Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
myllynkivi
profiilit
myllynkivi
myllynkivi
Vapaa kuvaus
Aloituksia
2
Kommenttia
1237
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Se+onkin+siis+aikataulukysymys+tuo+alv+apu???+Norjan+malli+on+mahdotonta+ymmärtää+ja+soveltaa+Suomen+oloihin
Myös+prosenttiperustaiset+palkankorotukset+lienevät+aikataulukysymyksiä?+Jo+on+tullut+aikaa+sitten+selväksi+se,+että+3,9%+sairaanhoitajille+ja+lähihoitajille+tietää+historianopettajalle+yli+5+000+ekun+palkkaa
Käykää+suomalaista+koulua+ja+tilatkaa+osaajat+ulkomailta+hihhih+ja+sairaanhoitajat+Filippiineiltä,+ei+ne+tajuu+suomalaisen+palkkavaatimuksia,+vaan+ulkomaan+lääkärit+siivoavat+metron+vessoja+tyytyväisinä,+kun+saavat+tehdä+duunia.
03.09.2022 09:27
Äänestäkää+kokoomusta,+sillä+Orpo+pelastaa+taloutemme+kosteikkoviljelyllä+ja+pöljäpersut+suojelevat+lepakkoja+katkomalla+tuulivoimalta+siivet
03.09.2022 09:17
On+muuten+mukavata+kuunnella+:+"siinä+Purra+on+oikeassa"
Voi+hyvä+tavaton+sentään,+me+omassa+pienessä+piirissämme+olemme+jo+tienneet+kauan,+että+kaasu+ja+eurooppalainen+sähkömarkkina+on+PERSEESTÄ.+Toisaalta+kyllä+sähkön+tuotannon+yskiessä+jossain+on+hyvä,+että+linjat+eli+siirto+sujuu,+mutta+kun+se+ei+suju+edes+Ruotsissa+eli+pohjoisesta+ei+saada+sähköä+kulkemaan+etelään.+
Jos+ja+kun+suomalainen+sähköyhtiö+lisää+tuotantoaan,+se+myy+sitä+Eurooppaan+sinne,+mistä+saa+parhaan+hinnan
On+sekin+suorastaan+hauskaa,+että+kokoomus+huutaa+joka+kerrostalon+takapihalle+pienydinvoimaloita.+Purra+huutaa+turvetta+kattiloihin,+koska+se+on+hänen+mielestään+uusiutuvaa+luonnonvaraa+hihhih+ja+päästökauppa+pitäisi+lopettaa.+
Biden+pistää+ilmastonmuutosta+kuriin+370+miljadilla+ja+siis+ihmisten+määrään+suhteutettuna+kymmenkertaisesti+enemmän+kuin+Suomi.+Sen+sijaan+Soini+rukoilee+Trumpin+kanssa+ja+se+yksi+mulkku+persu+tekee+hämäräkauppoja+kiinalaisten+kanssa.+
On+hirveän+suuri+määrä+länsimaisia+ihmisiä,+jotka+pitäisi+istuttaa+sähkötuoliin+tai+sitten+niille+uppoaville+lautoille+menoliput+käsissään.+Myös+hiustenkuivaajan+voisi+heittää+lämmitettäviin+ulkona+oleviin+paljuihin
03.09.2022 09:05
Nyt+näin+lauantaiaamuna+tuijotan+ikkunasta+pilviseen+päivään+ja+maassa+oleva+kattopellin+pala+kertoo+pienestä+tihkusateesta.+Meillä+ei+ole+sisällä+kylmä,+mutta+säälin+Suomi-Ruotsi+yleisurheilijoita,+joilla+herkät+lihakset+vioittumaan.+Minun+poskilihakseni+taas+ovat+hyvin+harjoitetut,+vain+mahdottoman+kova+nauru+saattaa+joskus+leukaperän+lihakset+ajaa+suonenvetoon
Vakava+aihe+sen+sijaan+vain+hymyilyttää,+sillä+kaikki+maat+auttavat+nyt+jopa+korruptoituneitakin+ukrainalaisia+tai+maan+oligarkkien+vaimoja+ja+lapsia.+Mutta+ei+ihme,+sillä+Lontoon+citykin+auttoi+venäläisiä+oligarkkeja+sijoittamaan
03.09.2022 08:36
"Joukkoliikenteen+tukeminen+on+subjektiivinen+oikeus+ja+tasa-arvokysymys.+Kaikkia+matkustumuotoja+ja+käyttäjäryhmiä+aj+ykislöitä+on+kohdeltava+yhdenvertaisesti+ja+solidaarisesti."
