Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
Alkuperäinen-Rapu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
4
Kommenttia
844
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Niinhän+siinä+kävi,+kuin+pelkäsin.
Tämä+korjausvahvistus+tulee+nyt+vielä+varmuudeksi+tässä!
19.06.2021 11:44
Kirjoitin+äsken+pitkän+kirjoituksen+kirjautuneena.+Kun+lähetin+sen,+tuli+vastaus+että+"Häm,+näytät+botilta?"+ja+sitten+siinä+kyseltiin+vielä+jotakin,+mitä+en+edes+ymmärtänyt?+Ei+se+kirjoitukseni+tullut+ketjuun,+en+tiedä+tuleeko+tämäkään?+Mitä+ihmeen+pelleilyä+taas...?
19.06.2021 09:06
Keskipäivää+voi+jo+toivotella!+Ja+viikonloppu+on+jo+yhden+yön+päässä.+Tuntuu+taas+ettei+vauhdissa+pysy+mukana.+Niin+paljon+suunniteltua+jää+tekemättä.+Tai+siirtyy+hamaan+tulevaisuuteen,+lieneekö+merkki+jostakin++-++kenties+vanhuudesta...?
Varmasti+vanhuus+pelottaa+monia,+kun+tuntuu+siltä,+että+hyvin+harva+vanhus+saa+kokea+sen+"arvokkaan"+ja+"arvostetun"+vanhenemisen?
Jopa+Putin+on+sen+tajunnut.+Luin+tänään+Hesarista+Putinin+lausuman+viisauden+tiedotustilaisuudessa:+"Elämässä+ei+ole+onnea.+Se+on+vain+kangastus+horisontissa."
Niin+taitaa+olla+myös+Yhdysvaltain+ja+Venäjän+suhteiden+parantuminenkin+vain+kangastus+horisontissa+-+lehti+jatkaa.+Toivotaan+kuitenkin+parasta,+se+olisi+vähemmän+"pelottavaa?"
Se+politiikasta+ja+paluu+tähän+meidän+elämään+taas.+Ihmeellisyyksiä+löytyy+meidänkin+politiikasta,+kuin+myös+mistä+tahansa+elämässä,+mutta+näiden+asioiden+kanssa+mennään,+eläen+kuitenkin+vain+päivän+kerrallaan+ja+siellä+horisontissa+odottaa+tulevaisuus+jokaisen+kohdalla!
Nyt+tomaatintaimen+istutukseen+tuonne+ulos.+Siellä+hommia+riittäisi,+jos+selkä+ja+käsi+sallisivat,+mutta+teen+sen,+minkä+pystyn+ja+kaikki+muu+jää+odottamaan++-++sinne+"horisonttiin."
Rapu
17.06.2021 11:40
Hei,+onnistuihan+tämä+uuden+ketjun+avaaminen+minulta.
Päätin+kokeilla,+kun+tulin+sammuttamaan+konettani.+Nyt+sitten+vaan+kaikki+mukaan+kirjoittelemaan!+Elämässä+aina+sattuu+ja+tapahtuu+kaikenlaista,+mutta+pienetkin+jutut+piristää,+joten+niitä+tarvitaan+myös.
Toivoisin,+että+Aurorakin+tulisi+kertoilemaan+kuulumisia+sielä+"vaaroilta!"
Hyvää+yötä+kaikille!
15.06.2021 23:26
Mikä+kohta+siinä+on+"katkeran+muijan+mökötystä"?
Se+on+iloinen+kirjoitus+eilisistä+hauskoista+synttärijuhlista!
Se+taisi+osua,++kun+ihmettelin+tuota+sinun+jatkuvaa+vihasi+määrää+melkein+kaikkea+elämässä+esiintyvää+kohtaan?+"+Se+taisi+osua+ja+upotti+sinut+herjauslinjalle+minun+suuntaani.
