Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Simana555
profiilit
Simana555
Simana555
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
22
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
”Sivari saanee siedettävää palkkaa? – – Kaikki mahdollisuudet on tarjottu;”
No, syytä olisi.
02.11.2022 00:22
Me. Emme. Ole. Munattomia. Paskiaisia! Mikä siinä on niin vaikeata tajuta?! Tai en tietenkään voi kaikkien kommentoijien puolesta puhua, mutta itse vaadin vain oikeutta ja tasa-arvoa miehille. On se saatanan kumma, että täällä itketään naisten tasa-arvon perään yhteiskunnassa, missä naiset ovat jo joka osa-alueella paremmassa asemassa, kuin miehet; mutta siinä kohtaa, kun miehet lähtevät vaatimaan itselleen tasa-arvoa, niin ovat muka ”munattomia paskiaisia”. Mainittakoon nyt vielä ihan selkeyden vuoksi, ettei tule mitään väärinymmärryksiä, että tämä tasa-arvo voidaan toteuttaa kahdella tapaa: Joko tehdään asepalveluksesta kaikille vapaaehtoinen, tai kaikille pakollinen. Molempiin ratkaisuihin olen yhtä lailla tyytyväinen; mutta nykyjärjestelmä ei kerta kaikkiaan käy, koska se on miehiin kohdistuvaa syrjintää, eikä siitä muuksi muutu, vaikka kuinka jankutatte ”miehuudesta” ja ”kantista”, millä puolustatte orjamoraalianne. Itse puolustan miesten luokkaa. Ainoita vikiseviä vauvoja täällä olette te, kun ei ole kanttia vaatia niitä oikeuksia, jotka jokaiselle miehelle kuuluvat. Itse olen mies, eikä ole kantin puutteesta kyse, vaan siitä, että en suostu alistumaan siihen, että VAIN miehellä on velvollisuus puolustaa perhettään/isänmaataan/jne. Kuka tahansa mies tekee ”velvollisuutensa” siinä kohtaa, kun samat velvollisuudet on naisilla, ja samat oikeudet miehillä; ei sekuntiakaan ennen. Sanotaan vielä loppuun, että omasta puolestasi voit puhua, mitä lystäät, ja puolustaa, mitä haluat, mutta et päätä, mitä joku toinen puolustaa.
02.11.2022 00:19
Itse vihaan kukkaishippejä, kuin syöpää; mutta orjuutuspuhe ei ole kaukaa haettua, koska sitähän se on. Munattomuutta tässä on vain se, että alistuu sukupuoleen perustuvaan syrjintään, jossa leikitään sun omalla hengellä.
Oli kyseessä ase- tai siviilipalvelus, on yksi lysti; kun ongelma on se, että naisten ei tarvitse suorittaa MITÄÄN palvelusta! Miksei? Onko naisten henki/vapaus muka miesten henkeä/vapautta arvokkaampaa? Perustelepa ensin tämän näkökannan oikeutus, ennenkuin alat leimata yhtään ketään munattomaksi.
Mainitsemassasi skenaariossa itselleni päällimmäisenä herää kysymys: ”Miksei äitinsä tarvitse uhrata omaa henkeään?”; ja sen jälkeen luultavasti tappaisin itse äitinsä niille sijoilleen moisesta feminismistä hyötymisen nojalla. Sen ymmärrän ja hyväksyn, että lasten ei tarvitse lähteä maata puolustamaan; mutta, edelleen, miksei naisten? Siihen ei ole tullut vielä ensimmäistäkään validia perustelua.
01.11.2022 23:58
He, jotka vaativat oikeuksiaan, eivät ole pellejä; vaan pellejä ovat he, jotka mukisematta alistuvat syrjintään, ja vielä kokevat siitä ylpeyttä. Niinkuin sanottua; ongelma ei ole asevelvollisuudessa, itsessään; vaan siinä, että se koskee vain miehiä.
