Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
myllynkivi
profiilit
myllynkivi
myllynkivi
Vapaa kuvaus
Aloituksia
2
Kommenttia
1237
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Eilen+olikin+työkoneelle+aika+rankka+päivä.+Liki+kolme+tuntia+ja+tie+++pihat+lingotut+ja+joutui+etsimään+juuri+sopivan+pyörimisnopeuden+nivelakselille,+joka+siis+pyörittää+lingon+siivekkeitä.
Kokemuksen+rintaäänellä+voin+todeta,+että+hitaalla+vaihteella+ja+kakkosella+se+toimi+ja+molemmat+luukut+lingossa+auki.+Lumi+siis+lennätettävänä+molemmille+puolin+tietä
Sataa+taas+muuten+lunta,+mutta+ensi+viikolla+otetaan+sitten+aurinkoa
06.02.2022 11:09
Aloitanpa+päiväni+ihan+vaan+nauramalla
Persuille+siis.+Öljyn+maailmanmarkkinahintaa+ja+sähköpörssiä+vastaan+nostavat+hallituskysymyksen.+Kansalaiset+ovat+aivan+kuutamolla,+sillä+mielenosoitus+parhaassa+julkisen+liikenteen+kaupungissa+autoilun+puolesta+kuvaa+tätä+"mielentilaa"+hyvin.+Kun+juuri+päinvastoin+pitäisi+toimia+eli+autoilua+vähentää
258€+riitti+meille+vuonna+2021+ajaa+kauppa-asiat+ja+muut+välttämättömät+asiat+ja+meillä+ei+edes+ole+käytettävissä+julkisia+kulkuneuvoja
93€+ns.+löpöä+samana+vuonna+ja+metriäkään+ei+huviajoa
531€+ja+tässä+sitten+kyllä+sitä+hupiajoa,+mutta+ainakaan+minä+en+kehtaisi+nostaa+mitään+haloota,+oli+sitten+hallituksessa+kuka+vaan.+
Ainoastaan+työajoa+suorittavat+pitäisi+saada+johonkin+"suojelun"+piiriin.+Ja+heistäkin+vain+yrittäjät.+Kukaan+ei+käske+ajamaan+200+km+työmatkoja+per+päivä+ja+jos+ajaa,+niin+sitten+onkin+syytä+miettiä+sitä,+millä+energialla+ajaa.
06.02.2022 10:59
Olen+tehnyt+joskus+koko+talven+auraustöitä+Kuhmoisten+kylällä+ja+liitosalueilla+aivan+siis+liki+ummikkona.+Osasin+laittaa+kyllä+kaluston+käyntiin+ja+työkoneen+kiinni,+siinä+kaikki+ja+sekin+vaati+uuden+oppimista.+Se+oli+sellainen+koulu,+mikä+tavallaan+olisi+kiinnostanut+enemmänkin,+mutta+olisi+siihenkin+aikaan+vaatinut+aika+ison+taloudellisen+panoksen+ja+lisäksi+myös+ainakin+pienimuotoisen+koneen+huoltajan+ja+"korjaajankin"+vikaa.+Tai+ainakin+kiinnostuksen+siihenkin.+Nythän+ne+uusimmat+traktorit+ovat+lisäksi+digitaalisia+komponenttejakin+täynnänsä,+joten+kalliimmaksi+vaan+tulee
Jos+jokaiseen+omakotipihaan+vievän+tien+paakun+olisi+poistanut,+niin+lumitöistä+ei+olisi+tullut+mitään.+Tai+olisi+tietysti+tullut,+mutta+kevät+olisi+ehtinyt+sulattaa+suurimman+osan+lumesta
Minulla+on+sellainen+hytinä,+että+naapuriapu+on+astumassa+uuteen+kukoistukseensa
05.02.2022 13:08
Pitää+mennä'+laittamaan+maamoottori+lämpenemään,+sillä+lunta+on+ja+moottorissa+lisäksi+kiinteä+pakoputkikin.
