Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
Alkuperäinen-Rapu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
4
Kommenttia
844
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Viimeisimmän+virkkeen+korjaus.
Hengitä+edson+välillä,+ettet+tukehdu!
31.05.2021 10:37
Katson+eläkkeeni+ansainneeni.+En+jäänyt+"tuleen+makaamaan"+ja+yhteiskunnan+rahoilla+elämään+jäätyäni+yksinhuoltajaksi,+vaan+kouluttauduin+ja+hoidin+aamiaisemme+aivan+itse+silloinkin.
Politiikkaan+en+ole+koskaan+pyrkinyt,+vaikka+olen+kyllä+saanut+aivan+"oikeita"+pyyntöjäkin+lähteä+mukaan.+Jopa+työkavereilta.
Hrngitä+edson+välillä,+ettet+tukehdu!
Rapu
31.05.2021 10:35
Huomenta!
Vaikka+eurot+eivät+menneet+pääministerin+pankkitilille,+niin+tuolla+summalla+ostetut+hyödykkeet+tuotiin+pääministerin+keittiöön+ja+näin+hän+säästyi+rasittavilta+ja+aikaa+vieviltä+ostosreissuilta.+Hyödyn+sai+pääministeri+perheineen.
Valtioneuvoston+toimista+päättää+myös+pääministeri+itse,+joten+eiköhän+tuo+asia+ollut+pääministerin+tiedossa+jo+alusta+asti.+Miksi+hän+oli+pyytänyt+valtioneuvoston+kansliaa+salaamaan+nuo+tiedot?+Olisi+ollut+oikein+tulla+heti+avoimesti+esiin+tuon+ateriaedun+tiimoilta.
Eiköhän+se+pääministerikin+kotonaan+tavallisina+aamuina+syö+aamupalansa+aivan+vaan+tavallisena+sannana+perheensä+kanssa.+Napin+painanta+sitten+vähän+myöhemmin,+kun+virka-autoon+istahtaa.
Tämä+Rapu+on+tänään+aamupalansa+syönyt+(itse+ostetut+tarvikkeet+ja+itse+myös+maksettu)+ja+toivottelee+hyvää+alkanutta+viikkoa+kaikille!
31.05.2021 08:58
Minä+olen+kyllä+nyt+niin+"tyly",+että+en+hyväksy+Marinin+ylimääräistä+ruokarahaa+veronmaksajien+piikkiin.
Kun+jo+kaikki+asumiskulut+ovat+vapaat,+valtio+maksaa+ne,+niin+kyllä+17+000+euroa+kuukaudessa+pitäisi+riittää+myös+perheen+ruokarahoiksi.+Se+on+Marinin+palkkio+työstään+joka+on+kyllä+vaativa+homma,+mutta+itse+hän+on+siihen+hommaan+pyrkinyt+ja+päässyt.
Se+on+vaan+niin+totta,+että+kun+ihmiselle+tulee+tilaisuus+saada+ylimääräistä+rahaa,+ilman+välitöntä+kiinni+jäämisen+pelkoa,+niin+kuinka+moni+pystyy+vastustamaan+kiusausta,+vaikka+ei+olisi+rahan+puutteessa+ilman+noita+ylimääräisiä+"aamiaisetujakaan?"
Hyvää+yötä+ja+kauniita+unia!
Rapu
30.05.2021 22:13
Huomenta!
Terveisiä+sääksen+pesältä!+Siellä+emo+hautoo+taas.+Ylläpito+ei+ole+ainakaan+vielä+kertonut+mitään+tästä+muuttuneesta+tilanteesta.+Mikä+sai+linnut+jatkamaan+hautomista+vuorokauden+tauon+jälkeen?+Jos+tuosta+syntyy+vielä+poikaset,+niin+ovatkohan+ne+elinkelpoisia?
