Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
Alkuperäinen-Rapu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
4
Kommenttia
844
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Nyt+on+lääkärillä+käyty+pitkästä+aikaa+ja+lisää+verikokeita+ja+keuhko+rtg+on+vielä+käytävä+otattamassa.+Valitin+hengästymistäni,+niin+oli+kuulevinaan+jotain+rahinaa+keuhkoista,+joten+kuviin+on+mentävä.+Olenkohan+tietämättäni+sairastanut+koronan+ja+nämä+ovat+sitten+sen+jälkiseurausta.+Oireet+kyllä+täsmäävät+siihen,+mitä+sen+taudin+sairastaneet+valittavat.+Kunto+ei+palaa+millään.+Väsyttää+ja+hengästyttää.
On+muuten+potilaiden+pompottamista,+kun+rtg:tä+ei+oteta+Malmin+röntgenissä+muilta+kuin+sairaalan+potilailta+ja+muiden+on+mentävä+Kamppiin,+tai+Laakson+sairaalaan.+Kampissa+ei+oteta+verikokeita,+niin+ei+voi+hoitaa+samalla+molempia+näytteitä.+Laaksossa+otetaan,+joten+sinne+sitten.
Ei+ole+"mukavaa"+tuo+amummun+valvominenkaan.+Ihmettelen,+että+jaksat+olla+niin+toimelias+kuitenkin+koko+ajan+ja+ehdit+ja+jaksat+tehdä+mitä+vain.+Huono+nukkuja+minäkin+kyllä+olen+ja+mietin+asioita+kun+pitäisi+nukkua,+joten+olen+hengessä+mukana.
No+ihan+kiva,+että+tämä+"aloitusmokaketju"+jäi+sittenkin+henkiin.+Olin+kyllä+valmis+lopettamaan,+kun+harmitti,+mutta+kun+sitten+DrWhoo+rohkaisi,+niin+se+jo+auttoi+ja+sitten+Puosu,+sekä+kaikki+muutkin,+niin+johan+helpotti.+Hyvä+näin!
06.09.2021 17:42
"Tietysti+pilvin+pimein,+ei+pivin+eikä+pihvin."
Hauskaa,+en+huomannut+tuota+sanamuunnostasi.+Nyt+nauratti!
06.09.2021 11:41
Voidaan+tämä+aloitukseni+tietysti+pitää,+jos+tuo+moka++ei+kamalasti+häiritse+muita+kirjoittajia.+Minua+se+kyllä+häiritsee,+mutta+teenhän+kyllä+muitakin+kirjoitusvirheitä,+enkä+edes+huomaa+niitä,+joten+yksi+lisää,+ei+kai+sitten+haittaa!
Kiitos+sinullekin+Calvados+tuon+"mokani"+ymmärtämisestä.
06.09.2021 11:37
Suomen+kieli+ei+ole+todellakaan+helppoa.+Olen+kyllä+kouluaikoina+ja+myöskin+opiskeluaikana++ollut+"ysin"+oppilas+äidinkielessäni,+mutta+vaikka+kuinka+yritän+joskus+oikein+miettiä+noita+yhdyssanoja,+niin+monesti+kirjoitan+suoraan+siten,+miten+se+sana+tulee+melkein+itsestään+"paperille."+Sitten+kun+käyn+oikolukemaan,+mutta+usein+vasta+sen+jälkeen,+kun+olen+jo+viestini+lähettänyt,+huomaan+mokani+ja+se+harmittaa+sitten+suunnattomasti.
Kiitos+Puosu+vastauksestasi.
06.09.2021 11:11
Huomenta!
Minua+kiusaa+tuo+mokani+niin,+että+eiköhän+unohdeta+tämä+aloitus+ja+joku+muu+saa+aloittaa+uuden+Elämä-ketjun!
Kiitos+DrWhoo,+että+sinä+hyväksyit+kuitenkin+aloitukseni+ja+tulit+mukaan.+Sanon+näin+aivan+vilpittömästi,+enkä+vain+"niukinnaukin".
Sanoo+Rapu,+jolla+on+yhdyssanat+joskus+hukassa+ja+toivottaa+mukavaa+tiistaita+kaikille!
Minä+menen+tänään+lääkärille+kuuntelemaan+lab.+tuloksiani!
06.09.2021 08:56
Taisin+tehdä+heti+otsikkoon+mokan.+"Kesänsato"+ei+taida+olla+yhdyssana,+vaan+sanaliitto?+Kesän+sato!+No,+ei+voi+mitään.+Kirjoitin+mitä+kirjoitin+ja+se+on+nyt+vapaasti+käytettävissä.