Ja+lauantain+iloksi+sitten+uunissa+tehtyä+lohta+lohkoperunoiden+kera+ja+töllö+auki+ja+taltioinnit+päällä
05.02.2022 12:17
Upea+vinkki,+mutta+nuorisoa+pitäisi+löytää
Savu+ei+ole+ongelma,+sillä+onhan+savupiippu+keksitty+myös
Tilan+puute+vaan+on+.+.+.+ja+hien+haju+rajoittavina+tekijöinä+eli+esim.+puimahommat+sujuvat+hienosti+nykyään+niin,+että+sillä+yhdellä+on+se+kone,+toisella+kuivurit+ja+kollektiivi+omistaa
05.02.2022 11:51
Älähän+nyt,+sillä+itse+osaan+tehdä+ikiliikkujan+ja+kultaakin.+Kullan+suhteen+minulla+on+vetämässä+korkeimmassa+verotusoikeudessa+syytteet+ja+tiedossa+on+pallo+jalkaan.+Ja+kun+matkustan+kauppaan+sillä+ikiliikkujalla,+niin+poliisi+sekä+puhalluttaa+että+sakottaa,+koska+minulla+ei+se+on+aina+katsastamaton+ja+en+maksa+myös+trafiveroa.+Poliisia+suorastaan+harmittaa,+kun+ei+löydä+rekisterikilpiäkään,+mitkä+voisi+repiä+pois+ikiliikkujastani
05.02.2022 11:44
Esimerkkisi+osoittaa,+kuinka+hankala+tai+mielenkiintoinen+suomen+kieli+on.+
En+luntannut+vaan+laitan+yks.+talas+.+.+.+talaan+.+.+talasta+.+.+.talaassa
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++mon.+talaat+.+.+.+talaiden+.+.+.talaita+.+.+talaissa
Ja+vaikka+olisin+luntannutkin,+niin+nämä+taivutusmuodot+ovat+suomalaisellekin+hankalia.+Sellainen+lehti+kuin+virittäjä+oli+joskus+minulle+mielenkiintoinen,+mutta+vuosikerrat+nyt+pakattu+pahvilaatikkoon.+Lehdessä+käsitellään+monelta+kantilta+monia+kielen+kysymyksiä+ihan+sieltä+sanojen+historiasta+saakka+ja+kaikkea+siltä+väliltä
05.02.2022 11:39
"Akkujen+paino+on+sähkölentokoneen+heikkous."
Täydellinen+insinööritieteen+ulostulo.+Aivan+kuin+ydinvoima+on+hiilidioksidi+vapaata.+Miten+suurta+ja+laajaa+ymmärrystä+osoittavat+moiset+lausahdukset
Ja+vau+!
04.02.2022 12:07
https://yle.fi/uutiset/3-12299523
Joku+kommentoija+kirjoitti,+että+akku+on+.+.+.+"Akku+ei+ole+mikään+monimutkainen+laite.+Se+muodostuu+anodista+ja+katodista+ja+niiden+välissä+ioneja+kuljettavasta+elektrolyyttistä.+"
Aivan+on+huippu-siantuntija.+Enemmän+insinöörejä+päättämään,+niin+.+.+.+
Samoin+aluevaltuustoihin+siantuntijoita,+jotka+osaavat+siirtää+sian+aivoja+esim.+Ylläksellä+päin+puuta+pujotelleelle+ääliölle+MediYlläksellä
04.02.2022 11:22
Muistan+hämärästi
ja+toisenlaista+metsästystä+seurasin+joskus+teeveestä,+kun+Aboriginaali+(muistaakseni)+juoksi+kauriin+uuvuksiin
Eronahan+on+tietysti+se,+että+Aboriginaali+kantoi+saaliinsa+50+km+selässään+ja+vei+näin+ruoan+heimolaisilleen+ja+susikallesta+tuli+"vain"+legenda+ja+sudesta+jollekin+karvahattu,+ehkä
Alanpa+omaksi+ilokseni+kirjoittamaan+jotkut+sanan+ensimmäiset+kirjaimet+pikkukirjaimella,+jotkut+isolla+huolimatta+siitä,+ovatko+eris+vai+yleisnimiä
03.02.2022 12:13
Kun+niin+tykkään+asettaa+haisevia+vastalauseita,+niin+helpostihan+asioita+vastalauseille+löytyy
HS+:+Viisi+poikkeusajan+opiskelijaa+kertoo,+mitä+heille+nyt+kuuluu.
-+22,+arkkitehtuurin+opiskelija,+Aalto-yliopisto
-+27,+politiikan+ja+viestinnän+opiskelija,+Helsingin+yliopisto
-+22,+maantieteen+opiskelija,+Helsingin+yliopisto
-+24,+kielten+opiskelija,+Helsingin+yliopisto
-+25,+suomen+kielen+opiskelija,+Helsingin+yliopisto
"OLO+on+sellainen,+että+olen+menettänyt+elämäni+parhaat+vuodet."
