Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1481

1. Mutta+on+niitä+muitakin+asioita,+jotka+Jumala+tuomitsee.+Esim.+mielen+synnit++kateus,+ahneus,+ylpeys+ja+juoruilu+ja+muut.Minä+olin+nuorena+niin+rikkinäinen,+että+suunnittelin+itsemurhaa++monta+vuotta.+Viimein+yhtenä+kesänä+otin+pillereitä,+koska+halusin+kuolla.+Äitini+ja+isäni+löysivät+minut+ja+veivät+sairaalaan.+Olen+inhonnut+täällä+elämistä.+Ja+suurin+syy+on+ihminen.+Eläimiä+minä+rakastin.+Haaveilin+nuorena,+että+muutan+eläinten+kanssa+jonnekin+kauas,+ettei+minun+tarvitse+edes+nähdä+ihmisiä.+Mutta+tiesin+myös+sen,+ettei+se+käy.+Joten+minun+piti+kovettaa+itseni,+että+pystyin+elämään+ihmisten+kanssa.+Muutuin+kiveksi,+mikään+ei+voinut+enää+haavoittaa+minua+lisää.+Olin+jäässä+ja+rikki.+Vain+eläinten+kanssa+olin+onnellinen.+Ne+vain+antoivat+sitä+rakkautta,+mitä+kaipasin.+En+kaivannut+kovia+sanoja,+en+kaivannut+lyöntejä,+en+kaivannut+ylenkatsetta.+Olin+loppu.+Suunnittelin+taas+itsemurhaa.+Silloin+ollessani+elämäni+tuhkaläjässä,+löysin+Jeesuksen+elämääni.+Nyt+jaksan+elää,+mutta+vieläkin+kipuilen+itseni+kanssa.+Vieläkin+kartan+ihmisiä,+mieluummin+olen+yksin.+Vieläkin+nurisen+Jumalalle,+miksei+hän+antanut+minun+kuolla+kuukauden+vanhana,+kun+minut+leikattiin+ja+lääkäri+ei+antanut+mitään+toivoa.+Mutta+nyt+jaksan+tällaisena+valantavikaisena+mennä+eteenpäin+Jeesuksen+kanssa+päivä+kerrallaan.
  2. Mikä+on+se+oikeus,+joka+pitäisi+tehdä+?En+hyväksy+sitä,+että+Venäjä+suurena+maana+hyökkää+pienemmän+maan+kimppuun.++Olen+aina+sen+heikomman+puolella.+Jos+iso+mies+hyökkää+pienen+pojan+kimppuun,+olen+sen+pojan+puolella.Jokaisessa+maassa+on+hyvät+ja+huonot+puolensa.+En+menisi+asumaan+Yhdysvaltoihin,+enkä+Venäjälle.+Kumpikaan+maa+ei+ole+mielestäni+hyvä+maa+asua.+Tykkään+kylläkin+asua+Suomessa.+Suomen+luonto+on+parasta.+Kevät+on+tulossa+ja+se+on+parasta,+mitä+voi+toivoa.+Minulle+eläimet+merkitsevät+paljon.+Minusta+on+ihana+katsella+oravien+leikkiä+puitten+oksilla,+lintujen+lentelyä+auringon+paisteessa.+Kun+menen+Vesijärven+rannalle+kävelemään,+on+ihanaa+seurata+joutsenten+lipumista+järvellä.+Niiden+kauneus+sykähdyttää+aina.+Ei+voi+muuta+kuin+katsoa+ja+ihailla.Useinkin+ihminen+on+se+kurjimus,+joka+hävittää+kaiken+kauneuden.+Eikö+ihminen+kestä+katsella+luonnon+kauneutta+vaan+se+täytyy+tuhota.+Sodassakin+tuhoutuu+paljon+kaunista,+mutta+enne+kaikkea+niin+paljon+ihmisiä+menettää+ihan+turhan+tähden+henkensä.