Rekisteröityminen tulossa

Jos ei rekisteröidy, nimimerkkiä ei saa ja on pelkkä anonyymi. Rekatessa joutuu tosin antamaan puhelinnumeronsa.
Tarkoittaa, että täällä on pelkkiä anonyymejä sitten. Järkevää keskustelua.

Meinaatteko rekisteröityä?

Voihan tietysti viestin loppuun kirjoittaa nimimerkkinsä.

Mutta puh.num. tarkoittaa, että henkilöllisyyden voi selvittää.

Että vihapuhesyyte ja fatwa tulossa!

Itse olen kirjoitellut usealla nimimerkillä, eri aiheet erillä.

31

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En minä näe mitään ongelmaa rekisteröitymisessä. Paremminhan tämä toimii rekisteröityneille muutenkin. Toisaalta minulla ei ole tarvetta puhua asiattomasti, vaan katson, että mielipiteet voi ilmaista varsin hyvin solvaamatta ja herjaamatta muita. Minulle on riittänyt tämä yksi nimimerkki vallan mainiosti; miksi nähdä vaivaa kirjoittelemalla nimimerkkejä vaihdellen?

      • Tämä on varmasti ongelma, jos kertoo itsestään liian yksityiskohtaisia tietoja tai mielipiteitä, joiden takana ei olisi valmis seisomaan myös omilla kasvoillaan. Minä olen sillä tapaa rehellinen kirjoituksissani täälläkin, ettei siitä nyt kummoista vahinkoa kävisi, vaikka henkilöllisyyteni selviäisikin.


      • Turakainen
        TheUrbanLegends kirjoitti:

        Tämä on varmasti ongelma, jos kertoo itsestään liian yksityiskohtaisia tietoja tai mielipiteitä, joiden takana ei olisi valmis seisomaan myös omilla kasvoillaan. Minä olen sillä tapaa rehellinen kirjoituksissani täälläkin, ettei siitä nyt kummoista vahinkoa kävisi, vaikka henkilöllisyyteni selviäisikin.

        Minäkin olen tuolla tapaa rehellinen mutta en ole valmis tanssimaan kalteritangoa vain siksi että uhohdin lisätä johonkin mielipiteeseeni sellaisen sanan joka näyttää rajoittavan mielipiteeni pienempään joukkoon kuin kokonaiseen Suomen kansan kansanryhmään. Ja on ollut niinkin että käräjä"oikeuden" mukaan esimerkiksi yhdessä matulassa oleskelevat matut ovatkin muodostaneet kokonaiseen Suomen kansan kansanryhmään.


      • Ei tarvi edes solvata ketään, että häkki napsahtaa. Riittää, että kirjoittaa islamista totuuksia.
        Eu:n oikeuden mukaan ei ole pedofiliaa sekaantua 9-vuotiaaseen.
        Jos sinulla on eliitin, median ja suvakkien sallima oikea mielipide, ei sinulla olekaan mitään vaikeuksia sanoa sanottavasi.
        Meillä muilla sen sijaan on, jotka arvostelemme islamia, trans- ja homoaatetta, matubisnestä.

        Jussi Halla-aho, Jösse Järvenpää ja monet muut ovat saaneet "vihapuhe"tuomion. Järvenpäälle jopa halutaan vankeutta lauluista.

        Ajattelepa näin päin: jos Persut kieltäisivät sinua arvostelemasta omaa ideologiaansa ja saisit sakkoa tai vankeutta ja potkut pilkkalaulusta vaikka Hakkaraisen juoppoudesta. Olisiko se oikein ja sananvapauden mukaista?


      • Anonyymi
        TheUrbanLegends kirjoitti:

        Tämä on varmasti ongelma, jos kertoo itsestään liian yksityiskohtaisia tietoja tai mielipiteitä, joiden takana ei olisi valmis seisomaan myös omilla kasvoillaan. Minä olen sillä tapaa rehellinen kirjoituksissani täälläkin, ettei siitä nyt kummoista vahinkoa kävisi, vaikka henkilöllisyyteni selviäisikin.

        TheUrbanLegends vastasi alla olevaan (nyt vävinneeseen) viestiini:

        "miksi nähdä vaivaa kirjoittelemalla nimimerkkejä vaihdellen?"

        Yksi nyymi ei anna suojaa ID:lle etenkin jos osallistuu eri aihepiirien keskusteluihin. BigDatan avulla ID on hyvin helppo selvittää mielipiteiden avulla, Google, Facebook yms tuntevat käyttäjänsä kiusallisen paljon paremmin kuin yksikään ihminen, käyttäjä itse mukaanluettuna.
        -
        Turakainen tolkuton


      • Crusader kirjoitti:

        Ei tarvi edes solvata ketään, että häkki napsahtaa. Riittää, että kirjoittaa islamista totuuksia.
        Eu:n oikeuden mukaan ei ole pedofiliaa sekaantua 9-vuotiaaseen.
        Jos sinulla on eliitin, median ja suvakkien sallima oikea mielipide, ei sinulla olekaan mitään vaikeuksia sanoa sanottavasi.
        Meillä muilla sen sijaan on, jotka arvostelemme islamia, trans- ja homoaatetta, matubisnestä.