Miljardin+tuki+Finnairille+se+se+sitä+subjektiivista+oikeutta+on.+Juna+menee+sähköllä,+samoin+metro+ja+bussitkin.+Subjektiivisen+käsitykseni+mukaan+myös+Finnair+sitten+menkööt+sähköllä
"Ymmärrät+varmaan+pointin."
No+olihan+tuossa+pieni+pointti,+jonka+siis+yritin+ymmärtää+eli+vasemmistovihreiden+tasa-arvopointti.+Luulenpa+kuitenkin,+että+joukkoliikenne+kuuhun+tulee+olemaan+ettenkö+sanoisi+-+no+en+sano.+Ymmärrät+kait+pointin?
03.09.2022 08:28
Saattaapi+olla,+että+pohjalaista+perunanviljelijää+potuttaa,+kun+en+syö+rikkaruohomyrkyllä+käsiteltyjä+perunoitaan+eli+siis+hänen.+En+edes+keinolannoitettuja+perunoita,+vaan+.+.+.
https://urly.fi/2LzT
Kiinnostuneille+selvitän+sitä,+kuinka+tuosta+jatkan+ensi+keväänä+ja+paljonko+aikaa+ja+paljonko+naftaa+meni+eli+kynnöksen+teko+kesti+noin+vajaa+viisi+minuuttia,+arvoin,+että+naftaa+riisikupillinen,+mikä+tietysti+riippuu+riisikupin+koosta.+Luulisin+että+isompi+kuppi,+mitä+saavat+bangladesiläiset+siirtolaiset+sheikkien+orjina+toimimisestaan+päivän+16+tuntisesta+työstään.+Mutta+niin+kuin+kölin+alta+vedetty+aikoinaan+kertoi,+että+hyvä+on+se+apu+koko+Bangladessissa+asuneille+sukulaisille.+
Tästä+voisikin+jatkaa+siitä,+kuinka+paljon+saa+suurviljelijä+Nalle+Wahlroos+maataloustukea+ja+nyttemin+alv+helpotusta+sähkölaskuunsa.+Orpokin+kehui,+että+kyllä+oli+hyvä+hallituksen+apu+hihhih
02.09.2022 13:52
Joka+tapauksessa+saan+auki+facebookkini,+siis+luukku+sähköpostilla+ja+vanhalla+salasanalla.+vaikka+minulla+ei+ole+enää+luukku+sähköpostia
Toisaalta,+jos+en+saisi+auki,+niin+en+jäisi+kaipaamaan+kuin+Joukkovoimaa+ja+Silakkaliikettä
Silloin,+kun+faceen+liityin,+laitoin+mm.+suosikikseni+HS+kyldyyrin+ja+muistaakseni+HS+kuukausiliitteenkin.+Nyt+ne+koetan+pyyhkiä+eli+kumittaa+suosikkilistaltani.
02.09.2022 09:44
Hehheh+olen+ajastani+jäljessä.+Luukku+on+muodostunut+maksulliseksi+ja+se+on+siis+suljettu+omalta+osaltani+JEEEE+!!!!
Ei+harmainta+hajua+tarvitsenko+toista+sähköpostia,+mutta+sitä+en+kiirehdi+ottamaan.
02.09.2022 09:33
Cee+:+"Eräs+tuttu+nainen+yrittää+saada+miestään+hoivakotiin,+tällä+on+muistiairaus+ja+jalat+heikossa+kunnossa.+Kävelee+muutaman+metrin+rollaattorilla."
Tähän+on+tultu+siksi,+kun+kuulemma+koti+(+isänmaa+ja+uskonto+)+on+se+paikka+(+ja+Jeesus+on+ainoa+vapahtaja+huutaa+oikeistokristityt).+Kodin+ylläpidonhan+maksaa+jokainen+itse.
No+totta+helevetissä+kokoomus+haluaa,+että+satavuotias+hoitaa+satakymmenvuotiasta+kotona,+koska+sehän+on+valtavaa+tuhlausta,+että+näille+ja+vähän+nuoremmillekin+järjestyisi+kunnallinen+laitospaikka.+Yksityisen+sen+laitospaikankin+pitää+olla+jos+sellaisia+halutaan+hehheh.
