- Aika huvittavaa, että mietit välittömästi miesten välistä seksiä, kun puhutaan miesten välisestä ymmärryksestä. Seksin tarve siis ajaa miehen ja naisen suhteeseen, sitähän sinä varmaan tässä ajat takaa. Mutta ajattelumalli, että mies ja nainen ovat eri planeetoilta on kyllä kivikautinen, silloin miehen ja naisen asema oli täysin erilainen kuin nykyaikana. Saman sukupuolen sisälläkin on eroja ajattelussa ja samaa sukupuolta olevatkaan eivät välttämättä ymmärrä toisiaan. On helppo yleistää, kun kaikki naiset sitä, kaikki miehet tätä, vaikka jokainen tekee yksilönä päätökset. Laumakäyttäytyminen ei ole fiksun ihmisen ajatusmalli.
- Minkä ihmeen takia kukaan sitten menee/joutuu/haluaa parisuhteeseen, jos on jo vuosisatoja tiedetty, ettei eri sukupuolet ymmärrä toisiaan? Pitäisi sitten naisten pariutua keskekenään ja miesten keskenään, niin kohan alkais ymmärrystä riittää.
- Mielenkiintoinen näkökulma, mutta lähinnä siksi, että odotatko sinä malttamattomana 40-50 ikää, jolloin sinusta yhdessä yössä tulee komistus ja pääset valkkaamaan parikymppisistä naisista mieleisesi?
- Autoa ostaessa ajatellaan vain ja ainoastaan itseään sillä hetkellä kun ollaan autokaupoilla. Jos ei perhettä tai edes sitä naista ole, niin piruakos varten mies ostaisi isomman auton kuin itse tarvitsee?
- Jos ei menneistä virheistään ota oppia, niin melkoisen tyhmä pitää olla. Itsesuojeluvaisto lisääntyy vanhetessa muissakin asioissa kuin parisuhteissa, tai ainkim pitäisi lisääntyä.
- Siinähän se maailman helpoin selitys on, kun mies ei ymmärrä naista. Ei ne naiset kuitenkaan eri planeetalta ole kotoisin tai puhu ymmärtämätöntä kieltä, joten kyllä se miehessä itsessään on vika, jos ei viitsi ottaa asioista selvää ymmärtääkseen. Mutta jos ei älli riitä ottamaan naista huomioon päätöksissä, niin silloin voi syyttää vain itseään.
- Liian helppoa, ei tulis ikinä toimimaan. Tyhmyysgeeninkin voisi muunnella fiksuusgeeniksi.....
- Paljon on tullut hyviä kommentteja, samoja ajatuksia mitä minullakin on. Katsoin talvella dokkarin jenkkien geenimanipuloidusta ruuasta, mahdollisimman paljon kasvatetaan halvalla ja nopeasti. Väestö lisääntyy ja ruuantarve kasvaa, sitä ongelmaahan siinä yritetään ratkaista. Mutta kun geenimanipuloitu ruoka on muutaman ihmisen miljoonabisnestä ja kun on kyse rahasta, sitä pitää saada mahdollisimman paljon, mahdollisimman vähillä tappiolla. Silloin ei mietitä pienen ihmisen asemaa tai toimeentuloa, mietitään vain suurta tuottoa. Kyllä minä mieluummin syön kotimaista ruokaa, kun tiedän, ettei nautasikaani ole kasvatettu niin, ettei sen lihakset mahdu nahan sisään vaan iho repeilee kasvavan massan takia.
- Totta, mutta miten laji kehittyy, siihen me pystymme vaikuttamaan etsimällä kumppanin, jolla on itseä miellyttävät ominaisuudet.
- Historialla on paha tapa toistaa itseään ja maapallon suurin vihollinen onkin ihminen itse. Vaikkei meidän elinaikanamme suuria muutoksia tapahtuisi, jälkipolvet joutuvat kestämään meidän tekojemme seuraukset. Monikaan ei tunnu ymmärtävän, että elämää on meidän jälkeemmekin, ellei nyt tule jokin valtava katastrofi, joka posauttaa koko pallon paskaksi.
Vanhuksia kunnioitettiin suuren tietomäärän takia, kuten tuossa aikaisemmin sanotaankin. Ainoa keino siirtää tietoa eteenpäin oli kuunnella vanhempia ja kokeneempia, saattoi olla kuolemaksi, jos ei kuunnellut. Nykyään kaikki tieto löytyy netistä ja elämänkokemusta ei arvosteta. Vanhukset unohdetaan tai laitetaan laitoksiin vieraiden ihmisten hoitoon, kun oma elämä on niin kiireistä, ettei hyödytön vanhus mahdu siihen. Perhearvoissa ollaan menty huonompaan suuntaan, kun ennen kaikki asuivat lähekkäin ja se turvaverkko oli koko ajan saatavilla. Nyt levittäydytään ympäri maailmaa ja yhteyttä pidetään, jos ehditään. Omiin vanhempiin ei ehdi pitää yhteyttä ja annetaan samalla esimerkki omille lapsille, ettei vanhemmat ole tärkeitä. Siinä on sitten turha vanhainkodissa ihmetellä, miksei ne lapset käy katsomassa. - Jos yhden hengen taloudet vain lisääntyvät, se tarkoittaa kaupunkien ja asutuskeskusten laajentumista, kun tarvitaan kaikille asuntoja. Suomalainenhan ei asu kommuunissa. Samalla maaseudut hiljenee entisestään, kun loputkin sinkut muuttavat työn perässä muualle. Jotenkin tämä tulevaisuudenkuva on surullinen, lähinnä se takia, että ruoka tulee maataloudesta. Jos kukaan ei tuota ruokaa, joudutaan syömään jenkkilän malliin geenimanipuloitua viljaa ja lihaa.