01.11.2022 23:44
Se ei ole tervettä järkeä, vaan orjamoraalia. Jos osaisit käyttää tervettä järkeä, osaisit perustella kantasi. En ole pasifisti, ja hyväksyn mukisematta asevelvollisuuden sinä silmänräpäyksenä, kun se laajennetaan koskemaan molempia sukupuolia tasavertaisesti. Feminismiä en voi sietää, ja sitä nykyinen asevelvollisuuslaki nimenomaan on.
01.11.2022 23:34
30 v.
01.11.2022 23:29
Nimenomaan 👌🏻🎯!
01.11.2022 23:28
Kyllä uskoisin hyvinkin jaksavani, vaikka vähän on kunto rapistunutkin. Mutta murrosiässä kannoin 90kg faijaani reppuselässä joitakin kymmeniä metrejä kerrallaan. Nykyisen tyttöystäväni ainakin jaksan: paino 0kg 0g 🙃.
01.11.2022 23:28
Armeijan+vapaaehtoistaminen+tai+asevelvollisuuden+ulottaminen+koskemaan+myös+naisia+ei+tee+kenestäkään+venäläisten+orjaa.+Ei+ole+ensinkään+näköpiirissä,+että+Venäjä+hyökkäisi+Suomeen.+Toisekseen,+valtaosassa+Euroopan+maista+on+vapaaehtois-armeija,+ja+ihan+hyvin+ne+porskuttavat,+eivätkä+ole+venäläisten+orjia.+Kolmanneksi,+naistenkin+pakottaminen+asepalvelukseen+päin+vastoin+lisäisi+Suomen+armeijan+tehoa,+kun+sotilaiden+määrä+tuplaantuisi.+Koko+kommentti+haisee+yhtä+väkevästi+aivopestylle,+kuin+jenkkien+Lähi-Idän+sotia+puolustavat+pellet,+jotka+vetoavat+siihen,+että+USA+muka+taistelee+olemassaolonsa+ja+itsenäisyytensä+puolesta+toisella+puolen+maailmaa+alikehittyneitä+pikkumaita+ja+epäkansallisia+järjestöjä+vastaan,+”KoSKa+KyLläHäN+MoISeT+kIrPut+UhkAaVaT+mAAiLmaN+JoHtAvAN+SuPErValLan+OleMaSsaOLoA!!11!”.+🙄
02.09.2022 23:21
Itse+en+missään+nimessä+kannata+pasifismiä,+mutta+sukupuolten+epätasa-arvo+on+ongelma.+Ulotettakoon+asevelvollisuus+koskemaan+yhtä+lailla+myös+naisia,+niin+olen+tyytyväinen.+Nykyinen+järjestelmä+syrjii+miehiä,+koska+me+olemme+*VELVOITETTUJA*+suorittamaan+asepalveluksen+(tai+siviilipalveluksen),+kun+taas+naiset+saavat+valita,+suorittavatko+yhtään+mitään;+ja+moinen+feminismi+ei+kertakaikkiaan+käy+kuntoon.+Kyseessä+on+rikos+miesväkeä+vastaan.
02.09.2022 22:54
Miten+se+liittyy+tähän?+Olen+omilla+aivoillani+ajatteleva+ihminen,+joka+ei+noin+vaan+alistu+miehiin+kohdistuvaan+syrjintään.
18.04.2022 22:31
Se+on+orjuutta,+jolle+”kansalaisvelvoite”+on+vain+hienompi+”PR”-nimi.+Ei+keskitysleirejäkään+useinkaan+kutsuta+”keskitysleireiksi”,+mutta+sitä+ne+ovat,+jos+määritelmän+mukaiset+kriteerit+täyttyvät.
