Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Marum
profiilit
Marum
Marum
Vapaa kuvaus
Aloituksia
2
Kommenttia
39
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hyvä kuulla että sinä olet toipunut terapian avulla. Minusta tuntuu etten ole nyt terapiakunnossa. En varmaan saisi edes lääkärinlausunto sitä varten. Tiedä sitten johtuuko tämä huono olo lääkkeistä vai mistä. Lääkäri ei kuitenkaan tue lääkkeiden lopettamista.
19.08.2024 16:04
En osaa tarkkaan sanoa mikä masentaa. Ehkä yksinäisyys, ero, työelämästä pois joutuminen. On minulla ystäviä, mutta emme näe kovin usein, koska kaikilla on ruuhkavuodet meneillään.
19.08.2024 15:59
Söin pitkään vahvaa folaattilisää, mutta siitä ei ollut apua. Karkkia kyllä syön kerran viikossa, mutta en usko että sokeri on masennukseni taustalla. En ole ylipainoinen. Liikuntaa pitäisi harrastaa enemmän, mutta en vain jaksa. Nyt yritän käydä kahdesti viikossa salilla.
18.08.2024 21:00
Toivottomuus on vallannut mieleni. Harkitsen sairaalaan lähtöä tai itsemurhan tekemistä. Ehkä yritän sinnitellä kuitenkin huomiseen, ja odotan että lääkäri ehkä soittaa tämän hetkisiin lääkityksiin liittyen. En kyllä tiedä mitä muutoksia on nyt yhtäkkiä mahdollista tehdä, että oloni tästä paranisi. Miksi elämän täytyy olla näin hankalaa?
18.08.2024 20:56
Kävin 2 vuotta Kelan terapiaa. Nyt olen psyk. polin mielestä liian huonokuntoinen terapiaan. Käyn hoitajalla 2 kertaa viikossa. Hänellä kyllä on psykoterapeutinkin koulutus.
17.08.2024 17:57
Oireet alkoi kun uuvuin työssä ja elämässä. Sen jälkeen olen läpikäynyt eron. Haluaisin kyllä vähentää lääkkeitä, mutta en voi tehdä sitä ilman lääkärin lupaa, jos aion saada hoitoa jatkossakin.
17.08.2024 17:29
En usko, että kuntoutustuella olo on se syy miksi mua masentaa. Jos tietäisin syyn, yrittäisin toki poistaa sen. Olen tehnyt erilaisia rentoutus- ja meditaatioharjoituksia. Ehkä ne hieman siinä hetkessä auttavat.
17.08.2024 17:01
En ole kokeillut, mutta mielellään kokeilisin jos siihen tulisi mahdollisuus. En tiedä tarjoaako psyk. poli kyseistä hoitomuotoa.
17.08.2024 16:37
Ei ole vähennetty, vaan lisätty vain. Olen koko ajan todella väsynyt ja mietityttää aiheutuuko väsymys lääkkeistä vai masennuksesta. Nyt ilmeisesti yhtä lääkettä oltaisiin juurikin väsymyksen vuoksi vähentämässä. Loppukuusta on psykiatrille aika.
17.08.2024 16:35
Itse yritän kyllä selviytyä avohoidossa, mutta olen tarvinnut myös osastohoitoa. Taas on se tilanne, että täytyykö lähteä päivystykseen vai selviänkö kotona. Yritän pärjätä kotona.
17.08.2024 12:58
Olen hakenut sairauspäivärahaa ja nyt olen kuntoutustuella. Tunnen kyllä huonommuutta siitä, että olen työkyvytön. Nyt olen keskustellut työnantajan kanssa, että voisin ehkä tehdä yhden päivän viikossa töitä. En kyllä ole yhtään varma jaksanko edes sitä.
16.08.2024 22:17
Työuupumuksen jälkeen masennus puhkesi, eli kai olin rasittanut itseäni liikaa. Ero tuli pari vuotta sitten, joka ei ole ainakaan helpottanut tilannetta. Jotenkin tämä olotila tuntuu sekä fyysiseltä että psyykkiseltä. Toivottomuus on nykyisin pahin "oire".
16.08.2024 21:48
Minulla sama tilanne. En vain näe elämälläni merkitystä. Olisi parempi vain kuolla pois. Lapsen takia yritän selviytyä, mutta usko alkaa loppumaan.
Sairastatko masennusta? Onko sinulla hoitokontaktia olemassa?