Sää+täällä+on+kirkas,+mutta+kylmä.+Toivottavasti+lämpö+pian+saavuttaa+tämänkin+osan+maatamme.+Joutaisi+jo+villatakki+säilöön!
Aurinkoista+lauantaita+kuitenkin+kaikille!
Rapu
29.05.2021 09:32
Juttelen+nyt+vieläkin+sääksistä.+Kello+oli+kuusi+nyt+iltapäivällä,+kun+menin+vielä+katsomaan+tuota+sääksen+tilannetta.+Siellä+oli+joku+draama+menossa.+Emo+oli+taas+hautomassa+niitä+yli+vuorokauden+paljaana+olleita+munia+ja+"ukko"+hyppi+sen+hautovan+linnun+pään+päälle+yhtenään,+niin+että+se+emo+joutui+puolustautumaan+koko+ajan.+Yläpuolella+lenteli+joku+iso+lintu+ja+oikealla+(koneelta+päin+katsottuna)++oli+joku+vene.+Sitten+se+vene+häipyi,+mutta+kamala+säkätys+kävi+molempien+lintujen+huutaessa+ja+se+"ukkolintu"+jatkoi+tasajalkaa+hyppimistä+hautovan+pään+päälle.+Tunnin+seurasin+sitä+tilannetta,+mutta+sitten+lopetin.+Nyt+kun+tulin+koneelle,+niin+se+emo+hautoo+edelleen.+Ukko+oli+poissa.+(Tai+kumpi+lie?)
Ylläpito+oli+selitellyt+aiemmin,+ettei+ole+tietoa+miksi+lopettivat+eilen+hautomisen?+Oliko+nälkä,+tai+jos+ne+munat+eivät+olleet+hedelmöittyneet,+ja+jos+linnut+jotenkin+tiesivät+sen,+ettei+niistä+tule+poikasia?+Olisi+kuulemma+ensimmäinen+kerta,+että+niin+käy+tuon+pesän+kohdalla.+No,+nyt+siellä+kuitenkin+"emo"+oli+hautomassa.+Saa+nähdä+mitä+tulee+jatkossa+tapahtumaan?
28.05.2021 20:35
"Keskipäivän+tervehdys!+Noin+sen+piti+olla!
28.05.2021 12:32
Kesipäivän+tervehdys!
Minäkin+luin+tuosta++vihreiden+ehdokkaasta,+mistä+on+tämä+paritusepäily,+eikä+häntä+voi+poistaa+listoilta,+joten+varmaan+hän+saa+ääniä+ja+voi+tulla+jopa+valituksikin.+Edson+on+vihreiden+kova+ihailija+ja+kannattaja,+joten+mitäs+sanot?+Ohisalo+ei+mitenkään+ihmeemmin+"pahoitellut"+itse+tekoa,+totesi+vain+etteivät+tue+enää+tuota+ehdokasta,+mutta+nimeä+ei+mainittu+edelleenkään.+Kuinkahan+olisi,+jos+tuo+"syytetty"+olisi+ollut+perussuomalainen?+Edson+olisi+"repinyt+pelihousunsakin!"
Mukavaa+päivän+jatkoa!
28.05.2021 12:30
Sääksilivessä+sääksi+kyllästyi+tänään+hautomiseen+ja+hylkäsi+kaksi+munaa+pesään.+Aamupäivällä+vielä+hautoi,+mutta+iltapäivällä+iatui+vain+pesä+reunalla+ja+sitten+lensi+pois.+Kerran+kävi+U:nsa+kanssa.+Olivat+aikansa+ja+toinen+jäkätti+koko+ajan.+En+tiedä,+kun+en+ymmärrä+lintukieltä,+patistiko+U+eukkoaan+hautomaan,+vai+mistä+oli+kyse?+Joku+aika+sitten+kun+katsoin+sinne,+niin+vain+munat+oli+pesässä,+lintuja+ei.+Onkohan+niissä+munissa+melkein+kuoriutumista+vaille+valmiit+poikaset?
