Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
Alkuperäinen-Rapu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
4
Kommenttia
844
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Aamiainen+syöty+ja+Hesari+luettu.+Aurinko+paistaa+kuin+olisi+"kirkas+kesän+huomen!"+Ulkoilusää+parhaimmillaan.
Kansainvälinen+ilmastokokous+ei+tainnut+ihan+päästä+tavoitteisiinsa,+mutta+ei+kai+sitä+kukaan+edes+uskonutkaan?+Kunhan+nyt+kokoustavat.
Minä+oikaisen+nyt+selkääni.+Olen+ollut+hereillä+jo+monta+tuntia.
14.11.2021 09:59
Onnea+isät!+Tänään+on+teidän+päivänne.+Olette+jo+onnekkaita+kun+teillä+on+lapsia,+joten+nauttikaa+onnestanne+tänään,+mutta+muistakaa,+että+isyys+on+elämänmittainen+tehtävä+ja+onni.+Kaikki+eivät+välttämättä+muista+tuota!+Kaikista+ei+myöskään+tule+isää,+vaikka+kuinka+haluaisivat+ja+se+on+surullista.
Nyt+katsomaan+onko+paperilehti+eteisessä+ja+aamiaisen+laittoon!+Hyvää+päivän+jatkoa+kaikille,+myös+äideille!
14.11.2021 07:13
Aamupäivää!
Ottamatta+kantaa,+tai+lähtemättä+mukaan+parisuhde/sinkkuus,+ja+siitä+riippuvaan+ruoanlaitto+kysymykseen+kilpailumielessä,+mihin+hieman+"yllytystä"+olin+huomaavinani+jossakin+kommentissa.+Syön+ja/tai,+teen+mitä+milloinkin+ja+millä+juuri+silloin+nälkäni+sammuu,+kun+saa+jotakin+"murua+rinnan+alle!"+Tänään+vaatimattomasti+savulohta,+perunoita+ja+salaattia.+Jälkiruoaksi+löytyy+kyllä+jotain+herkullista+makupalaa+kaapista.
Nyt+näyttää,+ettei+ulkona+juuri+tuule,+mutta+harmaata+on.+Ei+juuri+ole+mitään+väliä+aamun+ja+illan++pimeydellä,+kun+päiväkään+ei+juuri+valoa+tuo.+Onneksi+on+nuo+"jouluvalot!"
Mukavaa,+tai+ainakin+siedettävää+lauantaita+kaikille!
13.11.2021 11:19
Tulin+taas+koneelle+ja+huomasin,+että+kun+kirjoitin+tuon+edellisen,+niin+kirjautuminen+olikin+jo+taas+pois.+Tiedoksi+vain,+että+se+on+minun+kommenttini+ja+nyt+allekirjoitan+sen+kirjautuneena.
12.11.2021 17:32
Minunkin+ikkunani+alla+heiluttelee+oksiaan+valtavan+suuri+mänty,+mutta+kun+ikkuna+on+kiinni,+niin+huminaa+ei+kuulu,+jos+se+nyt+edes+humisee?+Helikopterien+ääni+kyllä+kuuluu+ja+niitä+lentelee+tuossa+taas+yhtenään.+Onko+täällä+jotain+vierailuja+valtiovallalla+juuri+nyt?
Pitäisi+lähteä+pian+lämmittämään+jotakin+ruokaa.+Tein+eilen+tavallista+kaalilaatikkoa,+ilman+jauhelihaa,+mutta+ei+siitä+mielestäni+tullut+kovin+hyvää.+On+minulla+grillattuja+broilerin+koipireisi-juttujakin,+sekä+savulohtakin+ja+siitä+kyllä+tykkään,+mutta+tänään+nyt+taidan+tyytyä+tuohon+kaalilaatikkoon.+Paljon+puolukkasosetta+vain+lautaselle+sen+kyytipojaksi.+Loput+taidan+laittaa+pakkaseen+sellaisen+päivän+varalle,+kun+ei+viitsi+mitään+ruokaa+laittaa+alusta+alkaen,+mutta+on+nälkä.
