Vapaa kuvaus

Aloituksia

2

Kommenttia

1237

  1. Minäpä+kerron+siitä,+kuinka+onnellinen+olin+yhden+sahan+toimivuudesta+tänään.+Yhden+suuren+kuupallisen+sain+viime+vuoden+avohakkuupaikalta+raijattua+kotiin+ja+toinen+kuupallinen+huomenna.+Ja+onneksi+saan+jossain+vaiheessa+vielä+sen+uudenkin+sahani+varmuussahaksi,+sillä+puut+eivät+kuivu,+jos+venyy+liian+myöhäiseksi+polttopuun+tekoEnsi+talvi+tulee+kiinnostavaksi,+sillä+kolminkertaista+sähkön+hintaa+en+suostu+mukisematta+nielemään+ja+siksi+on+kulutus+saatava+alas+polttamalla+puuta+enemmän.+Nyt+kylkiasentoon
  2. Erdogan+kuulemma+turkkilaisten+mieleen,+kova+kovistelemaan+ja+vedättelemään.+Toinen+jalka+vahvasti+oman+valtansa+pönkkänä,+toisella+potkitaan+suuntaan+jos+toiseenkin.+Ja+hyökkää+kuin+Venäjä+ja+puolustautuu+kuin+Unkari.+Että+sellaisia+nato+kumppaneita+ja+eivät+nämä+näihin+maihin+jää,+jokaisella+on+omat+lehmät.+Mutta+auta+armias,+jos+Väyrynen+olisi+meitä+johdattanut,+missä+olisimmekaanNäppäimetEn+enää+muista+edes+sitä,+miten+silloin+aikoinaan+soitettiin+näppäinpuhelimella.+Pakko+vaan+totutella+näihin+yrityksen+ja+erehdyksen+kautta.+Itellä+sanan+kirjoitus+hiettää+joskus+noin,+kun+haluan+kirjoittaa+heittää.+Näin+ei+käy+koskaan+kynällä+kirjoittaessa.+Toisaalta+kynällä+en+enää+osaa+kaunoa,+pelkkiä+tikkuja+tulee+ja+hitaasti+niitäkin.+Luulenpa+vaan,+että+jos+alkaa+opetella+uusilla+puhelimilla+soittamaan+niin,+että+sanoo+ääneen+puhelimeen+sen+nimen,+jolle+haluaa+soittaa,+niin+ainakin+lapsille+soitettaessa+tulee+sekaannuksia,+sillä+puheessakin+menee+omat+lapset+"sekaisin".+Vastaaminen+taas+lienee+helpompaa,+jos+sanoo+luurille,+että+vastaa.+Jotenkin+kuitenkin+on+nähtävä,+kenelle+vastaaLuulenpa+vaan,+että+näistä+päivistä+eteenpäin+itselleni+tulee+paljon+lisää+"yllätyksiä".+Joitakin+aikoja+sitten+sanoin+parille+kaverille,+että+älkää+hitossa+pysäyttäkö+minua+tulevaisuudessa,+jos+kävelen+aamutossuissa+kirkonkylän+raittia,+olen+menossa+vain+kotiin.+Aika+hiton+huono+käsitys+oli+vielä+silloin+minulla+vanhenemisesta,+ikään+kuin+hallitsisin+tilannetta
  3. Aamupäiväni+on+"pilalla"Kuuntelin+vattenfallin+myyjää+tunnin.+Kertoi,+että+nyt+saan+sähköä+halvemmalla+kuin+keneltäkään+muulta,+jos+teen+sopimuksen+ennen+20.6.+Hirveää+puhetta,+ovat+kuulemma+hätää+kärsimässä.+Hätää+kärsii+se+pientuloinen+omakotiasukas,+jolla+ei+ole+puunpolttoon+mahdollisuutta.+Jos+vuosikulutus+on+15+000+kWh,+niin+uusin+sähköhinnoin+homma+maksaa+.+.+.+ookoo+just+ja+just+mummelikin+saattaa+pärjätä,+sillä+sitten+on+tukena+se+sosiaaliturva.+Pörssihinnoiteltu+sähkö+maksaa+aina+sen+kalleimman+mukaan,+näin+olen+homman+käsittänyt+(ilmaisuni+ei+ole+aivan+oikein,+sillä+niin+kiemuraista+tuntuu+sähkön+hinnoittelu+olevan)++ja+sillä+ei+todella+ole+merkitystä,+vaikka+Suomi+olisi+omavarainen+sähkön+tuotannossaan.+Tuota+kolminkertaistunutta+sähkön+hinnan+korotusta+en+enää+pysty+edes+puilla+korvaamaan.+Pitäisi+kulutus+laskea+vuositasolle+2+500m+kWh+mikä+on+mahdottomuus.+Nyt+ei+kantsi+niiden+kirjoitella,+joille+sähkö+merkitsee+sähköhellan+käyttöä+ja+valojen+ledittämisiä.+Kaikki,+jotka+ovat+siirtyneet+vaikkapa+maalämpöön,+tulevat+sen+tuntemaan+nahoissaan.+Kylmyys+hiipii+silloin+sisälle,+mutta+kaikkeni+teen,+jotta+ei+jäädytä.+Tähän+soppaan+kun+lisätään+inflaation+kiivaus,+ollaan+ns.+kusessa+ja+kaikki+nostavat+hintojaan,+palkkavaatimukset+kasvavat+jne.