27.05.2021 18:28
Terveisiä+"paratiisistä!"
Tulin+juuri+kotiin+ihanan+kauniista+kukkaloistoisesta+yökylästä.+Kyllä+silmät+lepäsivät+tuota+taloa+joka+puolelta+ympäröivää+ihanuutta+katsellessa.+Nautinto+oli+myöskin++eilen+se,+kun+sääkin+suosi+istumista+terassilla,+minne+pääsee+olohuoneesta+ja+juoda+kahvia+kaikessa+rauhassa+ja+syöden+ihanaa+raparperipiirakkaa+ja+silmien+edessä+avautuu+nautintoa+lisäämään+etupihan+värikylläisyys.+Kaikki+viimeisenpäälle+hyvinhoidettuina+ja+tarkkaan+harkittuina,+niin+että+kukkien+hurma+jatkuu+myöhään+syksyyn+koko+ajan.
Tänään+kotimatkalla+kävimme+kaupassa+ja+nyt+on+kotonakin+vaikka+mitä+herkkuja+taas.+Toin+myös+kimpun+tuomenoksia+ja+kieloja,+sekä+lemmikinkukkia+aivan+luonnosta+poimittuina+tänne+minulle+kotiin.+
En+ole+ehtinyt+kummemmin+vielä+lukea+näitä+juttuja,+enkä+ehdi+nytkään,+kun+täytyy+ryhtyä+taas+itse+laittamaan+jotain+ruokaakin.+Eilisen+herkuttelun+jälkeen.+Maha+murisee+jo+nyt!
Rapu
26.05.2021 12:46
Toivottelen+toimivaa+viikon+alkua!
Näkyy+olevan+ainakin+edsonilla+vauhti+päällä,+kun+on+jo+ehtinyt+käydä+haukkumassa+meidät+kaikki+tänään.+No,+ei+haukkuva+koira+haavaa+tee!
Mitä+tulee+tuohon+Hesarin+uuteen+käytäntöön,+ettei+rekisteröidyllä+nimimerkillä+voi+enää+kirjoittaa+kommentteja,+huomasin+tänään,+kun+luin+yhtä+juttua+lasten+"avokoulutilasta",+niin+yllätys+kyllä,+sitä+pystyikin+kommentoimaan+myös+nimimerkillä.+Ovatkohan+saaneet+niin+paljon+valituksia,+että+joutuvat+hieman+jo+perumaan.+Mitään+vastausta+en+ole+edelleenkään+saanut+tuosta+asiasta+lähettämääni+asiakaspalautteeseen.+Täydellinen+hiljaisuus+peittää+tätä+uudistusta.
Päivän+jatkoja+-+ilman+uhkauksia+ja+nimittelyitä!
Rapu
24.05.2021 12:26
Kiitos+tuosta+"10-ketjusta"+edson!
Kyllä+meillä+on+ollut+hauskaa+silloin.+Nauroin+vesi+silmistä+siristen,+mutta+myöskin+myötätunnosta+murehtien+surujen+vuoksi,+joista+siellä+myös+kerroimme.
"Oi+noita+aikoja..."
22.05.2021 11:36
Kyllä+näin+on,+ettei+rekisteröidyllä+nimimerkillä+voi+enää+kommentoida+mitään+Hesarissa.+Tuo+muutos+tapahtui+torstaina,+mutta+aivan+salaa,+eikä+siitä+ole+vieläkään+valistettu+meitä+kommentoijia+lehden+puolesta.
Ennakkomoderointi+on+todella+tiukka.+Se+on+tiukentunut+koko+ajan+ja+sitä+myötä+kommenttien+määrä+vähentynyt+myös.+Hesarilla+on+kaikkien+kommentoijien+tiedot+kyllä+käytettävissään.+Anonyymeillä+ei+ole+pääsyä+kommentoimaan+yhtään+mitään.