Nyt+löytyy+taas+myös+paistopisteestä+ostettuja+herkkupulliakin.+Osan+laitoin+niistäkin+pakkaseen+tulevia+herkkuhetkiä+varten.+Sitten+nyt+on+myös+erilaisia+keksejä+aikamoinen+valikoima+kaapissa,+jos+ei+mitään+muuta+naposteltavaa+ole+ja+makeannälkä+yllättää.+On+hyvä+kun+varastoa+on+kotona,+ettei+makeanhimo+pääse+yllättämään+kovin+pahasti.
12.11.2021 14:10
Huomenta!
Tänään+jouluvaloja+ei+tarvita+heti+aamusta+valaisemaan+päivää,+kun+taivaalta+tulee+kirkasta+auringon+valoa.+Vaihtelevaista+on+sää+myös+näin+pimeänä+vuodenaikana!
Minä+en+ole+vielä+saanut+itseäni+oikein+hereille+edes,+mutta+eipä+tässä+ole+minnekään+kiirekään.+Seuraavaksi+menen+lukemaan+HS.fin+antia.+Paperilehden+luin+jo.
Hyvää+torstain+jatkoa!
11.11.2021 10:16
Minun+"valosarjani"+on+led-kynttilöillä+täytetty+"kirsikkapuu"+keittiön+ikkunalla.+Kaunis+se+on+ja+vaivaton+laittaa.+Kun+en+oikein+osaa+noita+sähkötöitä!
Naapureilla+on+kyllä+pihapuut+koristeltu+valoilla,+joten+ihailen+niitä.
10.11.2021 18:15
Hyvä,+että+olet+saanut+noin+nopeasti+tuon+leskeneläkkeen+toimimaan.+Aivan+uskomatonta,+että+joku+asia+sentään+osataan+ja+hoidetaan+viivyttelemättä.+Minun+sisareni+jäi+myös+leskeksi+hiljattain,+mutta+en+tiedä+onko+hän+jo+saanut+leskeneläkkeensä.
Nythän+koronaa+on+esiintynyt+myös+kahdesti+rokotetuissa,+joten+se+kolmas+on+nyt+syytä+ottaa+niin+pian+kuin+sen+saa.
Hyvää+illan+jatkoa!
Rapu
10.11.2021 15:48
Pitäisi+minunkin+varata+tuo+piikityspäivä+itselleni.+Influenssarokotuksen+ja+koronrokotuksen+voi+ottaa+samalla,+joten+ei+tarvitse+tehdä+eri+reissuja.+Minulla+on+nyt+muitakin+tutkimuksia+ja+lääkäriaikoja+tässä+marras-+ja+joulukuussa.+Hyvä+on+että+tutkitaan,+mutta+en+tykkää+aikaisista+aamulähdöistä.
Toivottavasti+sinun+siippasi+hoidot+tehoaa,+vaikka+rankkoja+ovatkin,+niin+senkin+kestää,+kun+toivoa+on?
Onpas+sinulla+orvokit+olleet+tyytyväisiä+kasvualustaansa,+kun+yhä+kukoistavat.+Orvokki+ei+pienestä+kylmästäkään+välitä.
Hyvää+keskiviikkoa!
Rapu
10.11.2021 15:38
No+onnistuin!
Kirjoitellaan!
10.11.2021 08:35
Huomenta+Elämä!
Jätän+kyllä+aivan+suosiolla+tuon+herkun+valmistamisen+ammattilaisten+keittiöön.+Mielelläni+kyllä+ottaisin+tuon+kokin+lautaselle+laittaman+aterian+syödäkseni,+vaikka+en+kovin+paljon+lihaa+syökään,+mutta+en+sitä+torjukaan+jos+joku+näkee+vaivaa+ja+tuo+eteeni+noin+suuritöisen+herkun.+Nähtävästi+ihminen+laiskistuu+vanhetessaan.+Minä+ainakin+olen+huomannut+itsessäni+sellaisia+oireita.
Sää+on+tänään,+tähän+aikaan+ainakin,+aurinkoinen,+eikä+edes+näytä+tuulevan,+koska+männynoksat+eivät+heilu+yhtään+tuossa+ikkunantakana.
Parasta+mahdollista+tiistaita+kaikille+kunkin+voimien+mukaan!
