Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
DrWhoo
profiilit
DrWhoo
DrWhoo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
2583
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Infoähky?+Sehän+on+melkoinen+ongelma+nykyään,+kun+informaatiota+tulee+todella+paljon+monesta+tuutista.+Vain+osa+siitä+on+totta,+nykyään+yhä+suurempi+osa+misinfirmaatiota,+eli+väärän+tiedon+levittämistä,+tai+sitten+disinfirmaatiota+joka+on+tarkoituksellista+väärän+tiedon+levittämistä.+Tietyllä+varauksella+pitää+siis+nykyään+suhtautua+kaikkeen+lukemaansa.+Ainakin+lukea+uutisensa+monesta+lähteestä,+jotta+olisi+enemmän+perspektiiviä+arvioida+itse+erilaisia+mahdollisia+totuuksia..
19.12.2020 10:43
Yleinen+sauna?+Taitaa+olla+katoavaa+kansanperinnettä,+ellei+sitten+yleiseksi+saunaksi+kutsuta+nykyään+uimahallien+saunoja.
Tämä+joulutouhotus+saisi+olla+myös+katoavaa+kansanperinnettä,+mutta+lienee+turha+toivo.
Mitenkäs+siellä+teillä+päin+maskeja+käytetään,+kirppiksillä+esim?+Meilläpäin+kaupoissa+ainakin+alkaa+olla+lähes+jokaisella.+Miekään+en+kehtaa+olla+ilman,+vaik+toki+tiedän+että+ei+se+viruksia+pysäytä,+eipä+juuri+edes+hidasta.
19.12.2020 10:27
Jaa,+pitikin+eilen+kysymäni+että+oliko+autokauppareisu+käynti+kaupassa+autolla+vai+käynti+autokaupassa.+Näköjään+siis+jälkimmäinen
Olikos+tuo+joystikki+auto+nyt+sitten+lataushybridi+ihan?
Jonkintasoista+autonomiaa+noissa+jo+on.
13.12.2020 17:58
Nää+sota-aiheet+on+tietysti+ikäluokkakysymyskin,+itse+olen+sen+verran+nuorempi+jannu,+että+ei+ole+ihan+niitä+asioita+mitä+tulisi+useinkaan+miettineeksi.+Historian+tuntemus+on+kuitenkin+oleellisen+tärkeä+asia.+Jos+ei+tunne+historiaa,+ei+voi+ymmärtää+nykyisyyttä,+saati+että+osaisi+realistisesti+arvioida+erilaisia+mahdollisia+tulevaisuuden+näkymiä.
Ja+sitten+asiaan.+Kyllä+voissa+paistetut+silakat+runsaan+tuoreen+tillin+kera+ovat+ylivoimaista+gourmeeta.+Slurps.
13.12.2020 17:53
Toihan+on+jo+puheenaihe+sinänsä,+että+mikä+olis+hyvä+puheenaihe.+Kyllähän+maailmaan+ja+tänne+ketjullekin+mahtuu+puhetta+ja+aiheita+vaik+kui+montlai,+turkulaisittain+sanottuna.+Tosin+sellaista+aihetta+tuskin+löytyy+joka+kaikkia+kiinnostaisi,+paitsi+muuan...no+jääköön+sanomatta.
Miuta+kiinnostaa+ny+ainakin+kohta+alkavat+Abu+Dhabin+pörinät.
Ja+juu,+tää+kirjautumisjuttu+on+taas+muuttunut+huonompaan+suuntaan,ei+kestä+pitkään.+Mikä+hitto+siinäkin+on+ettei+noin+yksinkertaista+asiaa+saada+toimimaan+kunolla.+Kyllä+useimmilla+sivustoilla+pysyy+kirjautuneena+kunnes+kirjautuu+itse+ulos.
13.12.2020 14:49
Ollaanpas+täällä+vakavien+aiheitten+parissa.+Vaikka+vetää+se+vakavaksi+sekin,+että+Turku+näyttää+olevan+nopeasti+pahenevan+epidemian+kourissa.+Pääkaupunkiseudun+jälkeen+tartuntoja+on+nyt+Turussa+selvästi+eniten.+Nyt+pitäisi+ottaa+järki+käteen+ja+kieltää+ensimmäiseksi+ainakin+koko+joulu.
