Vapaa kuvaus

Aloituksia

96

Kommenttia

1743

1. "Tavalliseen+tapaasi+lauot+välimallin+totuuksia."+Argumentum+ad+hominem.+Epävalidit+ja+häväisevät+lauseet+on+syytä+jättää+pois,+koska+ne+ovat+keskustelua+häiritseviä+eikä+edistäviä.+++🌹👀
  2. Useampikin+on+kirjoittanut,+miten+ujous+eri+tilanteissa+vaikuttaa+tyystin+eri+tavalla.+Minullekin+tämä+on+tuttua.+Nuorena+oli+niin+ujo.+etten+rohjennut+edes+hakea+virkatodistusta+kirkkoherranvirastosta.Mutta+kun+matematiikanopettaja+päästeli+puppua,+ja+KOKO+luokka+asettui+hänen+puolelleen,+ujous+karisi+täysin,+koska+hän+oli+väärässä,+ja+rohkenin+sen+sanoa,+vaikka+luokkalaiset+pilkkasivat+minua+ja+sanoivat,+että+älykkyys+on+noussut+tukkaan.+Kun+matematiikanope+sitten+tuli+pyytämään+anteeksi,+olin+luokan+silmissä+sankari.+Tapahtui+useamminkin.Toinen,+missä+ujous+karisee,+on+kun+havaitsen,+että+jotakin+pilkataan+tai+poljetaan.+Olen+useinkin+saanut+kuulla,+että+olen+huumoristajuton+tosikko.+Samoin+astun+esiin+ja+sanon+suoraan,+jos+näen+huumorin+varjolla+tarkoituksellista+eläinrääkkäystä.Mutta+kuitenkin+olen+edelleen+pohjimmiltani+ujo,+ja+vaatii+erityistä+ponnistusta+sanoa+suoraan.+Sitten+kuitenkin+kaivelen+vanhoja+typeryyksiä+ja+tekoja,+joita+tein+lapsena,+niin+kuin+muutkin+lapset+eivät+olisi+tehneet.Voisi+sanoa,+että+ujous+karisee,+kun+puolustan+jotakin+ehdottomasti+puolustettavaa,+henkilöä+tai+luonnontieteellistä+totuutta,+mutta+sitten+ujous+taas+voittaa.+Aika+raastavaa+heittelyä.x+x+x+xKarmeinta,+mitä+olen+nähnyt+ujouteen+liittyvää,+oli+kun+muuan+'huumorimies'+piikitteli+16-vuotiasta+erittäin+ujoa+tyttöä+juuri+ujoudesta,+Tyttö+oli+juuri+tullut+kaupunkiin.+Mies+oli+itse+kotoisin+maakunnasta,+jossa+toisen+piikittely+oli+'huumorin'+ainoa+laji.+Turvallisuussyistä+jätän+maakunnan+nimen+mainitsematta.+++🌹👀