Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
Alkuperäinen-Rapu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
4
Kommenttia
844
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Huomenta+taas!
Nukuin+tänään+kello+seitsemään+ja+nyt+on+levännyt+olo.+Ulkolämpömittari+näyttää+8+astetta,+joten+ei+taida+hiki+tulla+tänään+ainakaan+liiasta+säätilan+kuumuudesta?
Kävin+varmuudenvuoksi+tarkistuttamassa+itseni+(ihoni)+auringon+mahdollisesti+joskus+tekemistä+vaurioista+ja+olen+nyt+helpottunut,+kun+kaikki+on+ok.+Ennen,+aivan+lapsuudesta+lähtien,+olen+ollut+auringonpalvoja+ja+kun+ihonmuisti+on+pitkä,+niin+kannattaa+tarkistuttaa+kaikki+näpyt+ja+muut+muutokset+joskus.+Muista+tutkimuksistani,+mitä+nyt+on+tehty,+kuulen+ensiviikolla+kun+lääkäri+soittaa+minulle.
Nyt+täytyy+ryhtyä+miettimään,+mitä+tekis?+Tekemistä+kyllä+olisi,+mutta+tekijää+vaivaa+nyt+laiskuus!
Toiveikasta+torstaita+toivottelen+kyllä+kaikille!
Rapu
16.09.2021 09:22
"Missä+hitossa+olen+kirjoittanut,ettei+mitkään+kiellot+ja+lait+koske+minua?"
14.9.2021++klo.+08.31+edson+kirjoitti+näin:
"Jos+tilanne+olisi+toinen,+niin+kasvattaisin+aivan+varmaan+itse.Siis+välittämättä+yhtään+mitään+mistään+laeista.+Näin+sekä+alkoholin+että+kannabiksen+suhteen."
Eikö+tuo+ole+sanottu+aika+selkeästi?+Löydät+tuon+tästä+ketjusta.
15.09.2021 18:01
Tämä+on+jo+kolmas+kerta,+kun+jouduin+kirjautumaan+tänne+tänään,+voidakseni+kirjoittaa+kirjautuneena!+Vähän+turhan+usein+viedään+edellinen+kirjautuminen+pois.
Eipä+minulla+kyllä+ole+nyt+mitään+sen+kummempaa+kerrottavaakaan,+kuin+se,+mihin+ateriaratkaisuun+sitten+päädyin,+saadakseni+syödäkseni+hyvää+ja+helposti+valmistuvaa+ruokaa.
Keitin+jauhoisia+perunoita+ja+kananmunia.+Sitten+keräsin+lautaselle+erilaisia+leikkeleitä,+sekä+tomaattia+ja+kurkkua.+Lisäsin+nuo+kypsyneet+perunat+(vuolin+niiden+kuumien+perunoiden+päälle+hieman+"epäterveellistä+voita")+ja+kuorin+kananmunat.+Hyvä+"leikkelelautanen"+oli+koottu+pienellä+vaivalla+ja+hyvältä+maistui.+Jälkiruoaksi+mandariini+ja+muutama+tumma+viinirypäle.+Kuten+jo+sanoin,+nälkä+lähti+ja+hyvältä+maistui.
14.09.2021 15:29
"Jos+tilanne+olisi+toinen,+niin+kasvattaisin+aivan+varmaan+itse.+Siis+välittämättä+yhtään+mitään+mistään+laeista.+Näin+sekä+alkoholin+että+kannabiksen+suhteen."
Nyt+sinä+edson+kyllä+kerroit+selkokielellä,+että+mitkään+kiellot+ja+lait+eivät+koske+sinua!+Ne+ovat+vain+muita+varten+ja+niitä+sinä+olet+valmis+kiristämään,+mieltymystesi+mukaan,+sekin+on+käynyt+jo+hyvinkin+selväksi.
