Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
TheUrbanLegends
TheUrbanLegends
TheUrbanLegends
Liittynyt 10v sitten
0
aloitusta ·
7496
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Väittämäsi+on+mielenkiintoinen+siinä+valossa,+että+Perussuomalaisissa+on+selkeästi+pienempi+osuus+korkeasti+koulutettuja+kuin+muissa+puolueissa.
19.04.2019 19:17
Hallitusneuvotteluissa+yritetään+etsiä+riittävää+kompromissia+eriävistä+näkemyksistä.+Halla-aho+tuskaili+sen+kanssa,+että+toisaalta+hänen+mukaansa+Perussuomalaisten+äänestäjät+haluavat+puolueen+hallitukseen,+mutta+mistään+ei+saisi+tinkiä.+Jos+nyt+haluatte+kaikkein+kovimmin+hallitukseen,+niin+kertokaa+sille+mestarillenne,+että+joustaa+menemään+vain+niin+paljon+kuin+tarvitsee.+Sillähän+se+parhaiten+hoituu.
19.04.2019 17:34
Olisipa+aika+helppoa+poliitikon+toiminta,+jos+voisi+vain+määrätä,+mitä+media+saa+kysyä+ja+mitä+kirjoittaa.+Onneksi+se+ei+ihan+näin+mene,+kuten+taannoinen+Sipilän+ja+Ylen+välinen+vellominenkin+osoitti.+Noloa+käytöstä+poliitikolta.+
https://yle.fi/uutiset/3-9324583
19.04.2019 11:32
Kiinnostava+vastaus.+Tuot+siinä+aika+selkeästi+esiin,+että+odotat+SDP:ltä+korkeampaa+moraalia+kuin+Perussuomalaisilta,+vaikka+et+suoraan+sitä+sanokaan.+Kieltämättä+on+todettava,+että+jossain+määrin+taidan+ajatella+samoin,+vaikka+ei+pitäisi.+Ehkä+siksi,+että+minun+on+todella+vaikea+kuvitella,+että+puolue+yhtä+selkeästi+tuomitsisi+vastaavan+toiminnan+tai+että+sellaiseen+syyllistynyt+tekisi+yksiselitteisen+anteeksipyynnön.
Peseekö+anteeksipyyntö+mielestäsi+puhtaaksi+pulmuseksi?+Tästä+olen+kanssasi+eri+mieltä.+Eivät+al-Taeen+kirjoitukset+muutu+siitä+yhtään+sen+hyväksyttävämmiksi.+Hän+kuitenkin+itse+tuomitsee+aiemmat+puheensa+ja+pyytää+nöyrästi+anteeksi.+Se+osoittaa,+että+henkistä+kasvua+on+tapahtunut.+
Minusta+on+hyvä,+ettei+puolue+vain+katso+sormiensa+läpi,+vaikka+anteeksi+onkin+pyydetty.+Asian+ohittaminen+osoittaisi+hyväksyntää,+mikä+mielestäni+tahraisi+puolueen+mainetta+melkoisesti.+
Lopulta+kai+kuitenkin+kansan+ääni+tulee+hyväksyä+molempien+tapauksessa;+sekä+Halla-ahon+että+al-Taeen.
19.04.2019 11:17
Ei+kai+sitä+laki+määrääkään.+Ihminen+kuitenkin+usein+ajan+mittaan+kasvaa+henkisesti,+oppii+uutta+ja+pystyy+suhtautumaan+itseensäkin+kriittisesti.+Jokainen+meistä+tekee+joskus+väärin,+ja+silloin+asiaan+kuuluu+katuminen+ja+anteeksi+pyytäminen.+Aina+voi+pyrkiä+toimimaan+jatkossa+paremmin.+
Jos+Halla-aho+kokee+olleensa+oikeassa+aiemmissa+kirjoituksissaan,+niin+silloin+vastuun+kntamiseen+kuuluu+niiden+takana+seisominen.+Jos+hän+taas+kokee,+että+on+tullut+ilmaistua+itseään+asiattomalla+tavalla+tai+oltua+vallan+kokonaan+väärässä,+anteeksi+pyytäminen+ja+asian+myöntäminen+on+vastuullista+käytöstä.+
Minut+opetettiin+jo+lapsena+pyytämään+myös+anteeksi,+vaikka+olisi+rankaistukin.+Muistan,+ettei+se+silloin+aina+ollut+helppoa.+Lapsellisuuksissa+sitä+tahtoi+joskus+ajatella,+että+kaikkien+muiden+vikahan+tämä+oli+ja+tuo+toinen+aloitti+ja+niin+pois+päin.+Aikuisena+sitä+pystyy+paremmin+kantamaan+vastuunsa+ja+näkemään+syytä+ihan+itsessäänkin.