Hesarin+kommentointi+palstat+ovat+todella+siistejä.+Siellä+ei+solvata+toisia+kirjoittajia,+mutta+keskustelua+syntyy+kyllä.+Se+on+asioihin+keskittyvää+pohdintaa,+kunkin+kirjoittajan+näkökulmista.
Koska+Hesarissa+on+aiheita+mitä+kommentoida+ympäri+laidan,+niin+on+myös+"kipeitä"+aiheita,+joita+monikaan+ei+pysty+julkituomaan+omalla+nimellään,+mutta+"puhuminen"+vaikka+kirjoittamalla+olisi+hyvin+tärkeää+tuon+ihmisen+kannalta,+mutta+sitä+mahdollisuutta+ei+nyt+sitten+Hesarissa+ole.
Sitten+on+myös+kirjoittajia,+jotka+eivät+voi+ottaa+osaa+kirjoittamiseen+vaikkapa+työpaikkansa+epäkohdista,+koska+nimellä+kirjoittaminen+maksaisi+hänen+työpaikkansa.
Tuo+uudistus+voi+kyllä+"maksaa"+myös+ainakin+sen,+että+moni+moderoija+jää+työttömäksi,+kuin+myös+sen,+että+Hesari+menettää+tilaajiaan.
22.05.2021 10:45
Huomenta+ketjuun!
Minä+olen+kyllä+ollut+hereillä+jo+monta+tuntia,+mutta+aika+on+mennyt+lorviessa.+Eipä+tässä+nyt+mitään+sen+ihmeempiä+ole+tehtävänäkään.+Silitystä+kyllä+olisi+taas+vaikka+kuinka,+mutta+kun+tuo+selkä+ei+tykkää...
Kirjoitusrintamalla+on+hiljaista,+ja+Hesarikin+vaikenee+edelleen+tuosta+viimeisimmästä+uudistuksestaan?+Se+kertoo+paljon+asiakkaidensa+arvostamisesta.
Minä+en+koskaan+"nälvi"+ketään,+mutta+joskus+sanon+kyllä+aivan+suoraan+(kun+mitta+täyttyy)+miltä+minusta+tuntuu.+Yleensä+en+kyllä+edes+"lopsauta+korvaani"+turhille+louskutuksille.+Ne+eivät+ole+huomionarvoisia.
Hyvää,+vaikka+ainakin+täällä+pääkaupunkiseudulla+kylmänpuoleista+lauantaita+toivotellen
Rapu
22.05.2021 10:02
"Kiltisti+kirjoitan,+että+millä+lailla+Hesarin+pitäisi+arvostaa+juuri+sinua?
Taas+sinä+vääristelet+minun(kin)+kirjoitukseni+sisältöä.+Minä+en++kirjoittanut+että,+"juuri+minua",+Hesarin+pitäisi+arvostaa,+vaan+kirjoitin+yleensä+meitä+kommentoijia!+Huomaatko+mitään+eroa++minun+kirjoitukseni+sanomisessa+ja+omassa+lukemisenymmärtämisessäsi?+Tuskin+huomaat,niin+"yksisilmäisesti"+siteeraat+muiden+sanomisia?
"joopati+joo"+sinullekin!
21.05.2021 13:56
Minä+olen+ollut+aina+Hesarissa+kirjautuneena.+Jo+silloin+kauan+sitten,+kun+sitä+ei+edes+vaadittu.+Siellä+ovat+tietoni.+Nyt+minua+suorastaan+kiukuttaa,+kun+tällä+"salailullaan"+poistamalla+mahdollisuuden+kirjoittaa+kommentteja+myös+nimimerkillä,+Hesari+näyttää,+etteivät+he+pidä+kommentoijia+missään+arvossa,+vaikka+me+olemme+siellä+aika+tärkeitä+sisällöntuottajia+ja+kaiken+lisäksi+emme+saa+siitä+edes+palkkaa!
