Vapaa kuvaus

Aloituksia

2

Kommenttia

1237

  1. Verkkopankkihuijauksista keskustellaan Ylen A-studiossa TV1:llä 11.10. kello 21. Vieraana ovat tietoturva-asiantuntija Petteri Järvinen ja Finanssialan johtaja Niko Saxholm.

    Vaimoni on peukuttanut monia facen sivustoja mikä on johtanut siihen, että en anna lupaa hänen sähköpostinsa auki klikkaamisiin. Oon julma

    Vaikka olen tehnyt muutamia kertoja jo huomauksen hänen posteihinsa tulleesta otsikosta että "sinulla on odottamassa postissa paketti" niin aina näitä viestejä vaan tulee, vaikka ne roskapostiksi olenkin merkinnyt.
  2. Moderni sähkökius vai puukiuas?

    Tarviinko saunaa vai en?

    Onko sauna suamalainen vai ruottalainen?

    Putiini pisti pohtimaan ehkä. Jotkut. Myös tietty minutkin. Koko kriisissä eli energiakriisissä olen kulkenut polun eli ensin kirosin vattenfallin, sitten kuuntelin, sitten mietin ja vihdoin viimein taas onnittelin itseäni eli käsittelen asiaa vähän samalta kantilta tarviinko tomaattia vai en. Tää ei oo eettismoraalinen kysymys, kun ehkä pikkasen. Mieluummin siis "tarviiko vai ei" kysymys, mutta tuohan on jo liian vaikea kysymys korkeakoulutetuillekin.

    Tilastostani katsoin äsken syyskuuta 2022 edellisen kerran saunareissumme. Viikonloppua jolloin napero tuli kylään ja yläkertaan 23.9.22 yksi patteri +17 ja lauantaina saunaan eli se vihreä kertoo saunapäivän kWh kulutuksemme.
    https://urly.fi/2Pbv Ja sunnuntaina napero lähti kotiin. Naperon isä on jo oppinut kasvatukseni tuloksena, että jos sauna on valmis, niin silloin sitten mennään ei meinata.