05.09.2021 16:34
Onnistuinpas+aivan+ensi+yrittämällä!
Tein+tänään+kaalilaatikon+kesäsadon+kaalista+(kaupanhyllyltä+ostettu+kaali)+ja+nythän+se+satokausi+on+juuri+korjattavissa,+joten+siitä+tuo+otsikko+tuli+mieleeni.
Nyt+kaikki+mukaan+"satoisasti"+kirjoittaen+mitä+mieleen+tulee...
05.09.2021 16:20
Huomenta!
Syyskuun+aamu+valkeni+täällä+SU-SI+alueella+aurinkoisena,+mutta+viileänä.+12+astetta+näyttää+mittari.
Toivottavasti+edsonin+vaimo+on+jo+tullut+kotiinsa,+koska+siitäkin+voi+nuo+edsonin+"riidanhaastamiset"+taas+johtua,+kun/jos+on+tullut+jätetyksi+tuoreesta+avioliitosta+heti+alkutaipaleella?+Minua+(jätettyä)+hän+ivailee+ja+muistuttelee+vähän+väliä+vaikka+kestihän+minun+avioliittoni+25+vuotta+ja+oli+hyvinkin+läheisyyden+täyttämä.+Antoihan+se+minulle+kolme+ihanaa+lasta,+joten+minulla+ei+ole+mitään+kaduttavaa.+Elämä+nyt+on+mitä+on,+joten+kyllä+edsoninkin+elämään++saattaa+tulla+jotain+mutkia+matkaan,+joten+ei+kannattaisi+käydä+kovin+ylimieliseksi!+
No+nyt+"päivä+paistaa+risukasaankin",+joten+jatketaan++syksyä+päin.+Kyllä+se+siitä+taas...
Hyvää+keskiviikkoa+kaikille!
01.09.2021 09:01
..."ja+huoli+lentoemojen+ja+lentokapteenien+leivästä+ovat+huolista+suurimmat+täällä."
Koska+minä+mainitsin+tuon+eilen+uutisista+kuulemani+maininnan+lentokapteenien+ja+lentoemäntien+alkavasta+työhön+kutsumisesta+ja+mainitsin+samalla+myös,+miten+se+koskettaa+myös+minun+läheisiäni,+niin+ihmettelen,+missä+sinä+edson+näit+tuossa+toteamuksessani+aivan+"huolista+suurimmat+täällä"?+Totesin+vain+yleisesti+(olipa+ammatti+mikä+tahansa),+että+"on+hyvä,+kun+jonkunlaista+normaalia+on+jo+näkyvissä."
Eikö+sinunkin+mielestäsi+olisi+hyvä+päästä+koronasta+eroon+ja+ihmiset+hoitamaan+omia+töitään,+olivatpa+ne+sitten+mitä+tahansa+kenelläkin?
Ei+ole+myöskään+miellyttävää+lukea,+kun+yrittämällä+yrität+taas+solvata+amummua?+Miksi+olet+niin+kateellinen+amummun+elämästä?+Onhan+sinullakin+kertomastasi+ja+näyttämistäsi+kuvista+päätellen+aivan+hyvä,+sinun+näköisesi+elämä,+joten+nauti+siitä+ja+lakkaa+kateilemasta+toisten+elämää!
31.08.2021 13:50
"Nukavaa",+jaha,+mitähän+tuo+nyt+sitten+on+ollakseen?+Tarkoitus+oli+kyllä+toivotella+mukavaa+elokuun+viimeistä+päivää+kaikille!
Tässä+se+nyt+on+oikealla+sanalla+toivoteltuna!
31.08.2021 08:50
Huomenta!
Aurinko+paistaa,+ei+juuri+tuule+ollenkaan,+mutta+mittari+näyttää+vain+10+astetta.+Luvattu+on+kyllä+lämpenevää,+joten+taitaa+tulla+kesäsää!
Siitä+on+jo+aikaa,+kun+minä+olen+lentänyt+minnekään,+mutta+ei+tee+kyllä+mielikään+lennellä.++Minulla+on+aivan+lähipiirissä+kolme+Finnairin+lentoemäntää,+jotka+nyt+ovat+olleet+työttöminä,+mutta+eilen+kerrottiin+uutisissa,+että+nyt+lentäjiä+ja+lentoemäntiä+aletaan+kutsua+taas+töihin.+Hyvä,+että+jonkinlaista+normaalia+on+jo+näkyvissä.+
Minä+sain+kutsun+labroihin+ja+sitten+annettiin+myös+lääkäriaika,+puolivuotta+sitten+tehdyn+suunnitelman+mukaan+kontrolloida+vointini.+Ajattelin,+että+näinköhän+kutsuvat,+mutta+kutsut+tulivat.
