ovat+minun+"timanttejani".+Olisin+kyllä+pitänyt+myös+lasteni+isän,+mutta+aina+ei+saa+pitää+sitä,+minkä+luulee+jo+"omistavansa?"
Hyvää+yötä!+Huomenna+kardiologille+ultraamaan+"särkynyttä+sydäntä!"+Sellaista(kin)+elämä+on!
02.12.2021 22:07
Aamupäivää+ketjuun!
-10+astetta+näytti+mittari+aamulla.+Nyt+en+ole+katsonut,+onko+lämmennyt?+Päivä+on+kirkas.+Aurinko+paistaa+tuolta+"olan+takaa"+oikein+kirkkaasti.
Minä+menen+tänään+pistettäväksi.+Kaksi+piikkiä+annetaan.+Influenssa-+ja+koronarokotus.
Huomenna+on+sitten+kardiologin+vastaanotto+ja+sydän+UÄ.+Eilen+soitti+sisätautilääkäri+Spirometriasta+ja+Diffuusiokapasiteettitutkimuksista,+sekä++EKG:stä.+Ei+osannut+sanoa+niistä+oikeastaan+mitään.+Odotetaan+nyt+mitä+huomisista+tutkimuksista+sanoo+kardiologi?
Onkohan+amummun+siippa+voinut+hyvin+eilisen+tiputuksen+jälkeen?+Kaikki+tutkimukset+ja+hoidot,+lievemmätkin,+tahtoo+kyllä+käydä+voimille+jo+"tässä+iässä"+itsekullekin.
Hyvää+ja+toiveikasta+torstaita+kuitenkin+kaikille+ketjuun!
Toivottelee
Rapu
02.12.2021 10:04
On+tosiaankin+mielenkiintoista+nähdä,+minkälainen+Puosun+lumiukosta+tulee?+Se+voisi+tosiaan+odotella+juhannusta+lumiukkona,+kuten+amummu+ehdottaa,+mutta+minä+jatkan+vielä+"lumiukon"+roolista+muuntumista+kesällä+vaikkapa+"KalaKalleksi".+Lippis,+tai+joku+lätsä+päähän+ja+haavi+kainaloon+ja+ei+kun+kalastamaan++-++ainakin+huomiota!
Syksyrooli+voisi+olla+sitten+taas+joku+syksyyn+sopiva?+Marjastaja,+sienestäjä...
Hyvää+yötä+kaikille!
Rapu
29.11.2021 22:25
Ihminen+on+kokonaisuus,+joten+nuo+fyysiset+kipusi+ovat+seurausta+näistä+raskaista+hetkistäsi.+Kyllä+suru+ottaa+aikansa,+mutta+kyllä+se+myös+lievenee+ajan+myötä,+kunnes+on+haikea+muisto+vain.+Toisilla+vie+kauemmin,+toiset+toipuvat+vähän+nopeammin,+koska+on+pakkokin.
Yritä+nyt+levätä,+äläkä+unohda+syödä,+sillä+on+tärkeää+yrittää+pitää+itsensä+voimissa+edes+välttävästi+surun+keskelläkin.
28.11.2021 16:41
Tarkkaa+hommaa+tuo+oman(kin)+kirjanpidon+pitäminen+ja+sitten+vielä+tarkastaminen,+että+täsmääkö?+Nyt++se+on+taas+tehty+ja+kyllä+se+täsmäsi,+joten+ei+tullut+konkurssia.
Tulin+tänne+Elämään+ja+luin+mitä+herkkuruokia+amummu+laittaa,+niin+tuli+kyllä+niin+kova+näläntunne,+että+nyt+on+minunkin+pakko+mennä+tuonne+alakertaan+ja+on+saatava+heti+jotain++ruokaa+aivan+enimpään+nälkään.+Sitten+voi+vähän+miettiä+varsinaista+ateriaa,+mutta+noihin+amummun+herkkuihin+ei+ole+edes+aineksia,+saati+että+jaksaisin+nyt+ryhtyä+niitä+valmistelemaankaan.+Täytyy+tyytyä+johonkin+mitä+löytyy+kaapista+ja+mikä+valmistuu+melko+nopeasti.+Vaikka+nyt+onkin+adventti+ja+voisihan+sitä+vähän+juhliakin!+Vaikka+ruoan+merkeissä,+mutta+eilen+kyllä+herkuttelimme,+joten+se+korvaa.
28.11.2021 13:12
Aamupäivää!
Juhlat+juhlittu+ja+olo+on+hyvä,+kun+yksi+lapsenlapsi+on+saatu+taas+"aikuiseksi!"
Minä+ryhdyin+katselemaan+lokakuun+tiliotettani.+Lokakuu+-++Joulukuu,+on+meille+joulun+lisäksi,+monien+synttäreiden+aikaa,+joten+on+hyvä+välillä+tutkia+"tiliotteita",+ettei+tule+elettyä+yli+varojensa!
Sää+on+taas+harmaa,+mutta+olkoon+vaan.+Ulos+en+aio+mennä+tänään+ja+luettavaa+on.+
Hyvää+sunnuntaita!
28.11.2021 10:54
Oli+luotettavat+kotiin+tuojat!
27.11.2021 22:29
No,+niin!+Juhlat+on+juhlittu.+Samppanjalla+kilistetty+ja+pojasta+tuli+"aikuinen!"+
Mukava+oli+tavata+omaa+porukkaa+kodikkaasti.+Tarjolla+oli+hyvää+ruokaa+ja+tietysti+kakkukahvit.+Nuorimmainen+oli+oppinut+kävelemään,+mutta+meni+silti+välillä+lujaa+konttaamallakin.+Häntä+oli+kiva+seurata+ja+hän+tarkkaili+myös+jokaista+hyvin+tutkivalla+katseella.+Kyllä+perhe+on+paras!
Nyt+toivotan+vain+hyvää+yötä!+Nukkukaa+hyvin!
Rapu
27.11.2021 21:32
19 / 43