Karjalan+tasavalta?+Eikös+Karjala+yrittänyt+julistautua+itsenäiseksi+tasavallaksi+joskus+90+-luvun+alussa?+Käsittääkseni+osa+Venäjän+federaatiota+(autonominen+itsehallintoalue+kuten+esim+Ahvenanmaa)+siellä+kuitenkin+yhä+ollaan+ja+tsaari+Putlerin+komennossa+kuitenkin+yhä+eletään.
13.12.2020 11:52
Toi+matolla+nukkuminen+on+aika+hyvä+pointti+jos+jouluglögi+on+turhan+vahvaa+ja+tulee+väsy+ennenkuin+kerkiää+sänkyyn.
Tuplapukki?+Piti+kuuklata,+kun+tuotakaan+en+tiennyt.+Kuulemma+vahvaa+erittäin+suosittua+lageria.+Miul+on+näköjään+sivistyksessä+oluen+kokoisia+aukkoja..
12.12.2020 20:11
Juu,+selvä+jouluvam..eikun+vimma+kun+matotkin+muka+pitää+pestä.
Mie+naatiskelen+tässä+saunasta,+eli+järkimeininkiä+sentään+täälläpäin.
12.12.2020 18:10
Urheiluista+miekään+juuri+piittaa,+kuhan+vormulat+ajetaan.+Kohta+taas+mennään,+wrooom!!
12.12.2020 14:40
Monet+ehkä+muistavat+että+mie+se+oon+joulun+vihaaja+nummero+1.+Hyi+helvata,+sanon+mie.
Kusipuutakaan+en+ikimaailmassa+ottaisi,+ellei+rva+W+pakottaisi.+Ja+sitten+se+kauhia+jouluhössötys.+Oli+koronaa+tahi+ei,+ostomanian+vallassa+olevat+hysteeriset+mummot+ym+valtaavat+kaupat..Voi+minua+miesparkaa.
Nyt+löysin+muuten+toistaiseksi+parhaat+kahvipöönit,+tummapaahtoinen+Africa,+100+%+arabicaa.+Siinä+vasta+kahvi.+Se+edes+vähän+helpottaa+joulunalustuskaani.
12.12.2020 14:04
"Eli+onko+yrityksillä+vapaus+levittää+koronaa?+Suorastaan+perustuslaillinen+oikeus?"
Erittäin+hyvä+kysymys.
Mielestäni+yhteiskunnan+tärkein+velvollisuus+on+ennenkaikkea+suojella+kansalaisiaan.+Tämä+periaate+ajaa+selvästi+esim+yksilönvapauksien+edelle.+Eli+jos+ja+kun+epidemia+tulee+tarpeeksi+pahaksi,+silloin+kyllä+päättäjien+pitäisi+uskaltaa+tehdä+oikeat+päätökset,+siis+määräykset,+ei+suositukset.+Mieluummin+ennemmin+kuin+myöhemmin.
Nythän+esim+Tukholma+on+jo+katastrofi+tilassa,+tehohoitopaikat+täynnä,+armeja+kutsuttu+apuun.+Kohta+ilmeusesti+pyydetään+hoitajia+sinne+myös+Suomesta.
12.12.2020 11:04
Ollaanpas+täällä+vakavien+kysymysten+äärellä.+Mikä+meikäläistä+tässä+maailmassa+oikeasti+jopa+pelottaa,+on+jonkinmoinen+suurta+kansanosaa++koskeva+älyllinen+degeneraatio,+josta+viimeisin+todiste+republikaanien+touhut+jenkeissä+viime+aikoina.+
Haaviston+jutusta+sen+verran,+että+perustulakivaliokunta+vain+totesi,+että+konsulipäällikön+siirtopäätös+toisiin+tehtäviin+oli+väärä,+jopa+lainvastainen.+Muilta+osin+katsottiin+Haaviston+toimineen+valtuuksiensa+puitteissa.+Haaviston+olisi+siis+pitänyt+ottaa+vain+al-Holin+asiat+pois+konsulipäälliköltä,+mutta+ei+siirtää+kokonaan+pois+asemastaan.+Konsulipäällikkö+Tuominenhan+kieltäytyi+toteuttamasta+Haaviston+määräystä+noutaa+väkeä+al-Holista,+koska+katsoi+että+olisi+ensin+pitänyt+olla+eduskunnan+linjaus+siitä+miten+asiassa+menetellään.
En+minäkään+vielä+tämän+tapauksen+perusteella+olisi+ollut+Haavistoa+viemässä+saunan+taakse+ammuttavaksi,+en+edes+valtakunnan+oikeuteen.