19.04.2019 10:01
Mielenkiintoinen+ero+diskursseissa.+
"– On+tietysti+selvää,+että+emme+hyväksy+puolueena+mihinkään+ihmisryhmään,+uskontoon+tai+etniseen+taustaan+liittyvää+ihmisarvon+loukkaavaa+kommentointia+tai+epäasiallista+puhetta.+Se+on+hirveän+tärkeätä,+että+hän+on+itse+ottanut+kantaa+ja+irtisanoutunut+siellä+Facebookissaan+tämän+tyyppisestä+ajattelusta,+Rönnholm+sanoo+Ilta-Sanomille."
al-Taee+Facebookissa:
"En+ole+osannut+aina+suhtautua+maailmaan+siten+kuin+nykyään.+Olin+ennen+yksinäinen+ja+turhautunut,+vihainenkin.+Tiedän,+että+olen+sanonut+ja+kirjoittanut+typeryyksiä,+joita+en+itse+tänään+allekirjoita+enkä+hyväksy.+Kaikkia+sellaisia+sanoja+pyydän+nöyrästi+anteeksi."
Ei+siis+toimittajan+syyttelyä,+ei+väitteitä+että+SDP:tä+mustamaalataan+ja+vainotaan+ja+kohdellaan+eriarvoisesti,+ei+valittamista+että+vanhoja+asioita+nostetaan+esiin.+Suoraselkäinen+virheiden+myöntäminen+ja+nöyrä+anteeksipyyntö.+
Ja+silti+tämänkin+asian+esiin+nostaminen+ja+julkinen+käsittely+on+jotenkin+merkki+siitä,+että+Perussuomalaisia+kohdellaan+väärin.
19.04.2019 08:58
Aika+laajalti+nuo+kirjoitukset+nähtävästi+koetaan+häpeällisiksi,+koska+seuraa+puolustusreaktio+ja+toimittajan+asiattomana+pitäminen.+Jos+otetaan+esille+vaikkapa+Halla-ahon+tohtoritutkinto,+niin+ei+se+herätä+suuttumusta,+vaikka+'vanha+asia'+onkin,+koska+se+on+positiiviseksi+katsottu.+
Suoraselkäinen+ihminen+seisoo+sanojensa+ja+tekojensa+takana.+Pahoittelee,+jos+on+pahoiteltavaa+ja+kertoo,+jos+on+ihmisenä+kasvanut+ja+muuttanut+käsityksiään.+Poliitikko+joutuu+vastaamaan+samoihinkin+asioihin+kerta+toisensa+jälkeen.
18.04.2019 18:18
Väestönkehitystä+tutkitaan+ja+arvioidaan+jatkuvasti,+joten+ei+ihan+hatusta+vedetyillä+lukemilla+tarvitse+arpoa.+Väestöennusteesta+löytyy+tietoa+esimerkiksi+täältä:
https://www.stat.fi/til/vaenn/2018/vaenn_2018_2018-11-16_tie_001_fi.html
Ennusteessa+esimerkiksi+vuosittainen+nettomaahanmuutto+on+15+000,+mikä+poikkeaa+melkoisesti+sinun+ajattelemastasi.+
Ja+kun+sinua+muslimien+määrä+erityisesti+kiinnosti,+niin+tässäpä+yksi+arvio+kehityksestä+uskontojen+suhteen:
https://yle.fi/uutiset/3-7909301
Tässä+siis+arvioidaan,+että+muslimien+määrä+viisinkertaistuu+vuoteen+2050+mennessä,+jolloin+heitä+olisi+peräti+3,4+prosenttia+väestöstä+ja+lukumääräisesti+tällöin+190+000.
