Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
profiilit
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1176
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kaikilla+suomalaisilla+pitäisi+olla+vielä+oikeus+sanoa+mielipiteensä.+Jos+lähdemme+hakkaamaan+niitä,+jotka+ovat+eri+mieltä,+se+on+väärin.++Vai+onko+Setalla+vain+oikeus+sanoa,+mitä+muut+suomalaiset+saavat+sanoa.+Ja+ne,+jotka+ovat+toista+mieltä,+heidän+suunsa+tukitaan.+Jos+joku+ei+pidä+pakolaisista,+hän+saa+sanoa+sen.+Jos+joku+ei+pidä+jostain+puolueesta,+hän+voi+sen+sanoa.+Ei+heitä+viedä+hirteen+niistä+sanomisista.+Mutta+homot+taitavat+olla+erityisasemassa,+heistä+ei+saa+sanoa+mitään+pahaa.+Muista+ihmisistä+saa+sanoa+vaikka+mitä.+Homoille+pitää+leperrellä,+pitää+hyvänä,+ylistää+heitä,+kuinka+ihania+he+ovat.+Miksi+yksi+ihmisryhmä+nostetaan+muitten+yläpuolelle+?+Ja+kaikkia+muita+saa+haukkua+niin+paljon,+kuin+vaan+jaksaa.
Seta+huutaa+omaa+mantraansa+niin+kauan,+että+se+saisi+kaikki+ihmiset+juoksemaan+sen+narussa.+Se+keksii+vain+kauheampia+tapoja+pilkata+Jumalaa.
17.07.2021 12:08
Jos+olisin+pysynyt+siinä+uskossa,+mihin+minut+oli+lapsena+kastettu,+en+välittäisi+uskon+asioista+ollenkaan.+Missä+olisin+kuullut+Jeesuksesta+pienenä+lapsena,+jos+äitini+ja+isäni+eivät+olisi+uskossa.+Olisin+kuunnellut+heidän+maallisia+puheitaan+ja+oppinut+elämään+niiden+mukaan.+En+eläisi+ainakaan+raamatun+mukaan.
Mutta,+kun+Jeesus+pelasti+minut,+sen+jälkeen+alkoi+raamatun+opetus+kiinnostaa+minua.+Se,+mikä+ennen+oli+mielestäni+oikein,+ei+ollutkaan+enää.+Huomasin+raamattua+lukiessani,+että,+ihmisviha,+joka+oli+siälläni,++ei+ollut+oikein.+Jeesus+on+auttanut+minua+pääsemään+vihastani,+itse+en+olisi+siihen+pystynyt.+
Minun+mielestäni+on+turha+riidellä+oppikysymyksistä.+Mitähän+uskomattomat+ihmiset+miettivät,+kun+näkevät+meidät+uskovaiset+verissäpäin+sotivan+toisiamme+vastaan.+Haluaako+kukaan+tulla+uskoon,+jos+lukee+näitä+uskovien+parjaamisviestejä+?+Eihän+meillä+pitäisi+olla+vihaa+toisiamme+vastaan,+vaan+rakkautta+uskonveljiä+ja+-sisaria+kohtaan.+Vaikka+jostain+olemme+eri+mieltä,+ei+sen+pitäisi+tehdä+meitä+vihollisiksi.+Olkamme+ystäviä,+Jeesuksen+tulo+on+lähellä.+Hän+tulee+kohta+hakemaan+seurakuntansa+luokseen.+Olkaamme+valmiina+joka+hetki.+Aikaa+emme+tiedä,+mutta+ajan+merkit+me+osaamme+lukea.+Älkäämme+olko+fariseuksia,+jotka+eivät+osanneet+lukea+aikain+merkkejä.
17.07.2021 09:27
Kyllä+poikien+puolestakin+uhrattiin.+Mutta,+jos+pidetään+kiinni+siitä,+että+ympärileikkaus+ainoastaan+on+ovi+Jumalan+luo,+silloin+tytöt+eivät+pääse+sinne.
Molempien+puolesta+uhrattiin,+mutta+ainoastaan+pojat+ympärileikattiin.+Jos+lapsikaste+on+otettu+ympärileikkauksesta,+niin+silloin+pitäisi+vain+pojat+kastaa.+Jeesus+uhrasi+henkensä+meidän+puolestamme+ja+se+riittää.+Hänen+päällään+oli+meidän+kaikkien+synnit+ja+Jumala+tuomitsi+ne+siellä+ristillä.+Hän+on+ainoa+pelastus+meille+ihmisille,+hän+on+tie+Jumalan+luo.