Ihmisillä+olisi+tarve+puhua+joistakin+asioista,+mutta+eivät+voi+nimellään+puhua+monista+aivan+ymmärrettävistä+syistä.+Lehti+tulee+kutistumaan+mielipidevaikuttajana,+jos+jutut+jäävät+vain+kulloisenkin+jutun+kirjoittaneen+toimittajan+mielipiteeksi+asioista.+Minä+lakkaan+kirjoittamasta+kokonaan+ja+nyt+olisin+valmis+melkein+lopettamaan+koko+pitkään+jatkuneen+Hesarin+tilauksenikin.+Kirjoitin+sinne+asiakaspalautetta,+mutta+vielä+ei+ole+vastattu.+Mahdetaanko+vastatakaan?+Ei+ole+mielestäni+sopivaa+käytöstä+lehden+puolelta+meitä+kommentoijia+kohtaan,+ettei+tuosta+muutoksesta+kerrottu+etukäteen+ja+nytkin+siitä+vaietaan.
Minä+olen+"kiltisti"+vastaillut+lehden+minulle+sähköpostiin+lähettämiin+lukuisiin+pitkiin+lehdenkehittämissuunnitelmiin,+joihin+he+ovat+kyselleet+lukijoiden+mielipiteitä+miten+lehteä+voisi+uudistaa?+Nyt+sitten+lukija+saa+vain+huomata+jälkikäteen,+mitä+on+tehty.
21.05.2021 12:59
Sateista+perjantaita!
Mänty+heiluttelee+oksiaan+vimmatusti+tuossa+ikkunan+takana.+Sade+on+pisaroittanut+ikkunan.+Kylmältä+näyttää+ja+myös+sisällä+patterit+huokuvat+kylmyyttä.+Taitaa+patterien+"lämmittäjä"+vielä+nukkua,+eikä+ole+tietoinen+koko+asiasta.
"Kylmää"+on+ollut+ketjussakin+eiliset+viimeisimmätkin+kommentit!+Miksi+tavallinen+keskustelu+asioista+on+niin+vaikeaa?+Miksi+toisen+mielipiteitä+ei+voi+hyväksyä+missään+asiassa?+Ei+kukaan+ole+aina+se+ainut,+joka+on+oikeassa+ja+muiden+mielipiteet+voi+kuitata+nimittelemällä+ja+ivaillen.
Hesarissakin+on+taas+tapahtunut+muutoksia,+mitä+tulee+ainakin+kommentointiin.+Huomasin+eilen,+että+mitään+juttua+ei+päässyt+enää+kommentoimaan+muuten+kuin+omalla+nimellä.+Hesarissa+on+ollut+niin+tiukka+moderointi,+että+se+entinen+systeemi+oli+mielestäni+hyvä+ja+toimiva,+kun+voi+kirjoittaa+myös+nimimerkillä,+ei+tosin+silloinkaan+kaikkiin+juttuihin.+Ihmisillä+on+kuitenkin+asioita,+joista+olisi+hyvä+saada+"puhua",+tai+kertoa+jollekin+muulle,+kuin+tutulle,+joten+tuo,+että+on+saanut+kirjoittaa+mieltänsä+painavista+asioista,+on+jo+helpottanut,+mutta+nyt+se+mahdollisuus+on+poissa+ainakin+Hesarissa.+Moni+on+saanut+sitä+kautta+neuvoja+ja+vertaistukea,+mutta+nyt+sitä+mahdollisuutta+ei+enää+ole+ja+se+on+sääli.+Eilen+siellä+ei+juuri+kommentteja+ollut+kuin+joku+muutama,+tai+ei+yhtään+monissa+jutuissa.+Meille+lehden+tilaajille+tuosta+muutoksesta+ei+ole+kerrottu+yhtään+mitään,+joten+tuntuu,+ettei+lehden+lukijoita+ja+tilaajia,+eikä+kommentoijia+lehti+arvosta+yhtään.+Lähetin+asiakaspalautetta,+mutta+en+tiedä+saanko+vastausta?