Enpä+viitsi+enempää+kopioida,+sillä+minulla+on+ainakin+ollut+sellainen+käsitys,+että+yliopistossa+opiskelijoille+koko+ikä+uusien+ja+mielenkiintoisten+asioiden+parissa+ei+ole+parista+vuodesta+kiinni.+Surkeeta,+mutta+tiesin+tämän+kyllä.+Yliopistoissa+on+aivan+liikaa+opiskelijoita.+Tarkoitushan+on+liki+jokaisella+päästä+siisteihin+sisätöihin+ja+lisäksi+vielä+hyvällä+palkalla+.+.+.+kehittämään+mitä?+Kysyn+vaan
Paras+uutinen,+minkä+koulutuksesta+olen+viime+aikoina+nähnyt,+on+se,+että+nuoret+rakennusalalle+pyrkivät+saivat+pienen+kerrostalon+koko+täydellisen+peruskorjauksen+tehtäväksi+ja+se+kestää+2+vuotta+ja+ovat+innoissaan.+Näkevät+putkimiehen+ja+sähkömiehen+ja+ilmastointimiehen+ja+ja+ja+ja+myös+naisen+ja+kirvesmiehen+ja+mittamiehen+ja+suunnittelijan+ja+ja+ja+näkevät+ja+kokevat+kokonaisuuden
Ammattikoulut+rakennuspuolella+ovat+varmaan+90%+erittäin+huonosti+järjestettyä+opiskelua.+Surkeeta+ja+lisäksi.+Kuulemma+ammattikoulun+opettajalla+on+aika+kova+palkkakin,+en+tiedä+kylläkään
03.02.2022 11:45
Jahas,+olette+paneutuneet+kotienne+roiniin.+
Jos+olen+se+meistä+viimeinen,+joka+joko+joutuu,+haluaa,+kykenee,+luopuu+kodistamme,+niin+kutsun+palokunnan+paikalle
Pojat+kantavat+huonekalut+ja+kaiken+palavan+kauas+mökistä+je+eikun+tuleen.+Joo+joo,+joku+miettii,+että+täällä+sitä+ilmaa+pilataan.+Mutta+miettikööt+ja+jos+palokunta+ei+tule+paikalle,+niin+toimenpiteen+suoritan+talvella+hyvän+lumitilanteen+vallitessa.+Nyt+olisikin+hyvä+talvi
Palamattomat+vaihtolavalle+ja+huitsin+nevadaan.+En+sano+tässä,+missä+se+huitsin+nevada+on,+sillä+eipä+ns.+jäsjestäytynyt+länsikään+ilmoita+tarkkaa+paikkaa,+mihin+Afrikassa+kaataa+jätteensä.+Rysslandiassa+ne+kannetaan+takapihalle,+koska+takapihaa+on+niin+helekutisti
03.02.2022 11:16
Hyvinkin+seikkaperäinen+selvitys,+mistä+minäkin+jotain+tajusin
Tuota+rasti+ruutuun+saa+sitten+leskeksi+jäänyt+miettiä+meillä
"Minä+ja+poikani"+Niinpä,+kyllä+hirveän+tarkkaan+on+mietittävä+sanoja.+
Tuota+4999+summaa+olen+kerran+käyttänyt.+Kun+myimme+Lapin+mökin,+niin+jaon+pojillemme+juuri+tuon+summan.
03.02.2022 11:07
Nyt,+kun+on+nukkunut,+niin+voi+taas+ajatella+ja+vaikka+niitä+porojakin
Niitä+on+kait+liikaa,+mutta+ei+niillä+ole+kuulemma+nykytalvisin+helppoa+saada+sitä+luonnon+syötävääkään.+
Peurat+taas+ovat+kait+lisääntyneet+ilman+ruokintaakin+eli+sudella+on+siis+syötävää,+jos+sen+annettaisiin+elää
03.02.2022 10:24
Pitääpäs+kysäistä+pojalta,+kunhan+saa+justiinsa+meneillään+olevan+muuttonsa+järjestykseen.
Varmaan+ehkä+poika+saakin+vain+sen+6+ekuu+miinus+tilinsiirtomaksu.
02.02.2022 14:16
Nuo+tilit+ja+niiden+yksityisyys+.+.+.++mitä'+pitäisi+tehdä?