Rapu
09.11.2021 09:16
Kyllä+se+on+hyvin+ymmärrettävää,+ettei+Australiasta+nyt+noin+vain+pääse+hautajaisiinkaan,+kun+on+karanteenit,+sun+muut+esteet.+Varsinkin+jos+ei+ole+vielä+saanut+tarvittavia+rokotuksia.+Ei+se+suremista+estä,+ettei+pääse+haudalle.+Surra+voi+missä+tahansa+menetyksiään,+ei+vain+jossakin+määrätyssä+tapahtumassa+ja+hetkessä.
07.11.2021 16:55
Tulin+juuri+koneelle+ja+huomasin+kirjoituksesi,+Cee.+Ei+sanoja+löydy,+mutta+ajatuksissani+olen+myötätunnolla+luonasi.+Vierelläsi+hiljaa+istumassa+kun+muutakaan+ei+voi.
Lapsi+tulee+vielä+kyselemään+monia+asioita+vaaristaan+ja+se+on+hyvä,+että+kysyy.+Vaari+pysyy+muistoissa,+eikä+lapsi+ahdistu,+kun+voi+kysellä+vaikka+silmälasien+kohtalosta+mummiltaan,+joka+suree+omalla+tavallaan+++-++ja+kaipaa+myös+omalla+tavallaan,+mutta+niin+sen+kuuluukin+mennä.+Pitkä+oli+teidän+yhteinen+taival+ja+siitäkin+saa+olla+onnellinen.
Miten+U:n+sisko+siellä+kaukana+otti+veljensä+äkillisen+poismenon.+Eihän+siitä+ole+vielä+kauan,+kun+hän+kävi+täällä+useinkin,+kun+heidän+isänsä,+sinun+appesi,+oli+sairaana+ja+sitten+kuoli?+Raskasta+surua+hänellekin,+kun+veli+poistuu+elämästä,+vaikka+eivät+ole+kovin+usein+nähneet+kaukaisen+asumisen+vuoksi.
Voimia+teille+kaikille,+niin+tyhjiltä+kuin+nuokin+sanat+tuntuvat+tässä+vaiheessa.+Lämmöllä+ne+kuitenkin+sanotaan.
Rapu
07.11.2021 14:15
Huomenta!
Aurinko+paistaa+taas+häikäisevän+kirkkaasti,+mutta+en+valita.+Mittari+näytti+nollaa+ulkolämmöksi.+Eilen+oli+tosi+pimeä+päivä+ja+sataa+ripottelikin+välillä.
Taloyhtiössä+on+hiljaista.+Kaikkien+autotkin+näyttävät+olevan+paikoillaan,+eikä+pihalla+näy+mitään+liikettä.+Pyhäaamun+rauha!
"Meille+loisti+valot+Moskovan",+lauletaan+juuri+nyt+radiossa...
07.11.2021 09:36
Huomenta+taas!
Aika+pätkittäisesti+nukuin+varsinkin+aamuyöstä,+mutta+eiköhän+se+tämäkin+päivä+tästä+taas+käynnisty.
Toivotaan,+että+sinun,+amummu,+miehesi+sairauden+ennuste+muuttuu+vielä+toiveikkaaksi.+Onhan+meillä+osaamista+ja+siitä+saamme+olla+kiitollisia+jos+mistä.+Tuo+miesten+lääkäriin+saaminen+voi+olla+todella+hankalaa.+Muistan+sen+myös+työajoilta+kun+vaimot+sitä+valittivat.+Joskus+jouduimme+jopa+hieman+"juonimaan"+yhteistyössä+miehen+vaimon+kanssa,+että+lääkäri+"osaisi"+kysyä,+tai+"huomata"+jonkin+terveysasian,+jos+mies+oli+saatu+yleensä+lääkärille.
Hyvää+viikonlopun+aloitusta+kaikille+voimien+mukaan!+Minua+piristi+"pieni,+suuri"+asia+keskiviikkona,+kun+olin+kampaajalla+ja+nyt+on+taas+kutrit+kunnossa!+Pienestäkin+tulee+hyväolo,+kun+vähään+tyytyy!
