Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
Alkuperäinen-Rapu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
4
Kommenttia
844
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Voi+Calvados!++Elämä+on+yht'äkkistä.+Tuli+kyllä+surullinen+olo+minullekin,+kun+ajattelin+sinun+hätääsi+ja+suruasi.+Hyvissä+käsissä+U:si+kuitenkin+on+ja+pääsi+sinne+heti,+kun+toimit+juuri+oikein.+Nyt+on+sitten+vain+toivottava,+että+U:si+jaksaa+sinnitellä+ja+toipuu.
Voimia+uskoa+siiheh+sinulle+ja+perheellesi.
Olemme+varmasti+kaikki+kirjoittajat+täällä+hengessä+mukanasi+sinua+ja+miestäsi+kannattelemassa.
Rapu
01.10.2021 15:40
Toivottavasti+siippasi+pian+pääsee+kotiin,+mutta+nyt+on+tietysti+hyvä,+että+tutkitaan+ja+hoidetaan+siellä+sairaalassa.+Onhan+se+kuitenkin+turvallisempi+olo+puolin+ja+toisinkin,+kun+ei+tarvitse+kotona+pähkäillä,+että+pitäisikö+lähteä,+vaiko+ei?
Vointeja+siipallesi+ja+sinulle!
30.09.2021 17:30
Hiljaista+on+ketjussa.+Tulin+juuri+tänne,+eikä+eilisen+jälkeen+ollut+tapahtunut+mitään.
Ei+minullakaan+ole+tässä+nyt+muuta,+mutta+vedän+ketjun+tähän+päivään+ennen+kuin+tämäkin+päivä+on+mennyt+menojaan.
Voikaa+hyvin!
30.09.2021 15:21
En+nyt+kyllä+lähtisi+"syyttelemään"+mökkeilijöitä,+heistä+on+varmasti+suurin+osa+jo+erittäin+valveutuneita+luonnon+suhteen,+mutta+luin+hiljattain,+että+maatalous+ei+ole+saanut+tukimiljardeista+huolimatta+pienintäkään+parannusta+aikaan+noilla+suurillakaan+rahamäärillä+ilmaston+suuntaan,+vaan+kaikki+päästöt+ovat+ennallaan.+Mihin+ne+rahat+ovat+joutuneet?
Kun+tyttäreni+kauan+sitten+rakensi+miehensä+kanssa+talon,+niin+vaikka+silloin+ei+juuri+puhuttu,+tai+ei+tunnettu+yleisesti+maalämpöä,+niin+heidän+taloon+sellainen+tuli,+vaikka+maksoi+"maltaita!"+En+ole+koskaan+palellut+yöpyessäni+siellä,+toisin+kuin+täällä+kaukolämmön+"viileissä"+lämmöissä.
29.09.2021 12:09
Sinä+"tingit"+Hesarin+hinnasta,+mutta+miten+kuvittelet,+että+ne,+jotka+hankkivat+aineistoa+sinunkin+luettavaksi,+pystyvät+käymään+kaupassa+hakemassa++ruokaa+lapsilleen+ja+itselleen,+kun/jos+heidän+palkkansakin+määräytyisi+tuon+sinun+lukemisesta+maksamasi+hinnan+mukaan?+Ei+niiden+ostosten+kotiin+kuljettamista+varten+tarvittaisi+traktoria!
Minä+maksan+täyden+hinnan+lehdestäni,+niin+paperisena,+kuin+diginäkin!+Saavat+lehdentekijätkin+palkkansa+ja+toimeentulonsa.
Mukavaa+päivää+sinullekin!
29.09.2021 10:39
"Aikuinen+nainen+ma+oon..."+laulaa+Paula+tuolla+radiossa!
Täytyy+myöntää,+että+ainakin+iänpuolesta+kyllä+niin+on.+No,+mitäpä+tuosta+"tallella+ikä+eletty",+sanoo+vanha+sanonta,+liekö+peräti+viisaus...?
Hiljaista+on.+Taloyhtiö+näyttää+uneliaalta+myöskin.+Taas+tänään+voisi+tehdä+silityshommia,+jos+selkä+antaa+luvan.+Ensi+sunnuntaina+vietämme+muutamaa+päivää+etuajassa+yksivuotissynttäreitä.+Onkohan+miten+raisut+juhlat?+Onnistuuko+yhden+kynttilän+puhallus?