12.12.2020 10:44
Tää+varmaan+jakaa+jyrkästi+mielipiteitä+siitä,+että+onko+rikkomuksen+uhrilla+oikeus+julkistaa+tekijän+kuva,+ja+samalla+henkilöllisyys.+Minusta+ei.
06.12.2020 16:04
Lipsautin+vanhaan+ketjuun+tämän+moraalisesti+mielenkiintoisen+oikeustapauksen:
"Kauppias+jakoi+valvontakameran+kuvaa+näpistelijästä+ja+sai+sakot+–+Yrittäjät+kuohahtivat:+”Oikeuslaitos+on+vakavasti+vieraantunut+normaalista+elämästä”
https://www.iltalehti.fi/talous/a/db4ef9ac-a454-49c2-ab94-8eb43c905737
Tjaa,+minä+kyllä+oikeastaan+olen+oikeuslaitoksen+kannalla+tässä+asiassa..vai+olenko..
06.12.2020 15:31
"Kauppias+jakoi+valvontakameran+kuvaa+näpistelijästä+ja+sai+sakot+–+Yrittäjät+kuohahtivat:+”Oikeuslaitos+on+vakavasti+vieraantunut+normaalista+elämästä”
https://www.iltalehti.fi/talous/a/db4ef9ac-a454-49c2-ab94-8eb43c905737
Tjaa,+minä+kyllä+oikeastaan+olen+oikeuslaitoksen+kannalla+tässä+asiassa..vai+olenko..
06.12.2020 15:12
Mie+oon+ollut+Osuuspankkilainen+siitä+saakka+kun+alta+kakskymppisenä+hain+autolainaa,+pari+tuhatta+markkaa+tms+paikallisesta+Työväen+Säästöpankista.+Vakavailmeinen+pankinjohtaja+sanoi+että+kröhm,+kyllä+nyt+näyttää+tämä+tilin+käyttö+niin+pieneltä,+että+pankki+ei+voi+lainoittamaan+lähteä..
Mie+siltä+istumalta+Turun+Seudun+Osuuspankkiin+avaamaan+tilin,+laina+järjestyi+samalla+käynnillä.
06.12.2020 13:49
Järjestysnummero+lienee+sinänsä+yhdentekevä,+mutta+hämmästyttävää+kyllä+että+tämä+ketjujen+määrä+voi+olla+noinkin+suuri.
Numeroista+puheenollen,+katsoin+juuri+S-tiliäni,+bonuksistakin+oli+kertynyt+yli+kaks+sataa.+Olen+siis+varoissani.+Hiukan+kyllä+ihmettelen+tuota+S-tiliä,+en+edes+muista+sellaista+koskaan+avanneeni.+Etukortin+kyllä+joskus+ottanut.+Näkyy+olevan+jopa+Visa+tossa+S-kortissa..
06.12.2020 13:14
Asumisoikeusasunnon+hyvä+puoli+on+täydellinen+asumisturva,+ainakin+periaatteessa.+Vuokratasonkin+pitäisi+olla+vähän+alle+yleisen+vuokratason,+miten+lienee..
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/92f4a866-fbed-4a01-8799-19077c2544e7
06.12.2020 11:34
Joo,+kyl+koronaa+nyt+tuntuu+täällä+meidän+kunnassakin+asukaslukuun+suhteutettuna+olevan+turhan+paljon.Parissa+viikossa+määrä+liki+tuplaantunut+pitkän+rauhallisen+jakson+jälkeen.+Kiltisti+miekiin+käytän+turpanaamaria+kaupoissa+ainakin.+Kuulemma+pukeekin+meikäläistä..
Hesari+on+kaikin+puolin+ihan+ok+sanomalehti.+Se+mekin+on+tilattu,+Turun+Sanomia+ei.+Vielä+kun+sitä+näköislehteäkin+pääsee+nautiskelemaan+kännykän+ruudulta+niin+johan+on+upeeta,+vai+miten+se+nyt+oli..
05.12.2020 19:50
Sitten+on+vielä+vänkäri,+jota+metsuri+Edsonkin+varmaan+tarvitsee.+Eräänlainen+vipuvarsi+joka+vängätään+sahan+tekemään+rakoon+ettei+saha+jumitu+kiinni+kun+puuta+sahataan+poikki.
Tuima+on+meilläpäin+suunnilleen+sama+kuin+väkevä.+Tai+sitten+totinen+katse/ilme.
05.12.2020 19:00
87 / 130