13.06.2021 16:40
Edson+tarkoitti+varmaan+minulle+tuon+"pidä+hölmö+silmäs+kiinni"+kommenttinsa?+Vastasin+siihen+juuri+edsonille.+
Ajattelin+"oikaista"+mahdollisen+väärinkäsityksen,+ettei+synny+turhaa+erimielisyyttä.+Minä+en+enää+edsonin++pienistä+sanomisista+hätkähdä.
13.06.2021 12:19
Kyllä+nämä+minun+silmäni+kehtaa+avata.+Niistä,+jos+mistä,+olen+saanut+kuulla+"kehuja"+aina,+joten+miksi+pitäisin+"kauniit+silmäni"+kiinni,+kun+olen+saanut+näin+hyvän+syntymäpäivälahjan!
13.06.2021 12:12
"Nyt+kyllä+arvostan+sinun+upeeta+kirjoitustasi"
Kiitos,+edson!
Tuota+kiitosta+minä+nyt+kyllä+arvostan,+niin+yllättävä+se+on!
Arvosta+sinäkin+tätä+minun+vastaustani+sinulle+yhtä+"vakavasti",+kuin+mitä+minä+olin+"aistivinani"+tuosta+sinun++kehuvasta+palautteestasi+minun+kommenttiini.
13.06.2021 12:03
Aamupäivää!
On+se+niin+"virkistävää+ja+silmiä+avaavaa"+jo+heti+aamusta+lukea+noita+edsonin+kommentteja!+Niissä+kommenteissa+ei+muita+ihmisiä+arvosteta,+mutta+"oma+kehu"+haisee+-+suorastaan+"löyhkää!"
Nyt+on+luvattu+sadetta,+joten+ehkäpä+taivaasta+tuleva+vesi+huuhtelee+noita+"ihmisvihapuheita"+sieltä+edsonin+asuinsijoiltakin?+Elämä+on+muutakin+kuin+vihaa!
Meillä+oli+kiva+tapaaminen+eilen+11-vuotiaan+syntymäpäivien+merkeissä.+Pikkuveli+oli+taas+kasvanut+ja+ryömi+vauhdilla+ätinsä+perässä+minne+tämä+menikin.+Kontakin+kyllä+kuulemma+osaa,+mutta+ryömintä+oli+nopeaa.
Sain+tuolla+samalla+reissulla+tyttäreni+tuomat+kauppaostokset+ja+ison,+kauniin+pelargoni-amppelin+tuohon+etuoven+viereen,+sekä+ison+kirsikkatomaatti-amppelin++viherhuoneeseeni.
Vaalipäivän+jatkoja+kaikille+kaupungista+tai+kunnasta+riippumatta!
13.06.2021 10:30
Huomenta!
Satunnaisesti+tähänkin+aikaan+ylhäällä+ja+aamiaistaodotellessa+on+aikaa+lukea+koneelta+uutiset!
Jos+minäkin+politiikasta+sanon+sanani+täällä,+niin+nyt+sitten+yksi+"kupla"+puhkesi+taas+alati+hymyilevän+vihreän+pormestari+ehdokkaan+kohdalla?+
Edson+tuntee+paremmin+vihreiden+politiikan,+joten+hän+varmaan+kommentoi+siitä+kun+herää.
Minä+menen+tänään+11-vuotiaan+synttäreille,+joten+juhlaa+on+päivemmällä+tiedossa.
Mukavaa+lauantaita!
12.06.2021 06:13
"Laihaksi+minuakin+haukuttiin."
Noin+kertoo+amummu+tuossa+kommentissaan.+No+niin+minuakin.+Muistan+sen+aivan+hyvin+vieläkin,+kun+eräs+täti+sanoi,+kun+katseli+ranteitani,+että+"ovatpas+ohuet,+varo+ettei+kuolo+korjaa!"+Kamalaa+ajattelemattomuutta+sanoa+lapselle+noin!
Pituus+meillä+kaikilla+kolmella+naisella+täällä,+näyttää+olevan+suurin+piirtein+sama.+170,+tai+hieman+yli.+Siitäkin+sain+kuulla+silloin+lapsena,+kun+olin+niin+pitkä.+Harvassa+oli+silloin+pitkät+tytöt.+Pojatkin,+hitaammin+kasvavat,+olivat+aivan+pätkiä.
