Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
DrWhoo
profiilit
DrWhoo
DrWhoo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
2583
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Noi+härkäviikot+ovat+meikäläiselle+vähän+vieras+käsite,+piti+ihan+kuuklata+mitä+niillä+oikeastaan+tarkoitetaan.+Selvis.++
Ja+juu,+että+me+introtkin+ollaan+siis+ihmisiä?+Sitä+olen+vähän+epäillytkin.+Itse+asiassa,+ekstrot+ovat+aika+rasittavia+pälpättäjiä.+Me+introt+puhumme+vähän,+mutta+kaikki+on+asiaa.
03.01.2021 16:10
Jaa+että+lunta,+näkis+vaan.+Pari+astetta+sentään+pakastusta+täälläkin.
Meitillä+on+toimitila+turussakin,+sinne+ajelen+melkein+päivittäin,+vaik+aika+paljon+teen+töitä+kotoa+käsin.+Eli+kauppoja+osuu+matkan+varrelle+lukuisia,+isoja+ja+pieniä.+Aika+usein+tulee+täydennystä+haettua,+mikä+on+aika+epätaloudellista+myös+rahankäytön+kannalta.
Miulla+ei+oo+oikein+mitään+todellista+kokemusta+tai+kosketuspintaa+maalaisuuteen,+synnyin+kaupunkilaispojaksi.+Vaikka+nyt+täällä+vähän+syrjässä+kaupunkien+vilskeestä+asunkin,+olen+varmaan+pohjimmiltani+melkoisen+urbaani+sielu.+Kaupunkilainen+toisessa+polvessa,+isovanhemani+olivat+vielä+maalaisiksi+määriteltäviä.
03.01.2021 13:09
Paperinen+kalenteri?+Voi+pyhä+jyssäys,+mie+en+oo+miesmuistiin+käyttänyt+muuta+kuin+digitaalista.+Kalenteri+onkin+todella+tärkeä+työväline+meikälle,+ilman+sitä+en+muistais+mittää.+Googlella+on+mainio+kalenteri(kin),+sekin+synkronoituu+kaikkien+pelivälineiden,+eli+tietsikkojen,+tabletin+ja+luurin+välillä.
Labyrintti+leffasta+en+ole+kuullutkaan,+mutta+David+Bowie+oli+yksi+suurimpia+suosikkejani+nuorempana.+Ja+on+vieläkin.+Yksi+merkittävimmistä+pop+-musan+vaikuttajista.+Sääli+että+kuoli+syöpään+viitisen+vuotta+sitten.
02.01.2021 20:29
Noinhan+se+perimmältään+on,+vaan+kuka+keksisi+sen+viisastenkiven,+jolla+saataisiin+pallon+väki+tyytymään+vähäisempään+elintasoon?+Tai+pitäisi+kai+asettaa+kysymys+niin,+että+miten+saisi+pallon+hyvinvoivan,+yli+tarpeidensa+elävän+väestön+tyytymään+vähempään.+Niitä+joilla+ei+nytkään+paljon+ole,+kysymys+on+turha.
Kulutuksen+hinnan+nostaminen+vähentäisi+kulutusta,+mutta+eikös+se+johtaisi+myös+rikkaiden+köyhtymiseen,+koska+rikkaitten+vauraus+perustuu+juurikin+kulutukseen+–+hehän+omistavat+pääoman+ja+tuotantovälineet+joilla+tuotetaan+kaikki+kulutettava+aineellinen+tai+aineeton.
Valtaosa,+ellei+kaikki+poliittiset+päättäjät+vannovat+jatkuvan+talouskasvun+nimeen.+Ilman+sitä+heidän+käsityksensä+mukaan+kaikki+romahtaa.+Voi+olla,+että+nykyisenkaltainen+kapitalistinen+sekatalousjärjestelmä+joka+länsimaissa+vallitsee+romahtaisi+ilman+sitä.+Tai+voi+olla+että+ei+kuitenkaan.+Maapallo+ehkä+–+jos+ei+enää+pelastuisi,+saisi+kuitenkin+jatkoaikaa.
02.01.2021 17:03
Mielipaitani+kotioloissa+on+valkoinen+t-paita,+joka+on+ostettu+90-luvulla+Unkarista.+Siinä+lukeekin+Unkari.+Nyt+se+alkaa+kyllä+olla+vähän+harsomaiseksi+sieltä+täältä+kulunut.+Huonoa+laatua,+ei+näköjään+kestä+enää+montaa+kymmentäkään+vuotta+nää+kuteet..
Rva+W:n+mielestä+meikällä+on+muka+vähän+tämmöinen+Uuno+Turhapuro+look.+Pöh.
02.01.2021 15:54
Kenties+jos+isukki+tai+äitykkä+on+miljonääri,+voi+joku+nuori+laittaa+vaatteisiin+kaks+tonnia+kuussa.+Toisaalta+nää+jotkut+nuoret+ICT+-+alan+ammattilaiset+saattavat+tienata+käsittämättömiä+summia.+Oma+poikakin+on+sellainen.
