Vapaa kuvaus

Aloituksia

2

Kommenttia

1237

  1. Yhden+sähköisen+pisteen+sulakkeen+otan+aina+pois,+kun+vaan+ukkonen+jossain+jyrähtää.+Se+on+lattialämmitys+pesuhuoneessa.+Kaksi+kertaa+hajottanut+vastuksen.+Eilen+jyrähti+kerran,+kun+olin+ulkosuihkussa+ja+suihkun+ympärillä+koivuja+eli+ei+hyvä+paikka+ja+en+viitsi+olla+suihkussa+kumisaappaat+jalassaSaisi+olla+se+ylijännitesuoja,+mikä+kait+nykyään+vaaditaan+jo+uusissa+sähköasennuksissa.+Vai+Turun+suunnassa+pruuvaillaan.+45+€+/+kk+saisi+ostettua+naistenmallisen+sähköpyörän,+missä+akku+piilotettu+runkoon+ja+ei+mitään+vaihteita+https://www.kuntokauppa.fi/fitnord-flow-sahkopyora+Tuota+joskus+kokeilen+liikkeessä,+varsinkin+sitä+poljinraskautta,+jos+ei+käytä+akun+apuenergiaa.
  2. Minulla+on+akkutrimmeri,+akkuhammasharja+(siitä+luovun,+ostin+sen+kokeeksi+vuosi+sitten,+kun+hammaslääkäri+suositteli),+puhelin+tietty,+mutta+myös+vanha+vedettävä+herätyskello+ja+tietty,+myös+tabletti,+mistä+on+helppo+myös+luopua.+Läppäristä+en+luovu,+mutta+sen+voi+pitää+verkkovirrassakin,+vaikka+akku+huutaisi+uusimista.+Kaksi+seinäkelloa+ja+saatan+etsiä+verkkovirtasellaisen+(onkohan+niitä+edes?)+No+nelipyöräasunnossa+kaksi+akkua+ja+kauppakassissa+yksi+eli+onhan+näitä+akkuja+täälläkin+varsin+paljon.+Jos+oikein+miettisin,+niin+hupiakun+voisin+asuntoautosta+heittää+muuhun+käyttöön+tai+jopa+luopua+siitäKun+luin+uudestaan+sinun+akku+/+paristolaitteitasi,+niin+kyllä+kyllä,+varsi-imuri,+verenpainemittari+(mahdollisuus+kytkeä+myös+verkkoon)+ja+langattomat+näppikset+ja+hiiret.+Tosin+myös+langallinen+hiiri.+Olen+kuitenkin+tykästynyt+ladattaviin+paristoihin+ja+ne+kestävät+kauan,+myös+siis+sormiparistot.+Ladattava+virtalähde+riistakamerassa+ja+ladattava+lisävirtalähde+mm.+puhelimien+lataukseen+ja+tabletin+lataamiseen.+Mutta+herranjestas,+kun+näen+mainoksen+joistain+valtavista+määristä+työkoneita+sirkkelistä+oksasahaan+ja+pensasleikkuriin+ja+ruuvinvääntimestä+jyrsinkoneeseen+ja+ja+ja+ja+kaikki+toimivat+yhdellä+ja+samalla+akulla+-+hetken,+silloin+alan+ihmetellä,+siis+ainakin+ihmetellä.+Ihmisiä+viehättää+kaikki+sellainen,+mihin+ei+tarvita+sähköjohtoa+ja+niin+luodaan+kuvaa+helposta+koneen+käytöstä+ihan+missä+vaan.+En+sen+enempää+kuin+että+maapallolla+on+aika+helekutin+monta+kuluttajaa+ja+moni+haluaa+samaa+kuin+me+eli+summasummaarum,+siittä+vaan,+kaikilla+on+oikeus+ainakin+pyrkiä+tähän+länsimaiden+onnelaan
  3. Vähän+vastaavaa+kuin+sairaanhoidossa,+kun+a-studiossa+oli+kyse+luonnon+monimuotoisuuden+pelastamisesta.+Kauhisteli+toimittaja,+että+kyllä+on+kallista.+Kyllä+joo,+nyt+kun+kaikki+varat+kohta+menevät+sotakaluston+lisäämiseen+ja+energian+saannin+turvaamisen.+Tästä+on+vain+poronkuseman+matka+siihen,+ettei+ilmastonmuutosta+ja+kaikkea+sen+aiheuttamaa+katastrofia+tulla+koskaan+ratkaisemaan,+sillä+aina+vaan+kalliimmaksi+käy.+On+kaikki+ainekset+yhteiskuntien+rauhan+järkkymiseen+ja+miksi,+kysyn+minä.+Toisaalta+jaksaako+se+vähävaraisempi+enää+muuta+kuin+hyväksyä+kohtalonsa?