Verot+alas,+köyhät+kyykkyyn+huutaa+kokoomus
02.09.2022 09:21
Minulla+on+luukku+sellaisena+tilinä,+jonne+tulee+sitäsuntätä,+etupäässä+kuitenkin+ne+ilmoitukset,+joita+faceystäväni+ovat+tehneet.+Jos+haluan,+että+poistan+tilin,+niin+annan+sen+täyttyä,+se+kuulemma+loppuu+siihen
Gmail+on+pysynyt+siistinä
En+ota+kantaa+hiilikasoja+polttavaan+Heleniin
02.09.2022 09:10
Tässä+lähden+kohta+valmetilla+liikkeelle+hakemaan+kyntöauroja,+mutta+ylen+hallituksen+ministereiden+haastattelua+kuuntelen
Ketkä+ovat+nyt+jäämässä+sähköpaketissa+loukkuun?+Enpä+todella+tiedä.+Sen+tiedän,+että+jos+joku+kuluttaa+lämmityssähköä+100+neliön+talossa+18+000+kWh+elää+mukavasti+ja+jos+tuo+kulutus+on+vielä+täysin+ja+hyvin+eristetyssä+talossa+tuota+luokkaa,+niin+varmaan+lämmittää+joka+päivä+sähkösaunansa+ja+kylpee+talvella+ulkona+sähköllä+lämpiävässä+paljussa,+niin+elää+ylimukavasti+ja+ei+tietysti+laske+asteellakaan+lämmitystään,+vaan+anoo+tukia+kelalta.+Ja+alvin+alennushan+auttaa+eniten+niitä,+joilla+on+suurin+kulutus.+Ja+siis+niitäkin,+jotka+kykenevät+maksamaan+kolminkertaiset+sähkölaskunsa+kepeästi.+
Kuuntelin+sellaisiakin+esimerkkejä,+että+joku+ei+pysty+asumaan+enää+omakotitalossaan,+vaan+joutuu+muuttamaan+vuokralle.+Siis+joutuu+joka+tapauksessa+pitämään+peruslämpöä+kodissaan+ja+lisäksi+maksaa+vuokraa+koirankopista+1+000+ekua+per+kuukausi
Euromääräiset+avut+niitä+tarvitseville.+Ja+voin+vakuuttaa,+etten+sellaisia+hae,+sillä+me+minimieläkkeellä+olevat+olemme+jo+elämässämme+tottuneet+tinkimään+omista+luxus+elämistämme+ja+sijoittamalla+kesällä+vain+uuteen+kaminaan+ja+muutama+vuosi+sitten+puuhellaan+ne+olemme+pystyneet+maksamaan+säästämällä,+emme+tukia+hakien,+joita+nyt+hakevat+öljylämmittäjät.+Surkeeta+sanon.+Lisäksi+emme+kaipaa+ja+huuda,+että+dieselin+hinta+alas,+vaan+itse+toivon,+että+nousee,+sillä+se+vähentää+luupäiden+kerskaa+ja+halua+kuluttaa+yhä+enemmän
Nyt+hommiin
01.09.2022 09:28
No+ni,+ny+on+asiaakin
Vaimo+toi+puoli+muovikassillista+keltaisia+sieniä+ja+tullessaan+toi+postin,+missä+mukana+uusi+hammaslääkäriaikani+jo+marraskuuksi.+Ja+kunnalliseen+hammashoitolaan+siis+kirkonkylällemme
25.8.22+olin+samassa+paikassa+paikkauttamassa+kahta+hammasta+yhden+tunnin+ja+lasku+97€+
Sitä+päivää+ei+tule,+että+yksikään+yksityinen+lääkäri+minuun+koskee.+Ei+sen+puoleen,+ei+siunaa+toimintaani+myöskään+yksikään+pappi+tai+opeta+lukkari.+Voisin+jatkaa.+Ei+sakota+poliisi+tai+.+.+.+säästin+Katajanokallakin+parkkimaksut,+olikos+se+nyt+4+tunnin+pysäköinnistä+18€+sillä+koisasin+Mustikkamaalla+ilmaiseksi.+Hertsikassa+taas+päivisin+kävin+laittamassa+kahden+tunnin+välein+uuden+ajan+ja+muuten+taas+klo+20+-+08+sai+ilmatteeks+nelipyöräkotia+seisottaa.