Minulla+ei+nyt+ole+mitään+valmista+ruokaa,+enkä+oikein+jaksaisi+edes+miettiä,+mitä+viitsisin+ruveta+kokkaamaan?+Johtuu+varmaan+siitä,+kun+nyt+aamiaisen+syötyäni+on+kylläinen+olo?
Mukavaa+keskiviikkoa+kaikille!
29.09.2021 10:16
Nyt+en+malta+olla+kysymättä+sinulta+edson,+tuosta+sinun+ja+perheesi+viimeisimmästä+matkastasi+Lappiin?+Kun+tyrmäät+patikointi+matkailun+kaunista+ruskamaisemaa+ihailemaan+meneviltä+"etelän+ihmisiltä",+niin+miten+ihmeessä+saat+Lapin+matkailun+olemaan+aivan+hyväksyttävää+omalle+perheellesi.+Kolillakin+kävit+ihailemassa+vaaroja+ja+perheesi+matkaili+toisaalla.+Näin+kerroit.
Kerro+ihmeessä+meille+tietämättömille+oma+matkailu+salaisuutesi,+mistä+luonto+ei+kärsi,+eikä+ilmasto+valita+ja+yski+päästöjä+nielustaan?
27.09.2021 12:17
Aurinkoista+aamupäivää!
Kiireetön+sunnuntai.+Taivas+sininen+ja+aurinko+paistaa+kuin+olisi+juhannuspäivä+heleillimmillään+kesän+hehkussa+kylpien!+No,+näin+ikkunan+takaa+ulos+katsoen!
Sain+juuri+äsken+tyttäreltä+patikointikuvia+heidän+ruskaretkeltään+sähköpostiini.+On+siellä+"aakeeta,+laakeeta!"
Minä+pääsen+tänään+helpolla+ruoan+laitolla.+Lämmitän+valmista+Lohipastaa+ja+laitan+lisäksi+vain+salaatin.+Välipalaksi+on+erilaisia+hedelmiä.
Edsonkin+nautiskelee+näiden+meidän+ruokiemme+monipuolisesta+tarjonnata+mielikuviensa+makunystyröiden+vapaasti+makustellessa!+Ole+hyvä+vaan!
Kaunista+sunnuntaita+kaikille!
26.09.2021 10:53
Hyvin+on+kaikilla+täällä+tiedossa+myös+sinun+perheasiasi!+Olet+niistä+kertonut+siinä+missä+me+toisetkin.+Erosi,+ja+uudelleen+avioitumisesi.+Lastesi+ja+lastenlasten+asiat+ja+elämiset+niin+Suomessa,+kuin+Saksassa.+Matkustelut+ja+erilaiset+valokuvatkin+tuolta+kaukaa+lastesi+lapsuusajoilta,+joten+turha+sinun+on+yrittää++ivailla+meitä+"mummoja"+siitä+samasta,+"vanhempien+oikeutetusta+ylpeydestä"+lapsiaan+ja+lastenlapsiaan+kohtaan.+Ei+kuule+hetkauta+minua+yhtään,+vaikka+kuinka+ivailisit+ja+"hihittelisit!"
Elämä-ketju+on+minulle+"vapaa-ajan+ketju+ja+täällä+kerron+aivan+jokaisen+ihmisen+normaaleista+arki-+ja+myös+muista+asioista+ja+tapahtumista,+ja+tuolla+toisaalla+sitten+taas+erilaisista+maailman+tapahtumista,+jos+siltä+tuntuu+että+haluan+kirjoittaa.+Siellä+ei+sinun+tyylisiä,+toisia+kirjoittajia+pilkkaavia+kirjoituksia+julkaista+ollenkaan,+mutta+asiallisia+keskusteluja+kyllä+ja+se+on+mielenkiintoista+kun+asioista+voi+keskustella+erilaisia+näkökulmia+miettien.+Sinusta+ei+siihen+ole!+Osaat+vain+ivan!+Ja+se+kertoo+miten+"alakynnessä"+olet+niihin,+jotka+osaavat+keskustella+asiasta+kuin+asiasta,+ilman+että+yrittää"ivaten"+mitätöidä+kaiken+mitä+toinen+sanoo!
25.09.2021 16:39
Huomenta+vaan,+edson!
Allekirjoitan+tuon+mitä+olen+kirjoittanut.+Lapseni,+jopa+lastenlapset+ovat+tietoisia+näistä+kirjoituksistani,+eivätkä+ole+kieltäneet+minua+kirjoittamasta.+He+seuraavat+mielenkiinnolla+mitä+mummi+on+mieltä+asioista+ja+voivat+jopa+"postitella"+vaikkapa+vanhemmilleen+mummin+kirjoituksia+hyväntahtoisesti+hymyillen!