Opetatko,+tai+oletko+opettanut+tuon+suhtautumistavan+lakeihin+ja+muuhun,+kuten+huumeisiin+ja+niiden+käyttöön,+jos+huvittaa+käyttää,+myös+lapsillesi?+Ja+lastesilapsille?
14.09.2021 13:21
Kuvailemasi+ruoka+tälle+päivälle,+sai+minut+kyllä+hyvin+"nälkäiseksi",+niin+herkulliselta+se+tuntui.+Aivan+jouduin+nieleskelemään+sylkeä,+kun+tunsin+jopa+mielikuvituksessani+tuon+ruoan+maun+suussani!
Minä+en+edes+oikein+tiedä,+mitä+laittaisin+tänään+ruoaksi?+Tarvikkeita+on+kyllä+erilaiiin+ruokiin,+mutta+nyt+ei+ole+oikein+viitseliäisyyttä+aloittaa+kaikki+valmistelu+alusta,+kun+mitään+entistä+"valmista"+ei+ole.+Mieli+askaroi+jotain+hyvin+nopeaa+valmistusta+vaativaa,+mutta+silti+hyvää+ateriaa!+
Mukavaa+lenkkiä!+Sää+on+ainakin+täällä+kirkas,+mutta+tuulinen+ja+melko+viileä!
14.09.2021 13:11
Aamupäivää!
Toivottavasti+ei+mene+läpi.+En+tosin+uskokaan+sen+läpimenoon,+kun+kaikki+muut+puolueet+sitä+vastustaa.+Vihreät+ovat+ainoat,+joilta+unohtuu+huumemyönteisyydessään+myös+ilmastonsuojelu,+mitä+muuten+ovat+"kannattavinaan!"
Kun+katselin+A-studiossa+sitä+vihreiden+edustajaa,+niin+näytti+että+aivan+"sylki+suusta+roiskui",+kun+hän+innoissaan+toisteli+moneen+kertaan+samoja+"puoltolauseitaan"+uudestaan+ja+uudestaan.+Tuli+tunne,+että+onkohan+hän+ennen+lähetystä+nauttinut+hieman+puolustamiaan+tuotteita?
14.09.2021 11:07
""Murakamin+on+kerrottu+olevan+tarinan+kertoja."
Tarinan+kertoja+todellakin,+mutta+minulle+tuo+oli+ensimmäinen+tutustuminen+Murakamin+tarinoihin.+Häneltä+on+suomennettu+ainakin+kymmenen+kirjaa,+mutta+vaikka+kerronta+on+hyvää,+niin+en+oikein+usko,+että+tulen+jatkossa+niitä+kovin+paljon+lainailemaan.+Tyttärellä+on+niitä+kyllä+lisääkin,+että+eihän+sitä+tiedä,+jos+ei+ole+luettavaa+kotona,+niin+tytär+tuo+sitten+vaikka+Haruki+Mukaramia.+Vaikka+vaan+hyvän+kerronnan+takia+on+kiva+lukea+niitä.
13.09.2021 22:09
Katselin+juuri+A-studion+tv:stä.+Tai+katsoin+vain+tuon+vihreiden+edustajan+ylistyksen+huumeiden+vapauttamiseksi.+Kuinka+kukaan+voi,+varsinkaan+jos+on+lapsia+itsellään,+tai+yleensä+kantaa+mitään+huolta+lapsista,+puhua+noin+älyttömiä+huumeiden+vapauttamisesta?
Täällä+meidän+kaupunginosassamme+vihreiden+apulaispormestari+on+saanut+tahtonsa+läpi+(meidän,+alueen+asukkaiden+ääntä+ei+kuunneltu)+ja+nyt+alakoulun+naapuriin+rakennetaan+kerrostaloa+vapaasti+huumeita+käyttäville!+On+kai+ajateltu,+että+on+tulevia+käyttäjiä,+kun+"opetetaan"+välituntien+aikana+noita+pieniä+lapsia+tuleviksi+asiakkaiksi?+Meillä+alueen+asukkailla+ei+ole+enää+edes+valitusoikeutta+tuosta+päätöksestä.