Ravinto+ja+geenit+vaikuttavat+yksittäisten+ihmisten+kasvuun.++Ruokavalion+proteiinipitoisuus+on+kärsinyt+viljaan+siirtymisen+seurauksena.+Lapsena+meillä+ja+varmaan+monen+muunkin+kotona+syötiin+paljon+vihanneksi,+marjoja,+lihaa+ja+kalaa+joten+erilaisia+proteiineja+sai+kyllä+ravinnosta,+mutta+ei+minunkaan+perheessäni+kaikki+sisareni+olleet+yhtä
pitkiä+kuin+minä+olin.+Hoikkia+olimme+kyllä+kaikki.+Samoin+olivat+isä+ja+äitikin+hoikkia.
Minun+lapseni+ovat+pitkiä+ja+hoikkia,+sekin+on+geeneissä+ja+niin+näyttää+tulevan+myös+lapsenlapsista.
Aasian+maissa,+missä+syödään+paljon+riisiä,+ihmiset+ovat+pienikokoisia,+joten+heillä+on+vielä+kasvunvaraa,+kun+meillä+se+alkaa+jo+olla+maksimissaan.
Katselin+puheenjohtajien+tenttiä,+joten+olen+näin+myöhään+koneella,+mutta+nyt+sanon:
Hyvää+yötä+-+kauniita+unia!
Rapu
10.06.2021 23:28
Kesäiset+huomenet!
20+astetta+lämmintä,+näytti+keittiön+ikkunan+takana+oleva+mittari+ulkolämpötilaksi.+Jo+tarkenee.
Pihallani+kukkii+Juhannusruusut+ja+Tuliunikot+kilpaa.+Ruusuntuoksu+on+mahtava+kun+pihalle+menee.+Nuo+ovat+vain+hetken+kestäviä+kauneuksia+-+valitettavasti.
Lauantaina+on+synttärit.+Tyttären+poika+täyttää+11+vuotta+ja+hänen+veljensä+täytti+juuri+kesäkuun+alussa+kahdeksankuukautta.+Veljeksillä+on+hieman+ikäeroa.+Kulkee+suvussa+nuo+lasten+ikäerot!+
Nyt+täytyy+tyhtyä+miettimään,+mitä+olisi+välttämätöntä+tehdä+nyt,+tai+mitä+voi+vaan+siirtää+odottamaan+innostumisen+hetkeä?
Lämmintä+keskiviikkoa!
Rapu
09.06.2021 08:18
Huomenta!
Olen+kyllä+ollut+hereillä+jo+monta+tuntia,+kun+jostakin+syystä+en+nyt+oikein+osaa+nukkua.
Sää+on+lämmin+ja+kesäinen,+niin+kuin+oikein+onkin+näin+kesäkuussa.+Luin+tänään+Hesarista+Janne+Saarikiven+kirjoituksen+ja+vaikutuin!+Harvoin+saa+luettavakseen+noin+täysipainoista+mielipidettä,+mihin+voi+samaistua.+Loistava+kirjoitus,+minkä+aion+saksia+itselleni+paperi+Hesarista.
Loistavaa+lauantaita+ja+kaikille+nuorille,+koulunsa+päättäville,+onnittelut!
05.06.2021 09:58
Oli+suorastaan+virkistävää+lukea,+kuinka+edsonkin+osasi+kerrankin+arvostaa+kulttuurintekijöitä.+Enempi+tuon+tyylistä+arviointia+eri+ammatti-ihmisistä+ja+ihmisistä+yleensä,+niin+keskusteluja+on+mukava+käydä.+
Minä+istuin+tuossa+aurinkoparvekkeella+ja+nautin+kesästä.+Nuorimies+leikkasi+traktorikoneella++taloyhtiön+puistonnurmikkoa+aivan+tuossa+parvekettani+vastapäätä+ja+leikatun+nurmen+tuoksu+tulvi+paevekkeelleni.+Omalla+pihallani+on+jo+melkoinen+kukkameri+punaisena+hehkuvia+tuliunikoita.+Valkoiset+harsokukat+siellä+joukossa+täydessä+kukassa+myös,+joten+kyllä+kelpaa+nauttia+näkemästään.