05.11.2021 09:43
Minä+en+ole+saanut+mielestäni+sinua+Cee,+enkä+myöskään+amummua.+Nuo+tapahtumat,+mitä+nyt+teille+molemmille+on+tullut,+tulivat+myös+meille+kirjoittaja+ystäville,+kuin+salama+kirkkaalta+taivaalta.+Ainakin+minulle,+luulin+aina+ettei+teidän+miehillänne+ollut+mitään+terveyshuolia+ja+muutenkin+teillä+oli+mukava+elämä+yhdessä.+Minä+menetin+tuon+kahdenkeskisen+elämän+kumppanin+kanssa+muuten,+kuin+kuoleman+kautta,+eikä+sekään+olisi+ollut+minun+tahtoni,+mutta+en+voinut+estää+sitä+tapahtumasta.+Surun+suuruuden+ymmärrän+hyvin+kun+puoliso+ei+ole+enää+vierellä.
Kyllä+sinä+selviät,+Cee,+mutta+aika+ennen+hautajaisia+ja+vielä+sen+jälkeenkin+menee+jonkinlaisessa+"sumussa",+mutta+kun+aikaa+kuluu,+niin+loppujen+lopuksi+jää+kaipaus+ja+eräänlainen+haikeus+ja+tietysti+muistot.++Onneksi+sinulla+on+lapsesi+ja+lapsesilapset+ja+myöskin+sisaresi+sekä+hänen+miehensä.+Puhuminen+tuo+myös+helpotusta+suruun,+kun+ei+tarvitse+yksin+surra.
En+muuta+osaa+nyt+sanoa,+kuin+sen,+että+ajatuksissa+olen+mukana+minäkin.
04.11.2021 21:54
Otan+osaa+suureen+suruusi+menetyksesi+johdosta,+Cee!+Minuakin+itkettää!+Ajattelin+aina,+että+teillä+oli+toisenne+ja+siinä+on+hyvä+olla+yhdessä,+tuli+mitä+tuli+elämässä+eteen.
Elämä+on+kuitenkin+arvaamaton.+Voimia+sinulle+ja+läheisillesi.
Rapu
02.11.2021 15:26
Nyt+on+hämäryys+väistynyt+hetkeksi+ja+lukulamppu+voi+olla+sammutettuna.+E-kirjat+eivät+"nappaa"+minullekaan+ollenkaan.+Kyllä+printtikirja+on+minun+kirjani.+Onneksi+on+kirjastot.+Nytkin+minulla+on+kahdeksan+paksua+kirjaa+(sivuja+kussakin+kirjassa+500-+800+sivua)+lainassa.+Lukunautintoja+siis+riittää.+Neljässä+on+mukana+tuo+keltainen+lappu,+"ei+voi+uusia",+koska+niistä+on+tilauksia.+Ne+olen+nyt+lukenut+ja+muihin+voin+yrittää+jatkolainausta.
Nautinnollisia+lukuhetkiä+toivotellen!
Rapu
02.11.2021 12:05
Nyt+on+aurinko+esillä.+Heti+on+kuin+toinen+vuodenaika+olisi+koittanut,+kun+pimeys+on+väistynyt.+
Viikonloppu+meni,+eikä+siitä+jäänyt+juuri+mitään+kummempaa+mieleen+tavanomaisesta+syysviikonlopusta.+Hyvä+niin!+Huomenna+minulla+on+leikkaus+(hiusten)+ja+sitä+jo+todella+tarvitsen.+En+oikein+saa+tuntumaa+poninhäntään.+Se+ei+vaan+ole+minun+juttuni,+eikä+edes+pääni.
Aurinkoista+syyspäivää+toivottelen+kaikille!+Kullekin+voimien+mukaan!
02.11.2021 11:24
En+ole+ollut+koneella+koko+päivänä+oikeastaan+yhtään.+Nyt+tulin+ja+huomasin+että+eipä+ole+ollut+melkein+kukaan+muukaan.
Anonyymi+puhuu+hoitajien+määrästä.+Se+on+tärkeä+asia.+Joidenkin+tietojen++(arvioiden)+mukaan+tarvitsisimme+noin+20+000+hoitajaa+lisää.+Nyt+meillä+on+1,3+%+sairaanhoitajan+ammatissa+toimivia+koko+Suomen+väestön+määrästä.
Ilta+tuli+taas+melkein+kuin+yllättäen,+kun+aurinkoakaan+ei+näkynyt+ollenkaan.+Vie+taas+aikaa+tottua+tähän+talviaikaan+ja+saada+unirytmit+siihen+sopeutumaan.+Nyt+tuntuu,+että+nukuttaa+heti+kun+otan+kirjan+ja+käyn+lukemaan.
01.11.2021 17:40
21 / 43