16.08.2024 20:16
Tähän+en+voi+kyllä+samaistua.+En+ajattele,+että+minusta+ei+pidettäisi+tai+että+minusta+ei+välitettäisi.+Päinvastoin,+olen+onnekas+siinä,+että+minulla+on+hyviä+ystäviä,+vaikka+en+heitä+tällä+hetkellä+juuri+jaksa+tavatakaan.+Koen+kyllä+häpeää+itsestäni+ja+tilastani,+mutta+joka+kerta+esimerkiksi+työnantajalta+saamani+tuki+yllättää.+Haluan+itse+toisille+ihmisille+vain+hyvää,+ja+siksi+uskon+että+suurin+osa+muistakin+ajattelee+näin+lähimmäisistään.+Se,+etten+jaksa+tavata+muita,+johtuu+siitä+etten+vain+jaksa+puhua,+tai+näytellä+iloista+ja+normaalia,+tai+rasittaa+muita+masentuneella+itselläni.
29.05.2022 21:10
Tämähän+se+ongelma+juuri+onkin.+Joko+selviydyn+jotenkin+itseni+kanssa,+ja+hyväksyn+elämäni+ja+itseni.+Elän+sen+asian+kanssa,+että+en+ehkä+ikinä+jaksa+juuri+mitään+tai+ketään+tai+tule+työkykyiseksi.+Tai+sitten+päätän+päiväni+oman+käden+kautta.+
Koen+kuitenkin,+että+jossain+sisälläni+minussa+on+se+kaikki+mitä+hyvään+elämään+tarvitsen,+mutta+olen+niin+lukkiutunut+ja+lamaantunut,+että+en+saa+itsestäni+mitään+ulos.
29.05.2022 21:01
Hyvä+kysymys.+Koen,+että+ovat+auttaneet+pahimpaan+ahdistukseen,+jolloin+olen+vain+tärissyt+ja+itkenyt+ja+jopa+oksennellut.+Asiat+eivät+myöskään+ärsytä+tai+haittaa+niin+paljon+kuin+ilman+lääkkeitä,+enkä+ole+raivohullu+kotona.+Toisaalta,+en+tiedä+onko+tämä+hyvä+asia,+jos+siedän+paremmin+asioita,+jotka+normaalisti+haittaisivat.+Kärsin+myös+aiemmin+unettomuudesta,+enkä+pystynyt+syömään,+koska+ruokahalua+ei+vain+ollut,+ja+nämä+asiat+ovat+korjaantuneet.
29.05.2022 20:53
Kilppariarvot+ym.+on+kyllä+tutkittu,+ja+arvot+hyvät.++Alavireistä+varastorautaa+lukuunottamatta+kaikki+ollut+tutkimuksissa+kohdillaan.+Ehkä+voisi+vielä+kokeilla+noita+vitamiinilisiä+laajemmin.+Nyt+käytössä+vain+D,+ja+kuureina+välillä+B+ryhmän+vitamiineja.+Ja+kiitos+kauniista+sanoistasi.
29.05.2022 20:48
Kilppariarvot+on+useaan+kertaan+otettu+ja+aina+olleet+hyvät.+Muutenkin+somaattista+puolta+tutkittu,+eikä+mitään+selittävää+ole+löytynyt,+paitsi+ferritiini,+joka+aluksi+22+ja+puolen+vuoden+rautakuurilla+nousi+33.++Vitamiineja+syön+säännöllisesti,+joten+en+usko+että+olisi+esim.+B12-+tai+D-vitamiinistakaan+puutosta.
29.05.2022 20:40
Hienoa,+että+olet+löytänyt+merkityksellistä+tekemistä+elämääsi.+Itsellenikään+raha,+status+ym.+ei+merkitse+mitään.+En+koe+työtäni+enää+merkitykselliseksi,+vaikka+se+sellaista+ja+jopa+hienoa+monen+ulkopuolisen+mielestä+voisi+ollakin.+Tunnen+itseni+täysin+turhaksi+työpaikassani.+Taloudellisista+syistä+en+kuitenkaan+pysty+tällä+hetkellä+irtisanoutumaan,+enkä+edes+ole+millään+muotoa+kykenevä+kokoaikaiseen+työhön.+Olen+yrittänyt+etsiä+sisäistä+motivaatiota+asioihin,+mutta+hetken+saatan+kokea+jonkun+asian+itselleni+"oikeaksi",+kunnes+tämä+tunne+taas+katoaa+vajotessani+masennuksen+syövereihin+ja+kaikki+menettää+merkityksensä.+Olen+niin+hukassa+itseni+kanssa,+että+en+osaa+enää+luottaa+omaan+ajattelu-+ja+arvostelukykyynikään.
28.05.2022 23:07
2 / 2