Olen+hyvin+ylpeä+perheestäni+ja+en+häpeile+sitä+kertoa+missä+vain.
25.09.2021 11:21
Aamulla+minä+hiukan+"synkistelin",+mutta+nyt+mietin,+että+mikähän+minua+oikein+"vaivaa",+kun+lukiessani+tätä,+mihin+nyt+kommentoin,+huomasin+jopa+hymyileväni+itsekseni?
Mistä+hymy+johtui?+Olinko+aistivinani+pientä+"suuttumista"+meitä+mummoja+kohtaan?+Ei+voi+olla+kovin+suuri+pahe,+jos+puhuu+lapsistaan+ja+lastensa+lapsista+myönteisesti+ja+rakastavin+sävyin!+Minulle+perhe+on+ykkönen+ja+joskus+on+niin,+että+sydämen+kyllyydestä+suu+puhuu,+enkä+näe+siinä+mitään+kielteistä+huomautettavaa,+kun+kerromme+noista+tärkeistä+asioista+täällä+Elämä-ketjussa.
24.09.2021 12:29
Joskus+onnistuu+saamaan+kiivaasti+kukkivia+kukkia+niin+amppeleihin,+kuin+myös+pitkään+kestäviä+leikkokukkia+maljakkoonsa.+Minä+sain+kaksiviikkoa+sitten+tyttäreltäni+oikein+hienon+kukkakimpun+(ei+mikään+"marketinkimppu")+ja+se+kukoistaa+edelleen+aivan+kuihtumattomana+tuolla+olohuoneessa.+Siinä+on+hyvin+monenlaisia+kukkia,+mutta+kaikki+näyttävät+vielä+kuihtumattomilta!
Toivottavasti+U:si+saa+nyt+hyvää+tietoa+ja+voi+taas+jättää+sen+huolen+sivuun.+Kyllä+niitä+huolia+kuitenkin+aina+on+jo+"nurkan+takana"+vaanimassa.
Minä+olen+jo+"paaduttanut"+itseni+kaikilta+tölväisyiltä,+kun+tuntuu+olevan+liian+vaikeaa+olla+"tarpeeksi+hyvä",+niin+olenpa+vain+oma+itseni.
Auroran+kuulumisia+olisi+kiva+kuulla+minunkin+mielestäni.+
Päivän+jatkoja!
24.09.2021 10:59
Huomenta!
Syksyinen+on+sää+tänään+perjantaina+täällä+SU-SI-+alueella.+Yöllä+on+kai+tuullut+aika+kovaa,+mutta+nyt+eivät+männyn+oksat+heilu+kovin+rajusti+tuossa+ikkunani+takana.
Soitin+eilen+yhdelle+ystävälle+ja+kuulin+jo+heti+hänen+äänestään,+ettei+hänen+vointinsa+ollut+nyt+paras+mahdollinen.+Yhdellä+yhtä,+toisella+toista.+Kun+kuuntelee+jonkun+läheisen+ihmisen+kaikenlaisia+hankaluuksia,+niin+ymmärrys+ei+tahdo+riittää+sellaisen+ihmisen+ymmärtämiseen,+joka+suorastaan+pitää+oikeutenaan+elää+elämänsä+jatkuvassa+onnellisuuden+tilassa!+Ei+voi+olla+helppoa+sekään+elämä,+jos+hakee+elämässään+vain+pelkkää+onnellista+olotilaa+vain+itselleen?+Enkä+tarkoita+tällä+tuota+ystävääni.+
No,+tämä+nyt+oli+hieman+"synkistelyä",+mutta+kirjoittakaa+toiset+jotain+piristävää+näin+viikonlopun+aloitukseen!
24.09.2021 08:40
Nyt+on+taas+kaikki+kaapit+täynnä+herkkuja+ja+oikein+kunnon+ruokia+tietysti+myös.+Puolukoita+on+nyt+pakkasessa+kaksi+viiden+kilon+laatikollista+pakasterasioissa.+Hedelmiä+on+taas++vähän+jokasorttia+nautittavaksi.
Tyttärellä+on+nyt+syysloma+ja+hän,+sekä+miehensä+lähtevät+ystäviensä+kanssa+Ruskaretkelle+patikoimaan+Saariselälle.+Menevät+junalla,+mutta+mukana+on+kaksi+autoa+junassa,+että+on+helpompi+liikkua+perillä+eri+kohteisiin.+Kävivät+täällä+luonani+ennen+lähtöään+ja+toivat+ostokseni+ja+puolukat.