Lämmintä+viikonloppua!
Rapu
04.06.2021 12:20
Niin+se+edson+yllätti!+Odotellaan+nyt+jos+tuo+myönteinen+suuntaus+jatkuisi+ja+vaikka+laajenisi+koskemaan+jopa+meitä+ketjulaisiakin?+Ei+nyt+tietysti+mitään+"rakkauden"osoituksia,+mutta+muuten+sopuisaa+keskustelua!
Hyvää+ja+"kukikasta"+kesäkuun+aloitusta!
01.06.2021 10:54
Huomenta!
Kesältä+näyttää,+vaikka+lämpö+ei+vielä+helli!
Kun+tulin+tänne+Elämä-ketjuun+katsomaan,+mikä+meininki,+niin+huomasin,+että+nyt+on+edson+suorastaan+"rakastunut"+henkilöön+Uusitalo.+Näin+"hellästi"+hän+jakaa+lempeään+Uusitalolle.
31.05.2021++klo+16.00
"Tuo+peruskoulun+"isähahmo"+Uusitalo+on+symppis."
01.06.2021++klo++07.26
"On+niin+lussukka+tuo+Uusitalo."
Olen+aivan+yllättynyt,+kun+en+tiennyt,+tai+osannut+kuvitellakaan,+että+edsonin+sanavarastoon+kuuluisi+muita+sanoja+määrittelemään+ihmistä,+kuin+vain+solvaavia+ja+tuhoon+kehoittavia+uhkailuja?+Kaikki+muu+on+vain+omaan+napaan+tuijottelua+ja+muiden+ihmisten+halveksuntaa.
Tiistaita+toivottelen!
Rapu
01.06.2021 08:53
Kyllä+Marinin+tuloilla+pitäisi+pystyä+itse+aamiaisensa+maksamaan.+Kaikki+muut+asumisesta+aiheutuvat+kulut+maksaa+valtio,+joten+jos+ruokakulut+maksaa+itse,+niin+ei+pitäisi+olla+liian+raskasta+maksaa!
31.05.2021 11:59
Olen+kuullut+sanonnan:+"varpaat+ovat+kuin+joriinin+juuret!"+Varo+etteivät+palellu.
Minä+pidän+vielä+ainakin+tomaatin+taimet+sisällä,+koska+tomaatti+ei+tykkää+kylmästä.
Nyt+tuli+kyllä+ennätysmäärä+kommentteja+kirjoitettua+tänään.+Edson+"innoitti",+eikä+tässä+nyt+mitään+muutakaan+ihmeemmin+ole.
31.05.2021 10:58
"Entä+heittin+kakaransa???"
Joku+raja+sentään+edson!+Jätä+edes+viattomat+lapset+herjojesi+ulkopuolelle.+Ovatko+vain+omat+lapsesi+lapsia+ja+muiden+lapset+"kakaroita?"
31.05.2021 10:52
Nythän+tämä+keskustelu+ei+koskenut+presidentin+saamia+etuja,+tai+palkkioita,+mutta+kerron+kuitenkin+tiedoksesi,+että+presidentti+lahjoittaa+ja+on+lahjoittanut+koko+presidenttiytensä+ajan+osan+palkkiostaan+hyväntekeväisyyteen,+siis+pienentänyt+tulojaan+vapaaehtoisesti,+pitämättä+siitä+mitään+melua.+Toisin+kuin+ainakin+joku+eläkkeellä+oleva+presidentti,+jolta+on+joskus+kyselty+tuota+asiaa,+niin+hän+ei+ole+suostunut+vastaavanlaiseen+anteliaisuuteen.
Minä+tosiaan+taidan+olla+sinun+määritelmäsi+mukaan+"tyhmä",+koska+sinun+sanomanasi+se+ei+edes+pintaa+raapaissut?
31.05.2021 10:49
29 / 43