- Tavallisesti tälläinen valituskirjoitus saisi ihmisvihani nostamaan päätään ja tuhahtelisin kahvikuppiini kaiken maailman idiootetteja sitä pitääkin olla. Mutta minulle harvinainen tunne heräsi, ehkä se on sympatiaa, ehkä jotain muuta, en tiedä. Tuossa joku leidi sanoi haluavansa rutistaa sinua, heti nousi mieleen kuva povekkaasta mammasta, joka tempaisee sun pään rintojensa väliin ja silittää hiuksia.. . Itse ehkä kuitenkin taputtaisin selkään "noh noh poika, kyllä se siitä" tyylillä. Mutta opiskelu kannattaa aina, ei se ikään katso. Ja kun saat lukion suoritettua, niin sitten voit jatkaa, jatko-opiskelupaikoissa onkin kaiken ikäisiä, joten sitten pitäisi ikäkriisinkin helpottaa. Jos yhtään lohduttaa, niin mulla on tuttu, joka päälle 4-kymppisenä meni samaan ensimmäisen asteen koulutukseen kuin hänen lapsensa. Tilanne oli lapselle suorastaan traumaattinen, kun mamma tuli samalle luokalle, mutta niinpä vain täti valmistui etuajassakin vielä. Olet alle 30, joten melko nuori vielä, ehdit vaikka mitä. Pipari tietenkin helpottaisi tuskaa, mutta sen saantiin ei valmista kaavaa ole, joten en edes yritä neuvoa, että mene ulos, harrasta jotain, etköhän sinäkin nämä keinot tiedä.
- Nyt on tunnustettava, että koskaan en ketään ole kehottanut parisuhteeseen, päinvastoin, en sinua, en ketään muutakaan. Minusta parisuhde on sen verran vakavasti otettava asia,ettei siihen pidä ryhtyä, ellei ole täysin varma itsestään ja omista tunteistaan. Itse olen suhteissa pettynyt monesti, kun on ollut liian suuret odotukset niille omille tunteille. Muutaman erehdyksen jälkeen osaa jo kuunnella tuntojaan, että kannattaako edes yrittää. Tunnustan, että seksin takia on muutama suhde alkanut, kun toinen osapuoli ei ole tyytynyt pelkkään panosuhteeseen. Mutta jos en itse ole sitoutunut suhteeseen, niin erimielisyyksistä tulee massiivisia riitoja jo senkin takia, ettei toisen tunteet jaksa kiinnostaa.
- Aijaijai, ihmisviha iski! Toiset vaan on tolloja!!! Saunan takana olis tilaa....
- Sellaisen minäkin ymmärrän, kun tulee fyysisiä oireita, henkiset oireet taas yleensä johtuu luulotaudista. Eikä se minuakaan haittaa, jos itse ymmärtää rajoitteensa ja toivoo muiden toimivan sen mukaan. Minua alkaa ärsyttää siinä vaiheessa, kun minun elämääni aletaan rajoittamaan omien harhaluulojen mukaan, vaikka luuloille ei ole mitään muita perusteita kuin oma mutu-tuntuma. Tottakai toiset ovat herkempiä luonnostaan, mutta senkin voi vetää överiksi.
Eli maailmaan mahtuu sinunkin tarkan seulan selvittäviä naisia, vahinko että ovat varattuja... Parisuhteet osaavat olla rasittavia, jos ajatusmaailma ei kohtaa. On helppo luiskahtaa suhteeseen, mutta eroon pääsemimen onkin sitten työlästä, parempi olla varuillaan. Minäkin olen varmasti melkoinen skitso ja itsekeskeinen monen mielestä, mutta kun on oma tupa ja oma lupa, niin miksi alkaa taistelemaan jonkun kanssa arkipäivän asioista. - Sulla se on sana hallussa.
- Erityisherkkyys, tämä on masennuksen rinnalle nostettu toinen muotitauti. Murto-osa ihmisistä oikeasti on erityisherkkiä tai sairastuu vakavaan masennukseen,mutta on helppo kerätä säälipisteitä ja huomiota kanssaihmisiltä, kun tekee numeron omasta kyvyttömyydestään kohdata vastoinkäymisiä. Piiloteltu ihmisvihani nousee pintaan aina tämmöisiä lukiessa/kuunnellessa. Itse en pidä massatapahtumista, en jaksa riidellä tai olla muutenkaan pitkiä aikoja ihmisten kanssa, mutta minä pystyn nämä ongelmani käsittelemään ihan itseksenikin.
- Mut eihän se haittaa, jos sitä on kiva katella? Tosin jos oikeesti on tarkoitus töitä tehdä, niin tuommosen työkaverin kanssa palais hihat hyvin nopeaan.
- Eli netistä seuraa etsii rumat naiset ja komeat miehet??? En kyllä usko. Naisellehan se on kolaus itsetunnolle, jos baaripoka ei lämpene,mutta mies nostaa housujaan, tilaa uuden oluen ja käy taas taistoon. On siinä vissi ero.
- Samasta syystähän naisetkin jättävät vastaamatta miehille, kun ovat lihavia, vaikka sporttista etsitään. Mutta se on niin väärin se, ei ole naisella oikeutta arvostella miehen ulkonäköä.