13.09.2021 21:57
Monipuolista+asiaa+on+Elämä-ketjussa+kirjoitettu+tänään+ja+elämä+itsessäänkin+on+hyvin+monenlaisia+tapahtumia+täynnään.+Myös+meille+tavallisille+tallaajille!
Ammattitaitoisia+työntekijöitä+on+vaikea+löytää+nytkin,+kuten+on+ollut+ennenkin,+kun+talous+kasvaa.+Poikani+kertoi+juuri+tänään,+että+hän+on+nytkin+hakenut+jo+puolivuotta+jotain+rakennusmiehiä+työmailleen,+mutta+eipä+niitä+ole+saatavilla.+Enkä+usko,+että+poikani+on+niitä+kaikkein+"huonoimpia"+työnantajia?
Samoin+on+terveydenhoitoalalla.+Tytär+sanoi+eilen,+että+hoitajista+on+pulaa,+ja+ei+lääkäreitäkään+ole+tarpeeksi.+Minäkin+olen+nyt+ollut+kuluttamassa+lääkärien+aikoja,+mutta+kun+nyt+ruvettiin+tutkimaan+sisäelinten+toimintaa,+niin+katsottiin+toisaalla+tänään+myös+se,+mitä+nuoruuden-++ja+myöhemmänkin+ajan+auringonpalvonta+on+saanut+aikaan,+tai+onko+saanut+mitään+aikaan+aivan+iholla.+Koko+keho+päästä+varpaisiin+suurennuslasin+kanssa+on+nyt+syynätty+ja+päänahkakin+tutkittu+erikoislääkärin+vastaanotolla.+Muutamaa+ihomuutosta+suihkuteltiin+kylmällä.+Typpeä+tuli+oikein+pistävänä+suihkuna+kohteeseen.+Seuraava+ihotarkastus+on+vuoden+kuluttua.+Ihokin+muistaa,+että+liika+voi+olla+liikaa!
Tänään+olen+myöskin+saanut+loppuun+luetuksi+minulle+uuden+kirjailija+tuttavuuden,+Haruki+Murakamin+kirjoittaman,+yli+800+sivuisen+kirjan:+Komtuurin+surma+(2018)+suomentanut+Juha+Mylläri
Tuo+kirjailija+ei+ole+varsinaisesti+minun+kirjailijalistallani,+mutta+nuorempi+tytär+toi+sen+minulle,+kun+joskus+valitin,+ettei+ole+mitään+luettavaa.+Kun+aloitin+sen+lukemisen,+niin+en+voinut+lopettaa,+vaikka+se+poikkeaa+todella+niistä+kirjoista+mitä+luen,+vaikka+aihepiiri+luettavieni+suhteen+on+laaja.+Syynä+lienee+erittäin+hyvä+kerronta.+Suomentaja,+Juha+Mylläri,on+osannut+työnsä.
13.09.2021 18:12
"Rasittava+luonteenpiirre."
Tunnistan+kyllä+minäkin+itsessäni+tuon+kaltaisen+"luonteenpiirteen!"+Pitäisi+jo+osata+ottaa+hieman+"suurpiirteisempi"+asenne+myös+itseään+ja+omia+tekemisiään+kohtaan,+eikä+aina+tutkia+tekemisiään,+eli+myös+niin+sanottuja+virheitä,+joilla+ei+vahingoita+muita+ihmisiä!
12.09.2021 11:26
Suomen+kieli+on+joskus+vaikeaa+aivan+alkuperäiselle+suomalaisellekin,+kun+sitä+käy+liiantarkasti+miettimään,+niin+epäilys+iskee,+sanoinko+oikein+ja+sitten+joutuu+jo+kyselemään,+kuten+minä+nyt+taas+tein?