18.04.2019 08:45
Kyllä+tällainen+historia+ainakin+itseäni+pistää+epäilyttämään.+Silti+12+110+henkilöä+antoi+näissäkin+vaaleissa+äänensä+hänelle.+Kun+rehellisiä+ehdokkaitakin+on+tarjolla,+niin+on+vaikea+ymmärtää,+miksi+ääniä+ihan+tietoisesti+annetaan+sellaisille,+jotka+ovat+osoittaneet+kykenevänsä+varsin+hyvin+joustamaan+paitsi+hyvistä+tavoista,+myös+maamme+lainsäädännöstä.+
Mutta+itsehän+me+kansana+päätämme,+kukin+yhdellä+äänellä.+Kaikille+rehellisyys+ja+moitteettomuus+ei+selvästi+ole+tärkeimpien+asioiden+joukossa+edustajan+valinnassa.
18.04.2019 06:34
Olen+saanut+sellaisen+käsityksen,+että+Perussuomalaisten+kannattajissa+on+paljon+niitä,+joiden+mielestä+esimerkiksi+SDP:n+ajama+politiikka+on+kovin+erilaista+kuin+Perussuomalaisten+ajama,+Vasemmiston+ja+Vihreiden+politiikasta+puhumattakaan.+Nyt+vaalien+jälkeen+tilanne+näyttää+kovin+toisenlaiselta+sekä+Halla-ahon+puheiden+että+monien+Perussuomalaisten+kannattajien+taholta.+Nyt+jää+olo,+että+monia+jopa+harmittaa,+että+SDP:ssä+joku+ajattelisi,+että+arvoissa+olisi+kovasti+eroa.+
Jos+Perussuomalaiset+puolueena+jatkaa+joustamista+niin+paljon,+että+kuulumisessa+mahdollisesti+jopa+vihervasemmistolaiseen+hallitukseen+ei+ole+mitään+ongelmaa,+niin+mitä+mieltä+te+kannattajat+olette+–+onko+kaikki+mennyt+siten,+kuin+äänestäessänne+toivoitte+ja+uskoitte?+Onko+SDP:n+arvomaailma+todella+hyvin+yhteneväinen+Perussuomalaisten+arvomaailman+kanssa?+Ovatko+halventavasti+'suvakeista'+puhuvat+lopulta+vain+niitä+Halla-ahon+mainitsemia+muutamia+törkyturpia+ja+todellinen+Perussuomalainen+hyvinkin+vihervasemmistolainen+ajatusmaailmaltaan?
Vai+löytyykö+sellaisia+Perussuomalaisten+kannattajia,+joiden+mielestä+arvomaailmat+todella+ovat+hyvin+erilaiset,+jopa+liian+erilaiset+sopivan+kompromissin+löytämiseksi?
18.04.2019 06:19
Jos+sinua+kiinnostaa+kannattajan+sijaan+jäsen,+niin+Perussuomalaisten+jäsen+on+keskimäärin+54-vutoias.+74+prosenttia+heistä+on+miehiä.+Korkeakoulutettuja+27+prosenttia.+Työsskäyviä+51+prosenttia,+eläkeläisiä++35+prosenttia,+opiskelijoita+3+prosenttia+ja+työttömiä+11+prosenttia.+
Työssä+käyvistä+ylempiä+toimihenkilöitä+on+23+prosenttia,+alempia+toimihenkilöitä+20+prosenttia,+työtenkijöitä+38+prosenttia+ja+yrittäjiä+20+prosenttia.+
Tuloista+kun+oli+puhetta,+niin+alle+1350+euroa+jäsenistä+tienaa+33+prosenttia+ja+kannattajista+29+prosenttia.+1350-1799+euroa+jäsenistä+23+prosenttia+ja+kannattajista+30+prosenttia.+1800-2299+euroa+jäsenistä+20+prosenttia+ja+kannattajista+22+prosenttia.+Yli+2300+euroa+jäsenistä+24+prosenttia+ja+kannattajista+19+prosenttia.+
Suomalaisten+keskipalkka+pyörii+jossakin+3500+euron+hujakoilla.+Kuten+itsekin+tuot+esiin,+varsin+pienituloistahan+porukka+on,+jos+kokonaisen+kotitalouden+mediaanitulossakin+päästään+vain+3000+euroon.+Kotitaloushan+ei+siis+tosiaan+ole+sama+asia+kuin+yksittäinen+henkilö.+
Keskituloisia+suosiva+politiikka+perustuu+Perussuomalaisten+ohjelmiin.+He+muun+muassa+ajavat+veronalennuksia+'tavallisille+keskituloisille',+kuten+asian+ilmaisevat.
