Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
Alkuperäinen-Rapu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
4
Kommenttia
844
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Lauantai+huomenet!
Kirkasta+on,+niin+että+häikäisee!+5+astetta+pakkastakin+näytti+mittari.+Sisätiloissa+patterit+ovat+haaleat,+mutta+eivät+aivan+vailla+lämpöä,+kuten+mittarin+näyttäessä+nollaa+ulkona.
Tänään+iltapäivällä+menemme+juhlimaan+18-vuotiasta!+Eipä+noita+yhteisiä+juhlia+ole+juuri+voinut+juhliakaan+nykyisin,+joten+pienikin+yhteinen+tapaaminen+on+mukavaa.
Joulukuun+alussa+synttäreitä+on+moniakin,+mutta+ne+kuitataan+nyt+samalla.+Halataan+onnittelut+heidänkin+kanssaan.
Mitenkä+edistyy+Puosun+"Lumiukon"+synnytys?+Olisi+kiva+nähdä+syntyvaiheita!
Hyvää+viikonloppua+kaikille!
27.11.2021 09:38
Koneeni+temppuilee!+Kun+olin+kirjoittamassa+tänne,+niin+minut+heitettiin+aivan+alkutekijöihin.+Piti+avata+kone+aivan+alusta+alkaen+ja+rekisteröityä+uudestaan+ja+mitä+kaikkea+muutakin++ennen+kuin+pääsin+taas+tänne.+En+tykkää+oikuttelevista+koneista!
Minä+kävin+tänään+EKG:ssä.+Myöhemmin+kuulen+sitten+taas+tuloksen+siitäkin!+Sitä+ennen+vielä+sydämen++UÄ.+Poikani+vei+minut+sinne+ja+toi+kaupan+kautta+kotiinkin.+Nyt+on+taas+ruokaa+ja+vähän+herkkujakin+herkkuhetkiä+varten.
Lauantaina+menen+juhlimaan+pojanpojan+"täysi-ikäisyyttä!"+Hän+täyttää+18+vuotta!+Tai+täytti+jo,+mutta+nyt+juhlitaan.
Nyt+on+kyllä+saatava+minunkin+jotakin+ruokaa.+Tuli+niin+nälkä+kun+luin+tuon+amummun+herkuttelun+hyvällä+keitolla.+Minulla+on+jotain+valmista,+niin+lämmitän+vain+mikrossa.
Torstain++toivotuksin,+leppoisaa+illan+jatkoa!
25.11.2021 14:26
Hei!
Kun+olin+kirjoittanut+tuon+lumiukko+kuvapyynnön,+niin+sen+jälkeen+koneeni+pimeni,+enkä+saanut+sitä+koko+päivänä+toimimaan,+vaikka+kokeilin+kaikki+keinot+mitä+suinkin+osaan,+niin+ei+muuta+kuin+musta+kuvaruutu.++Juuri+nyt,+kun+olin+jo+luovuttanut,+mutta+kokeilin+vielä+kerran+ja++olin+valmis+heittämään+tällä+"+vesilintua",+niin+kone+heräsikin++henkiin.
Hieno+on+juurakko.+Minä+yritin+arvata,+onko+se+haapapuun+juurakko?++Jäämme++kaikki+kiinnostuneina+odottamaan+taideteostasi.+Eipä+tässä+ole+tullutkaan+käytyä+pitkään+aikaan+missään+taidenäyttelyissä,+joten+kiinnostaa!
Rapu
24.11.2021 18:25
Sitten+kun+saat+sen+"Lumiukkosi"+valmiiksi,+niin+laitapa+tänne+Elämään+sen+kuva.
24.11.2021 12:41
Huomenta!
Vielä+ei+"päiväpaista",+mutta+hiukan+jo+kuitenkin+vaalenee.+Neljä+viikkoa+vielä+ja+sitten+vaalenee+jo+vauhdilla.
