Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
Alkuperäinen-Rapu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
4
Kommenttia
844
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jotain+samanlaista+mielikuvaa+minullekin+häivähti+"puliukoista"+ja+miksei+myös+"puliakoista",+kun+luin+kirjoittaneeni+tuon+"pulinpäivä"+kommenttiini.
No,+ei+sentään+tarvitse+ryhtyä+juomia+"tuunaamaan",+vaikka+saunapäivä+onkin!
21.08.2021 10:56
No,+jopas+taas!+Siskojen+kanssa+"pulinpäivä"?+Voihan+sen+niinkin+kait+lyhentää,+mutta+tarkoitus+oli+kyllä+sanoa+että+puhelinpäivä!+Pulinaksihan+se+joskus+menee!
21.08.2021 09:28
Huomenta!
Sää+on+täällä+Pohjois-Helsingissä+sateinen+ja+ukkostaakin.+Lämpöä+on+15+astetta.+Patterit+sisällä+hieman+haaleat,+mutta+eivät+kyllä+lämmitä+yhtään,+joten+villatakki+on+taas+tarpeen+täällä+sisällä.
Tästä+päivästä+taitaa+tulla+"lukupäivä"+ja+siskojen+kanssa+pulinpäivä.+Siinähän+tuota+ohjelmaa+jo+onkin+yhdelle+lauantaille.
Hyvää+viikonloppua+kaikille!
21.08.2021 09:24
Totta+se+on+edson,+että+"lomalla+on+lupa+rentoutua"++-++sinullakin,+edson!
Kyllä+minä+jo+uskon,+että+sinusta+olisi+mukava+kuulla+hieman+enemmän+minun+elämästäni,+mutta+minä+olen+nyt+hyvin+"nuuka"+sen+suhteen+mitä+kerron+mistään+muusta+kuin+vain+näistä+omista+arkisista+asioistani.+Siinä+olet+oikeassa,+että+tanssi+on+jäänyt,+koska+jos+minä+tanssin,+niin+haluan+olla+tansittajani+"käsivarsilla"+ja+sitä+ei+suositella+näin+korona+aikana.+Jos+kaikesta+huolimatta+kertoisin+käyväni+tanssimassa,+niin+sinä+edson+"repisit+pelihoususikin"+raivotessasi+minulle!+Ja+syytäkin+olisi+silloin+raivoosi.
Mitä+tulee+tuohon+maallisen+mammonan+ansaitsemiseen,+niin+siinä+taas+vääristelet+tapasi+mukaan.+En+ole+koskaan+kehunut+omilla+"työlläni+ansaitsemisista",+vaikka+teinkin+mielenkiintoista+työtä,+mutta+työurani+jäi+lyhyeksi+",+ja+eläkkeeni+on+pieni.+Tuo+juttu+,+mihin+viittaat,+kerroin+pitkästä+aikaa+lapsistani,+ja+heidän+kouluttautumalla+hankkimistaan+mahdollisuuksista+päästä+myös+työelämän+kautta+hyviin+tuloihin.++Eivätkä+he+ole+unohtaneet+äitiään.
Joten+kehoitan+edelleenkin+sinua+edson+nauttimaan+lomastasi,+kun+nyt+kerrankin+olet+reissussa+aivan+"vaimon"+kanssa!+Kyllä+minäkin+voisin+muistutella+sinua+aiemmista+sanomisista,+eikä+siitä+ole+edes+kovin+kauan+aikaa+kun+vielä+vakuuttelit+jollekin+kyselijälle+aviosäädystäsi,+ettet+mitää+avioliittoja+solmi.+Kerran+olet+sen+tehnyt,+niin+kerroit,+sitten+eronnut,+mutta+palannut+"vihtoriksi"+(tuo+vihtori+on+minun+mielikuvani+sinusta),+ilman+aikomustakaan+avioitua.+Taisit+laskeskella+jotain+verotukseen+liittyvää+ja+sait+ylipuhuttua+lastesi+äidin+vielä+virallistamaan+liittonne.+Ole+nyt+kunnolla+ainakin+perheesi+kanssa,+ettet+joudu+taas+ulkoruokintaan!