Nyt+joku+voi+siis+todeta+että+kieroilen+autoni+kanssa.+Ei+ei,+en+kieroile+autoni+kanssa,+vaan+asun+siinä.+Kuka+maksaa+asumisestaan+mitä+maksaakin,+minulle+se+on+jo+menneenkin+talven+lumia+ja+samoin+tulevien+talvien.+Nääs+sano+pirkanmaalainen
31.08.2022 11:26
Juuri+tuo+Kauppi+sai+sen+aikaan,+että+laitoin+juuri+veivattavan+rammarini+soittamaan+Rovaniemen+markkinoilla.+Kun+se+kappale+on+kuunneltu,+niin+annan+yoytubin+soittaa+listan+vanhaa+kunnon+musiikkia,+missä+ensimmäisenä+on+tulossa+https://www.youtube.com/watch?v=48vH8bM4e6Q+ihan+näin+syksy+mielessä
Myös+mielessähän+on+käynnissä+oleva+taistelu,+kuten+hyvin+Helismaa+laulaakin.+Vaimo+lähti+just+katsomaan+lähistön+kanttarelleja++ja+sanoin,+että+ottaa+mukaan+hirveän+määrän+helistimiä,+pipo+pitää+olla+sateenkaaren+värinen+ja+mielellään+kyltti+kädessä,+että+en+ole+pyöräilijä,+vaan+sienestäjä
31.08.2022 11:03
Hellurei,+ollaan+oltu+kommentoimassa+muualla+joka+päivä+tai+siis+olen+ollut.+Nyt+on+vaikeaa+täällä+miettiä+esim.+ravun+(++"Patterit+ovat+hieman+haalean+lämpöiset+ja+siihen+on+kai+totuttava+nyt,+vaikka+ulkona+olisi+pakkasta+ja+koti+melkein+jääkylmä"+)+"ongelmia",+mutta+eihän+minun+niitä+tarvitsekaan+miettiä
Todella.+Jos+jollain+on+omakotitalossaan+villiviinejä+ja+muita+kiipeäviä+kasveja+seinillään,+niin+todella+kantsii+pitää+huoli+siitä,+että+se+lautaseinä+saa+ilmanvaihtoa+ja+kuivuu.+Se+on+sitten+eri+asia,+jos+seinä+on+tiiltä+tai+betonielementtiä.+Näin+luulisin.+Ja+puut+aivan+talon+vierustalla+tekevät+omia+hommiaan+juurillaan.+Minä+olen+antanut+yhden+koivun+kasvaa+vielä+rappusten+vieressä,+mutta+kunhan+tyvi+on+noin+15-20cm+halkaisijaltaan,+niin+poikki+vaan+ja+takkaan.+Siis+pilkottuna.
Kyllä+minulla+on+hauskaa,+kun+kuuntelen+päättäjienkin+suosituksia+siirtyä+pois+sähkölämmityksestä.+Ainoa+päästötön+lämmitysmuoto,+jos+sähköä+tehdään+ydinvoimalla,+vedellä,+tuulella+ja+auringolla.+Ja+nauru+senkun+lisääntyy,+kun+kuulen,+että+Saksan+kaasun+käyttö+se+vain+lisää+meidän+sähkön+hintaa+että+hihhih+sentään.+
Ja+finanssinero+Piia-Noora+Kauppi+kokoomus+hokee,+että+markkinat+ratkaisevat.+Joku+tolkun+kokoomuslainen+voisi+sitä+ehkä+lieventää+sanomalla,+että+markkinavoimia+on+myös+hillittävä,+mutta+ei+ei+ja+ei.+Hehheh+sentään
31.08.2022 10:38
Sillä+odotin+autossa+kun+oli+lahjakin+hakusessa.+Ite+oon+ruskeiden+kirjekuorten+ystävä.
Ei+vielä+euroakaan+parkkimaksuja+mennyt
26.08.2022 16:03
Annoin+toivomuksen+että+mahdollisimman+halvat+kuteet+sillä+ei+kiitos+enää+vaatteissakaan+Luhtaa+kuten+ei+maitokaan+Valiota
26.08.2022 16:00
Vielä+hiukan
150+000+jaettuna+500.+Tästä+tullaan+kyllä+tulevaisuudessa+keskustelemaan.+Eli+pitääkö+yhteiskunnan+maksaa+sellaisen+kalliit+hoidot,+jolla+on+kesämökki+asunnon+lisäksi.+Tai+1000+hehtaaria+metsää+tai+tai+ja+tai.+
Tuolla+150+000+saisi+300+hoitokertaa.+Ja+lentäjät+voisivat+lakkoilla+ihan+siis+rauhassa
25.08.2022 08:38
Jätän+Sannan+itkut+tämänkin+ketjun+niille+boomereille,+joilla+on+ollut+varaa+nauraa+nuorten+hädästä+ilmastonkin+suhteen.+Saati+sille,+että+nuorehkot+naiset+ovat+ministereitä.
