Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
IltakuntoHoo
profiilit
IltakuntoHoo
IltakuntoHoo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
963
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Toisen+terveydellä+mässäily+ei+ole+tervettä.
Saatteko+jonkinlaisia+kiksejä+siitä,+että+toinen+on+sairaslomalla?+Kuulostaa+kaunistelematta+aika+sadistiselta.
13.10.2021 17:19
Mutta+hänelläkin+oli+jokin+suuntaus+rabbina.
Hän+opetti+farisealaisittain.
13.10.2021 14:11
Fariseuksena+Jeesuksen+opetukset+oli+varmasti+helppo+sisäistää.
13.10.2021 00:45
Jeesus+"käännytti"+juutalaisia+pois+pahoista+töistä+ja+tekopyhyydestä+takaisin+elävän+Jumalan+puoleen.+Hän+ei+perustanut+uutta+uskontoa.
13.10.2021 00:41
Mutta+Jeesus+odotti+näitten+käytökseen+muutosta.
13.10.2021 00:34
Kristuksessa+ei+ole+juutalaista+eikä+kreikkalaista.
13.10.2021 00:28
Laventeliveikkonen+ilmoittaa+myös+oman+nimensä+ja+saat+häneen+jopa+sähköpostiyhteyden+jos+haluat.
Ei+vaikuta+puskistahuutelijalta.+Voit+ihan+hyvin+myöntää,+että+olit+väärässä+ja+että+perinteiset+transseksuaalit+ja+homot+alkavat+jo+vastustaa+genderismiä.
12.10.2021 23:30
Tai+sitten+voisit+lukea+Tulen+hengen+blogia.+Hän+on+transidentifioitunut+nainen+ja+vastustaa+genderilmiötä.
"Älä+oleta+-+normit+nurin"+on+setan+kirjoittama+kirja+ja+voit+kuunnella+kuinka+SamettiOrkidea+lukee+sen+youtubessa.
Onnea+etsintöihin!
12.10.2021 22:09
Ovatko+J.K+Rowling+ja+Valavuori+myös+puskista+huutelevia+äärikristittyjä?
Mikset+käynyt+blogia+avaamassa?
12.10.2021 21:59
Kuten+sanoin,+murjaani+on+johdettavissa+sanasta+mauri.
Nykykielellä+"maurien+kuningas".
12.10.2021 20:44
Onko+myös+mauri+tällä+perusteella+halventava?+Jos+murjaani+on+etymologisesti+johdettavissa+maurista,+niin+onko+tämä+nimi+poistettava+nimiluettelosta?
Kunnas+ja+Peltokangas+joutuvat+vaihtamaan+nimiään.
12.10.2021 20:40
Juutalainen+perimätieto+kertoo+näin:
Koskettavimmat+ja+samalla+psykologisesti+merkittävimmän+messiaslegendan+mukaan+Jumala+loi+messiaan+ja+antoi+hänelle+valinnan+joko+vastaanottaa+tai+torjua+osansa+Israelin+syntien+kantajana+ja+kärsijänä.+Messias+vastasi:
"Minä+otan+ilolla+vastaan+sen,+ettei+yksikään+sielu+Israelissa+menehtyisi".
(Michael+L.+Brown)
"Vaikka+Iisakia+ei+uhrattu,+rabbit+opettivat,+että+kirjoitusten+mukaan+Iisak+kuoli+ja+hänen+tuhkansa+levisivät+pitkin+alttaria".
"Vermes+mainitsee+myös+,+että+Iisakin+sitomisen+veri+mainitaan+neljästi+vanhassa+juutalaisessa+midrashissa+nimeltä+"Rabbi+Ismaelin+Mekhilta".+Toisen+Mooseksen+kirjan+kohdassa+12:13+Jumala+lupasi+israelilaisille,+että+kun+hän+kulkee+kautta+maan+tappaen+egyptiläisten+esikoiset,+hän+menee+niiden+israelilaisten+talojen+ohi,+joiden+ovenpieliin+on+sivelty+pääsiäislampaan+verta.+Midrash+tulkitsee+tämän+jakeen+tarkoittavan:+"Nähdessäni+veren,+minä+kuljen+ohi+-+kun+minä+näen+IISAKIN+sitomisen+veren".+
Jumala+ei+katsonutkaan+lampaiden+verta+vaan+IISAKIN+VERTA."
Ja+vielä:
Ikivanhan+JUUTALAISEN+teologian+mukaan+päivittäisen+tamid-uhrin+sovittava+vaikutus+ja+periaatteessa+KAIKKIEN+sovittavien+uhrien+vaikutus+riippumatta+uhrattavasta+eläimestä,+oli+riippuvainen+akedan+(Iisakin+sitomisen)+vanhurskaasta+olemuksesta.+Iisak+oli+itsensä+uhraava+lammas,+jonka+Jumala+tunnisti+täydellisen+polttouhrin+täydelliseksi+uhriksi.
12.10.2021 17:13
Jeesus+tulee+ihmisen+tykö+ensin+hengessä+ja+myöhemmin+kun+maallinen+elämä+on+ohitse+hänet+temmataan+täältä+pois.
[Job+27:8]
Mitä+toivoa+on+riettaalla,+kun+Jumala+katkaisee+hänen+elämänsä,+kun+hän+TEMPAA+pois+hänen+sielunsa?
[Ps+26:9]
Älä+TEMPAA+pois+minun+sieluani+syntisten+kanssa+äläkä+minun+henkeäni+verenvuodattajain+kanssa,
[Ps+102:25]
Minä+sanon:+Jumalani,+älä+TEMPAA+minua+pois+kesken+ikääni;+sinun+vuotesi+kestävät+suvusta+sukuun.
12.10.2021 15:56
Se+on+lähinnä+symbolista+ja+sen+tarkoitus+on+osoittaa,+että+Jeesus+on+niin+valkoisten,+ruskeitten+kuin+mustienkin+kuningas.
12.10.2021 15:21
Epäilenpä,+että+trollaat,+mutta+tiedoksi:+Jumala+pelastaa+jokaisen+ihmisen.
12.10.2021 14:39
Onko+jokin+syy+miksi+heitä+täytyisi+vihata?
Jos+persut+pitävät+juutalaisten+kuninkaasta,+on+täysin+luonnollista+etteivät+he+halveksi+juutalaisiakaan.
12.10.2021 13:57
Jeesus+oli+oman+kansansa+profeetta,+jonka+tehtävänä+oli+ennen+kaikkea+tehdä+uskonpuhdistus+pinnallisista+rituaaleista+ja+säännöistä,+joita+noudatettiin+vain+tavan+vuoksi.
Hän+menetti+henkensä,+kuten+monet+edeltäjänsäkin+ja+hän+kävi+väkivaltaa+vastaan+ilman+väkivaltaa.
12.10.2021 13:54
Kuten+haluat.
12.10.2021 13:21
Jos+olet+juutalainen,+niin+sinun+kannattaisi+tutustua+vähän+syvemmin+omaan+uskontoosi,+voit+tulla+yllättymään.
Juutalaiset+ajattelivat+esimerkiksi,+että+veri,+joka+siveltiin+pääsiäisenä+oviin+ja+kaikki+muukin+uhraus+oli+yhteydessä+uhratun+Iisakin+vereen.
12.10.2021 13:20
Täällä+on+valehdeltu+niin+paljon,+ettei+enää+mene+läpi.
12.10.2021 13:14
38 / 49