13.08.2021 11:38
Löysin+sen+internetyhteys,+mutta+en+uskaltanut+klikata,+kun+en+tiedä+sopiiko+minulle+se+yhdistyminen+ja+jos+en+saa+sitä+sitten+pois.+Olen+kyllä+aikamoinen+tumpelo+tuon+tekniikan+suhteen.
Kiitos+neuvosta+Puosu,+minä+kypsyttelen+kuitenkin+tuota+neuvoasi+ja+voi+olla,+että+vielä+rohkaistunkin.
12.08.2021 14:53
Kuulepas+edson,+minä+olen+sitoutumaton+ja+äänestän,+tai+sitten+en+äänestä.+Jos+äänestän,+niin+päätöksen+siitä,+kuka+ääneni+saa,+teen+minä+itse.
Mitä+taas+tulee+veronmaksuun+ja+sen+halukkuuteen,+niin+minun+eläkkeeni+on+niin+pieni+kotiäiti+vuosien+takia,+ettei+työeläkkeestä+paljon+veroa+mene,+joten+en+viitsi+edes+valittaa.
Olen+kuitenkin+kasvattanut+ja+kouluttanut+kolme+hyvää+veronmaksajaa,+joiden+en+ole+kuullut+koskaan+valittavan+verojensa+suuruutta,+vaikka+he+maksavat+veroja+kyllä+aivan+todella+paljon.+Eivätkä+he+ole+saaneet+mitään+perintörikkauksia,+joten+kenelläkään+ei+pitäisi+olla+mitään+syytä+kadehtia+omalla+työllä+hankittua+omaisuutta.
12.08.2021 14:44
En+minä+tiedä+onko+minulla+tuo+VPN-yhteys?+Se+oli+yksi+olettamus+bottin+käyntiin+ylläpidon+puolelta.+Kyllä+minun+IP-osoitteeni+taitaa+olla+monen+muunkin+käytössä.+Olen+kyllä+joskus+yrittänyt+weepelin+ohjeiden+mukaan+estää,+mutta+en+tiedä,+onnistuinko.
Nuo+tiedot+hammashoitojonojen+pituudesta+luin+jo+eilen+Hesarista.
12.08.2021 12:54
Meillä+pihatien+rouhinta+jatkuu.+Uutta+pintaa+sitten+pihateille.
Eilen+olin+saanut+sähköpostiini+vastauksen+ylläpidolta+tuosta+bodittelusta.+Eipä+siitä+sen+kummempaa+sanottu+kuin+että+se+voi+olla+vain+automaattisenjärjestelmän+luuloa,+tai+VPN-yhteys+voi+aiheuttaa+sen.+Kehoitetaan+sulkemaan+ja+avaamaan+uudestaan.+Jos+se+ei+auta,+niin+ota+yhteyttä+uudestaan.
Lämpöä+ulkona+17+astetta+ja+sää+muuten+pilvipoutainen.+Korona+riehuu+ja+muu+sairaanhoito+on+melkein+pysähdyksissä.+Hammashoitojen+jonot+kasvaa,+eivätkä+tunnu+liikkuvan++yhtään.+Nyt+yli+10+000+jonossa+odottaa+hoitoon+pääsyä.+Mihin+Suomi+on+joutumassa+suomalaisten+terveyden+suhteen?
No+toivotaan+parasta!+Nyt+on+sentään+torstai+ja+torstaihan+on+"toivoa+täynnä",+niin+sanotaan+ja+yritetään+pitää+tuosta+kiinni!
12.08.2021 08:36
Huomenta!
Meillä+katujyrä+louhii+taas+vanhaa+asfalttia+pihatieltä.+Ei+ole+halpaa+lystiä+yksin+kaiken+omanasuntonsa+kuluista+vastaavalle,+mutta+tässähän+sinnittelen.+Oma+tupa,+oma+lupa!
Sää+on+aika+lämmin,+mutta+harmaa.+Ei+kuitenkaan+sada,+vaan+aurinkokin+yrittelee+vähän+kurkkia.+
Minulle+tulee+ensi+viikolla+ikkunoiden+pesijät.+En+ryhdy+siihen+hommaan+enää+itse,+kun+apuakin+saa.