08.03.2021 01:35
Nimenomaan!+Mikä+siinä+on+ihmisille+niin+helvetin+vaikeeta+tajuta,+että+kyseessä+KATEGORISESTI+on+SUKUPUOLEEN+(ja+asuinpaikkaan+ja+uskontoon)+PERUSTUVA+SYRJINTÄ,+joka+on+kielletty+muun+muassa+Suomen+perustuslaissa+(kyllä,+juuri+sen+hyvinvointivaltion,+jota+he+niin+haluavat+hengellänsä+puolustaa,+ja+jonka+lakeja+he+pitävät+jumalallisena+kaanonina)+ja+YK:n+ihmisoikeusjulistuksessa.+Eli+väännetään+nyt+vielä+rautalangasta.
Suomen+valtio+miehille:+”Joko+luovutatte+henkenne+meidän+käyttöömme+mahdollisessa+sotatilanteessa,+teette+työtä+meille+ilmaiseksi,+tai+menette+vankilaan.”
Suomen+valtio+naisille:+”Nauttikaa+muuten+vaan+hyvinvointivaltion+hedelmistä.+Saatte+toki+osallistua+maanpuolustukseen,+jos+haluatte;+pakko+ei+ole.+Samat+oikeudet+saatte+joka+tapauksessa.”
Kuulostaako+mukavalta,+tasa-arvoiselta+hyvinvointivaltiolta?+Onko+miehuutta+alistua+tähän,+ja+olla+vaatimatta+oikeuksiaan?+Tätä+te,+jotka+kannatatte+miesten+yleistä+asevelvollisuutta,+pidätte+pyhänä+tekstinä.
08.03.2021 01:33
”Mikä+laki+Suomessa+rajoittaa+naisten+oikeuksia+työmarkkinoilla,+ja+miten+se+liittyy+miesten+asevelvollisuuteen?”
Lisäisin+vielä,+että+päinvastoin+Suomessa+laeilla+paapotaan+naisia,+myös+työmarkkinoilla:+Joka+toiseen+ammattiin+on+vähimmäiskiintiöt,+kuinka+paljon+tulee+vähintään+olla+naisia+siinä+työssä,+myös+yritysten+hallituksissa+ja+muissa+johtotehtävissä;+mutta+enpä+ole+vielä+vastaaviin+mieskiintiöihin+törmännyt,+että+kerropa,+”mävaa..”,+että+kumpien+oikeuksia+taas+rajotettiinkaan,+jos+kumpienkaan?
07.03.2021 23:44
”+"Juuri+tollaset+intin+käyneet+spedet+eivät+osaa+perustella+yhtään+mitään."
Et+osaa+sinäkään.
"Ole+hyvä+ja+vastaa+kysymykseen+miksi+ihmiset+eivät+ole+lain+edessä+tasavertaisia."
Jokaiseen+pääsääntöön+sisältyy+myös+poikkeus,+myös+laeissa.
"Ja+olen+kasvanut+mieheksi+ilman+armeijan+turhia+ja+säälittäviä+tapoja+ja+oppeja."
Oletko?”
No,+sinähän+vasta+esimerkillistä+mallia+annoit+kunnon+perusteluista+👏🏻👏🏻👏🏻.+Jos+tuo+on+kaikki,+mitä+sinulta+löytyy,+niin+”rauhan+puolesta”+perusteli+asiansa+tuhat+kertaa+paremmin.+Kysymys+siitä,+mikseivät+ihmiset+ole+lain+edessä+tasavertaisia,+oli+ainoa,+mihin+edes+YRITIT+antaa+perustelun:
”Jokaiseen+pääsääntöön+sisältyy+myös+poikkeus,+myös+laeissa.”
Kaikki+puu+oli+tyhjänpäiväistä+kuittailua,+eli+niin+sanotusti+”jonninjoutavata+paskanpyörittelyvä”.
