Vapaa kuvaus

Aloituksia

2

Kommenttia

1237

1. Lintilä+auttaa+ja+tiputtaa+alvin+24:stä+ehkä+kymmeneen+prossan+ja+laskin+eli+viime+laskustamme+olisimme+saaneet+kokonaista+5+euroa+halvemman+laskun.+Toisaalta+Suomi+tulee+tarvitsemaan+jokaisen+äyrin,+sanoo+miljardikevennyksiä+ansiotuloveroihin+lupaava+kokoomus+mitä+lystää+ja+lystäähän+se.+Kun+kuunteli+eilen+astudiota,+niin+siis+ei+kuulemma+vaikuta+korona+ja+sota+mitään+meidän+velkatasoomme.+Ja+kaikki+on+hallituksen+vikaa,+vain+Sipilä+onnistui+-+ja+tietty+sen+hallituksen+valtionvarainministeri+-+siis+ottamaan+pois+kesälomarahatkin+ja+nyt+on+siis+hallituksen+vika,+että+ei+saada+houkuteltua+edes+hoitajia+ammattiinMutta+juttu+on+niin,+ettei+minkään+hallituksen+toimet+enää+tule+minun+maailmaani+järkyttämään,+sillä+elämä+täällä+on+laiffii
  2. En+osaa+sanoa+sitä,+miksi+terveydenhoitoon+ei+ole+satsattu+samaa+määrää+Suomessa+kuin+juttujen+mukaan+on+satsattu+Pohjoismaissa.+Tietysti+tämäkin+kiistetäänAinoa+totuus+on+monesti+toistettu+vaatimus,+että+yksityisen+pitää+olla+mukana+perusterveydenhoidossakin.+Kukin+voi+kuitenkin+mennä+mehiläisiinsä,+kukaan+ei+sitä+estä.+Tai+ottaa+vakuutuksia+kuin+USA:ssaSuomi+satsaa+savupiipputeollisuuden+yritystukiin.+No+niihin+ei+tietty+kajota.+Mutta+olkoot+minun+puolestani+ja+minulle+riittää+se,+että+tiedän,+ketä+äänestän.+Olkoon,+ettei+sillä+ole+merkitystä,+mutta+sittenkin+äänestän.+Äänestän+esim.+eläkekaton+puolesta,+samoin+vielä+paljon+halvempien+asuntojen+puolesta,+fossiilisista+energioista+luopumisen+puolesta,+kulutuksen+vähentämisen+puolesta+-+ja+sittenhän+kyllä+ne+valtionkin+tulotkin+vähenevät+eli+kunnallisen+terveydenhoidonkin+pitää+satsata+digitaalisuuteen+ja+päällekkäisyyksien+ja+johtamisen+ongelmiin