Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
DrWhoo
profiilit
DrWhoo
DrWhoo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
2583
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mie+en+käy+kenenkään+runollisia+kykyjä+arvioimaan,+onhan+s24+aikana+ollut+moniakin+runoketjuja.+
Ylipäätään,+mie+en+viitsis+ottaa+kauhiasti+pulttia+tämmöisen+saitin+jutuista.+Kuka+kirjoittaa+mitäkin,+so+what?+
Mut+ny+on+mentävä.
04.10.2020 09:58
Entä+mitä+mieltä+ollaan+noista+hesan+liikennettä+tukkineista+ilmastoaktivisteista,+jotka+piti+pippurisumutteen+voimalla+poistaa+kadulta?
04.10.2020 09:43
Ämmä+on+itämurteissa+isoäiti.+Samoin+äijä+on+jossain+päin+isoisä.+Nykyisin+äijä+on+miestä+kehuva+sana.+Tosimies+(kuten+mie)+on+äijä.
Mitä+tulee+Auroran+aprikoimiin+anatomisiin+eroavaisuuksiin+naisten+ruumiinosissa,+muistan+kun+kakarana+isot+pojat+sanoivat+että+neek..eikun+tummilla+on+se+poikittain.+Myöhemmin+olen+selvittänyt+tuonkin+empiirsin+havainnoin,+että+ei+pidä+paikkaansa.
Mitä+tulee+kirjoittamisiin+täällä,+eiköhän+jokainen+kirjoita+just+mistä+huvittaa.
Mut+kohta+pitää+kääntää+keula+kohti+itää.
04.10.2020 09:34
Jaa+Raimo,+muistaakseni+oli+hänkin+Turun+suunnalta+kotoisin.+Erittäin+mukava+mies+ilman+muuta...kuuluu+varmaan+ihan+hyvää.+Turun+suunnalta+onkin+ollut+paljon+kirjoittajia.
03.10.2020 19:17
Juu+säämiskää+miekin+käytin.+Tai+siis+"säämiskää"+,+mitä+lie+jostain+keinokuiduista+tehtyä+tekosäämiskää.+Aitohan+on,+oliko+nyt+lampaan-nahasta+tehtyä+materiaalia.+Se+toimii+ihan+eri+tavalla+kuin+nuo+keinotekoiset+mitä+nykyään+säämiskän+nimellä+myydään.
Tuulilasi+tai+etulasi+on+varsin+tarpeellinen+varuste+autossa.+Sen+huomaa+ajaessa+aika+äkkiä+jos+sitä+ei+ole.+Kokemusta+on+siitäkin.
03.10.2020 18:54
Asiahan+ei+minulle+kuulu,+mutta+sanottakoon+etten+ole+tuota+ketjua+lukenut+lainkaan+koska+se+on+enimmäkseen+anonyymi.+Jos+jokainen+kirjoittaisi+reilusti+omalla+nimmarillaan,+ei+tarvitsisi+aprikoda+kuka+sanoi+mitä.+
Riimittely+on+ihan+hauskaa+hommaa+luulisin,+en+tosin+muista+itse+koskaan+mitään+riimitelleeni..
03.10.2020 18:39
Minnuu+ei+pahemmin+haittaa+muitten+riitelyt,+mutta+sikäli+se+haittaa+että+riitely+helposti+jyrää+alleen+kaiken+muun+keskustelun+tyngän,+mitä+täällä+satunnaisesti+joku+yrittää+viritellä.+Ja+näyttää+sitä+riitaa+tulevan+mistä+vaan,+viemäripumpuista+jos+ei+muusta.+
Huomen+on+taas+kalenteri+täynnä+kaikenmoista+menoa,+Otaniemessä+ja+Tampereella+muunmuassa+pittäis+käydä.
03.10.2020 15:46
Apuuva,+mihin+myö+sitten+joudutaan+jos+tämmöinen+varaventtiili+lopetetahan?+Toisaalta,+aina+löytyy+joku+joka+vaikka+yksin+pitää+venettä+pinnalla.+Sen+verran+riippuvaisuutta+tämmöinen+kirjallinen+ilmaisu+aiheuttaa,+luulen+mie.
Ja+Edson+on+Edson,+mie+oon+mie,+sie+oot+sie+jne.+,+eikä+kukaan+muuksi+muutu.+Näillä+mennään.
Mutta+asiaan.+Mie+pesin+kotteron+sisältä+ja+päältä.+Oli+aika+kelju+homma+tuo+ikkunoiden+pesu+sisäpuolelta.+Siinä+huomaa+ettei+enää+aivan+niin+taipuisa+ole+kuin+joskus.
03.10.2020 13:27
Tuossa+jo+hetken+ihmettelinkin+ketkä+kaikki+tällä+viikolla+ovat+lopettaneet+kirjoittamisen+lopullisesti.+.Että+siis+viemäripumput+tällä+kertaa+rassaavat.
03.10.2020 11:49
Juu,+miun+anoppein+on+94,+vaikeaa+kuvitella+tuon+ikäisen+kahlaavan+ainakaan+somessa.+Anopilla+on+LeWyn+kappale,+vähän+siis+muissa+maailmoissa,+milloin+missäkin.
Viimeksi+oli+närkästynyt+miehensä+uusiin+naimisiin+menosta.+Appiukko+kuoli+vuosia+sitten.
03.10.2020 11:45
Onkos+Inger+siis+siellä+jo..
Ja+meinaakko+että+Edson+olisi+viimeinen+jäljelle+jäänyt+patsaanveistäjä+tästä+jälkeenjääneiden..eikun+jäljelle+jääneiden+porukasta..