        Jussi Halla-aho, Jösse Järvenpää ja monet muut ovat saaneet "vihapuhe"tuomion. Järvenpäälle jopa halutaan vankeutta lauluista.

        Ajattelepa näin päin: jos Persut kieltäisivät sinua arvostelemasta omaa ideologiaansa ja saisit sakkoa tai vankeutta ja potkut pilkkalaulusta vaikka Hakkaraisen juoppoudesta. Olisiko se oikein ja sananvapauden mukaista?

        Ei minulla ole tarvetta laulella pilkkalauluja Hakkaraisesta tai kenestäkään muustakaan. En koe sitä oikeudeksenikaan. Eikä leimata ihmisryhmiä, esim. Perussuomalaisia. Jos minulla tällaisia ongelmia olisi, niin silloinhan kirjoitukseni ei olisi asiallista.

        Eivät nämä niin vaikeita asioita ole. Uhriutumisen sijaan kannattaa miettiä omaa toimintaansa.


    • Öjjgffssetunbv

      "Toisaalta minulla ei ole tarvetta puhua asiattomasti"
      Eihän kukaan asiattomia halua puhua, mutta jos joskus erehtyy puhumaan totta, niin saattaa häkki heilahtaa.

    • Turakainen

      "Mutta puh.num. tarkoittaa, että henkilöllisyyden voi selvittää. "

      ID:n voi selvittää paljon paremmin, helpommin ja varmemmin netin välitystietojen avulla.

    • mielipide-asiaan

      Mihin se vaikuttaa, kun nimimerkin tilalle voi kirjoittaa mitä tahansa. Onko kaikkien kirjoittajien muka pakko henkilöityä kirjoittaessaan? Voihan sitä mielipiteen ilmaista asioista nimettömänäkin, ja se on ihan yhtä hyvä mielipide kuin jos sen kirjoittaisi joku nimimerkillinenkin.

      • tulevanimetön

        Samaa mieltä. Jos ketjun rakenne säilyy tällaisena, jokainen anonyymi tietää, kenen kommenttiin on vastattu.


    • Cgd

      Tarkoitus on kitkeä yhden kirjoittajan massa postitusta. Olen siitä pelkästään iloinen ja pääsen helpommalla itsekikin.

      Entä mitäs uudistuksesta tuumi Marco ja Ske?

      • Turakainen

        Sellainen tarkoitus tietenkään ei toteudu tuolla muutoksella koska edelleen voi postata ilman rekkausta, kohtaa 'Nimimerkki' nyymi ei voi täyttää vaan sen tilalle tule automaattisesti 'Anonyymi'. En heti keksi mitä järkevää etua tästä muutoksesta on kenellekään, se menee epäselvemmäksi mihin viestiin on vastattu. Saattaa olla että Suomi24:n kaltaiselle ylläpidolle/sensuurille muutoksesta luullaan olevan etua mutta se luulo johtuu siitä että ylläpito tai sen käytössä olevat työkalut ovat kivikaudelta.


    • Rreppana

      Itse kirjoitan maahanmuuttovastaisia kommenttejani eri nimimerkeillä niin että luon vaikutelman että täällä olisi monia maahanmuuttovastaisia. Mitenkä minun nyt käy.

      • Turakainen

        Ei täällä koskaan ollut maahanmuuttovastaisia kommentteja, vaan haittamaahanmuuttovastaisia.


    • Wsds

      En meinaa. Se vain loppuu täällä käynti.
      Muutenkin asiaton jauhaminen on saanut sellaiset mittakaavat että ei jää ikävä. Mielivaltainen moderointi, vaikka ei itseeni pahemmin ole koskenut, koska pyrin olemaan aina kuivan asiallisella sarkastisella linjalla, on ihmetyttänyt.

      Onhan täällä pari vuosikymmentä tainnut yhteensä hurahtaa. Joskus päivittäin kommentti pari joskus vähemmän. Harvemmin aloituksia olen väsäillyt.
      Se on sitten kiitos ja näkemiin kun.se aika koittaa.

      • tässätoinen

        Täällä toinen samoin ajatuksin.
        Ei tule ikävä Suomi24:ää.


      • Anonyymi
        tässätoinen kirjoitti:

        Täällä toinen samoin ajatuksin.
        Ei tule ikävä Suomi24:ää.

