Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1549

1. Olipa+rumasti+kirjoitettu.+Greta+on+huolissaan+maapallomme+lämpenemisestä.+Ja+me+menenne+sitä+kohti+nopeaa+vauhtia,+että+monissa+paikoissa+elin+olosuhteet+huononevat+niin+paljon,+että+siellä+on+vaikea+enää+elää.Pitäisi+sinunkin+olla+huolissaan.+Koko+ajan+ilmasto+menee+pahemmaksi.+Kaikkialla+näemme+sen.+Jossain+paikoissa+on+kuivuus,+mikään+ei+kasva,+toisessa+paikassa+vettä+tulee+nin+paljon,+ettei+sielläkään+kasva+mitään.+Silloin,+kun+nälkä+kapajaa+suolenmutkassa,+on+suru+puserossa.+Siinä+tilanteessa+ei+naurata.
  2. Missä+????????
  3. Minun+ostamani+tomaatit+ovat+todella+hyviä+ja+läheltä+tuotettuja+Orimattilasta.+Perunat+ja+kasvikset+ovat+lähipitäjästä+Asikkalasta.+Olen+joskus+syönyt+ulkomailta+tuotuja+tomaatteja+ja+olivat+pahoja.+En+tiedä,+millä+olivat+lannoitettu.++Yäk.+Ei+enää+ikinä.Yksi+harmi+on,+koska+pidän+banaaneista+paljon.+On+kurja,+kun+niitä+ei+kasva+Suomessa.+Minä+syön+kasvisruokaa,+perunaa,+tomatteja,+kurkkua+ja+sitten+kastiketta.+Lihaa+en+syö.+Lähinnä+lähiruokaa+syön.+Lapsuudessa+jo+totuin+arkiseen+ruokaan.++Syön+Juustaportin+jogurttia,+koska+minulla+on+hapoton+vatsa.+Siitä+vatsani+pitää.+En+syö+herkkuruokia,+koska+ne+ällöttävät+minua.MInä+en+kyllä+ole+elämäni+aikana+ostanut+yhtään+traktoria.+Olen+kyllä+ostanut+ruohonleikkurin,++leipäkoneen+ja+muitakin+kotitalouskoneita.Mitäs+sitten,+jos+Venäjä+hyökkää+Ukrainan+jälkeen+Suomeen.+Mitäs+me+sitten+syödään,+jos+ei+ole+viljelijöitä+eikä+perunankasvattajia+?+Minun+isomummoni+kertoi+nälkävuosista+1800+luvun+lopussa.+Ei+ollut+mukavaa+kuunneltavaa.+Voi+se+tulla+sellainenkin+aika,+että+on+puute+ruuasta.+Silloin+kelpaa+tavallinenkin+ruoka.Lidlissä+voisin+käydä,+mutta+kun+en+ole+löytänyt+sellaista+ruokaa,+jota+voisin+syödä.+Perunoita+en+ole+uskaltanut+ottaa,+kun+olen+löytänyt+Citymarketista+maukkaan+perunalajikkeen.++Aikoinaan+jotain+osteskelin,+mutta+en+pitänyt+niiden+mausta.+Kävin+Lidlissä+Saksassa,+kun+olin+kirjeenvaihtotoverini+luona+kyläilemässä.+Oli+ihan+samanlainen+kuin+täälläkin.++Muuten+karjalanpiirakat+ovat+hyviä+Lidlissä,+muistin+juuri.+Niitä+kävin+ostamassa+aikoinaan.
  4. Venäjä+aloitti+sodan.+Tietysti+siinä+aina+kaksi+vaihtoehtoa,+antautua+tai+puolustaa+maataan.+En+tiedä,+mitä+sinä+tekisit,+jos+Venäjä+olisi+hyökännyt+Suomeen.+Olisitko+ollut+antautumisen+kannalla+?Jos+noin+ihannoit+Venäjää,+miksi+et+muuta+sinne.+Kyllä+minä+mieluummin+elän+Suomessa+kuin+Venäjän+vallan+alla.+On+meillä+kuitenkin+täällä+vapaus+ilmaista+ajatuksiamme.+Sinäkin+saat+tuoda+julki+älyttömiä+ajatuksiasi.Sota+on+aina+kauheaa.+Siellä+kuolee+ihmisiä.+Putin+on+syyllinen+tähän+sotaan.+Hänen+käsissään+on+kaikkien+venäläisten+ja+ukranalaisten+uhrien+veri.+Putin+kylvää+sotaa,+mitä+hän+tuleekaan+niittämään.+On+aina+kylvön+ja+niiton+laki.Onko+Putinilla+mennyt+niin+valta+päähän,+että+hän+uhraa+omia+kansalaisiaan+päästäkseen+Venäjän+keisariksi.+Hän+vallanhimossaan+haluaa+enemmän+maata,+että+voi+loistaa+kukkona+tunkiolla+tarkoitin+keisarina+muiden+ihmisten+ihastellessa+hänen+suuruuttaan.+Ottaako+Putin+uuden+nimen+sitten,+hänestä+voi+tulla+uusi+Iivana+Julma.