Minulla+oli+eilen+siivooja,+joten+nyt+on+taas+puhdasta,+vaikka+eipä+täällä+ollut+kovin+likaista+sitä+ennenkään.+Seuraava+siivous+jouluviikolla.+Kysyin+tältä+siistijältä,+onko+töitä?+ja+hän+sanoi+että+"kyllä+on"+ja+ne+sen+kun+vain+lisääntyvät.+Täältä+hän+lähti+pesemään+jonkun+ikkunoita.+Reipas+nuori+nainen+hän+on.
Ei+tässä+nyt+ole+mitään+muuta+kerrottavaa,+joten+taidan+ryhtyä+tutkimaan+tuota+nettilehteäni,+onko+siellä+jotain+uutta+ihmeteltävää?
Puosu+on+aloittanut+uuden+lumettoman+talven+lumiukko+perinteen!+Eipähän+sula+heti+ensimmäisessä+vesisateessa.
24.11.2021 08:28
Otan+osaa+Cee,+sinun+suruusi+menetyksesi+johdosta.+Sanoja+ei+ole,+mutta+myötätuntoa+on.
Rapu
22.11.2021 18:26
"Taitaa+olla+kaksinaamainen+tyyppi+tämä+Renaz."
On+aivan+pakko+olla+samaa+mieltä+tuosta,+kun+katseli+sitä+perjantaista+riehuntaa!+Tuo+"kaksinaamaisuus"+sopii+myös+Sannikkaan,+kun+hän+pahoitteli+mukamas+Renazan+saamaa+kohtelua+ja+samoin+minua+ihmetyttää+sekin,+että+meidän+valtalehtemme+vaikenee+kokonaan+tuosta+ohjelmasta+ja+Valtaojan+saamasta+viha-raivo+hyökkäyksestä,+kun+hän+tuli+vain+keskustelemaan+sivistyneesti+Sannikan+ohjelmaan.+Ei+varmaan+suostu+enää+hyvin+helpolla+uudestaan.
22.11.2021 15:33
Korjaus.++Luin+tuon+Sannikan+pahoittelu+jutun+Ilta-Sanomista++en+Iltalehdestä.
21.11.2021 17:41
Luin+Sannikan+mielipiteen++Ilta-Lehdestä+ja+hän+sanoo+olevansa+pahoillaan+sen+naisen+saamasta+kohtelusta+Valtaojan+taholta?+Valtaoja+oli+kuulemma+käyttänyt+kaksi+kertaa+n-sanaa,+tosin+ei+sitä+naista+kohtaan,+mutta+se+oli+ollut+loukkaavaa,+vaikka+Valtaoja+oli+perustellut+sen+sanan+käytön.+Hän+oli+kuulemma+hiljaa,+kun+mietti+mitä+hänen+pitäisi+sanoa,+mutta+päätti+sitten+antaa+sen+naisen+puhua?+Oli+ohjelman+jälkeen+pahoitellut+tuon+naisen+saamaa+kohtelua+ja+on+kuulemma+edelleenkin+pahoillaan?
Minä+taas+olin+peloissani,+että+se+nainen+käy+nyrkein+,+niin+kuin+uhkailikin,+Valtaojan+kimppuun?
Ihmeelliseksi+on+mennyt+keskustelut,+jos+tuon+kaltaiset+ohjelmat+saavat+usein+puheaikaa.+Ja+vielä+niin,+että+räyhääjältä+pyydellään+anteeksi?
21.11.2021 16:58
Minäkään+en+hyväksy+läheskään+aina+noita+Hesarin+julkaisukieltoja,+joilla+ei+ole+mitään+muuta+mieltä,+kuin+se,+että+niistä+käy+ilmi+lehden+oma+mielipide,+joten+toisenlainen+ei+pääse+julki.
Se+ei+innosta+kyllä+pitämään+tilausta+voimassa.+Olen+kuitenkin,+ainakin+vielä,+lehden+tilaaja++-++myös+paperilehden.
Tottumus+on+toinen+luonto!