Nukavaa+elokuun+viimeistä+päivää+kaikille!
31.08.2021 08:08
Ennen+kuin+käyn+nukkumaan,+kävin+testaamassa+historian+tietoni+pikaisesti+yläasteen+historian+kokeessa.
8/11+oli+numeroarviointi.+Sanallisessa+sanottiin+mm.+näin:+"Mihin+tässä+Googlea+tarvitsee,+kun+koko+maailmanhistoria+löytyy+jo+pääkopastasi."
Hyvää+yötä!
29.08.2021 22:43
Minä+luulen,+ettei+tämä+meidän+pikkuinen+ollut+ennen+nähnyt+noin+luonnollisen+vauvan+näköistä+ja+kokoista+nukka,+joten+se+sai+hänet+pysähtymään+ja+vain+katsomaan+ihmeissään+tuota+nukkea.+Ei+ihme,+jos+meni+äitinsä+syliin+suojaan+ihmettelemään+outoa,+liikkumatonta+"vauva?"
Muistan+kun+kävin+joskus+nuorena+Polilla+tanssimassa,+niin+siellä+soitettiin+usein+myös+joku+jazz-kappale+ja+silloin+kaikki+ryhmittyivät+orkestein+eteen+kuuntelemaan.+Ei+jazz+ole+tanssimista+varten,+vaan+kuuntelua.+Tykkään+edelleenkin+sellaisesta+"vanhan+ajan"+jazzista.+Se+on+niin+tunnelmoivaa+ja+soljuvaa+musiikkia!
29.08.2021 15:03
No+niin+ovat.+Sydän+aivan+sulaa+niitä+katsellessa.+Täällä+yläkerrassa+on+äitinsä+entisessä+huoneessa+isokokoinen+nukke.+Se+on+jo+"vanha."+Vanhemman+tyttären+nukke.+Poika+katseli+sitä+ihmeissään,+kun+se+nukke++istuu+tuossa+lattialla+ja+on+saman+kokoinen+kuin+hänkin,+mutta+ei+liiku,+vaikka+on+aivan+lapsen+näköinen.+Näki,+että+poika+pelkäsi+tuota+isokokoista+nukkea+ja+meni+nopeasti+äitinsä+syliin+ja+katseli+sitä+sieltä,+mutta+ei+koskettanut.+Täällä+on/oli+myös+jättikokoinen+valkoinen+ihanan+pörröinen+Jääkarhu,+nuoremman+tyttären+karhu,+niin+sitä+poika+ei+pelännyt,+vaan+kömpi+sen+päälle+sitä+halaamaan.+Saivat+sen+mukaansa,+niin+poika+voi+lattialla+kömpiä+se+kanssa+ja+halailla+sitä.+Ei+putoa+korkealta+vaikka+kiipeileen+sen+päälle.+Se+on+nukkuma+asennossa+lepäilevä+karhu.
28.08.2021 18:35
Täällä+oli+tänään+vilkasta.+Nuorimmainen+oli+tarmoa+täynnä+ja+ehti+joka+paikkaan.+Keksi+nuo+yläkertaan+vievät+rappuset+ja+eikun+sinne+vain+kiipeämään,+vaikka+ei+vielä+kävele,+mutta+polvi+nousi+ketterästi+rapulta+toiselle.+Äitinsä+meni+perässä+varmistamassa+ettei+putoa.+Lapsiporttia+ei+ole+alakerrassa,+mutta+yläkerrassa+on.+Kyllä+nuo+pienet+ovat+ihania!+Kielletyt+asiat+tuntui+tietävän+tämäkin+vekkuli+ja+pudisteli+päätään+jo+mennessään+tekemään+sellaista+minkä+tiesi+kielletyksi.+Mutta+kun+kaikki+sellainen+houkuttaa,+niin+yritettävä+on!
Sääkin+sitten+kirkastui+ja+varmaan+myös+siellä,+missä+amummun+perhe+vieraineen+juhlii.+Onhan+se+mukava,+että+porukat+voi+hajaantua+uloskin+seurustelemaan.