07.03.2021 23:35
Samaa+mieltä+olen,+että+oppivelvollisuus+ON+myös+orjuutta.+Mutta+pari+pointtia+pistivät+silmään:
”Aivan,+mutta+on+myös+säädetty+lakeja,+joissa+tämä+periaate+ei+täysin+toteudu.+(esim.+uskonnonvapauslaki,+perusopetuslaki,+peruskoululaki,+jne.)”
Totesit+vain,+että+tätä+perustuslaissa+ja+YK:n+ihmisoikeusjulistuksessa,+ym.:ssa+säädettyä+perusperiaatetta+voidaan+rikkoa,+et+suinkaan,+että+miten+tämä+on+oikeutettu.+Ei+voida+vain+triviaalisti+tehdä+yksittäisiä+lakeja,+jotka+rikkovat+perustuslakia,+ne+täytyy+yhteensovittaa.+Varmasti+kaikki+keskusteluunosallistujat+ovat+huomanneet,+että+näköjään+on+lakeja,+joissa+tämä+periaate+ei+täysin+toteudu.+Siitähän+koko+ketjussa+on+kyse.+Se+vaan+suorastaan+huutaa+lisäperusteluja+ja+oikeutusta.
”Ahvenanmaan+makunnan+asema+perustuu+vahvaan+itsehallintoon.”
Juu,+se+selittää+ahvenanmaalaisten+osuuden,+mutta+ei+naisten+tai+jehovantodistajien,+mitä+muuten+et+näytä+selittävän+koko+kommentissasi.
”On+työpaikkoja,+joihin+ei+tarvitse+minkäänlaista+koulutusta.+Mutta+maanpuolustukseen+ja+itsenäisyytemme+turvaamiseen+tarvitaan.+Kysymys+on+Suomen+puolustamisesta,+mm.+minun+ja+sinun+kotimaasta.+Ymmärrätkö?”
Se+on+totta,+että+kaikkiin+työpaikkoihin+ei+tarvitse+minkäänlaista+koulutusta.+Sekin+on+totta,+että+maanpuolustukseen+ja+itsenäisyyden+turvaamiseen+tarvitaan.+Mutta+sekin+on+vain+työpaikka+muiden+joukossa+(kuten+käsite:+”armeijaura”,+ym.+vihjaavat),+jossain+mielessä+ainakin.+Todennäköisyys,+että+Suomi+edes+joutuisi+esimerkiksi+meidän+elinaikanamme+sotaan,+jossa+Suomen+itsenäisyyttä+uhataan,+on+suunnilleen+samaa+luokkaa+kuin+se,+että+minä+saisin+elinaikanani+salamasta;+eli+naurettavan+pieni,+ja+jos+jotain,+niin+Suomen+jättiarmeija+väkilukuun+nähden+vain+provosoi+vieraita+valtioita+hyökkäämään.+Venäjäähän+Suomi+pelkää;+no,+meidän+armeija+ei+nykyaikana+pärjäisi+viikkoakaan+Venäjän+karhua+vastaan.+Suomea+pienemmätkin+valtiot+pärjäävät+palkka-/vapaaehtoisarmeijalla.+Olen+melko+varma,+että+”rauhan+puolesta”+ymmärtää,+että+Suomi+on+teidän+molempien+kotimaa,+ja+että+asevelvollisuudessa+on+kyse+Suomen+puolustamisesta.+Mutta+Suomi+on+myös+edellä+mainittujen+naisten,+jehovantodistajien,+ja+ahvenanmaalaisten+kotimaa.+Ymmärrätkö?+Miksi+heidän+ei+siis+tarvitsisi+osallistua+sen+puolustamiseen?+Perustele+se.+Sanottakoon+vielä,+että+laiskan+miehen+perus-velvollisuusetiikkaan+vetoamisella+ei+pitkälle+pötkitä:+Tavoitteena+on+perustella+näiden+lakien+oikeellisuus+ja+oikeudenmukaisuus,+joten+niihin+vetoaminen+on+mitä+ilmiselvin+kehäpäätelmä.+Olen+puhunut!