17.07.2021 08:56
Samoin+nyt,+meidän+tulee+ottaa+Jeesus+vastaan+elämäämme,+että+pelastumme.+Jeesus+on+tie,+totuus+ja+elämä.+Hänessä+ainoastaan+me+pelastumme.
Eivät+kaikki+ympärileikatut+pojat+päässeet+Jumalan+valtakuntaan,+ainakin+olen+niin+lukenut+Vanhasta+Testamentista.+Jeesus+sanoi+aika+voimakkaita+sanoja+fariseuksille,+vaikka+he+olivat+ympärileikattuja+ja+yrittivät+kaikin+voimin+totella+Jumalan+lakia.
Matt.+23:15++Voi+teitä,+kirjanoppineet+ja+fariseukset,+te+ulkokullatut,+kun+te+kierrätte+meret+ja+mantereet+tehdäksenne+yhden+käännynnäisen;+ja+kun+joku+on+siksi+tullut,+niin+teette+hänestä+helvetin+lapsen,+kahta+vertaa+pahemman,+kuin+te+itse+olette!
17.07.2021 08:36
Missä+sinun+kirjoituksessa+korostuu+rakkaus.+Jeesus+rakasti+meitä+syntisiä+niin+paljon,+että+hän+meni+ristille+meidän+syntiemme+tähden.+Mitähän+Jeesus+ajattelee,+kun+haukut+non+rumasti+Jeesuksen+omia.+Sanoiko+Jeesus+maan+päällä+ollessaan:+"+Vihatkaa+muita+ihmisiä."+Hän+sanoi:+"Rakastakaa+Jumalaa+ja+rakastakaa+lähimmäistä+niin+kuin+itseänne."+
Ei+tuollainen+vihaaminen+ole+Jeesuksen+mielen+mukaista.+Jumala+vihaa+syntiä,+mutta+hän+rakastaa+syntistä.
Oletko+sinä+niin+paljon+parempi+ihminen+kuin+ne+ihmiset,+jotka+ovat+käyneet+uskoontulonsa+jälkeen+kasteella.+Kuinka+paljon+parempi+sinä+olet,+että+voit+tuomita+meidät+kadotukseen+?+
Täällä+ei+ole+ollut+kuin+yksi+synnitön+ihminen,+Jeesus,+me+kaikki+muut+olemme+syntisiä.+Mutta+uskovaiset+ovat+armahdettuja+syntisiä.+Jeesus+tulee+kohta+hakemaan+seurakuntaansa+ylös+pilviin.+Olemmeko+me+hänen+omansa+toistemme+kimpussa,+hakaten+toisiamme+verissäpäin,+huutaen+hävyttömyyksiä+toisillemme.+Minusta+tuntuu,+että+Jeesus+suree+meidän+kovuuttamme,+julmuutamme+ja+vihaamme+toisiamme+kohtaan.
Jeesus+auta+meitä+rakastamaan+toisiamme,+niin+kuin+sinä+meitä+rakastat.
16.07.2021 17:07
Kuinka+moni+vanhempi+Suomessa+opettaa+lapsiaan+pitämään+kaikki,+mitä+Jeesus+raamatussa+on+käskenyt+pitää+?+Ei+taida+olla+kovin+paljon+sellaisia+vanhempia.
Ei+olisi+huumeongelmaa,+ei+viinaongelmaa,+jos+vanhemmat+olisivat+opettaneet+lapsilleen+Jeesuksen+opetuksia.+Aviopuolisot+eivät+pettäisi+toisiaan,+ei+olisi+haureuden+harjoittamista,+ei+olisi+varastelua,+ei+olisi+murhia,+jos+he+tottelisivat+Jeesuksen+opetuksia.
MInun+esi-isäni+ja+-äitini+murhasivat+yhdessä+miehen.+Heidät+mestattiin.+Pelastuivatko+he,+koska+heidät+oli+kastettu+?