Kun+normaalisuhde+eli+avioliitto+.+.+.+kun+on+tehty+perunkirjoitus+ja+sen+jälkeen+perinnönjako,+niin+lapsi+saa+osansa+ja+sinä+osasi+myös+vainajan+tilistä,+on+se+sitten++kait+mikä+tili+tahansa.
Sori,+en+ole+seurannut+kaikkea+mitä+olet+kirjoittanut,+mutta+noin+se+kait+suunnilleen+menee.+Vainajan+tili+on+ummessa+niin+kauan+kuin+prosessi+on+kesken+ja+hautauskulut+on+tietty+vainajan+tililtä+voitu+ottaa+siellä+pankissa+kait+suoraan?
Tsemppiä+myös+asunnon+vaihtoon,+jos+tarvis
02.02.2022 14:08
Asumme+muuttovoittakunnassa.+Kuhmoinen++29+.+.+.+Padasjoki++3
Muutama+päivä+sitten+soitti+poikani+pankin+lainanhoitaja+ja+samalla+ilmoitti,+että+minulla+on+vielä+tili+ko,+pankissa,+mitä+tehdään?+Ensin+sanoin,+että+pitäkää+itellänne,+mutta+kun+sanoi+rouva,+ettei+niin+voi+tehdä+ja+kysyi+nykyisen+pankkimme+tilinumeroani.+En+viitsinyt+kaivaa,+kun+en+muista+moisia+tietenkään+ulkoa+ja+sanoin,+että+laittaa+poikani+tilille.+Nauroi+ja+sanoi,+että+hyvä+juttu.+Tili+poikkastiin+ja+poika+sai+6,40+ekuu.+
Tilin+poikkaisu+kestikin+yli+kymmenen+vuotta+ja+aina+silloin+tällöin+ko.+pankki+oli+lähettänyt+kirjeen+että+mitä+tehään?+Aattelin+aina,+että+mitäs+sitä+nyt+tässä+tehään+ja+en+tehnyt+siis+mitään+tilin+lopettamiseksi
02.02.2022 13:31
Kyllä+mustarastas+maalla+viihtyy,+harvakseltaan,+mutta+kottaraiset+ovat+hävinneet+tyystin.+Varpuset+pysyttelevät+taajamassa,+myös+pikkuvarpuset+ja+naakat+onneksi.+Kevät+tuo+ensin+hetkeksi+urpiaiset,+sitten+punakylki+ennen+räkättiä+ja+jotainhan+siellä+väleissäkin+tietysti.+Peippo+on+talitiaisen+kanssa+se+yleisin.+Vähiin+käy+ennen+kuin+loppuu
Koska+olemme+lopettaneet+lintujen+talviruokinnan,+niin+paikalle+ei+pyrähdä+enää+hetkeksikään+töyhtö+eikä+pyrstötiainen.+Keltasirkkukaan+ei+parveile.+Punatulkku+tulee+kyllä+ilmoittamaan+sään+vaihteluista.+
Ja+nyt+täyttämään+pakastinta+ja+jääkaappia.+Ja+hakemaan+sitä+ainutta+lehteä,+mikä+meille+vielä+tulee
02.02.2022 11:44
Ihan+vaan+auto+ja+siinä+sivupeili+näkyvissä.+Rohjoke+lähtee+ensi+kesänä+autojen+hautausmaalle+ja+pari+muutakin+autoa+
Oli+joskus+halu+purkaa+ja+laittaa+osia+säilöön.+Helsingissä+purin+pari+ladaa+ja+annoin+ne+kaupanpäällisiksi+virolaiselle+miehelle,+joka+osti+lada+nivani
Tuostakin+"rohjakkeesta"+olisi+saanut+liki+uuden+laturin+talteen,+istuimet+olivat+ennen+homehtumista+suhthyvät+istua+jne.+mutta+kanto+on+nykyään+henkinen+istuimeni+ja+paikallisesta+yrityksestä+ostamani+ulkokalusteet+aikoinaan.+Sai+halavalla,+kun+oli+yrityksen+työntekijänäkin.+
Surku+tulee+postin+toyotasta+luopumisessa.+Oikealla+ratti+ja+kaikista+paras+auto,+mitä+minulla+koskaan+on+ollut.+Ja+halpa
02.02.2022 11:30
Mikä+luuraa+hangessa?
https://urly.fi/2rQp
01.02.2022 12:58
44 / 62