07.03.2021 23:28
Nimenomaan.+Ainoat,+jotka+täällä+mussuttavat+ja+nyyhkyttävät,+ovat+inttiin+juurtuneet+luokkapetturi-+ja+feministimiehet,+kun+joku+alkaa+kyseenalaistaa+Suomen+asevelvollisuuslakia.+Moinen+ihmisten+jaottelu+ei+kuulu+oikeusvaltioon,+ja+jopa+kielletään+suoraan+YK:n+ihmisoikeusjulistuksessa.+Laajentaisi+hallitus+sitten+koskemaan+aseVELVOLLISUUSlain+myös+naisia,+jehovia,+ja+ahvenanmaalaisia.+Nykyinen+laki+on+itse+asiassa+huonoin+mahdollinen:+miehet+ovat+VELVOITETTUJA+suorittamaan+ase-+tai+siviilipalveluksen,+kun+taas+naisille+se+on+VAPAAEHTOISTA.+Meinaten+sitä,+että+nyt+naisilla+on+suoraan+laskennallisesti+yksi+oikeus+enemmän+tai+yksi+velvollisuus+vähemmän,+kuin+miehillä.+Ennen,+kun+asepalvelus+oli+suoraan+kielletty+naisilta,+oikeuksia+ja+velvollisuuksia+oli+sentään+sukupuolten+välillä+laskennallisesti+yhtä+paljon,+osassa+oli+vain+laadullisia+ja+sisällöllisiä+eroja.+Nyt+meni+sekin.
07.03.2021 22:59
Oppivelvollisuuskin+on+orjuutta,+koska+valtiovalta+PAKOTTAA+ihmisen+opiskelemaan+ILMAN+asianmukaista+korvausta,+ja+oleellisesti+päättää+ihmisen+puolesta+TÄTÄ+KOSKEVIA+ASIOITA.+Mutta+koska+oppivelvollisuuslaki+on+(ainakin+institutionaalisesti+lakina)+tasa-arvoinen+(koskee+kaikkia+Suomen+kansalaisia),+eikä+valmista+yhtä+ihmisryhmää+uhraamaan+itseään,+saa+se+minulta+vähän+armopisteitä.+Totta+on,+että+yhteiskunta+ei+toimi+ilman+työtätekeviä+ihmisiä,+mutta+työnteko+ei+välttämättä+edellytä+opiskelua;+työtä+on+tehty+kauan+ennen+kuin+oli+minkään+valtakunnan+oppilaitoksia.+Kapitalistinen+kilpailu+vaan+on+valitettavasti+ajanut+työmarkkinat+siihen+pisteeseen,+että+lapion+heilutteluun+tarvitaan+kolminkertainen+tohtoraatti+🙄.+Yleisesti+olen+kuitenkin+samoilla+linjoilla+kanssasi.
07.03.2021 22:48
”Miehuuttahan”+ei+siis+ole+miehiin+kohdistuvan+orjuutuksen+ja+syrjinnän+hyväksyminen,+se+on+orjamoraalia,+luokkapetturuutta,+ja+feminismiä.+Itseään+kunnioittava+mies+pitää+oikeuksista+kiinni.+En+vastusta+asevelvollisuutta,+mutta+jos+se+koskee+miehiä,+niin+on+sen+PERKELE+pareinta+koskee+naisiakin!+Mikä+siinä+on+tälle+hallinnolle+niin+vaikeeta?
07.03.2021 22:40
”Jokaisen+on+noudatettava+lakia.”+ei+ole+käypä+perustelu,+kun+kysytään,+mikä+on+moisen+lain+idea.+Lisäksi:+Mikä+laki+Suomessa+rajoittaa+naisten+oikeuksia+työmarkkinoilla,+ja+miten+se+liittyy+miesten+asevelvollisuuteen?
07.03.2021 22:36
1 / 2