16.07.2021 10:56
Mikä+on+tarkoitus+kirjoituksellasi+?+Haluatko+näyttää+omaa+paremmuttesi+meihin+muihin+verrattuna+?+Haluatko+vain+kiusata+meitä+muita+kirjoituksillasi+?+Mikä+on+sinun+todellinen+tarkoituksesi,+että+haukut+niitä,+jotka+ovat+käyneet+uskoon+tulon+jälkeen+kasteella+?+Mikä+on+motiivisi+?+Onko+se+lähimmäisenrakkaus+vai+viha+muita+kohtaan+?+Onko+se+samanlaista+vihaa,+kuin+fariseuksilla+oli+Jeesusta+kohtaan+?
16.07.2021 10:47
Mikä+on+se+usko,+johon+on+lapsena+kastettu.
Mien+minun+olisi+käynyt,+kun+yritin+itsemurhaa.+Jos+olisin+kuollut,+olisiko+kaste+minut+pelastanut.
Ympärileikkaus+kuului+vain+pojille,+kuuluisiko+tämän+mukaan+kastekin+vain+pojille.
16.07.2021 10:39
Jumala+paransi+isäni+peräsuolisyövästä.+Minun+serkkuni+parantui+aivosyövästä+1950+luvulla.
16.07.2021 10:36
Minä+haluan+noudattaa+raamatun+ohjeita.+Jos+joku+puhuu+yli+raamatun,+en+halua+kuunnella+sellaista+julistusta.
En+tunne+olevani+fariseus.+Luen+raamattu,+mutta+en+istu+nenä+kirjassa.+Minä+olen+kyllä+ollut+aina+kova+lukemaan.+Luen+paljon+myös+hengellisiä+kirjoja.+En+usko,+että+olen+myöskään+ulkokullattu.+Minä+olen+armahdettu+syntinen,+joka+luottaa+Jeesuksen+työhön+ristillä.+Luotan+armoon,+joka+vie+minua+eteenpäin+tällä+uskontiellä.
14.07.2021 14:43
Miksi+sinä+haukut+meitä,+jotka+olemme+käyneet+toisen+kerran+kasteella.+onko+Kristuksen+evangeliumin+mukaista+vihata+meitä.
Minut+on+kastettu+lapsena.+Parikymppisenä+yritin+itsemurhaa,+jos+silloin+olisin+kuollut,+ei+olisi+kaste+minua+pelastanut.+Olisin+nyt+kadotuksessa.+Mutta+onneksi+en+onnistunut+tappamaan+itseäni.+Tulin+uskoon+33+vuotiaana+ja+menin+kasteelle,+koska+koin+sen+raamatun+mukaiseksi,+ensin+usko,+sitten+kaste.
Onko+sinun+mielestäsi+kuoleman+synti,+jos+menee+kastelle+sen+jälkeen,+kun+on+tullut+uskoon+?+En+ymmärrä+kirjoituksiasi,+ne+eivät+kuvasta+kristillistä+mieltä.+Eikö+meidän+pitäisi+rakastaa+toisiamme,+vaikka+olisimme+jostain+eri+mieltä.+Jos+me+kovasti+läiskimme+ja+vihaamme+toisiamme,+onko+se+Jumalalle+mieluista+katsella,+kun+hänen+omansa+riitelevät.
Paholainen+on+ainakin+tyytyväinen,+kun+me+tappelemme+verissä+päin.+Se+hykertelee,+kun+me+taistelemme+sanan+miekalla+toisiamme+vastaan.
14.07.2021 14:31
On+"hauska"+lukea,+kun+uskovaiset+sättivät+toisiaan.+Mitähän+maailman+ihmiset+ajattelevat+meistä.+Jeesus+sanoi+Joh.+13:35+"Siitä+kaikki+tuntevat+teidät+minun+opetuslapsikseni,+jos+teillä+on+keskinäinen+rakkaus."+Missä+näissä+kirjoituksissa+näkyy+keskinäinen+rakkaus.
Jeesus+on+ainoa+tie+Isän+Jumalan+luo.+Hän+kantoi+syntimme+ristillä.+Ei+ole+muuta+tietä+Isän+luo,+kuin+Jeesus.+Minä+ainakin+kiitän+Jeesusta+usein+siitä,+että+saa+olla+hänen+omansa.+Tuntuu+joskus,+etten+koskaan+voi+häntä+kiittää+tarpeeksi.+Tietysti+kiitän+Jumalaa+kaikesta,+mitä+hän+on+tehnyt+elämässäni.++Mutta+ilman+Jeesuksen+kuolemaa+ristillä,+minulla+ei+ainakaan+olisi+mitään+mahdollisuutta+Jumalan+luo.
