Vapaa kuvaus

Aloituksia

4

Kommenttia

844

1. Viimeisimmän+virkkeen+korjaus.Hengitä+edson+välillä,+ettet+tukehdu!
  2. Minä+olen+ollut+aina+Hesarissa+kirjautuneena.+Jo+silloin+kauan+sitten,+kun+sitä+ei+edes+vaadittu.+Siellä+ovat+tietoni.+Nyt+minua+suorastaan+kiukuttaa,+kun+tällä+"salailullaan"+poistamalla+mahdollisuuden+kirjoittaa+kommentteja+myös+nimimerkillä,+Hesari+näyttää,+etteivät+he+pidä+kommentoijia+missään+arvossa,+vaikka+me+olemme+siellä+aika+tärkeitä+sisällöntuottajia+ja+kaiken+lisäksi+emme+saa+siitä+edes+palkkaa!Ihmisillä+olisi+tarve+puhua+joistakin+asioista,+mutta+eivät+voi+nimellään+puhua+monista+aivan+ymmärrettävistä+syistä.+Lehti+tulee+kutistumaan+mielipidevaikuttajana,+jos+jutut+jäävät+vain+kulloisenkin+jutun+kirjoittaneen+toimittajan+mielipiteeksi+asioista.+Minä+lakkaan+kirjoittamasta+kokonaan+ja+nyt+olisin+valmis+melkein+lopettamaan+koko+pitkään+jatkuneen+Hesarin+tilauksenikin.+Kirjoitin+sinne+asiakaspalautetta,+mutta+vielä+ei+ole+vastattu.+Mahdetaanko+vastatakaan?+Ei+ole+mielestäni+sopivaa+käytöstä+lehden+puolelta+meitä+kommentoijia+kohtaan,+ettei+tuosta+muutoksesta+kerrottu+etukäteen+ja+nytkin+siitä+vaietaan.Minä+olen+"kiltisti"+vastaillut+lehden+minulle+sähköpostiin+lähettämiin+lukuisiin+pitkiin+lehdenkehittämissuunnitelmiin,+joihin+he+ovat+kyselleet+lukijoiden+mielipiteitä+miten+lehteä+voisi+uudistaa?+Nyt+sitten+lukija+saa+vain+huomata+jälkikäteen,+mitä+on+tehty.
  3. Sateista+perjantaita!Mänty+heiluttelee+oksiaan+vimmatusti+tuossa+ikkunan+takana.+Sade+on+pisaroittanut+ikkunan.+Kylmältä+näyttää+ja+myös+sisällä+patterit+huokuvat+kylmyyttä.+Taitaa+patterien+"lämmittäjä"+vielä+nukkua,+eikä+ole+tietoinen+koko+asiasta."Kylmää"+on+ollut+ketjussakin+eiliset+viimeisimmätkin+kommentit!+Miksi+tavallinen+keskustelu+asioista+on+niin+vaikeaa?+Miksi+toisen+mielipiteitä+ei+voi+hyväksyä+missään+asiassa?+Ei+kukaan+ole+aina+se+ainut,+joka+on+oikeassa+ja+muiden+mielipiteet+voi+kuitata+nimittelemällä+ja+ivaillen.Hesarissakin+on+taas+tapahtunut+muutoksia,+mitä+tulee+ainakin+kommentointiin.+Huomasin+eilen,+että+mitään+juttua+ei+päässyt+enää+kommentoimaan+muuten+kuin+omalla+nimellä.+Hesarissa+on+ollut+niin+tiukka+moderointi,+että+se+entinen+systeemi+oli+mielestäni+hyvä+ja+toimiva,+kun+voi+kirjoittaa+myös+nimimerkillä,+ei+tosin+silloinkaan+kaikkiin+juttuihin.+Ihmisillä+on+kuitenkin+asioita,+joista+olisi+hyvä+saada+"puhua",+tai+kertoa+jollekin+muulle,+kuin+tutulle,+joten+tuo,+että+on+saanut+kirjoittaa+mieltänsä+painavista+asioista,+on+jo+helpottanut,+mutta+nyt+se+mahdollisuus+on+poissa+ainakin+Hesarissa.+Moni+on+saanut+sitä+kautta+neuvoja+ja+vertaistukea,+mutta+nyt+sitä+mahdollisuutta+ei+enää+ole+ja+se+on+sääli.+Eilen+siellä+ei+juuri+kommentteja+ollut+kuin+joku+muutama,+tai+ei+yhtään+monissa+jutuissa.+Meille+lehden+tilaajille+tuosta+muutoksesta+ei+ole+kerrottu+yhtään+mitään,+joten+tuntuu,+ettei+lehden+lukijoita+ja+tilaajia,+eikä+kommentoijia+lehti+arvosta+yhtään.+Lähetin+asiakaspalautetta,+mutta+en+tiedä+saanko+vastausta?No,+jatketaan+tätä+sateista+ja+kylmää+päivää+viikonlopun+tunnelmissa!Rapu