Oikein+minä+siis+kirjoitin,+mutta+luettuani+kirjoittamani,+rupesin+pähkäilemään?+Paras+kuitenkin+varoa+molemmanlaisia+kolareita!+Silloin+henki+ja+pyöräkin+säilyvät!
12.09.2021 09:52
Mitenkähän+tuntuu,+että+pitäisikö+sanoa+Varokaa+kolaroimista?+Eikä+"varokaa+kolaroimasta?"
12.09.2021 09:00
Huomenta!
14+astetta+mittarissa.+Sää+näyttää+harmaalta.+Lämpöpatterit+ovat+hiukan+haaleanlämpimät.
Rouva+W:llä+on+ollut+onni+mukana+matkassa,+kun+selvisi+mustelmilla+törmäyksestä+auton+kanssa.+Pyörä+tosin+meni+solmuun,+mutta+niitä+saa+aina+uusia+rahalla.+Äitejä,+vaimoja,+isiä,+miehiä+ei+raha+korvaa!
Minulle+tulee+tänään+vanhempi+tyttäreni+käymään.+Ostoslista+oli+niin+pitkä,+että+autoa+niiden+tuomiseen+tarvitaan,+joten+hän+tulee+kaupan+kautta.+Tuo+samalla+lääkkeeni+mitkä+alkavat+loppua.
Muuten+ei+onneksi+mitään+sen+kummempaa+kuulu.+Ei+mitään+ihmeempiä+ollut+paperi+Hesarissakaan.+HS.fi+on+vielä+lukematta,+joten+toivotan+nyt+hyvää+sunnuntaita+kaikille+ja+siirryn+tuonne+toisaalle+lukemaan.+Varokaa+kolaroimasta!
12.09.2021 08:56
Meillä+oli+joskus+kauan+sitten,+kesäpaikka+tässä+melko+lähellä+Helsinkiä.+Siellä+oli+iso+puutarha+ja+kasvimaa.+Avomaakurkut+ja+kaikenlaiset+juurekset+sai+omasta+kasvimaasta+hakea.+Oli+luumupuita+(tosi+satoisia)+ja+kriikunapuita,+marjapensaita+joka+sorttia,+joten+silloin+minä+olin+tosi+työllistetty+kun+satoa+korjasin.+Marjoja+ja+luumuja+tuli+niin+paljon,+että+niitä+hakivat+ystävät++ja+tuttavatkin.+Sinne+oli+kiva+mennä+talvellakin+viikonlopuksi+hiihtelemään+ja+saunomaan+siellä.+Minä+vietin+siellä+lasten+kanssa+koko+kesän.+Syksyllä+oli+aina+vadelmahilloja+ja+mustikoita,+sekä+puutarhamarjoja+säilöttyinä+kaupunkiin+tuotavaksi+vaikka+"hurumykky!"
Olihan+se+silloin+mukavaa+aikaa+ja+lapsetkin+nauttivat+kun+siellä+oli+toinenkin+perhe+pääkaupunkiseudulta+ja+heillä+oli+kaksi+suunnilleen+samanikäistä+tyttöä,+kuin+meidän+lapset.+Nuo+silloiset+"tytöt"+ja+heidän+äitinsä,+ovat+edelleen+ystäviämme.+Heidän+ihana+niemensä+huviloineen+on+myös+nyt+toisten+omistuksessa.+Tapasin+tuon+äidin+ja+hänen+toisen+tyttärensä+minun+tyttäreni+luona+nyt+tänä+kesänä,+juhannuksena+viimeksi.+Monet+juhannukset+vietimme+yhdessä+perheinä+siellä+kesäpaikalla.
"Tuo+aika+entinen+ei+koskaan+enää+palaa..."+mutta+ei+kyllä+onnistuisi+enää+noin+suuren+puutarhan+hoitokaan,+joten+se+oli+silloin+ja+nyt+on+nyt!