18.04.2019 03:06
Linkkisi+juttu+kertoo+samasta+tutkimuksesta.+Sinä+vain+puhut+jäsenistä,+minä+puhuin+kannattajista,+joiden+perään+aloitus+kyseli.
Perussuomalaisten+kannattajat+ovat+tosiaan+pääasiassa+pienituloisia+työntekijöitä,+mikä+on+kiinnostavassa+ristiriidassa+sen+kanssa,+että+heidän+ajanmansa+politiiikka+on+'tavallisten+keskituloisten'+asialla+ja+pohtii+sitä,+että+vaurastuminen+tulee+sallia.+Siinä+tosiaan+onkin+aihetta+miettimiseen,+kuten+kehotat.
18.04.2019 02:24
Tästäkin+aiheesta+löytyy+kyllä+selvityksiä.+
Kannattajien+keski-ikä+on+44+vuotta,+miehiä+heistä+on+68+prosenttia,+korkeakoulutettujen+osuus+on+10+prosenttia.+Työssäkäyviä+60+prosenttia,+eläkeläisiä+18+prosenttia,+opiskelijoita+5+prosenttia+ja+työttömiä+15+prosenttia+(reilusti+suurin+osuus+muuten,+toisena+tulevalla+Vasemmistoliitolla+vastaava+prosenttiosuus+7).+
Työssä+käyvistä+ylempiä+toimihenkilöitä+9+prosenttia,+alempia+toimihenkilöitä+19+prosenttia,+työntekijöitä+63+prosenttia+ja+yrittäjiä+9+prosenttia.+
Lisää+esimerkiksi+täältä:
https://kaks.fi/wp-content/uploads/2017/03/tutkimusjulkaisu_103.pdf
17.04.2019 18:48
Ei+minulla+ole+tarvetta+laulella+pilkkalauluja+Hakkaraisesta+tai+kenestäkään+muustakaan.+En+koe+sitä+oikeudeksenikaan.+Eikä+leimata+ihmisryhmiä,+esim.+Perussuomalaisia.+Jos+minulla+tällaisia+ongelmia+olisi,+niin+silloinhan+kirjoitukseni+ei+olisi+asiallista.+
Eivät+nämä+niin+vaikeita+asioita+ole.+Uhriutumisen+sijaan+kannattaa+miettiä+omaa+toimintaansa.
17.04.2019 18:08
Tämä+on+varmasti+ongelma,+jos+kertoo+itsestään+liian+yksityiskohtaisia+tietoja+tai+mielipiteitä,+joiden+takana+ei+olisi+valmis+seisomaan+myös+omilla+kasvoillaan.+Minä+olen+sillä+tapaa+rehellinen+kirjoituksissani+täälläkin,+ettei+siitä+nyt+kummoista+vahinkoa+kävisi,+vaikka+henkilöllisyyteni+selviäisikin.
17.04.2019 08:54
Minä+en+osaa+kokea+vahingoniloa+vaalituloksesta,+oli+se+mikä+hyvänsä.+Me+kansana+olemme+äänestäneet+ainakin+pääsääntöisesti+sen+eteen,+että+seuraavina+vuosina+ajettava+politiikka+olisi+sellaista,+mitä+kukin+meistä+parhaaksi+maallemme+katsoo.+Eriäiviä+mielipiteitä+meillä+siitä+toki+on,+mutta+pyrkimys+on+sama;+paras+mahdollinen+lopputulos.