Sain+eilen+laskun+lääkärikäynnistäni.+Sen+matka+oli+kestänyt+kaksi+viikkoa.+Eräpäivä+oli++neljän+päivän+päästä,+joten+taidan+säästyä+sakkomaksulta+kun+laitoin+sen+heti+maksuun!+Tää+on+niin+tätä!+Posti+kulkee,+jos+kulkee?
Minä+lähden+nyt+syömään.+Onneksi+on+varaa+taas+jopa+valita+mitä+syön,+eikä+tarvitse+ryhtyä+suureen+hommaankaan.+Taidan+syödä+loimulohta+tänään!
22.09.2021 14:00
Tervehdys+sinne+"böndelle!"
Aurinko+paistaa+täälläkin+ja+sää+on+raikkaan+kirpeä.+Olen+saanut+tänään+aikaan+jo+vaikka+mitä,+mutta+vielä+on+ohjelmaa+tälle+päivälle+ja+nyt+aion+sen+ohjelmani+viedä+lävitse.
Kyllä+tuolla+tutullani+on+omaisia+ja+hän+itse+on+kyllä+niin+itsepäinen+myöskin,+että+luulen,+että+nuo+verhot+otetaan+vielä+alas+ja+avustaja+joutuu+silityshommiin!
Minä+lähden+nyt+ripustamaan+pyykit+kuivumaan,+mutta+laitan+ne+tuonne+kodinhoitohuoneen+naruille+ja+avaan+siellä+ikkunan,+niin+saavat+ulkoilman+tuoksun!
Hyvä+että+annoit+palautetta+noista+itikan+silmämunan+kokoisista+teksteistä.+Minua+ne+ärsyttää+myös.+Lukematta+jäävät.
Mukavaa+lenkkeilyä!
21.09.2021 10:56
6+astetta+näyttää+ulkolämpömittari!+Ei+lämpö+helli,+ei.+Huomenta+kuitenkin+kaikille!
Eilen+sain+kaikki+entiset+pyykit+silitettyä,+mutta+nyt+on+taas+pesukone+päällä.+Silitettävää+riittää.Kuulin+yhdestä+tutusta,+joka+asuu+yksityisessä,+kalliissa+palvelutalossa,+että+hän+oli+pyytänyt+jotakin+avustajaa+silittämään+ja+ripustamaan+hänelle+verhot,+kun+ei+uskalla+itse+kiipeillä+enää.+Avustaja+(ei+suomalainen)+ei+ollut+silittänyt+verhoja,+pyynnöstä+huolimatta+ja+ripusti+ne+ikkunaan,+neuvosta+piittaamatta+niin,+että+lattiaan+osuva+leveä+päärme+tuli+ylös+ja+kapea+alas?+Itsepäisyyttä,+vai+mitä+omaperäisyyttä+lienee+tuolla+ilmentänyt,+mutta+asukas+ei+ollut+tyytyväinen,+eikä+saanut+ostamastaan+palvelusta+sitä+mitä+halusi?
Tiistaita+toivotellen
Rapu
21.09.2021 08:22
Alkaa+taas+jo+tämä+päiväkin+kääntyä+iltapäiväksi.+Jotakin+olen+nyt+saanut+tehtyä,+mutta+paljon+on+vielä+mielessä.+Päivä+se+on+kuitenkin+huomennakin,+joten+turha+itseään+on+"näännyttää."
Säätila+on+kylmänpuoleinen,+mutta+aurinkoinen.+Reippailijoiden+ihannesää!+Vaikka+patterit+ovat+vain+hiukan+haaleat,+niin+ihme,+että+nyt+tarkenee+sisällä+ilman+villatakkia?
Lapsuudesta+asti+tuntemani+"ystävä",+joka+suuttui+minulle+muutama+kuukausi+sitten,+kun+suosittelin+koronarokotusta,+soitti+minulle+tänään.+Puhuimme+melkein+tunnin+ja+varoin+puhumasta+rokotuksista+yhtään+mitään!+Että+niinkin+voi+joku+ottaa+hyvää+tarkoittavan+suosituksen+vastaan.+No+en+kanna+kaunaa,+jokainen+tekee+kuitenkin+niin+kuin+tekee.+Eihän+hoitajiltakaan+saa+edes+kysyä,+onko+hänet+rokotettu?
Hyvää+viikon+aloitusta!