21.11.2021 10:00
Huomenta+kaikille!
Katselin+tuon+Sannikan+juontaman+ohjelman+ja+olin+kyllä+suorastaan+"ällistynyt",+sen+nuoren+naisen+meuhkaamisesta+Valtaojalle?+Niin+näytti+olevan+hämmästynyt+myös+Valtaoja,+mutta+ei+menettänyt+malttiaan,+vaikka+tuo+nainen+puhui+jo+jotain+Valtaojan+lyömisestäkin+(en+oikein+saanut+selvää,+mitä+tarkoitti)+ja+kumartui+uhkaavasti+Valtaojaa+kohti.+Sannika+ei+toppuutellut,+vaan+oli+selvästi+tyytyväinen.+Huh,+huh!+Missä+on+noiden+naisten+käytöstavat+ihmisten+kanssa+keskusteltaessa?+Olen+ihmetellyt+sitä+myös,+miksi+tuo+tilaamani+sanomalehti+vaikenee+kokonaan+tuosta+Sannikan,+Valtaojan+kanssa+väittelemään+tuoman+naisen+ja+Valtaojan+kohtaamisesta?+Olisi+ollut++jonkunlainen+kritiikin+paikka!
No,+se+siitä.
Sunnuntai+alkaa+sään+puolesta+valjeta+harmaaksi+marraskuun+päiväksi.+Nollaa+näytti+mittari+ulkolämmöksi.+Ei+edes+näytä+tuulevan.
Paperilehteni+olen+jo+lukenut,+ja+nettiä+vain+vilkaissut,+joten+klikkaan+nyt+hiirellä+sinne.
Hyvää+ja+rauhaisaa+sunnuntaita+kaikille!
Rapu
21.11.2021 08:37
"Saako+kukaan+muu+lukea+Puosulle+osoitetun...
Saa+toki+aivan+vapaasti.+Tämä+on+"osoitettu+sinulle"+vastaukseksi+kommenttiisi,+mutta+kuka+vain+saa+tämänkin+lukea.+Kuka+tahansa+saa+myös+kirjoittaa+vastaus+kommentin.
Rapu
20.11.2021 16:14
Minullekin+on+luvattu+jatkaa+tilausta+korvaukseksi+milloin+viikko,+milloin+kaksi+viikkoa,+mutta+jonnekin+ne+on+hukkunut,+kun+en+ole+katkaissut+tilaustani+ainakaan+vielä.+Paperilehteä+olen+tottunut+lukemaan,+mutta+samat+jutut+on+myös+netissä,+joten+tuo+hinta+on+turhan+kallis+kun+molemmat+on+tilattu.+Ilman+digitilausta+ei+voi+kommentoida+siellä,+jos+nyt+on+jotakin+kommentoitavaa.
20.11.2021 16:08
Tuulisen+päivän+tervehdys!
Männynoksat++heiluvat+vimmatusti+tolla+ikkunantakana.+Taivas+kirkastelee+jo+pilvien+lomasta+ja+aamun+valkeus+yrittää+ottaa+vallan+hetkeksi+aikaa.+
Paperi+Hesarin+luin+ja+ajattelin+taas+kerran,+että+kannattaako+tästä+selaamisesta+maksaa+yli+500+euroa+vuodessa,+kun+samat+jutut+on+netti+Hesarissakin+paljon+halvemmalla?+Se+on+tuo+tottumus,+mistä+on+vaikea+luopua!+Yksi+tuttuni+lopetti+yli+neljäkymmentä+vuotta+jatkuneen+jokapäiväisen+Hesarin+tilauksensa+ja+otti+tilalle+vain+sunnuntainumeron.+Kahtena+sunnuntaina+lehti+oli+tullut,+sitten+kahtena+peräkkäisenä+sunnuntaina+se+ei+tullut,+eikä+sitä+toimitettu+edes+jälkikantona.+Oli+vain+ehdotettu,+että+jatketaan+loppupäästä+tilausta+kahdella+sunnuntai+lehdellä.+Tuttavani+lopetti+siihen+paikkaan+myös+niiden+sunnuntainumeroiden+tilaamisen.+Sanoi+sulkevansa+heti+puhelimen,+jos+hänelle+vielä+soitellaan+ja+houkutellaan+tilaamaan+ko.+lehti.