        Ja täällä. Surkeaksi käy sekä palsta että koko tämä kieltojen täyttämä maailma.

        Pitäkää tunkkinne, sanoi entinen mieskin...


    • anot.kuuseen

      Toivottavasti sheriffit poistelevat "Anonyymejä" viestejä rankemmalla kädellä ja mielivaltaisesti. Jos et kerran rekisteröidy niin turha urputtaa jos mielipiteesi menee dele helpommin.

      • kaikkitöihin

        Olisi parempi jos rekisteröityneet, eli mobiilivarmennetut voisivat poistaa anonyymien viestejä palstaa likaamasta ;-)


      • Turakainen
        kaikkitöihin kirjoitti:

        Olisi parempi jos rekisteröityneet, eli mobiilivarmennetut voisivat poistaa anonyymien viestejä palstaa likaamasta ;-)

        Kun käyttää raha rahalla hankittua prepaid littymää sellaisessa puhelimessa jolla ei aiemmin ole ollut mitään nykyiseen käyttäjään kytkettävissä olevaa käyttöä/liikennettä eikä hankintatietoa niin ei ole ollenkaan helppoa mobiilivarmentaa mitään (ID:n selvittäminen toki on mahdollista, mutta perin hankalaa).


    • MINULLAPA ON ENITEN NIKKEJÄ.... ja uusia vuolen kuten EEMELI , kun vaimo lukitsee minut ulkovajaan miettimään trollauksiani ...........................!

      Terveisiä Vaahteramäeltä Sitta bå svenska

      • BörjeAnnikki

        Mycke kiva juttu. Lycka till!


    • tuskinpoikkeus

      Kuvitteleeko joku tosissaan, että seuraan tai muistan mielipiteitä nimimerkkien mukaan? Aika suuria kuvitelmia minun mielestäni.

    • eikiitose

      En tietenkään rekisteröidy, vaan nyt on aika siirtyä ylilaudalle

    • salaliitto ja avioliitto = yhtä hämärää vaikka keväällä valon pitäisi lisääntyä ??????????????????????

    • Anonyymi

      Nimimerkin voi kirjoittaa viestin loppuun. Itse en missään tapauksessa tule koskaan rekisteröitymään. Mielummin vaikka lopetan tämän sivuston käytön, on niitä muitakin sivustoja. Tuskin olen ainoa.

      T: Nimi Merkki

    • realismi______

      Tämä alusta jäi tähän jos täytyy rekisteröityä siirryn persujen sivuille?

    • anonyymi

      Voihan sitä antaa prepaid-numeron. En aio itse rekisteröityä, ja olen jo vähentänyt kirjoittelemistani, kuten s24 haluaakin. Jos rekisteröisin yhden nimmarin, valitsisin sen aihealueen, joka minulle on tärkeintä juuri nyt. Kun sitten kirjoittaisin muista aiheista, kirjoittaisin rekisteröitymättä.

    • 80-pros-ei-rekisteröidy

      Kuulisi nyt jonkun selityksen että mihin Suomi-24 pyrkii tuolal pakkorekisteröitymisellä? Mikä kaupallinen ajattelutapa tai kuvio siinä on takana?

      Saako puhelinnnumerolla tunnistautuneista käyttäjistä jotakin rahallista, myymisen arvoista tietoa kasaan? Facebookin koko ansaintalogiikka perustuu tunnistamiseen, ja sitä kautta kullekin käyttäjälle lähetettyihin kohdennettuihin mainoksiin.

      En vain ymmärrä saako Suomi-24 jotakin tällaista rahallista hyötyä pakkorekisteröitymisestä, omalla puhelinnumerolla.

      Tietenkään 80% kirjoittelijoista ei tule rekisteröitymään, ja he ovat silloin kaikki "Anonyymi" niimerkillä kirjoittelevia.

      Kasvaako tätä kautta Suomi-24: käyttäjämäärä ja mainosmyynti vai pieneneekö käyttäjämäärä ja mainosmyynti? Siinä on se kaupallinen kysymys.

      • Anonyymi

        Veikkaisin jälkimmäistä vaihtoehtoa.


    • Anonyymi

      rekkari on ihan ööööööööööööö, ei se mitään hyväksi muuta.
      on vain erittäin typerää toimintaa ja sillä rajataan ihmiset pakolla,kuten tämän ajan yhteiskunta muutenkin tekee. nyt on vain digi digiä, joka ei maailmaa sinänsä paranna tai uudeksi rakenna.

      mikään pakko ei muuta maailmaa, keinot elää se on varmaa.

      anonyymikin ok, mutta asiasisältöjen takia entinen otsikointi on ehdottomasti parempi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      144
      3860
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      88
      3508
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      324
      2016
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      93
      1507
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1306
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1175
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      152
      937
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      909
    9. 46
      803
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      787
    Aihe