Ite+käytän+n+10+vuodessa+vaatteisiin+kaks+tonnia,+jos+sittenkään.+Satsaan+yleensä+laatuun,+en+muotiin.
02.01.2021 12:47
Koneet+nousee+ja+laskee+ennen+näkemättömän+kiivaaseen+tahtiin+kunhan+korona+hellittää.+Ei+siinä+paina+maapallon+ekologinen+kestokyky+mitään+kun+kyseessä+on+ihmisten+pyhät+oikeudet+matkustaa+huvikseen.+Puhumattakaan+siitä+kuinka+iso+bisnes+lentäminen+kaikkinensa+on.+Turismi+sinänsä+on+niin+iso+taloudellinen+juttu,+että+harva+poliitikko+uskaltaa+edes+ääneen+ajatella+että+pitäisikö+sitä+ekologisista+syistä+mitenkään+suitsia.
Lentomatkailuhan+on+Suomessakin+kevyemmin+verotettua+toimintaa+kuin+mikään+muu+liikkuminen.+Esim+lentokoneiden+polttoainevero+on+0+%.+Lentoverosta+oli+jossain+vaiheessa+kansalaisaloitekin,+tais+siinä+käydä+niin+että+vasurit+ja+viheriäiset+lopulta+eduskunnassa+kannattivat,+muut+eivät.+Tuossa+lentoverossahan+olisi+ollut+kyseessä+muutaman+euron+tai+kympin+lisä+matkan+hintaan.+Aivan+liian+vähän+jotta+sillä+olisi+minkäänlaista+lentämistä+hillitsevää+vaikutusta+ollut.
02.01.2021 11:06
Hittovie,+olen+kiinalaisessa+horoskoopissa+sika:
"Kiinalaisessa+horoskoopissa+rehellinen+sika+symboloi+suurta+mielenlujuutta.+He+ovat+myös+päättäväisiä+ja+rohkeita,+ja+vaikka+he+ulkonaisesti+ovatkin+ehkä+hiomattomia,+ovat+he+uskollisia+ja+ajattelevaisia.+Sosiaaliset+siat+ovat+ytimiltään+rehellisiä+ja+suurisydämisiä+nautiskelijoita,+jotka+ymmärtävät+kaiken+hyvän+päälle.+He+uskovat+myös+lapsenomaisesti+kohtaloon+ja+saattavat+ripustautua+liiaksi+toisiin+ihmisiin.+He+tulevat+parhaiten+toimeen+lampaiden+ja+jänisten+kanssa."
Kahta+viimeistä+lausetta+lukuunottamatta+täydellinen+kuvaus+meikästä.+Paitti+että+en+ole+yhtään+sosiaalinen+sika.
01.01.2021 17:55
Tähtien+tietämisistä+tulee+mieleen+horoskoopit+ja+astrologia.+Jotkut+uskovat+niihinkin.+Tai+siis+uskonhan+minäkin+että+tähtiä+ja+planeettoja+on,+mutta+että+niiden+radat+taivaalla+vaikuttaisi+kohtaloihimme+riippuen+siitä+mihin+vuoden+aikaan+olemme+sattuneet+syntymään...
Ei+kai+siippakaan+nyt+sentään+noihin+juttuihin+usko?
01.01.2021 15:54
Mie+koen+saavani+riittävästi+vastinetta+Yle-äyreille+radion,+areenan,+uutissivuston+ja+tv-tarjonnan+kautta.+Ja+tässä+järjestyksessä.+Jos+tuo+uutissivusto+poistetaan,+mie+suutun.
Ja+totta+totisesti,+ei+ole+koronasta+vielä+selvitty,+ei+edes+pahinta+nähty.
01.01.2021 12:09
Joo,+tuo+on+outo+juttu+että+Yle+ei+saisi+Medialiiton+mielestä+enää+ylläpitää+uutissivustoaan+muuten+kuin+siltä+osin+kuin+ne+sivuavat+tv+-tai+radio-ohjelmia.+Ymmärrän+kyllä+sen+sikäli,+että+Yle+on+eri+kilpailuasemassa+kaupallisten+medioiden+kanssa.+Toisaalta+miun+mielestäin+puolueettoman+uutisvälityksen+kannalta+Ylen+uutissivusto+on+tärkeä+juttu.+Tai+siis+mahdollisimman+puolueettoman..
01.01.2021 10:34
Noh+ni,+onnea+tarvitaan+menestykseen,+ja+myös+kenties+toisinpäin?+
Nyt+täytyy+vielä+harsia+viime+vuosi+kirjanpidollisesti+kasaan+ja+toimittaa+kirjanpitäjälle+tilinpäätöstä+varten.+Näyttää+siltä+että+likimain+normaaliin+tulokseen+on+päästy.+Ei+huonosti+tässä+tilanteessa.
Meteolookit+uhkailee+että+vielä+tulis+talvikin,+en+kyllä+kaipaa.+Plussalla+ollaan+ainakin+vielä.
