Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

7496

1. Kristitty presidentti käyttäytyy epäkohteliaasti ei-kristittyjä kohtaan. Ainut kohu, mitä siitä seuraa, tuntuu olevan kristittyjen pyhä vahingonilo - hähää, nyt kyllä teitä ateisteja varmasti harmittaa, siitäs saitte kun ette usko meidän Jumalaamme.

Ateistina ainakin itse olen tottunut tuollaiseen epäkohteliasuuteen, syrjimiseen, kristittyjen erityisasemaan jne. Siinä paljon yhden presidentin siunailut tunnu, korkeintaan saa vähän kohottamaan kulmakarvoja. Harmitukseen asti ei moinen jaksa nousta, saati sitten raivoon, vaikka se kristityn sielua kutkuttaisikin - sori siitä.

Erikoiselta toki tuntuu kristittyjen käytös tässä, vaikka ei siinäkään sinällään mitään uutta ole. Ainahan se usko pitäisi pakottaa muillekin ja suhtautuminen ei-kristittyihin on niin usein juuri tällainen hyökkäävä ja halveksiva.

Hyvää uutta vuotta teillekin, ja siunatkoon se Jumalanne teitä.
  2. Ratkaisevaa on tilanne 1.1. Eli tänään ehtii vielä erota. Joskus aiemmin on ollut käytössä ns. katumuskuukausi. Silloin joulukuun aikana eronneet joutuivat maksamaan vielä seuraavankin vuoden kirkollisverot. Viime vuosina kuitenkin on riittänyt se, että eroaa edellisen vuoden loppuun mennessä.

Tänään eroamalla siis tosiaan välttyy ensi vuoden kirkollisveroilta. Jos päätyy eroamaan, kannattaa tilata uusi verokortti ilman sitä kirkollisveron osuutta.

Itse maksaisin reilut 600 euroa kirkollisveroa ensi vuonna, jos olisin kirkon jäsen. Onneksi en ole.