Pitkään+vie+Australiastakin+postin+kulku,+kuten+Cee+kertoo.+Miten+tähän+Villinlännen+ja+Postivaunujen+aikakauteen+on+taannuttu?
Lauantaita+ja+viikonloppua+toivotellen!
Rapu
20.11.2021 08:59
Perjantai+huomenet+Elämä!
Katselin+Jälkiviisaat+tv:stä,+mutta+enpä+juuri+viisastunut+edes+jälkiviisaaksi.+Ei+kait+ollut+oikein+mieluisia+"jälkiviisastelijoita"+viisastelemassa.+Aina+siellä+on+joku,+joka+luulee,+että+hän+voi+vaikka+yksin+jaaritella+tuon+15+minuuttisen+ajan+mikä+Jälkiviisaille+on+varattu.+Se+jo+heti+ärsyttää.
Minä+olen+taas+nukkunut+aika+lyhyitä+yöunia,+mutta+toissayönä+nukuin+11+tuntia.+Heräsin+eilen+kello+10.30+enkä+meinannut+uskoa,+että+kello+todella+näyttää+oikein,+mutta+olihan+se+sitten+uskottava+ja+niin+päivä+karkasi+kokonaan+käsistä,+mutta+kyllä+se+nukkuminen+teki+hyvää.+Viime+yönä+nukuin+taas+lyhyet+unet,+mutta+ei+ainakaan+vielä+väsytä.
Ei+tässä+nyt+muuta,+kuin+hyvää+viikonlopun+aloittelua!
Rapu
19.11.2021 09:12
Uskomattomaksi+on+nyt+mennyt+tämä+terveydenhoito.+Eräs+tuttu+kertoi+toissapäivänä,+että+hän+joutui+odottamaan+takaisin+soittoa+täällä+Helsingissä+omalta+terveysasemaltaan+viisi+päivää!+Sitten+oli+soitettu+aikaisin+aamulla+ja+ei+hän+tunnistanut+heti+numeroa,+eikä+enää+osannut+odottaa+sitä+ta:n+takaisin+soittoa,+niin+ei+vastannut+ja+toista+soittoa+ei+tullut.+Hän+nimittäin+selvitti+myöhemmin+mistä+se+soitto+silloin+aamulla+oli+tullut+ja+se+oli+terv.asemalta+ollut.
Kyllä+taitaa+moni+mummo+ja+vaari,+sekä+nuoremmatkin+jäädä+turhaan+odottelemaan+soittoja+terveydenhuollosta,+jos+nyt+yleensä+saavat+asioitaan+edes+millään+tavoin+vietyä+kenenkään+auttavan+tahon+tietoon,+niin+vaikeaa+se+nyt+tuntuu+olevan.
Kohtuuttomalta+tuntuu+amummu,+tuo+siippasi+hoitojen+aloittaminen+nyt+kaikkine+muutoksineen,+joista+ei+edes+soiteta+niin+että+se+tieto+muutoksista+on+varmasti+saatu+asianosaiselle+tiedoksi.+Nyt+kannattaisijo+hieman+"jyrähtää"+jollekin+taholle.
17.11.2021 14:50
Huomenta!
Pikkuhiljaa+päivä+alkaa+hieman+vaaleta.+Kovin+kirkasta+siitä+ei+taida+tänään+tullakaan.+Tarkoitan+ainakaan+sään+puolesta.