14.07.2021 13:44
Nyt+kyllä+olet+väärässä.+Kyllä+käskyt+ovat+voimassa+edelleen+meillä.+Minulle+ainakin+merkitsee+Jumalan+sana+enemmän+kuin+hurmos.+Jumalan+sana+on+elämäksi,+sitä+kun+lukee,+sieltä+ihminen+ammentaa+voimaa+omaan+elämäänsä.
Mistä+sinä+olet+saanut+nuo+mielipiteesi+?+Minä+en+tunnista+niitä+omaan+seurakuntaani+kuuluvaksi.+Tiedänhän+minä+sen,+että+usein+ihmisen+sielullisuus+voi+ottaa+vallan+ja+siinä+me+voimme+mennä+harhaan.
14.07.2021 13:33
Minun+isälläni+todettiin+peräsuolisyöpä.+Hänen+puolestaan+rukoiltiin.+Syöpä+parani.+Minun+serkullani+todettiin+1950+luvulla+aivoissa+syöpä.+Hänelle+tehtiin+leikkaus+ja+lääkäri+kertoi,+että+syöpä+oli+levinnyt+toiselle+puolelle+aivoja.+Hänen+puolestaan+rukoiltiin+ja+syöpä+hävisi.
14.07.2021 13:26
Kuulun+helluntaiseurakuntaan,+enkä+pidä+itseäni+harhaoppisena.+Olen+Jeesuksen+pelastama.+Raamattu+on+ollut+minun+ohjekirjani+uskoontulostani+saakka.+Mielestäni+ei+meidän+seurakunnassa+ole+julistettu+harhaoppia,+vaan+raamattuun+pitäytyvää+sanaa.+Raamatusta+me+saamme+ohjeet+elämiseen.
Jostain+asioista+olemme+eri+mieltä,+olemmehan+ihmisiä.+Esimerkiksi+Jeesuksen+takaisin+tulosta+ollaan+montaa+mieltä.+Toiset+odottavat+Jeesusta+ennen+vaivan+aikaa,+toiset+taas+puolivälissä.+Minusta+niistä+on+turha+kiistellä,+me+näemme+ajankohdan,+kun+Jeesus+tulee.+Turha+siinä+on+miekkoja+kalistella+turhan+takia.+Tärkeämpää+on+olla+Jeesuksen+seuraajia,+jos+vaikka+lähellä+olevat+ihmiset+huomaisivat+seuratessaan+meitä,+että+meillä+on+jotain+sellaista,+mikä+heiltä+puuttuu.+Nimittain+Jeesus.+Meillä+uskovaisilla,+Jeesuksen+omilla,+pitäisi+olla+keskinäinen+rakkaus.+Mikä+on+suurin+käsky:+"Rakasta+Jumalaa+kaikesta+sydämestäsi+ja+lähimmäistäsi+kuin+itseäsi."
14.07.2021 13:09
Kyllä+minä+katson+joka+päivä+säätiedotuksen+aamuisin+ja+iltaisin.+Usein+katson+koko+maailman+säätä+Ventusky:sta.+Katson,+missä+päin+sataa+ja+missä+on+myrsky.+Minua+kiinnostaa+säätiedot.+Katson+uutisetkin+ja+luen+lehtiä,+että+pysyn+perillä+maailman+tilanteista.+Teen+jopa++sukututkimusta+menneistä+sukupolvista+ja+olen+löytänyt+mielenkiintoisia+ihmisiä+sieltä.+Muutama+suku+on+suuri+jo+1800-luvulla,+että+tuli+mieleen,+kuinkahan+moni+onkaan+nykyään+minun+sukulaiseni.++Sukututkimus+on+avartanut+minun+ajatuksiani,+kun+olen+tutkinut+sukuni+kohtaloita.++Pidän+käsitöistä,+eniten+virkkamisesta.++Monet+asiat+kiinnostavat+minua,+enkä+koe,+että+niissä+olisi+mitään+väärää.+En+tiedä,+teenkö+kovasti+väärin,+kun+näitä+teen.
