Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1505

1. Synti+oli+ihmisen+ja+Jumalan+välissä.+Jumala+vihaa+syntiä,+mutta+hän+rakasti+niin+paljon+syntistä+ihmistä,+että+hän+antoi+Jeesuksen+syntyä+tänne+maailmaan.+Jeesus+meni+vapaaehtoisesti+ristille+ja+hänen+päällään+oli+meidän+kaikkien+synnit.+Jos+otamme+hänet+vastaan+elämäämme,+me+saamme+anteeksi+syntimme.+Jos+emme+ota+häntä+vastaan,+me+emme+saa+syntejämme+anteeksi.Minä+ajattelen,+että+Jumalaan+sattuu+se,+että+ihmiset+ovat+kääntäneet+hänelle+selkänsä+ja+eivätkä+tahdo+ottaa+hänen+armoaan+vastaan.
  2. ”Sillä+niin+on+Jumala+maailmaa+rakastanut,+että+hän+antoi+ainokaisen+Poikansa,+ettei+yksikään,+joka+häneen+uskoo,+hukkuisi,+vaan+hänellä+olisi+iankaikkinen+elämä.+Sillä+ei+Jumala+lähettänyt+Poikaansa+maailmaan+tuomitsemaan+maailmaa,+vaan+sitä+varten,+että+maailma+hänen+kauttansa+pelastuisi.+Joka+uskoo+häneen,+sitä+ei+tuomita;+mutta+joka+ei+usko,+se+on+jo+tuomittu,+koska+hän+ei+ole+uskonut+Jumalan+ainokaisen+Pojan+nimeen.”++(Joh.+3:16-18)Jeesus+tuli+tänne+maailmaan+ihmisten+tähden.+Hän+rakasti+meitä+niin+paljon,+että+meni+ristille+ja+hänen+päällään+oli+meidän+syntimme.+Me+saamme+syntimme+anteeksi,+kun+otamme+hänet+vastaan+elämäämme.Meillä+kaikilla+on+valinnan+mahdollisuus,+valita+elämä+Jumalan+luona+tai+kadotus.+Valinta+on+meidän.+Jumala+ei+pakota+ketään,+vaan+antaa+meidän+itse+valita.+Me+joudumme+usein+valitsemaan.+Valintoja+on+erilaisia.+Jumalan+antama+valinta+on,+otanko+Jeesuksen+elämääni,+vai+en.+Jumalan+tahto+olisi,+että+kaikki+ottaisivat+Jeesuksen+vastaan.+Mutta+hän+ei+pakota+ketään+taivastielle.Jeesus+rakastaa+kaikkia+ihmisiä,+kuolihan+hän+kaikkien+puolesta.+Hän+kesti+pilkan,+naulan+iskut+käsiinsä+ja+jalkoihinsa+vain+sen+takia,+että+hän+rakasti+meitä+ihmisiä.+Ristin+ryöväri+pyysi,+että+Jeesus+muistaisi+häntä+ja+Jeesus+armahti+häntä.+Ristin+ryövärillä+oli+vain+oma+syntinen+sydämensä,+jonka+hän+ojensi+Jeesukselle.+Ei+ollut+ristin+ryövärillä+tarjottavana+mammonaa+Jeesukselle,+ei+kultaa+eikä+hopeaa.+Hän+tuli+sellaisena+Jeesuksen+luo+ja+Jeesus+sanoi+hänelle:+"Totisesti+minä+sanon+sinulle:+tänä+päivänä+pitää+sinun+oleman+minun+kanssani+paratiisissa."+Jeesus+maksoi+kalliin+hinnan+siitä,+että+hän+avasi+meille+tien+Jumalan+luo.+Emme+voi+edes+kuvitella+niitä+tuskia,+mitä+Jeesus+kärsi,+ollessaan+ristillä.+Armosta+me+olemme+pelastetut,+mutta+Jeesus+maksoi+siitä+kalliin+hinnan.Se+on+meidän+valintamme,+otammeko+me+Jeesuksen+vastaan.
  3. Kun+on+itse+rikki+mennyt,+pystyy+aistimaan+toisen+rikkinäisyyden.+En+koskaan+ilmoittele+kenellekään+hänen+rikkonaisuuksiaan.+Yhden+ystävän+kanssa,+me+rikotut,+juttelemme+ja+siinä+me,+jos+huomaamme+toisesta+jotain,+sanomme+sen.+Se+on+auttanut+monta+kertaa+näkemään,+mistä+kiikastaa.++Mutta+muuten+minä+vaikenen+kuin+muuri.+Ei+minulla+ole+oikeutta+mennä+sanomaan+ihmisille+omia+ajatuksiani.Useita+meistä+on+jo+lapsuudessa+rikottu.+Vanhemmat+eivät+ole+osanneet+antaa+sitä+turvaa,+mitä+olisi+tarvinnut.+Lapsi+tarvitsee+rakkautta+ja+rajoja,+jotta+hänestä+kasvaisi+ehyt+aikuinen.+Kuinka+moni+vanhempi+on+pystynyt+siihen+?+Uskon,+että+on+sellaisiakin,+minä+vaan+en+ole+tavannut+heitä.Tutustuin+muutama+vuosi+pikkuserkkuuni.+Minusta+hän+näytti+alussa,+ettei+hänellä+ole+sisimmässään+haavoja.+Nyt+tiedän,+kun+juttelemme+paljon,+siellä+on+pieni+tyttö,+joka+etsii+edelleen+sitä+turvaa,+jota+hän+ei+lapsuudessaan+saanut.Minulla+oli+ankara+ja+vaativa+äiti.+Kun+olin+aikuinen,+äitini+kertoi+jotain+lapsuudestaan.+Se+oli+vielä+kauheampaa+kuin+minun.+Äitini+kasvatti+minuun+ihmispelon.+Sitä+haavaa+olen+kantanut+tähän+asti.++Ja+se+haava+on+kipeä,+se+estää+minua+olemaan+luonnollinen+ihmisten+kanssa.+Minä+olen+mieluiten+yksin,+jos+olisi+mahdollisuus,+ottaisin+koiria+luokseni.+Ne+ovat+todellisia+ystäviä,+ne+eivät+puukota+selkään.Isääni+minä+rakastin,+hän+oli+minulle+rakas.+Hän+oli+minua+kohtaan+hyvä.+Ehkä+me+olimme+samanlaisia+luonteeltamme,+me+ymmärsimme+toisiamme.+Minulla+on+isää+ikävä,+en+kai+ole+pystynyt+ketään+rakastamaan+niin+kuin+häntä.