Eilen+kaivelin+varastoon+viemääni+lelukassia+ja+etsin+sieltä+tälle+perheemme+nuorimmalle+sopivia+leluja.+Jotain+jo+löysinkin+ja+pesin+ne+odottamaan+niiden+tulevan+käyttäjän+seuraavaa+käyntiä+mummilassa.+Monet+lelukassin+lelut+ovat+olleet+käytössä+jo+minun+omilla+lapsillani+ja+nyt+sitten+heidän+kaikilla+lapsillaan.+Samoin+lastenkirjat.+Ne+ovat+jo+hyvin+luetunnäköisiä,+mutta+aina+näyttävät+kelpaavan+uusille+lukijoilleen.
Hyvää+tiistain+jatkoa!
10.08.2021 10:03
Minäkin+aina+yritän+hokea+jotain+noista+"unisanoista",+mutta+ei+aina+onnistu,+vaan+ajatukset+karkaa+harhailemaan+teille+tietymättömille.+Joskus+onnistuu+ja+silloin+on+aamulla+todella+virkeä+olo.+Herää+kuin+pirteä+peipponen!
Minä+tykkään+syödä+perunoita+ja+ajattelin,+että+mahtaisiko+onnistua+kasvattaa+sisätiloissa+"pussiperunoita",+vaikka+jossakin+ikkunalaudalla+joulupöytään?+Suurelle+perheelle+ei+kannata+yrittää,+mutta+ihan+vaan+kokeilumielessä+muutamia+perunoita+voisi+laittaa+kasvamaan.
Sää+on+täälläkin+harmaa,+mutta+aika+lämmin+kuitenkin.+Jotain+parikymmentä+astetta+lienee.+Välillä+sataakin,+mutta+ei+mitään+kaatosadetta.
Hyvää+viikon+alkua!
09.08.2021 12:44
Toivottelen+tässä+elokuista+sunnuntaita+ketjuun!
Niin+se+on+nyt+ravuille+vaarallista+aikaa.+Alkoi+jo+heinäkuussa+ja+jatkuu+vaan...
Minä,+joka+olen+horoskoopissa+Rapu,+olen+kyllä+syönyt+rapuja+ravintoloissa+ja+kotijuhlissakin+usein,+mutta+itse+olen+niitä+keittänyt+vain+yhden+kerran+ja+se+tuotti+ainakin+minulle+tuskaa!+Toista+kertaa+en+siihen+suostunut+enää.
En+kyllä+pysty+enää+ottamaan+kalaakaan+hengiltä.+Onneksi+ei+tarvitsekaan,+sillä+tykkään+kalasta+ruokana.+Kaupantiskiltä+löytyy+kalaa,+jota+ei+tarvitse+itse+tappaa+(mikä+puolustus+sekin+syömisilleen?),+mutta+hyvää+se+on.
Sää+on+täälläkin+pilvipoutainen+ja+lämpöä+noin+20+astetta.+Juuri+nyt+aurinko+yrittelee+paistaa.
Täytyykin+lähteä+haistelemaan+ulkoilmaa!
Päivän+jatkoja+kaikille!
08.08.2021 11:12
Huomenta!
Männynloksat+heiluu+tuossa+ikkunantakana,+joten+taitaa+tuulla+aika+reippaasti+tänään.+Tosin+tuuli+on+puuskittaista+ainakin+vielä.+Lämpötila+17+astetta.
Koronalle+altistuneiden+määrät+kasvaa,+mutta+pääministeri+sanoo+tänään+haastattelussa,+ettei+uusia+rajoituksia+tule+pääkaupunkiseudulle+ja+että+syksyllä+pääsemme+jo+varmaan+normaaliin+aikaan+ilman+mitään+rajoituksia?+Näinköhän+pääsemme?
Lapsilla+alkaa+koulut.+Lähikouluun+taisivat+sitten+päättäjämme+päätyä+miettimistensä+tuloksena.+Kyllä+ensimmäiselle+luokalle+menevän+pienen+koululaisen+pitäisi+saada+kokea+tuo+hämmentävä,+jännittävä,+mutta+niin+odotettu+koulupäivä+aivan+oikeassa+koulussa+ja+jatkaa+siellä+opintiensä+aloitusta+tutustuen+opettajaan+ja+uusiin+kavereihin+myös.+Meillä+ei+ole+nyt+yhtään+ekaluokkalaista.+Nuorimmaisen+kouluikään+on+vielä+aikaa.+Toivottavasti+silloin+korona+on+jo+muisto+vain!
