Vapaa kuvaus

Aloituksia

4

Kommenttia

844

1. "Juu,+juu,+juustoissa+löytyy..."Eikös+joku+laula+jossakinlaulussa+noin?+Minun+jääkaapissani+ei+juuri+nyt+löydy+paljon+juustoa,+juustoista+puhumattakaan,+sen+toteamuksen+tein+kun+kaappini+sisältöä+tarkistin.+Se+tietää+sen+lisäämistä+ostoslistaan.+Avaamaton+kermatetra+siellä+kyllä+on+aivan+kaapin+perällä.+Mikähän+mahtaa+olla+parasta+ennen+päiväys,+se+jäi+tarkastamatta?Sää+täälläkin+on+harmaa.+16+astetta,+mutta+ei+tunnu+yhtään+edes+viileältä+vaikka+on+tuo+parvekkeen+ovi+auki+tänne+sisälle.+Tuule+ei+yhtään.Aamiainenkin+on+jo+syöty+ja+paperi+Hesari+luettu,+mutta+täytyy+vielä+mennä+vilkaisemaan+mitä+HS.fissä+kirjoitellaan.+Onko+mitään,+mitä+ei+olisi+jo+kerrottu+tuossa+paperissa?Toiveikasta+torstaita+kaikille!
  2. Tämä+elämä+on+kaiken+kaikkiaan+hyvin+lyhyt+tovi+täällä+maan+päällä+meille+kenellekään.+Lapsenlapset+kyllä+selviävät+isovanhempien+poistumisesta+ja+niin+sen+pitää+tietysti+ollakin.+Heillä+on+elämä+edessään.+Minä+ajattelen+sinun+hätääsi,+mutta+suurin+hätä,+pelko+ja+suru+on+siipallasi,+jos+hän+joutuu+luopumaan+elämästä,+kun+vielä+olisi+halu+nähdä+ja+elää++lasten+ja+lastenlasten+elämää+seuraten+ja+siihen+osallistuenkin.+No,+se+toivo+kannattaa+nyt+vain+pitää+päällimmäisenä.Minullahan+on+tämä+synnynnäinen+dugdus+botalli+(tulikohan+edes+oikein+kirjoitettua,+en+jaksa+tarkistaa)+sydänvika,+joten+on+ihme,+että+olen+selvinnyt+hengissä+aikuiseksi+ja+että+se+on+voitu+vielä+hoitaa+(leikata)+aikuisena,+koska+minulle+lääkärit+kertoivat,+että+yleensä+se+hoitamattomana+johti+kuolemaan+jo+hyvin+varhaisessa+vaiheessa.+Eikä+sitä+edes+osattu+joskus+menneisyydessä+hoitaa+mitenkään.+Kun+minun+sydämeni+leikattiin,+niin+silloin+noita+leikkauksia+oli+tehty+300,+mikä+ei+siis+ollut+mikään+rutiinileikkaus+silloinkaan.+Kaksi+kertaa+peräkkäisinä+vuosina+minulle+jouduttiin+tekemään+tuo+leikkaus,+mutta+nyt+siitä+on+kulunut+aikaa+jo+tosi+kauan.+Silloin+kyllä+pelkäsin,+että+joudun+jättämään+pienet+lapseni+ja+en+heti+uskaltanut+mennäkään+leikkaukseen,+mutta+silti+elin+peläten+miten+lapset+pärjäävät.+Noissa+tuntemuksissa+ymmärrän+erittäin+hyvin+siippaasi,+rapu+kun+vielä+kaikenlisäksi+on+täynnä+tunnetta+muutenkin.Toivotaan+kuitenkin,+että+lääkäreillä+on+hyvää+sanottavaa+kun+seuraavan+kerran+ottavat+yhteyttä?
  3. Kesäistä+sunnuntaita!Kyllä+sää+on+vielä+kesäinen,+vaikka+aurinko+ei+nyt+näyttäydykään.+Ei+kyllä+sadakaan,+vaikka+niin+tuossa+sää+tiedotteessa+väitetään.+No,+jossain+voi+sataa,+jos+ei+muuta,+niin+kuuro+ropsauttaa+vettä+kunnolla.Minä+tässä+venytän+viitsimistäni,+kun+pitää+ruveta+vaihtamaan+lakanat.+Se+on+sellainen+hankala+homma,+kun+oikean+käden+sormet+ovat+nivelrikkoiset,+niin+se+kömpelöittää+tuota(kin)+työtä.Astianpesukone+on+jo+toiminnassa+ja+sitten+kun+lakanat+on+vaihdettu,+pitäisi+laittaa+myös+pyykinpesukone+töihin,+mutta+ehkä+säästän+sen+homman+huomiseen.+Silitettävää+on+silityslauta+kukkuroillaan+jo+ennestäänkin.Nyt+sitten+toimeksi!Hyvää+päivänjatkoa!
  4. Hei+Cee!Tulin+juuri+koneelle+ja+näin+kommenttisi.+Niin,+meitä+on+neljä+sisarta+ja+asumme+täällä+pääkaupunkiseudulla+kyllä+kaikki+neljä.+Kaksi+sisarta+asuu+Espoossa+ja+kaksi+täällä+Helsingissä.Puhelimessa+puhumme+jatkuvasti,+mutta+nyt+on+tapaamiset+jäänyt+ja+siksi+oli+kiva+eilen+nähdä.+Totesimme,+että+hyvin+tunnemme+toisemme+tapaamistauosta+huolimatta.+Kukaan+ei+näyttänyt+edes+vanhentuneen+yhtään,+mikä+on+kyllä+ihme,+kun+meilläkin+tuota+ikää+on+jo.+Kaikki+olemme+kuitenkin+suht'terveitä.+Minulla+tuo+sydän+voisi+olla+paremmassa+kunnossa,+mutta+kaikkea+ei+voi+ihminen+saada!+Ikääkin+kun+jo+on,+niin+kai+sitä+kaikille+jotain+tulee,+mutta+noin+ulkoisesti+olemme+kai+saaneet+aika+hyvät+geenit?+Sanoin+tyttärellenikin+eilen,+kun+hän+oli+alkuun+siinä+muka,+kunnes+jätti+meidät+keskenään+juttelemaan+ja+meni+asioita+hoitamaan,+että+katso+nyt+minkälaiset+geenit+olette+saaneet+tekin?Piristi+kummasti+tuo+tapaaminen.+Näimme+ensimmäisen+kerran+tuon+siskon+uuden+kodin,+minne+hän+muutti+hissittömästä+talosta.+Valoisa+kaksio+ja+aika+iso+lasitettu+parveke+kauniiseen+luontoon+päin.+Kyllä+kelpaa.+Toiselle+espoolaiselle+sisarelle+saimme+myös+kutsun+tulla+kylään,+kunhan+saamme+järjestettyä+että+kaikille+sopii.+Hän+ja+miehensä+muuttivat+myös+uuteen+kotiinsa+nyt+tammikuussa,+kun+heidänkään+vanhassa+asunnossa+ei+ollut+hissiä+ja+hänen+miehellään+on+liikkumis-,+ynnä+muita+terveyshuolia,+niin+he+ostivat+aivan+uuden+kodin+ja+odottivat+sen+valmistumista.+Sitä+emme+me+muut+sisaret+ole+vielä+nähneet.+Poikani+oli+sisareni+mukana+kyllä+sen+asunnon+lopputarkastuksessa.+Että+tämmönen+päivä+minulla+oli+eilen.+Mukava+sellainen!