14.07.2021 12:31
Selitäpä,+mitä+oikein+tarkoitat.+Mitä+Jeesus+vastusti+?+Mikä+oli+se+kultti+?+
"+Jeesus+oli+tämän+saman+kultin+uhri,+joka+nämä+imeväisetkin+uhrasivat+Jumalansa+käskystä."++Tuota+lausetta+en+ymmärrä.+Jeesus+on+uhri,+joka...+Uhrasiko+Jeesus+nämä+imeväiset+?+Etkö+voisi+selittää+vähän+tarkemmin+näitä+ajatuksiasi.+Minä+en+aina+saa+selvää+sinun+kirjoituksestasi.+
Fariseukset+tuomitsivat+Jeesuksen+kuolemaan+Jumalan+pilkan+takia.+Jeesus+kantoi+ristillä+meidän+syntimme,+että+meillä+olisi+yhteys+hänen+kanssaan.+Jumala+sälytti+meidän+kaikki+syntimme+Jeesuksen+päälle+ja+tuomitsi+ne+siellä+ristillä.+Kun+me+otamme+Jeesuksen+vastaan+elämäämme,+me+saamme+syntimme+anteeksi+ja+meistä+tulee+Jumalan+lapsia.
14.07.2021 12:17
1+Tess.+4:16-17+Sillä+itse+Herra+on+tuleva+alas+taivaasta+käskyhuudon,+ylienkelin+äänen+ja+Jumalan+pasunan+kuuluessa,+ja+Kristuksessa+kuolleet+nousevat+ylös+ensin;+sitten+meidät,+jotka+olemme+elossa,+jotka+olemme+jääneet+tänne,+temmataan+yhdessä+heidän+kanssaan+pilvissä+Herraa+vastaan+yläilmoihin;+ja+niin+me+saamme+aina+olla+Herran+kanssa.+
Tätä+me+uskovaiset+odotamme.+Aikain+merkit+kertovat,+että+Jeesuksen+tulo+lähenee.+Emme+tiedä,+koska+hän+tulee+hakemaan+meidät,+jotka+olemme+ottaneet+hänet+vastaan+elämäämme,+mutta+ajan+merkeistä+tiedämme,+että+se+on+lähellä.+Tämä+maailman+aika+on+loppumassa.+Luonto+kertoo+siitä+meille,+jos+me+sitä+osaamme+lukea.+Syksyllä+tiedämme,+mitä+vahinkoa+nämä+helteet+ovat+aiheuttaneet+viljalle.+Ruoho+kuivuu+pihoilla,+kukat+lakastuvat,+eläimet+paahtuvat+kuumuudessa.+Tuntuu+kuin+kuoleman+käsi+olisi+tämän+maailman+yllä.+Korona,+kuumuus,+jossain+valtavat+vesisateet,+jossain+kuivuus,+ovatko+nämä+merkkejä+Jeesuksen+tulosta+hakemaan+seurakuntaansa.
14.07.2021 11:25
Pihallani+kasvaa+luonnon+kukkia.+Osa+nurmikosta+on+jätetty+leikkamatta+ja+siinä+kasvoi+keväällä+valkovuokkoja.+Nyt+kasvaa+päivänkakkaroita+ja+muita+luonnonkasveja.+Kasvatan+myös+auringonkukkia,+että+olisi+syksymmällä+kukkia+kukkimassa.+Orvokkeja+ja+apiloita+on+myös.+Pörriäiset+pesivät+katolla,+mutta+tänä+kesänä+ei+ole+niitä+ollut+paljon.
Horsmakin+kukkii+jo+nyt,+mietin,+mitkä+kukat+kukkivat+elokuussa.+Usein,+kun+olen+ollut+vadelmia+poimimassa,+ovat+horsmat+kukkineet.+Vadelmien+kukista+pörriäiset+myös+pitävät.+Mökillä,+kun+katselee+vadelmapuskia,+siellä+käy+kova+kuhina.
12.07.2021 15:37
Ei+ole+kirjoitusvirhe.+Minulla+oli+koira,+jonka+nimi+oli+Monkki.+Se+oli+Bostonin+terrieri+ja+minulle+hyvin+rakas.+Siitä+minä+otin+nimimerkkini.
Yksi+minun+sukuhaaroista+tulee+Lammilta.+Minun+esi-isäni+veli+luki+papiksi+ja+hänen+jälkeläisissään+oli+paljon+naisia,+joita+koulutettiin.++Minun+esi-isäni+muutti+talonpojaksi+Mäntsälään,+sieltä+ei+käyneet+kouluja+miehet+eivätkä+naiset.+Mutta+useat+sukuni+ihmiset+olivat+niin+köyhiä,+ettei+ollut+varaa+koulutukseen.
10.07.2021 14:32
54 / 59