01.01.2021 09:35
Tääl+paukkuu+kuin+viimeistä+päivää.+En+ihan+kyllä+ymmärrä+miksi+nyt+ei+saisi+muutamaa+rakettia+ampua,+ei+ne+koronaa+kauheasti+levitä.+Toisaalta+ylipäätään,+en+kyllä+ite+ampuisi+rahaa+taivaalle.
Toivotan+kuitenkin+tässä+vaiheessa+hyvää+uutta+vuotta+2021+kaikille+sukupuoleen,+ikään,+säätyyn,+tai+poliittisiin+mielipiteisiin+katsomatta.
Kuluva+vuosikaan+ei+ole+koronasta+huolimatta+ollut+hassumpi,+töitä+on+riittänyt+ja+terveenä+olen+ainakin+itse+pysynyt.+Edes+räkätauti+ei+ole+päässyt+yllättämään.
31.12.2020 22:10
"on+olemassa+jokin+ihmistä+suurempi+vaikuttaja+elämässäme."
No,+(köh)+naulan+kantaan..
Juu,+d-vitamiinista+ei+kannata+kieltäytyä.+Vaikka+kuinka+monta+tutkimusta+osoittaa+että+emme+saa+sitä+tarpeeksi.+Purkista+on+syötävä.+Sanoppa+terveiset+et+mie+käskin+kiltisti+syödä+ja+pulinat+pois.
31.12.2020 21:00
"Minä+en+oikein+usko+mihinkään+ihmisen+luomiin+järjestelmiin"
En+ole+ihan+varma+mitä+tuolla+lauseella+tarkoitat.+Kyllähän+ihminen+on+"luonut"+oman+kulttuurinsa,+johon+kuuluu+myös+uskonnot+jumalineen.+Ihminen+itse+on+alkujaan+kehittynyt+täällä+kuten+muutkin+lajit+evoluutiivisen+luonnonvalinnan+kautta.
Ja+valinnoista+puheenollen,+nakit,+olut+ja+sauna.++Ei+hassumpi+valinta+sekään.
31.12.2020 19:40
"Vastuuntuntoinen+olen+aina+ollut,+en+kulje+missään+yläpilvissä,+luotan+ns+johdatukseen,+vaikka+en+olekaan+uskovainen."
Mielenkiintoinen+aihe+olisi+tuo+ihmisten+jumalusko,+tai+ylipäätään+mihin+uskoo,+vai+uskooko+mihinkään.+Kenties+liian+sensitiivinen+aihe+tälle+palstalle,+ehkä+monestakin+syystä.+
Sanan+"johdatus"+ymmärrän+niin,+että+asiat+ovat+ennalta+määrättyjä,+tai+ainakin+jostain+muualta+ohjattuja+kuin+että+asiat+tapahtuisivat+omien+valintojen+kautta.+Siis+syyn+ja+seurauksen+jatkumona,+jota+hienommin+kausaliteetiksi+kutsutaan.
Itse+olen+ateisti.+Mutta+mistä+nää+maailmankatsomukselliset+asiat+sitten+yleensä+syntyvät,+ovatko+enemmän+kodinperintöä+vai+omien+pohdintojen+tulos?
31.12.2020 15:21
Totuuksia+on+monia,+mukaanlukien+vaihtoehtoiset+totuudet.+Sitten+on+vielä+faktat+erikseen.+Niistä+harvemmilla+on+selkoa.
31.12.2020 11:51
Juurikin+noin.
Voinko+olettaa+ettet+ole+käyttänyt+myöskään+Google+Lenssiä?+Kuuklaa+mikä+se+on,+lataa+ellei+vielä+ole+luurissa,+käytä+ja+hämmästy.+
Ootteko+muuten+humanneet+että+tää+ketju+on+nyt+tossa+sivuston+alussa+mainittu+"trendaavaksi"+ketjuksi?++Olenkin+aina+ollut+sitä+mieltä+että+täällä+trendaa+aika+peijakkaasti.
31.12.2020 11:36
Jaahas+ja+juu,+vuosi+lähestyy+loppuaan+ja+tänään+enää+puolikaasulla+teen+töitä.+Parit+uudenvuoden+nakit+pitänee+kaupasta+hakea.+Kuohujuomaksi+saa+kelvata+pullo+belgialaista+olutta.+En+ole+kerennyt+edes+ketjua+tarkemmin+lukemahan,+paljon+näyttää+olevan+yhden+sun+toiselaisia+kirjoituksia.
31.12.2020 09:19
"Olen+pari+vuotta+käyttänyt+aina+silloin+tällöin+Shazam-nimistä+musiikin+tunnistussovellusta."
Tuo+Shazam+on+alunperin+muistaakseni+Applen+aplikaatio,+nykyisin+saa+anroidiinkin,+toimineeko+pc:ssäkin.++Googlen+musiikintunnistus,+eli+Sounds+Search+toimii+myös+erinomaisen+hyvin,+löytyy+anroidista+widgettinä+tai+suoraan+puheentunnistuksen+kautta.
30.12.2020 21:48
84 / 130