Vapaa kuvaus

Aloituksia

2

Kommenttia

1237

  1. Kirjoittelen+minne+kirjoittelen,+mutta+tää+oli+kiva+artikkeli+https://yle.fi/uutiset/3-12470133Double+Crispy+Kanan+Fileefingers.+Kasvisjauhis+Vegenugget+Mexican.+Nestesaippua+blueberry.Kuhmoisten+eräässä+kotiruokalassa+sai+jotain+ihmekanaa+ihmenimellä,+vaikka+annos+oli+kananpihvi+++salaatti+++jotain+juureksi.+Nämä+menevät+kuin+kuumille+.+.+.+eiku+-++sell+like+hot+cakes+HS:n+mukaan+ja+mitä+sivistyneempi+ostaja,+sitä+enemmän+siis+tällaiset+tuotteet+menevät+kaupaksi.+Eihän+tämä+tietysti+maailmassa+nälkää+näkeviltä+pois+ole,+mutta+kyl+vaan+itseäni+naurattaa.+Ja+surettaa+myös.
  2. Tässä+ihmetellessäni+Natomaan+Turkin+ja+Venäjän+Lavrovin+kohtaamista,+niin+ed.+kuvassa+olevat+istuttamani+koivut+alkavan+nyt+jo+luoda+varjoaan+sekä+talon+seinään+(suojelee+maalipintaa)+että++pieneen+puutarhapöydän+ja+tuolien+muodostamaan+ryhmäänJos+ja+kun+laskee+huhtikuun+-+lokakuun+välin+kesäksi,+niin+työn+lomaan+mahtuu+paljon+päiviä,+jolloin+varjossa+grillaten+vaikka+porkkanoita,+parsakaalia,+.+.+.+ja+savustaen+lohta+uusien+perunoiden+kera+voi+viettää+luxusta+vaatimattoman+elämän+keskellä+ja+mikä+parasta.+Itse+elämä+on+maalla+halpaa+ihan+asunnoista+lähtien,+kun+ei+ihan+kaupunkien+liepeillä+halua+olla.+Ihmettelen,+miksi+ei+saada+esim.+opettajia,+lääkäreitä+niin+helposti+kuin+kalliisiin+kaupunkeihin.+Näin+oli+ainakin+ennen,+vaikka+esim.+Kuhmoinen+tarjoaa+aivan+upeata+luontoa+ja+kiireettömyyttä.+Toki+tältä+puuttuu+korkeakyldyyrin+tarjonta+ja+kiasmat+ja+nykytaide,+mutta+on+sentään+kaupat+koulut+lastentarhat+ja+terveyskeskus+Entä+työpaikat+sitten?+Edellä+mainittujen+kunnallisten+paikkojen+lisäksi,+sähkömiehet,+putkimiehet,+kirvesmiehet,+autonkorjaajat,+muut+korjaajat,+etätyöläiset+ja+pienyrittäjillekin+mahdollisuudet+ja+lisäksi+bussillakin+pääsisi,+jos+.+.+.+siinä+muuten+sellainen+ongelma,+mitä+pieni+pääni+ei+ymmärrä.+Kuukausia+kevättalvella+on+täysin+mahdotonta+päästä+ma-to+edes+Lahteen+tai+Jämsään+yhdelläkään+vuorolla+saati+sitten+takaisin,+ei+vaan+pysähtyneet+linja-autot+Kuhmoisiin.+Ainoat+vuorot+oli+Nyssellä+Tampereelle+keskussairaalaan.
  3. "Ikäänkuin+Suomesta+ei+löytyisi+osaamista+tarpeeksi."Oletkos+lukenut,+että+Suomessa+on+pulaa+tietotekniikan+osaajista?+Ja+yleensä+huipuista.+Tai+sitten+kotomaan+huippu+hinnoittelee+itsensä+ulos.+Tietoturvammekin+on+varmaan+hyvällä+tasolla,+jos+sitä+kysyy+suomalaiselta.+Todellisuudessahan+ainakin+vielä+hetki+sitten+Ruotsista+meille+kerrottiin,+että+ulkoministeriön+sivuille+on+tunkeuduttu.+Luulen,+koska+en+tiedä,+että+kyseessä+on+suomalainen+tapa+nostaa+itseään+hiuksista+huipulle,+koska+meillä+on+maailman+paras+koulu+ja+opettajat.+Tässäkin+opetusalalla+on+sellainen+pieni+miinus,+että+oppilaat+tarvitsevat+psykiatriaa.