10.09.2021 15:05
"Seitsentoistavuotisna+on+neito+kaunehin."+Onnea+neitoselle!+Minun+pojantytär+täyttää+seitsemäntoista+ensivuoden+heinäkuussa.+Nuoret+ovat+kauniita,+mutta+tuo+kauneus+kypsyy+vielä+vuosia+täyteen+kukoistukseensa+ja+hyvä+niin.
Minä+olin+täällä+ylhäällä,+kun+kuulin+radiosta+tuosta+lentokoneiden+törmäyksestä+WCT-torniin.+Muistan+kun+menin+ja+laitoin+radion+kovemmalle,+se+on+minulla+auki+kyllä+melkein+aina,+mutta+kuuntelin+silloinkin+vain+puolellakorvalla.+Oli+se+kyllä+jotain+aivan+uskomatonta?
Kyllä+ne+omasta+pellosta+nostetut+tuoreet+juurekset+ovat+aivan+toisen+makuisia,+kuin+kaupasta+ostetut,+mutta+niihin+on+minun+nyt+vain+tyydyttävä.+Tytär+tulee+huomenna+käymään+täällä+ja+tuo+minun+kauppaostokseni+samalla.+Kilo+porkkanoita+on+siinä+listalla+mm.
Aurinkoista+perjantaita!
10.09.2021 13:01
Täytyy+hieman+selventää+tuon+tämänpäiväisen+kirjoitukseni+alkua.+Ensin+tutkin+netistä+ja+sieltä++en+löytänyt+mitään+tietoa,+mistä+olisi+ollut+apua.+Sitten+ryhdyin+soittelemaan+näihin+näytteenottopaikkoihin+ja+niistä+sain+joko+paikkansapitämätöntä+tietoa,+tai+en+tietoa+ollenkaan,+vaan+minut+yhdistettiin+vain+jonottamaan+milloin+minnekin.+
Nyt+menen+syömään+jotakin,+etten+söhlää+enempää!
09.09.2021 13:46
Reissu+tehty!
Tutkin+aamulla+tietoa+netissä,+mistä+löytyy+sellainen+paikka,+jossa+otetaan+sekä+lab,+että+rtg?+Väärää+(paikkansapitämätöntä)+tietoa+sain,+tai+tietämättömyyttä.+Aina+yhdistettiin+jonottamaan+jonnekin+muualle,+kun+kysyin+että+"otetaanko+Laakson+sairaalassa+rtg:t+ja+lab:rat+myös,+että+saisi+ne+molemmat+yhdestä+paikasta?+Jopa+Laakson+sairaalan+puhelinvaihde+yhdisti+jonnekin+muualle,+kun+ei+tiennyt?
Vaikeaksi+meni,+kun+jossakin+olisi+saanut+toisen,+mutta+ei+toista.+Laaksossa+otetaan+kyllä+rtg,+mutta+labrat+otetaan+vain+infektiopotilailta.+Malmilla+otetaan+labrat,+mutta+rtg+vain+sairaalan+potilailta.+HUS:n+Tullinpuomin+labrassa+olisi+otettu+verikokeet,+mutta+rtg+Meikun+Tornisairaalassa.+Menimme+sitten+suoraan+Meikun+Tornisairaalaan,+missä+molemmat+hoituivat+ja+vieläpä+nopeasti.
Tietoa+oli+todella+vaikea+saada.+Miten+tuossa+rumbassa+selviytyy+ihminen,+joka+on+tosi+sairas+ja+vanha,+eikä+ole+autoa+käytettävissä,+kun+juoksutetaan+sinne,+sun+tänne?
No+nyt+on+toivottavasti+kaikki+ok,+ettei+tarvisisi+enää+lisää+tutkimuksia+tehdä,+kun+ne+on+noin+hajautettu!