No,+jatketaan+tätä+sateista+ja+kylmää+päivää+viikonlopun+tunnelmissa!
Rapu
21.05.2021 09:13
Sitä+ollaan+taas+"kevyesti+keskellä+päivää..!"
Minä+kävin+katselemassa+Saimaan+norppaa+kivellä.+Pohjois-Karjalassa+pitäisi+olla+tänään+hellettä,+jopa+yli+30+astetta,+joten+en+ihmettele,+kun+norppakin+upotti+aina+välillä+päänsä+veteen.+Kai+tuollainen+helle+kuumentaa+jo+norpankin+pään+-+ihmisistä+puhumattakaan.+Helsingissä+ei+ole+tänään+kovin+lämmintä+ja+sää+on+muutenkin+harmaa,+joten+jos+päätä+kuumentaa,+niin+syy+ei+ole+kuuma+säätila,+vaan+aivan+joku+muu+syy.
Korona+tartuntojakin+oli+taas+melkein+300,+joten+ei+se+näytä+häipyvän+pois+"kulumallakaan!"+Taitaa+olla+edelleenkin+paras+keino+vältellä+sitä,+pysyä+siltä+piilossa...
Kivaa+keskiviikkoa+kuitenkin+-+piilosillakin+ollessa!
19.05.2021 13:00
Aamupäivää+Elämään!
Harmaa+on+sää,+eikä+paljon+lämpöäkään+mittari+näytä.
Minun+on+pitänyt+kysyä+edsonilta,+kuinka+talosi+ulkovuoraus+edistyy?+Oletko+vielä+"puheväleissä"+laudoittajan+kanssa?+Onnistuitko+saamaan+hyvän+ja+täysin+mieleisesi+työntekijän?
Monta+kysymystä,+mutta+kai+nuo+ovat+aivan+sallittuja+Elämä-ketjussa?+Vastata+ei+tietysti+tarvitse,+jos+et+halua,+mutta+ei+näiden+kysymysten+pitäisi+aiheuttaa+myöskään+mitään+"vihanpurkauksia",+koska+itsehän+kerroit+täällä+tuosta+talosi+remontin+aloituksesta.
Hyvää+tiistaita++-++ilman+tikkuja!
18.05.2021 11:22
Sunnuntaita!
Luin+aamukahvia+juodessani+paperi+Hesarista+seitsemästä+koronakuolemasta.+Tuli+aika+ankea+olo.+Onko+korona+nyt+meidän+vitsauksemme,+mille+ei+loppua+näy?+Muuntovirus!+Kestää,+kestää...,+mutta+ihmiset+ei+kestä.
Olihan+Hesarissa+kyllä+hyvänmielen+juttukin+102-+vuotiaasta+helsinkiläisestä+rouvasta,+joka+kävelee+vuoden+joka+ainut+päivä+yli+neljän+kilometrin+lenkin.+Joko+rollaattorin+kanssa+tai+ilmankin.+Toimittaja+käveli+hänen+kanssaan+tuon+matkan,+kun+teki+juttua+tästä+pirteästä+102-vuotiaasta,+niin+aikaa+tuon+matkan+suorittamiseen+meni+hieman+yli+kaksi+tuntia.
Sää+on+nyt+kesäinen+ja+lämminkin,+joten+turvallisesti+voi+ulkoilla+ja+kävellä+nuoremmatkin,+kunhan+ei+tunge+terasseille.
Minä+menen+nyt+tuonne+omalle+"terassilleni"+kuitenkin,+käyn+sohvalle+pitkäkseni+ja+nostan+jalat+seinälle.+Täytyy+jo+oikoa+selkää.
Nautitaan+nyt+kesästä!
16.05.2021 10:07
30 / 43