Hyvää+lauantainjatkoa+kaikille!
07.08.2021 08:34
Huomenta+Elämä!
Viileä+aamu,+mutta+lämpenee+kyllä.+Aamiainen+syöty,+Hesari+luettu+ja+pyykinpesukone+on+toiminnassa.+Minähän+olen+saanut+jo+paljon+aikaiseksi.
Kiitos+anonyymille+ohjeista,+samoin+Ceelle+ja+amummulle.+Tuntuu+vain+hieman+"nahkealta"+hyväksyä+mitä+tahansa?
Hyvää+keskiviikkoa!
04.08.2021 09:13
Kiitos+Cee!+Minä+poistuin+aina+kun+se+tuli+esteeksi.+Nykyisin+noissa+"esteissä"+ei+useinkaan+ole+sitä+rastia,+millä+sen+saa+häipymään+pois+ja+minä+en+tykkää+minkäänlaisesta+"pakottamisesta."
No,+tykkää+ja+tykkää!+Tulin+juuri+silittämästä+ja+en+kyllä+tykkää+siitäkään,+mutta+nyt+on+hetken+taas+silityslauta+tyhjä+silitettävistä.+Huomenna+laitan+pyykinpesukoneen+taas+töihin.
03.08.2021 12:27
Huomenta!
Nyt+on+"vilpoisaa!"+15+astetta+mittarissa+ulkona.+Tuntuu+aivan+hyvältä+sen+helteen+jälkeen.
Minä+en+pääse+läheskään+aina+kuuntelemaan+noita+YouTuben+musiikkikappaleita.+Kun+yritän+sinne,+niin+tulee+sivuntäydeltä,+pientä+tekstiä,+mitä+en+jaksa+edes+lukea,+mutta+otsikkona+siinä+on+että:+"Ennen+kuin+jatkat+YouTubeen"+-+sitten+alkaa+se+pienellä+painettu+osuus,+mitä+en+jaksa+lukea.+Lopussa+on+kaksi+vaihtoehtoa:+muokkaa,+tai+hyväksy.
En+ole+tehnyt+kumpaakaan,+vaan+olen+poistunut.
Tänään+pitäisi+yrittää+jo+tehdä+jotain+hommiakin,+vaikka+ei+kyllä+houkuta+silitys+ja+pyykinpesu,+mikä+tietää+sitten+taas+lisää+silittämistä.+Selkä+on+jo+tuosta+ajatuksesta+varuillaan.
No,+katellaan+ja+kuulostellaan.
Mukavaa+päivää+kaikille!
03.08.2021 08:15
Tervehdys!
No+nyt+on+taas+puhdasta+tilaa+kirjoitella.+Kiitos+amummu.+Mitä+tulee+noiden+litteiden+persikoiden+makuun,+niin+olen+niitä+syönyt+ennenkin,+mutta+makuaistimukset+sen+suhteen,+mitä+makuja+niistä+maistoin+silloin,+jäi+erittelemättä+muuten+kuin+sikäli,+että+hyviä+olivat+ja+siksi+niitä+piti+saada+lisää.
Nämä+nyt+hankitut+ovat+vielä+jääkaapin+vihannesosiossa+kun+on+vielä+muita+hedelmiä,+niin+en+ole+niitä+vielä+ottanut+esille,+etteivät+kypsy+liikaa+lämpimässä+keittiönpöydällä.+Kun+käyn+niistä+nauttimaan,+niin+yritän+"makustella"+eri+makuja+niiden+koostumuksesta?