28.08.2021 17:08
Eivät+nyt+säätieteilijät+osanneet+"ennustaa"+säätä+ainakaan+tänne+Helsinkiin++oikein.+Viikolla+kaikissa+Hesarin+sääkartoissa+tänään+oli+pelkkä+auringon+kuva,+mutta+nyt+kun+katson+ulos,+niin+pelkkää+harmaata+näyttää.
Toivottavasti+ei+sada+ja+amummun+lapsenlapsen+rippijuhlia+voi+juhlia+myös+ulkotiloissa.+Minä+odottelen+tänne+tänään+nuoremman+tyttäreni+perhettä,+kunhan+vauveli+herää+aamupäiväuniltaan.+Tuovat+samalla+kauppaostokseni,+kun+niitä+oli+taas+kertynyt+autokuormallinen.
Viikonloppua+toivottelen+ja+tietysti+sellaista+mahdollisimman+hyvää+kaikille!
28.08.2021 09:13
Huomiselle+on+luvattu+pelkkää+aurinkoa,+joten+rippijuhlille+on+kuin+tilaussää!+Toivottavasti+sääennuste+pitää!+
Onhan+se+mukavaa,+että+näin+"juhlattomien+aikojen"+jälkeen+voi+jo+hieman+juhliakin.+Ei+meilläkään+ole+vietetty+mitään+"yhteisiä+juhlia),+kun+tiemme+erosivat.+On+vietetty+kylläkin+vain+yhdet+juhlat.+Toista+osapuolta+ei+ole+edes+kiinnostanut.
Kyllä+minäkin+olen+lukemattoman+monet+juhlat+järjestänyt+ja+kakut,+sekä+voileipäkakut+tehnyt,+mutta+nyt+saavat+lapset+itse+juhlat+järjestää+ja+minä+vain+nautin!+Aivan+hirvittää+tuo+amummun+aherrus,+kun+oma+selkä+ja+käsi+muistuttavat+heti+jos+liikaa+"rehkin!"
Nautinnollisia+yhteisiä+tapaamisia+huomiselle+teille+kaikille!+Kyllä+se+piristää.
27.08.2021 13:42
Pimeän+ja+sateisen+päivän+tervehdys!
Kylmäkin+taitaa+olla+sää?+En+ole+nyt+katsonut+mittaria.++Katselen+tästä+koneelta+ulos+ja+ihmettelen,+kun+lauma+lintuja+lentelee+edes+takaisin+aivan+tässä+ikkunan+edessä+kasvavan+männyn+oksistoissa+ja+sen+ympärillä.+Helikopteritkin+jyrräävät+tänään+tuosta+talomme+ohi+jonnekin.
Muuten+pihapiiri+on+hiljainen.+Uusi+asfaltti+on+laitettu+pihateille+ja+työkoneetkin+on+jo+pois.+Nyt+ei+ole+"pompputie"+enää+autoille.+Autotonta,+yksin+laskun+maksavaa+hirvittää+laskujen+maksu,+mutta+sanotaanhan+sitä+laulussakin,+että+"ainahan+on+maksettava,+eikös+juu,+mitä+tässä+maailmassa+velkaantuu..."
Toiveikasta+torstaita+kaikille+kuitenkin!
26.08.2021 11:45
Aurinkoinen+sunnuntai+aamu+on+koittanut+eilisen+toisenlaisen+ukkosaamun+jälkeen!+Maa+on+aivan+kuiva,+kun+ikkunasta+katsoo,+joten+yöllä+ei+ole+edes+satanut+näillä+kulmilla.
"Mä+lehden+luin..."
En+tullut+nykytilanteesta+lukemisestani+huolimatta+juuri+"hullua+viisaammaksi...
"Näillä+nyt+mennään",+olen+kuullut+jonkun+sanovan+aivan+kyllästymiseen+asti!+Kait+se+on+pakkokin,+kun+muuta+ei+ole+tarjolla?+Minä+heittäydyn+nyt+"kevytmieliseksi"+ja+ryhdyn+lakkaamaan+kynsiäni+näin+heti+aamusta.+
Hyvää+sunnuntaita+kaikille!
22.08.2021 10:12
Nähtävästi+jonkinlainen+kirjainten+pudotuspeli+vaivaa+tätä+näppäimistöä,+sen+olen+nyt+huomannut.+Ei+aina+tule+tarkistettua+kirjoittamaansa+ennen+lähettämistä,+kuin+aivan+pikasilmäyksellä+vain+ja+sitten+noita+"pulipäiviäkin"+voi+tulla!
Mukavia+"pulinointeja"+sinne+savusaunan+lämpöön!
21.08.2021 11:02
26 / 43