Nuorempi+tyttäreni+ja+nuorin+lapsensa,+lähtivät+eilen+Lontooseen,+kun+hänen+puolisollaan+on+siellä+työasioita+niin+pitävät+hieman+yhteistä+lomaakin+samalla.+Poikani+palasi+viime+viikonloppuna+Turkista+golf-matkalta,+minkä+hän+oli+varannut+jo+keväällä.+Siellä+oli+ollut+sää+lämmintä+ja+aurinkoista.+Tohtori+tyttäreni+ei+ole+juuri+ehtinyt+lomailla,+eikä+sitäkään+jaksa+loputtomiin.+Seuraavalla+viikolla+tapaamme+kyllä+juhlissa,+kun+pojanpoika+täyttää+18+vuotta!+Juhlan+paikka+on+tuo+täysi-ikäisyys!
Minulla+on+vielä+paljon+kaikenlaisia+kokeita+odottamassa.+On+labraa+(EKG),+korona-+ja+influenssarokotukset+(aika+varattu),+sydämen+UÄ-tutkimus+ja+kardiologin-tutkimus.+Jossakin+välissä+myös+sisätautilääkäri+soittaa+näistä+puhallustutkimuksista.+Ne+olivat+HUS-tutkimuksia.
No,+hyvähän+se+on,+että+tutkitaan.+
Hyvää+keskiviikkoa+kaikille!
17.11.2021 09:17
Huomenta+Elämä-ketjuun!
Olen+juuri+palautunut+kotiin+"puhalteluista."
Spirometria+ja+Diffuusiokapasiteetti+on+nyt+minulta+puhallettu+tutkittavaksi++HUS:ssa.+Teknisesti+onnistuivat+hyvin,+mutta+lääkäri+kertoo+myöhemmin,+miten+on+tehojen+kanssa?
Onpas+amummulla+ollut+huono+tuuri,+kun+kompastuit+valojohtoon.+Miten+sormet+voi+tänään+ja+pystytkö+ajamaan+autoa?+Se+on+erittäin+tärkeää+nyt+kun+siippasi+ei+voi+ajaa.+Minut+vei+poikani+tänään+tuonne+tutkimuksiin+ja+odotti+siellä+tehden+etätöitä.
Minä+vaihdan+nyt+mukavammat+kotivaatteet+ylleni+ja+aion+ottaa+aivan+rentoutumisen+kannalta+tänään(kin).+No,+varsinkin+tänään,+kun+ole+läpikäynyt+tuon+puhallus+puhkumisen!
16.11.2021 10:31
Olen+aivan+ymmälläni,+kun+luin+juuri+tuon+sinun+"miniäsi"+käytöksestä,+Cee!+Eihän+hänellä+ole+mitään+kanttia+sanoa+sinun+ja+U:si+asioihin+tai+omaisuuteen+yhtään+mitään.+Mikä+ihme+ihmisiä+oikein+vaivaa,+kun+täytyy+ahneuksissaan+yrittää+vaikuttaa+noin+härskisti+toisten+elämään+ja+omistuksiin,+vakka+se+ei+edes+tuollekaan+"miniä"+ehdokkaalle+kuulu.
Jos+jää+pois+hautajaisista,+niin+älä+siitä+välitä,+koska+ei+hän+sinne+suremaan+olisi+tulossa,+kun+jo+omaisuudesta+riitelee+ennen+hautajaisia+ja+ilman+että+on+edes+puolivirallisestikaan+mikään+sukulainen+edes.
Raskasta+sinun+on+kyllä+kuunnella+moisia+syytöksiä+ja+aivan+mielestäni+ulkopuoliselta+henkilöltä,+ainakin+lain+mukaan+tuo+"miniä"+ei+ole+edes+mikään+omainenkaan.
15.11.2021 17:56
Huomenta!
Kevyt+valkoinen+härmä+vaalentaa+pihanäkymät.+5+astetta+miinusta+näytti++aiemmin+mittari++ulkolämpötilaksi.+Nyt+en+ole+katsonut+joko+lämpenee?
Eipä+tässä+nyt+muuta.+Tulinpa+vain+tervehtimään!
15.11.2021 08:47
20 / 43