Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

650

  1. Ehkä+räkäpäällä+laskettaessa.+Mielestäni+sillä+matikalla+jonka+minä+olen+oppinut+on+6.12.1917+vasta+hieman+reilun+100+vuoden+päässä.Sitä+ennen+olimme+suurruhtinaskunta+ja+vaikka+ehkä+aluetta+Suomeksi+kutsuttiin+niin+ei+se+ollut+itsenäinen+Suomi,+vaan+Suomen+suurruhtinaskunta.+Sitä+ennen+taas+muutaman+vuoissadan+alueemme+oli+Ehkä+Suomea+mutta+se+toimi+Ruotisn+maakuntana.On+se+vaan+hyvä+tietää,+jotta+kannattaa+niistellä,+ettei+räkäpäätä+ala+muodostumaan,+siitä+kun+näyttää+pään+toiminta+kärsivän.
  2. Et+voi+tietää+miten+olisi+ellei+olisi+kuten+on!+Maailma+on+aina+ollut+muutoksessa+jo+ennen+ay+liikettäkin.Mihin+tarvitset+irtisanomissuojaa?+Jos+teet+työsi+hyvin+ja+tuottavasti+niin+yksikään+työnantaja+ei+sinua+sano+irti+kuin+viimeisessä+hädässään+jos+yritys+alkaa+luisumaan+kohti+tuhoaan+ja+silloinhan+sinun+olisi+jo+omaksi+parhaaksesikin+sanottava+itsesi+irti+ja+haettava+uutta+työtä+yrityksessä+joka+vielä+seisoo+omilla+jaloillaan.Työaikakin+on+pitkälti+itse+sovittavissa+jos+hommaa+työn+jossa+ei+ole+osana+jonoa+jossa+työ+etenee+vaihe+vaiheelta.+Työaikahan+voi+olla+siitä+riippuen+paljonko+tarvitset+ansioita+1+-+50+tuntia+viikossa.+Se+riippuu+taidoistasi+ja+siitä+mitä+olet+sopinut+työnantajasi+kanssa.+Älä+päästä+ketään+siihen+väliin,+niin+olet+itsesi+herra!Kukaan+muu+ei+puhu+luokista+yhteiskunnassa+kuin+erilaiset+komuloiset+joiden+puolustus+omaan+kykenemättömyyteensä+on+luokka-ajattelu.En+tiedä+sinun+vihreästä+oksastasi+mutta+olen+työaikoinani,+yli+40+vuoden+aikana+ollut+tekemisissä+varsin+runsaan+joukon+kanssa+ihmisiä+jotka+kaikki+tulevat+varsin+nhyvin+toimeen+ilman+mitään+aatelista+perittyä+asemaa.+He+ovat+omalla+työlläöän+alkaneet+elämäänsä+elämään+ja+pärjänneet,+kuka+sitten+"rikastuen"+kuka+vaan+hyvin+toimeen+tullen.Hyvin+asiansa+hoitaneilla+nyt+ainakin+on+omat+asunnot+ja+muutakin+maallista+omaisuutta+ajoneuvoista+kesäasuntoihin.Jos+hoitaa+asiansa+kouluista+lähtien+kunnolla+niin+ei+tarvitse+verokorttiin+ammatikseen+köyhää+kirjata+vaan+jotain+houkuttelevampaa.
  3. Parhaiten+kävisi+jos+hallitus+kaadetaan+ja+pidetään+uudet+vaalit.Vaikka+Halla-aho+pääsisikin+ensiksi+muodostamaan+hallitusta+niin+tuskin+hän+saisi+muita+mukaan+isommin.Taitavat+sitä+tosin+pelätä+mutta+nykymenolla+voipin+olla+jotta+nykyiset+hallituspuolueet+tavataan+varsinaisten+vaalien+aikaan+housut+kintuissa+ja+tulos+on+vielä+huonompi+niiden+kannalta.SDP+va+vasemmistoliitto+eivät+kuitenkaan+ole+sopivia+nykyisen+Suomen+ohjiin.+Ne+kun+eivät+katso+kansan+parasta+vaan+vain+oman+neljänneksensä+parhaaksi+uskovaansa+linjaa.+Se+tosin+ei+ole+totta+siinäkään+tarkoituksessa.Paras+linja+on+se+joka+tuottaa+eniten,+ei+se+jolla+jaetaan+rahat+ilman+vastinetta,+kuten+sosialistit+pyrkivät+tekemään.