Sivumennen+(yhtään+itseäni+kehumatta)+sanoen,+miekiin+olin+aika+poika+puutöissä+jo+kansakoulussa.+Puhdas+kymppi+oli+useina+vuosina+arvosana.
03.10.2020 10:52
Ajatus+samasta+palkasta+"samasta+työstä"+on+järjetön.+Kyllä+se+vain+on+niin,+että+toinen+työntekijä+on+pätevämpi+kuin+toinen.+Kyllä+työnantajalla+täytyy+olla+oikeus+maksaa+työntekijälle+tuloksen+mukaan.
Itse+olen+pitkään+ollut+molemmilla+puolilla+pöytää.
Juu,+Kiina+on+kummallinen+maa,+nykyään+vauras+ja+käytännössä+johtava+teollisuusmaa,+jossa+ihmisoikeudet+ovat+edelleen+mitä+sattuu.
03.10.2020 10:20
Häh,+mikä+runoketju?+Ja+kyllä,+runoilijan+vieressä+istuminenkin+antaa+jo+empiiristä+tuntumaa+runoilijaan.
03.10.2020 10:05
Trumpusta+puheenollen+niin+juu,+pakananakin+ristin+käteni+rukoukseen+Trumpun+puolesta,+että+hän+saa+viimein+palkkansa+ja+päätyy+hiililapion+varteen.+Siinä+tapauksessa+kannatan+häntä+myös+presidentiksi+toiselle+kaudelle.+Balsamoituna+olisi+selkeästi+parempi+pressa+kuin+nyt.+
Metsäteollisuuden+työehtosopimuskuvioista+en+ole+kerennenyt+muodostamaan+edes+alustavaa+mielipidettä.+Tuohon+työnantajakohtaiseen+sopimusmenettelyyn+on+ollut+porvarihallituksien+tahtotila+jo+pitkään.+Sannan+hallitus+saa+kyllä+lisää+näppylöitä+nahkaansa.
03.10.2020 09:49
No+jaa,+jos+sanotaan+sitten+että+mediaani+on+luku+joka+kertoo+suuruusjärjestykseen+laitetun+jakauman+keskimmäisen+arvon...tai+jotain+sinneppäin,+jokos+kelpais,+häh?
Tosin+tässä+asiayhteydessä+kelvannee+tuo+sana+keskiarvokin,+ei+täällä+kukaan+mitään+huomaa..
Mut+isot+on+tilit+paperimiehillä.+Lakkoon+mentiin+ainakin+joskus+suunnilleen+joka+perjantai+kuten+telakallakin,++että+päästiin+ajoissa+kaljalle.
27.09.2020 19:07
Paperityöläisen+keskimääräisestä+ansioista+puhutaan+noissa+luvuissa.+Johtajien+palkat+sitten++enemmän.
En+tosin+tiedä+miten+juuri+tuohon+lukuun+on+päästy,+onko+kyseessä+"mediaani",+eli+suurimpien+ja+pienempien+palkkojen+keskiarvo.
Joka+tapauksessa+vormulat+käynnissä+juuri+nyt,+autonpalaset+lentää..
27.09.2020 14:17
Mitä+tulee+välimatkaan+sukulaisiin+(lähimpiä+lukuunottamatta),+sen+pituus+ei+miulle+olisi+ongelma,+pikemminkin+päinvastoin..
27.09.2020 12:38
"Kaipolan+pomo+kuitenkin+syytti+suoraan+työntekijöitä+Suomessa+ahneeksi+ja+siksi+vähentävät+tuotantoaan+Suomessa.+Kyllä+siinä+heilui+oikeiston+moukari"
Paperiliiton+sopimusta+kai+Pesonen+moitti+liian+kalliiksi,+ja+lienee+oikeassa.+Jos+paperityöläinen+saa+keskimäärin+n.+5 100+euroa+kuukaudessa,+se+on+kova+palkka.+Olkoonkin,+että+kyse+on+tuossa+tapauksessa+kolmivuorotyöstä.
Sivukuluineen+tuollainen+palkkataso+on+kuitenkin+tämän+päivän+paperin+hiipuvan+kysynnän+suhteen+suhteen+liian+kova.+Samoin+sellun+hinta+maailmalla+on+pudonnut+rajusti.
27.09.2020 12:32
Taas+viikon+kirjanpidolliset+pulkassa,+vai+pitäisikö+sanoa+biteissä.+Nyt+sitten...ei+suinkaan+uimaan+vaan+kahdelle+pyörälle.+Ehän+mie+ny+neljällä+pyörällä.+Kannan+"yhteiskuntavastuuta"+myös+siten,+että+olen+(tällä+kertaa)+menemättä+muiden+joukkoon+hallille+taudille+altistumaan.+Noissa+uusissa+maskisuosituksissa+oli
huvittavia+yksityiskohtia:+naamaria+käytettävä+myös+uimahalleissa..
27.09.2020 11:01
Päiväkausia+jopa?
Jeps+juu,+inhimillinen+kannanotto+hyvinkin.+Mukana+toki+roima+annos+nuoruuden+ideologista+kokemattomuutta.+Kyllä+se+siitä+iän+myötä+karisee,+se+kokemattomuus+nimittäin..
En+nyt+ole+niin+tarkasti+seurannut+näiden+metsäyhtiöiden+toimintaa+viimeaikoina.+Kaipolaako+tarkoitat,+vaiko+jostakin+muustakin+syystä+juuri+UPM:lle+goodbye?
Mitäs+mieltä+esim+Stora+Enson+nykyisin+aika+isosta+tekstiilisellun+tuotannosta?
27.09.2020 10:40
93 / 130