  4. Muistuu+mieleen,+että+olen+niin+tasapainoton,+kun+aikoinaan+"kehuin"+omalla+tavallani+mm.+ceetä,+joka+elokapinalaisten+istumisista+tiellä+otti+bulttia,+kun+liikenne+häiriytyi.+Samaa+tyyliä+jatkan,+jos+on+aihetta+ja+whoolle,+että+on+olemassa+myös+ketju+154+ElämäEn+tiedä,+kuinka+kovasti+riipaisee+154+elämäläisiä,+kun+poliiseja+syytetään,+mutta+eipä+se+juuri+enää+kiinnostakaanhttps://blogit.apu.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/2022/06/04/laki-koskee-kaikkia/?fbclid=IwAR2Cs95j2uWfC1_s3lCI0iZCc8X9_TCY6Z6_Qyowe7mupax9Cvg76t3s_ggNo+onneksi+on+luettavaa+ja+mietittävää.+Muuallakin+kuin+HS+ja+Yle+sivuilla,+sillä+molemmat+"luotettavat"+mediat+ovat+Ukrainan+asialla,+mikä+on+tietysti+hyvä+juttu,+kunhan+vaan+annettaisi+kaikesta+mahdollisimman+laajaa+kuvaa.+En+itse+kerta+kaikkiaan+ole+löytänyt+mistään+artikkelia+siitä,+kuinka+länsi+on+ollut+tyytyväinen+Venäjän+kaasuun+ja+öljyyn,+koska+se+on+ollut+halvempaa+ja+kuinka+Eurooppa+kuljettaa+ja+varastoi+vielä+tämän+vuoden+venäläistä+öljyä+ja+kun+se+lopetetaan+(jos+lopetetaan),+niin+kaasua+tulee+ja+kun+sekin+lopetetaan,+niin+fossiilistahan+on+saatavana+muualtakin+ja+näin+siis+etenee+Pariisin+ilmastosopimusVenäjän+hyökkäys+on+täysin+tuomittavaa.+Epäilen+kuitenkin+vahvasti+sitä,+onko+länsi+se+paras+tuomari?+Kuinka+reilusti+tullaan+käsittelemään+esim.+Turkin+mahdollista+tunkeutumista+Syyriaan?++Kuinka+reilusti+on+aikoinaan+käsitelty+USA:n+hyökkäys+Irakiin?+Onko+todella+niin,+että+ihan+sisäsyntyisesti+on+Lähi-Itään+muodostunut+terrorismia,+koska+siellä+tunnustetaan+islamin+uskoa+ja+se+on+se+juurisyy?+Mitään+tekemistä+ei+ole+USA:lla?+Israelia+suvaitaan,+tekee+se+mitä+tahansa?+Oliko+juutalaisten+tappaminen+islamistien+toimia?
  5. Yleensä+en+aloita+täälläkään+"aamuani"+tarkistamalla+kuin+onko+uusia+kirjoituksia.+Mutta+nyt+.+.+."04.06.2022+12:48"+kerroin+jotain+Golf+virrasta,+hiilidioksidista+ja+Soinista,+niin+ei+amummulla+ollutkaan+mitään+näistä+kommenttia,+vaan+kaivoi+aloitusvirkkeeni+ja+muuta+historiaani+ja+eipä+ollut+Whoollakaan+muuta+asiaa+kuin+että+silpasit+hyvin.+Sanoisin,+että+juuri+tuollaisia+vastauksia+olen+lukenut+lukuisia+amummulta+ja+perusteet+ovat+sellaiset,+ettei+uskalla+tänne+asiaa+kirjoittaa.+Onhan+se+vähän+ihmeellistä,+mutta+ymmärrettävää,+kuten+Puosukin+on+osoittanut+kirjoittamalla+"opettavaisia"+tarinoita+nimettömänä+mm.+siitä,+että+kuinka+tärkeää+on+hiilidioksidi.+Nyt+näyttää+siltä,+että+ketjussa+154+ottamani+aiheet+esiin,+mitkä+minua+kiinnostavat,+ovat+liikaa+ja+vanhan+kaivaminen+vie+voitot.+Ja+minulle+selvitetään,+että+Elämään+kuuluu+jakaa+täällä+mieluummin+tietoja+lähimmäisistään,+koska+se+jos+mikä+on+elämää.+Esimerkiksi+kumppaneiden+sairaudet+ja+niille+huonoa+hoitoa+antava+julkinen+sektori.+Jos+taas+itse+koitan+perustella+julkisen+sektorin+huonoa+vointia+esim.+sillä,+että+kokoomus,+ällä+hetkellä+suosituin+puolue,+ajaa+vain+yksityisten+asiaa,+niin+siihen+nyt+ei+sitten+kykene+kukaan+teistä+sanomaan+sanaakaan.+Ei+edes+ketjussa+153,+vaan+tärkeämpää+on+paneutua+aloitusvirkkeeseeni+ja+ponnistaa+sen+kautta++.+.+.+ilkkumaanNäen+elämään+erityisen+merkittävänä+yhteisten+asioiden+hoidon+eli+politiikan+kuulumisen.+Se+kuuluu+ja+se+vaikuttaa+joka+elämän+alueeseen,+halutaan+sitä+tai+ei.