Todellisuus+on+aina+kompromissi+ja+osa+tulee+aina+olemaan+erityisen+huolissaan+tuloksesta;+syystäkin.+Erilaiset+hallitukset+painottavat+erilaisia+asioita+ja+jotkut+siinä+aina+eniten+voittavat+ja+jotkut+eniten+häviävät.+Kyllä+huoleen+ja+suruunkin+on+oikeus,+jos+tulos+itsestä+siltä+tuntuu.+
Emmeköhän+kuitenkin+kansana+voi+kaikki+toivoa+sitä,+että+tuli+mitä+tuli,+niin+se+olisi+mahdollisimman+hyvä.+Turha+siinä+on+ketään+ilkkua.
17.04.2019 08:44
En+minä+nyt+sitä+erityisen+epäviisaana+näe,+kun+varmasti+jokaiselle+on+selvää,+että+epävirallisia+keskusteluita+käydään.+Sanoihan+tuo+Slunga-Poutsalo+Perussuomalaistenkin+näihin+osallistuneen+siinä+missä+kaikkien+muidenkin,+vaikka+jotenkin+samalla+onnistui+asiasta+myös+uhriutumaan.
17.04.2019 08:39
Kiinnostava+puolue+se+kyllä+on.+Kiinnostus+ja+kannatus+ei+tosin+ole+sama+asia;+en+kuulu+ko.+puolueen+kannattajiin,+mutta+minua+kiehtoo+ajetun+politiikan+ja+kannattajien+aseman+välinen+voimakas+ristiriita.+Edellisen+hallituksen+aikainen+dramaattinen+hajoaminen+oli+mielenkiintoista+seurattavaa+myös,+samoin+kuin+nykyisten+Sinisten+täysi+ulkoistaminen+Perussuomalaisten+historiasta+monen+silloin+innokkaana+juuri+näitä+äänestäneen+taholta.+
Eivätkä+kiinnostavat+käänteet+tunnu+siihen+loppuvan.+Ehkä+puolueen+historian+valossa+olisi+pitänyt+osata+odottaa+sitä,+mitä+vaalien+jälkeen+on+alkanut+tapahtua,+mutta+minä+kyllä+jotenkin+naiivisti+uskoin,+että+Halla-aho+pitää+jyrkän+linjansa.+Nykyinen+joka+suuntaan+joustaminen+pääsi+yllättämään.+On+kiinnostavaa+seurata,+miten+jäsenkunta+alkaa+tähän+reagoida.+Tuleeko+jälleen+luopioleimoja+ja+hajoamista,+vai+hyväksytäänkö+mikä+hyvänsä+joustaminen+mestarilta.+Hän+itse+on+sanaillut,+että+tasapainoilussa+pitää+olla+todella+tarkkana.+Aika+näyttää,+miten+hän+tässä+onnistuu.
17.04.2019 08:37
En+minä+näe+mitään+ongelmaa+rekisteröitymisessä.+Paremminhan+tämä+toimii+rekisteröityneille+muutenkin.+Toisaalta+minulla+ei+ole+tarvetta+puhua+asiattomasti,+vaan+katson,+että+mielipiteet+voi+ilmaista+varsin+hyvin+solvaamatta+ja+herjaamatta+muita.+Minulle+on+riittänyt+tämä+yksi+nimimerkki+vallan+mainiosti;+miksi+nähdä+vaivaa+kirjoittelemalla+nimimerkkejä+vaihdellen?
17.04.2019 08:26
No+mutta+sehän+on+kiva.+Kannattajatkin+ovat+sitten+tyytyväisiä+eikä+mitään+ristiriitaa+ole.+Halla-aho+itse+tosin+pohdiskeli+sitä,+että+hänen+mielestään+äänestäjänsä+haluavat,+että+hallitukseen+mennään,+mutta+mistään+ei+tingitä.+Häntä+varmaan+helpottaa+tieto,+että+joustaa+menemään+vain,+kaikki+on+hyvin.
17.04.2019 08:20
100 / 375