20.09.2021 12:55
Syksyistä+lauantaita!
Viileetä+on.+7+astetta+mittarissa+ja+patterit+vain+hieman+haaleat+lämmöstä!+Ei+oikein+tarkene+sisälläkään,+kun+kädet+ovat+aivan+kohmeessa.
Minä+aion+tänään+paistaa+ruoaksi+broilerin+fileitä+kermakastikkeessa+.+Minulla+on+pakasteessa+uuni-+ja+grillikasviksia,+niin+ne+voisi+paistaa+myös+uunissa,+ja+ateria+olisi+siinä.+Helpolla+pääsee.+Jälkiruoaksi+ajattelin+keittää+viinimarjakiisselin.
Eilen+piti+silittää+pyykkejä,+mutta+juutuin+ystävättären+kanssa+puhelimeen+niin+pitkäksi+aikaa,+että+sitten+piti+jo+aloittaa+muut+hommat+ja+pyykkien+silitys+taas+siirtyi+tulevaisuuteen!+Nyt+pitäisi+jo+pian+ruveta+vaihtamaan+taas+lakanoitakin,+joten+työt+eivät+lopu.
Tytär+soitti+eilen+ja+kertoi+ostaneensa+minulle+kaksi+viidenkilon+laatikkoa+puolukoita.+Tuo+ne+sitten+kun+ehtii.
Kuulasta+päivänviettoa!
18.09.2021 09:32
Korona+on+tyhjentänyt+kaupungin!+Minä+en+ole+käynyt+keskustassa+pitkään+aikaan,+eikä+tee+edes+mieli+mennä.+Samoin+on+monen+muun+kohdalla.+Ystävätär+juuri+kyllä+haikaili+teatteriin+ja+museoihin+menosta.+Mehän+kävimme+niissä+aika+usein,+mutta+ei+nyt+vielä+tunnu+siltä,+että+sinne+haluaisin+lähteä.
Uskon,+että+sinulla+oli+mukava+tapaaminen+serkkujesi+kanssa.+Muistot+ovat+hyvinkin+antoisia+muisteltavia.+Ystävätär+ja+minä+olimme+työkavereita+ja+siltä+ajalta+yhteisten+työvuosien+ja+työkavereiden+kanssa+tehtyjen+reissujen+muistelu+saa+kyllä+meille+aina+ilon+pintaan!
Minä+puhuin+tänään+pitkän+puhelun+tästä+taloyhtiöstä+muutama+vuosi+sitten+pois+muuttaneen+ystävättären+kanssa.+Hänellä+on+tänään+syntymäpäivä.+Lapsensa+ja+lapsenlapsensa,+sekä+lapsenlapsen+kaksi+pientä+tyttöä,+olivat+tulossa+hänelle+kylään,+sekä+päivänsankarin+sisar.+Pienimuotoiset+juhlat,+niin+kuin+vielä+on+sopivaakin+pitää.+Suruakin+hänellä+on+ollut+paljon.+Hiljattain+kuoli+tuon+lapsenlapsen+mies,+noiden+pienten+tyttöjen+30-vuotias+isä.+Nuori+leski+jäi+kahden+pienen+tytön+kanssa.+Onneksi+on+tukiverkkoja.
Nyt+toivottelen+hyvää+yötä+ja+menen+kirjan+kanssa+odottamaan+unta.+Se+on+taas+tullut+melko+hyvin+ja+herättänyt+vasta+aamulla+seitsemän+aikoihin.
16.09.2021 21:57
Minä+olen+ollut+auringonpalvoja+aina+ja+hyvin+olen+sitä+sietänyt,+mutta+nyt+en+kyllä+ole+uskaltanut+auringossa+loikoilla,+kun+valistus+on+saavuttanut+minutkin+ja+sen+myötä+sitten+varovaisuus.+Vuoden+kuluttua+on+seuraava+ihontarkastus+jo+kuitenkin+varattu.
Minäkin+odottelen+verikokeiden+ja+keuhko+rtg:n+tuloksia.+Minulla+on+ollut+nyt+hieman+hengenahdistusta+ja+nesteen+keräytymisen+mahdollisuutta+keuhkoihin+yritetään+sulkea+nyt+pois.+Jotain+"rahinaa"+lääkäri+kuuli,+kun+olin+hänen+vastaanotollaan+ja+siksi+tuo+rtg.
Toivotaan,+että+U:si+nesteen+runsauden+syy+löytyy+ja+hoito+sitten+siihen.
16.09.2021 12:48
24 / 43