02.08.2021 14:51
Vanhat+nimet+ja+vanhat+juustot,+siinä+voimakkaat+puheenaiheet.+Meidän+suvun+nuorimmainen+vanhempineen+lähtivät+joku+aika+sitten+kotiinsa+täältä.+Poika+katseli+taas+ensin+tarkkaan+ja+totisena+ympärilleen,+kunnes+tunnisti+paikan+ja+mummin.+Sitten+jo+hymyjä+irtosi.+Pois+lähtiessä+jo+taputteli+mummin+kasvoja+molemmin+käsin+ja+hymyili+niin+että+hampaat+näkyi.+Kapuaa+seisomaan+huonekaluista+kiinnipitäen+ja+kulkee+siinä+kävellen,+mutta+ei+vielä+ilman+tukea.+Iloinen+poika+ja+nopea+liikkeissään.+Kun+äitinsä+kielsi+jostakin,+niin+poika+heilutti+päätään+ja+sanoi+aivan+selvästi+itsekin,+että:+ei,+ei+ja+ravisti+päätään!
Tytär+toi+minulle+punaherukoita+ison+kylmälaukullisen+heidän+kesäkotinsa+puutarhasta.+Hän+oli+ne+poiminut+ja+käsitellyt+pakasterasioihin,+pakastanut+ja+nyt+ne+ovat+minun+pakastimessani+minun+käyttööni+valmiina.
Toivat+myös+samalla+jotakin+kauppaostoksia+ja+kassissa+oli+myöskin+Tilsitter+juustoa.+Olen+siihen+nyt+ollut+tykästynyt,+mutta+pian+voin+jo+vaihtaa+joksikin+muuksi.+Tuoreita+kirsikoitakin+sain+ison+pussillisen.+Ja+litteitä+persikoita.+Nyt+on+hedelmiä.
31.07.2021 16:14
Cee+kirjoittaakin+paljon.+Minä+olen+vähän+tällainen+"tuuri+kirjoittaja",+ja+voin+pitää+taukojakin,+kun+ei+kirjoitus+oikein+luista.+Sitten+taas+tekee+mieli+vaikka+vaan+"höpötellä"+huvikseen+kirjoittelemalla+päivän+pikkutapahtumista.+Kyllä+niitä+minunkin+kirjoituksia+on+kertynyt+aikamoinen+määrä+näin+pitkänä+aikajaksona,+mitä+olen+täälläkin+kirjoitellut.
31.07.2021 10:51
Huomenta!
952++-+++tuollainen+luku+näkyy+minulla+tuolla+kirjautumisen+vasemmalla+puolella.+Ihmettelinkin+eilen,+että+mikä+luku+tuo+on?+Minähän+en+ole+ollutkaan+kirjautuneena+kovin+kauan.+En+halunnut+kirjautua+tänne,+mutta+nimimerkkini+kyllä+tunnetaan+ja+se+on++tuolla+toisaalla+ollut+aina+rekisteröitynä.+Silloinkin,+kun+sitä+ei+edes+vaadittu+välttämättä.+Nyt+vaatimukset+kommentoijille+ovat+todella+tiukat+siellä+missä+kirjoittelen.+Tosin+tämä+korona+on+vienyt+kirjoitushalutkin.+Ei+vaan+jaksa+enää+jauhaa,+kun+kukaan+ei+oikeasti+tiedä+mitä+tulossa+on?
Sää+on+kuitenkin+tänään+viileähkö,+enkä+valita.+15+astetta+näytti+mittari+ulkolämmöksi+noin+tunti+sitten.+Ei+kuitenkaan+sada.+Eilen+tuli+pari+kertaa+täällä+vettä+oikein+kohisten+ja+ropisten.+Olin+viherhuoneen+sohvalla+lukemassa,+kun+se+ropina+alkoi.+Ensin+luulin,+että+naapuri+poraa+jotain,+tai+katujyrä+raapii+asfalttia+ja+nousin+katsomaan.+
Äänilähde+selvisi.+Viherhuoneen+lattiantasolta+alkaa+alapihan+pergolan+katto+ja+se+kuurosade+rummutti+siihen+kattoon,+niin+että+ääntä+oli.
Tänään+tulee+pistäytymään+luonani+nuoremman+tyttären+perhe.+Mukava+nähdä,+mitä+uutta+tämä+nuorimmainen+perheemme+jäsen+on+oppinut.+Oppimisvauhti+on+kova+vajaan+vuoden+iässä(kin).+
Hyvää+lauantaita+kaikille!
31.07.2021 07:08
Näyttivät+melkein+minun+hiuksiltani.+Pitäiskin+kokeilla+noita+sivuleteillä+koossapitämistä.
29.07.2021 20:14
27 / 43