Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1481

1. Kun+tulin+uskoon,+en+minä+heittänyt+järkeä+romukoppaan.+Paljon+on+asioita,+joihin+joudun+käyttämään+järkeäni.Mutta+uskon+paljon+sellaiseen,+mitä+minun+järkeni+ei+pysty+selittämään.+Uskon,+että+munuaiseni+tekevät+työtä+koko+ajan.+Jos+minulla+on+kalium+arvot+korkealla,+ne+poistavat+virtsan+mukana+kaliumia+pois.+Järkeni+ei+osaa+selittää+minulle+sitä,+mistä+munuaiseni+tietää,+että+kalium+arvoni+ovat+koholla.+Mutta+minä+uskon+siihen,+että+näin+on+asia.+En+pysty+järjellä,+miten+äidin+kohdussa+lapselle+kehittyy+sisäelimet+(munuaiset,+maksa,+haima,+sydän,+keuhkot),+silmät,+korvat,+suu,+iho.+En+pysty+sitä+järjelläni+selittämään.+Mutta+uskon+siihen,+että+näin+tapahtuu.+Kun+pitelen+kädelläni+männyn+siementä,+en+pysty+järjelläni+selittämään,+miten+siitä+pienen+pienestä+siemenestä+kasvaa+iso+puu.+Mutta+minä+tiedän+ja+uskon,+että+näin+tapahtuu.
  2. Minulla+on+vapaa+tahto.+Voin+tehdä+hyvää+tai+pahaa.+Voin+lyödä+naapuria,+jos+haluan+tai+olla+lyömättä.+Voin+potkaista+jotain+ihmistä+tai+olla+potkaisematta.+Paljon+on+asioita,++joissa+meillä+on+vapaa+tahto.+Voin+tehdä+hyvää+tai+pahaa,+tietysti,+jos+varastan,+joudun+kärsimään+siitä+seurauksen.Kotona+voin+monia+asioita+valita,+rikonko+esim.+lahjaksi+saamani+maljakon,+kun+en+siitä+pidä+tai+antaa+sen+olla+ehjänä.+Elämä+on+täynnä+valintoja.+Parhain+valintani+oli+se,+että+tulin+uskoon.+Siinäkin+olin+valinnan+paikalla,+ottaako+Jeesus+vastaan+vai+ei.+Onneksi+tein+parhaan+valinnan.