09.09.2021 13:21
Tämmöistä+tää+nyt+on,+mutta+voisi+kai+se+huonomminkin+olla?+Yhdellä+yhtä+ja+toisella+toista,+jos+ei+sitten+olekin+yhtä+ja+samaa+koronantekosia+kaikilla?+Tuo+nesteen+keräytyminen+sinne,+minne+ei+kuuluisi,+saa+hengityksen+kyllä+vaikeutumaan.+Minä+olen+nyt+tutkinut+noita+reseptejäni+(lääkkeiden)+ja+huomasin,+että+on+lääkärikin+hieman+sekoillut+.+Toisissa+saamissani+ohjeissa+on+jonkun+lääkkeen+määrät+vähän+toisistaan+poikkeavat,+joten+mietinnäksi+menee+tuo+annostus.+Täytyy+neuvotella+tyttären+kanssa,+sillä+eihän+tuohon+sairaalan+lääkäriin,+jonka+vo:lla+olin,+saa+yhteyttä.+
Toivottavasti+amummun+U:n+taudinkuva+selkeytyy+ja+sitten+löytyy+oikea+hoito.+Ole+nyt+varovainen,+etteivät+nuo+ulkoilukaverisi+vedä+sinua+nurin+ja+myöskin+potilaaksi.+Minäkin+muistan+kuinka+olin+monta+kertaa+kaatumassa,+kun+ulkoilutin+tyttären+Airedalenterrieriä+(tulikohan+nimi+oikein)?+Voimaa+sillä+oli+ja+samoin+sekin+saattoi+tempaista+yhtäkkiä+sivuluisuun!
Raikasta+päivän+jatkoa+ulkoilutuksen+merkeissä!
08.09.2021 12:19
"Sivua+ei+löydy",+tuli+aiemmin+aamulla+kun+tänne+yritin!+No,+nyt+löytyi+joten+huomenta+vaan!
Eipä+tässä+ole+mitään+asiaakaan,+kunhan+tulin+vain+moikkaamaan.+Onneksi+ei+tänään+tarvitse+lähteä+minnekään+kotoa.+Tässä+on+nyt+tottunut+koronan+varjossa+kotikissaksi+aivan+kokonaan.+Tällä+viikolla+on+kyllä+käytävä+siellä+rtg:ssä+ja+verikokeissa,+mutta+se+meno+riippuu+siitä,+miten+poikani+ehtii+minut+sinne+viemään.+Ensi+viikollakin+on+joku+"pakollinen"+meno,+mutta+sitten+ei+pitäisi+olla+mitään+"virallisia"+menoja,+jos+ei+nyt+uusia+ilmene+näiden+tutkimusten+perusteella?+Toivottavasti+ei!
Hyvää+keskiviikkoa!
08.09.2021 10:12
Huomenta!
Ei+nyt+ainakaan+vielä+lämpö+helli.+Mittari+näytti+herättyäni+viittä+astetta+ulkona.+Kai+se+vähän+lämpenee+päivällä,+mutta+eiköhän+hellekausi+ole+nyt+ohi?
Tänään+minulle+tulee+siivooja+kesätauon+jälkeen.+Ikkunoiden+pesu+oli+jo,+nyt+muu+siivous.+Joskus+on+todella+hyvä,+että+voi+antaa+toisen+tehdä+ne+hommat,+mitä+ei+itse+jaksa!+Väliaikoina+voi+itse+tehdä+sen+mikä+kullekin+sopii+ja+voimiensa+mukaan.+Minulle+riittää,+kun+siivooja+käy+kerran+kuukaudessa.+Hän+imuroi+ja+pyyhkii+lattiat+kostealla.+Pyyhkii+pölyt+ja+siivoaa+tietysti+kylpyhuoneen+ja+wc:t.+Parituntia+häneltä+kuluu+siihen++aikaa.
Hyvää+tiistaita+kaikille!
07.09.2021 09:00
25 / 43