- Minua ei harmita mikään. Mutta sinun vainoharhaisuutesi vähän huolestuttaa koska käytössäni oli koko Suomi enkä ajatellutkaan, että omalla paikkakunnallasi sellaisia seurakuntia olisi.
- Ei niitä evlut seurakuntia ei olekaan joissa olisi runsaasti nuoria kirkkotliminassa.
Arvaas yllätitkö. 😹 - Kuten no edellä sanoin. Kirkolla ei ole mitään valtaa vaatia vaivoja kastettavaksi mutta silti kastavat kaikki vauvat jotka tuodaan kastettavaksi. Mutta kovin vähiin käy nykyään jo nuo vauvat.
Kukaan ei synny uudesti kasteessa vaan uudestisyntyneet kastettiin Raamatussa.
Uudestisyntyminen on uusi elämä uskoon tultua ja sen elämän Herra on Jeesus.
Minä en tarvitse uskoni vakuudeksi mitään nimikettä, olen jokaisen Raamattu-uskollisen ja perinteiden kristinuskon kannattaja ja osallistun heidän tilaisuuksia yhtenä Jeesuksen seurakuntalaisena. - Sano muutama evlut seurakunta missä on paljon nuoria kirkkotoiminnassa.
Asia on helppo tarkistaa kun kerrot seurakunnat, niin teidän ei tarvitse kinata. 😺 - Voi pyhä yksinkertaisuus 🥱
Eihän kirkko vaadi vaivoja kastettavaksi mutta silti kastavat kaikki vauvat jotka tuodaan kastettavaksi. Mutta kovin vähiin käy nykyään jo nuo vauvat.
Kirkolla ei ole mitään valtuuksia vaatia vauvoja kastelle!
Mitä vielä? - Missä väitin muuta?
- ” Ensin myönsit, ettei kirkko pakota kastamaan vauvaa ” Missä?
- Jos lapsen oikeuden elämään puolustaminen on syy pyykkiä minulla lattiaa niin siitä vain.
- En väittänytkään niin mutta niin vaan toimivat.
- Leikitkö taas Toiviaista?
- Minulla on hyvä seurakunta 😸. Hengaile sinä missä hengailet.
- Taas teit Toiviaiset. 😹 Kukaan nimenomaan ei vaadi vauvojen kastamista.
- Minä lähdin kirkosta, ennen kuin se kaatuu. Mutta sinä olet ahkera kirkko oppien kumoaja ja kapinoitsijoiden kannattaja.
- Etkös sinä pallopää jauha himoitsemista?
- ” me kirkkolaiset emme tule koskaan suostumaan siihen, että heittäisimme hartaudella odotetut lapsemme katuojaan ja odottaisimme, että he tekevät ratkaisun.”
Mitä tämä sitten tarkoittaa? - vauhan, piti olla vauvan
- Mitä siihen vauhan kastamiseen sitten tarvitaan pappi, kummit ja lapsen vanhemmat jos se on Jumalan työ? 🤨
- Ei tapahdu. Kaste on merkki uudestisyntymästä. Kasteelle menee uudestisyntyneet.
- On sinulla jutut! Jos vauvaa ei kasteta luterilaisuuteen se on heitettävä katuojaan,. 🤣😂🤣
- Vain sinä olet nolannut itsesi, pallopää. 😂