25.08.2022 08:31
Otan+osaa+amummun+tilanteeseen
Kumppanini+sanoo,+että+ei+meitä+vanhempia+enää+hoideta,+olemme+kulueriä.+Tästä+aina+silloin+tällöin+"väännämme+peistä"+ja+olen+siis+eri+mieltä.+Eli+minulla+on+sokea+luottamus+siihen,+että+lääkärit+osaavat+määrittää+sen+ajankohdan,+mistä+lähtien+potilasta+ei+enää+oikeastaan+auta+rankat+hoidot.+Huomautan,+että+saatan+olla+väärässä.
"Itse+lääke+maksaa+viitisen+sataa/kerta.+Niitä+saisi+jonkun+sotejohtajan+palkalla+kymmenittäin😣+"
Tiedän.+Nyt+sinua+amummu+sieppaa,+mutta+koita+kestää.+Lentäjän+palkalla+niitä+saisi+vielä+enemmän.+Ja+kun+ne+hyvinvointialueiden+määrät+vielä+vähenevät+tulevaisuudessa,+mikä+on+mahdollistakin,+niin+aina+vaan+parempaan+päin+menemme,+sillä+nykyisten+kuntien+määrällä+ja+sillä,+että+kuntien+budjetista+kalliit+hoidot+ja+operaatiot+on+maksettu,+sillä+on+tultu+ehkä+tähän+tilanteeseen.+Kunnallinen+lääkäri+välttää+jatkotutkimuksia,+koska+kaikki+menee+kunnan+piikkiin.+Näin+olen+ymmärtänyt.+Yksityinen+lääkäri+voi+laittaa+lähetteitä+miten+lystää,+koska+hänen+ei+tarvitse+miettiä+kunnan+budjetteja.+Eli+verotusoikeus+tulee+jossain+vaiheessa+myös+hyvinvointialueille,+mikä+vaan+tehostaa+myös+hyvinvointialueen+johtoa.
Tänään+Hesaan+ensin+lasten+hoitajiksi+ja+sitten+2-+vuotis+synttäreille+ja+sunnuntaina+takas.+Nyt+hammaslääkäriin+kohta
25.08.2022 08:25
"Kyllä+Riikka+oli+64,5+v+eläkkeelle+jäädessään"
Hyvä,+kun+cee+laskit,+itse+elin+syntymävuottani+ja+laskin+kyllä+aivan+kummallisen+kaavan+mukaan+"toimittajan"+eläkeiän.+Silti+kirjoitan+hän+virkansa+sulkuihin,+se+on+mielipiteeni+hänestä
Mutta+auttakaas+minua+ymmärtämään,+miksi+on+ensin+sähkönsiirtoyhtiön+laskuerittelyssä+maininta+sähköverosta+(meillä+veroluokka+1)+ja+lopussa+vielä+huomaustus,+että+veroton+siirtosumma+se+ja+se+ja+ALV+se+ja+se.+Siirtomaksuissa+on+tuplaverotusta,+on+siis+ALVia+ja+sähköveroa.+Lisäksi+suurin+osuus+on+siirtomaksussa+perusmaksu
Energiayhtiöllä+laskuerittelyssä+on+sopimuksessa+olevan+senttihinnan+/+kWh+mukainen+maksu+ja+ALV
Tulkitsen+näin.+Sähkölaskussa+kahta+ALVia+ja+lisäksi+sähköveroa+ja+kun+sähkön+hinta+siis+kohta+vuodentakaiseen+liki+10+kertainen,+niin+-+huhhuh+ja+kun+kuuntelen+ohjeita,+että+laskekaapa+yhdellä+asteella+se+sisälämpö+(meillä+kylmimpänä+aikana+välillä++12+aamulla,+illalla++17)+ja+Ylen+toimittajaplantut+hikoilevat+lyhythihaisissa+paidoissaan+studiossa,+niin+jotain+saatanallisia+säkeitä+alan+
Hellurei+ja+hellät+tunteet,+tekevät+mitä+lystäävät,+niin+-+ja+tekeväthän+ne
24.08.2022 11:18
9 / 62