+Ei+jaksa,+ei+ole+koskaan+jaksanut.+Mutta+kun+pahoinvointi+laajenee+keskiluokkaan+.+.+.+väitän,+että+silloin+todella+lasketaan+veroja,+sillä+lystinpitoon+pitää+olla+varoja.+Pitää+olla+varaa+kuluttaa.+Järkkyminen+alkaa+sitten,+kun+huomataan,+ettei+luonto+kestä.+Tähän+tilanteeseen+on+vielä+aikaa,+mutta+kyllä+se+sieltä+tuleeHyvinvointivaltioiden+kansalaiset+ovat+valinneet+jatkuvan+kasvun+tien,+kaikilla+pitää+olla+vapaus+valita,+mitä+lystäävät+valita.+Toisaalta+demokratiassa+on+se+hyvä+puoli,+että+voi+valita+sen,+että+lopettaa+kuluttamisen.+Diktatuureissa+taas+ei+ole+vallalla+kuin+pienen+enemmistön+mahdollisuus+kuluttaa.+Suuri+massa+on+työmuurahaisia.+Lännessä+eri+ammateissa+pyrkivät+saamaan+talouden+siihen+kuntoon,+että+kaikki+lysti+on+saavutettavissa,+sillä+ilman+lystinpitoa+ei+ole+elämää+ja+kaikkien+pitää+saada+mahdollisuuksien+mukaan+nauttia+yhä+enemmän+ja+kun+kilpailu+on+se+keino,+mikä+kuulemma+pitää+hinnat+kurissa,+niin+oikeiston+vaihtoehto+:+verot+alas+ja+tuotteiden+kysyntä+ylös,+ihan+kaikkien+tuotteiden,+sillä+ihmisillä+pitää+olla+mahdollisuus+hankkia+hanhenmaksapalleroita+kotiin+ja+lomalla+taas+kiertää+ihailemassa+ja+maiskuttelemassa+vieraiden+kulttuurien+notkuvissa+pöydissä,+että+taas+jaksaa+elää.Ja+jotta+nyt+joku+ei+luulisi,+että+en+ole+kulutusyhteiskunnan+jäsen,+niin+vannon,+että+kuulun+samaan+sakkiin+ja+kirpaisee+se+minuakin+se,+että+kaikki+nousee.+Kumma+kyllä,+itselläni+on+kuitenkin+varsin+rauhallinen+olo.+Tai+ei+se+kummaa+ole,+sillä+en+ole+enää+työssä,+nautin+vaan+siitä,+mikä+on+mahdollistaJa+huom!+tämä+nyt+oli+minun+perjantain+aamupäivän+annosta,+ei+sen+kummempaa
  4. Aamusilmäilyt+uutisista+tehty.+Nyt+tiedonhaluiset+saavat+sitten+tietää,+miten+paljon+koronatukia+on+mikin+taide,+urheilu+sun+muut+saaneet.+Pikasilmäyksellä+totean,+ettei+minulla+ole+kykyä+erotella+jyviä+akanoista.+Sen+verran+kuitenkin,+Spede+ei+saanut+aikoinaan,+mutta+nykyään+saa+Markus+SelinKiva+katsoa+ja+todeta,+kuinka+hyttyset+voivat+ja+entäs+paarmat,+sillä+nyt+on+hieman+kosteutta+saanut+kuiva+luonto.+Saattaa+saada+näillä+mailla+tänäänkin.+Tai+sitten+ei.+Tänään+pitäisi+tarkistaa+hydrauliöljytilanne+traktorissa+ja+nestetilanne+sekä+akussa+että+moottorissa+ja+lisäksi+myös+kaikki+muut+tarkistukset,+missä+on+moottoriöljyä.+Ja+niitä+paikkoja+löytyy.+Kuulostaa+siltä+varmaan,+että+mittatikku+käteen+ja+tarkista.+Ei+ihan+noin+helppoa,+mutta+ei+kyllä+vaikeaakaan.+Lisäksi+ilmansuodatinkin+putsattava+ja+.+.+.+kaikkiko+kerralla+?+No+kun+sattuu+olla+niin,+että+olen+tavattoman+laiska+nykyisin.+Ai+nykyisin,+toteaa+kumppani.+Sade+pesee+autonkin+ja+en+varmaan+kiillota+mitään,+sillä+asennevammani+on+tällaista+sorttia.+Traktorini,+joka+on+näistä+kaikista+laitteista+se+tärkein+ja+pelaa+hyvin,+kun+viitsii+edes+vähän,+niin+sitäkin+kohtaan+olen+.+.+.+huhhuh+.+.+.+ja+sitten,+kun+kone+yskii,+niin+minulla+on+vielä+kanttia+haukkua+konetta+ja+kirotakin+taas.+Nyt+lähden+ensi+töikseni+etsimään+varastoista,+mitä+kaikkia+öljyjä+löytyy+edes